Δευτέρα 11 Αυγούστου 2014

...

Τι επιπτώσεις έχει η γονική γύμνια σε ένα μικρό παιδί;Έρευνα

kids1Πολλές φορές και ασυνείδητα οι περισσότεροι γονείς κυκλοφορούν γυμνοί μπροστά στα παιδιά τους. Είτε γιατί περνούν από το μπάνιο στο δωμάτιο για να ντυθούν, είτε γιατί κάνουν μαζί με τα παιδιά τους μπάνιο, είτε γιατί ζεσταίνονται και κυκλοφορούν με τα εσώρουχά τους. Τι επιπτώσεις όμως έχει η γονική γύμνια σε ένα μικρό παιδί;
Αν το παιδί είναι μικρότερο των 3 ​​ετών, είναι μάλλον ακίνδυνη. Τουλάχιστον, αυτό πιστεύουν οι περισσότεροι ψυχίατροι εφήβων, μετά από μελέτες που έγιναν επί του θέματος. Τα πολύ μικρά παιδιά δεν θα προσέξουν τίποτε το περίεργο πάνω σε έναν γονέα που κυκλοφορεί γυμνός στο σπίτι. Το ίδιο ισχύει και για τα μωρά που θηλάζουν, καθώς το να βλέπουν το στήθος της μαμά μας τους είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό. Οι πιθανότητες είναι οι ίδιες και για ένα παιδί από 2 έως 3 χρονών,καθώς αφού μεγαλώνουν δεν θα μείνουν σαν αναμνήσεις.
Βλέποντας τους γονείς γυμνούς όμως ένα μεγαλύτερο παιδί που είναι πιο περίεργο για το σώμα και την σεξουαλικότητα μπορεί να του προκαλέσει σύγχυση. Ένα παιδί μπορεί να αναρωτηθεί γιατί τα γεννητικά του όργανα διαφέρουν από του γονέα, θα μπορούσε αισθανθεί κατώτερο από τη σύγκριση ή ακόμη και να ζηλέψει. Επίσης θα μπορούσε να το φοβίσει λίγο το μέγεθος και η τριχοφυΐα. Ακόμη η υπερβολική έκθεση θα μπορούσε να το κάνει να νιώσει σεξουαλισμό για αυτό που βλέπει.
Σε μελέτη του Πανεπιστήμιου του Stanford σύμφωνα με το mothersblog.gr διαπιστώθηκε ότι σε περισσότερα από 400 νοικοκυριά στην Καλιφόρνια τα παιδιά «αποκοβόντουσαν» μόνα τους μετά τα 3 έτη. Άρχιζαν να μαθαίνουν το πολιτιστικό πρότυπο για την προστασία της ιδιωτικής ζωής με αποτέλεσμα τα μικρά αγόρια να σταματούν να πηγαίνουν στις γυναικείες τουαλέτες με τις μαμάδες και τα κορίτσια να μην θέλουν τον μπαμπά να τους κάνει μπάνιο.
Έτσι για το εάν κάνει ή όχι το παιδί να σας βλέπει γυμνούς θα το καταλάβετε και μόνοι σας, όταν αρχίσουν να είναι πιο ντροπαλά με την εμφάνισή τους. Τότε θα είναι η ώρα να σταματήσετε να κυκλοφορείτε γυμνοί μπροστά τους. Και τέλος εάν αντιληφθείτε ότι, μόλις σας δουν χωρίς ρούχα, δείχνουν ντροπή, τότε ντύνεστε χωρίς δεύτερη σκέψη!

Οι προφητείες του Ασίμοφ πριν 50 χρόνια για το 2014. Κι όμως βρήκε τα πάντα!...

Το 1964, ο φημισμένος συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας, Ισαάκ Ασίμοφ, προσπάθησε να μαντέψει το πώς θα έχει επηρεάσει η τεχνολογία τη ζωή το 2014. Χρησιμοποιώντας το χάρισμά του να οραματίζεται την τεχνολογία, ο Ασίμοφ, αποδεικνύεται ιδιαίτερα ακριβής στις προβλέψεις του, έπειτα από 50 χρόνια.... 

isaac-asimov

ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ Το ξεζούμισμα της φύσης «Ο άνθρωπος θα συνεχίσει να απομυζά τη φύση, ώστε να δημιουργήσει ένα περιβάλλον που να του ταιριάζει καλύτερα».... 

Home_cinema

Ο άνθρωπος συνεχίζει να πληγώνει τη φύση, για να παίρνει τις πρώτες ύλες που απαιτούνται, για την κατασκευή των καταναλωτικών αγαθών του. «Μαγικές» συσκευές κουζίνας «Οι συσκευές της κουζίνας θα είναι τόσο εξελιγμένες, που θα ετοιμάζουν προπαρασκευασμένα γεύματα και θα ζεσταίνουν νερό, το οποίο θα μετατρέπουν σε καφέ».... 
kitchen


Ποιο σπίτι, σήμερα, άραγε, δεν έχει εξελιγμένη καφετιέρα που να χρησιμοποιεί κάψουλες, ή φούρνο μικροκυμάτων, που ζεσταίνει έτοιμα, προμαγειρεμένα γεύματα; Έτοιμα γεύματα «Ολοκληρωμένα γεύματα και δείπνα, με το φαγητό ημιμαγειρεμένο, θα αποθηκεύονται σε καταψύκτες, μέχρι να έρθει η ώρα να καταναλωθούν».... 

readymeals

Μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες σίτισης παγκοσμίως, απασχολούνται με την αγορά του προμαγειρεμένου γεύματος. Ασύρματη τεχνολογία «Οι ηλεκτρικές συσκευές το 2014 δεν θα έχουν καλώδια φυσικά».... 

woman on beach working on  laptop against the sea

Μπορεί να μην ισχύει για όλες τις συσκευές, ωστόσο η ασύρματη τεχνολογία έχει μπει εδώ και πολλά χρόνια στις ζωές μας και ειδικά για μικρές φορητές συσκευές. Αυτόματος πιλότος «Μεγάλη προσπάθεια θα καταβληθεί, ώστε να κατασκευαστούν αυτοκίνητα με ρομποτικό εγκέφαλο. Οχήματα που για συγκεκριμένες διαδρομές θα προγραμματίζονται και θα φτάνουν ως εκεί, χωρίς την παρέμβαση των αργών αντανακλαστικών ενός ανθρώπου οδηγού».... 

Google-Self-Driving-car
Εκτός από τα αεροσκάφη, που χρησιμοποιούν προγράμματα αυτόματης πλοήγησης, πλέον και η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία ερευνά και εξελίσσει την τεχνολογία της πλοήγησης μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών, που θα μειώσει τους κινδύνους που παρουσιάζονται εξαιτίας ανθρωπίνων λαθών. Χωρίς επαφή με το έδαφος «Θα υπάρξει αυξανόμενη έμφαση, στα μέσα μεταφοράς που θα έχουν τη μικρότερη δυνατή επαφή με το έδαφος».... 

maglev
Ήδη, η Ιαπωνία και η Γερμανία διαθέτουν τρένα, τα οποία, χρησιμοποιώντας μαγνήτες αντί για ρόδες, αιωρούνται μερικά εκατοστά πάνω από τις ράγες, χωρίς να υπάρχει κάποια επαφή της αμαξοστοιχίας με το έδαφος. Η κατάκτηση του Άρη «Μέχρι το 2014, στο Άρη θα έχουν προσεδαφιστεί μόνο μη επανδρωμένα σκάφη, αλλά μία επανδρωμένη αποστολή θα βρίσκεται ήδη στα σκαριά. Σε μια πιθανή «έκθεση του μέλλοντος» το 2014, θα υπάρχει μακέτα μίας ανθρώπινης αποικίας στον Άρη».... 

curiostyrover

Τα σχόλια περιττά. Μη επανδρωμένα σκάφη έχουν όντως προσεδαφιστεί στον Άρη και οι μεγάλες δυνάμεις του διαστήματος σχεδιάζουν ήδη την επανδρωμένη αποστολή, αλλά και το πώς θα γινόταν εφικτό να μετοικίσει ο άνθρωπος στον κόκκινο πλανήτη. Τέλος στο περπάτημα «Για μικρές αποστάσεις, κινούμενοι διάδρομοι (με καθίσματα στις πλευρές και χώρο για όρθιους στη μέση), θα κάνουν την εμφάνισή τους σε διάφορα σημεία των μεγαλουπόλεων».... 

