Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου 2014

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ ΛΟΙΠΟΝ...





ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ Ο ¨ cosmos mas¨  !!!ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΕΙ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΤΟΥ ΓΕΝΕΘΛΙΑ!!!! ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΟΛΟΥΣ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΠΟΥ ΤΟ ΑΓΚΑΛΙΑΣΑΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΑΠΗΣΑΤΕ ΚΑΙ ΣΑΣ ΚΡΑΤΑΕΙ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ!!!! ΣΚΟΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΞΕΧΝΙΟΜΑΣΤΕ,ΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΜΑΣΤΕ,ΝΑ ΧΑΛΑΡΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΓΕΛΑΜΕ!!!!ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΛΟΙΠΟΝ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ!!!!! ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ!!!!!
ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΠΟΛΛΑ ΛΟΙΠΟΝ ΚΙ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΑΝΤΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΓΚΑΛΙΑΣΤΕΙΣ ΑΠΟ ΠΟΛΥ ΚΟΣΜΟ ΑΚΟΜΑ!!!!!! :)





Αχ, να' ξερες τι δύναμη του δίνει η δύναμη σου!

Αχ, να ξερες τι δύναμη του δίνει η δύναμη σου!
Θα  υπάρξουν φορές που αυτός θα είναι χειρότερα από σένα, και που θα χρειαστεί εσύ, να είσαι εκεί, βράχος για να τον στηρίξεις σε όλα. Δες πώς μπορείς με τους πιο απλούς τρόπους να του δείξεις... πως ότι και αν συμβαίνει, δεν είναι μόνος του σε αυτή τη ζωή.
 


1. Κάντου μια μεγάλη αγκαλιά... Από αυτές τις «δικές» σας.
2. Τρίψτου την πλάτη και την περιοχή του αφαλού του...
 
3. Δώστου ένα μεγάλο τρυφερό φιλί...
 

 
4. Χάιδεψε του απαλά τα μαλλιά...
 
5. Αν θέλεις να τον κάνεις να γελάσει βάλε ένα αστείο τραγούδι από το you tube και προσπάθησε να μιμηθείς τον τραγουδιστή.
 

6.Ξαπλώστε μαζί στην αγαπημένη σας γωνιά... Φτιάξε γι' αυτόν τον αγαπημένο του ρόφημα, διάλεξε μία αγαπημένη σας ταινία, σκέπασε τον για να μην κρυώνει και ψιθύρισε του στο αυτί, το απλό αλλά πάντα καθησυχαστικό: «Όλα θα πάνε καλά».
 
7. Μαγείρεψε του το αγαπημένο του φαγητό, ή παράγγειλε από το delivery που πάντα προτιμάει, τη λιχουδιά που λατρεύετε!
 
8. Χρησιμοποίησε ένα από τα μικρά-εσωτερικά- σας αστεία, και θα δεις που όσο στεναχωρημένος και αν είναι θα σου σκάσει ένα μικρό χαμόγελο...
 
9. Δώστου του το χρόνο που χρειάζεται για να σου ανοιχτεί, και πες του κοιτώντας τον στα μάτια, πως είσαι εκεί για να τον ακούσεις, για να τον ανακουφίσεις και για να βρείτε μαζί τη λύση σε όλα.
 

 
10.Πες του πόσο πολύ τον αγαπάς...
 

πηγή:shape.gr

Η καθιέρωση της γαλανόλευκης Ελληνικής Σημαίας


Το 1822, μόλις ένα έτος από την διακήρυξη της ανεξαρτησίας και το ξεκίνημα του αγώνα των Ελλήνων, λαμβάνει χώρα η Α´ Εθνική Συνέλευση στην Επίδαυρο.

Το "Προσωρινόν Πολίτευμα της Ελλάδος" που προέκυψε από αυτή την συνέλευση, είναι ουσιαστικά το πρώτο ελληνικό σύνταγμα. Στις παραγράφους ρδ' και ρε' υπάρχει η πρώτη απόφαση για τη μορφή της Ελληνικής σημαίας.

Το Πολίτευμα καθιέρωσε τα χρώματα κυανό και λευκό και ανέθεσε στο Εκτελεστικό Σώμα να προσδιορίσει τη μορφή της.

Στις 15 Μαρτίου 1822 εκδόθηκε η απόφαση 540 του εκτελεστικού, υπογεγραμμένη από τον Αλέξανδρο Μαυροκορδάτο, πρόεδρο του.

Το διάταγμα όριζε για τις σημαίες ότι:

α) των μεν κατά γην δυνάμεων η σημαία, σχήματος τετραγώνου, θα είχεν εμβαδόν κυανούν, το οποίο θα διηρείτο εις τέσσαρα ίσα τμήματα από άκρων έως άκρων του εμβαδού

β) η δε κατά θάλασσαν σημαία θα ήτο διττή' μία διά τα πολεμικά και άλλη διά τα εμπορικά πλοία.

Και της μεν διά τα πολεμικά πλοία το εμβαδόν θα διηρείτο ες εννέα οριζόντια παραλληλόγραμμα, παραμειβομένων εις αυτά των χρωμάτων λευκού και κυανού' εις την άνω δε προς τα έσω γωνίαν τούτου του εμβαδού εσχηματίζετο τετράγωνον κυανόχρουν, διηρημένον εν τω μέσω δι' ενός σταυρού λευκοχρόου.

Της δε διά τα εμπορικά πλοία διωρισμένης το εμβαδό θα ήτο κυανούν' εις την άνω προς τα έσω γωνίαν τούτου του εμβαδού εσχηματίζετο ωσαύτως τετράγωνον λευκόχρουν και διηρημένον εν τω μέσω δι' ενός σταυρού κυανοχρόου.

Στις 20 Φεβρουαρίου 1930 νέο διάταγμα για τη μορφή της Σημαίας, όριζε ότι η κλίμακα της εθνικής σημαίας είναι 2:3.

Η επίσημη σημαία είναι «κυανούν ορθογώνιο, με αναλογίες διαστάσεων επίσης 2:3, το οποίο διαιρείται σε τέσσερα ίσα ορθογώνια δι' ορθίου λευκού σταυρού, του οποίου αι κεραίαι έχουσι πλάτος ίσον προς το 1/5 του πλάτους της σημαίας»

Η πρώτη Ελληνική σημαία με τη σημερινή της μορφή (κυανό φόντο και λευκός σταυρός) σχεδιάστηκε, ευλογήθηκε και υψώθηκε το 1807 στη Μονή Ευαγγελιστρίας στη Σκιάθο.

Σ’ αυτή ο ηγούμενος Νήφων όρκισε τους οπλαρχηγούς Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, Ανδρέα Μιαούλη, Παπαθύμιο Βλαχάβα, Γιάννη Σταθά, Νικοτσάρα, τον Σκιαθίτη διδάσκαλο του Γένους Επιφάνιο-Στέφανο Δημητριάδη, τους Λαζαίους, τον Καρατάσο, τον Λιόλιο, τον Τσάμη και πολλούς άλλους.

Οι καπεταναίοι είχαν συγκεντρωθεί στο Μοναστήρι για να σχεδιάσουν τις επόμενες κινήσεις τους για την Επανάσταση. Παραλλαγή της ήταν η σημαία του Παπαφλέσσα, φτιαγμένη από το μπλε εσωτερικό του ράσου του και την φουστανέλα ενός συμπολεμιστή του.

SOS: Στη θάλασσα της Κρήτης θα ρίξουν τα χημικά όπλα της Συρίας - Με βρετανική δωρεά θα καταστραφούν τα χημικά της Συρίας, δυτικά της Κρήτης




Τοξική βόμβα απειλεί την δημόσια υγεία, το περιβάλλον και την οικονομία της χώρας μας κι ολόκληρης της Ανατολικής Μεσογείου, απο την καταστροφή του χημικού οπλοστασίου της Συρίας.

Το αρχικό σχέδιο ταφής των χημικών όπλων στην Αλβανία ναυάγησε έπειτα απο τις αντιδράσεις των πολιτών και τελικώς επιλέχθηκε η θαλάσσια περιοχή δυτικά της Κρήτης, με την ανοχή των ελληνικών αρχών.

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι επιστήμονες του Δημόκριτου και του Πολυτεχνείου Κρήτης που κάνουν λόγο για πλήρη καταστροφή οικοσυστήματος και του τουρισμού αφού "δεν θα μπορούν οι άνθρωποι να κολυμπήσουν".

Σύμφωνα με τον επιστημονικός συνεργάτη του Δημόκριτου και πρώην πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Χημικών, Νίκο Κατσαρό, "εάν πραγματοποιηθεί η εξουδετέρωση των χημικών όπλων της Συρίας με τη μέθοδο της υδρόλυσης τότε μιλάμε για ένα εφιαλτικό σενάριο. Είναι μια μέθοδος εξαιρετικά επικίνδυνη με απρόβλεπτες επιπτώσεις για το ευρύτερο περιβάλον της Μεσογείου και για τους πληθυσμούς της Κρήτης, της Λιβύης και της Μάλτας."

Οι επιπτώσεις αυτές θα ειναι η πλήρη νέκρωση του θαλάσσιου περιβάλλοντος και η μόλυνση σε ολόκληρη το Λιβυκό και Κρητικό πέλαγος. Τα ψάρια θα δηλητηριαστούν με κίνδυνο μόλυνσης του πληθυσμού που θα τα καταναλώσει.

Επίσης ενδεχόμενα να μην μπορούν οι άνθρωποι να κολυμπήσουν στις περιοχές της Κρήτης και της Μάλτας και να υπάρξουν σοβαρές επιπτώσεις στον τουρισμο και την οικονομία των περιοχών αυτών. Διότι τα χημικά αυτά, ακόμη και τα προϊόντα υδρολύσεως τους είναι εξαιρετικά τοξικά. Τουλάχιστον 5 χρόνια θα διαρκέσει η μόλυνση. . . .

Συνήθως τα χημικά καταστρέφονται μέσως της καύσης σε ειδικούς χώρους. Αυτο επρόκειτο να γίνει με τα χημικά της Συρίας τα οποία θα μεταφέρονταν στην Αλβανία και θα καταστρέφονταν μέσα σε μεγάλους κλιβάνους. Ομως η μαζική αντίδραση των κατοίκων της γειτονικής χώρας οδήγησε την κυβέρνηση να αρνηθεί παρά τα γεναιόδωρα ανταποδοτικά οφέλη που πρόσφεραν οι Αμερικανοί. Καταφεύγουν λοιπον στη μέθοδο της υδρόλυσης ανοιχτά της Κρήτης γιατί καμία άλλη χώρα δε δέχτηκε να γίνει καταστροφή των χημικών της Συρίας στο έδαφός της.

Για σοβαρό κίνδυνο κάνει λόγο ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης Ευάγγελος Γιδαράκος, που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου προς τις ελληνικές Αρχές που εμφανίζονται αμέτοχες σε αυτή τη διαδικασία.

«Τα συγκεκριμένα χημικά αυτά είναι μείγματα επικίνδυνων και τοξικών ουσιών που δεν είναι σε θέση να αδρανοποιηθούν μόνο με τη χρήση αυτής της μεθόδου, ώστε να μην προκαλέσουν καταστροφές στους ζώντες οργανισμούς», υπογραμμίζει ο κ Γιδαράκος. Η συγκεκριμένη ζώνη μεταξύ Αδριατικής και Μεσογείου είχε γίνει «νεκροταφείο χημικών» από την ιταλική μαφία, η οποία βύθισε μέσα σε μία 20ετία στην Αδριατική περίπου 30 πλοία με διαφόρου τύπων απόβλητα χημικών βιομηχανιών, όπως αποκαλύφθηκε τα τελευταία χρόνια.

Σύμφωνα με το BBC, τα χημικά όπλα θα μεταφορτωθούν σε σκάφος του πολεμικού ναυτικού των Η.Π.Α. Πάνω στο CAPE RAY και σε ειδική δεξαμενή από τιτάνιο το φορτίο των χημικών θα καταστραφεί με τη μέθοδο της υδρόλυσης στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Μάλτας – Λιβύης – Κρήτης.

