Παρασκευή 30 Μαΐου 2014

Οι επτά λόγοι που οι άνθρωποι φοβούνται ν’ αγαπήσουν – η τρωτότητα και η εξάρτηση είναι από τους βασικότερους

anapnoes.gr : 180901tears Οι επτά λόγοι που οι άνθρωποι φοβούνται ν’ αγαπήσουν – η τρωτότητα και η εξάρτηση είναι από τους βασικότερους
«I’ ll never fall in love again» τραγουδούσε στα 60s ο Τομ Τζόουνς. Όντως, πολλοί είναι αποφασισμένοι πως δεν θα «ξαναλαβωθούν» από το βελάκι του φτερωτού θεού. Δεν θα ξαναερωτευθούν και, κατ’ επέκταση, δεν θα ξαναγαπήσουν. Ο προφανής λόγος είναι για να μην ξαναπληγωθούν. Πολλοί εξ ημών και υμών έχουν αποφασίσει πως θα διάγουν βίο… άσωτο χωρίς να δεθούν ξανά με κανέναν γιατί η προσωπική τους ισορροπία είναι το Α και το Ω.
anapnoes.gr :  Οι επτά λόγοι που οι άνθρωποι φοβούνται ν’ αγαπήσουν – η τρωτότητα και η εξάρτηση είναι από τους βασικότερους
Υπάρχουν όμως και άλλοι παράγοντες-κλειδιά που μας «σπρώχνουν» μακριά από τον έρωτα.

Η Λίζα Φαϊρστόουν, »γκουρού» της ψυχολογίας και συγγραφέας, που γράφει για την ηλεκτρονική «βίβλο» της ψυχολογίας psychologytoday.com δίνει τις απαντήσεις.
Ξεκινώντας με το ερώτημα «γιατί διαλύονται οι σχέσεις», αναλύει: Ο πρώτος λόγος που φοβόμαστε να ξαναγαπήσουμε είναι γιατί έτσι αισθανόμαστε πιο τρωτοί. Μια νέα σχέση είναι ένα ‘μη χαρτογραφημένο έδαφος‘, εξηγεί. Οι φόβοι μας, είναι επόμενο, πως θα ξεπηδήσουν και οι άμυνές μας θα αμβλυνθούν όσο θα ερχόμαστε πιο κοντά στον άλλον. Οι συνήθειές μας αλλάζουν και έχουμε την αίσθηση πως όσο πιο πολύ δενόμαστε, τόσο περισσότερο πληγωνόμαστε.
Ο δεύτερος είναι πως μια νέα αγάπη, αναπόφευκτα, κάνει το μυαλό να γυρνάει σε παλιά «χτυπήματα», στις «λαβωματιές» που έχουμε δεχθεί από προηγούμενους έρωτες. Οι αρνητικές προσλαμβάνουσες του παρελθόντος αναφορικά με το συγκεκριμένο θέμα επανέρχονται στον εγκέφαλο και μας ανησυχούν σχετικά με τον βαθμό στον οποίο θα πρέπει να είμαστε εξωστρεφείς, άρα και ν’ αποκαλύπτουμε τα «θέλω» μας στον/τη σύντροφό μας.
Τρίτον, η αγάπη σε κάνει να μπαίνεις σε -εκ νέου-διαδικασία αυτοεκτίμησης. Τα ερωτήματα του τύπου «αυτά που κάνουν την ικανοποιούν;», «θέλει όντως αυτά από μένα ή δεν τον γεμίζω;» μάς αγχώνουν. Αρνητικές εμπειρίες που σχετίζονται ενδεχομένως και με κακή συμπεριφορά του ενός γονέα προς τον άλλον έχουν καταγραφεί στις εμπειρίες που μας έχουν σημαδέψει και, τελικά, μας αποτρέπουν απ’ το να ενδώσουμε ξανά στην αγάπη.  Ο τέταρτος και εξαιρετικά σημαντικός λόγος είναι πως όσο πιο πολύδιασκεδάζεις με τον σύντροφό σου, τόσο περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να βιώσεις πραγματικό πόνο αν η σχέση διαλυθεί, άρα και να μη θελήσεις εφεξής να ξαναποντάρεις σε σοβαρό δεσμό που, εκ των πραγμάτων, ταυτίζεται με την αγάπη.
Ο πέμπτος λόγος/παράγοντας-κλειδί που ενισχύει τους φόβους μας είναι ότι συχνά η αγάπη δεν είναι «ισότιμη». Πώς ακριβώς το εξηγεί η Φαϊρστόουν; Ένας εκ των δύο πάντα αγαπάει περισσότερο. Ο φόβος πως θα χαθεί η μία προσωπικότητα μέσα στην άλλη, πως θα ‘ρουφήξει’ ο ένας τον άλλον (αυτόν που αγαπάει περισσότερο), έρχεται και κατασπαράζει την όποια διάθεση «αυτοδιάθεσης». Το γεγονός δηλαδή πως όσο πιο πολύ αγαπάς τόσο περισσότερο εξαρτάσαι από τον άλλον, μας απωθεί απ’ το να βιώσουμε την αγάπη.
Ο έκτος λόγος είναι πως μ’ ένα νέο έρωτα αλλάζουν οι συνισταμένες-οι σχέσεις με την οικογένειά σου. Αν δεν υπάρξουν αμοιβαία συναισθήματα εκτίμησης και σεβασμού, είναι πολύ δύσκολο να κρατήσεις ισορροπίες. Το γεγονός πως μπορεί να χρειαστεί να πάρεις κάποιες φορές το μέρος του ενός ή του άλλου σε απομακρύνει. Ακόμα, το ενδεχόμενο οι στενοί συγγενείς του ενός ή του άλλου να επιθυμήσουν να παρέμβουν στα προσωπικά σας, σε ωθεί μακριά απ’ τον έρωτα.
Ο έβδομος παράγοντας είναι πως η αγάπη ξαναφέρνει στο φως αμφιβολίες που σχετίζονται με την κοσμοθεωρία σου: όσο πιο σημαντικό θεωρούμε έναν άνθρωπο για εμάς, τόσο περισσότερο φοβόμαστε μην του συμβεί κάτι, με αποτέλεσμα ν’ απογειώνεταιτο άγχος και να μην μπορούμε ν’ αντεπεξέλθουμε στην πραγματικότητα, χάνοντας το «ζουμί» της σχέσης. Οι φόβοι, για εμάς, μπορεί να εκλογικεύονται, ωστόσο, το άγχος παραμονεύει, ολοκληρώνει η Δρ. Φαϊρστόοουν.
Ρεζουμέ; «Seize the day». Αδράξτε τη μέρα και μην σκέφτεστε το μέλλον! Απολαύστε τη στιγμή με τον άνθρωπό σας, συνεχίστε να είστε ειλικρινείς απέναντί του.

"Κάθε υποδούλωση των ανθρώπων, είναι ταυτόχρονα περιορισμός της δικής μου ελευθερίας"! Μικρή αναδρομή στο έργο του θεωρητικού του αναρχισμού, Μιχαήλ Μπακούνιν (PHOTOS)

