Παρασκευή, 27 Ιουλίου 2018

Καρπούζι vs πεπόνι: crash test στα δύο αγαπημένα φρούτα του καλοκαιριού



Η Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Κάλλια Γιαννιτσοπούλου, μας δίνει απαντήσεις για το αν το καρπούζι και το πεπόνι παχαίνουν, τη θρεπτική τους αξία και τους μύθους που τα αφορούν.
Καρπούζι, το γλυκό
Το καρπούζι αποτελεί μια υγιεινή επιλογή φρούτου που είναι εξαιρετικά δροσιστική, χωρίς να μας δίνει πολλές θερμίδες. Έχει αυξημένη περιεκτικότητα σεβιταμίνες Α, C,  B6, λυκοπένιο, κάλιο και φυτικές ίνες χωρίς να έχει λιπαρά και χοληστερίνη. Θεωρείται τροφή με χαμηλή θερμιδική πυκνότητα καθώς αποτελείται από 92% νερό και μόνο 5% ζάχαρη. Για όσους δυσκολεύονται στη λήψη επαρκούς ποσότητας υγρών, το καρπούζι αποτελεί μια καλή λύση, καθώς ενυδατώνει και συμβάλλει στη διούρηση. Χρειάζεται, όμως, προσοχή έτσι ώστε η κατανάλωση του να γίνεται κάποια ώρα μετά το κυρίως γεύμα έτσι ώστε να μην προκληθεί δυσπεψία λόγω της αυξημένης περιεκτικότητας του σε υγρά. Τέλος, το καρπούζι είναι σύμμαχος για όσους έχουν δυσκοιλιότητα λόγω των φυτικών ινών που περιέχει και συντελεί στην πρόληψη του καρκίνου του παχέως εντέρου.

Η θρεπτική αξία του καρπουζιού (θρεπτικά συστατικά/περιεκτικότητα ανά 100 γρ.)
Τα 100 γρ. καρπουζιού έχουν 33 θερμίδες, 7,7 γρ. υδατάνθρακες και 94 γρ. νερό. Ακόμη, φτάνουν τα 0,62 γραμμάρια πρωτεΐνης, τα 7,7 γραμμάρια υδατανθράκων, τα 0,13 γραμμάρια σε λιπαρά και τα 4532 mcg λυκοπένιο.  
Πεπόνι, το αρωματικό 
Το πεπόνι κατέχει υψηλή θέση στις προτιμήσεις μας, λόγω της ιδιαίτερα γλυκιάς και δροσιστικής του γεύσης, αλλά και λόγω των χαμηλών θερμίδων, αφού αποτελείται από 90% νερό και 6% ζάχαρη. Είναι μια φυσική πηγή πολύτιμων αντιοξειδωτικών ουσιών, καθώς περιέχει βιταμίνη Α, C και β-καροτίνη. Οι ουσίες αυτές προστατεύουν τον οργανισμό από διάφορους τύπους καρκίνου, καρδιακά νοσήματα, άλλα και προβλήματα που συνδέονται με τη μεγάλη ηλικία, όπως ο καταρράκτης. Τέλος, είναι πλούσιο σε κάλιο, που συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, έχει διουρητική δράση και μπορεί να παρεμποδίσει την κακή χοληστερόλη (LDL) να υποστεί χημικές μεταβολές που προκαλούν προβλήματα στον οργανισμό.

Η θρεπτική αξία του πεπονιού (θρεπτικά συστατικά/περιεκτικότητα ανά 100 γρ.)
Τα 100 γρ. πεπονιού αποδίδουν μόνο 35 θερμίδες, 8,16 γρ. υδατάνθρακες και 90 γρ. νερό. Περιέχει σάκχαρα ολικά (εκ των οποίων μόνο φρουκτόζη και φυσικά όχι ζάχαρη) 6,6%, καροτίνη (πρόδρομος ουσία της βιταμίνης Α) 48 μg, μαγνήσιο 10 mg, βιταμίνη C 9mg, βιταμίνη Α 0.19mg, κάλιο 210 mg και φυτικές ίνες 0,8 γραμμάρια.

Κάλλια Γιαννιτσοπούλου
Kλινική διαιτολόγος- διατροφολόγος MSc, MBA, SRD
Επιστημονικό Διαιτολογικό Κέντρο «Σώμα Υγιές» www.somaygies.gr
Κωνσταντινουπόλεως 22 & Γρ. Λαμπράκη 315, Νίκαια
info@somaygies.gr, fb page

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου