Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013

Πότε μια γυναίκα απεχθάνεται το σεξ;



Έχετε αναρωτηθεί ποτέ τι είναι η γυναικεία σεξουαλική δυσλειτουργία και πως εμφανίζεται; Σε ποια ηλικία και με ποια συμπτώματα; Πότε μια γυναίκα δεν έχει όρεξη για σεξ και πότε όταν κάνει σεξ νιώθει μια δυσφορία αντί για ευχαρίστηση και ηδονή; Διαβάστε το επιστημονικό άρθρο που ακολουθεί και θα κατανοήσετε πλήρως, τη γυναικεία σεξουαλική δυσλειτουργία, η οποία έχει και ψυχολογικές και σωματικές βάσεις....

Η γυναικεία σεξουαλική δυσλειτουργία είναι μία σχετιζόμενη με την ηλικία, προοδευτική δυσλειτουργία που απασχολεί το 30-50% των γυναικών ανά τον κόσμο.
Η σεξουαλική δραστηριότητα ενσωματώνει τις ανθρώπινες σχέσεις, κάθε σύντροφος έχει μοναδική συμπεριφορά, ανάγκες και κώδικες επικοινωνίας. Διαταραχή σε κάποιον από αυτούς τους παράγοντες μπορεί να οδηγήσει σε σεξουαλική δυσλειτουργία. Η σεξουαλική δυσλειτουργία αποτελεί ένα πολυδιάστατο πρόβλημα καθώς επηρεάζει τις σχέσεις του ζευγαριού αλλά και την οικογενειακή γαλήνη, απομονώνει τους συντρόφους και καταστρέφει την ψυχική ηρεμία των συντρόφων.
Η Αμερικανική Ένωση Ψυχιατρικής κατηγοριοποιεί τα προβλήματα γυναικείας σεξουαλικότητας σαν:
- Ψυχικές διαταραχές-απώλεια της σεξουαλικής διάθεσης
- Δυσφορία κατά τη συνουσία
- Μειωμένη παροχή αίματος στον κόλπο
- Απέχθεια στο σεξ σχετιζόμενη με τραυματικό γεγονός
- Αδυναμία επίτευξης οργασμού
Εάν μία γυναίκα δεν έχει ερωτική επιθυμία ή δεν απολαμβάνει το σεξ, τότε πιθανόν έχει σεξουαλικό πρόβλημα. Το πλέον κατάλληλο άτομο να αποφασίσει εάν υπάρχει πρόβλημα είναι η ίδια η γυναίκα καθώς η κατανόηση του προβλήματος είναι το πρώτο βήμα και για τη λύση του.
Οι αιτίες της διαταραχής αυτής είναι άγνωστες σε μεγάλο βαθμό. Ο λόγος γιαυτό είναι ότι η σεξουαλική επαφή και διέγερση είναι μία διαδικασία στην οποία εμπλέκονται πολλά συστήματα τα οποία πρέπει να λειτουργούν αρμονικά ώστε να φτάσει η γυναίκα στον οργασμό.. Μερικές φορές πιθανόν να εμπλέκονται πολλαπλοί παράγοντες οι οποίοι οδηγούν στην εμφάνιση της διαταραχής αυτής.
Παρακάτω αναφέρονται μερικοί εξ αυτών. Οι πιο κοινοί παράγοντες αναφέρονται πρώτοι.
- Αλκοόλ
- Άγχος
- Κατάθλιψη
- Συναισθηματικά προβλήματα
- Ασθένειες
- Αρνητική εικόνα της γυναίκας για το σώμα της
- Σεξουαλικές διαταραχές αναφέρονται επίσης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, μετά από γέννηση παιδιού ή κατά τη γαλουχία.
Μετά την εμμηνόπαυση οι γυναίκες συχνά εμφανίζουν ελάττωση της ερωτικής επιθυμίας, ξηρότητα κόλπου ή πόνο κατά το σεξ.
Κάποια φάρμακα/ουσίες θα μπορούσαν επίσης να προκαλέσουν τέτοιου είδους προβλήματα (π.χ. αντισυλληπτικά)
- Κάπνισμα
- Βλάβες της σπονδυλικής στήλης
- Ποδηλασία
- Χειρουργεία αναπαραγωγικού και ουροποιητικού συστήματος
- Ατροφία κόλπου
- Αρτηριακή υπέρταση
- Υπερχοληστερολαιμία
- Διαβήτης
- Καρδιαγγειακές νόσοι
Τρεις τύποι θεραπείας υπάρχουν για τη γυναικεία σεξουαλική δυσλειτουργία:
Όταν δεν υπάρχει κάποια παθολογική αιτία (ορμονική διαταραχή, ανατομικό πρόβλημα, αιματική ροή κ.ο.κ) η καλή γνώση του γεννητικού συστήματος και της λειτουργίας του οργασμού μπορεί να βοηθήσει τη γυναίκα να ξεπεράσει το πρόβλημα αυτό.
Σε κάθε άλλη περίπτωση πιθανόν να χρειαστεί χορήγηση φαρμακοθεραπείας (ορμονική υποκατάσταση, ή άλλη αγωγή).
Δημήτριος Μπορούσας
χειρουργός ουρολόγος- ανδρολόγος

Ο καρκίνος στους όρχεις μπορεί να θεραπευτεί μέχρι και 100%



Συνήθως όταν αναφερόμαστε σε καρκίνους, το μυαλό μας πηγαίνει σχεδόν πάντα στο αναπόφευκτο το οποίο είναι και ανίκητο. Δηλαδή ότι ο καρκίνος δύσκολα καταπολεμάτε και συνήθως το αποτέλεσμα είναι προδιαγεγραμμένο. Τα πράγματα όμως δεν είναι έτσι και αρκετές μορφές καρκίνου, μπορούν όχι μόνο να νικηθούν αλλά και να έχουμε πλήρη ίαση. Ο καρκίνος των όρχεων είναι ένας από αυτούς. Διαβάστε στο επιστημονικό άρθρο που ακολουθεί ποιους χτυπάει ο καρκίνος των όρχεων και σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να θεραπευτεί πλήρως...
Του Ευάγγελου Γκανά
Χειρουργού ουρολόγου
Υπ. Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής ΔΠΘ 
Ο καρκίνος των όρχεων είναι μεν ένα σχετικά σπάνιο νεόπλασμα (2% όλων των νεοπλασμάτων του άνδρα), αλλά αποτελεί τον πιο συχνό όγκο στις ηλικίες 20-40 ετών, αποτελώντας την τρίτη κατά σειρά αιτία θανάτου στις ηλικίες αυτές. Σε άνδρες άνω των 50 είναι αρκετά σπάνιος όγκος. Σήμερα ο καρκίνος των όρχεων αποτελεί την πλέον θεραπεύσιμη μορφή ουρολογικού καρκίνου και η συνολική επιβίωση στα πρώιμα στάδια πλησιάζει το 100% ενώ σε προχωρημένη νόσο το 80%.
Αιτιολογικά έχουν συσχετισθεί πολλοί παράγοντες με τον καρκίνο των όρχεων, όμως ουσιαστικά η αιτιολογία παραμένει άγνωστη. Η κρυψορχία αποτελεί τον μοναδικό παράγοντα με σαφή συσχέτιση με τον καρκίνο των όρχεων. Σε ποσοστό 10% των ασθενών με καρκίνο του όρχεως υπάρχει ιστορικό κρυψορχίας. Άλλοι παράγοντες είναι η επίδραση ουσιών με οιστρογονική ή αντιανδρογονική δράση, καθώς και πολλές βιομηχανικές τοξίνες στο πρώτο τρίμηνο της κύησης, όπου υπάρχει δυνητικός κίνδυνος για το έμβρυο.
Επίσης το οικογενειακό ιστορικό καρκίνου του όρχεως, το ατομικό ιστορικό καρκίνου του όρχεως (ασθενείς με ιστορικό καρκίνου στον ένα όρχη έχουν πιθανότητα 1-2% να εμφανίσουν πρωτοπαθή όγκο και στον άλλο όρχη), καθώς και τα τραύματα, οι επανειλημμένες φλεγμονές και η διαρκής έκθεση ουσιών (καπνός, λιπάσματα, άσβεστος κ.α.).
Κλινικά ο καρκίνος των όρχεων μπορεί να έχει τυπική μορφή ή άτυπη μορφή. Τυπική μορφή θεωρείται η ανώδυνη διόγκωση (50%) που ανακαλύπτεται τυχαία από τον ίδιο τον ασθενή. Άλλες τυπικές μορφές κλινικής εικόνας καρκίνου των όρχεων είναι ο αμβλύς πόνος ή αίσθημα βάρους (20-30%) στο όσχεο και ο οξύς πόνος(10%) λόγω ενδοορχικής αιμορραγίας ή συνύπαρξης επιδιδυμίτιδας.
Άτυπες μορφές κλινικής εικόνας θεωρούνται η συνύπαρξη  υδροκήλης (αντιδραστική στον καρκίνο), η εμφάνιση σε έκτοπο όρχη (λόγω κρυψορχίας), η μορφή που αποκαλύπτεται από τυχόν μεταστάσεις (οσφυικό άλγος, κοιλιακό άλγος, ναυτία εμετοί, μείωση βάρους, βήχας,κ.α), η παρουσία γυναικομαστίας κλπ.
Διαγνωστικά ο καρκίνος των όρχεων απαιτεί την πλήρη κλινική εξέταση  με εστίαση στους όρχεις (ειδικά επισκόπηση και ψηλάφηση) και στο ουροποιογεννητικό σύστημα του ασθενούς και τον εργαστηριακό και απεικονιστικό έλεγχο. Εργαστηριακά, σημαντικό ρόλο παίζουν οι καρκινικοί δείκτες β-χοριακή γοναδοτροπίνη (β-hCG) και η άλφα-φετοπρωτείνη (AFP).
Οι δείκτες αυτοί παίζουν ρόλο τόσο στην διάγνωση όσο και στην παρακολούθηση των ασθενών. Απεικονιστικά, σημαντικές είναι η υπερηχοτομογραφία του οσχέου και η αξονική τομογραφία για τη διάγνωση του καρκίνου των όρχεων και την εκτίμηση  των λεμφαδένων. Η θεραπεία ξεκινά με την ριζική ορχεκτομή ακόμη και σε προχωρημένη νόσο, ενώ μετά την ορχεκτομή εξαρτάται από την ιστολογική μορφή του καρκίνου και το στάδιο που βρίσκεται. Απαιτείται τακτική παρακολούθηση του ασθενούς, και ενδεχομένως συνδυασμός ακτινοθεραπείας με χημειοθεραπεία.
Συμπερασματικά, οι νέοι άνδρες από 15 ως 40 ετών, καλό είναι να ελέγχονται περιστασιακά, κατά την ατομική τους καθαριότητα και να απευθύνονται στον Ουρολόγο για κάθε ύποπτη μεταβολή στην υφή, το μέγεθος και το σχήμα των όρχεων. Μια τέτοια απλή κίνηση μπορεί να αποβεί καθοριστική για την ριζική αντιμετώπιση, ως και 100%, μιας πιθανής κακοήθους κατάστασης.

Ευάγγελος Γ. Γκανάς
mail: vagelisganas@yahoo.co.uk
Χειρουργός Ουρολόγος
Υπ. Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής ΔΠΘ 

Από πόσα εκατοστά και πάνω ένα πέος μπορεί να ικανοποιήσει μια γυναίκα;


Η ανθρώπινη σεξουαλικότητα αποτελεί ένα πεδίο που έχει κατακλυστεί από μύθους, σοφιστείες και ψευδείς πεποιθήσεις. Οι μύθοι συμβάλλουν στο να δημιουργούνται μη ρεαλιστικές προσδοκίες, γύρω από την έκφραση και εμπειρία της ανθρώπινης σεξουαλικότητας. Η επιστήμονες που μελετούν την ανθρώπινη σεξουαλικότητα έχουν χρέος να συμβάλλουν στην κατάρριψη των μύθων που μας εμποδίζουν να βιώνουμε τη σεξουαλικότητά μας με αίσθημα ελευθερίας και ασφάλειας. Ο καθ. Ουρολογίας Α.Π.Θ. Δημήτρης Χατζηχρήστου και η Εύη Κυράνα Ψυχολόγος Υγείας, Σεξολόγος, απομυθοποιούν τους αστικούς μύθους γύρω από το σεξ.  
Το μέγεθος του πέους
Τα προβλήματα στην εικόνα σώματος των αντρών αφορούν κυρίως στο μέγεθος του πέους τους. Η εικόνα σώματος αναφέρεται στις σκέψεις που κάνει κάποιος για το σώμα του, καθώς και στις πεποιθήσεις του για το πώς οι άλλοι το αντιλαμβάνονται.
Πολλοί άντρες, επηρεασμένοι από κοινούς μύθους ή από πορνογραφικές ταινίες, διαμορφώνουν μη ρεαλιστικές αντιλήψεις σχετικά με το «φυσιολογικό» μέγεθος του πέους. Επίσης, ο μύθος ότι το μέγεθος παίζει καταλυτικό ρόλο στην ευχαρίστηση της γυναίκας ενισχύει τη σημασία που αποδίδουν οι ίδιοι στο μέγεθος του πέους.
Η εικόνα σώματος επηρεάζει τη σεξουαλική λειτουργία κυρίως μέσα από τις σκέψεις που κυριαρχούν κατά τη διάρκεια της επαφής . Όταν, δηλαδή, οι ανησυχίες για το σώμα είναι τόσο έντονες, που διασπούν την προσοχή από τα σεξουαλικά ερεθίσματα, τότε είναι πολύ πιθανή η μείωση της ικανοποίησης και η εμφάνιση δυσλειτουργίας.
Σε πρόσφατη μελέτη, το 21% των γυναικών που ερωτήθηκαν είπε πως το μήκος του πέος είναι «σημαντικό» και μόνο 1% απάντησε πως είναι «πάρα πολύ σημαντικό». Το μήκος ήταν λιγότερο σημαντικό από το πάχος και 32% ανέφερε πως το πάχος είναι σημαντικό.
Οι διακυμάνσεις στο μήκος του πέους καθορίζονται από πολλούς παράγοντες, κυρίως φυλετικούς. Το μήκος του πέους σε στύση κυμαίνεται από 11 έως 15 εκ. (ο μέσος όρος για τη λευκή φυλή είναι τα 13 εκ.). Η επιστήμη έχει καθορίσει ως παθολογικό μήκος πέους αυτό κάτω από 7 εκ. (το μήκος του κόλπου είναι περίπου 7 εκ.).
Ωστόσο, οι μελέτες συμφωνούν στο ότι το πώς νιώθουμε για το σώμα μας επηρεάζει τη σεξουαλική μας ικανοποίηση πολύ περισσότερο από ό,τι τα αντικειμενικά σωματικά χαρακτηριστικά.
Ο αυνανισμός σταματά
Η δοξασία ότι ο αυνανισμός είναι επιβλαβής για την υγεία έχει καταρριφθεί εδώ και πολλά χρόνια. Ωστόσο, πολλοί πιστεύουν πως η αυτοϊκανοποίηση είναι φυσιολογική συμπεριφορά, μόνο εφόσον δεν υπάρχει σεξουαλική σύντροφος και δυνατότητα επαφών.
Ωστόσο, τα δεδομένα διαψεύδουν το μύθο αυτό. Μία από τις μεγαλύτερες μελέτες έδειξε πως άνω του 60% των αντρών και 40% των γυναικών αυνανίστηκαν τον τελευταίο χρόνο. Όταν το δείγμα περιορίστηκε σε άτομα που συζούσαν και είχαν σταθερή σχέση, τα ποσοστά ήταν ακόμη μεγαλύτερα: 85% των αντρών και 45% των γυναικών αυτοϊκανοποιούνταν. Επιπλέον, τα δεδομένα προοπτικής μελέτης που παρακολούθησε τη συχνότητα αυτοϊκανοποίησης σε διάρκεια 8 ετών έδειξε πως παραμένει σταθερή στο χρόνο, παρότι αυξάνεται η συχνότητα των επαφών.
Η ομοφυλοφιλία είναι παθολογική συμπεριφορά
Από το 1974, η Αμερικάνικη Ψυχιατρική Εταιρεία έπαψε να χαρακτηρίζει την ομοφυλοφιλία ως ψυχική διαταραχή. Ο σεξουαλικός προσανατολισμός του ανθρώπου συνήθως δε βιώνεται ως επιλογή αλλά ως ψυχολογική ώθηση να αναπτύξει σχέση συναισθηματική και σωματική με άτομα του ίδιου ή του άλλου φύλου. Ωστόσο, η έκφραση αυτής της ανάγκης προϋποθέτει το να μπορεί κανείς να νιώθει ελευθερία και ασφάλεια. Στις κοινωνίες που χαρακτηρίζονται από προκαταλήψεις και χαμηλό δείκτη ανοχής στη διαφορετικότητα, το αίσθημα της ελευθερίας και της ασφάλειας είναι σε χαμηλά επίπεδα. Ένα τέτοιο περιβάλλον, όμως, δυσχεραίνει την έκφραση των προσωπικών αναγκών. Το δικαίωμα να απολαμβάνει κανείς τις σεξουαλικές του σχέσεις έχει αναγνωριστεί ως ανθρώπινο δικαίωμα από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, και όλες οι κοινωνίες οφείλουν να διασφαλίζουν ένα περιβάλλον που σέβεται και προστατεύει τη σεξουαλικότητα του κάθε ανθρώπου. Μόνο μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον μπορούμε να διερευνήσουμε, να κατανοήσουμε και να βιώσουμε τα πρόσωπα της σεξουαλικότητάς μας, χωρίς ενοχές και αρνητικά συναισθήματα.
Η επιλογή συντρόφου στηρίζεται στη σεξουαλική επίδοση
Πολλοί άντρες πιστεύουν ότι η σεξουαλική επίδοση είναι ο καθοριστικός παράγοντας για να τους προτιμήσει μία γυναίκα. Ωστόσο, η εξελικτική ψυχολογία έχει δείξει ότι οι γυναίκες ενδιαφέρονται για τους άντρες στους οποίους διακρίνουν χαρακτηριστικά που οι ίδιες αξιολογούν ως σημαντικά για την ανατροφή των παιδιών τους.
Σειρά μελετών του DavidBuss σε 37 χώρες του κόσμου έδειξε πως η ελκυστική εξωτερική εμφάνιση είναι σημαντική και για τα δύο φύλα, αλλά οι άντρες τη θεωρούν σημαντικότερη από ό,τι οι γυναίκες. Όσον αφορά στις οικονομικές δυνατότητες του ή της συντρόφου, η ίδια σειρά μελετών έδειξε ότι θεωρούνται περισσότερο σημαντικές για τις γυναίκες από ό,τι για τους άντρες. Αυτό συνδέεται με την επιθυμία της γυναίκας να εξασφαλίσει την επιβίωση των παιδιών της.
Οι άντρες είναι πάντα έτοιμοι για σεξ
Πολλοί άντρες πιστεύουν πως μπροστά σε μία ελκυστική γυναίκα πρέπει πάντα να είναι σε θέση να έχουν στύση. Αυτό δεν είναι αλήθεια, π.χ. μπορεί ο άντρας να αισθάνεται κόπωση, μπορεί να επιθυμεί να αναπτύξει πρώτα οικειότητα και συναισθηματική σχέση με τη γυναίκα, μπορεί να μην επιθυμεί να απιστήσει, να έχει ενοχές ή να μην του αρέσουν οι συγκυρίες κ.ά..
Επίσης, συμβαίνει συχνά να προκαλείται στύση, αλλά να χάνεται κατά τη διείσδυση ή κατά τη διάρκεια της επαφής, πριν από την ολοκλήρωση. Πολλά μπορεί να συμβαίνουν: δεν είχε αρκετή επιθυμία, είχε άγχος να εντυπωσιάσει τη γυναίκα ή απλώς επέδρασαν τυχαίοι λόγοι. Μάλιστα, πρόσφατη μελέτη έδειξε πως οι άντρες που πιστεύουν ότι «πρέπει» πάντα να είναι έτοιμοι είχαν μεγαλύτερα ποσοστά εμφάνισης προβλημάτων στύσης, συγκριτικά με εκείνους που δεν είχαν αυτήν την πεποίθηση.
Το σεξ είναι καθημερινό για τα περισσότερα ζευγάρια
Ο μύθος ότι το σεξ είναι καθημερινή δραστηριότητα δεν ισχύει για την πλειοψηφία των ζευγαριών. Φαίνεται πως τα περισσότερα ζευγάρια κάνουν σεξ 1-2 φορές την εβδομάδα .
