Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2014

Η σκοτεινή πλευρά των φωτεινών πνευμάτων της Αναγέννησης

Γράφει η  στις 07.07.2014, 09:30
    Η σκοτεινή πλευρά των φωτεινών πνευμάτων της Αναγέννησης
    Χαρισματικοί καλλιτέχνες που άφησαν το σημάδι τους στον κόσμο μας, με επίπεδο ευφυΐας και δημιουργίας αξιοθαύμαστο μέχρι σήμερα, που είχαν όμως κι αυτοί τα βάσανά τους. Η καθημερινότητά τους, ο χαρακτήρας τους, τα πάθη και οι φόβοι τους δεν διαφέρουν από εκείνα οποιουδήποτε ανθρώπου. Μόνο που εκείνοι μπόρεσαν να φωτίσουν τα σκοτάδια της ψυχής τους –και της δικής μας-  με την ομορφιά της τέχνης. 
    Sandro Botticelli (Φλωρεντία 1445 -1510)
    Botticelli self 1475
    Τα έργα του Μποτιτσέλι (ειδικά τα πρώτα του) είναι μία σύνοψη του πνεύματος που είχε καταλάβει τον άνθρωπο της Αναγέννησης. Η Primavera του, το σύμβολο του ανθρωπισμού του 15ου αιώνα και η «Γέννηση της Αφροδίτης», η απόδοση της ανύψωσης του ανθρώπου ή της εξανθρώπισης του θείου (ανάλογα με τους «φακούς» του καθενός) είναι ανάμεσα στους δημοφιλέστερους πίνακες όλων των εποχών.
    Αυτός, όμως, ο εκφραστής των ουμανιστικών ιδεών της σημαντικότερης ίσως εποχής της ευρωπαϊκής ιστορίας, το 1492, μετά τον θάνατο του Λορέντζο των Μεδίκων και του αδελφού του, Τζοβάνι, αφέθηκε στη σκοτεινή γοητεία του θρησκόληπτου Σαβοναρόλα, ο οποίος για δέκα περίπου χρόνια ανέκοψε την αναγεννησιακή πορεία στη Φλωρεντία.
     Όπως η πλειονότητα των συμπολιτών του, ο Σάντρο έριξε με τα ίδια του τα χέρια στις «φωτιές της ματαιοδοξίας» ό, τι θύμιζε την εποχή της πολυτέλειας και του έκλυτου (κατά τον φανατικό κληρικό) βίου της Φλωρεντίας. 
    Έτσι, ανάμεσα στα κοσμήματα, τα απαγορευμένα βιβλία και άλλα προϊόντα ευημερίας και πολιτισμού, έλιωσαν στις φωτιές και πολλά έργα του Μποτιτσέλι με θέματα παγανιστικά -και ως εκ τούτου προσβλητικά- για την εκκλησία. 
    Από τότε εγκαταλείπει τις μυθολογικές αλληγορίες και περιορίζεται σε θέματά αυστηρά θρησκευτικά (ο Θρήνος, η Μυστική Γέννηση κ.ά), ενώ πολλοί πιστεύουν πως σε αυτό το διάστημα δημιούργησε πολλές από τις διάσημες Μαντόνες του. 
    Έγγραφα του 1503 αποκαλύπτουν πως την εποχή αυτή αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά οικονομικά προβλήματα, καθώς στον χώρο είχαν ήδη εμφανιστεί οι δύο καινοτόμοι κολοσσοί της Ιταλικής Αναγέννησης, ο Ντα Βίντσι και ο Μικελάντζελο. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο Μποτιτσέλι υπέστη μία παραμόρφωση στην πλάτη, η οποία δεν του επέτρεπε πια να εργάζεται.
    Ο Σάντρο πιθανότατα δεν ανέκαμψε οικονομικά έως τον θάνατό του, και οι πίνακες της τελευταίας δεκαετίας της ζωής του φανερώνουν και την εντυπωσιακή αλλαγή στην ψυχοσύνθεσή του. 
