Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΤΣΙ!!

...!!!!!!!!...

6 κόλπα για να μην σέρνεται ο υπολογιστής σας!

6 κόλπα για να μην σέρνεται ο υπολογιστής σας!



Οσο περνάει ο καιρός ένας υπολογιστής γίνεται όλο και πιο αργός με αποτέλεσμα... 
 
 

να προκαλεί εκνευρισμό στο χρήστη του και συνήθως η πρώτη μέθοδος που ακολουθείται είναι αυτή της σφαλιάρας στο pc, η οποία βέβαια δεν είναι ούτε ενδεδειγμένη, αλλά ούτε και αποτελεσματική.
 
Υπάρχουν έντεκα λύσεις στις οποίες μπορούν να καταφύγουν οι χρήστες των ηλεκτρονικών υπολογιστών προκειμένου να τους κάνουν πιο γρήγορους, ή τουλάχιστον να πάψουν να είναι πολύ αργοί.
 
1. Εκτελέστε συχνά προγράμματα καθαρισμού (cleanup programs)
Το CCleaner είναι μία καταπληκτική εφαρμογή που θα σας βοηθήσει να βρείτε και να διαγράψετε τις caches και τα προσωρινά αρχεία σε πολλές από τις εφαρμογές σας.
 
2. Αφαιρέστε περιττά οπτικά εφέ και animations
Στα Windows 7, δοκιμάστε να απενεργοποιήσετε το resource-hungry "Aero" . Κάντε δεξί κλικ στην επιφάνεια εργασίας σας και, στη συνέχεια, κάντε κλικ στο «Personalize». Επιλέξτε την καρτέλα "Window Color" και, στη συνέχεια, καταργήστε την επιλογή "Enable transparency ."
 
3. Κάντε τακτικά update και φυσικά να χρησιμοποιείται antivirus
Ιοί και κακόβουλα λογισμικά μπορούν να κολλάνε τον υπολογιστή σας, έτσι είναι καλύτερο να τους εμποδίσετε από την αρχή. Εάν χρησιμοποιείτε μια δωρεάν δοκιμαστική έκδοση του λογισμικού προστασίας από ιούς των οποίων οι κοινοποιήσεις είναι τόσο ενοχλητικές όσο ένας ιός, καλό είναι να το απεγκαταστήσετε και να αγοράσετε ένα. Επίσης μπορείτε να το προγραμματίσετε προκειμένου να κάνει καθημερινή γρήγορη σάρωση και εβδομαδιαίες πλήρεις σαρώσεις.
 
4. Μειώστε τον αριθμό των εφαρμογών που ξεκινούν κατά την εκκίνηση του υπολογιστή
Η χρονοβόρα αναμονή κατά τη διάρκεια που κάνει εκκίνηση ο υπολογιστής είναι πραγματικά εκνευριστική. Για να μπορέσετε να τη μειώσετε θα πρέπει να κάνετε κλικ στο μενού Έναρξη και να κάνετε αναζήτηση για το «msconfig». Στη συνέχεια, κάντε κλικ στηο Startup και θα δείτε τη λίστα. Τότε μπορείτε να επιλέξετε όλα τα προγράμματα που δεν χρειάζεστε να τρέχουν στην εκκίνηση. Προσοχή όμως μην διαγράψετε κάτι που δεν αναγνωρίζετε. Κάντε μία αναζήτηση στο Google για να δείτε αν πρόκειται για απαραίτητο πρόγραμμα.
 
5. Αν είναι αργός ο browser
Στην περίπτωση που ο browser που χρησιμοποιείται είναι αργός δοκιμάστε να καθαρίσετε την cache. Ανάλογα με τον browser είναι διαφορετικός και ο τρόπος καθαρισμού της cache, ωστόσο πηγαίνετε στο Settings menu,απο εκεί στο ιστορικό και επιλέξτε τον καθαρισμό της cache.
 
6. Κάντε τακτικά restart τον υπολογιστή σας
Οταν αφήνουμε για πολύ καιρό ανοιχτό τον υπολογιστή τα προγράμματα που τρέχουν μπορεί να χρησιμοποιούν όσο περνάει ο χρόνος όλο και περισσότερη μνήμη. Κάνοντας ένα restart το πρόβλημα θα λυθεί.