Πρόσφατα, δημοσιεύτηκαν τα αποτελέσματα μελέτης, η οποία κατέγραψε κατά πόσο τα ζευγάρια που βρίσκονται σε σταθερή μακροχρόνια σχέση είναι ικανοποιημένα από τη συχνότητα των σεξουαλικών τους επαφών . Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά, διότι μόνο το 46% των αντρών και το 58% των γυναικών ανέφεραν πως ήταν ικανοποιημένοι/ες από τη συχνότητα των σεξουαλικών τους επαφών.
Η συντριπτική πλειονότητα των αντρών που δεν ήταν χαρούμενοι με τη συχνότητα των επαφών τους θα ήθελε να κάνει σεξ πιο συχνά. Από τις γυναίκες που δεν ήταν ικανοποιημένες, τα 2/3 ήθελαν σεξ πιο συχνά και μόνο το 1/3 ήθελε σεξ πιο αραιά.
Το γεγονός ότι ένα μεγάλο ποσοστό των ζευγαριών δεν ήταν ικανοποιημένο με τη συχνότητα των επαφών δείχνει ότι υπάρχει ένα χάσμα ανάμεσα στις προσδοκίες των ανθρώπων και σε αυτό που τελικά καταφέρνουν να βιώνουν στη σχέση τους.
Το ότι η δυσαρέσκεια ήταν κοινή στα δύο φύλα δείχνει πως το πρόβλημα προκύπτει όχι από διαφορετικά επίπεδα σεξουαλικής επιθυμίας, αλλά από το ότι άλλες ασχολίες και υποχρεώσεις καταλαμβάνουν τον κοινό χρόνο που το ζευγάρι θα μπορούσε να περνάει μαζί.
Ο άντρας πρέπει να φέρνει τη γυναίκα πάντα σε οργασμό
Ο άντρας μπορεί μέσω σεξουαλικών πρακτικών και της σχέσης του με τη γυναίκα να συμβάλλει στην ευχαρίστησή της, αλλά δεν έχει τον απόλυτο έλεγχο της κατάστασης. Σημαντικό ρόλο στην ευχαρίστηση της γυναίκας έχει και η ίδια, π.χ. πόσο χαλαρή και ξεκούραστη είναι, πόσο γνωρίζει τι της αρέσει και πόσο άνετα νιώθει να το δείξει στο σύντροφό της, αν κάνει σεξουαλικές σκέψεις κ.ά.. Κάθε άνθρωπος, ανεξαρτήτως φύλου, επηρεάζει την ατομική του ευχαρίστηση, καθώς και του ή της συντρόφου του.
Η επίμονη προσπάθεια επίτευξης οργασμού και η επικέντρωση σε αυτόν μπορεί να μειώσει την ευχαρίστηση και των δύο συντρόφων, ακόμη και να καταστρέψει τη σεξουαλική σχέση.
Η γέννηση του παιδιού ευνοεί τη σεξουαλική ζωή και τη σχέση του ζευγαριού
Μελέτη σε ζευγάρια που απέκτησαν το πρώτο τους παιδί έδειξε πως, 8 μήνες μετά τον ερχομό του παιδιού, το 50% ανέφερε πως η σεξουαλική του ζωή είναι «κακή» ή «όχι πολύ καλή» και το ένα στα πέντε ήθελε βοήθεια γι' αυτό. Επίσης, το ποσοστό όσων αξιολόγησαν την ποιότητα της σχέσης τους ως «κακή» ή «όχι πολύ καλή» αυξήθηκε, από 1% πριν από τη γέννα, σε 20% 8 μήνες μετά. Τα νέα ζευγάρια πρέπει να προστατεύσουν την προσωπική τους σχέση, εξασφαλίζοντας λίγο χρόνο γι' αυτήν.
Ακόμη και η προσπάθεια για σύλληψη μπορεί να προκαλέσει σεξουαλικά προβλήματα. Η γυναίκα μπορεί να ενδιαφέρεται για σεξ μόνο τις γόνιμες ημέρες, ενώ ο άντρας να καλείται να εκτελέσει το καθήκον του συγκεκριμένη ημέρα και ώρα, με πιθανό αποτέλεσμα μία ψυχογενή σεξουαλική δυσλειτουργία.
Η χρήση πορνογραφικού υλικού είναι καταστροφική για τη σχέση
Πρόσφατη μελέτη σε 8.376 άτομα έδειξε ότι η μικρή ή μέτρια σε συχνότητα χρήση πορνογραφικού υλικού έχει θετικές συνέπειες στη σχέση του ζευγαριού, αυξάνοντας τη συχνότητα και την ποιότητα του σεξ, καθώς και την εγγύτητα ανάμεσα στο ζευγάρι.
Επιπλέον, η ήπια ή μέτρια χρήση πορνογραφικού υλικού φάνηκε να συσχετίζεται με καλύτερη σεξουαλική επικοινωνία ανάμεσα στο ζευγάρι.
Μελέτη σε 1.291 άτομα που βρίσκονταν σε σταθερή σχέση παρουσίασε ενδιαφέροντα δεδομένα, συγκρίνοντας τη χρήση πορνογραφικού υλικού ως ατομική δραστηριότητα ή ως δραστηριότητα του ζευγαριού .
Περισσότεροι άντρες (76,8%) παρά γυναίκες (31,6%) ανέφεραν ότι βλέπουν πορνογραφικό υλικό ατομικά, αλλά περίπου οι μισοί (44,8%) από τους άντρες και τις γυναίκες ανέφεραν ότι κάποιες φορές βλέπουν πορνογραφικό υλικό με τον/τη σύντροφό τους.
Εκείνοι που χρησιμοποιούσαν πορνογραφικό υλικό πάντα με τον/τη σύντροφό τους είχαν καλύτερη σεξουαλική ικανοποίηση και μεγαλύτερη αφοσίωση στη σχέση, συγκριτικά με εκείνους που το χρησιμοποιούσαν πάντα μόνοι τους.
Είναι εντυπωσιακό ότι τα παγκόσμια έσοδα από τη βιομηχανία παραγωγής πορνογραφίας εκτιμώνται γύρω στα 97 δισ. δολάρια ετησίως, ποσό μεγαλύτερο από το άθροισμα των εσόδων της Microsoft, Google, Amazon, eBay, Yahoo, AppleandNetflix μαζί!
Το δεδομένο αυτό είναι χρήσιμο, όχι τόσο γιατί αναδεικνύει την υψηλή συχνότητα χρήσης πορνογραφικού υλικού, αλλά περισσότερο γιατί τονίζει πως πίσω από τα σχετικά προϊόντα υπάρχει μία τεράστια βιομηχανία που, προκειμένου να πουλήσει, κατασκευάζει ελκυστικά πρότυπα γυναικών και αντρών, που πολύ απέχουν από το μέσο άνθρωπο!
Μετά την ηλικία των 60, δεν υπάρχει σεξουαλική δραστηριότητα
Ένα θέμα που απασχολεί όλο και περισσότερο την επιστήμη της σεξουαλικής ιατρικής είναι η σεξουαλικότητα των ηλικιωμένων. Το θέμα αυτό απασχολεί, διότι στην Ευρώπη, για παράδειγμα, το ποσοστό των ανθρώπων άνω των 60 ετών αναμένεται να αυξηθεί κατά 50% στα επόμενα 30 χρόνια . Επιπλέον, η έκφραση της σεξουαλικότητας στους ηλικιωμένους έχει συσχετιστεί με καλύτερη κατάσταση της γενικής υγείας, λιγότερη χρήση υπηρεσιών υγείας, καθώς και καλύτερη ποιότητα ζωής.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα δημοσιεύτηκαν σχετικά δεδομένα από τον πληθυσμό άνω των 65 ετών της Ισπανίας . Η μελέτη αυτή επιβεβαίωσε πως ένας σημαντικός αριθμός ηλικιωμένων έχει ενεργή σεξουαλική ζωή.
Συγκεκριμένα, το 63% των αντρών και το 37,4% των γυναικών ανέφεραν πως είχαν σεξουαλική δραστηριότητα. Οι πιο συχνές σεξουαλικές πρακτικές ήταν τα φιλιά, οι αγκαλιές και η συνουσία.
Η μελέτη αυτή συμφωνεί με άλλες σχετικές μελέτες και δείχνει ότι, εφόσον κάποιος ηλικιωμένος άντρας ή γυναίκα έχει σύντροφο και καλή γενική υγεία, είναι πολύ πιθανό να μπορεί να συνεχίσει να απολαμβάνει τη σεξουαλική του ζωή έως τα βαθιά γεράματα.
Tα σεξουαλικά προβλήματα είναι πιο συχνά στους άντρες
Τα σύγχρονα επιδημιολογικά δεδομένα δείχνουν ότι τα σεξουαλικά προβλήματα είναι πιο συχνά στις γυναίκες από ό,τι στους άντρες. Απλώς, στον άντρα τα σεξουαλικά προβλήματα (π.χ., αδυναμία στύσης ή πρόωρη εκσπερμάτιση) δεν κρύβονται εύκολα.
Ανεξαρτήτως ηλικίας, 40%-50% των γυναικών, σε σχέση με 20%-30% των αντρών, αντιμετωπίζουν τουλάχιστον μία έντονη σεξουαλική δυσλειτουργία. Οι σεξουαλικές δυσλειτουργίες συνδέονται με την ηλικία, αφού όλα τα οργανικά αίτια σε άντρες και γυναίκες είναι απότοκα οργανικών παθήσεων των αγγείων, των νεύρων και των ορμονών. Τα ψυχογενή αίτια, όμως, είναι συχνά σε όλες τις ηλικίες. 