    Οι δύο πίνακες που ακολουθούν έχουν το ίδιο θέμα: Ιουδήθ και Ολοφέρνης, αλλά τους χωρίζουν 35 χρόνια. 
    Ο πρώτος (1472) αποδίδει το θέμα με την χαρακτηριστική αισιοδοξία την κίνηση και ελαφρότητα της περιόδου εκείνης που γέννησαν την Primavera και την Αφροδίτη.
    Botticelli 1472 Judith
    Ο δεύτερος (1500) χαρακτηρίζεται από σκοτεινά χρώματα, αυστηρότητα και ύφος λιτό, όχι πια στην εξοχή, αλλά σε ένα κλειστό χώρο.
    Botticelli 1500 Judith
    Πέθανε το 1510, αφού υπέφερε για αρκετά χρόνια από διάφορες ασθένειες.
    Leonardo Da Vinci (1452 - 1519 Φλωρεντία/ Γαλλία)
    Leonardo self
    Η κορυφαία μορφή της τέχνης και της επιστήμης της Αναγέννησης, ο Λεονάρντο, σε όλη του σχεδόν τη ζωή αγωνιζόταν να κερδίσει την εύνοια του άκαρδου πατέρα του και να διαχειριστεί τα πολύπλοκα συναισθήματα που έτρεφε για τη μητέρα του..
    Ο συμβολαιογράφος Σερ Πιέρο Ντα Βίντσι αγάπησε πολύ την Κατερίνα (τη μητέρα του Λεονάρντο), αλλά δεν την παντρεύτηκε. Φρόντισε για την αποκατάστασή της προσφέροντάς της ένα κτήμα και φροντίζοντας να παντρευτεί έναν χωρικό.
    Εκεί πέρασε ο Λεονάρντο τα πρώτα χρόνια της ζωής του, σε ένα επαρχιώτικο περιβάλλον, σε μία φτωχή, πολύτεκνη οικογένεια (η μητέρα του απέκτησε άλλα πέντε παιδιά), χωρίς ιδιαίτερη μόρφωση, αλλά με άμεση και συνεχή πρόσβαση στη φύση και στις αγροτικές εργασίες. Ο ίδιος αποκαλεί τον εαυτό του «αγράμματο άνθρωπο», αλλά με καμάρι, θεωρώντας πως η φύση είναι πιο αποτελεσματικός δάσκαλος από οποιονδήποτε λόγιο. Και το απέδειξε.
    Ο πατέρας του παντρεύτηκε, λίγους μήνες μετά τη γέννησή του, μία νεαρή του κύκλου του, η οποία πέθανε δώδεκα χρόνια αργότερα κατά τη διάρκεια της γέννησης του πρώτου τους παιδιού (που επίσης δεν επέζησε). Ένα χρόνο μετά παντρεύτηκε μία δεκαπεντάχρονη κοπέλα και λίγους μήνες αργότερα, ο Λεονάρντο έρχεται στη Φλωρεντία να φοιτήσει στο εργαστήριο του Βερόκιο και να λάβει ταυτόχρονα την απαραίτητη εκπαίδευση για να μπορέσει να εργαστεί ως βοηθός στο συμβολαιογραφείο του πατέρα του. Αν και ήταν ο μοναδικός γιος του Σερ Πιέρο, δεν θα μπορούσε να αναλάβει μόνος του το συμβολαιογραφείο, επειδή ήταν νόθος.
    Η σχέση πατέρα και γιου ήταν δύσκολη. Ο Σερ Πιέρο ήταν απότομος με τον γιο του και απόμακρος. Και τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερα το 1476, όταν με την τρίτη του γυναίκα αποκτά έναν ακόμα γιο, τον Αντόνιο, ο οποίος, βέβαια, θα είναι ο μοναδικός νόμιμος απόγονός του. Ο Λεονάρντο περνάει στη σκιά της ζωής του πατέρα του, ο οποίος δεν θα τον αναφέρει καν στη διαθήκη του!
    Στις σημειώσεις του έχει καταγράψει παράξενα και συχνά τρομακτικά όνειρα, τα οποία έγιναν αντικείμενο ανάλυσης από τον Φρόιντ, που έβλεπε σε αυτά τον πόνο της εγκατάλειψης και το άγχος της απόρριψης. Κινηματογραφικές σκηνές, κυρίως με πουλιά, που προφανώς σχετίζονται και με το πάθος του για τις πτήσεις.
    Leonardo flyingmachine
    Σχέδιο πτητικής μηχανής, Ντα Βίντσι , 1485
    Ως χαρακτήρας ήταν αυτό που λέμε «με τα φεγγάρια του». Περνούσε περιόδους έντονης δημιουργικότητας, οπότε ξεκινούσε πολλά έργα τα μαζί και άφηνε τα περισσότερα ημιτελή. Άλλες φορές περνούσε μεγάλα διαστήματα χωρίς να ζωγραφίσει ή να σχεδιάσει το παραμικρό.
    Σε μία τέτοια φάση της ζωής του, άφησε μισοτελειωμένο τον πίνακα με το θείο βρέφος, την Παναγία και την Αγ. Άννα (1510). Ήταν μία παραγγελία του τάγματος των Σερβιτών, αλλά ο Λεονάρντο, εντωμεταξύ, απέκτησε έναν ακαταμάχητο ενθουσιασμό για τα μαθηματικά. Παράλληλα, τέθηκε στην υπηρεσία του Καίσαρα Βοργία, ο οποίος χρειαζόταν τον καλύτερο διαθέσιμο μηχανικό για τις πολεμικές του επιχειρήσεις. Ο πίνακας έμεινε ανολοκλήρωτος και το αρνάκι (ίσως και τμήμα του τοπίου) είναι ζωγραφισμένο από άλλο χέρι. Προφανώς, κάποιος από το εργαστήριο ανέλαβε να παραδώσει την παραγγελία.
    Leonardo Jesus Mary Anne
    Όλοι γνώριζαν τον φόβο που είχε πως θα του έκλεβαν τις ιδέες και γι’ αυτό κρατούσε κωδικοποιημένες σημειώσεις. Φόβος που δεν ήταν και τόσο παράλογος όσο ακούγεται, όταν ένα πρωτοπόρο πνεύμα δημιουργεί υπό το άγρυπνο βλέμμα της Ιεράς Εξέτασης.
    Michelangelo Buonarroti (1475 – 1564 Φλωρεντία/Ρώμη)
    michelangelo buonarroti self-portrait
    Ο Μικελάντζελο έμεινε ορφανός από μητέρα σε ηλικία 6 ετών. Έζησε 88 χρόνια έχοντας αποκτήσει τεράστια περιουσία, ζούσε όμως λιτά χωρίς απολαύσεις, «σαν φτωχός», όπως έλεγε ο ίδιος. Οι βιογράφοι του αναφέρουν πως κοιμόταν λίγο, έτρωγε ελάχιστα και μόνο από ανάγκη και πως ήταν εργασιομανής σε τέτοιο βαθμό, που για μήνες δεν έβγαζε καν τα ρούχα και τα παπούτσια του, ούτε κατά τη διάρκεια του ύπνου! 
    Ήταν μελαγχολικός, ζούσε απομονωμένα καθώς είχε αλαζονικό χαρακτήρα και οργιζόταν εύκολα. Ούτε με τον εαυτό του, όμως, ήταν ευχαριστημένος κι ένιωθε συνεχώς την ανάγκη να αποδεικνύει την αξία του, προσπαθώντας να καλύψει την ανεπάρκεια στη μόρφωσή του και ήταν συνεχώς ανασφαλής, τόσο για την τέχνη του όσο και για την εμφάνισή του.