ΤΟ ΗΞΕΡΕΣ; Ποιους μήνες γεννιούνται τα πιο... ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΑ άτομα;

Έχετε γενέθλια το φθινόπωρο; Είστε χαρισματικοί!

Σύμφωνα με μελέτη, όσοι έχουν γενέθλια μέσα στους μήνες...
Σεπτέμβρη, Οκτώβρη και Νοέμβρη είναι πιο χαρισματικοί από τους άλλους.

Μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Essex που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση «International Journal of Sports Medicine» αναφέρει πως τα παιδιά που γεννιούνται το φθινόπωρο επιτυγχάνουν καλύτερες επιδόσεις σε πολλούς τομείς της ζωής τους, ενώ έχουν καλύτερη φυσική κατάσταση και περισσότερη μυική δύναμη!

Όσοι λοιπόν γεννιούνται το φθινόπωρο τρέχουν κατά 10% πιο γρήγορα, πηδούν κατά 12% ψηλότερα και είναι κατά 15% πιο δυνατοί από κάποιον που γεννήθηκε την άνοιξη, τους μήνες Απρίλιο, Μάιο ή ακόμη και τον Ιούνιο. Όσοι είχαν γεννηθεί τον Οκτώβριο αποδείχτηκαν περισσότερο δυνατοί από τους άλλους. Εξίσου δυνατά ήταν και τα παιδιά που γεννήθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Νοέμβριο.

Τι ακριβώς συμβαίνει τελικά με τα παιδιά που γεννιούνται το φθινόπωρο; Οι έγκυες που γεννούν το φθινόπωρο έχουν αυξημένα επίπεδα βιταμίνης D, η οποία παράγεται από την έκθεση στον ήλιο, σε σχέση με τις μαμάδες που δεν βλέπουν ήλιο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους τον χειμώνα

Γλώσσα του σώματος: 20 σημάδια για να διαβάζουμε τους ανθρώπους


Γλώσσα του σώματος: 20 σημάδια για να διαβάζουμε τους ανθρώπους

Η γλώσσα του σώματος «ακτινογραφεί» τις σκέψεις των άλλων... αρκεί να παρατηρήσουμε για λίγο τις ασυναίσθητες κινήσεις του...
Ένα σήκωμα των φρυδιών ή τα σταυρωμένα χέρια είναι ικανά να μεταφέρουν μηνύματα, αφού σύμφωνα με τους επιστήμονες μόνο το 8% της επικοινωνίας διαθέτει «λέξεις».

Τα παρακάτω σημάδια θα σας βοηθήσουν να αποκωδικοποιήσετε εύκολα τις εκφράσεις ή τη στάση του άλλου..
. χωρίς καν να μιλήσει!

Κεφάλι

- Εάν ο άλλος χαμογελάει, γέρνοντας το κεφάλι του προς το μέρος μας... τότε αυτό ίσως υποδηλώνει και φλερτ! Όμως, εάν χαμηλώνει το κεφάλι, τότε αισθάνεται ντροπή και κρατά απόσταση εξαιτίας της δυσπιστίας του.

- Όταν ο άλλος σηκώνει γρήγορα το κεφάλι, φανερώνει άμεσα το ενδιαφέρον του, ειδικά εάν αυτό συνοδεύεται με ένα σήκωμα των φρυδιών. Βέβαια, εάν απλά κοιτά το ταβάνι, τότε μάλλον βαριέται...

- Το άγγιγμα του κεφαλιού μπορεί να σημαίνει μια αυτο-τιμωρία π.χ. αγγίζοντας το μέτωπο με την παλάμη του χεριού («τι έκανα πάλι;»).

- Όταν μιλάει κάποιος, χωρίς να κουνάει καθόλου το κεφάλι του, αυτό δείχνει ότι μιλά είτε σοβαρά και αληθινά, είτε από μια κυρίαρχη θέση.

Χέρια

- Ένα άτομο με σταυρωμένα χέρια, ακόμα και εάν το κάνει από συνήθεια, τείνει να νιώθει άβολα με την εμφάνιση του. Όσοι σταυρώνουν τα χέρια, ενώ ταυτόχρονα κρατούν τα πόδια τους ανοιχτά, τότε κινούνται μέσα από τη σκληρότητα ή την ανάγκη για εξουσία.