Tο πρώτο φορτίο απέπλευσε ήδη από το λιμάνι «Λαττάκεια» της Συρίας, χθες, με το πλοίο «Ark Futura», συνοδευόμενο από Ρωσικά και Κινεζικά πολεμικά πλοία. Την ίδια στιγμή ωστόσο στο Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για την εξέλιξη αυτή, με την υποσημείωση βέβαια ότι για υποθέσεις όπως αυτές περισσότερο αρμόδια είναι τα υπουργεία Εξωτερικών και Περιβάλλοντος. Σύμφωνα με το σχέδιο, το πλοίο θα φτάσει στην Ιταλία και το τοξικό φορτίο του θα μεταφερθεί σε πλοίο του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού, το οποίο θα το μεταφέρει στα διεθνή ύδατα μεταξύ Ιταλίας-Ελλάδος, όπου και θα καταστραφεί, χωρίς να δίδονται περαιτέρω διευκρινίσεις. Η διαδικασία για την τμηματική καταστροφή του χημικού οπλοστασίου της Συρίας αναμένεται να διαρκέσει περισσότερο από δύο μήνες.

Κασσιανός Τζέλης


Με βρετανική δωρεά εξοπλισμού, αξίας 3 εκατ. ευρώ, θα καταστραφούν απο τις ΗΠΑ τα χημικά όπλα της Συρίας, στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κρήτης, Μάλτας και Λιβύης, προκαλώντας έντονη ανησυχία για μεγάλη καταστροφή στην κλειστή θάλασσα της Ανατολικής Μεσογείου.

Οπως αναφέρει το πρακτορείο Reuters, η Μεγάλη Βρετανία ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι σχεδιάζει να παράσχει στις ΗΠΑ ειδικό εξοπλισμό και εκπαίδευση στη χρήση του για να τις βοηθήσει στην καταστροφή των συριακών χημικών όπλων σε πιο γρήγορο χρόνο.

Ο βρετανός υπουργός Άμυνας Φίλιπ Χάμοντ τόνισε, σε γραπτή του δήλωση προς το κοινοβούλιο τη Δευτέρα, ότι η χώρα του σχεδιάζει να δωρίσει εξοπλισμό αξίας 3 εκατομμυρίων ευρώ στις ΗΠΑ, με τη χρήση του οποίου η επεξεργασία των χημικών στοιχείων θα γίνει σε ταχύτερο χρόνο.

Μέρος του συριακού χημικού οπλοστασίου θα καταστραφεί εν πλω σε αμερικανικό πλοίο με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι αυτό τα διεθνή ύδατα μεταξύ Κρήτης, Μάλτας και Λιβύης. Κάτι που έχει προκαλέσει την έντονη ανησυχία στην Ελλάδα. Πολλοί επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για μεγάλη καταστροφή που θα επηρεάσει και την Ελλάδα. Χαρακτηριστική ειναι η δήλωση του ειδικού συνεργάτη του Δημόκριτου, κ. Ν. Κατσαρός ο οποίος σημειώνει ότι "δεν θα μπορεί να κολυμπήσει άνθρωπος στις ακτές της Κρήτης και της Νότιας Ελλάδας" και ότι "υπάρχει μεγάλος κίνδυνος δηλητηρίασης ψαριών που θα επιφέρουν απειλή στη δημόσια υγεία".

πηγή

Οι επιστήμονες αποκαλύπτουν νέα δεδομένα για τον εγκέφαλο




Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι το πιο περίπλοκο όργανο του ανθρώπινου σώματος. Η δομή και η λειτουργία του συνεχίζουν να προβληματίζουν τους ερευνητές ακόμη και σήμερα.
Ο Εθνικός Οργανισμός Επιστημών των ΗΠΑ έχει ξεκινήσει συστηματικές έρευνες και αποκαλύπτει νέα, συναρπαστικά δεδομένα για τον ανθρώπινο εγκέφαλο.
1. Μερικές «ρυτίδες» δεν είναι απαραίτητα κακές
Οι άνθρωπος επικράτησε στο ζωικό βασίλειο επειδή ο εγκέφαλός του είναι μεγαλύτερος και έχει περισσότερες πτυχώσεις από τα υπόλοιπα ζώα. Το μέγεθος και οι λεπτές γραμμές του εγκεφάλου σχετίζονται άμεσα με την αυξημένη νοημοσύνη.
2. Η δραστηριότητα του εγκεφάλου προβλέπει την επικίνδυνη συμπεριφορά
Η τεχνολογία απεικόνισης του εγκεφάλου επιτρέπει στους ερευνητές να προβλέψουν πότε το άτομο πρόκειται να φερθεί επικίνδυνα ή να πάρει ένα σημαντικό ρίσκο, με βάση την ενεργοποίηση συγκεκριμένων κέντρων του εγκεφάλου.
3. Τα κύτταρα μπορούν να αντιμετωπίσουν τους όγκους στον εγκέφαλο
Οι καρκινικοί όγκοι στον εγκέφαλο είναι εξαιρετικά επικίνδυνοι και συχνά αποδεικνύονται θανατηφόροι. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κάνσας έχουν αναπτύξει μια νέα θεραπεία χρησιμοποιώντας τα ίδια τα κύτταρα του ασθενούς. Λαμβάνοντας κύτταρα από το αίμα και συνδυάζοντάς τα με τα φάρμακα, οι ωφέλιμες ουσίες θα δρουν ταχύτερα και πιο άμεσα ενάντια στα καρκινικά κύτταρα.
4. Τα τροποποιημένα αντισώματα δρουν ενάντια στο Αλτσχάιμερ
Οι επιστήμονες κατάφεραν να τροποποιήσουν τα αντισώματα που παράγει ο οργανισμός ώστε να προστατεύουν τον εγκέφαλο από την άνοια. Η εξέλιξη αυτή επιτρέπει στα φάρμακα να δρουν αποτελεσματικότερα στις περιοχές του εγκεφάλου όπου εκδηλώνεται το Αλτσχάιμερ.

Η Πολεμική Τεχνολογία στην Αρχαία Ελλάδα






Από τις δύο μεγάλες σχολές μηχανικών της Αρχαίας Ελλάδας, της Σικελικής του Αρχύτα του Ταραντίνου και της Αλεξανδρινής του Διάδη του Πελαίου, έμελλε να προκύψει η γένεση του πρώτου πυροβόλου όπλου. Η πολύχρονη χρήση των βλητικών μηχανών στην μακεδονική εκστρατεία της Ασίας, εξάντλησε κάθε πειραματικό στάδιο μηχανικών εφαρμογών και έδωσε την δυνατότητα να αναζητηθούν νέες μορφές όπλων με ακόμα καλύτερη κατασκευή και αυξημένο βεληνεκές.

