Πέμπτη, 13 Σεπτεμβρίου 2018

Τι σας προσφέρει ο μεσημεριανός ύπνος ανάλογα με τη διάρκειά του

Ένας σύντομης διάρκειας υπνάκος το μεσημέρι ή το απόγευμα είναι ό,τι ακριβώς χρειαζόμαστε για να πάρουμε λίγες δυνάμεις και να καταφέρουμε να φέρουμε εις πέρας τις υποχρεώσεις της ημέρας. Το γνωρίζατε όμως ότι η διάρκειά του καθορίζει τις θετικές επιδράσεις του στις επιδόσεις μας;

. Ύπνος 10-20 λεπτών


Το λεγόμενο power nap είναι ιδανικό για να ενισχύσετε τη συγκέντρωσή σας και να αυξήσετε την παραγωγικότητά σας. Μελέτη του 2012 που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Sleep υπέδειξε ότι ένας σύντομος ύπνος διάρκειας μόλις 10 λεπτών προσφέρει άμεση βελτίωση ως προς το αίσθημα υπνηλίας και κόπωσης, τα επίπεδα ενέργειας και τις πνευματικές επιδόσεις. Ένας ύπνος διάρκειας 20 λεπτών οδηγεί σε βελτιώσεις σε διάστημα 35 λεπτών αφού ξυπνήσετε, με τις θετικές επιδράσεις να διαρκούν έως και 125 λεπτά.


2. Ύπνος 30 λεπτών


Σε διάστημα μισής ώρας φτάνουμε στο στάδιο 2 του ύπνου. Από το σημείο αυτό και έπειτα περνάμε σε βαθύ ύπνο, οπότε διακόπτοντας τον ύπνο στο ορόσημο των 30 λεπτών θα αποφύγετε την πνευματική σύγχυση και επίσης δεν θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα στον ύπνο τη νύχτα, σύμφωνα με το Αμερικανικό Ίδρυμα για τον Ύπνο. Μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2015 στην επιθεώρηση The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism έδειξε ότι ο μεσημεριανός ή απογευματινός ύπνος που διαρκεί έως και 30 λεπτά μπορεί να αντιστρέψει τον αντίκτυπο μιας νύχτας κακού ύπνου στο ορμονικό σύστημα.


3. Ύπνος 60 λεπτών

Ο ύπνος που διαρκεί μία έως μιάμιση ώρα συνοδεύεται συχνά από αδράνεια ύπνου (sleep inertia), ένα αίσθημα που θυμίζει το hangover και επιμένει για περίπου μιάμιση ώρα αφού ξυπνήσουμε. Ωστόσο, εάν κοιμηθείτε για 60 λεπτά (αφού συνέλθετε) θα νιώσετε ανανεωμένοι και πολύ ξεκούραστοι. Ο ύπνος που διαρκεί μία ώρα θα σας βοηθήσει να απομνημονεύσετε περισσότερες πληροφορίες και θα τονώσει την εγρήγορσή σας έως και για 10 ώρες, επομένως είναι ιδανικός εάν σας περιμένει μεγάλος φόρτος υποχρεώσεων ή κάποια απαιτητική πνευματική εργασία από το απόγευμα και μετά.

4. Ύπνος 90 λεπτών

Ο ύπνος που διαρκεί μιάμιση ώρα καλύπτει όλα τα στάδια του ύπνου, συμπεριλαμβανομένου του σταδίου γρήγορων κινήσεων των ματιών (REM) και του σταδίου αργών κυμάτων. Τα βαθύτερα στάδια του ύπνου βοηθούν να «καθαρίσει» το μυαλό, να βελτιωθεί η ικανότητα ανάκλησης πληροφοριών και να αποκατασταθεί τυχόν έλλειψη ύπνου. Όταν ο ύπνος περιλαμβάνει έναν πλήρη κύκλο όλων των σταδίων δεν συνεπάγεται αξιοσημείωτη αδράνεια ύπνου, όμως δεν πρέπει να υποκαθιστά τις συνιστώμενες 7-9 ώρες ύπνου τη νύχτα.