"Κάθε υποδούλωση των ανθρώπων, είναι ταυτόχρονα περιορισμός της δικής μου ελευθερίας. Είμαι ελεύθερος άνθρωπος μόνο στο μέτρο που αναγνωρίζω την ανθρωπιά και την ελευθερία όλων των ανθρώπων γύρω μου. Όταν σέβομαι την ανθρωπιά τους, σέβομαι τη δική μου".
Σαν σήμερα, πριν 200 χρόνια, στις 30 Μαΐου του 1814, γεννιέται στο Ταλίνιν της Ρωσίας ο Μιχαήλ Αλεξάντροβιτς Μπακούνιν, ο πιο γνωστός της πρώτης γενιάς των φιλόσοφων του αναρχισμού. Στην πορεία της ζωής του θα συνδεθεί περισσότερο με τις έννοιες του κολεκτιβισμού και της αθεΐας, θα περιπλανηθεί σε ολόκληρο τον κόσμο ενεργώντας ως ακτιβιστής του αναρχικού σοσιαλισμού, θα γίνει μέλος της Πρώτης Διεθνούς, θα προβλέψει το τραγικό αδιέξοδο της δικτατορίας του προλεταριάτου, θα έρθει σε σύγκρουση με τον Μαρξ, θα συμμετάσχει σε εξεγέρσεις και θα εμπνεύσει ολόκληρες γενιές ταξικής πάλης σε παγκόσμια κλίμακα.
Γόνος αριστοκρατικής οικογένειας γαιοκτημόνων, ο Μπακούνιν κατατάσσεται αρχικά (1828) στην σχολή του πυροβολικού της Αγίας Πετρούπολης, έναν "θύλακα" ελεύθερης σκέψης και πολιτικοκοινωνικού προβληματισμού, όμως το 1835 παραιτείται και πηγαίνει στη Μόσχα. Παίρνει άδεια να σπουδάσει φιλοσοφία στη Γερμανία με τη βοήθεια του Αλεξάντερ Χέρτσεν, πιονέρου του ρωσικού σοσιαλισμού, ο οποίος χρόνια αργότερα θα πει την περίφημη φράση για τον Μπακούνιν: "Ήταν ένας Κολόμβος χωρίς Αμερική και μάλιστα χωρίς κανένα πλοίο". Στο Βερολίνο, τη Δρέσδη και τη Λειψία έρχεται σε επαφή με τη φιλοσοφία του Χέγκελ και προσχωρεί στο κίνημα της εγελιανής αριστεράς.


Ο Μιχαήλ Μπακούνιν το 1863.
Το 1843 γνωρίζει τον Πιέρ Ζοζέφ Προυντόν στη Γαλλία και εντυπωσιάζεται από τις αναρχικές ιδέες του. Το 1848 παίρνει μέρος στην Φεβρουαριανή Επανάσταση του Παρισιού και στη συνέχεια ταξιδεύει στην Ανατολική Ευρώπη παίρνοντας μέρος στο Σλαβικό συνέδριο της Πράγας. Αμέσως μετά εκδίδει το πρώτο του μανιφέστο με τίτλο "Έκκληση προς τους Σλάβους", στο οποίο καταγγέλλει την αστική τάξη ως ξοφλημένη αντεπαναστατική δύναμη και δηλώνει ότι θεωρεί τους αγρότες (κυρίως τους Ρώσους) ως τον βασικό φορέα της επερχόμενης επανάστασης. Ένα χρόνο αργότερα, το 1849, συμμετέχει στην εξέγερση της Δρέσδης, συλλαμβάνεται, φυλακίζεται και καταδικάζεται σε θάνατο, ποινή που μετατρέπεται σε ισόβια.
Το 1851 εκδίδεται στη Ρωσία, όπου μένει έγκλειστος για 6 χρόνια στην Αγία Πετρούπολη και στη Σιβηρία. Εκεί παντρεύεται την Πολωνέζα Αντονία Κβιατκόφσκα. Τελικά δραπετεύει και μετά από πορεία εκατοντάδων χιλιομέτρων, επιβιβάζεται σε ένα αμερικανικό πλοίο, το οποίο τον μεταφέρει στην Ιαπωνία, από όπου ο Μπακούνιν περνάει στην Αμερική και επιστρέφει στην Ευρώπη, φιλοξενούμενος από τον Χέρτσεν στο Λονδίνο. Εκεί δημοσιεύει τον "Συναγερμό της Επανάστασης", ένα από τα πιο γνωστά του δοκίμια και είναι πλέον έτοιμος να επανέλθει στη δράση και τη διάδοση των αναρχικών του ιδεών.

Ο ΑΝΑΡΧΙΣΜΟΣ

Ο αναρχισμός εμφανίζεται στα μέσα του 19ου αιώνα, παράλληλα με τον επιστημονικό υλισμό των Μαρξ και Ένγκελς. Μπορεί στην αρχή να μοιάζει με ένα μικρό κεφάλαιο στο βιβλίο του σοσιαλισμού, όμως γρήγορα θα ριζώσει στην καρδιά των κοινωνικών αγώνων και θα βοηθήσει στη μεταβίβαση της πολιτικής εξουσίας από τους φεουδάρχες στην τάξη των αστών. Γνωρίζει την μεγάλη του άνθηση μετά την Παρισινή Κομμούνα (1871), όμως οι βάσεις του μπαίνουν λίγο νωρίτερα, κυρίως από τον Πιέρ Ζοζέφ Προυντόν και τον Μιχαήλ Μπακούνιν.
Ο Προυντόν, "αναρχικός δημοκράτης", εκπροσωπεί το μοντέλο της ειρηνικής ανατροπής. Είναι αντίθετος στο κράτος και την ιδιωτική ιδιοκτησία των μέσων παραγωγής, αιτίες και τα δυο της κοινωνικής αδικίας, και υποστηρίζει πως αμφότερα πρέπει να εξαφανιστούν και στη θέση τους να δημιουργηθεί μια οικονομία ανιδιοτελούς αμοιβαιότητας. Η θεωρία του μιλάει για μια ένωση εργατών που τα μέλη της θα στηρίζουν το ένα το άλλο. Έρχεται σε ρήξη με τον γαλλικό κολεκτιβισμό, προωθώντας την μετάβαση από τον μονοπωλιακό καπιταλισμό σε μια ελεύθερη ένωση παραγωγών. Τάσσεται υπέρ των συνεταιρισμών και προτιμάει σαφώς την ατομική ιδιοκτησία των εργατών και των αγροτών από την κοινωνικοποίηση της γης και των χώρων εργασίας.


Μπακούνιν και Προυντόν, οι θεμελιωτές του αναρχισμού.
Αντίθετα με τον Προυντόν, ο Μπακούνιν εκπροσωπεί τον βίαιο αναρχισμό. Οι ορμητικές και ριζοσπαστικές του ιδέες τον απομακρύνουν από τις θεωρίες του Γάλλου, θέτοντας τα συνολικά ζητήματα σε νέες βάσεις. Καταγγέλλει την αστική τάξη ως παντελώς άχρηστη και ανίκανη για επαναστατική δράση και φροντίζει να είναι πρακτικός και σαφής: δεν τον ενδιαφέρει μια ένωση των εργατών που τα μέλη της θα υποστηρίζουν το ένα το άλλο. Απέναντι στη δύναμη του κράτους, αντιπαραθέτει την ένωση των ελεύθερων ατόμων, στοχεύοντας άμεσα στον κολεκτιβισμό.
Ο Μπακούνιν γράφει χαρακτηριστικά στις "Τρεις διαλέξεις στους εργάτες της Κοιλάδας του Σεν Ιμιέρ" (Μάιος του 1871): "Ο άνθρωπος δεν μπορεί να αισθάνεται και να ξέρει ότι είναι ελεύθερος - και επομένως δεν μπορεί να εκφράσει την ελευθερία που αισθάνεται - παρά μόνο ανάμεσα στους ανθρώπους. Για να είμαι ελεύθερος, έχω ανάγκη να βλέπω ότι με περιβάλλουν και με θεωρούν ως ελεύθερο, ελεύθεροι άνθρωποι. Η ελευθερία όλων δεν είναι ένα όριο για εμένα, όπως ισχυρίζονται οι ατομικιστές, αντίθετα, είναι η επιβεβαίωση, η απόδειξη και η ατελείωτη επέκταση".

Η ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΡΞ

Ο Μπακούνιν προσχωρεί το 1868 στην Α' Διεθνή, μια ένωση ριζοσπαστικών κομμάτων και συνδικάτων της εργατικής τάξης που έχει σαν σκοπό της την μετατροπή των καπιταλιστικών κρατών σε σοσιαλιστικές δημοκρατίες και την τελική τους ενοποίηση σε μια παγκόσμια ομοσπονδία. Συγχρόνως όμως στρατολογεί τους οπαδούς του σε μια σχεδόν συνωμοτική Σοσιαλδημοκρατική Συμμαχία, την οποία προορίζει ως επαναστατική πρωτοπορία στους κόλπους της Διεθνούς. Οι αντιεξουσιαστικές του αντιλήψεις διαμορφώνουν μια από τις κυρίαρχες τάσεις του ευρωπαϊκού εργατικού κινήματος.