Στις ραψωδίες Δ και Φ της Οδύσσειας, ο Όμηρος, αναφερόμενος στον περίφημο τοξότη Πάνδαρο και στο ισχυρότατο τόξο του με το οποίο τραυμάτισε το Μενέλαο, καθώς και στο εξίσου ισχυρότατο τόξο του Οδυσσέα με το οποίο σκοτώθηκαν οι μνηστήρες από το μοναδικό αξιόλογο χειριστή του, παρουσιάζει τις αρχαιότερες αρχές της βλητικής. Στα δύο παραπάνω τόξα διαφαίνεται η ανάγκη της αύξησης του βεληνεκούς και η ανάλογη ανάγκη της αύξησης της ισχύος του.



Τόσο οι τοξότες, οι ιπποτοξότες ή εφιπποτοξότες (Ηρόδοτος 9,49) όσο και οι ακοντιστές (Θουκυδίδης 3,97 και Ηρόδοτος 8,90), υπήρξαν αντικείμενο ιδιαίτερης μελέτης από τους αρχαιότερους μηχανικούς. Το βεληνεκές και η ισχύς του βλήματος αφενός και τα όρια φυσικής αντοχής του χειριστή αφετέρου, διαπιστώθηκε ότι βρίσκονταν σε μια αλληλοεξάρ-τηση αναλογιών. Με τις εμπειρίες της γνώσης αυτής, η βλητική πέρασε στο δεύτερο στάδιο του διάμεσου (δηλαδή της χρήσης αντικειμένου με την παρεμβολή κάποιου μέσου). Στο στάδιο αυτό, μετά τη χρήση των τόξων καθιερώνονται και οι σφενδόνες.

Μάλιστα τα ομηρικά κείμενα αναφέρονται σε ένα εκλεκτό τύπο πολεμιστή για τον οποίο δεν υπάρχει θέση στη σύγχρονη πολεμική διαδικασία. Πρόκειται για τον αμφιδέξιο πολεμιστή. Στην κατηγορία αυτή ανήκε, για παράδειγμα, ο Αστερόπαιος, ο οποίος «εξεσφενδόνιζε ταυτόχρονα δύο δόρατα, αφού ήταν μοναδικό στο να χρησιμοποιεί και τα δύο του χέρια με τον ίδιο τρόπο» (Ιλιάδα Φ162-163). Αυτό δείχνει ότι οι δεξιόχειρες και αριστερόχειρες τοξότες και σφενδονίτες δεν αντιστοιχούσαν σε δύο σύνολα στρατιωτών, αλλά σε ένα με τις ειδικότητες χειριστού τόξου και χειριστού σφενδόνης.

Σύμφωνα με το Στράβωνα, οι σφενδόνες επινοήθηκαν από τους Αιτωλούς στην περίοδο των πολέμων τους εναντίον των Επειών. Στην αρχική κατασκευή τους περιγράφονται σαν κοινοί ιμάντες πλατύτεροι στο μέσον, ή σαν τεμάχια δέρματος με προέκταση ιμάντων, ταινιών, σχοινιών ή αλυσίδων (κώλων) στα άκρα τους. Ο όρος «βελοσφενδόνη» που συναντάται στον Πλούταρχο (Σύλλας, 18), αναφέρεται στην εξέλιξη του όπλου αυτού, όπως και η κεστροσφενδόνη .

Η τελειότερη μορφή της εξέλιξης αυτής ήταν η χειροβαλλίστρα, φορητή χειροσφενδόνη με μεγάλη βλητική δύναμη λόγω της χρήσης μεταλλικών ελατηρίων. Η χρήση του όπλου αυτού στα πεδία των μαχών ήταν αρκετά αποτελεσματική, και ακριβώς για το λόγο αυτό συναντάμε τη συμμετοχή σώματος σφενδονιτών στο στρατό του Δημήτριου του Πολιορκητή, στα τέλη του 4ου π.Χ. αιώνα. Η μηχανοποίηση της τοξοβολίας, όπως φαίνεται από τις μετέπειτα κατασκευές, χωρίστηκε σε δύο σχολές έρευνας και εφαρμογής.

Στις έρευνες των σχολών αυτών το αντικείμενο επικεντρώθηκε στο βεληνεκές, στην αποτελεσματικότητα, στην πρακτική εφαρμογή, στην οικονομία στρατιωτικών δυναμικού και, οπωσδήποτε, στην ενέργεια που απαιτούσε σφαιρικές και πολυποίκιλες γνώσεις.

Για το λόγο αυτό διαπιστώνουμε πως οι εφαρμογές πρωτότυπων θεωριών, όπως αυτή των συνδυασμών, αναγνωρίστηκαν και διερευνήθηκαν πρώτα με τη διαίσθηση και ύστερα με την πρακτική χρήση. Μάλιστα, αν μεταφερθούμε στο πεδίο δοκιμών του νεογέννητου πυροβολικού του 4ου π.Χ. αιώνα, θα δούμε τη θεωρία των συνδυασμών σε πλήρη εφαρμογή. Χειριστές, σημειωτές, γεωμέτρες, τοπογράφοι και εκτιμητές συμβάλλουν στην ανεύρεση του σωστού βεληνεκούς, όπου το βλήμα θα μεταφέρει και θα αυξήσει στην πορεία του την ορμή και τη δύναμη της αρχικής του ενέργειας.

Ο συνδυασμός για τη λύση τέτοιων προβλημάτων, με ανομοιογενή υλικά βλητικής (πέτρες, βέλη, ακόντια, μολύβδινα βλήματα, πυρφόρα υλικά και άλλα) είχε σαν αποτέλεσμα την αυξομείωση του μεγέθους των τηλεβόλων. Η μία σχολή προσανατολίστηκε προς τη σμίκρυνση και η άλλη προς τη μεγέθυνση των μηχανών. Τα αντίστοιχα κατασκευάσματα τους διακρίνονται στις λιθοβόλες σφενδόνες και τις χειροβαλλίστρες αφενός, και στις βαλλιστρίδες και τους τριταλινυαίους καταπέλτες αφετέρου. Ωστόσο, η ιστορία των βλητικών αυτών μηχανών αριθμεί τουλάχιστον δύο χιλιετίες.