Copenhagen_Metro_escalators

Αν και με μερικές… αστοχίες στη μορφή της, ο Ισαάκ Ασίμοφ είναι προφανές ότι προέβλεψε την ανακάλυψη της κυλιόμενης σκάλας. Ο παγκόσμιος πληθυσμός «Το 2014, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο παγκόσμιος πληθυσμός να είναι περίπου 6,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι, ενώ εκείνος των ΗΠΑ να είναι 350 εκατομμύρια άνθρωποι».... 

pop

Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία, ο παγκόσμιος πληθυσμός είναι 6,7 δισεκατομμύρια άνθρωποι, ενώ εκείνος των ΗΠΑ ξεπερνάει τα 317 εκατομμύρια. Μπορεί και να ήταν απλά μαθηματικά, για να φτάσει κανείς σε αυτό το συμπέρασμα το 1964, αλλά ο Ασίμοφ το πέτυχε κι αυτό. Τηλεπικοινωνία σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη «Σύγχρονοι δορυφόροι, σκορπισμένοι στο διάστημα, θα κάνουν εφικτή την τηλεφωνική κλήση σε οποιοδήποτε σημείο της γης».... 

RC.1006-49

Η βιντεοκλήση «Οι επικοινωνίες θα αποκτήσουν και εικόνα, εκτός από ήχο και θα βλέπουμε τον συνομιλητή, εκτός από το να τον ακούμε».... 

video-chat

Τρισδιάστατη τηλεόραση «Ένα από τα πιο δημοφιλή εκθέματα σε μία τεχνολογική έκθεση του 2014, θα είναι μία τρισδιάστατη τηλεόραση σε φυσικό μέγεθος, στην οποία θα προβάλλονται παραστάσεις μπαλέτου».... 

3dtv

Η εξέλιξη της ρομποτικής «Τα ρομπότ δεν θα είναι πολύ κοινά, ούτε πολύ καλά, αλλά θα υπάρχουν».... 

human-vs-robot

Φυλή φροντίδας μηχανών «Στον κόσμο του 2014, κάποιες δουλειές ρουτίνας ο άνθρωπος θα μπορεί να τις κάνει καλύτερα από τις μηχανές. Η ανθρωπότητα θα έχει γίνει κυρίως μια φυλή προστασίας των μηχανών».... 

young man working on blue machine

Η παγκόσμια βιομηχανία στηρίζεται πλέον στην τεχνολογία και τις μηχανές, ωστόσο, τα καλύτερα προϊόντα παραμένουν τα χειροποίητα. Ακόμη μία επιβεβαίωση του Ασίμοφ. Η βαρεμάρα «Ακόμη κι έτσι, με τόση τεχνολογία, η ανθρωπότητα θα υποφέρει βαριά από την ασθένεια της βαρεμάρας».... 

bored

respect! 
  Η πιο ένδοξη λέξη «Στην πραγματικότητα, η πιο λυπηρή εικασία που μπορώ να κάνω, είναι ότι σε μια κοινωνία αναγκαστικού ελεύθερου χρόνου, η πιο ένδοξη λέξη για τους ανθρώπους θα είναι η εργασία».... 

unemployment

Με μία λέξη: ανεργία. Και οι αστοχίες Μπορεί ο Ασίμοφ να ήταν εντυπωσιακός στις προβλέψεις του, ωστόσο σε κάποιες από αυτές, αστόχησε. Τα «αεριωθούμενα αεροσκάφη, που θα έχουν τη δυνατότητα να σηκώνουν οχήματα από τον αυτοκινητόδρομο» δεν έχουν ακόμη εφευρεθεί. Επίσης, προέβλεψε ότι «ολόκληρη η μία ακτή των ΗΠΑ, από τη Βοστόνη έως την Ουάσινγκτον θα ενωθεί σε μία μεγάλη πόλη», πράγμα που φυσικά δεν έχει συμβεί.... 

coast

Αλλά η κυριότερη και πιο αποκαρδιωτική πρόβλεψη του διάσημου συγγραφέα, που δεν επιβεβαιώνεται, είναι ότι το 2014 θα υπήρχε μία παγκόσμια και αλληλέγγυα κοινότητα. Ας ελπίσουμε, ότι στο μέλλον ο Ασίμοφ θα δικαιωθεί και γι’ αυτή την πρόβλεψή του.... 

Διαβάστε όλο το άρθρο: www.mixanitouxronou.gr/i-profities-tou-asimof-prin-50-chronia-gia-to-2014-ki-omos-vrike-ta-panta/

Πέμπτη 31 Ιουλίου 2014

Πώς θα καταλάβω ότι έχω έλλειψη τεστοστερόνης;

Εάν ένας άνδρας παραπονεθεί στον ιατρό του για τη μείωση της ενέργειας του και της σεξουαλικής του ορμής, είναι πολύ πιθανό ο ιατρός να συστήσει μια εξέταση αίματος για την ανίχνευση των επίπεδων τεστοστερόνης.
Από την επιστημονική ομάδα του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών

www.andrologia.gr
Πολύ συχνά οι άνδρες αναρωτιούνται πως μπορούν να γνωρίζουν εάν χρειάζονται θεραπεία με τεστοστερόνη. Οι ειδικοί τονίζουν ότι η χορήγηση τεστοστερόνης πρέπει να γίνεται μόνο όταν υπάρχει κλινική ένδειξη για αυτό, όταν δηλαδή υπάρχουν τα κλινικά σημεία και χαμηλές εργαστηριακές τιμές. Επισημαίνουν μάλιστα, ότι οι απορίες των ανδρών σχετικά με τη τεστοστερόνη κατευθύνονται εν πολλοίς από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις τα επίπεδα της τεστοστερόνης των ανδρών που έχουν τη σχετική ανησυχία είναι φυσιολογικά. Πολλές φορές λοιπόν, η λύση δεν είναι η θεραπεία υποκατάστασης της τεστοστερόνης, η οποία μάλιστα σε καμία περίπτωση δεν συνιστά πανάκεια. 

Ένα πολύ σημαντικό ερώτημα αναφέρεται στο ενδεχόμενο παρενεργειών από την πρόσληψη τεστοστερόνης. Η αλήθεια είναι πως η λήψη τεστοστερόνης μπορεί να προκαλέσει έναν αριθμό παρενεργειών μεταξύ των οποίων είναι η υπογονιμότητα και η αύξηση των ερυθρών αιμοσφαιρίων που μπορεί να οδηγήσει σε υπερπηκτικότητα του αίματος. Παράλληλα συστήνεται να μη λαμβάνεται τεστοστερόνη από τους ασθενείς με καρκίνο του προστάτη. Μπορεί η σωστή πρόσληψη της τεστοστερόνης να μην έχει βρεθεί πως προκαλεί καρκίνο του προστάτη, είναι πιθανό όμως να έχει αρνητικές επιπτώσεις στους προστατικούς καρκίνους που δε βρίσκονται υπό θεραπεία. Ταυτόχρονα, στους άνδρες που έχουν ιστορικό προστατικού καρκίνου η χορήγηση της τεστοστερόνης θα πρέπει να γίνεται με μεγάλη προσοχή.

Ποια είναι όμως τα αποτελέσματα που μπορεί να περιμένει ένας άνδρας αν λάβει τεστοστερόνη.