     Χαρακτηριστική της προσωπικότητάς του ήταν η αντίδρασή του στο παρακάτω περιστατικό. Μια μέρα (μάλλον γύρω στο 1503), ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι διέσχιζε τον δρόμο της Σάντα Τρινιτά με έναν φίλο του, όταν τον φώναξαν από μία παρέα που μελετούσε ένα απόσπασμα από το έργο του Δάντη. Ζήτησαν από τον Λεονάρντο να τους εξηγήσει ένα σημείο κι εκείνος του είπε πως καλύτερα θα τους το εξηγούσε ο Μικελάντζελο, που τυχαίως διάβαινε τον δρόμο την ώρα εκείνη. Ο Μικελάντζελο όμως το εξέλαβε ως ειρωνεία και του απάντησε: « Να το εξηγήσεις εσύ, που σχεδίασες κι έφτιαξες το καλούπι για το μπρούτζινο άλογο, και αφού δεν ήσουν ικανός να το συνεχίσεις, το παράτησες γεμάτος ντροπή». Ύστερα γύρισε την πλάτη του και έφυγε, αφήνοντας σύξυλο και κατακόκκινο από θυμό τον έκπληκτο Λεονάρντο.
    Michelangelo Pieta Firenze
    Αυτό το υπέροχο γλυπτό του 1550, το οποίο προόριζε για τον τάφο του, φέρει τα σημάδια του οξύθυμου χαρακτήρα του. Το χέρι και το πόδι του Ιησού, κάποια στιγμή έντονου θυμού, θρυμματίστηκαν από το χέρι του δημιουργού τους, ποιος ξέρει για ποιον λόγο και η ζημιά αποκαταστάθηκε από κάποιον τον μαθητή του Tiberio Calcagni και τελικά, ο Μικελάντζελο το δώρισε στον υπηρέτη του, Antonio.
    Όταν εργαζόταν στο Βατικανό, διακοσμώντας την οροφή του Αγ. Πέτρου, παραπονιόταν συνεχώς, επειδή αυτή η δουλειά δεν του έδινε ικανοποίηση. Ο Μικελάντζελο δεν αγαπούσε τη ζωγραφική και θεωρούσε ανώτερη τέχνη τη γλυπτική. Έλεγε πως, όταν επεξεργάζεται έναν μαρμάρινο όγκο, στην πραγματικότητα αποκαλύπτει απλώς τη μορφή που έχει ήδη κρυμμένη μέσα του.
    michelangelo lastjudgment detail
    Λεπτομέρεια από την "Ημέρα της Κρίσης", Βατικανό 1537-1541
    Αν ζητούσαμε από τους τρεις Φλωρεντινούς να μας φτιάξουν τον επίλογο, ο Σάντρο, ίσως να μας έλεγε πως και η υποτίμηση της ματαιοδοξίας, δεν είναι παρά μία άλλη μορφή της ματαιοδοξίας. Μπορεί να μας έλεγε και για το σκληρό πρόσωπο του ανταγωνισμού και το δράμα της ύπαρξης που γίνεται τέχνη. Δεν γνωρίζουμε, γιατί δεν έγραψε τίποτα.
    Οι άλλοι δύο όμως, δεν ήταν τόσο σιωπηλοί.
    Ο Μικελάντζελο πιθανότατα θα μας έλεγε πως «ευφυΐα είναι η αιώνια υπομονή» και πως «στη ζωή δεν υπάρχει μεγαλύτερη ζημιά από τον χρόνο που αφήνουμε αναξιοποίητο». Και ο Λεονάρντο θα συμπλήρωνε πως «οι άνθρωποι που επιτυγχάνουν, σπανίως στέκονται άπραγοι περιμένοντας να τους συμβούν πράγματα. Βγαίνουν έξω και συμβαίνουν αυτοί στα πράγματα».
    Το προσωπικό μου blog

    το σκιάχτρο: ένα βίντεο βραβευμένο με όσκαρ

    Το Σκιάχτρο: Ένα βίντεο βραβευμένο με Όσκαρ
    Το “Σκιάχτρο” είναι ένα πολύ δυνατό animation που σε λίγα λεπτά αποτυπώνει την σκληρή αλήθεια πίσω από το πλαστικό φαγητό και τα γενετικά τροποποιημένα που μας βάζουν στο πιάτο. Το σκιάχτρο οραματίζεται έναν κόσμο χωρίς τρόφιμα – σκουπίδια, που θα έχουν καλλιεργηθεί με φυσικό τρόπο, χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση.