“Etodomo”, οι αρχαιότεροι οπλοποιοί

Η προπαρασκευή για πόλεμο, η οποία και δημιούργησε τις αρχαιότερες συντεχνίες κατασκευαστών όπλων, ήταν άμεσα εξαρτημένη από τους σιδεράδες, χαλκουργούς ή ορειχαλκουργούς, που στα συλλαβικά κείμενα της μυκηναϊκής εποχής τους συναντάμε με το γενικό όρο «ΚΑΚΕWΈ».

Μια ενδιαφέρουσα προφορά του όρου αυτού, που προτείνεται από τον καθηγητή Πολ Φορ, η «ΚΗΑLΚΕWΕS» ανταποκρίνεται στο ετυμολογικό φάσμα που συνδέει τις αρχαιότερες μορφές του ελληνικού αλφάβητου (κυπριακό και κρητομυκηναϊκό) με σημερινά τοπωνύμια (Χαλκίδα, Χαλκιδική και άλλα) και, πάνω απ’ όλα, μας δίνει την ουσιαστική ερμηνεία του παρακάτω χωρίου του ιστορικού Διόδωρου του Σικελιώτη:

«Οι δε Τύριοι χαλκείς έχοντες τεχνίτας και μηχανοποιούς κατασκεύασαν φιλότεχνα βοηθήματα». (Ιστορική βιβλιοθήκη 12, 43) Τα φιλότεχνα βοηθήματα, διάφορες βλητικές και άλλες αμυντικές μηχανές (βλέπε Επιστήμη και Τεχνολογία, τεύχος 3), όπως βλέπουμε, ήταν κατασκευασμένα από τους «χαλκείς» (ορειχαλκουργούς) που αναφέρει ο Διόδωρος, δηλαδή τους «ΚΗΑLΚΕWΕS». Σε αυτούς λοιπόν αναφέρονται οι Μυκηναίοι άρχοντες, όταν χρειάστηκε να γίνει αναγκαστική εκποίηση μετάλλων για την κατασκευή όπλων, όπως αναφέρεται σχετικά:

Οι επίτροποι και οι επιστάτες, οι έπαρχοι, οι κλειδούχοι, οι ελεγκτές των καρπών και των συγκομιδών θα παραδώσουν τον ορείχαλκο των ιερών για να κατασκευαστούν αιχμές ακοντίων και λάμες σπαθιών στις παρακάτω αναλογίες: Ο επίτροπος της Πίσας δύο κιλά, ο έπαρχος 750 γραμμάρια. (Πινακίδα ΡΥ, Jn 829).

Αξίζει να σημειωθεί ότι από την παράδοση αυτή κατασκευάστηκαν 34.000 αιχμές βελών. Οι ενεπίγραφες πινακίδες της Κνωσού, της Πύλου και των Μυκηνών που αναφέρονται στους ορειχαλκουργούς ξεπερνούν τις εκατό. Αν σε αυτές προσθέσουμε και άλλες συναφείς που αναφέρονται στους οπλοποιούς (ETOMODO), στα μέταλλα των ναών (KAKO NAWIYO) ή στους τοξότες (KEKIDE), θα καταλήξουμε στο συμπέρασμα πως η οπλοποιία στήριξε το δόγμα της προπαρασκευής για πόλεμο και δημιούργησε τις βασικές προϋποθέσεις για την εξέλιξη της μηχανικής.

Η αλληλένδετη σχέση της οπλοποιίας με τη μηχανική στηρίχθηκε από το απώτατο παρελθόν στις πλουσιοπάροχες στρατιωτικές χορηγίες. Μετά την Αθήνα και τις Συρακούσες, όπου γεννήθηκε το αρχαιότερο πυροβολικό, η Αλεξάνδρεια και η Ρόδος παρουσίασαν με τη σειρά τους αξιόλογες σχολές.

Η οικονομική ευμάρεια, η ίδρυση της γνωστής Βιβλιοθήκης και η συγκέντρωση της γνώσης στην Αλεξάνδρεια, δημιούργησαν το αρχαιότερο πολυτεχνείο της ιστορίας. Σε διάστημα τριών αιώνων στη σχολή αυτή διερευνήθηκε το ευρύτερο φάσμα των θετικών επιστημών.

Οι χορηγίες των Πτολεμαίων, μεταξύ άλλων, έδωσαν τη δυνατότητα στους ερευνητές να στραφούν στη μελέτη της τελειοποίησης των μακεδονικών πολεμικών μηχανημάτων και στη λύση των προβλημάτων που παρουσίαζε η χρήση τους.

Τα έργα των μηχανικών, Αρχιμήδη (Περί των μηχανικών θεωρημάτων προς Ερατοσθένην έφοδος), Φίλωνα Βυζαντίου (Μηχανική Σύνταξις) Αθηναίου (Περί Μηχανημάτων), Κτησιβίου (Υπομνήματα Μηχανικά), Βίτωνα (Κατασκευαία Πολεμικών Οργάνων) και Ήρωνα του Αλεξανδρέα (Χειροβαλλίστρας Κατασκευής και Συμμετρία), θεωρούνται ο πυρήνας πάνω στον οποία διαμορφώθηκε η επιστήμη της βλητικής.

Στη συνέχεια δίνουμε τις περιγραφές δύο τηλεβόλων της Αλεξανδρινής εποχής, όπως παρουσιάστηκαν αυτές στα πρακτικά της Ακαδημίας Επιστημών του Βερολίνου στις αρχές του αιώνα μας. Πρόκειται για διασωθέντα αποσπάσματα από τη Μηχανική Σύνταξη του Φίλωνα και τα Βερολοποιϊκάτου Ήρωνα Κτησίβιου. Ο πλήρης τίτλος του δεύτερου έργου Ήρωνος Κτησίβιου Βελοποιϊκά δεν έχει εξακριβωθεί σε ποιον συγγραφέα ανήκει.

Σημειώνουμε όμως πως στις κατασκευές του Κτησίβιου, οι περιγραφές των οποίων διασώθηκαν από μεταγενέστερους συγγραφείς, αναφέρονται τριών ειδών τηλεβόλα με τα οποία μπορούσε να εκτελεστεί βολή βαρέων λίθων σε μεγάλη απόσταση. Στις δύο κατασκευές η βολή γινόταν με πεπιεσμένο αέρα (αερότονα τηλεβόλα), ενώ στην τρίτη με τη χρήση ελατηρίων ή τεντωμένων χορδών.