Τα αποτελέσματα της πρόσληψης τεστοστερόνης ποικίλουν από άτομο σε άτομο. Αν και κάποια άτομα βιώνουν αυξημένη σεξουαλική ορμή και περισσότερη ενέργεια, τα αποτελέσματα αυτά δεν έχουν καθολικό χαρακτήρα.

Οι ασθενείς είναι σημαντικό να παρατηρούν και να σημειώνουν τις αλλαγές στο σώμα τους, χωρίς να έχουν συγκεκριμένες προσδοκίες από τη θεραπεία με τεστοστερόνη.

Μισογύνηδες: Γιατί κάποιοι άνδρες δε συμπαθούν τις γυναίκες;

 απαντά η Λητώ Κατάκη, ψυχολόγος-οικογενειακή θεραπεύτρια, Διευθύντρια Εργαστηρίου Διερεύνησης Ανθρωπίνων Σχέσεων.

Υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι για να φέρεται άσχημα κάποιος σε κάποιον άλλο επειδή έχει ένα  χαρακτηριστικό που του ανακινεί δικά του αρνητικά βιώματα ή ψυχολογικά τραύματα, συνειδητά ή ασυνείδητα.

Και τα χαρακτηριστικά που πυροδοτούν την άσχημη συμπεριφορά μπορεί να είναι το φύλο, η συνθήκες: εργασίας, διασκέδασης κλπ, η ηλικία, η εμφάνιση ή και επιμέρους χαρακτηριστικά εξωτερικά, το ντύσιμο κλπ.

Αν λοιπόν το αφεντικό σας φέρεται άσχημα καλύτερα να διερευνήσετε πως μπορείτε καλύτερα να το  διαχειριστείτε εσείς. Δοκιμάστε άλλους τρόπους προσέγγισης. Για παράδειγμα, αν του μιλάτε ήρεμα μπορεί να σας νοιώθει συγκαταβατική και αυτό να του πυροδοτεί τις άσχημες αντιδράσεις.  Μπορεί να είστε πολύ έμμεση από φόβο, και να θέλει περισσότερη αμεσότητα , μπορεί να μη συνειδητοποιεί πόσο άσχημα σας κάνει να νοιώθετε,  οπότε το να του πείτε πόσο σας πληγώνει η συμπεριφορά του σε μια στιγμή φυσικά ηρεμίας μπορεί να βοηθήσει.

Είναι δύσκολο να πω περισσότερα χωρίς πληροφορίες, και τα παραπάνω είναι τροφή για σκέψη όχι συμβουλές. Είναι παραδείγματα για να δείξω τι εννοώ να στραφείτε στο τι ΕΣΕΙΣ μπορείτε να κάνετε διαφορετικά για να μην υφίσταστε τις επιπτώσεις των δικών του θεμάτων.

...

μια μεγαλη Καλημερα.. γεματη καφε και Χαμογελα

Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

Ως τα απέραντα του κόσμου, θα σ'ακολουθήσω βιος μου, μόνο εσύ είσαι ο λόγος, για να υπάρχω εγώ ...


ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΣΑΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΟΙ!!!!! :)



Μη στεναχωριέσαι πάλι, μην αφήνεις το σκοτάδι
να σκεπάσει τη ψυχή σου, σε παρακαλώ.
Είμαι εγώ εδώ μαζί σου, έλα δως μου το φιλί σου, 
είμαστε στον κόσμο ετούτο, μόνο εσύ κι εγώ.
Δεν χωράμε στο δικό τους, δεν αντέχουμε το φως τους, 
κοίτα γύρω όλα αλλάζουν, ναι εσύ κι εγώ.

Έχουμε ότι δεν έχουν, όλα γύρω μας ας τρέχουν, 
θα' μαι εγώ εδώ για' σένα, να σου τραγουδώ

Μη στεναχωριέσαι πάλι, μες στο τσιμεντένιο χάλι, 
πες μου που να πλάσω αγάπη, να' χεις φυλαχτό.
Να ριζώσει να στεριώσει, απ' το ψέμα να μας σώσει, 
η λατρεία μου η τόση, χώμα και νερό.
όλα γύρω μας υπάρχουν, κάτι νιώθουν όλα τα' χουν, 
μα δεν έχουνε μωρό μου ότι εσύ κι εγώ.

Έχουμε ότι δεν έχουν, όλα γύρω μας ας τρέχουν, 
θα' μαι εγώ εδώ για' σένα, να σου τραγουδώ 

Έλα λίγο χαμογέλα, μέσα στης ζωής την τρέλα, 
μόνο εσύ είσαι ο λόγος, για να υπάρχω εγώ.

Ως τα απέραντα του κόσμου, θα σ'ακολουθήσω βιος μου, 
μόνο εσύ είσαι ο λόγος, για να υπάρχω εγώ 

Η αυτοεκτίμηση είναι και θέμα ανατροφής

anapnoes.gr : 33 Η αυτοεκτίμηση είναι και θέμα ανατροφής
Εμείς οι γονείς πάντα έχουμε την πρόθεση να κάνουμε ό,τι καλύτερο για τα παιδιά μας, και δεν διστάζουμε να παλέψουμε με νύχια και με δόντια για να τους το προσφέρουμε. Όμως επειδή δεν είμαστε παντογνώστες αλλά απλοί άνθρωποι, και επειδή μερικά πράγματα που μπορεί να μας φαίνονται ασήμαντα ή και αστεία, τελικά μπορεί να βλάψουν τα παιδιά μας, θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί σε ό,τι έχει να κάνει με το χτίσιμο της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησης τους.
Με δυο λόγια, το θέμα είναι να συνειδητοποιήσουμε ότι έχουμε τη δύναμη να φτιάξουμε ή να καταστρέψουμε την αυτοεκτίμηση του παιδιού μας χωρίς καν να το καταλάβουμε. Εμείς οι γονείς μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πολύπλοκο σύστημα δεδομένων στη ζωή του παιδιού μας το οποίο όχι μόνο θα το κυνηγάει σε όλη την ενήλικη ζωή του, αλλά ακόμη κι αν αποφασίσει να το ξεπεράσει θα χρειαστεί ιδιαίτερη προσπάθεια για να το επιτύχει.
Ένα παράδειγμα από την προσωπική μου εμπειρία
 Στη διάρκεια των πρώτων χρόνων της ζωής του (λατρεμένου) γιού μου, έχασα το 60% της… κινητής μου περιουσίας! Δεν υπήρχε μπιμπελό, τασάκι, μπολ, βάζο, κατσαρόλα, ποτήρι… και ότι άλλο ανάλογο βάζει ο νους σας που να μην θυσιάστηκε στο βωμό της ανάπτυξης του γιού μου! Ό,τι ακουμπούσε με τα γλυκά του χεράκια γινόταν… σκόνη και θρύψαλα. Δεν ήθελε και πολύ λοιπόν, για να του κολλήσουμε το παρατσούκλι «ο ατσούμπαλος». Η πιο συνηθισμένη μου φράση στο σπίτι ήταν «μη το ακουμπάς θα το καταστρέψεις. Ατσούμπαλε». Και μετά γέλαγα γιατί το θεωρούσα αστείο…
Εν συντομία, χρειάστηκε να γνωρίσω (ευτυχώς ήμουν τυχερή!) λίγο αργότερα έναν ενήλικα «ατσούμπαλο», ο οποίος μου άνοιξε την καρδιά του και μου εμπιστεύθηκε ότι χρόνια προσπαθούσε να ξεπεράσει την «ρετσινιά» που η ίδια η μητέρα του (όπως έκανα κι εγώ!) τού είχε κολλήσει από τα παιδικά του χρόνια, με αποτέλεσμα μέχρι και την ηλικία που τον γνώρισα εγώ να υποφέρει από… καταστροφές που συνόδευαν το πέρασμά του και κατεστραμμένες σχέσεις (ερωτικές και φιλικές). Για να μην αναφέρω το παρατσούκλι «ο τυφώνας Χρήστος» που του κόλλησαν στη δουλειά και πόσο κακό του έκανε….
10 τρόποι για να βοηθήσετε το παιδί σας να αποκτήσει αυτοεκτίμηση
 1. Επιβραβεύετε το παιδί σας συχνά. Η αναγνώριση των θετικών του στοιχείων χτίζει την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση, που αργότερα θα αποδειχτούν τα πιο ισχυρά θεμέλια για την ζωή του.
2. Επιβάλλετε στον εαυτό σας να βρίσκετε ένα πράγμα καθημερινά, για το οποίο αξίζει να το επαινέσετε.
3. Αναθέστε του δουλειές που είναι σε θέση να κάνει και πείτε του μπράβο ακόμα και αν δεν τις κάνει τέλεια.
4. Μην έχετε παράλογες απαιτήσεις από το παιδί σας (συμπεριλαμβανόμενης και της απαίτησης να μην σπάσει το τασάκι που (το αφήσατε!) να πιάσει σε ηλικία 1 έτους!
5. Εντοπίστε τις ικανότητες του και ωθήστε το σε ανάλογες δραστηριότητες στις οποίες μπορεί να έχει επιτυχία. Έτσι χτίζετε την αυτοπεποίθησή του.
6. Αφήστε το να κάνει πράγματα μόνο του. Είναι σκληρό αλλά απαραίτητο: αφήστε το παιδί να κάνει λάθη. Μέσα από αυτά αποκτά εμπειρία και γίνεται αυτόνομο και δυνατό.
7. Δώστε στο παιδί σας ευκαιρίες να παίρνει αποφάσεις και βοηθήστε το επισημαίνοντας του τις ευθύνες που συνεπάγονται αυτές οι αποφάσεις.
8. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να ξεπεράσει τους φόβους του. Όχι επιτακτικά, αλλά με υπομονή και επιμονή και πολύ (πάρα πολύ) κουβέντα. Εάν τα καταφέρετε, να ξέρετε ότι ελάχιστα πράγματα μπορεί να σταθούν εμπόδιο στην ζωή του.
9. Αφιερώστε του χρόνο. Και αν έχετε δύο παιδιά αφιερώστε χρόνο για να ακούσετε το καθένα ξεχωριστά. Η… σαλαμοποίηση δεν βοήθησε ποτέ κανέναν!
10. Σε όλη αυτή την προσπάθεια κάντε κοινωνό και τον (ή την) σύντροφό σας. Το να χτίσετε την αυτοπεποίθηση του παιδιού σας είναι ισχυρή επένδυση για το μέλλον του και αυτό δεν αφορά μόνο εσάς. Είναι οικογενειακή υπόθεση!

Τ.Λ.

ΕΤΣΙ!!!!!

«Ασκήσεις» για ευφυή παιδιά

«Ασκήσεις» για ευφυή παιδιά

Τι ονειρεύεστε για το παιδί σας; Να είναι χαρούμενο; Αισιόδοξο; Να έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του; Να νιώθει ότι το αγαπάνε; Αν τα έχει όλα αυτά τότε έχετε ήδη ένα έξυπνο παιδί, μας λένε οι επιστήμονες που  υποστηρίζουν πως η ευφυΐα δεν είναι μόνο γραμμένη στο DNA, αλλά είναι και μια επίκτητη δεξιότητα.

Οι επιστήμονες συμφωνούν: Η ενεργός συμμετοχή των γονιών στη ζωή του παιδιού, και το κοινό τους ταξίδι στην ανακάλυψη του εαυτού του είναι τα καλύτερα που έχετε να κάνετε για να εξασφαλίσετε την προσωπική ευφυΐα του παιδιού σας. Σύμφωνα με έρευνες, τα μωρά που στερούνται την αγκαλιά και το παιχνίδι παρουσιάζουν «αδυναμία» στην ανάπτυξη του εγκεφάλου, ενώ η αγάπη, το αγκάλιασμα και το παιχνίδι έχουν μια ισχυρή επίδραση στην ανάπτυξη της νοημοσύνης τους.   

Μπορούμε να βοηθήσουμε ένα παιδί να γίνει πιο έξυπνο;

Ο αμερικανός γενετιστής Ντέιβιντ Σενκ, στο βιβλίο του «Τhe Genius in all of us» (Η μεγαλοφυΐα μέσα μας), υποστηρίζει πως η ευφυΐα θέλει την εξάσκησή της. Μέχρι τώρα πιστεύαμε ότι οι μεγαλοφυΐες γεννιούνται, δεν γίνονται, και ότι το ταλέντο είναι χάρισμα εκ φύσεως που δεν διδάσκεται, γιατί είναι συνυφασμένο με τα γονίδιά μας. Ο δόκτωρ τα ανατρέπει όλα αυτά, υποστηρίζοντας πως η μετριότητα δεν αποτελεί αμετάκλητη καταδίκη. Ο γνωστός γενετιστής ισχυρίζεται ότι, ελέγχοντας τις επιδράσεις του περιβάλλοντος, μπορούμε να ξεπεράσουμε τα όρια που πιστεύουμε ότι μας έχει θέσει η φύση. Φέρνει, για παράδειγμα, το μουσικό ταλέντο: «Πολλοί πιστεύουν ότι δεν είναι προικισμένοι με μουσικό αυτί, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην έχει κλίση στη μουσική». Συμπέρασμα: Πολλές ικανότητες είναι επίκτητες, και η ευφυΐα σε κάποιο βαθμό μπορεί να διδαχτεί. Βέβαια, είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι άλλο είναι η ευφυΐα και άλλο η ιδιοφυΐα!

Η συνταγή της ευφυΐας
Πέρα από τις ειδικές συνθήκες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, υπάρχουν και κάποιοι γενικοί παράγοντες οι οποίοι ενισχύουν τη νοημοσύνη και οξύνουν το νου. 
Η μουσική. 
Η επιστήμη έχει αποφανθεί ότι τα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν από νωρίς τον κόσμο των ήχων. Τα μαθήματα μουσικής είναι ένας πολύ ευχάριστος τρόπος για να εξασκήσει σωστά ένα παιδί τον εγκέφαλό του και, όπως φαίνεται, τα οργανωμένα μαθήματα όχι μόνο ενισχύουν το δείκτη νοημοσύνης, αλλά συμβάλλουν και στη μετέπειτα ακαδημαϊκή απόδοση τού παιδιού. Πρόσφατη, μάλιστα, έρευνα του Πανεπιστημίου του Τορόντο έδειξε ότι τα παιδιά που διδάσκονται μουσική έχουν πολύ υψηλότερο IQ στην ενήλικη ζωή τους. 
Ο θηλασμός. 
Το μητρικό γάλα αποτελεί βασική τροφή του εγκεφάλου, και η σημασία του είναι τεράστια σε διάφορες εκφάνσεις της ζωής του μωρού. Δανοί ερευνητές ανακάλυψαν ότι ο θηλασμός κάνει τα μωρά όχι υγιέστερα, αλλά και πιο έξυπνα: Μωρά που θήλασαν για εννέα μήνες είχαν υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης. 
Η άσκηση. 
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησαν καθηγητές του Πανεπιστημίου του Ιλινόις σε παιδιά Δημοτικού, οι αθλητικές επιδόσεις σχετίζονται άμεσα με την ακαδημαϊκή απόδοση. Η συμμετοχή σε ομαδικά αθλήματα ενισχύει την αυτοπεποίθηση, το ομαδικό πνεύμα και τις ηγετικές ικανότητες.
Η περιέργεια. 
Οι ειδικοί λένε ότι γονείς που δείχνουν την περιέργειά τους για πράγματα, γεγονότα και καταστάσεις, μαθαίνουν στα παιδιά τους να αναζητούν νέες ιδέες, δηλαδή τη γνώση και τη σημασία της. 
Η σωστή διατροφή. 
Ως μηχανή, και μάλιστα η τελειότερη της φύσης, οεγκέφαλος δεν μπορεί να λειτουργήσει σε πλήρη απόδοση χωρίς σωστά καύσιμα. Η σωστή διατροφή μπορεί να επηρεάσει την πνευματική και διανοητική ανάπτυξη, ειδικά στα δύο πρώτα χρόνια της ζωής τους. Σε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από γιατρούς του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, σε 191 παιδιά που τα παρακολούθησαν από τη βρεφική ηλικία μέχρι την εφηβεία, διαπίστωσαν ότι όσα κατά τη βρεφική ηλικία είχαν σοβαρή έλλειψη σιδήρου, είχαν χαμηλότερες επιδόσεις στα τεστ που αξιολογούσαν τις γνωστικές, μαθησιακές και νοητικές ικανότητες στις ηλικίες των 5 ετών, 11-14 ετών και 15-17 ετών. 
Το παιχνίδι. 
Κι όμως, σύμφωνα με τους ειδικούς, ακόμη και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια μπορούν να οξύνουν το πνεύμα, όχι βέβαια τα βίαια που κάνουν το παιδί μοναχικό και αφηρημένο, αλλά εκείνα που απαιτούν στρατηγική σκέψη, αναπτύσσουν οργανωτικές ικανότητες και ενισχύουν το ομαδικό πνεύμα και τη δημιουργικότητα. Αντίστοιχα, τα εγκεφαλικά παιχνίδια, όπως το σκάκι, το sudoku ή τα σταυρόλεξα, αποτελούν μια πολύ καλή γυμναστική του εγκεφάλου, αφού ο παίκτης λύνει προβλήματα και παίρνει αποφάσεις.
Η «σκληρή δουλειά». 
Ο Ρόμπερτ Σίγκλερ, καθηγητής Γνωστικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon και ειδικευμένος στην εκπαίδευση των παιδιών, μας λέει πως τα γονίδια με τα οποία γεννιέται κανείς παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο, όμως εξίσου σημαντικό είναι να δουλέψει κανείς σκληρά. Ο καθηγητής λέει χαρακτηριστικά: «Τα παιδιά της μεσαίας τάξης, πριν ξεκινήσουν το Νηπιαγωγείο, προηγούνται σε πολλές, διαφορετικές μορφές γνώσεων από τα παιδιά φτωχών οικογενειών, γιατί οι γονείς τους τους αφιερώνουν περισσότερο χρόνο. Μιλούν περισσότερο στα παιδιά τους, χρησιμοποιούν ευρύτερο λεξιλόγιο, τους διαβάζουν περισσότερα βιβλία πριν πέσουν για ύπνο, συζητούν μαζί τους θέματα που σχετίζονται με αριθμούς συχνότερα, παίζουν επιτραπέζια παιχνίδια που τα βοηθούν να κατανοήσουν τους αριθμούς». Επίσης, ο Σίγκλερ μάς λέει πως οι μαθηματικές γνώσεις είναι δείκτης της εξυπνάδας του παιδιού. Πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι το πόσο καλά Μαθηματικά ξέρει ένα παιδί, όταν ξεκινά το Νηπιαγωγείο -στα 5 του χρόνια-, αποτελεί πρόβλεψη για τις επιδόσεις του κατά την επόμενη οκταετία. Ακόμη και τα πιο απλά, κλασικά παιχνίδια, όπως το «φιδάκι», που περιλαμβάνουν αριθμούς, είναι πολύ βοηθητικά για τα παιδιά, όπως επίσης κάθε επιτραπέζιο. 

Με τη συνεργασία της Λωρέττας Θωμαΐδου (καθηγήτρια Αναπτυξιακής Παιδιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών).

5 καλοί λόγοι για να πάει το παιδί σας κατασκήνωση!

5 καλοί λόγοι για να πάει το παιδί σας κατασκήνωση!

Να στείλω το παιδί κατασκήνωση ή  όχι; Πριν πάρετε την απόφασή σας, μάθετε ποια πλεονεκτήματα που θα αποκομίσει από την εμπειρία το παιδί, αλλά και πως να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα που πιθανώς να προκύψουν.


Γιατί να πάει ένα παιδί κατασκήνωση;Πέρα από τη γνωριμία με άλλα παιδιά, τη διασκέδαση και την επαφή με τη φύση, η διαμονή του σε μια πρώτη μικρή κοινωνία έχει πολλά να προσφέρει στο παιδί. Πιθανότατα αυτή θα είναι η πρώτη φορά που το παιδί θα μείνει αρκετές μέρες χωρίς την επίβλεψη των γονιών του, έχοντας την ευθύνη του εαυτού του. Ωστόσο η κατασκήνωση θα το βοηθήσει:

1. Να αναπτύξει την αυτονομία του

2. Να μάθει να οργανώνει το χρόνο και τις υποχρεώσεις του

3. Να να είναι υπεύθυνο

4. Να μάθει να  συνεργάζεται με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας και να λειτουργεί ως μέλος της. Θα μάθει να αναπτύσσει σχέσεις με συνομηλίκους, να διασκεδάζει και να δουλεύει μαζί τους, αλλά και να αναπτύσσει σχέσεις με ενήλικα πρόσωπα που δεν ανήκουν στο οικογενειακό του περιβάλλον. 5.

5. Να αποκτήσει  κοινωνική ευαισθησία και κοινωνικέςδεξιότητες. Μαθαίνει να συνεργάζεται, να αντιμετωπίζει δυσκολίες, να αναλαμβάνει ευθύνες, να συμμορφώνεται στους κοινούς κανόνες, να είναι λειτουργικό μέλος μιας κοινωνικής ομάδας.

Από ποια ηλικία μπορεί να πάει ένα παιδί κατασκήνωση;Συνήθως ένα παιδί ηλικίας πέντε με έξι ετών μπορεί να συμμετέχει σε τέτοιου είδους οργάνωση. Αυτό όμως δεν είναι κανόνας και φυσικά δεν ισχύει για όλα τα παιδιά. Μεγάλη σημασία παίζει η προσωπικότητα του παιδιού, η συναισθηματική του ωριμότητα, η ικανότητά του νααυτοεξυπηρετείται, η ετοιμότητά του να αποχωριστεί τους γονείς του και φυσικά ο τρόπος με τον οποίο έχει μεγαλώσει. Για να είναι έτοιμο, πρέπει να μπορεί να αντιμετωπίσει ψυχικά τον αποχωρισμό από τους γονείς του, χωρίς να νιώθει άγχος ή λύπη γι’ αυτό. Έτσι, για ένα παιδί που είναι προσκολλημένο σε αυτούς είναι πολύ δύσκολο να μείνει ξαφνικά μόνο του.