- Εάν κάποιος φέρει τα χέρια πίσω από το λαιμό ή το κεφάλι του, είναι «ανοικτός» προς τη συζήτηση που γίνεται ή χαλαρός σε γενικές γραμμές. Εάν τα χέρια βρίσκονται στους γοφούς, αποδεικνύουν ανυπομονησία ή κούραση, ενώ εάν είναι κλειστά και σφιγμένα... θυμό και νεύρα!

- Όταν κάποιος αισθάνεται αυτοπεποίθηση ο χώρος ανάμεσα στα δάχτυλα μεγαλώνει, ενώ ο αντίχειρας σηκώνεται ελαφρώς κατά τη διάρκεια της ομιλίας του. Αντίθετα, όταν υπάρχει άγχος, όλοι μας τρίβουμε ή τεντώνουμε διαρκώς τα χέρια μας.

- Όταν το χέρι του άλλου αγγίζει το μάγουλο ή το πηγούνι, τότε ο άλλος εξετάζει σοβαρά την άποψη μας.

Ώμοι και κινήσεις

- Όσο πιο κοντά βρίσκεται ο άλλος δίπλα μας ή όσο πιο πολύ γέρνει προς το μέρος μας, τόσο πιο θερμές σκέψεις έχει για εμάς. Εάν προχωράμε προς το μέρος του και ο άλλος δεν απομακρύνεται, αλλά έρχεται πιο κοντά σε εμάς... τόσο το καλύτερο!

- Εάν οι ώμοι του είναι στραμμένοι προς το μέρος μας, ακόμα και εάν κοιτάζει αλλού, τότε ενδιαφέρεται για εμάς. Το ίδιο ισχύει και όταν κάθεται με ίσια πλάτη, αφού δείχνει ότι προσέχει τα λόγια μας.

- Σε περίπτωση που αντιγράφει ασυναίσθητα τις κινήσεις μας, είτε ανάβοντας τσιγάρο αμέσως μετά από εμάς, είτε πίνοντας το ποτό μόλις εμείς το βάλουμε στο στόμα μας, τότε αισθάνεται θαυμασμό για εμάς.

Μάτια

- Όσοι δεν κοιτούν κατευθείαν στα μάτια, ίσως λένε ψέματα ή έχουν μεγάλη νευρικότητα, ενώ όσοι κοιτούν λοξά σημαίνει ότι δεν πιστεύουν στο άτομο μας.

- Οι διεσταλμένες κόρες του ματιού αποδεικνύουν το ενδιαφέρον του άλλου, αρκεί αυτός να μην έχει πιει καθόλου αλκοόλ. Βέβαια, όταν αυτές κοιτούν στο πάτωμα, τότε ο άλλος, είτε έχει δυσάρεστες σκέψεις, είτε προσπαθεί να κρύψει κάτι από εμάς.

- Εάν σμίγει κάποιος τα φρύδια του ή πιέζει τα γυαλιά προς τη μύτη του, σίγουρα πρόκειται να διαφωνήσει μαζί μας.

- Όταν κάποιος κοιτάει στο άπειρο ή το βλέμμα του «ταξιδεύει», ενώ μιλάμε, τότε βαριέται ή απλά δεν πιστεύει τα λόγια μας. Όπως και να έχει, μάλλον πρέπει να φύγετε!

Πόδια

- Μια γρήγορη κίνηση του ποδιού δείχνει ένα ανυπόμονο, φοβισμένο και νευρικό άτομο. Όταν αλλάζει κάποιος αργά τα πόδια του σε σταυροπόδι, ίσως, πλήττει με τη συζήτηση. Βέβαια, όταν το ένα πόδι αγγίζει το άλλο κατά τη διάρκεια ραντεβού... αυτό αποδεικνύει ενθουσιασμό!

- Η κατεύθυνση των ποδιών ορίζει την κατεύθυνση του ενδιαφέροντος μας. Έτσι, εάν τα πόδια του άλλου δείχνουν προς το μέρος μας, τότε σίγουρα νοιάζεται για εμάς.