Ηλικιωμένο ζευγάρι εκτελέστηκε εξαιτίας λάθους του Google Maps


Το ηλικιωμένο ζευγάρι δολοφονήθηκε εν ψυχρώ μέσα στο σπίτι του, επειδή, όπως φαίνεται, οι οδηγίες του Google Maps που χρησιμοποίησε ο εκτελεστής ήταν λανθασμένες. Για τη δολοφονία του Ντένις Κούλα και της γυναίκας του, Μέρνα, οι οποίοι βρέθηκαν νεκροί στο σπίτι τους από τον γιο τους, Έρικ, τον Μάιο του 2010, είχε κατηγορηθεί ο γιος τους, ο οποίος βρίσκεται έκτοτε στη φυλακή.

Ωστόσο, νέα στοιχεία που βγήκαν στην επιφάνεια έρχονται να ανατρέψουν τα δεδομένα.

Σύμφωνα με ένα γείτονα του ζευγαριού, λίγο καιρό πριν από τη δολοφονία των δύο ηλικιωμένων είχε λάβει ορισμένα απειλητικά τηλεφωνήματα κατά της ζωής του.

Η μαρτυρία αυτή οδήγησε τους αστυνομικούς να υποθέσουν πως η δολοφονία των δύο ηλικιωμένων προέκυψε τελικά κατά λάθος.

Μάλιστα, ο επικεφαλής της έρευνας ισχυρίστηκε ότι «αν κανείς ψάξει στο Google Maps τη διεύθυνση του εν λόγω γείτονα, οι οδηγίες τον στέλνουν στο σπίτι των Κούλα».
newsbomb.gr

Απίστευτο: Σκελετοί 6.000 χρόνων βρέθηκαν αγκαλιασμένοι να φιλιούνται



Το 6.000 ετών φιλί κάνει το γύρο του διαδικτύου αποδεικνύοντας πως μια αληθινή αγάπη μπορεί να κρατήσει για πάντα... Η απίστευτη φωτογραφία απεικονίζει δύο σκελετούς που βρέθηκαν στο Hasanlu, έναν αρχαιολογικό χώρο στο Ιράν.

Οι δύο σκελετοί βρέθηκαν όπως ακριβώς τους βλέπετε στη φωτογραφία, χωρίς κανένα άλλο αντικείμενο.

Το μόνο που υπήρχε ήταν μια πέτρινη πλάκα κάτω από το κρανίο του αριστερού σκελετού.

Φοιτητές του ΤΕΙ Λάρισας «απήγαγαν» τον Υπουργό Παιδείας (vid)


Οι φοιτητές του τμήματος Τεχνολογίας Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών

του ΤΕΙ Λάρισας απευθύνονται, μέσω βίντεο, στον υπουργό Παιδείας και του λένε: «γιατί κύριε υπουργέ;», διαμαρτυρόμενοι για το σχέδιο «Αθηνά».

Έτσι έφτιαξαν ένα ξεχωριστό βίντεο στο οποίο «απαγάγουν» τον υπουργό Παιδείας





Είσαι ασφαλισμένος στο ΙΚΑ; Κάνε κλικ εδώ για να δεις τα ένσημά σου!


Μέσω της ιστοσελίδας www.ermis.gov.gr, έχετε τη δυνατότητα να δείτε αλλά και να εκτυπώσετε την καρτέλα των ενσήμων σας στο ΙΚΑ.

Μέσω αυτής της υπηρεσίας οι πολίτες είναι σε θέση να εκδώσουν on-line και τυπώσουν απόσπασμα ατομικού λογαριασμού ΙΚΑ για τα έτη 2002 έως και σήμερα.

Για να χρησιμοποιήσετε την Ηλεκτρονική Υπηρεσία, θα πρέπει πρώτα να εγγραφείτε και να συνδεθείτε στο site, δίνοντας όνομα χρήστη και κωδικό πρόσβασης.

Επισκέπτεστε ένα Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών για να πιστοποιήσετε την εγγραφή σας προσκομίζοντας:

• Νέα Άδεια Οδήγησης ή Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατήριο
• Το όνομα χρήστη (username) που εισάγατε στο ermis.gov.gr
• Το βιβλιάριο υγείας σας ή ένα απόσπασμα ατομικού λογαριασμού ασφάλισης

Η διαδικασία αυτή γίνεται μόνο μία φορά και σας επιτρέπει πρόσβαση στην καρτέλα των ενσήμων σας ανά πάσα στιγμή και για κάθε χρήση.
pelop.gr

Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2013

ΚΑΛΟ!!!!!!!!!!

Πολύτιμη αντιρυτιδική low budget φροντίδα από τη Nivea


Μια σειρά περιποίησης-σύμμαχος για την
αποτελεσματική αντιμετώπιση και
 πρόληψη των ρυτίδων

Εάν για τους άνδρες οι ρυτίδες είναι γοητεία για τις γυναίκες
 είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της ομορφιάς και της νεανικότητάς
 τους. Εμφανίζονται μετά τα 25 χρόνια συνήθως στην περιοχή
 των ματιών. Η αλήθεια είναι όμως ότι  ο μηχανισμός ο οποίος
 έχει ξεκινήσει για την δημιουργία τους δουλεύει κάποια
 χρόνια πριν στα βαθύτερα στρώματα της επιδερμίδας. 
Για την αντιμετώπιση των ρυτίδων η Nivea δημιούργησε 
μία πλήρη σειρά περιποίησης  η οποία περιλαμβάνει Κρέμα
 ημέρας κατά των ρυτίδων, Κρέμα νύχτας και Κρέμα ματιών
 βασισμένη στο έλαιο από κουκούτσι σταφυλιού.  
Σύμφωνα με τους ειδικούς πρόκειται για ένα δραστικό
 αντιοξειδωτικό πλούσιο σε απαραίτητα λιπαρά οξέα,
 βιταμίνη Ε και πολυφαινόλες οι οποίες προστατεύουν την 
ελαστίνη και το κολλαγόνο της επιδερμίδας και της χαρίζουν 
προστασία από τις επιθέσεις τους περιβάλλοντος. 
 Η πλούσια σύνθεση της σειράς  ενυδατώνει παράλληλα
 ενώ τα αντηλιακά φίλτρα εμποδίζουν την εξέλιξη των
 ρυτίδων αλλά και τη δημιουργία νέων. Απόλαυσε μία
 ολοκληρωμένη φροντίδα σε σούπερ τιμή. 