    Το βίντεο συνοδεύεται από παιχνίδι/εφαρμογή με τον ίδιο τίτλο και κυκλοφορεί σε συνεργασία με την εταιρία “Chipotle”. Μάλιστα, το ίδρυμα Chipotle Cultivate Foundation προορίζει τα έσοδα του soundtrack για την επίτευξη του στόχου του Σκιάχτρου!
    Το βίντεο δημιουργήθηκε από την Moonbot Studios και βραβεύτηκε με όσκαρ.

    7 χρήσιμα διδάγματα από τις αποτυχημένες σχέσεις

    7 χρήσιμα διδάγματα από τις αποτυχημένες σχέσεις
    Άρθρο της  Tejal Patel, μεσολαβητή, πρώην δικηγόρου με ειδίκευση στην έκδοση διαζυγίων
    Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι οι παλαιότερες σχέσεις τους αποτελούν σημάδι αποτυχίας ή του χρόνου που σπατάλησαν με το λάθος άτομο. Πράγματι, οι σχέσεις μας αφήνουν συναισθήματα θλίψης, αβεβαιότητας και ενοχής, αλλά υπάρχει πολλή σοφία κρυμμένη πίσω από αυτά τα δυσάρεστα συναισθήματα.
    Αντί να προσπαθούμε να καταλάβουμε τους λόγους για τους οποίους κάτι τελείωσε, το πραγματικό ερώτημα είναι τι μπορούμε να μάθουμε από αυτό; Έχω περάσει πολύ χρόνο ψάχνοντας στο παρελθόν να βρω απαντήσεις, μόνο και μόνο για να διαπιστώσω ότι είναι προτιμότερο να επικεντρωνόμαστε στα μαθήματα που μπορούμε να πάρουμε προκειμένου να προχωρήσουμε σε νέες σχέσεις.
    Παρακάτω περιγράφονται 7 χρήσιμα διδάγματα που μπορούμε να αποκομίσουμε από τις προηγούμενές μας σχέσεις:
    1. Οι άνθρωποι δεν μας ανήκουν.
    Στο παρελθόν πίστευα ότι όταν είχα δεσμό με κάποιον, ταυτόχρονα μου ανήκε. Φυσικά, τώρα ξέρω ότι οι άνθρωποι δεν αποτελούν ιδιοκτησία μας. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχετε δικαίωμα να κρίνετε τις επιλογές του τρόπου ζωής του συντρόφου σας ανεξαρτήτως από το χρονικό διάστημα που είστε μαζί. Δεν πρέπει να ελέγχετε τη συμπεριφορά του, ακόμα κι αν δεν είναι η ιδανική για τη σχέση σας. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να προσπαθήσετε να επικοινωνείτε και να δημιουργήσετε ένα κλίμα εμπιστοσύνης, τιμώντας την παρουσία του άλλου και αγαπώντας τον εαυτό σας.
    2. Όλοι χρειαζόμαστε χρόνο για τον εαυτό μας.
    Όταν είστε ερωτευμένοι με κάποιον δεν σημαίνει ότι πρέπει να περνάτε κάθε λεπτό της ώρας μαζί του, να ξεχνάτε ποιοί είστε και να παραμελείτε τα δικά σας όνειρα. Έρωτας σημαίνει να ζείτε στο έπακρο τις στιγμές που περνάτε μαζί, αλλά ταυτόχρονα να αξιοποιείτε τον χρόνο που περνάτε χωριστά κάνοντας πράγματα που σας ευχαριστούν. Είναι πολύ οδυνηρό να χάνετε τον εαυτό σας αγαπώντας ένα άλλο πρόσωπο. (Πιστέψτε με, το ξέρω καλά!)