- Κάποιος που στέκεται με τα πόδια ενωμένα, προφανώς έχει άγχος, αφού η στάση του δείχνει ότι χρειάζεται προστασία. Το ίδιο συμβαίνει και όταν κάποιος κάθεται στην καρέκλα, σφίγγοντας τα γόνατα του.

- Όταν ο άλλος κάθεται σταυροπόδι και κουνάει πάνω κάτω το πόδι του, τότε είναι αρκετά ανυπόμονος.

Γιατί «υπερέχουν» τα μωρά που γεννιούνται το φθινόπωρο;

Γιατί «υπερέχουν» τα μωρά που γεννιούνται το φθινόπωρο;

Η 23η Σεπτεμβρίου αποτελεί την επίσημη ημέρα έναρξης του φθινοπώρου. Δείτε τα χαρακτηριστικά των «φθινοπωρινών παιδιών», σύμφωνα με μια νέα έρευνα καθώς και τους λόγους που τα παιδιά αυτά «υπερέχουν» 

Η γέννηση ενός παιδιού στην καρδιά του φθινοπώρου μπορεί να διακρίνει τις ικανότητες που θα αναπτύξει στη ζωή του από εκείνες των υπόλοιπων παιδιών. Τα παιδιά κυρίως, του Οκτωβρίου και του Νοεμβρίου υπερέχουν σε χαρίσματα, σύμφωνα τουλάχιστον με μία σχετική έρευνα, που πραγματοποιήθηκε πριν λίγους μήνες, από το Πανεπιστήμιο του Έσεξ και δημοσιεύτηκε στην επιθεώρησηInternational Journal of Sports Medicine.

Από την μελέτη 8550 αγοριών και κοριτσιών, ηλικίας 10 με 16 χρονών από 26 σχολεία του Έσεξ, προέκυψε ότι τα παιδιά που γεννιούνται κυρίως, τον Νοέμβριο είναι πιο υγιή και πιο δυνατά.  Βέβαια, σε δύναμη φαίνεται πως υπερέχουν τα παιδιά που γεννιούνται αποκλειστικά τον Οκτώβριο, ενώ ακολουθούν όσα είναι γεννημένα τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο.

Ένα από τα βασικά και πιο γενικά συμπεράσματα της έρευνας είναι πως όσα έχουν γεννηθεί το φθινόπωρο, βρίσκονται σε καλύτερη φυσική κατάσταση σε σύγκριση με τα παιδιά που έχουν γεννηθεί για παράδειγμα, τον Απρίλιο, τον Μάιο και τον Ιούνιο. Τα στοιχεία που εξετάστηκαν, ήταν η αντοχή, αλλά και η δύναμη των χεριών και του σώματος. Τα ευρήματα έδειξαν ότι ο μήνας της γέννησης του κάθε παιδιού είναι ικανός να διαφοροποιήσει σημαντικά τις λειτουργίες του κυκλοφορικού συστήματος, την μυική δύναμη και την ανάπτυξη της ταχύτητας.

Από την καταγραφή, τα παιδιά του Νοεμβρίου διαπιστώθηκε πως είχαν τα μεγαλύτερα επίπεδα αντοχής, ενώ σε δύναμη, όπως προαναφέρθηκε, ήρθαν δεύτερα, αυτά του Οκτωβρίου.

Όσα είναι γεννημένα τους πρώτους μήνες της σχολικής χρονιάς, παρουσιάστηκαν να  έχουν μια «φθινοπωρινή υπεροχή». Συγκεκριμένα, τα παιδιά του Νοεμβρίου τρέχουν κατά 10% πιο γρήγορα, πηδούν κατά 12% ψηλότερα, και είναι κατά 15% πιο δυνατά από ένα παιδί ίδιας ηλικίας που είναι γεννημένο την άνοιξη ή το καλοκαίρι. Έτσι, κάποια παιδιά απολαμβάνουν ένα «καθαρά φυσικό πλεονέκτημα» που τα κάνει να υπερέχουν μπροστά στα μάτια των συμμαθητών τους.  

Η παράξενη αυτή συσχέτιση, όπως εξηγούν οι ερευνητές, πιθανότατα οφείλεται στα αυξημένα επίπεδα βιταμίνης D που είχε το παιδί ως έμβρυο, λόγω της έκθεσης της μητέρας του στον ήλιο κατά τα τελευταία στάδια της εγκυμοσύνης. Ο επικεφαλής της έρευνας, Dr Gavin Sandercock, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Γνωρίζαμε ότι τα μωρά του φθινοπώρου τείνουν να είναι μεγαλύτερα από τα υπόλοιπα αλλά αυτή είναι η πρώτη φορά που συμπεραίνεται ότι είναι και πιο δυνατά και σε καλύτερη φυσική κατάσταση».

Εγκυμοσύνη: Η χαμηλή πρόσληψη σιδήρου αυξάνει τον κίνδυνο αυτισμού


Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Davis στην Καλιφόρνια ανακάλυψαν έναν ακόμη παράγοντα κινδύνου που συνδέεται με την εκδήλωση του αυτισμού. Η νέα μελέτη που πραγματοποίησαν καταδεικνύει ότι η χαμηλή πρόσληψη σιδήρου κατά την εγκυμοσύνη αυξάνει τον κίνδυνο εκδήλωσης της διαταραχής.
Στόχος της νέας μελέτης ήταν να εξερευνήσει την πιθανή σχέση μεταξύ πρόσληψης σιδήρου κατά την εγκυμοσύνη και διαταραχών του αυτιστικού φάσματος.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το παιδί διατρέχει πενταπλάσιο κίνδυνο να εκδηλώσει αυτισμό εάν η μητέρα δε λάμβανε αρκετό σίδηρο (σε μορφή συμπληρώματος) και ήταν άνω των 35 ετών ή έπασχε από μεταβολικό σύνδρομο (παχυσαρκία, υπέρταση ή διαβήτη).
Οι ερευνητές σημειώνουν πως η έλλειψη σιδήρου είναι η συνηθέστερη διατροφική έλλειψη, ιδιαίτερα για τις εγκυμονούσες.
Ο σίδηρος είναι απαραίτητος για την εγκεφαλική ανάπτυξη του εμβρύου. Συμβάλλει στην παραγωγή νευροδιαβιβαστών και μυελίνης, η οποία προστατεύει το νευρικό σύστημα, ενώ είναι απαραίτητος και για την ομαλή λειτουργία του ανοσοποιητικού. Οι τρεις αυτοί παράγοντες συνδέονται στενά με την εκδήλωση των διαταραχών του αυτιστικού φάσματος.
Η σχετική μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση American Journal of Epidemiology.-onmed.gr

Χαρισματικά παιδιά – «Πώς θα ξέρω αν το παιδί μου είναι χαρισματικό;»