Εν αρχή είναι η χώρα...


Υπέροχα case studies, γόνιμοι προβληματισμοί και πολύτιμη ανταλλαγή απόψεων συνέθεσαν τη θεματολογία του 1ου Count®y of Origin Branding Forum. Μακάρι, λοιπόν, τα ελληνικά brands να αποδειχτούν τόσο δραστήρια και παραγωγικά, ώστε γρήγορα να υπάρξει και συνέχεια... Ζούμε στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, ωστόσο ο τόπος προέλευσης εξακολουθεί να είναι ένας σημαίνων παράγοντας ο οποίος, άλλοτε θετικά και άλλοτε αρνητικά, επηρεάζει ποικιλοτρόπως την άποψη και τις προσδοκίες των καταναλωτών για κάθε brand.

Όπως αποδείχτηκε στο Count®y of Origin Branding Forum, η Ελλάδα πρέπει να είναι υπερήφανη για πολλά εγχώρια brands τα οποία, επενδύοντας (και) στην ελληνικότητά τους, διαπρέπουν τόσο στη χώρα μας όσο και σε αγορές του εξωτερικού. Και αυτά τα brands είναι απτή απόδειξη ότι οι Έλληνες κατέχουν την τέχνη του brand building.

Υπάρχει όμως και κάτι που πρέπει να μας προβληματίσει ως Έλληνες. Και αυτό δεν είναι άλλο από την απουσία μίας ενιαίας σύγχρονης ελληνικής ταυτότητας. Καλή η προσκόλληση στο ένδοξο παρελθόν, ωστόσο η Ελλάδα πρέπει, όπως είπε και ο σπουδαίος Martin Lindstrom, να προχωρήσει. Να δημιουργήσει με αυτοπεποίθηση και πάθος τις δικές της ακαταμάχητες ιστορίες και να διεκδικήσει ένα καλύτερο αύριο.

Προϊόντος του χρόνου, η εικόνα της χώρας μπορεί να βελτιωθεί. Αρκεί να το πιστέψουμε όλοι μας. Ναι, δεν φημιζόμαστε για τα τεχνολογικά επιτεύγματά μας ή για την αξιοπιστία μας, αλλά τα πάντα ρει, τα πάντα (μπορούν να) αλλάξουν. Το ίδιο και η εικόνα της Ελλάδας. Και αφού η εγχώρια πολιτική σκηνή φαντάζει, λίγο ή πολύ, ανίκανη ή απρόθυμη να υψώσει το λάβαρο της αλλαγής και να οδηγήσει τις εξελίξεις, ας το κάνουν τα brands. Άλλωστε, ο καθηγητής Γεώργιος. Ι. Αυλωνίτης ήταν σαφής: «οι ελληνικές επωνυμίες μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικούς πρεσβευτές της χώρας μας στο εξωτερικό, να βελτιώσουν την εικόνα της ίδιας της Ελλάδος και να ανοίξουν έτσι το δρόμο και σε άλλες ελληνικές επωνυμίες να πάρουν τη θέση που τους αξίζει στη διεθνή αγορά». Και ίσως κάποτε η λίστα με τα «world’s most origin dependent brands» αρχίσει να μιλάει ελληνικά και το «made in Greece» να αποκτήσει την αξία που είχε παλιότερα...

Martin Lindstrom: Δημιουργήστε τη δική σας ιστορία
Δεν θεωρείται τυχαία κορυφαίος branding guru. Ο Martin Lindstromεπιβεβαίωσε και πάλι τη φήμη που τον συνοδεύει και καθήλωσε το κοινό που είχε συρρεύσει στο Grande Bretagne. Και τι δεν είπε; «Οι χώρες είναι σαν κάθε άλλο brand» υποστήριξε, προτού περιγράψει με το δικό του ξεχωριστό τρόπο μια από τις (πάντοτε ενδιαφέρουσες) ιστορίες του. Όταν του πρότειναν να συνεισφέρει στη βελτίωση της εικόνας της Κολομβίας, το μυαλό του πήγε αμέσως στα στερεότυπα που αφειδώς αναπαράγουν οι ταινίες του Hollywood. «Θα χρειαστώ μερικούς σωματοφύλακες για να με προστατεύουν όσο θα βρίσκομαι εκεί» σκέφτηκε ανήσυχος και το έπραξε. Μόνο που αποδείχτηκε ότι τελικά η χώρα ήταν πολύ πιο ασφαλής από ότι την παρουσίαζαν οι σεναριογράφοι.

Ποιο ήταν, λοιπόν, το πρόβλημα για την Κολομβία; «Το Hollywood»είπε και γρήγορα ρώτησε τους συνέδρους πόσα αμερικάνικα blockbusters έχουν γυριστεί πρόσφατα στην Ελλάδα. «Το Mamma mia» έσπευσε να απαντήσει σωστά ο Ξενοφών Χασάπης, Γενικός Διευθυντής της Boussias Communications, όμως ο Lindstromείχε έτοιμη την απάντηση: «Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα στις ΗΠΑ, πολλοί Αμερικανοί νόμισαν ότι είχε γυριστεί στη Σουηδία». «Το Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι» είπε κάποιος άλλος σύνεδρος, αλλά ο πολύς Lindstrom ανταπάντησε: «Και πόσοι γνωρίζουν ότι τα γυρίσματα έγιναν στην Ελλάδα;» Ήταν απόλυτος και έμοιαζε διατεθειμένος να απορρίψει κάθε απάντηση μόνο και μόνο για να καταλήξει εκεί που ήθελε.

Ίσως, λοιπόν, επειδή όλοι ήθελαν να ακούσουν το συλλογισμό του, ουδέποτε αναφέρθηκαν το όνομα της Madonna, του Tom Hanks και άλλων διασημοτήτων που ανακάλυψαν (και εν συνεχεία αγάπησαν) τις ομορφιές της Κεφαλλονιάς χάρη στην ταινία. Και, όπως αποδείχτηκε, καλά έκαναν γιατί το συμπέρασμά του Προέδρου της Byology Inc. ότι η χώρα μας δεν φροντίζει τη διεθνή εικόνα της ήταν οδυνηρά ακριβές.«Δεν "χτίζεις" brands με διαφημίσεις στο CNN» ανέφερε -άραγε τι θα απαντούσε το Υπουργείο Τουρισμού στο καυστικό σχόλιό του για την καμπάνια «Εxplore your senses»;- και προσέθεσε ότι το αποτελεσματικό crisis management είναι μάλλον άγνωστη λέξη για την Ελλάδα. «Στην Αυστραλία δολοφονούνται άτομα καθημερινά, δεν αποτελούν πια οι δολοφονίες τόσο σημαντική είδηση» είπε με περίσσιο κυνισμό και συνέχισε: «Και όμως, η δολοφονία ενός Αυστραλού πέρυσι το καλοκαίρι στην Ελλάδα αρκούσε για να μειωθεί κατά πολύ η προσέλευση τουριστών».
Συνεχίζοντας, ο Lindstrom παρουσίασε μερικά στοιχεία που προέκυψαν από διάφορες αναζητήσεις που έκανε ο ίδιος στο Google.«Ξέρετε ποιο είναι το ποσοστό των αρνητικών σχολίων σε σχέση με τα θετικά;» ρώτησε. Το 11% που εμφανίστηκε στην οθόνη ήταν χαμηλότερο από όσο προέβλεψαν κάποιοι σύνεδροι, όμως δεν παύει να είναι μια αρκετά ανησυχητική επίδοση. «Η Ελλάδα είναι μια εκπληκτική χώρα. Ακούστε κάτι όμως. Θέλετε να πείσετε τους πάντες ότι η χώρα σας είναι το πιο όμορφο, το πιο ελκυστικό brand στον κόσμο, ωστόσο δεν το πιστεύετε ούτε εσείς οι ίδιοι».
Κάτι που εξηγεί γιατί έχει πολύ μικρή αξία το «made in Greece» και κατ’ επέκταση γιατί δεν πλασαρίστηκε ούτε ένα ελληνικό προϊόν στη λίστα με τα «world’s most origin dependent brands». «Να λέτε σπουδαίες ιστορίες και να επιδιώκετε την ταύτιση του brand με θετικές έννοιες», ήταν η συμβουλή του προς το κοινό, ενώ τους προέτρεψε να μη χρησιμοποιούν αγγλικές λέξεις αλλά να αξιοποιήσουν το υπέροχο ελληνικό αλφάβητο.