    3. Ο εαυτός σας ολοκληρώνεται μέσα από εσάς και μόνο. Τελεία και παύλα.
    Η ανόητη φράση «είσαι το άλλο μου μισό» κατέστρεψε την αίσθηση που έχουμε για τις σχέσεις μας. Αν ψάχνετε την επιβεβαίωση και την αγάπη σε κάτι έξω από τον εαυτό σας, τότε θα προκύψουν προβλήματα εξάρτησης.
    Στο παρελθόν, είχα ανάγκη από έναν άντρα για αυτοεπιβεβαίωση. Η αυτοεκτίμησή μου έπεφτε κατακόρυφα όταν δεν είχα κάποια σχέση. Αυτό που δεν είχα συνειδητοποιήσει ήταν ότι έχανα την ενέργειά μου και άφηνα την ευτυχία μου στο έλεος κάποιου άλλου προσώπου.
    Αν δεν είστε ευχαριστημένοι από τον εαυτό σας, δεν θα βρείτε την ευτυχία ούτε σε μια σχέση. Πρέπει να αγαπήσετε τον εαυτό σας και να είστε ευτυχισμένοι με τη ζωή σας πριν καταφέρετε να τη μοιραστείτε με κάποιον άλλο.
    4. Μπορείτε να αλλάξετε μόνο τον εαυτό σας. Μην αυταπατάσθε πιστεύοντας ότι θα αλλάξετε τον σύντροφό σας.
    Βεβαίως και μπορούμε να παρακινήσουμε τους άλλους με το παράδειγμά μας, αλλά το να έχουμε την απαίτηση κάποιος να χάσει 4 κιλά ή να αλλάξει τον τρόπο που διαχειρίζεται τον θυμό του, δεν τιμά καθόλου το άλλο πρόσωπο.
    Επίσης, δεν αποτελεί αποτελεσματική στρατηγική για να πάρετε αυτό που θέλετε. Οι άνθρωποι ωριμάζουν όταν αισθάνονται μια εσωτερική επιθυμία να κάνουν στροφή στη ζωή τους. Όταν κάποιος πιέζεται για να αλλάξει, μπορεί να οδηγηθεί σε προσωρινές βελτιώσεις αλλά είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα δημιουργηθούν συναισθήματα πικρίας.
    Αν δεν σας αρέσει το γεγονός ότι ο σύντροφός σας είναι οξύθυμος, αλλάξτε τον τρόπο που αντιδράτε. Απαντήστε του με ηρεμία. Όταν αλλάζετε τη ροή της ενέργειάς σας, το άλλο άτομο αισθάνεται αυτομάτως αυτή την καινούρια ενέργεια. Οι άνθρωποι συμπεριφέρονται διαφορετικά ακολουθώντας το παράδειγμά σας κι όχι τα λόγια σας.
    Και σε περίπτωση που θέλετε απελπισμένα να αλλάξει ο σύντροφός σας, αναρωτηθείτε για ποιό λόγο να είστε με κάποιον που χρειάζεται τόσες πολλές αλλαγές.
    5. Η περίοδος πάθους δεν διαρκεί για πάντα.
    Η κατανόηση της διαφοράς ανάμεσα στον πόθο και την αγάπη μας επιτρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι όταν έρθει η ώρα για την αντιμετώπιση της πραγματικότητας. Οι πεταλούδες στο στομάχι, το εντυπωσιακό ντύσιμο, τα μηνύματα στο κινητό και οι ατέλειωτες συζητήσεις μέσα στη νύχτα είναι όλα σημάδια ερωτικού πάθους. Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα συνήθως ξεθωριάζουν και τότε παίρνει τη θέση τους η αγάπη.
    Αγάπη σημαίνει να αποδεχτούμε ότι το άλλο πρόσωπο έχει ελαττώματα και να το αγαπάμε με αυτά. Σημαίνει ακόμα ότι είμαστε ειλικρινείς και μοιραζόμαστε τα πάντα ανοιχτά, χωρίς το φόβο ότι θα μας κατακρίνει. Όταν καταφέρετε να μοιραστείτε κάτι καλό, κακό ή άσχημο με κάποιον, τότε η αγάπη γίνεται πιο δυνατή.
