Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

Αλκοολούχα Ποτά & Digital Επικοινωνία: Όταν η δημιουργικότητα περνά μέσα από την αυτοδέσμευση



H αναθεώρηση του κώδικα αυτοδέσμευσης για την υπεύθυνη διαφήμιση των αλκοολούχων ποτών, ο οποίος περιλαμβάνει πλέον και ειδικά άρθρα για την ηλεκτρονική διαφήμιση ακολουθώντας τα ευρωπαϊκά πρότυπα, φέρνει και πάλι στο προσκήνιο τη δυναμική των social media και τις ευκαιρίες που προσφέρουν στην επικοινωνία.
Ενδεικτικό της βαρύνουσας σημασίας που δίνουν οι θεσμικοί φορείς του κλάδου στον νέο κώδικα και στο γεγονός ότι συμπεριλαμβάνει πλέον και τα digital μέσα, είναι το γεγονός ότι το European Forum For Responsible Drinking (ΕFRD), σε συνεργασία με την Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕΝΕΑΠ), το Σύνδεσμο Ελληνικών Αποσταγμάτων & Οινοπνευματωδών Ποτών (ΣΕΑΟΠ) και το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) διοργάνωσαν πρόσφατα σεμινάριο με τίτλο “Taking responsible advertising 2.0.: A training workshop on rules governing alcohol marketing”.

Στόχος του ήταν η εξοικείωση των στελεχών του κλάδου των αλκοολούχων ποτών και της διαφήμισης, αλλά και των αρμόδιων ρυθμιστικών φορέων, με τον ανανεωμένο κώδικα αυτοδέσμευσης. Όπως τονίστηκε στο σεμινάριο εκείνο, στο πλαίσιο της υπεύθυνης δράσης του ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών επιθυμεί την διαρκή εκπαίδευση όλων των εμπλεκομένων μερών ώστε να επιτευχθεί η αποτελεσματική εφαρμογή του κώδικα, συμβάλλοντας παράλληλα στην ολοκληρωμένη παρακολούθηση των διαφημιστικών ενεργειών του.

Διέξοδος στα digital media Η διείσδυση του διαδικτύου μέρα με την ημέρα διευρύνεται μεταξύ των Ελλήνων παρά την οικονομική κρίση, ενώ η διαρκής τεχνολογική εξέλιξη των PC’s, smartphones, tablets και άλλων ψηφιακών gadgets, αναδεικνύει τα digital media ως ισχυρή απάντηση στον κορεσμό των κύριων μέσων. Όπως όλοι γνωρίζουν πλέον, σε όλα τα κύρια μέσα η διαφημιστική δαπάνη έχει σημειώσει πτώση που ξεπερνάει το 50% σε πραγματικά νούμερα, ωστόσο στο διαδίκτυο η κατάσταση είναι διαφορετική: τα διαφημιστικά κονδύλια που επενδύονται σε αυτό αυξάνονται, έστω κι αν τους τελευταίους μήνες υπάρχει μια μικρή «κόπωση».

Σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας του ΙΑΒ Ηellas, του θεσμικού οργάνου του διαδικτύου στη χώρα μας, η ονομαστική online display διαφημιστική δαπάνη για το πρώτο εξάμηνο του 2012 - αναμένονται τα στοιχεία του δεύτερου εξαμήνου -, ανήλθε στα 37 εκατομμύρια ευρώ, εμφανίζοντας μικρή πτώση από τα 40 εκατ. ευρώ που κατεγράφησαν κατά το πρώτο μισό του 2011. Σε επίπεδο δεύτερου τριμήνου, η επένδυση κινείται ελαφρώς πτωτικά, και σε κάθε περίπτωση καταγράφει μικρότερες απώλειες από το πρώτο τρίμηνο, κυρίως ωθούμενη από την πτώση των επενδύσεων στο display από τηλεπικοινωνίες και τα λεγόμενα fast moving consumer good’s (προϊόντα ταχείας κατανάλωσης), εξισορροπούμενη από άνοδο των επενδύσεων στον χρηματοοικονομικό τομέα.

Σε ένα τρίμηνο που χαρακτηρίστηκε από έντονες επισφάλειες σε πολιτικό και μακρο-οικονομικό επίπεδο, όπου η συνολική διαφημιστική δαπάνη συμπιέστηκε ακόμη περισσότερο, το online display advertising διατήρησε τις απώλειες σε χαμηλά επίπεδα. Θα πρέπει ωστόσο να τονιστεί σε αυτό το σημείο ότι η συλλογή των στοιχείων από το IAB Hellas πραγματοποιείται σε ονομαστικές τιμές και δεν αντικατοπτρίζει εκπτώσεις ή άλλες συμφωνίες συνεργασίας. Στο σύνολο του 2011 δε, η ονομαστική online display διαφημιστική δαπάνη ανήλθε στα 76 εκατ. ευρώ, κινούμενη σε σταθερά ανοδική τροχιά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΔΑΠΑΝΗ ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΩΝ ΠΟΤΩΝ & WHISKY: ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2007 – 11ΜΗΝΟ 2012
ΈτοςΔιαφημιστική δαπάνη whiskyΜεταβολή (%)Διαφημιστική δαπάνη αλκοολούχων ποτών
200716.158.494-58.420.710
200818.760.016+16,157.590.771
200914.886.956-20,648.189.483
201010.034.302-32,541.154.483
20113.797.711-62,127.875.615
11μηνο 2012 (11μηνο 2011)2.340.657 (2.472.306)-5,317.763.854 (24.176.060)


Καθίζηση της διαφήμισης whisky και αλκοολούχων ποτών στα κύρια μέσα  Η εικόνα της διαφημιστικής δαπάνης αλκοολούχων ποτών σίγουρα δεν είναι καλή, αφού η πτώση της από το 2007 στο 2011 έφτασε στο -52,2%, όπως δείχνουν τα τεκμαρτά στοιχεία της Media Services. Τη μεγαλύτερη πτώση το διάστημα αυτό είχε το whisky, με τη μείωση να φτάνει στο -76,4%. Η πτώση πάντως δείχνει να ανακόπτεται τους τελευταίους μήνες, αφού τα στοιχεία δείχνουν ότι η μείωσή της στο σύνολο των αλκοολούχων ποτών, την περίοδο 11μηνο 2012 με 11μηνο 2011 είναι...μόλις -26,5%. Παρά την οικονομική κρίση, το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης στην τεράστια αυτή πτώση έχει η σχεδόν εξωπραγματική φορολόγηση που επέβαλλε η Πολιτεία στα αλκοολούχα ποτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νονοι και δωρα (ιδεες)

  Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...