Λίγο πριν αποχωρήσει, ο οξυδερκής ομιλητής κάλεσε την Ελλάδα να αφήσει πίσω της το παρελθόν και να βρει ένα καινούργιο κοινό σημείο αναφοράς, να δημιουργήσει τα δικά της «somatic markers». «Ήρθε η ώρα να καταλήξετε σε μια στρατηγική που θα σας βοηθήσει να προχωρήσετε». Άρα ίσως τελικά το Hollywood και οι ταινίες του να αποτελούν, όπως υπονόησε, μια εξαιρετική λύση για να αποκτήσει αυτή η χώρα τη δική της συναρπαστική ιστορία...

Στέλιος Κατσουνωτός, ARROW ADVERTISING: Τα μικρότερα budget είναι πρόκληση, όχι εμπόδιο




To δημιουργικό προϊόν της ελληνικής διαφήμισης βρίσκεται στη δίνη της οικονομικής κρίσης εδώ και 5 περίπου χρόνια. Τα μικρότερα διαφημιστικά κονδύλια και η ανασφάλεια των ανθρώπων της διαφήμισης είναι σίγουρο ότι δεν έχουν αφήσει ανεπηρέαστη τη δημιουργικότητα. Σε τι συνίσταται όμως αυτή η επιρροή και πόσο καθοριστική είναι για το μέλλον της δημιουργικότητας;
Το Marketing Week ξεκινά από το παρόν τεύχος σειρά συνεντεύξεων με κορυφαίους Έλληνες δημιουργικούς, με τους οποίους συζητά τα παραπάνω «καυτά» ζητήματα. Ζητάει από αυτούς να τοποθετηθούν σε συγκεκριμένα ερωτήματα, ξεκάθαρα, ελεύθερα...και δημιουργικά.

Η πρώτη συνέντευξη της σειράς «Δημιουργικότητα & Κρίση» έγινε με τον Στέλιο Κατσουνωτό, Δημιουργικό Διευθυντή της Arrow Advertising, o oποίος επισημαίνει τις μεγάλες προκλήσεις των Ελλήνων δημιουργικών, σκιαγραφεί τον Creative Director του μέλλοντος, αναζητά τα όποια θετικά στοιχεία της κρίσης, ενώ δεν παραλείπει να κάνει και αυτοκριτική για τα λάθη του παρελθόντος.

Μarketing Week: Η οικονομική κρίση, τα μειωμένα budget και η ανασφάλεια των διαφημιζόμενων με ότι αυτή συνεπάγεται, είναι αναμφίβολο ότι έχουν επηρεάσει το δημιουργικό προϊόν της ελληνικής διαφήμισης. Πόσο ανησυχητική πιστεύετε ότι είναι η σημερινή κατάσταση για τη διαχρονική εξέλιξη του δημιουργικού προϊόντος;
Στέλιος Κατσουνωτός: Όταν μια κατάσταση αρχίζει να γίνεται ακραία εμφανίζονται και ακραίες επιπτώσεις. Η διαφημιστική αγορά δεν ξεφεύγει από τον κανόνα. Έτσι, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, είδαμε «κακούς» διαφημιστές να γίνονται «χειρότεροι», «σκληρότεροι», «εκδικητικότεροι» ή απλά «αναποτελεσματικότεροι».

Είδαμε όμως και «καλούς» διαφημιστές να γίνονται «καλύτεροι», «εξυπνότεροι», «πιο ευέλικτοι», «υπομονετικότεροι» και τελικά «θετικότεροι». Η διαφήμιση και η εξέλιξη είναι λέξεις που δεν μπορεί παρά να συμβαδίζουν. Με αυτή την έννοια, δεν υπάρχει ανησυχία. Φυσικά και η διαφημιστική αγορά θα προσαρμοστεί, και μάλιστα πολύ ευκολότερα και γρηγορότερα από άλλους κλάδους, σε όποια κατάσταση διαδεχτεί τη σημερινή. Δύο όμως είναι τα πολύ δυσάρεστα ζητήματα που προκύπτουν.

Πρώτο και σημαντικότερο, η απώλεια τόσων θέσεων εργασίας. Όλοι αυτοί οι συνάδελφοι που βρίσκονται εκτός αγοράς χωρίς να το αξίζουν, είτε γιατί οι αντιδράσεις των εργοδοτών υπήρξαν βεβιασμένες και συχνά υπερβολικές, είτε γιατί απλά κανείς δεν τους είχε προετοιμάσει για μια τόσο σκληρή μάχη επιβίωσης. Ειδικά όσοι μπήκαν στα δημιουργικά τμήματα των διαφημιστικών εταιρειών με την ψευδαίσθηση της λάμψης και της «ελαφρότητας» του χώρου, έχασαν τη γη κάτω από τα πόδια τους.

Το δεύτερο είναι μάλλον παροδικότερο. Μιλάω για όλες εκείνες τις συντηρητικές απόψεις και ιδέες που βγήκαν στην επιφάνεια και σιγά σιγά μεταφέρονται στο στόμα πολλών διαφημιζόμενων, όπως «δεν είναι καιρός για τέτοια ανοίγματα». Θέλω να ελπίζω πως δεν το εννοούν. Πως την ίδια στιγμή που το λένε, το μετανιώνουν.
Με μια άλλη ανάγνωση, η κρίση είχε και μια άλλη συνέπεια, μάλλον θετική: Κινητοποίησε τους Creative Directors, τους έθεσε σε ένα «καθεστώς» διαρκούς εγρήγορσης, απαιτώντας από αυτούς το 100% της δημιουργικής τους έμπνευσης, χωρίς να συγχωρεί λάθη. Έχετε διαπιστώσει αυτή την εξέλιξη;
Αυτή την ανάγνωση δεν την καταλαβαίνω. Πότε ήταν ζητούμενο ο Creative Director να αποδίδει στην εταιρεία του το 75% ή το 80% της έμπνευσής του; Αντιλαμβάνομαι πως επειδή είμαστε λιγότεροι, συχνά ασχολούμαστε με θέματα με τα οποία δεν καταπιανόμασταν πριν, ή πολλές φορές ο όγκος της δουλειάς μας είναι μεγαλύτερος, αλλά αυτό δεν σχετίζεται ούτε με την έμπνευση, ούτε με τη δημιουργικότητα. Είναι θέμα χρονικής πίεσης. Στην Arrow το αντιμετωπίζουμε με καλή διάθεση και ομαδικότητα.