harismatikopaidi
από την Σίλεια Δημουλή – Ψυχολόγος, Master of Child Psycholog  στο babyradio.gr
Τις περισσότερες φορές μιλάμε για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και τις ιδιαιτερότητές τους στον τρόπο απομνημόνευσης και διαβάσματος. Σπάνια μαςαπασχολεί ένα παιδί με άλλου τύπου ιδιαιτερότητες. Όπως για παράδειγμα ένα παιδί που μπορεί να βαριέται μέσα στην τάξη και παρόλα αυτά να  ξέρει ό,τι και αν το ρωτήσουμε ή ένα παιδί που με μια ματιά μπορεί να αποστηθίσει ένα ολόκληρο κείμενο.
Συνήθως στις παραπάνω περιπτώσεις νιώθουμε πολύ καλά που το παιδί μας «παίρνει τα γράμματα» και δεν έχουμε περαιτέρω προβληματισμό. Μήπως όμως πρόκειται για ένα χαρισματικό παιδί του οποίου οι ικανότητες μένουν ακαλλιέργητες στο σχολείο;
Για αρχή, πάμε να δούμε κάποια βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός χαρισματικού παιδιού:
1. Η εξαιρετική ικανότητα σε κάποιο μάθημα χωρίς να έχει ποτέ ασχοληθεί με αυτό.
2. Η δυνατότητα  να απαντήσει σε μια ερώτηση από κοινή λογική ή από γενικές γνώσεις.
3. Να έχει το στυλ του αρχηγού σε ό,τι και αν καταπιαστεί.
4. Η μεγάλη παρατηρητικότητα.
5. Η ιδιαίτερα εύκολη προσαρμοστικότητα ακόμα και σε αντικειμενικά δύσκολες αλλαγές.
6. Η δυνατότητα θετικής σκέψης ακόμα και μέσα σε πολύ άσχημη κατάσταση.
7. Η ιδιαίτερα καλή επίδοση  σε κάποιο τομέα εκτός σχολείου (άθλημα, μουσική κα.)
Στα παραπάνω μπορούμε να προσθέσουμε και άλλα χαρακτηριστικά. Αν έχετε κάποια υπόψιν σας στείλτε μας στο dimouls@gmail.comτη λίστα σας ώστε να τα προσθέσουμε στα παραπάνω ή απλά μπορείτε να τα παραθέσετε με τη μορφή σχολίου κάτω απο το άρθρο.
Για να κατανοήσουμε καλύτερα την έννοια των χαρισματικών παιδιών είναι καλό να αναφερθούμεστα είδη νοημοσύνης. Παρά την κοινή άποψη ότι έχουμε μία και μόνο νοημοσύνη, το λεγόμενοδείκτη IQ,  η αλήθεια είναι σύμφωνα με τον Βρετανό ψυχολόγο HowardGardner, ότι έχουμε 8 είδη νοημοσύνης.
Συγκεκριμένα, ο κάθε άνθρωπος μπορεί να αναπτύξει τις εξής ευφυΐες:
1. Λογικο-μαθηματική (ο άνθρωπος που επιλέγει να γίνει μαθηματικός, ηλεκτρονικός υπολογιστών κτλ).
2. Γλωσσική (ο συγγραφέας, ο δημοσιογράφος κτλ).
3. Οπτικο-χωρική ( ο αρχιτέκτων, ο διακοσμητής, ο καλλιτέχνης κτλ).
4. Κιναισθητική (ο ηθοποιός, ο αθλητής κτλ).
5. Μουσική (ο μουσικός, ο συνθέτης κτλ).
6. Νατουραλιστική (ο βιολόγος, ο βοτανολόγος κτλ).
7. Διαπροσωπική επικοινωνία (ο δάσκαλος, ο πολιτικός, ο δικηγόρος).
8. Ενδοπροσωπική επικοινωνία (ο ψυχολόγος, ο κοινωνικός λειτουργός κτλ)
Οι δύο τελευταίες ευφυΐες ανήκουν στην ευρύτερη νοημοσύνη, τη λεγόμενη συναισθηματικήνοημοσύνη. Με λίγα λόγια, μπορεί κάποιος να είναι σε όλα απίστευτα καλός ή σε κάποιον ή κάποιους μόνο από τους παραπάνω τομείς, το οποίο είναι και το πιο συχνό.
Ας εντοπίσουμε, λοιπόν, το παιδί μας μήπως είναι πολύ ικανό σε κάποιους τομείς; Και αν ναι είναι πολύ σημαντικό να ενισχύσουμε αυτές τις ικανότητές του. Προσοχή! Ας μην φορτώσουμε το παιδί με πολλές εξωσχολικές δραστηριότητες θεωρώντας ότι έτσι θα καλλιεργήσουμε την κλίση του. Η καλή ενίσχυση προέρχεται από τον καλό συντονισμό μας με την διάθεση και την προτίμηση του παιδιού και την ενίσχυση της καλής αυτοεικόνας του παιδιού.
Όταν , λοιπόν, το παιδί μας έχει ανεπτυγμένες ικανότητες σε κάποιον από τους παραπάνω τομείς μιλάμε για ένα χαρισματικό παιδί.
Κλείνοντας, ας τονίσουμε ότι τα χαρισματικά παιδιά τα «συγκρίνουμε» με τα συνομήλικα παιδιά ή το πολύ με παιδία ένα σχολικό χρόνο μεγαλύτερα.

Η ψυχολόγος μας συμβουλεύει : τι σημαίνει το χαρτζιλίκι για ένα παιδί

xartziliki
Σε όλα τα σπίτια που στην οικογένεια υπάρχουν παιδιά , ακούγεται η συζήτηση για το χαρτζιλίκι που «δικαιούνται» για να κατέχουν .
Αποτελεί βασικό «μάθημα» ζωής , καθώς θεωρείται μια σημαντική μέθοδος διαπαιδαγώγησης για την οικονομική διαχείριση .Το μέγεθος του ποσού , η αιτιολόγηση , η συχνότητα που θα δίνεται , πως θα ξοδεύεται και άλλες τόσες παράμετροι αποτελούν μάθημα στα παιδιά για την οικονομική διαχείριση .