Ποια είναι τα πιο πιθανά προβλήματα;Είναι πολύ συχνό φαινόμενο, ειδικά την πρώτη φορά, ένα παιδί να αντιμετωπίσει μικρές ή μεγάλες δυσκολίες, που αφορούν είτε την καθημερινότητά του είτε τη συναισθηματική και ψυχολογική του κατάσταση, όπως:
Ανάγκη για αυτοεξυπηρέτηση Ένα παιδί που πάει στην κατασκήνωση πρέπει να μπορεί να αυτοεξυπηρετηθεί σε όλους τους βασικούς τομείς. Να μπορεί δηλαδή να φάει μόνο του, να ντυθεί, να πλυθεί, να γνωρίζει τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας. Έτσι, για παράδειγμα, θα πρέπει να γνωρίζει κάθε πότε πρέπει να πλένεται και να αλλάζει ρούχα –πράγματα που μπορεί να ακούγονται απλά, είναι όμως απαραίτητα για ένα παιδί που θα περάσει δύο περίπου εβδομάδες μόνο του, προστατεύοντας τον εαυτό του και την υγεία του. Και μπορεί για μας να φαντάζουν λεπτομέρειες, για κάποια παιδιά όμως πέντε, έξι ετών ή σε κάποιες περιπτώσεις και μεγαλύτερο, αυτές οι καθημερινές συνήθειες φαντάζουν βουνό.
Πειθαρχία, υπευθυνότητα και υποχρεώσεις Πέρα από τις χαρές που απολαμβάνουν τα παιδιά σε μια κατασκήνωση, δεν παύουν να έχουν και κάποιες υποχρεώσεις στις οποίες πρέπει να είναι συνεπή. Οι υποχρεώσεις αυτές μπορεί να αφορούν τη λειτουργία της ομάδας ή του συνόλου της κατασκήνωσης. Σε κάθε περίπτωση, το παιδί θα πρέπει να μπορεί να συμμορφώνεται στους κανόνες αυτούς για να παραμείνει στην ομάδα.
Ένταξη στην ομάδα Υπάρχουν παιδιά που είναι πολύ κοινωνικά και δεν αντιμετωπίζουν καμιά δυσκολία στις σχέσεις τους. Υπάρχουν όμως άλλα πιο εσωστρεφή, τα οποία χρειάζονται περισσότερο χρόνο. Το πόσο εύκολη θα είναι η ένταξη κάθε παιδιού εξαρτάται κυρίως από την προσωπικότητά του, τα στοιχεία του χαρακτήρα του, τον τρόπο με τον οποίο ζει και από την κοινωνικότητά του. Έτσι, ένα παιδί του οποίου η καθημερινότητα δεν περιλαμβάνει παιχνίδι με άλλα παιδιά παρά μόνο με τους γονείς του ή με άλλους ενηλίκους θα έχει μεγαλύτερη δυσκολία από ένα άλλο που έχει συνηθίσει να συναναστρέφεται με συνομηλίκους του. Σημαντικό ρόλο όμως παίζει και η προετοιμασία που θα έχει γίνει από εσάς για το πώς θα μπορέσει να δημιουργήσει τις πρώτες του σχέσεις.
Χωρίς τη μαμά Ένα από τα πιο συχνά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά που πάνε για πρώτη φορά κατασκήνωση είναι ο αποχωρισμός από τους γονείς. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουν οι γονείς αν μπορεί να τους αποχωριστεί. Για παράδειγμα, ένα παιδί που δεν μπορεί να κοιμηθεί ένα βράδυ στο σπίτι των παππούδων του χωρίς τους γονείς του είναι λογικό να μην μπορεί να μείνει στην κατασκήνωση παρά μόνο για μερικές ώρες. Αν πάλι πιστεύετε πως το παιδί σας είναι έτοιμο για ένα τέτοιο βήμα, τότε δεν έχετε παρά να το προετοιμάσετε σωστά πριν έρθει η στιγμή του αποχωρισμού, έτσι ώστε να νιώθει ασφαλές.

Πριν την εγγραφήΣυζητήστε με το παιδί σας: Πριν έρθει ο καιρός να φύγει το παιδί σας, μιλήστε διεξοδικά μαζί του για τα πάντα. Προετοιμάστε το για όλα όσα πρέπει να ξέρει και όλα όσα υπάρχει περίπτωση να αντιμετωπίσει. Βοηθήστε το να νιώσει ασφαλές αλλά και αισιόδοξο για το πόσο όμορφα θα περάσει.
Επιλέξτε την κατάλληλη κατασκήνωση: Εξετάστε προσεκτικά τις υποψήφιες κατασκηνώσεις. Τη φιλοσοφία τους, το πρόγραμμά τους, τις δραστηριότητες που θα παρέχουν. Μα πάνω απ’ όλα, εξετάστε τη νομιμότητά τους, την ύπαρξη ιατρικής περίθαλψης, την ασφάλεια και τις συνθήκες υγιεινής. Για να είστε πιο σίγουροι για τα παραπάνω, καλό θα είναι να πραγματοποιήσετε και μια επίσκεψη στο χώρο της κατασκήνωσης πριν γράψετε το παιδί σας.
Γνωριστείτε με το προσωπικό: Γνωριστείτε με το προσωπικό της κατασκήνωσης, με το γιατρό, αλλά κυρίως με τον ομαδάρχη της ομάδας του παιδιού σας. Ενημερώστε τους για τυχόν αλλεργίες, διατροφικές συνήθειες ή άλλες ιδιαιτερότητες του παιδιού σας. Η καλή συνεργασία σας με τους υπευθύνους θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων, αλλά και σε μια καλή μεταξύ σας σχέση.

Με τη συνεργασία της Μαρίας Ποθητού (σύμβουλος γονέων, παιδαγωγός, συντονίστρια σχολών γονέων, μέλος του Πανελληνίου Συνδέσμου Σχολών Γονέων).

Τα 10 χαρακτηριστικά των προικισμένων παιδιών

Τα 10 χαρακτηριστικά των προικισμένων παιδιών

Αναμφισβήτητα, όλα τα παιδιά έχουν μοναδικά χαρακτηριστικά, κλίσεις και ταλέντα. Κάποια παιδιά όμως, χαρακτηρίζονται ως προικισμένα ή ταλαντούχα, γιατί έχουν ιδιαίτερα ανεπτυγμένες δεξιότητες ή ικανότητες σε έναν ή περισσότερους τομείς. Αναγνωρίστε τα σημάδια!

Είναι γνωστό ότι ο Αϊνστάιν είχε αποτύχει όταν υποβλήθηκε σε IQ test, ενώ απορρίφθηκε στις πρώτες του εισαγωγικές εξετάσεις από το Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης. Επίσης γνωστό είναι ότι ο δάσκαλος του Μπετόβεν τον χαρακτήριζε «περίπτωση χωρίς ελπίδα». Τόσο ο Αινστάιν όσο και ο Μπετόβεν είναι δυο παγκόσμιες ιδιοφυίες. Κι όμως μέχρι την ενηλικίωση τους, τους αντιμετώπιζαν ως μετριότητες. Τι ακριβώς όμως σημαίνει «προικισμένο παιδί» και ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενός έξυπνου παιδιού και μιας ιδιοφυίας;
 
Υπάρχουν πολλοί ορισμοί για τα προικισμένα παιδιά μια που τα παιδιά αυτά δεν αποτελούν μια ομοιογενή ομάδα. Παρατηρείται ωστόσο σύγκλιση σε ένα σημείο: το χαρισματικό παιδί είναι αυτό που δείχνει και μπορεί να επιτύχει εξαιρετικές επιδόσεις. 

Σύμφωνα πάντως με το Κέντρο Αναπτυξιακής και Κοινωνικής Παιδιατρικής, οι πιο σημαντικές ενδείξεις ότι το παιδί είναι προικισμένο είναι οι ακόλουθες.

