Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

Κινηματογράφος και Βrands: Σχέση πρώτης προβολής



O κινηματογράφος προσφέρει ένα ιδιαίτερα πρόσφορο διαφημιστικό έδαφος για τα brands χάρη σε μία σειρά από ποιοτικά χαρακτηριστικά που δεν αφήνουν... ασυγκίνητο κανέναν marketer.
Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι, τόσο σε επίπεδο product placement όσο και σε επίπεδο κινηματογραφικής διαφήμισης, τα brands εξακολουθούν να δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στο μέσο, και μάλιστα σε μία περίοδο που η διαφημιστική αγορά υφίσταται έντονα τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης. Όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς, το 2012, η κινηματογραφική διαφήμιση κινήθηκε λιγότερο πτωτικά σε σχέση με άλλα παραδοσιακά μέσα (εφημερίδες, ραδιόφωνο, περιοδικά), ενώ για το 2013 εκτιμάται ότι θα υπάρξει σταθερότητα. Εδώ αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι, ανοδικά κινείται τα τελευταία χρόνια και ο χώρος του branded entertainment, όπου πρωταγωνιστικό ρόλο κατέχει η Lacta, η οποία ετοιμάζεται να λανσάρει στις 14 Φεβρουαρίου την πρώτη κινηματογραφική της ταινία, το Love In The End, σε συνεργασία με την Odeon.

Διαφημιστικός «προορισμός» η κινηματογραφική αίθουσα Οι κινηματογραφικές αίθουσες αποτελούν σημαντικό διαφημιστικό όχημα για τα brands καθώς προσφέρουν πλήθος διαφημιστικών επιλογών. Βασική επιλογή για τα brands αποτελεί η κινηματογραφική διαφήμιση (on screen) ενώ σε επίπεδο off screen έχουν τη δυνατότητα να προβληθούν επίσης μέσα από μία μεγάλη γκάμα επιλογών, όπως digital poster boxes, ticket backs, stands/banners, pop corn boxes, χορηγία αίθουσας (Cosmote και Coca-Cola χορηγούν αίθουσες στα Village Cinemas για παράδειγμα), διαφημιστικών κατασκευών, LCD οθονών και video walls, προωθητικών ενεργειών και special events.

Παράλληλα, ο κινηματογράφος ως μέσο διαθέτει σημαντικά ποιοτικά χαρακτηριστικά που ορίζουν και το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα έναντι των άλλων μέσων. Τα πλεονεκτήματα της κινηματογραφικής διαφήμισης έχουν να κάνουν τόσο με το ίδιο το μέσο, και κατά συνέπεια το εν δυνάμει διαφημιστικό περιβάλλον, όσο και με τη διάθεση του κοινού που επισκέπτεται τους κινηματογράφους. Μεταξύ αυτών, αξίζει να αναφερθούν όσον αφορά στο κοινό, ότι πρόκειται για μία εμπειρία που τη μοιράζεται, είναι ανοικτό σε μηνύματα και έχει επισκεφτεί τον κινηματογράφο με διάθεση να ψυχαγωγηθεί. Όσον αφορά στο μέσο, ο κινηματογράφος είναι ένα μέσο με μεγάλη επιρροή και προσφέρει στοχευμένη διαφήμιση και βαθύτερη επικοινωνία με τα brands.

Το διαφημιστικό περιβάλλον που προσφέρει ο κινηματογράφος παρέχει ορισμένα σημαντικά ποιοτικά χαρακτηριστικά για τα brands, που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην ίδια τη φύση του μέσου. Όπως επισημαίνει η Αθηνά Βλαχοπούλου, Εμπορική Διευθύντρια της CineNews, «η διαφήμιση στον κινηματογράφο αποτελεί μέρος του συνολικού θεάματος και ψυχαγωγίας που επιλέγεις να πληρώσεις για να την δεις». Η δύναμη λοιπόν της μεγάλης οθόνης, το ποιοτικό περιβάλλον με την έλλειψη clutter, το στοχευμένο κοινό (μέσω επιλογής ταινίας και αίθουσας) και ο συνδυασμός διαφημιστικής εκμετάλλευσης οθόνης και χώρου των κινηματογραφικών αιθουσών, αποτελούν τα δυνατότερα πλεονεκτήματα του μέσου έναντι του ανταγωνισμού του. «Ο κινηματογράφος είναι ένα σύγχρονο μέσο με ένα δυναμικό κοινό. Μην ξεχνάμε ότι κάθε νέα τεχνολογία προηγήθηκε στον κινηματογράφο (HD, 3D, και σύντομα 4D) πριν περάσει στην καθημερινότητα του σπιτιού μας».