ΠΗΓΗ: www.onmed.gr

Το γιατρικό για τα πάντα, λέγεται θάλασσα

Είναι γαλάζια κι απέραντη. Χάνεσαι μέσα της… Θάλασσα!
Το γιατρικό για τα πάντα.


Όταν είσαι πεσμένος, μπερδεμένος, αυτή αναζητάς. Λίγο να χαθεί το βλέμμα στον ορίζοντα, εκεί που ενώνεται με τον ουρανό και όλα βγάζουν πάλι νόημα. Ηρεμεί η ψυχή σου. Είναι γνωστή και μαγική η ιδιότητα του νερού να γαληνεύει το μέσα σου. Λες και την ευλόγησε ο Θεός να κρύβει μέσα της χίλια μυστικά.


Όχι μόνο τα δικά της, που όλοι θα ήθελαν να εξερευνήσουν αλλά και τα δικά μας. Σκέψεις ανομολόγητες που σα να πετάξαμε στο βυθό της μαζί με τις πέτρες που ρίχναμε με θυμό. Εκπαιδευτήκαμε από μικροί να κάνουμε ψαράκια. Άλλες φορές καθώς μεγαλώναμε,κάναμε διαγωνισμούς ποιος θα τις ρίξει πιο μακρυά… Τώρα, ενήλικες ρίχνουμε πέτρες με μανία, λες κι αν τις ρίξουμε όλες, θα πνίξουμε και όσα μας βαραίνουν!

Είναι κι εκείνοι βέβαια που προτιμούν το βουνό! Σαν τη θάλασσα, όμως, έχει; Γιατί δεν είναι μόνο οι στιγμές που πήγαμε για να ξεχαστούμε, να ηρεμήσουμε, να στάξουμε μέσα της το δάκρυ μας. Είναι οι έρωτες που ζήσαμε στις ακτές της. Τα φιλιά, τα πρώτα και τα επόμενα. Οι ερωτικές αγκαλιές και οι υποσχέσεις, που κρύψαμε στις σπηλιές της. Τα πρώτα μεθύσια σε μια αμμουδιά, γύρω απ’τη φωτιά. Τα παγωτά που μετρούσαμε ως παιδιά, ποιος θα φάει τα περισσότερα. Ο ίδιος διαγωνισμός και για τα καλοκαιρινά μπάνια. Τα γέλια, τα παιχνίδια. Γι’αυτό σου λέω! Σαν τη θάλασσα δεν έχει!

Ήρεμη ή ανταριασμένη την ίδια επιρροή ασκεί πάνω μας, αφού έχουμε κρύψει, εκτός από τις σκέψεις, και τις αναμνήσεις μας. Γεγονός που την καθιστά κατάλληλο μέρος για αναπόληση. Ας μη μιλήσουμε για τα ταξίδια με τα πλοία, χαζεύοντας τις άσπρες γραμμές που σχημάτιζαν οι έλικες, καθώς απομακρυνόμασταν από κάποιο λιμάνι. Σ’ εκείνα που οι τάσεις φυγής γινόταν ανακούφιση.

Απέραντη και διαφανή. Ναι, διάφανη! Μπορεί να λέμε για τα καταγάλανα νερά της, όμως η αλήθεια είναι πως αυτό που βλέπουμε όταν την κοιτάμε είναι ο ουρανός. Αν το σκεφτείτε καλά αποκτά διάφορες αποχρώσεις, μέχρι να πέσει η νύχτα, και τότε γίνεται πίσσα, μαύρη. Τότε έρχεται και το φεγγάρι να σχηματίσει πάνω της ένα χρυσό μονοπάτι μέχρι το άπειρο. Κι αναρωτιέσαι πού θα έφτανες αν μπορούσες να το περπατήσεις.

Ένας καθρέφτης είναι η θάλασσα που ο ουρανός σαν ένας γόης φιγουράρει μέσα της. Τα καλοκαιρινά πρωινά που ο ήλιος κι αυτός με τη σειρά του, δημιουργεί ασημένιες αντανακλάσεις μέσα στο γαλάζιο σαν μικρά διαμάντια. Ναι, καθρέφτης είναι η θάλασσα τελικά κι όχι μόνο του ουρανού, αλλά της φύ

πηγηΓράφει η Λένα Μπατσκίνη