Τα κοινά χαρακτηριστικά των προικισμένων παιδιών
Τα προικισμένα παιδιά είναι όλα πολύ διαφορετικά, αλλά έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά που μπορείτε να τα δείτε αν υποπτεύεστε ότι το παιδί σας έχει ξεχωριστά ταλέντα.
1. Το διάβασμα: Πολλά ταλαντούχα παιδιά μαθαίνουν να διαβάζουν εύκολα. Παρόλα αυτά, το διάβασμα από μικρή ηλικία δεν είναι κάποιο σημάδι από μόνο του – μερικά έξυπνα παιδιά παλεύουν για να μάθουν να διαβάζουν και πολλά παιδιά που διαβάζουν από νωρίς δεν είναι και τόσο έξυπνα
2. Το περπάτημα και η ομιλία: Τα παιδιά με υψηλές ικανότητες έχουν την τάση να μαθαίνουν να περπατούν και να μιλάνε από πολύ μικρή ηλικία. Έχουν πλούσιο λεξιλόγιο και ασυνήθιστο ενδιαφέρον για τις λέξεις
3. Η περιέργεια: Οι ερωτήσεις που κάνουν είναι ίσως το πιο ξεκάθαρο σημάδι μιας ιδιοφυΐας. Τα ξεχωριστά παιδιά εντυπωσιάζονται από τον τρόπο που λειτουργεί ο κόσμος. Το μάτι τους βλέπει αμέσως τις λεπτομέρειες και εντοπίζουν πολύ γρήγορα τις διαφορές.
4. Η διαφωνία: Η αρνητική πλευρά των αναλυτικών τους μυαλών είναι ότι πολλές μικρές ιδιοφυές αμφισβητούν την εξουσία και διαφωνούν με κάθε παράκληση ή οδηγία. Έχουν την απάντηση για όλα, όπως για ποιους λόγους δεν πρέπει να πηγαίνουν σχολείο και γιατί δεν πρέπει να κάνουν τίποτα όταν βρίσκονται εκεί. Πολλές φορές τα επιχειρήματά τους έχουν βάση εξαιτίας της εξυπνάδας τους.
5. Ο άσχημος γραφικός χαρακτήρας: Πάρα πολλά έξυπνα παιδιά έχουν πρόβλημα με τον γραφικό τους χαρακτήρα. Το πρόβλημα εμφανίζεται συχνά επειδή προσπαθούν να γράψουν γρήγορα., αλλά μπορεί και να είναι σύμπτωμα κάποιας αναπτυξιακής διαταραχής, όπως η δυσγραφία ή η δυσπραγία.
6. Η ευαισθησία: Πολλά χαρισματικά παιδιά είναι υπερευαίσθητα και σωματικά και ψυχικά. Συμπάσχουν εύκολα και μερικά είναι υπερευαίσθητα στους περιβαλλοντικούς παράγοντες, όπως ο πολύς θόρυβος ή τα έντονα χρώματα. Αυτό μπορεί να τα κάνει να αντιδράσουν άσχημα ή να κλειστούν στους εαυτούς τους όταν έρχονται αντιμέτωπα με θορυβώδης και γεμάτες κόσμο περιστάσεις.
7. Η δημιουργική σκέψη: Τα προικισμένα παιδιά απολαμβάνουν τις πνευματικές προκλήσεις, κυρίως τα παζλ, τους λαβυρίνθους, τα παιχνίδια στρατηγικής, όπως το σκάκι.
8. Τα επίπεδα ενέργειας: Τα παιδιά με ξεχωριστά ταλέντα έχουν συχνά πολύ υψηλά επίπεδα ενέργειας και μπορεί να σταματήσουν να κοιμούνται το μεσημέρι από πολύ μικρή ηλικία. Δυστυχώς, κατά κανόνα, δεν κοιμούνται πολύ.
9. Ο πειραματισμός: Τα έξυπνα παιδιά λατρεύουν τα πειράματα. Τους αρέσει να ψάχνουν πράγματα από μόνα τους και απολαμβάνουν να αναλαμβάνουν πράγματα και να τα φέρνουν εις πέρας μόνα τους.
10. Το επάγγελμα των γονιών του: Κι όμως είναι πολύ πιθανόν να έχετε ένα πολύ έξυπνο παιδί αν εσείς ή ο σύζυγός σας ασχολείστε με μηχανολογία, υπολογιστές, επιστήμες ή μουσική. 

6 βασικές αξίες της ζωής που πρέπει να διδάξουμε στα παιδιά μας

6 βασικές αξίες της ζωής που πρέπει να διδάξουμε στα παιδιά μας

Κάθε γονιός θέλει τα παιδιά του να μεγαλώσουν με αρχές και ιδανικά, αλλά μέσα στο χάος της καθημερινότητας δεν είναι πάντα εύκολο να επικεντρωθεί απρόσκοπτος σε αυτό το έργο του.
   
Τώρα που τα σχολεία έκλεισαν και υπάρχει περισσότερος ελεύθερος χρόνος με τα παιδιά, ήρθε η ώρα για τους γονείς να χαλαρώσουν για λίγο και να αναθεωρήσουν: Ο καλύτερος τρόπος για να κατακτήσουμε υψηλούς στόχους είναι να τους «σπάσουμε» σε μικρά βήματα. Αυτό τουλάχιστον προτείνει η συγγραφέας του βιβλίου «A Simple Guide to Pregnancy & Baby's First Year», ειδική σε θέματα παιδικής υγείας και μαμάIvana Maria Cortes. Μετατρέψτε, λοιπόν, την καθημερινότητα με τα παιδιά σας σε διδακτικές στιγμές και ενσταλάξτε τους με τρόπο δημιουργικό και ευχάριστο τις αξίες της ζωής…
1. Ενσυναίσθηση
Αν ένα παιδί δείχνει απομονωμένο σε φιλικό πάρτι, ενθαρρύνετε το δικό σας παιδί να του ζητήσει να παίξουν μαζί. Αργότερα στο σπίτι, σχολιάστε το γεγονός: «Είδες πόσο χαρούμενο έκανες τον Πέτρο όταν του πρότεινες να κάνετε παρέα;».
Μυήστε το παιδί σας στον εθελοντισμό. Μια επίσκεψη σε ένα γηροκομείο ή μια βόλτα στα ζωάκια μιας φιλοζωϊκής εταιρίας θα ενισχύσουν την κοινωνικότητα και τη συμπόνια του, και θα του διδάξουν ότι με τις καλές πράξεις του μπορεί να κάνει τη διαφορά!
2. Αυτοσυγκράτηση
Μην επιτρέπετε να διαιωνίζεται το «ακόμα 5 λεπτά» παιχνίδι. Όταν έρθει η ώρα να φύγετε από την παιδική χαρά και να πάτε σπίτι, αυτό πρέπει να γίνει. Φροντίστε να λέτε αυτό που εννοείτε, και να κάνετε αυτό που λέτε.
Σε ένα πάρτι, παροτρύνετε το παιδί σας να είναι λίγο πιο αποστασιοποιημένο από τις «ανάγκες» του. Ζητήστε του π.χ. να αφήσει τα υπόλοιπα παιδάκια να σερβιριστούν πρώτα από τον μπουφέ, και υπομονετικά να κεραστεί όταν εκείνα τελειώσουν. Επιμείνετε στο μοίρασμα. Διδάξτε στο παιδί σας να περιμένει να παίξει με ένα παιχνίδι, αφού το αφήσει το άλλο παιδάκι, ή να του ζητήσει ευγενικά αν θα μπορούσαν να παίξουν κι οι δύο μαζί του.
3. Περιβαλλοντική συνείδηση
Δημιουργήστε μια κατασκευή από ανακυκλωμένα υλικά. Μιλήστε μαζί του για το θέμα της ανακύκλωσης και τη σπουδαιότητά του, και αναθέστε του να κατασκευάσει κάτι δικό του, από υλικά όπως π.χ. το χαρτί τουαλέτας και το ρολό του.
Προσπαθήστε να το μυήσετε στις καθημερινές οικολογικές συμπεριφορές στο σπίτι. Μάθετέ του να μην αφήνει αναμμένα τα φώτα, να κλείνει τις πόρτες και τα παράθυρα, να μην αφήνει τη βρύση ανοιχτή όση ώρα πλένει τα δόντια του κτλ. Επιπλέον, μπορείτε να κάνετε ένα μικρό διαγωνισμό μεταξύ σας, για το ποιος μέσα στο σπίτι θυμάται να κάνει τα περισσότερα από αυτά!
Πηγαίνετε μαζί μια βόλτα στη φύση - θα κάνει καλό σε όλους σας! Όταν τα παιδιά καταφέρουν να αγαπήσουν και να «καταλάβουν» τη φύση, θα έχουν περισσότερα κίνητρα για να την προσέχουν, τόσο τώρα που είναι μικρά, όσο και αργότερα στη ζωή τους.  
4. Σωστή διατροφή
Παίξτε το παιχνίδι της αλφαβήτας των τροφών. Ξεκινήστε με το Α (αχλάδι, ανανάς, ακτινίδιο), προχωρήστε στο Β (βερίκοκο) και συνεχίστε με όλα τα γράμματα μέσα στη διάρκεια του καλοκαιριού. Για να μην ξεχνάτε τη σειρά, να κολλάτε ένα μαγνητάκι με το συγκεκριμένο γράμμα στο ψυγείο. Είναι ένας πολύ έξυπνος τρόπος να δοκιμάσουν τα παιδιά διάφορα τρόφιμα, ακόμα κι εκείνα που δεν συμπαθούν ιδιαίτερα!
Μετατρέψτε τις υγιεινές τροφές σε απολαυστική διασκέδαση. Αντί για παγωτό, καραμέλες ή πατατάκια, δώστε του μια φέτα καρπούζι, σπιτικό χυμό πορτοκάλι ή βατόμουρα με γιαούρτι. Μιλήστε μαζί του για τις υγιεινές διατροφικές επιλογές και μην ξεχάσετε να τονίσετε πόσο γευστικά είναι όλα αυτά!
5. Θετική σκέψη
Μάθετε στο παιδί σας να παρατηρεί καθημερινά τα όμορφα πράγματα γύρω του. Π.χ. Ενώ περπατάτε μαζί στο δρόμο, πείτε του: «Πόσο ωραία είναι αυτά τα λουλούδια! Για δες… δεν μυρίζουν υπέροχα; Κοίτα τι όμορφη που είναι η γειτονιά μας!».
Καθιερώστε μια νέα «τελετουργία» λίγο πριν από τον ύπνο. Ζητήστε από το παιδί σας να κατονομάσει όλα αυτά για τα οποία αισθάνεται ευγνωμοσύνη, και προσπαθήστε να υπογραμμίσετε τα στοιχεία του χαρακτήρα του τα οποία πρέπει να εκτιμά στον εαυτό του.
6. Αντιμετώπιση προβλημάτων
Αν το παιδί σας λέει: «Δεν θέλω να πιω γάλα», μη μείνετε απλά στο να το ρωτήσετε τι άλλο θα ήθελε να πιει. Μάθετέ του να σκέφτεται το επόμενο βήμα και να παίρνει πρωτοβουλία δηλώνοντας από μόνο του τι θα ήθελε: «Θα μπορούσα να έχω χυμό αντί για γάλα;».
Βάλτε το στη διαδικασία των ερωταπαντήσεων και της ανεύρεσης λύσης σε διάφορα προβλήματα. Αν το παιδί σας είναι νευριασμένο, επειδή δεν μπορεί να φτάσει ένα παιχνίδι στο ράφι, ρωτήστε το: «Πώς πιστεύεις ότι θα μπορούσες να το κατεβάσεις; Μήπως αν ανέβαινες στο σκαμνάκι να σε βοηθούσε;».

