Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

Μέχρι ποια ηλικία πρέπει το παιδί να κοιμάται στο κρεβάτι των γονιών;;

Έχω μία κόρη 12 ετών και είμαι διαζευγμένη Ήθελα να ρωτήσω το εξής  η κόρη μου κοιμάται ακόμη μαζί μου Εμένα δε μ ενοχλεί απλώς ήθελα να γνωρίζω εαν αυτο της κάνει κακό. Ευχαριστώ και καλή χρονιά. 
Αγαπητή αναγνώστρια. Στο ερώτημά σας απάντησε η ψυχολόγος, Έρα Μουλάκη. 
Μετά από κάποια ηλικία, στην εφηβεία, είναι σκόπιμο να κοιμάται το παιδί χώρια από τον γονιό και να μπορεί να έχει έναν προσωπικό χώρο το παιδί. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να μην καλύπτει το παιδί τις συναισθηματικές ανάγκες του γονιού. Τη μοναξιά δηλαδή που μπορεί να νιώθει μια γυναίκα διαζευγμένη. Ακόμα και το κρεβάτι που μπορεί να είναι άδειο όταν δεν υπάρχει ένας σύντροφος. Πολλές φορές δημιουργείται ασυναίσθητα η ανάγκη στο παιδί και συναντάμε παιδιά που λένε ότι εγώ θέλω να κοιμάμαι με τον γονιό αλλά η πραγματική ανάγκη δεν έρχεται από το παιδί, από τον γονιό έρχεται.
Όταν το παιδί καλύπτει τις συναισθηματικές ανάγκες του γονιού δεν μπορεί να ζήσει τη δική του ζωή γιατί νιώθει ότι εγκαταλείπει τον γονιό. Γίνεται το σημαντικότερο πρόσωπο στη ζωή ενός γονιού και όταν το παιδί ενηλικιωθεί και θέλει να ανεξαρτητοποιηθεί αισθάνεται ότι εγκαταλείπει τον γονιό- το ζευγάρι του( συναισθηματικά μιλώντας πάντα). Το παιδί γίνεται ξαφνικά ο συναισθηματικός σύντροφος, ο γονιός αφοσιώνεται στο παιδί και αυτό είναι ένα πραγματικά βαρύ φορτίο για να μπορέσει να προχωρήσει στη ζωή του.
Κάποια λοιπόν όρια συναισθηματικά είναι πολύ σημαντικό  να κρατιούνται. Είναι καλό να υπάρχει στενή σχέση μητέρας κόρης αλλά πάντα πρέπει να βάζουμε όρια. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γιατί οι άνθρωποι δυσκολεύονται να αποδεχτούν το διαφορετικό;

  Είναι γεγονός ότι οι άνθρωποι έχουν μία έμφυτη τάση να φοβούνται οτιδήποτε διαφορετικό, φοβούνται το άγνωστο, φοβούνται αυτό που δεν ξέρου...