Η εξέλιξη των digital media έχει οδηγήσει διαφημιζόμενους και διαφημιστές στην «αγκαλιά» του διαδικτύου, των social media, αλλά και της mobile επικοινωνίας. Η ανάγκη γνώσης της τεχνολογίας αιχμής είναι απαραίτητη πλέον για έναν δημιουργικό. Πιστεύετε ότι η γνώση αυτή υπάρχει σήμερα; Έχουν μπει σε αυτό το «παιχνίδι» οι δημιουργικοί ή απλά προτιμούν να συνεργάζονται με στελέχη που γνωρίζουν θέματα τεχνολογίας; Και τελικά, ποιο πιστεύετε ότι θα είναι το μοντέλο και τα χαρακτηριστικά του Creative Director του μέλλοντος;
Αυτή η συζήτηση γίνεται τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι προφανές πως το συγκεκριμένο αντικείμενο του Creative Director δεν μπορεί να είναι το ίδιο πια. Όπως αναφέρει και ο Tim Leighton, Creative Strategy Director στην Jack Morton, κάποτε υπήρχαν οι γραφίστες και οι κειμενογράφοι. Εκεί τελείωνε το δημιουργικό σύμπαν. Σήμερα εμπλέκονται καλλιτέχνες, storytellers, δημιουργοί περιεχόμενου, σχεδιαστές ηλεκτρονικών μέσων και προγραμματιστές, μηχανικοί συζητήσεων σε κοινωνικά δίκτυα, σχεδιαστές δρώμενων, δημιουργοί διαδραστικού περιεχόμενου και τόσοι άλλοι.
 

Έρευνα της PwCΔέκα μύθοι για τις λιανικές πωλήσεις μέσω Internet


Το επικρατέστερο σήμερα μοντέλο μελλοντικής
κατανάλωσης, προβλέπει όλο και περισσότερες 
πωλήσεις μέσω ταμπλετών και έξυπνων τηλεφώνων,
 συνεχή μείωση των αγορών στα φυσικά
 καταστήματα και αυξανόμενο ρόλο των μέσων 
κοινωνικής δικτύωσης.
Όμως η αλλαγή αυτή δεν έρχεται τόσο σύντομα όσο
 αναμένεται, σύμφωνα με νέα έρευνα της PwC. 
Η έκθεση για την κατανόηση της συμπεριφοράς
 των online καταναλωτών, «Ερμηνεύοντας τον online
 καταναλωτή: 10 μύθοι για το πολυκαναλικό μοντέλο
 πωλήσεων» βασίζεται σε έρευνα στην οποία 
συμμετείχαν περισσότεροι από 11.000 online
 καταναλωτές από 11 χώρες και 3 ηπείρους.

Το 60% των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί τα μέσα
 κοινωνικής δικτύωσης για να παρακολουθεί, να
 ανακαλύπτει και να αξιολογεί τα brands και τους
 πωλητές. Ωστόσο, μόνο το 10% δήλωσε ότι η 
επικοινωνία μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  ήταν η αίτια που τους κατεύθυνε σε συγκεκριμένο online
 κατάστημα. Στην πραγματικότητα, το 17% των χρηστών του
 Internet δεν πραγματοποιεί καθόλου ηλεκτρονικές αγορές
 αλλά εξακολουθεί να προτιμά τα καταστήματα.

Έρευνα Ο.Π.Α. για την επιρροή της διαφήμισης: Οι καταναλωτές αναθεωρούν αξίες, το ίδιο απαιτούν από τη διαφήμιση



Eυρείας κλίμακας έρευνα για τη διαφήμιση και την επιρροή που αυτή έχει στους καταναλωτές πραγματοποίησε μεγάλη ομάδα φοιτητών του Τμήματος Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Τουλούζης και την επιστημονική ευθύνη της Επίκουρης Καθηγήτριας στο Μάρκετινγκ του ΟΠΑ, Ειρήνης Ρηγοπούλου και του Επίκουρου Καθηγητή στο Μάρκετινγκ του ESC Toulouse Business School, Ι. Ασσιούρα.
Στην έρευνα αυτή και όσον αφορά στα ευρήματα μεταξύ ερωτώμενων από την Ελλάδα, συμμετείχαν 1004 ερωτώμενοι. Η έρευνα διεξήχθη στο διάστημα Νοεμβρίου-Δεκέμβριου 2012, στην Αθήνα. Πρόκειται για ποσοτική έρευνα, με χρήση ερωτηματολογίου και με συλλογή των στοιχείων μέσω προσωπικής συμπλήρωσής του. Η δειγματοληψία ήταν τυχαία και το δείγμα αποτελείται από άτομα ηλικίας 18-55 ετών.
Τα βασικά ευρήματα 
Σε ερώτηση που αφορά στη στάση των ερωτώμενων προς τις τηλεοπτικές διαφημίσεις, 281 από αυτούς, δηλαδή το 28% του δείγματος, «συμφωνούν απόλυτα» ότι «έχουν βαρεθεί τις διαφημίσεις» κι άλλοι τόσοι σχεδόν (278 άτομα ή 27,8%) συμφωνούν εν μέρει με την παραπάνω δήλωση. 449 ερωτώμενοι συμφωνούν εν μέρει ή απόλυτα με το ότι «οι τηλεοπτικές διαφημίσεις τους αφήνουν αδιάφορους», ενώ 365 στους 1004 - δηλαδή πάνω από ένας στους τρεις -, δηλώνουν ότι «δεν τους αρέσουν οι τηλεοπτικές διαφημίσεις».


Πίνακας 1: Στάσεις ως προς τις τηλεοπτικές διαφημίσεις
Σημειώστε το βαθμό διαφωνίας ή συμφωνίας σας με κάθε μια από τις παρακάτω φράσεις:Διαφωνώ απόλυταΔιαφωνώ εν μέρειΟύτε διαφωνώ, ούτε συμφωνώΣυμφωνώ εν μέρειΣυμφωνώ απόλυτα
Πιθανά να παρέκαμπτα κάποια διαφήμιση αν την έβλεπα σε κάποιο έντυπο5,2%9,8%15,9%37,5%31,7%ω
Λίγο με ενδιαφέρουν οι τηλεοπτικές διαφημίσεις7,7%16,1%19,9%28,7%27,6%
Έχω βαρεθεί τις τηλεοπτικές διαφημίσεις6,5%14,4%23,3%27,8%28,1%
Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις με αφήνουν αδιάφορο8,2%21,4%25,6%24,4%20,5%

Γιατί οι άνθρωποι δυσκολεύονται να αποδεχτούν το διαφορετικό;

  Είναι γεγονός ότι οι άνθρωποι έχουν μία έμφυτη τάση να φοβούνται οτιδήποτε διαφορετικό, φοβούνται το άγνωστο, φοβούνται αυτό που δεν ξέρου...