Αποτελεί πρακτική κοινωνικοποίησης, τόσο με συμβολική όσο και με πρακτική σημασία , όταν οι γονείς το συνδέουν με την ανάγκη των παιδιών να ανταποκριθούν στα καθημερινά μικροέξοδα τους . Μέσω της διαχείρισης του χαρτζιλικιού το παιδί αποκτά την αίσθηση του μέτρου και την σημαντικότητα της οριοθέτησης , είτε τα όρια τα βάζει το ίδιο ( μέσω του να ξέρει πώς να το διαχειρίζεται από τη μια περίοδο που του δίνεται μέχρι την επόμενη ) , είτε οι συνθήκες ( το μέγεθος του ποσού , οι προτεραιότητες στα έξοδα και ούτω καθεξής ) . Τα καθιστά υπεύθυνα, καθώς ο γονιός αναγνωρίζει τη σταδιακή κατάκτηση της αυτονομίας τους και της ανεξαρτησίας τους . Προϋποθέτει εμπιστοσύνη και υποστήριξη .

Είναι μια σκληραγώγηση . Μαθαίνει στα παιδιά τη σκληρότητα της οικονομικής διαχείρισης , την ανάγκη συμβιβασμών που αυτή συνεπάγεται , τον σωστό χρόνο για να διεκδικήσεις και φυσικά τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις . Προσοχή ωστόσο, καθώς όταν δίνεται ως μπόνους προκειμένου να ικανοποιήσουν τα παιδιά τις καταναλωτικές τους επιθυμίες ,τότε μετατρέπεται σε αρνητική πρακτική καθώς καλλιεργεί μοντέλα ζωής που συνδέουν την προσωπική ανάπτυξη με υλικές αξίες . 
Η κατάλληλη ηλικία για να ξεκινήσει να δίνεται είναι όταν το παιδί αρχίζει να ικανοποιεί τις κοινωνικές του ανάγκες με μια σχετική αυτονομία . Δεν έχει τόσο σημασία το ποσό όσο οι αντιλήψεις του γονέα για το χρήμα . Και κυρίως να μη συνδέεται το χρήμα που δίνεται με την όποια επιβράβευση .
Και μερικά στατιστικά στοιχειά :

- Σε έρευνα στο Ληγουρίο και στη Νίκαια , το 54% των γονέων δίνουν λεφτά επειδή δε βλέπουν πολλές ώρες τα παιδιά τους .Ενώ 3 στους 10 δίνουν αντικείμενα στα παιδιά που δεν έχουν ζητήσει .

- 7 στα 10 παιδιά γνωρίζουν ότι δεν είναι απεριόριστο .

- Το 16% των γονιών παροτρύνουν τα παιδιά να κερδίζουν το χαρτζιλίκι τους εργαζόμενα .

- Στο 61% είναι συμφωνημένο από πριν, ενώ η υπέρβαση του τιμωρείται από το 35 % των συμμετεχόντων στην έρευνα .

- 66% των παιδιών ζητούν να ξεπεράσουν τους φίλους τους , ενώ το 44% των γονέων είναι αυτοί οι ίδιοι που περνούν το μήνυμα του ανταγωνισμού στα παιδιά .

- Το 44% των γονέων ανταμείβουν τα παιδιά τους όταν συμμετέχουν στις εργασίες του σπιτιού . Προσοχή σε αυτή τη τακτική γιατί ενδέχεται να αναπτυχτεί ανταγωνισμός ανάμεσα στα αδέλφια .
Μη ξεχνάμε ότι το παιδί επηρεάζεται από την όλη στάση της οικογένειας απέναντι στο χρήμα . Επομένως θα πρέπει να υπάρχει η σωστή ισορροπία ανάμεσα στην υπερεκτίμηση του και στην υποτίμηση του . Στην ευκολία που μπορεί να κερδίζεται από κάποιους και στην δυσκολία από κάποιους άλλους . 
Από τη Μάγδα Δασκαλάκη
Εξελικτική ψυχολόγο-neadiatrofis.gr