Το τηλεβόλο του Αρχιμήδη

Ο πατέρας της Αναγέννησης Φραγκίσκος Πετράρχης (1304-1374) ενθάρρυνε τους φίλους του να τον βοηθούν στην αναζήτηση χαμένων χειρογράφων της ελληνικής και της λατινικής λογοτεχνίας και στην αντιγραφή αρχαίων επιγραφών, γιατί, όπως έγραψε ο ίδιος, τα κλασικά κείμενα αποτελούσαν ιστορικά ντοκουμέντα και «ήταν το πολυτιμότερο εμπόρευμα από όσα πωλούσαν οι Κινέζοι και οι ’Άραβες» («EPISTOLAE VARIAE» 29). Πράγματι, σαν κυνηγός χειρογράφων, αντέγραψε ιδιοχείρως όσα δεν μπορούσε να αγοράσει και ταυτόχρονα είχε μισθωμένους αντιγραφείς. Αν και αντίθετος του εκκλησιαστικού κατεστημένου, σε ηλικία 42 χρόνων βρέθηκε προϊστάμενος της εκκλησίας της Πίζας.

Σε μια εκκλησιαστική βιβλιοθήκη της Βερόνας ανακάλυψε ένα χαμένο χειρόγραφο του Κικέρωνα, ενώ στη Λιέγη βρήκε το λόγο «PROARCHIA» του ίδιου συγγραφέα. Ο μεγάλος αυτός σοφός λοιπόν, που το πάθος του για την αρχαιότητα του έκανε να ντύνεται με την τήβεννο των αρχαίων συγκλητικών, είναι ο μόνος συγγραφέας που αναφέρεται σχετικά στο τηλεβόλο του Αρχιμήδη. Στο έργο του «DE REMEDIIS URTIUSQUE FORTUNAE» (Περί θεραπευτικών μέσων εκατέρας των τυχών) διαβάζουμε:

Έχω αναρίθμητες μηχανές και βλητικά (βαλλιστικά) μηχανήματα. Τον μη επιδεκτικόν μίμησης κεραυνό κατόρθωσε να τον μιμηθεί η ανθρώπινη μανία καταστροφικότητας. Οι εξακοντιζόμενοι από τις νεφέλες του ουρανού κεραυνοί, εξεσφενδονίζονται τώρα από ένα φονικό μηχάνημα (όργανο), η κάνη του οποίου είναι κατασκευασμένη από σκληρό ξύλο.

Μερικοί πιστεύουν ότι το μηχάνημα αυτό εφευρέθηκε από τον Αρχιμήδη, κατά τη διάρκεια της πολιορκίας των Συρακουσών από τα στρατεύματα του στρατηγού των Ρωμαίων Μάρκελλου. Αλλά, όμως, εκείνος (ο Αρχιμήδης) εφεύρε αυτό, στην προσπάθεια του να διαφυλάξει την ελευθερία των συμπολιτών του και να αποτρέψει την καταστροφή της πατρίδας του.

Ωστόσο δε θέλησε να προχωρήσει στην τεχνική περιγραφή του όπλου αυτού. Το μυστικό διατηρήθηκε έναν ολόκληρο αιώνα μετά το θάνατο του Πετράρχη και παρουσιάστηκε από έναν άλλο συλλέκτη αρχαίων χειρογράφων, ο οποίος μάλιστα την ιδιοποιήθηκε. Πρόκειται για το διάσημο Ιταλό ζωγράφο και μηχανικό Λεονάρντο Ντα Βίντσι (1452-1519) που στην πραγματεία του με τίτλο Architronio παρουσίασε το παραπάνω τηλεβόλο.

Τα σχέδια και οι σημειώσεις του αναφέρονται στο μηχάνημα για το οποίο μας πληροφορεί ο Πετράρχης. Πρόκειται για ένα τηλεβόλο με κάνη δύο μέτρων μήκους και διάμετρο μερικά εκατοστά. Στο άκρο της κάνης που ο χειριστής τοποθετούσε το σφαιρικό βλήμα, ήταν προσαρμοσμένο μέσα σε ένα δοχείο το οποίο ήταν κλεισμένο αεροστεγώς. Το δοχείο αυτό θερμαινόταν μέχρι το σημείο της διαπύρωσης. Από άλλο δοχείο, το οποίο βρισκόταν λίγο ψηλότερα, μεταφερόταν απότομα με τη χρήση ειδικής στρόφιγγας νερό στο διάπυρο δοχείο. Η ενέργεια που δημιουργούσε η αστραπιαία μετατροπή του νερού σε ατμό, εξεσφενδόνιζε το βλήμα.

Ο καθηγητής Ευάγγελος Σταμάτης που ασχολήθηκε διεξοδικά με τα έργα του Αρχιμήδη, υποστηρίζει ότι το σφαιρικό βλήμα του τηλεβόλου ήταν λίθινο ή μεταλλικό, βάρους 36 κιλών και κάλυπτε ένα βεληνεκές έξι σταδίων, περίπου 1200 μέτρα. Αν και ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι δεν αναφέρει την πηγή των πληροφοριών του για την κατασκευή του τηλεβόλου, σήμερα είναι επίσημα παραδεκτό ότι πρόκειται για το μηχανικό επίτευγμα του Αρχιμήδη.

Σε μια συλλογική εργασία αφιερωμένη στους κώδικες και τα σχέδια του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, η οποία παρουσιάστηκε σε ειδικό ένθετο του περιοδικού Europeo tο 1982, γίνεται μία πλήρης παρουσίαση του έργου, συμπεριλαμβανομένων και των κωδίκων της Μαδρίτης που ανακαλύφθηκαν πρόσφατα, το 1967, καθώς επίσης και ενός άλλου χειρογράφου που βρέθηκε στη Φλωρεντία και εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1975 από τον Cadro Pedretti.

Στην εργασία αυτή, από την οποία προέρχεται και το πρωτότυπο σχέδιο του τηλεβόλου του Λεονάρντο, οι παραπάνω ερευνητές αναφέρονται «στο κανόνι θερμικής ενέργειας του Αρχιμήδη, το οποίο παρουσίασε ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι σε ένα χειρόγραφο της περιόδου 1487-1490». Μάλιστα οι ίδιοι συμπεραίνουν ότι ο Λεονάρντο χρησιμοποίησε τις πληροφορίες του Πετράρχη ή άλλες πηγές που ακόμα παραμένουν απροσδιόριστες (σημειώνοντας το όνομα του ιστορικού Gugliemo Di Pastregno).