Τα 5 μυστικά των έξυπνων παιδιών

Τα 5 μυστικά των έξυπνων παιδιών

Μέχρι τώρα πιστεύαμε ότι οι μεγαλοφυΐες γεννιούνται, δεν γίνονται, και ότι το ταλέντο είναι κάτι που δεν διδάσκεται. Ο αμερικανός συγγραφέας και ειδικευμένος στη γενετική επιστήμη Ντέιβιντ Σενκ, στο βιβλίο του «Τhe Genius in all of us» (Η μεγαλοφυΐα μέσα μας), ανατρέπει την άποψη αυτή υποστηρίζοντας ότι οι ειδικές δεξιότητες κρύβονται σε 5 μυστικά.

Ο δόκτωρ Ντέιβιντ Σενκ πιστεύει ότι έχουμε υπερτιμήσει τη γενετική προδιάθεση για τα μεγάλα επιτεύγματα. Κανένας άνθρωπος δεν είναι εκ γενετής «φτωχός»  στο πνεύμα και η μετριότητα σαφώς και δεν αποτελεί αμετάκλητη καταδίκη.

Ο δόκτωρ Σενκ μας λέει ότι ελέγχοντας τις επιδράσεις του περιβάλλοντος μπορούμε να ξεπεράσουμε τα όρια που πιστεύουμε ότι μας έχει θέσει η φύση. Και ως παράδειγμα μας δίνει το μουσικό ταλέντο: «Πολλοί πιστεύουν ότι δεν είναι προικισμένοι με μουσικό αυτί, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην έχει κλίση στη μουσική. Και αυτό ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις. Πάρτε ως παράδειγμα, τους Κενυάτες δρομείς, που θεωρούνται ασυναγώνιστοι στον μαραθώνιο. Τους έχει προικίσει η φύση με ειδικά γονίδια; Κάθε άλλο, η ανάγκη τους έκανε να τρέχουν τόσο καλά. Στην Κένυα πολλά παιδιά από την ηλικία των επτά ετών είναι αναγκασμένα να τρέχουν 8 ως 10 χιλιόμετρα κάθε μέρα για να πάνε στο σχολείο.

Πέρα όμως από τις ειδικές συνθήκες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, υπάρχουν και 5 γενικοί παράγοντες οι οποίοι θα μπορούσαν να θεωρηθούν «συνταγή της ευφυΐας»,καθώς ενισχύουν τη νοημοσύνη και οξύνουν τον νου.

1. Η μουσική
Η επιστήμη έχει αποφανθεί ότι τα μαθήματα μουσικής είναι ένας πολύ ευχάριστος τρόπος για να εξασκήσει σωστά ένα παιδί τον εγκέφαλό του και, όπως φαίνεται, τα οργανωμένα μαθήματα όχι μόνο ενισχύουν τον δείκτη νοημοσύνης, αλλά συμβάλλουν και στη μετέπειτα ακαδημαϊκή απόδοση τού παιδιού. Έρευνα του Πανεπιστημίου του Τορόντο έδειξε ότι τα παιδιά που διδάσκονται μουσική έχουν πολύ ψηλότερο ΙQ στην ενήλικη ζωή τους.

2. Ο θηλασμός  
Το μητρικό γάλα αποτελεί βασική τροφή του εγκεφάλου και η σημασία του είναι τεράστια σε διάφορες εκφάνσεις της ζωής του μωρού. Δανοί ερευνητές ανακάλυψαν ότι ο θηλασμός κάνει τα μωρά όχι υγιέστερα, αλλά και πιο έξυπνα: μωρά που θήλασαν για εννέα μήνες είχαν υψηλότερο δείκτη νοημοσύνης.

3. Η γυμναστικήΈρευνες του Πανεπιστημίου του Ιλινόις (ΗΠΑ) σε παιδιά δημοτικού δείχνουν ισχυρή σχέση ανάμεσα στις αθλητικές επιδόσεις και στην ακαδημαϊκή απόδοση. Διότι η συμμετοχή σε ομαδικά αθλήματα ενισχύει την αυτοπεποίθηση, το ομαδικό πνεύμα και τις ηγετικές ικανότητες.

4. Η περιέργεια 
Οι ειδικοί λένε ότι γονείς που δείχνουν την περιέργειά τους για πράγματα, γεγονότα και καταστάσεις μαθαίνουν στα παιδιά τους να αναζητούν νέες ιδέες, δηλαδή τη γνώση και τη σημασία της. Το διάβασμα, δεν πρέπει να υποβαθμίζεται, και το παιδί πρέπει να εντρυφήσει από νωρίς στη μαγεία του.

5. Το παιχνίδι Αντίθετα από ότι πολλοί γονείς πιστεύουν, έχει διαπιστωθεί ότι ακόμα και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια μπορούν να οξύνουν το πνεύμα, όχι βέβαια τα βίαια που κάνουν το παιδί μοναχικό και αφηρημένο, αλλά εκείνα που απαιτούν στρατηγική σκέψη, αναπτύσσουν οργανωτικές ικανότητες και ενισχύουν το ομαδικό πνεύμα και τη δημιουργικότητα. Ομοίως και τα εγκεφαλικά παιχνίδια, όπως το σκάκι, το sudoku, τα σταυρόλεξα, κτλ., αποτελούν μια πολύ καλή γυμναστική του εγκεφάλου, αφού ο παίκτης λύνει προβλήματα και παίρνει αποφάσεις.

Νονοι και δωρα (ιδεες)

  Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...