    6. Μερικές σχέσεις γίνονται μόνο και μόνο για να μας διδάξουν ότι πρέπει να τις αφήσουμε.
    Το να διακόψουμε μια σχέση συγχωρώντας και νιώθοντας αγάπη για το άλλο άτομο απαιτεί κατανόηση αλλά και αυτοσυγχώρεση. Μερικές σχέσεις έρχονται στη ζωή μας όχι για να μας δώσουν την παντοτινή ευτυχία, αλλά για να μας διδάξουν τον ορθό τρόπο για να τις σταματήσουμε. Το να αφήνουμε πίσω το παρελθόν μας επιτρέπει να είμαστε πλήρως παρόντες συναισθηματικά, πνευματικά και σωματικά σε μελλοντικές σχέσεις.
    7. Οι σχέσεις μας με τους άλλους αντικατοπτρίζουν τη σχέση που έχουμε με τον εαυτό μας.
    Όταν γινόμαστε αντιδραστικοί μέσα στις σχέσεις, αυτό συνήθως σημαίνει ότι έχουμε ακόμα μέσα μας φόβους και αγωνίες. Όταν αναγνωρίζουμε την ευθύνη μας σε αυτή την κατάσταση, μπορούμε να επιλέξουμε να στραφούμε σε διαφορετικές αντιλήψεις. Όσο πιο πολύ συμπεριφερόμαστε με γνώμονα τον καλύτερό μας εαυτό, τόσο πιο πολλή αυτοεκτίμηση καλλιεργούμε, η οποία με τη σειρά της μας βοηθά να καλλιεργήσουμε σχέσεις αγάπης.
    Οι σχέσεις μας βοηθούν να αναπτυχτούμε και να εξελιχτούμε. Μερικές φορές, σκοπός είναι να δοκιμαστούμε ή να διδαχτούμε κάτι. Κάποιοι θα σας εκμεταλλευτούν και κάποιοι άλλοι θα βγάλουν τον καλύτερό σας εαυτό. Μερικές φορές η σχέση σας δεν θα ανταποκρίνεται πλέον στους υψηλότερους στόχους σας και τότε οι δρόμοι σας θα χωριστούν φυσικά έτσι ώστε να μπορέσετε και οι δύο να συνεχίσετε να εξελίσσεστε.

    7 λόγοι για να γίνετε πιο ρομαντικοί και πιο στοργικοί

    7 λόγοι για να γίνετε πιο ρομαντικοί και πιο στοργικοί
    H σωματική επαφή και η εκδήλωση των συναισθημάτων αγάπης και στοργής επιδρούν στο σώμα και ενισχύουν τους δεσμούς μεταξύ των ατόμων, όπως δείχνει μια σειρά μελετών. Είτε είναι κανείς ένα ευαίσθητο άτομο που εκδηλώνει τα συναισθήματα στοργής είτε όχι υπάρχουν, αρκετοί λόγοι για να γίνoυμε περισσότερο σωματικά στοργικοί στις προσωπικές μας σχέσεις. Σύμφωνα με έρευνες, η φυσική επαφή και η εκδήλωση των συναισθημάτων στοργής:
    Απελευθερώνει ‘‘θετικές ορμόνες’’.
    Ένας από τους λόγους για τους οποίους το αγκάλιασμα, η επαφή από τα χέρια και το άγγιγμα κάνουν κάποιον να αισθάνεται καλά είναι ότι οι συμπεριφορές αυτές ανεβάζουν το επίπεδο της οξυτοκίνης, μιας ορμόνης που μειώνει τον πόνο και προκαλεί μια αίσθηση ηρεμίας και ευεξίας. Η οξυτοκίνη αυξάνεται κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής επαφής και επίσης ως αποτέλεσμα της στοργικού αγγίγματος, όπως αποδεικνύει μια μελέτη.