Στο ίδιο κείμενο επίσης διαπιστώνεται και το συμπέρασμα πως η χρήση θερμικής ενέργειας στο όπλο του Λεονάρντο προέρχεται από τις «περί ατομικίνηοης» θεωρίες του Ήρωνα της Αλεξάνδρειας.

Η καταστροφή της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας αποτέλεσε την τροχοπέδη της καλπάζουοας τεχνολογικής έρευνας, η οποία κυοφορούσε ήδη την επιστήμη της ρομποτικής (αυτοματοποιητικής) με τις γνωστές κατασκευές του Ήρωνα και των άλλων μηχανικών. Το αποτέλεσμα της διασποράς των επιστημόνων και των έργων που διασώθηκαν θεωρείται σαν μια από τις μεγαλύτερες απώλειες του ελληνισμού.

Τα δευτερεύοντα πνευματικά κέντρα της εποχής (Αθήνα, Ρόδος, Πέργαμος, Κόρινθος, Αντιόχεια) δε στάθηκαν ικανά να προσελκύσουν τη διανόηση της Αλεξάνδρειας. Οι επερχόμενες δυνάμεις των Ρωμαίων, του χριστιανισμού, των Βυζαντινών και της αραβικής διανόησης, επωφελούμενες από τη διασπορά αυτή, επιδόθηκαν στην αφομοίωση των όσων απέμειναν.

Το τέλος της Αλεξανδρινής σχολής, επίσης, συνδέεται και με τους συλλέκτες των παλιών χειρογράφων. Από τις πληροφορίες του Σενέκα αλλά και τη θωράκιση των Αράβων με πολλά βλητικά μηχανήματα, φαίνεται ότι, η δεύτερη μεγάλη διασπορά της διανόησης των ελληνιστικών κέντρων της Ανατολής, που έγινε μεταξύ 6ου και 7ου μ.Χ. αιώνα, ωφέλησε ιδιαίτερα τους ’ραβες. Έτσι εξηγούνται και τα χιλιάδες ακαταχώρητα αραβικά χειρόγραφα της βιβλιοθήκης του πανεπιστημίου της Ινδικής πόλης Aligarth.

Συνδετικοί κρίκοι της αλεξανδρινής εποχής με την Αναγέννηση είναι, ο νεοπλατωνικός πανεπιστήμονας Πρόκλος, ο αρχιτέκτονας-μηχανικός Καλλίνικος ο Ηλιουπολίτης, ο Μάρκος ο Γραικός, ο Ηρών ο Βυζάντιος και άλλοι σοφοί τους οποίους θα δούμε στη συνέχεια της έρευνας για τους σχεδιαστές όπλων του Βυζαντίου.

πηγή

Δείτε 12 συναρπαστικά φαράγγια που κόβουν την ανάσα!

diaforetiko.gr : Antelope Canyon by Gregory Boratyn 1 600x348 Δείτε 12 συναρπαστικά φαράγγια που κόβουν την ανάσα! 
Antelope Canyon, ΗΠΑ
Τα φαράγγια είναι βαθιές χαράδρες που σχηματίζονται ανέμεσα σε βουνά ή βράχια, συνήθως απόκρημνες περιοχές και δύσβατες που αν καταφέρει κάποιος να τις εξερευνήσει το αποτέλεσμα θα τον αποζημιώσει και με το παραπάνω.
Συνήθως σχηματίζονται εξαιτίας της διάβρωσης των πετρωμάτων και του εδάφους, αποτελώντας μία πό τις πιο εντυπωσιακές φυσικές διαδικασίες. Διαρρέονται αρκετές φορές από ποτάμια, τα οποία συμπληρώνουν με τη σειρά τους το εκπληκτικό σκηνικό.
Πολλά από αυτά μάλιστα αποτελούν δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς στον τόπο που βρίσκονται, συγκεντρώνοντας πλήθος επισκεπτών κατά τη διάρκεια όλων των εποχών του έτους αλλά και αγαπημένα σημεία των φωτογράφων που… μάχονται για μια λήψη στους κόλπους τους. Για τους φαν και μη της περιπέτειας, λοιπόν, ιδού 12 από τα πιο συναρπαστικά φαράγγια στον κόσμο.
1. Takachiho Gorge, Ιαπωνία
diaforetiko.gr : gorge1 Δείτε 12 συναρπαστικά φαράγγια που κόβουν την ανάσα!
2. Antelope Canyon, ΗΠΑ
diaforetiko.gr : gorge2 Δείτε 12 συναρπαστικά φαράγγια που κόβουν την ανάσα!
3. Verdon Gorge, Γαλλία
diaforetiko.gr : gorge3 Δείτε 12 συναρπαστικά φαράγγια που κόβουν την ανάσα!
4. Oneonta Gorge, ΗΠΑ
diaforetiko.gr : gorge4 Δείτε 12 συναρπαστικά φαράγγια που κόβουν την ανάσα!
5. Vintgar Gorge, Σλοβενία
diaforetiko.gr : gorge5 Δείτε 12 συναρπαστικά φαράγγια που κόβουν την ανάσα!
6. Glen Canyon, ΗΠΑ
diaforetiko.gr : gorge6 Δείτε 12 συναρπαστικά φαράγγια που κόβουν την ανάσα!
7. The Uvac Canyon, Σερβία
diaforetiko.gr : gorge7 Δείτε 12 συναρπαστικά φαράγγια που κόβουν την ανάσα!
8. El Tajo Gorge, Ισπανία
diaforetiko.gr : gorge8 Δείτε 12 συναρπαστικά φαράγγια που κόβουν την ανάσα!
9. Narrows Gorge, ΗΠΑ
diaforetiko.gr : gorge9 Δείτε 12 συναρπαστικά φαράγγια που κόβουν την ανάσα!
10. The Narrows, ΗΠΑ
diaforetiko.gr : gorge10 Δείτε 12 συναρπαστικά φαράγγια που κόβουν την ανάσα!
11. Areuse Gorge, Ελβετία
diaforetiko.gr : gorge11 Δείτε 12 συναρπαστικά φαράγγια που κόβουν την ανάσα!
12. Leutasch Gorge, Αυστρία
diaforetiko.gr : gorge12 Δείτε 12 συναρπαστικά φαράγγια που κόβουν την ανάσα!
http://perierga.gr