Ο Καρλ Μαρξ συγκρούστηκε με τον Μπακούνιν και τον διέγραψε από την Πρώτη Διεθνή.
Ο Μπακούνιν μιλάει πλέον ανοιχτά για "ελευθεριακό" κομμουνισμό. Προβλέπει την τυραννική προοπτική της δικτατορίας του προλεταριάτου και έρχεται σε ρήξη με τον Μαρξ ως προς τη σύνθεση των δυνάμεων που υποτίθεται ότι θα γκρεμίσουν την αστική κοινωνία. Ο μεν Μαρξ ορίζει τους προλετάριους ως την επόμενη πλειοψηφία της κοινωνίας, ο δε Μπακούνιν προτιμάει τους "εξαθλιωμένους κουρελήδες", αυτούς που είναι ανυπότακτοι από ένστικτο. Οι πρώτοι, σύμφωνα με τον Μαρξ, θα πρέπει να απαιτήσουν αύξηση μισθού και μείωση του χρόνου εργασίας, αποκτώντας στην πορεία συνείδηση της δύναμής τους.
Οι δεύτεροι, σύμφωνα με τον Μπακούνιν, είναι μειονότητες αποτελούμενες από κατεστραμμένους, στασιαστές και ληστές, όλοι τους κατάλοιπα της φεουδαρχικής εποχής, όμως έτοιμοι ανά πάσα στιγμή για εξέγερση. Η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Δεν έχει να κάνει μόνο με την "στρατηγική" της επανάστασης, αλλά - πολύ σημαντικότερο - με τις ιδεολογικές διαφορές ανάμεσα στον αναρχισμό και τον μαρξισμό. Ο Μπακούνιν μιλάει προφητικά για την δικτατορία του προλεταριάτου, στη συνέχεια για την δικτατορία δίχως το προλεταριάτο και τελικά για την δικτατορία ενάντια στο προλεταριάτο.

ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΣ

Το μεγάλο ερώτημα πλέον είναι το εξής: Η ανατροπή της κοινωνίας θα επιτευχθεί από την κορυφή, μέσα από τους ηγέτες των προλετάριων που κινδυνεύουν να μετεξελιχθούν σε "επαγγελματίες" επαναστάτες ή θα είναι ένας συνεχής αγώνας που θα διεξάγεται στη βάση και που για να πετύχει θα απαιτείται η ολοκληρωτική καταστροφή κάθε δομής του παλιού κόσμου, συμπεριλαμβανομένου και του κράτους; Κάπως έτσι φτάνουμε στην πρώτη μεγάλη ρήξη του εργατικού κινήματος, που περνάει και στην προσέγγιση της επαναστατικής τακτικής.
Ο Μπακούνιν παρουσιάζεται ανυποχώρητος σε αυτό που δημιουργεί την αντίφαση μεταξύ επανάστασης και κράτους. Δεν τον απασχολεί μόνο η πολιτική διάσταση του θέματος, αλλά και η ηθική: "Όσο θα υπάρχουν κράτη, οι λαϊκές μάζες, ακόμα και στα πιο δημοκρατικά καθεστώτα, θα είναι πραγματικοί σκλάβοι, γιατί δεν θα εργάζονται για τη δική τους ευτυχία, αλλά για την κυριαρχία και τον πλουτισμό του κράτους" (συζήτηση με τους εργάτες της Κοιλάδας του Σεν Ιμιέρ). Ο Μπακούνιν αντιπαραθέτει σε κάθε μορφή καταπίεσης την ευτυχία, τον "ανθρώπινο παράδεισο επί της Γης", όπως την ονομάζει πολύ χαρακτηριστικά.
Από την άλλη μεριά, ο Μαρξ και κυρίως στη συνέχεια οι λενινιστές, θεωρούν ότι ο σοσιαλισμός θα εδραιωθεί μόνο μέσα από την κατάληψη της κρατικής εξουσίας. Στην πραγματικότητα στηρίζουν την ιδέα ενός πραξικοπήματος, καταδικάζοντας όσους υποστηρίζουν ότι μια τέτοια απελευθέρωση θα ισοδυναμεί με μια νέα μορφή καταπίεσης. Έτσι, όταν τον Οκτώβρη του 1917 οι Μπολσεβίκοι θα πάρουν την εξουσία, τα Σοβιέτ που είναι η μοναδική πραγματική εκπροσώπηση της φωνής του λαού, θα σταθούν ανίκανα να ελέγξουν αυτή την εξουσία και να σταθούν απέναντί της. Δεν θα μπορέσουν, όπως έχει προβλέψει αρκετά χρόνια πριν ο Μπακούνιν, να "αρθούν στο ύψος της περίστασης, μην έχοντας συναίσθηση του κινδύνου ότι η δικτατορία του προλεταριάτου θα είναι απειλή για την επανάσταση".



Ο "Μπάτκο" (Νέστορ Μαχνό) και οι ναύτες της Κροστάνδης θα είναι οι μοναδικές εξαιρέσεις: ο μεν πρώτος θα κυνηγηθεί και θα βρει καταφύγιο στο Παρίσι, οι δε δεύτεροι θα δολοφονηθούν από τα στρατεύματα του Τρότσκι ή θα μεταφερθούν σε στρατόπεδα της Σιβηρίας. Οι λενινιστικοί μηχανισμοί θα εμποδίσουν στο μέλλον κάθε μορφή πολιτικής παρουσίας των διαδόχων του Μπακούνιν, κλείνοντας έτσι οριστικά το κεφάλαιο της "κατάκτησης της ευτυχίας". Ένα κεφάλαιο, του οποίου οι σελίδες ούτως ή άλλως, έχουν "σκιστεί" από το βιβλίο της "πορείας προς τον σοσιαλισμό", με τη διαγραφή του Μπακούνιν και των συντρόφων του από την Πρώτη Διεθνή, το 1872 στο συνέδριο της Χάγης.
Τέσσερα χρόνια νωρίτερα, στο συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης Εργατών στη Βέρνη (1868), ο Μπακούνιν δηλώνει ξεκάθαρα από το βήμα, με τον Μαρξ να τον ακούει από τα έδρανα: "Δεν είμαι κομμουνιστής, γιατί ο κομμουνισμός συγκεντρώνει και απορροφά όλες τις δυνάμεις της κοινωνίας στα χέρια του κράτους". Ο αντιεξουσιαστικός σοσιαλισμός και ο αναρχοκολεκτιβισμός του Μπακούνιν εκφράζονται μέσα από έναν συνεχή ακτιβισμό, μακριά από τα θεωρητικά πλαίσια του επιστημονικού σοσιαλισμού της μαρξιστικής ανάλυσης. Οι θεωρητικές αναζητήσεις, υποστηρίζει, ειδικά όταν είναι προσκολλημένες σε ορθολογικά μοτίβα, οδηγούν τη δράση σε αδιέξοδα και μεταμορφώνουν τους επαναστάτες σε δικτάτορες.
Διακηρύττει συνεχώς ότι "κανένα βιβλίο, κανένα σύστημα, καμία θεωρία, δεν πρόκειται να σώσουν τον κόσμο". Η θεωρία υποδουλώνει, αποπροσανατολίζει, εγκλωβίζει. Διδάσκοντας ο Μαρξ θεωρίες στους εργάτες, υποστηρίζει ο Μπακούνιν, "δεν θα πετύχει τίποτα άλλο από το να καταπνίξει την επαναστατική θέρμη που ήδη διαθέτει κάθε άνθρωπος, την τάση για ελευθερία, το πάθος για ισότητα, το ιερό ένστικτο της εξέγερσης". Ο ίδιος θα αποφύγει τις πνευματικές αναζητήσεις στα δικά του γραπτά, επικεντρώνοντας την προσοχή του στην ηθική πλευρά παρά σε αφηρημένες φόρμουλες. Ο Μπακούνιν είναι πολυγραφότατος, αλλά δεν ολοκληρώνει ούτε ένα από τα βιβλία ή τα δοκίμιά του.

ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΣ

Ωστόσο μέσα στα κείμενά του υπάρχουν σε αφθονία όλες οι απαραίτητες αναφορές μιας οπωσδήποτε πρακτικής φιλοσοφίας που φροντίζει να έρχεται συνεχώς σε σύγκρουση με τα "σύμβολα" της καταπίεσης: καπιταλιστική εκμετάλλευση, θρησκείες, κοινωνική αλλοτρίωση, κρατική βία κλπ. Το 1871 γράφει το πιο γνωστό του βιβλίο, παράλληλα και χαρακτηριστικότατο δείγμα της γραφής του, δηλαδή ασύνδετο, επαναλαμβανόμενο, χωρίς συνοχή, γεμάτο αχρείαστες σημειώσεις. Όμως το "Θεός και Κράτος", εκτός από όλα τα προηγούμενα, ξεχωρίζει και για τη δύναμή του, τη στιβαρότητα μιας εσωτερικής λάμψης που καταθέτει με μοναδικό τρόπο το αναρχικό του τσιτάτο μέσα από ακατανίκητης έλξης αφορισμούς.
Μέσα στο "Θεός και Κράτος" απορρίπτονται ασυζητητί όλες οι μορφές εξουσίας. Σε μια συγκλονιστική παράγραφο ανυπότακτης αποφασιστικότητας, ο Μπακούνιν απευθύνει το κατηγορώ του ενάντια "σε όλους τους βασανιστές, όλους τους καταπιεστές και όλους τους εκμεταλλευτές της ανθρωπότητας - παπάδες, μονάρχες, κρατικούς αξιωματούχους, στρατιωτικούς, χρηματιστές, κάθε λογής επίσημους, αστυνόμους, χωροφύλακες, δεσμοφύλακες και δήμιους, καπιταλιστές και αγιογδύτες, συμβολαιογράφους και μεγαλοκτηματίες, δικηγόρους, οικονομολόγους, πολιτικούς κάθε απόχρωσης, μέχρι τον πιο μικρό εμποράκο που πουλάει ζαχαρωτά". Αλλά οι κύριοι θεσμοί της ανθρώπινης υποδούλωσης, "οι δυο εφιάλτες μου", όπως τους αποκαλεί, είναι η Εκκλησία και το Κράτος.


Ο Μπακούνιν μαζί με αναρχικούς συντρόφους του το 1869 στη Βασιλεία.
Κάθε κράτος είναι το όργανο με το οποίο μια προνομιούχα μειονότητα έχει αποκτήσει εξουσία πάνω στην τεράστια πλειοψηφία. Και κάθε εκκλησία είναι πιστός σύμμαχος του κράτους στην υποταγή της ανθρωπότητας. "Όντας ο Θεός το παν", γράφει ο Μπακούνιν, "ο πραγματικός κόσμος και ο άνθρωπος δεν είναι τίποτα. Όντας ο Θεός η αλήθεια, η δικαιοσύνη, το καλό, η ομορφιά, η δύναμη και η ζωή, ο άνθρωπος είναι το ψέμα, η αδικία, το κακό, η ασχήμια, η αδυναμία και ο θάνατος. Όντας ο Θεός ο αφέντης, ο άνθρωπος είναι δούλος". Έτσι, αν ο Θεός υπάρχει πραγματικά, καταλήγει ο Μπακούνιν, θα πρέπει να τον καταργήσουμε. Με μια φράση, αν οι άνθρωποι θέλουν να είναι ελεύθεροι, τότε θα πρέπει να αποτινάξουν τον ζυγό της κοσμικής και της θρησκευτικής εξουσίας.
Ο πόλεμος του Μπακούνιν εναντίον του κράτους και της εκκλησίας είναι ανυποχώρητος. Ο ίδιος δίνει τις δυο κατευθυντήριες γραμμές: η δύναμη της σκέψης και η επιθυμία της εξέγερσης είναι "οι πολυτιμότερες ιδιότητες" των ανθρώπων ενάντια στην αιώνια δουλεία. Αυτά τα όπλα πρέπει να χρησιμοποιηθούν εναντίον του κράτους και της θρησκείας. Και όταν επιτευχθεί η ανατροπή, τότε θα ανατείλει μια νέα εποχή ελευθερίας και ευτυχίας για την ανθρωπότητα. Όμως, προειδοποιεί ο Μπακούνιν, υπάρχει ένας καινούργιος εχθρός, μια νέα τάξη προορισμένη να κρατήσει τις μάζες στην άγνοια για να τις εξουσιάζει. Πρόκειται για τους διανοούμενους, αρχηγός των οποίων είναι ο Μαρξ.
Η "κυβέρνηση" μιας μορφωμένης ελίτ "δεν μπορεί παρά να είναι αδύναμη, γελοία, απάνθρωπη, σκληρή, καταπιεστική, εκμεταλλευτική, ολέθρια". Ο Μπακούνιν διακηρύσσει μια "εξέγερση της ζωής ενάντια στην επιστήμη ή μάλλον ενάντια στη διακυβέρνηση της επιστήμης". Επιμένει ότι η αληθινή αποστολή της επιστήμης και της μάθησης δεν είναι να κυβερνάνε τους ανθρώπους, αλλά να τους σώσουν από τη δεισιδαιμονία, τον μόχθο και την αρρώστια. "Με δυο λόγια", γράφει στο Θεός και Κράτος, "η επιστήμη είναι η πυξίδα της ζωής, όχι όμως η ίδια η ζωή". Έτσι λοιπόν, η μάθηση πρέπει να πάψει να αποτελεί κληρονομιά των λίγων και να γίνει κληρονομιά όλων, "ώστε οι μάζες, παύοντας να είναι κοπάδια που τα οδηγούν και τα κουρεύουν οι προνομιούχοι παπάδες, να πάρουν στα χέρια τους τη μοίρα τους".

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Το "Θεός και Κράτος" εκδόθηκε το 1882, μετά τον θάνατο του Μπακούνιν (1876), γιατί ήταν τότε που βρέθηκε το χειρόγραφο ανάμεσα στα χαρτιά του από δυο άλλους αναρχικούς, τους Κάρλο Καφιέρο και Ελιζέ Ρεκλί. Στην πραγματικότητα ήταν μέρος του έργου "Η Κνουτογερμανική Αυτοκρατορία και η Κοινωνική Επανάσταση", το οποίο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Πρόκειται πάντως για μια τεράστια παρακαταθήκη ενός ανθρώπου που μπορεί να μη διαμόρφωσε ένα δικό του θεωρητικό σύστημα επειδή δεν ήταν αυτή η φιλοδοξία του, αλλά ένωσε τους διασκορπισμένους μαχητές κάτω από τη "σημαία" της εξέγερσης με συγκεκριμένα ζητούμενα.


Ο τάφος του Μπακούνιν στη Βέρνη της Ελβετίας.
Καταστροφή του κράτους, της Εκκλησίας και του στρατού και ταυτόχρονα αδυσώπητη κριτική του κεφαλαίου. Ο Μπακούνιν παρουσίασε μια δική του αντιεξουσιαστική σοσιαλιστική ηθική, την οποία στήριξε πάνω στην ανυπακοή, τον αθεϊσμό και την εξέγερση. Υπερασπίστηκε σθεναρά τον κολεκτιβισμό και επέλεξε να μείνει μακριά από κάθε μορφή εξουσίας, έχοντας σαν όνειρο μια επανάσταση, η οποία θα κατέστρεφε μαζικά το καπιταλιστικό σύστημα παραγωγής και οικονομίας για να το αντικαταστήσει από ένα συνεταιριστικό δίκτυο που θα το διαχειριζόταν άμεσα η εργατική βάση.
Ενέπνευσε εκατομμύρια εργάτες και προλετάριους σε όλο τον κόσμο, επηρεάζοντας τα αναρχικά κινήματα του 19ου και του 20ου αιώνα σε όλη την Ευρώπη, από τη Ρωσία μέχρι την Ισπανία. Οραματίστηκε την ηθική πρόοδο των ανθρώπων και την ευτυχία τους. Υπήρξε έντιμος και μάχιμος ακτιβιστής σε μια δύσκολη εποχή για αλλαγές, στάθηκε πάντοτε με θάρρος και οργή απέναντι στη διαφθαρμένη καταπίεση του κράτους και της εκκλησίας και δεν δίστασε να έρθει σε σύγκρουση με τον Μαρξ ως προς τη φύση των δυνάμεων που υποτίθεται ότι θα γκρέμιζαν την αστική κοινωνία,. Το επαναστατικό κίνημα βρήκε στο πρόσωπό του έναν "μεγάλο" και σαν τέτοιο τον τίμησαν ο αναρχισμός, ο σοσιαλισμός, το πολιτικοκοινωνικό γίγνεσθαι και τελικά η ίδια η Ιστορία.
Πηγές: ramnousia.com, tovima.gr, eleftheriakos.gr, athens.indymedia.org, Larousse Le siècle rebelle



 

ΤΙ ΛΕΣ ΤΩΡΑ;! Οι ταινίες πορνό μας κάνουν... ηλίθιους;;; Δείτε τι απέδειξε νέα έρευνα!