Θετικό στα διαφημιστικά μηνύματα το κοινό Εντυπωσιακή είναι και η εικόνα που έχει το κοινό για τις κινηματογραφικές διαφημίσεις έναντι των τηλεοπτικών διαφημίσεων, σύμφωνα με έρευνα της CineNews. Συγκεκριμένα, οι κινηματογραφικές διαφημίσεις κρίνονται από το κοινό, έναντι των τηλεοπτικών διαφημίσεων, ως «ζωντανές, εντυπωσιακές διαφημίσεις, που βλέπονται ευχάριστα, δεν κουράζουν, δεν τις ξεχνάς, ψυχαγωγούν, τις παρακολουθείς προσεκτικά και προδιαθέτουν να αγοράσεις το προϊόν». Τέλος, χαρακτηριστικό είναι το στοιχείο που δείχνει ότι το 78% των «cinemagoers» βλέπει τις διαφημίσεις. Οι κυριότερες κατηγορίες του μέσου για το 2012 ήταν σύμφωνα με την Αθηνά Βλαχοπούλου, οι τηλεπικοινωνίες, τα τρόφιμα, τα αναψυκτικά, μπύρες και τράπεζες, ήταν οι κυριότερες κατηγορίες του μέσου.

Ευελιξία στην εμπορική πολιτική ελέω κρίσηςΗ οικονομική κρίση (και κατά συνέπεια η πτώση της διαφημιστικής δαπάνης αλλά και η ευρύτερη δυστοκία της αγοράς) έχει επηρεάσει αντίστοιχα και την εμπορική πολιτική των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην κινηματογραφική διαφήμιση, δίνοντας αντίστοιχα μεγαλύτερη ευελιξία στα brands, προκειμένου να προβληθούν μέσω του κινηματογράφου. Όπως λέει η Αθηνά Βλαχοπούλου, «είναι γεγονός ότι χρειάζεται ευελιξία με σταθερή και ισότιμη όμως εμπορική πολιτική. Δώσαμε μεγαλύτερη έμφαση στις ταινίες. Κάθε ταινία έχει το κοινό της, το δικό της target group. Έτσι απευθυνθήκαμε σε μεγαλύτερο εύρος διαφημιστικών κατηγοριών. Αυξήσαμε έτσι τον απόλυτο αριθμό διαφημιζομένων στο μέσο.

Επιπλέον δείξαμε μεγαλύτερη ευελιξία σε transfer και παραγωγές, καθώς και η ψηφιακή διαφήμιση επίσης συνετέλεσαν σε περισσότερα διαφημιστικά προγράμματα στον κινηματογράφο. Τέλος, αντιλαμβανόμενοι όπως όλοι το πρόβλημα της αγοράς και ειδικά κάποιων κατηγοριών διαφημιζομένων, δώσαμε την δυνατότητα με στοχευμένες προτάσεις, να μπορούν να έχουν παρουσία στο μέσον διαφημιζόμενοι και με μικρά budgets. Επίσης ενισχύσαμε την παρουσία τους στο μέσον με προτάσεις creative media». Σημειώνεται ότι, η CineNews, ιδρύθηκε το 1974 και αποτελεί σήμερα τη μεγαλύτερη εταιρεία στον χώρο της κινηματογραφικής διαφήμισης στην Ελλάδα, με ένα δίκτυο 230 κινηματογράφων που αντιπροσωπεύουν το 75% των συνολικών εισιτηρίων, όπως αναφέρεται στο site της εταιρείας. Η CineNews παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες στον χώρο της κινηματογραφικής διαφήμισης με δημιουργικές και καινοτόμες προτάσεις τόσο στην οθόνη, όσο και στον ευρύτερο χώρο των κινηματογραφικών αιθουσών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γιατί οι άνθρωποι δυσκολεύονται να αποδεχτούν το διαφορετικό;

  Είναι γεγονός ότι οι άνθρωποι έχουν μία έμφυτη τάση να φοβούνται οτιδήποτε διαφορετικό, φοβούνται το άγνωστο, φοβούνται αυτό που δεν ξέρου...