ΑΞΙΖΕΙ να το διαβασετε: Η πραγματική σημασία του όρου… φτώχεια!

diaforetiko.gr : header ΑΞΙΖΕΙ να το διαβασετε: Η πραγματική σημασία του όρου... φτώχεια!
Μια πλούσια οικογένεια ζει -όπως είναι φυσικό- με όλες τις ανέσεις, απολαμβάνοντας καθημερινά ό,τι επιθυμεί, μόνο που όλα τα μέλη της δείχνουν να μην εκτιμούν τον πλούτο τους.
Το αντίθετο, μάλιστα! Είναι τις περισσότερες φορές αχάριστοι, δύσκολα ικανοποιούνται και πάντα ονειρεύονται κάτι παραπάνω από αυτό που έχουν. Ο πατέρας, απογοητευμένος από την αχαριστία, αποφασίζει να ξεκινήσει τη διδαχή από το γιο του και να του δείξει στην πράξη τι σημαίνει πραγματική φτώχεια. Έτσι επιλέγει μια φτωχή οικογένεια που ζει σε ένα ορεινό χωριό και τον παίρνει μαζί του να περάσουν λίγες μέρες μέσα στην απόλυτη φτώχεια…
Όμως τα πράγματα δεν εξελίσσονται όπως ακριβώς θα ήθελε! Το αποτέλεσμα εκπλήσσει όχι μόνο τον ίδιο αλλά και όλους εμάς…
Πέρασαν τρεις μέρες και δύο νύχτες στο χωριό. Στο δρόμο της επιστροφής ο πατέρας γεμάτος αγωνία ρώτησε το γιο του:
«Πώς σου φάνηκε η εμπειρία;»
«Ωραία», απάντησε ο γιος με το βλέμμα καρφωμένο στο κενό.
«Και τι έμαθες;», συνέχισε με επιμονή ο πατέρας.
Ο γιος απάντησε:
- Εμείς έχουμε έναν σκύλο, ενώ αυτοί τέσσερις…
- Εμείς διαθέτουμε μια πισίνα που φτάνει μέχρι τη μέση του κήπου, ενώ αυτοί έχουν ένα ποτάμι δίχως τέλος, με κρυστάλλινο νερό, μέσα και γύρω από το οποίο υπάρχουν και άλλες ομορφιές…
- Εμείς εισάγουμε φαναράκια από την Ασία για να φωτίζουμε τον κήπο μας, ενώ αυτοί φωτίζονται από τα αστέρια και το φεγγάρι…
- Η αυλή μας φτάνει μέχρι το φράχτη, ενώ η δική τους μέχρι τον ορίζοντα…
- Εμείς αγοράζουμε το φαγητό μας, ενώ αυτοί σπέρνουν και θερίζουν γι’ αυτό…
- Εμείς ακούμε CDs. Αυτοί απολαμβάνουν μια απέραντη «συμφωνία» από πουλιά, βατράχια και άλλα ζώα. Και όλα αυτά διακόπτονται πού και πού από το ρυθμικό τραγούδι του γείτονα που εργάζεται στο χωράφι…
- Εμείς μαγειρεύουμε στην ηλεκτρική κουζίνα. Αυτοί ψήνουν στα ξύλα και ό,τι τρώνε έχει θεσπέσια γεύση…
- Εμείς για να προστατευθούμε, ζούμε περικυκλωμένοι από έναν τοίχο με συναγερμό. Αυτοί ζουν με τις πόρτες ορθάνοιχτες, προστατευμένοι από τη φιλία των γειτόνων τους…
- Εμείς ζούμε «καλωδιωμένοι» με το κινητό, τον υπολογιστή, την τηλεόραση… Αυτοί, αντίθετα, «συνδέονται» με τη ζωή, τον ουρανό, τον ήλιο, το νερό, το πράσινο του βουνού, τα ζώα τους, τους καρπούς της γης, την οικογένειά τους…
Ο πατέρας, έμεινε έκπληκτος από τις απαντήσεις του γιου του…
Και ο γιος ολόκληρωσε με τη φράση:
«Σ’ ευχαριστώ, μπαμπά, που μου δίδαξες πόσο φτωχοί είμαστε…»!!!
ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΦΤΩΧΟΤΕΡΟΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ… ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ…  ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ, ΑΝΤΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΤΟ «ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ»!!!
Τα σχόλια είναι περιττά…

Δείτε εκπληκτικές 3D ζωγραφιές στο δρόμο…

diaforetiko.gr : 3D street art by Edgar Muller Lava Burst 620x417 600x403 Δείτε εκπληκτικές 3D ζωγραφιές στο δρόμο...
Ετοιμαστείτε να μείνετε με το στόμα ανοιχτό…
Τα καλύτερα 3D έργα τέχνης στο δρόμο ζωγραφισμένα με χρωματιστές κιμωλίες.
Δείτε στην gallery τις φωτογραφίες!
diaforetiko.gr : 3d street art 08 Δείτε εκπληκτικές 3D ζωγραφιές στο δρόμο...
diaforetiko.gr : 3d street art 07 Δείτε εκπληκτικές 3D ζωγραφιές στο δρόμο...
diaforetiko.gr : 3d street art 144 Δείτε εκπληκτικές 3D ζωγραφιές στο δρόμο...
diaforetiko.gr : 3d street art 05 Δείτε εκπληκτικές 3D ζωγραφιές στο δρόμο...
diaforetiko.gr : 3d street art 196 Δείτε εκπληκτικές 3D ζωγραφιές στο δρόμο...
diaforetiko.gr : 3d street art 04 Δείτε εκπληκτικές 3D ζωγραφιές στο δρόμο...
diaforetiko.gr : 3d street art 02 Δείτε εκπληκτικές 3D ζωγραφιές στο δρόμο...
diaforetiko.gr : images017 Δείτε εκπληκτικές 3D ζωγραφιές στο δρόμο...
diaforetiko.gr :  Δείτε εκπληκτικές 3D ζωγραφιές στο δρόμο...

ΕΛΑ ΚΑΛΗΜΕΡΕΣ!!!!!!!!

Όνομα: Ηλέκτρα Λέξη κλειδί: Εμμονή ~ Και μιας και φτάσαμε ως εδώ ας μην ξαχάσουμε όσους φυλακίστηκαν, όσους εξορίστηκαν, όσο...