Η καθημερινή παρακολούθηση ταινιών πορνό και η... ενασχόληση σου με αυτές σε κάνει ηλίθιο! Δεν το λέμε εμείς αλλά οι Γερμανοί ερευνητές του Max Planck Institute for Human Development, καθώς σύμφωνα με νέες έρευνες, βλέποντας πάρα πολλές αισθησιακές και ερωτικές ταινίες ο εγκέφαλος συρρικνωνεται! Επηρεάζεται ένα συγκεκριμένο μέρος του εγκεφάλου και μας κάνει αδρανείς!
Οπότε, με... μέτρο παιδιά!

ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ! Μαθητής διεκδικεί αποζημίωση 2.700 ευρώ γιατί στις Πανελλήνιες...!!!

ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΙΣΤΟΡΙΑ! Μαθητής διεκδικεί αποζημίωση 2.700 ευρώ γιατί στις Πανελλήνιες...!!!
Στα δικαστήρια θα φτάσει ένας απόφοιτος μαθητής γενικού λυκείου στο Βόλο, διεκδικώντας αποζημίωση ύψους 2.700 ευρώ για το κινητό που έχασε πέρυσι στο σχολείο, κατά τη διάρκεια διεξαγωγής των πανελληνίων εξετάσεων!
Όπως έγινε γνωστό, ο συγκεκριμένος μαθητής, που πέρυσι έδινε πανελλήνιες εξετάσεις, είχε προσέλθει στο εξεταστικό κέντρο, που λειτουργούσε σε κεντρικό λύκειο του Βόλου μαζί με το κινητό του. Τα κινητά, ακόμη και κλειστά, απαγορεύονται στην αίθουσα εξέτασης, με αποτέλεσμα οι μαθητές που δεν φροντίζουν να τα αφήσουν στο σπίτι τους, να αναγκάζονται να τα εναποθέτουν σε κουτιά, σε χώρους εκτός αιθούσης.
Έτσι έκανε και ο συγκεκριμένος απόφοιτος -πλέον- μαθητής. Όταν με τη λήξη της εξέτασης του μαθήματος, πήγε να πάρει το κινητό του διαπίστωσε ότι είχε γίνει άφαντο.
Κατηγόρησε τους καθηγητές του σχολείου ότι δεν πρόσεχαν τα προσωπικά αντικείμενα των μαθητών και καταφέρθηκε εναντίον της προέδρου τότε της επιτροπής πανελληνίων εξετάσεων. Με μήνυση και αγωγή που κατέθεσε εις βάρος της διεκδικεί αποζημίωση ύψους 2.700 ευρώ για το κινητό που έχασε και την ψυχική οδύνη.
Το δικαστήριο επρόκειτο να γίνει μέσα στην εκλογική περίοδο, αναβλήθηκε όμως και αναμένεται να προσδιοριστεί νέα δικάσιμος, πιθανότατα μέσα στον Ιούνιο.
Το περιστατικό ήρθε στην επιφάνεια μαζί με τη χθεσινή έναρξη των πανελληνίων εξετάσεων, οπότε και αρκετοί μαθητές της Μαγνησίας, προσήλθαν στα εξεταστικά μαζί με τα κινητά τηλέφωνα που αρνήθηκαν να αποχωριστούν παρά μόνο για τρεις ώρες, όση και η διάρκεια της εξέτασης του μαθήματος.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΕΛΜΕ Μαγνησίας, Σ. Σαβελίδη, τα κινητά απαγορεύονται στις αίθουσες κατά τη διάρκεια των πανελληνίων εξετάσεων. Βεβαίως υπάρχουν ειδικά μηχανήματα «κόφτες» για τα κινητά. Για να μη βρεθούν όμως οι υποψήφιοι μπλεγμένοι, αφού η χρήση τους απαγορεύεται, το καλύτερο θα ήταν να αφήσουν τα κινητά στο σπίτι και σε καμία περίπτωση μη διανοηθούν να το κρύψουν πάνω τους. Αν τους εντοπίσουν, το πρόβλημα με το οποίο θα βρεθούν αντιμέτωποι θα είναι σοβαρό.
Στη χειρότερη περίπτωση θα γίνει μηδενισμός του γραπτού.
Ο κ. Σαβελίδης υπογραμμίζει ότι τα κινητά καλό θα είναι να τα αφήνουν οι μαθητές στο σπίτι, καθώς όπως επισημαίνει με έμφαση, οι διευθυντές των σχολείων και οι λυκειακές επιτροπές δεν έχουν καμία ευθύνη ούτε για τη φύλαξη ούτε για τυχόν απώλειά τους.
star

Εχω καταληξει.

Έρχονται προσλήψεις στην Εθνική Τράπεζα!! - Ποια είναι τα απαιτούμενα προσόντα;

Έρχονται προσλήψεις στην Εθνική Τράπεζα!! - Ποια είναι τα απαιτούμενα προσόντα;
Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο ανοίγουν οι πόρτες της Εθνικής Τράπεζας για 400 ανθρώπους, καθώς τόσες θα είναι και οι προσλήψεις που ανακοινώθηκαν ότι θα γίνουν.
Οι προσλήψεις αφορούν 200 πτυχιούχους οι οποίοι θα προκύψουν από διαγωνισμό και άλλους 200 υπότροφους του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών, που θα παραμείνουν στην τράπεζα για δύο χρόνια με το καθεστώς της πρακτικής άσκησης. Η διαδικασία επιλογής των υπότροφων θα ξεκινήσει μέσα στον Ιούνιο.
Οπως αναφέρει και η Ημερησία, οι προϋποθέσεις για να μπορεί κάποιος ενδιαφερόμενος να διεκδικήσει μια θέση είναι οι εξής:
Ελληνική Εθνικότητα. Εξαίρεση: Δικαιούνται να είναι υποψήφιοι και πολίτες των Κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για τους πολίτες αυτούς απαιτείται η άριστη γνώση της Ελληνικής γλώσσας Να έχουν πτυχίο τμήματος Ελληνικού Πανεπιστημίου (ΑΕΙ) ή Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΤΕΙ) του 5ου Επιστημονικού Πεδίου (Επιστημών Οικονομίας και Διοίκησης) ή ισότιμο τίτλο αντίστοιχης ειδικότητας της ημεδαπής ή της αλλοδαπής αναγνωρισμένο Να είναι ηλικίας μέχρι 30 ετών Οι άνδρες να μην έχουν κηρυχθεί ανυπότακτοι ή καταδικαστεί για λιποταξία με τελεσίδικη απόφαση
Οι υποψήφιοι θα εξετασθούν στις ενότητες:
• Γλωσσικών ικανοτήτων-δεξιοτήτων
• Αριθμητικών ικανοτήτων-δεξιοτήτων
• Γενικών Γνώσεων Ξένης Γλώσσας (Αγγλικά)
Όσοι προσληφθούν:
• Θα υπαχθούν στις διατάξεις του Κανονισμού Εργασίας της Τράπεζας.
• Θα παρακολουθήσουν ειδικά σεμινάρια προπαίδευσης. Θα ενταχθούν στον Κλάδο Κύριου Προσωπικού με το βαθμό του Δοκίμου και αποδοχές που αντιστοιχούν στο αρχικό κλιμάκιο του ενιαίου μισθολογίου του Κλάδου αυτού, πλέον τυχόν επιδομάτων, και στη συνέχεια θα λάβουν τις προβλεπόμενες από την Τράπεζα βαθμολογικές και μισθολογικές προωθήσεις για πτυχιούχους ΑΕΙ και πτυχιούχους ΤΕΙ

....

Mεγαλύτερη σεξουαλική ικανοποίηση μετά το…σεξ;

Mεγαλύτερη σεξουαλική ικανοποίηση μετά το…σεξ;
Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα;
Η ποιότητα της ερωτικής μας ζωής δεν εξαρτάται μόνο από όσα κάνουμε κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής πράξης, αλλά και από αυτά που κάνουμε μετά, υποστηρίζουν οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Mississauga του Τορόντο.

Πιο συγκεκριμένα, υποστηρίζεται ο χρόνος που αφιερώνει ο ένας σύντροφος στον άλλο μετά το σεξ, επιδεικνύοντας τρυφερότητα και ενδιαφέρον, συμβάλλει σημαντικά στην ικανοποίηση από τη σχέση.

Στη μελέτη που δημοσιεύτηκε, αναλύθηκαν δεδομένα δημοσκόπησης στην οποία συμμετείχαν 335 άτομα καθώς και στοιχεία έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε 101 ζευγάρια. Εξετάστηκε η σχέση τρυφερότητας των συντρόφων μετά το σεξ (χάδια, αγκαλιές, φιλιά…) και της γενικότερης σεξουαλικής ικανοποίησης των ατόμων. 

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα ζευγάρια που περνούν χρόνο μαζί μετά την ερωτική πράξη εκφράζουν σε γενικές γραμμές μεγαλύτερη ικανοποίηση, ασχέτως της συχνότητας του σεξ!

Αφιέρωσε λοιπόν λίγο χρόνο μετά την ερωτική πράξη στο να εκφράσεις τα συναισθήματα σου στο σύντροφό σου, για να έχεις μια πιο ποιοτική σχέση και πιο έντονη σεξουαλική διάθεση για το έτερον σου ήμισυ! 

5 ασυνήθιστοι τρόποι για να μακρύνουν τα μαλλιά σου πιο γρήγορα..

5 ασυνήθιστοι τρόποι για να μακρύνουν τα μαλλιά σου πιο γρήγορα..
Προσπαθείς να μεγαλώσεις τα μαλλιά σου και δεν τα καταφέρνεις τόσο καλά όσο θα ήθελες; Παρόλο που δεν υπάρχουν προϊόντα που κάνουν θαύματα - πέρα από τα εξτένσιονς - υπάρχουν κάποια πολύ απλά πράγματα που μπορείς να κάνεις για να μακρύνουν τα μαλλιά σου πολύ πιο γρήγορα.
1. Τρώγε περισσότερα καυτερά φαγητά

Η καψαϊκίνη είναι η ουσία που κάνει τις πιπεριές καυτερές και όπως έχει αποδειχθεί βοηθάει στο να μακραίνουν τα μαλλιά πολύ πιο γρήγορα.

2. Πίνε γάλα από σόγια

Οι ισοφλαβόνες που περιέχονται στη σόγια είναι γνωστό ότι αυξάνουν την ανάπτυξη των μαλλιών.

3. Πάρε ένα συμπλήρωμα βιοτίνης

Αν δεν παίρνεις πολύ βιοτίνη από τη διατροφή σου αυτό μπορεί να κάνει κακό στην ανάπτυξή σου. Η βιοτίνη περιέχεται κυρίως στις ντομάτες, στα καρότα, στο μαρούλι και στα σέσκουλα. Φτιάξε μία σαλάτα με τα παραπάνω υλικά και θα δεις σύντομα αποτελέσματα.

4. Κάνε μασάζ στο κεφάλι σου

Το μασάζ αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος στο κεφάλι και βοηθάει στην τόνωση των θυλάκων στις τρίχες.

5. Βγάλε το άγχος από την καθημερινότητά σου

Το άγχος μειώνει την αύξηση των μαλλιών σου πέρα από το ότι προκαλεί και πολλά άλλα προβλήματα. Βρίσκοντας ένα υγιή τρόπο να διαχειρίζεσαι το άγχος σου μπορεί να βοηθήσεις τα μαλλιά σου να αρχίσουν να μεγαλώνουν και πάλι γρήγορα.

Πώς να αποκτήσεις πιο λευκά δόντια με φυσικό τρόπο. Είναι πανεύκολο!

Πώς να αποκτήσεις πιο λευκά δόντια με φυσικό τρόπο. Είναι πανεύκολο!
Θέλεις να λευκάνεις τα δόντια σου με φυσικό τρόπο; Με δύο πολύ απλά υλικά που ο καθένας έχει στην κουζίνα του μπορείς να πετύχεις πολύ καλά και γρήγορα αποτελέσματα.
Τι θα χρειαστείς:

Μαγειρική σόδα (1/4 του φλυτζανιού)

Χυμό λεμονιού (από μισό λεμόνι)

Πώς να το κάνεις:

1. Στύψε το λεμόνι μέσα σε ένα μπολ όπου έχεις βάλει τη μαγειρική σόδα. Αυτά τα δύο μαζί θα δημιουργήσουν φυσαλίδες.

2. Βύθισε λίγο βαμβάκι μέσα στο μείγμα και πέρασέ το από τα δόντια σου.

3. Άφησε το μείγμα να κάτσει στα δόντια σου για περίπου ένα λεπτό.

4. Βούρτσισε να δόντια σου για να αφαιρέσεις το λεμόνι με τη σόδα. Θα δεις αποτέλεσμα από την πρώτη στιγμή που θα το δοκιμάσεις.

5. Μην αφήσεις το μείγμα στα δόντια σου περισσότερο από ένα λεπτό καθώς μπορεί να τα διαβρώσει. Τις πρώτες φορές που θα το δοκιμάσεις άφησέ το λιγότερο από ένα λεπτό προκειμένου να διαπιστώσεις αν τυχόν έχεις κάποιου είδους ευαισθησία στο μείγμα.

Ένα πανεύκολο trick για να κάνεις το makeup σου πιο καλυπτικό

Ένα πανεύκολο trick για να κάνεις το makeup σου πιο καλυπτικό
Θέλεις το makeup σου να απλώνεται πιο απαλά στο δέρμα σου και να καλύπτει καλύτερα όλες τις ατέλειες του προσώπου σου; Σου έχουμε ένα πολύ απλό trick για να το πετύχεις..
1. Βρέξε το σφουγγαράκι με το οποίο απλώνεις το makeup και έπειτα στράγγισέ το πολύ καλά μέχρι να είναι σχεδόν στεγνό.

2. Άπλωσε λίγη ποσότητα από το makeup σου στο πίσω μέρος του χεριού σου και παίρνε από εκεί όσο θέλεις με το σφουγγαράκι σου.

Θα εκπλαγείς από το πόσο καλύτερα απλώνεται το makeup στην επιδερμίδα σου και από το πόσο πιο καλυπτικό γίνεται.

Έξτρα tip: Δώσε χρόνο στην επιδερμίδα σου να απορροφήσει το makeup και να στεγνώσει καλά πριν ξεκινήσεις το βάψιμο. Είναι πολύ σημαντικό να κάνεις ακριβώς το ίδιο και με την ενυδατική κρέμα που χρησιμοποιείς για το πρόσωπό σου.

!!!!!!!!

Τι να κάνω με την πεθερά μου;

Το φαγητό της είναι “καλύτερο”. Συμπεριφέρεται σαν να είναι εκείνη η “κυρά” του σπιτιού. Κι εσύ ταλαιπωρείσαι. Και κάνεις υπομονή...
 
Άλλες φορές είνα η υπερπροστατευτική ελληνίδα μάνα, άλλες πάλι είναι απλά ένας περίεργος χαρακτήρας. Το θέμα είναι ότι επεμβαίνει στη ζωή ενός ζευγαριού με διάφορους τρόπους και η οικοδέσποινα του σπιτιού... κρατάει την ψυχραμία της με νύχια και με δόντια.
 
Υπάρχουν οι περιπτώσεις που η μάνα συμπαθεί τη νύφη, αλλά η λατρεία για το γιό της δημιουργεί προβλήματα. Άλλες πάλι, η μάχη είναι ξεκάθαρη. Η πεθερά δεν θέλει τη νύφη και φροντίζει να το κάνει σαφές καθημερινά.
 
Όπως και να 'χει... καλό είναι να έχεις φροντίσει να γνωρίσεις τους γονείς του νωρίς. Πριν αποφασίσεις να προχωρήσεις σε γάμο και να τσεκάρεις την κατάσταση. Μπορεί να διορθωθεί ή τα πράγματα είναι δύσκολα έως αδύνατα. Αλλά από την άλλη θα μου πεις, θα αφήσεις τον σύντροφό σου επειδή η μάνα του είναι παράξενη; Ζύγισέ τα...
 
Το θέμα είναι ότι δεν φταίει η πεθερά. Μπορεί να χώνει τη μύτη της παντού, μπορεί να γίνεται ενοχλητική, επικίνδυνη μερικές φορές, αλλά την ευθύνη της οικογένειάς μας την έχουμε εμείς. Έχουμε εξασφαλίσει τα όρια; Έχουμε προστατέψει την οικογένειά μας από την αρχή; Ή το μοναδικό μας μέλημα ήταν να τον παντρευτούμε και μετά βλέπουμε;
 
“Όταν κάνεις μια οικογένεια προσπαθείς να στηρίξεις την οικογένειά σου και να εμποδίσεις εμπλοκές τρίτων” σημειώνει η ψυχολόγος Δήμητρα Ζάφειρα.
 
Οι καταστάσεις όμως πολλές φορές δεν το επιτρέπουν. Κάποιος πρέπει να κρατήσει τα παιδιά. Τα οικονομικά προβλήματα και η βοήθεια από τους γονείς ήταν αναγκαία. Άρα, η εμπλοκή ήταν απαραίτητη.
 
Τι θα κάνεις λοιπόν; 
 
Πώς μπορείς να αντιμετωπίσεις μια πεθερά; Να ανοίξεις πόλεμο μαζί της, να την αντιμετωπίσεις πρόσωπο με πρόσωπο, να ανοίξεις το στόμα σου και... Όχι, όχι, όχι!
 
“Την ευθύνη να προστατέψεις την οικογένειά σου από τον γονιό σου την έχεις πάντα εσύ. Ο άντρας πρέπει να βάλει το όριο” υπογραμμίζει η ψυχολόγος. Εκείνος “διαπραγματεύεται” μαζί τους. Όχι εσύ. Εσύ “διαπραγματεύεσαι” με τον σύντροφο. Έτσι πάει. Αλυσίδα.
 
Ποτέ δεν “χειρίζεσαι” την πεθερά. Το παιδί της “χειρίζεσαι”. Και όπως λέει και η κ.Ζάφειρα “Το παιδί της θα το κάνει όταν δει ότι η συμπεριφορά της μάνας του πάει να δημιουργήσει πρόβλημα στην οικογένειά του. Αυτό το πρόβλημα όμως θα πρέπει να το δει ο ίδιος”.
 
Με σωστό τρόπο. Ήρεμα. Να γίνεται σαφές ότι ο στόχος είναι το καλό της οικογένειας. Όχι ο ανταγωνισμός. Αυτό θα τον βάλει σε θέση άμυνας και θα αντιδράσει αρνητικά.
 
Ποτέ δεν κατηγορείς τη μάνα. Ποτέ. Υπογραμμίζεις το πρόβλημα “κι από κει και πέρα του αναθέτεις την ευθύνη να προστατέψει ο ίδιο το γάμο σας από την εμπλοκή οποιουδήποτε τρίτου” σημειώνει η ψυχολόγος.
 
Κι αν εκείνος δεν καταλαβαίνει; 
 
Δεν καταλαβαίνει ή ο τρόπος που το κάνεις δεν είναι ο σωστός; Αν έχεις προσπαθήσει με καλή πρόθεση να το συζητήσεις διακριτικά απλά δείχνοντάς του την κατεύθυνση που πρέπει να κοιτάξει ώστε να δει μόνος του το πρόβλημα και δεν έχει αντιδράσει, αν έχει παρωπίδες, τότε υπάρχει πρόβλημα στη μεταξύ σας σχέση. 
 
Αναρωτήσου; Είναι σωστή η σχέση σας; Σε σέβεται; Σε υπολογίζει; Αναγνωρίζει τις ανάγκες σου; Κατανοεί τον ψυχισμό σου; Είσαι η σύντροφός του ουσιαστικά; Ή έχει τη μανούλα του κι εσύ απλά είσαι “συμπληρωματική” (όπως χαρακτηριστικά ανέφερε μια αναγνώστρια);
 
Μήπως το πρόβλημα δεν είναι η πεθερά, αλλά η σχέση σας, η επικοινωνία σας, η επαφή σας;
 
Για σκέψου. Αναρωτήσου. Γιατί μπήκες σε αυτόν τον γάμο; Από έρωτα; Για να νιώσεις ασφάλεια; Για να νιώσεις οικονομική ασφάλεια; Γιατί θεώρησες ότι είχες μεγαλώσει και στένευαν τα χρονικά περιθώρια; Μερικές φορές δεν θέλουμε να δούμε την αλήθεια... Και το πρόβλημα είναι κάπου αλλού.
 
Αν έχεις μια σωστή σχέση με τον σύντροφό σου και ανήκεις σε εκείνη την κατηγορία που πραγματικά σου έλαχε “κακιά πεθερά”... τότε η μοναδική σου ελπίδα είναι αυτό που σου είπα. Ο σύντροφός σου. Μόνο αυτός μπορεί να το χειριστεί και να το λύσει. Εσύ δεν έχεις παρά να του δείξεις με όμορφο τρόπο προς τα που να κοιτάξει. Και θα το δει μόνος του... Αν είναι σωστός!
 
Της Ξένιας Ιωάννου
Με την πολύτιμη συνεργασία της ψυχολόγου Δήμητρας Ζάφειρα

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ!!!!!!

www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.dayandnightinveria.gr%2F&h=yAQFFZ061

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ!!!!!! ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΠΟΥ ΞΕΡΕΤΕ;;; ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΑΣ ΦΑΝΕΙ ΧΡΗΣΙΜΟ!!!!!

ΣΩΣΤΟ!!!!!

ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΟΜΩΣ!!!!

xa xa xa xa!!!!!!!

Πέμπτη 29 Μαΐου 2014

11 αποφθέγματα ζωής που θα αλλάξουν τον τρόπο που σκέφτεσαι

1. Μην σπαταλάς άλλο πολύτιμο χρόνο για να πείσεις κάποιον ή κάποιους να σε συμπαθήσουν. Μείνε με αυτούς σε συμπαθούν χωρίς κόπο.

2. Ζήσε κάθε στιγμή της ημέρας και απόλαυσε κάθε νέα εμπειρία που σου παρουσιάζεται. Ακόμα και από τις αρνητικές καταστάσεις, που εμφανίζονται στο τέλος θα κρατήσεις κάτι θετικό.

3. Μην σε νοιάζει πως σε βλέπουν οι άλλοι. Ζήσε χωρίς να απολογείσαι. Όσο μεγαλώνεις θα καταλάβεις πως ο κόσμος θα λέει πράγματα για σένα, που πιθανότατα δεν θα ισχύουν ακόμα κι αν είσαι το καλύτερο κορίτσι του κόσμου.

7. Αν ζεις σε μεγάλη πόλη, προσπάθησε να εκμεταλλευτείς κάθε δυνατότητα που σου δίνει να γνωρίσεις νέα πράγματα. Υπάρχουν αρκετά δωρεάν ή και πολύ οικονομικά πράγματα να κάνεις για να ανοίξεις τους ορίζοντες σου. Φεστιβάλ, μουσεία, εκθέσεις.

5. Μέχρι τα 30 θα πρέπει να έχεις βγει τόσα ραντεβού ώστε να αναγνωρίζεις από μακριά έναν άντρα που μπορεί να σε δει σοβαρά.
Παράλληλα αφιέρωσε χρόνο στις φίλες σου και κάνε τις τρέλες σου. Το γνωστό "πρέπει αν ζήσεις τη ζωή σου πριν παντρευτείς" είναι το πιο σοφό που σου έχουμε ακούσει από τους παντρεμένους παντρεμένοι φίλους μας.

6. Μην καταναλώνεσαι με τα κακά αγόρια για πολύ καιρό. Μπορεί να γίνει χρόνιος εθισμός και είναι λάθος στρατηγική αν θες ένα αγόρι για να κάνεις σχέση.

7. Αποταμίευσε κάθε μήνα ένα ποσό από τον μισθό σου. Το ξέρουμε ότι διανύουμε δύσκολους καιρούς, αλλά θα νιώθεις μεγάλη ασφάλεια να ξέρεις ότι έχει μερικά χρήματα στον τραπεζικό σου λογαριασμό για τις δύσκολες ώρες.

8. Σταμάτα να αγχώνεσαι τόσο πολύ για το τι πρόκειται να συμβεί στο μέλλον.

9. Γύρνα στο σπίτι σου πριν τις 3 το βράδυ. Τίποτα καλό δεν συμβαίνει τις μικρές ώρες!

10. Δεν είναι κακό να πειραματιστείς σeξοuαλικά, αρκεί να παίρνεις προφυλάξεις και να σέβεσαι τον εαυτό σου. Ότι αυτό σημαίνει για την κάθε γυναίκα.

11. Μην δειλιάζεις να ξοδέψεις λεφτά σε ταξίδια. Χρησιμοποίησε τις ημέρες άδειας από την εργασία σου για να πας στο εξωτερικό. Όλοι ξέρουμε ότι τα ταξίδια είναι τα μόνα έξοδα που δεν πρέπει να τσιγκουνεύεσαι.

Τα 5 προβλήματα υγείας που φαίνονται στη γλώσσα μας


Η γλώσσα είναι ο πιο δυνατός μυς του ανθρώπινου σώματος και μπορεί στην πραγματικότητα να αποκαλύψει πολλά για την κατάσταση της υγείας μας.
Εντοπίστε τα ανησυχητικά σημάδια πριν να είναι πολύ αργά!
1. Γκρίζα ή λευκή φουσκάλα κάτω από τη γλώσσα
Μπορεί να αποτελεί ένδειξη απόφραξης του σιελογόνου αδένα. Αυτό σημαίνει ότι οι μικροσκοπικοί αγωγοί που βρίσκονται κάτω από τη γλώσσα δεν αποστραγγίζουν επαρκώς το σάλιο. Το αποτέλεσμα είναι το οίδημα, η συσσώρευση υγρού και ο πόνος. Η συχνότερη αιτία της απόφραξης του σιελογόνου αδένα είναι ο σιαλόλιθος, ένα απόθεμα ασβεστίου όμοιο με την πέτρα στα νεφρά. Εάν η φουσκάλα δε φύγει από μόνη της, επισκεφθείτε άμεσα το γιατρό σας.
2. Πληγές στο στόμα με λευκό «φωτοστέφανο»
Μια υγιής γλώσσα είναι ροδαλή και λεία, χωρίς εξογκώματα. Τα κοκκινωπά ή λευκά σημάδια με κόκκινο περίγραμμα ή τα λευκά σημάδια ακανόνιστου σχήματος μπορεί να αποτελούν ένδειξη καρκίνου. Η λοίμωξη από τον ιό HPV αποτελεί βασικό παράγοντα κινδύνου για τον καρκίνο του στόματος.
3. Κοκκίνισμα στη γλώσσα
Μπορεί να αποτελεί ένδειξη έλλειψης βιταμινών. Η γλώσσα φανερώνει κυρίως την έλλειψη βιταμίνης Β12, καθώς αυτή είναι απαραίτητη για την υγεία των ερυθρών αιμοσφαιρίων. Η έλλειψη της βιταμίνης μπορεί να οδηγήσει στην εκδήλωση αναιμίας, με αποτέλεσμα τον πόνο στη γλώσσα. Μπορούμε να πάρουμε τις απαραίτητες ποσότητες βιταμίνης Β12 από το κρέας, το γάλα, το ψάρι και τα αυγά.
4. Οίδημα
Πρόκειται για ένα σύμπτωμα που χρειάζεται άμεση προσοχή, καθώς μπορεί να αποτελεί ένδειξη αλλεργικής αντίδρασης. Η αλλεργική αντίδραση προκαλεί διόγκωση των αεραγωγών πίσω από τη γλώσσα, με αποτέλεσμα ο μυς να πιέζεται έντονα προς τα εμπρός. Αν το επεισόδιο δεν αντιμετωπιστεί άμεσα, το οίδημα μπορεί να οδηγήσει σε πλήρη απόφραξη των αεραγωγών και να αποτελέσει κίνδυνο για την υγεία.
5. Ξηρότητα και λευκό χρώμα της γλώσσας
Η ξηροστομία είναι αποτέλεσμα της μειωμένης παραγωγής σάλιου. Έτσι, επηρεάζεται η ισορροπία των βακτηρίων του στόματος και κατ’ επέκταση μπορεί να παρατηρηθούν αλλαγές στο χρώμα και την υφή της γλώσσας. Εάν δεν αντιμετωπιστεί, η ξηροστομία αυξάνει τον κίνδυνο να εμφανιστούν προβλήματα στα ούρα και βλάβες στα δόντια, ενώ παράλληλα αυξάνονται οι πιθανότητες λοίμωξης του στόματος. Αυτό συμβαίνει επειδή το σάλιο εναποθέτει, υπό φυσιολογικές συνθήκες, πολύτιμα μέταλλα στα δόντια, διατηρώντας τα υγιή.

Δροσερή τάρτα μπανάνας

anapnoes.gr : 10320391 775580395787724 2580284755967724131 n Δροσερή τάρτα μπανάναςΔροσερή τάρτα μπανάνας.
Υλικά:
1 ½ φλιτζάνι και 2 κουταλιές της σούπας πτι μπερ Αλλατίνη
1/4 φλιτζάνι ανάλατο βούτυρο, λιωμένο
1 φλιτζάνι κρέμα γάλακτος
225 κρέμα τυριού
1/3 φλιτζανιού ζάχαρη
1/2 κουταλάκι του γλυκού εκχύλισμα βανίλιας
4 μπανάνες κομμένες σε φέτες
Εκτέλεση:
Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 165ο C . Λαδώστε τη φόρμα για την τάρτα σας.
Για την προετοιμασία της κρούστας , αναμίξτε σε ένα μπολ το 1 ½ φλιτζάνι πτι μπερ με το λιωμένο βούτυρο και ανακατέψτε μέχρι υγρανθεί όλο το μείγμα.
Πιέστε σταθερά το μείγμα στο κάτω μέρος τις φόρμας τις και τις πλευρές του τηγανιού .
Ψήστε για 10 λεπτά . Αφήστε να κρυώσει εντελώς.
Για την προετοιμασία τις γέμισης , χτυπήστε στο μίξερ ελαφρά την κρέμα γάλακτος και βάλτε την στο ψυγείο να παγώσει ( μισή ώρα τουλάχιστον).
Στο ίδιο μπολ του μίξερ, χτυπήστε την κρέμα τυριού μέχρι να μαλακώσει.
Προσθέστε τη ζάχαρη και τη βανίλια και συνεχίζετε το χτύπημα.
Ήπια διπλώστε το 1/3 τις κρέμας γάλακτος στο μείγμα τυριού κρέμας για να ελαφρύνει το μείγμα και στη συνέχεια προσθέστε και την υπόλοιπη κρέμα.
Απλώστε και γεμίστε την κρούστα με φέτες μπανάνας. Στην συνέχεια με μία σπάτουλα απλώστε το μείγμα κρέμας. Λειάνετε την κορυφή . Τοποθετήστε και τις υπόλοιπες φέτες μπανάνας από πάνω και πασπαλίστε με ψίχα πτι μπερ αν θέλετε. Βάλτε το στο ψυγείο να παγώσει περίπου 2 ώρες .

Γιατί οι άνθρωποι δυσκολεύονται να αποδεχτούν το διαφορετικό;

  Είναι γεγονός ότι οι άνθρωποι έχουν μία έμφυτη τάση να φοβούνται οτιδήποτε διαφορετικό, φοβούνται το άγνωστο, φοβούνται αυτό που δεν ξέρου...