    Προβλέπει την συζυγική αγάπη.
    Παρότι η αγάπη μεταξύ των συζύγων τείνει να προβλέπει το επίπεδο της σωματικής εκδήλωσης στοργής, το αντίστροφο είναι εξίσου αλήθεια. Η ποσότητα της φυσικής εκδήλωσης της αγάπης μεταξύ των συζύγων δείχνει το πόσο λένε ότι αγαπούν ο ένας τον άλλο, όπως δείχνει η μια άλλη μελέτη.
    Συνδέεται με τη μείωση της αρτηριακής πίεσης.
    Οι γυναίκες που λαμβάνουν περισσότερες αγκαλιές από τους ερωτικούς συντρόφους τους τείνουν να έχουν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση σε κατάσταση ηρεμίας, όπως δείχνει μια έρευνα.Εντούτοις, δεν είναι σίγουρο το κατά πόσο ισχύει το ίδιο για τους άνδρες.
    Αυξάνει την αίσθηση εμπιστοσύνης.
    Η σωματική έκφραση στοργής μπορεί να βελτιώσει ακόμα και το πώς βλέπει κανείς τον σύντροφό του. Σύμφωνα με μια μελέτη η εκδήλωση της στοργής και η σωματική επαφή αυξάνει πόσο αξιόπιστο θα εμφανιστεί το άτομο στην σχέση αυτή. H εκδήλωση της στοργικότητας και των συναισθημάτων αγάπης, αυξάνουν τα συναισθήματα αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης σε μια ρομαντική σχέση.
    Μειώνει τις ορμόνες άγχους.
    Στις ρομαντικές σχέσεις, η αύξηση της σωματικής επαφής και της εκδήλωσης στοργής μειώνει τα ημερήσια επίπεδα της ορμόνης που συνδέεται με το άγχος, της κορτιζόλης σύμφωνα με μια έρευνα.
    Σχετίζεται με υψηλότερα επίπεδα ικανοποίησης σε μια σχέση.
    Μία μελέτη έδειξε ότι η ρομαντικοί σύντροφοι είναι περισσότερο ικανοποιημένοι στα πλαίσια της σχέσης τους όσο περισσότερο στοργικοί είναι, σε φυσικό-σωματικό επίπεδο ο ένας με τον άλλο.
    Βάζει τα άτομα σε μια καλύτερη διάθεση για μέλλον.
    Τα οφέλη της σωματικής στοργής και της εκδήλωσής της, δεν περιορίζονται στη στιγμή. Για τις γυναίκες, η σωματική στοργή και επαφή με έναν αγαπημένο προβλέπει σε μια αύξηση της θετικής διάθεσης την επόμενη ημέρα, σύμφωνα με μια έρευνα.
    Φυσικά τα παραπάνω δεν αποτελούν λόγο για να ξεκινήσει κανείς να αγκαλιάζει ανθρώπους αδιακρίτως. Τα οφέλη της σωματικής επαφής και η εκδήλωση της στοργής περιορίζονται σε μεγάλο βαθμό στις στενές σχέσεις. Είναι σίγουρο ότι η εκδήλωση συναισθημάτων στοργής από κάποιον ξένο προκαλεί άγχος. Σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως όταν μια νοσοκόμα κρατάει το χέρι ενός ασθενούς μπορεί να είναι ευεργετικό ακόμη και αν δεν υπάρχει κάποια στενή προσωπική σχέση, αλλά οι καταστάσεις αυτές αποτελούν την εξαίρεση και όχι τον κανόνα και αφορούν στο θεραπευτικό άγγιγμα.
    Με τα αγαπημένα άτομα ωστόσο, η φυσική επαφή και η εκδήλωση αγάπης ωφελούν συχνά την ποιότητα της σχέσης, την σωματική υγεία καθώς και την ψυχική ευεξία. Με αφορμή τις θετικές συνέπειες της έκφρασης των στοργικών συναισθημάτων, θα μπορούσε κανείς να αναλογιστεί τους λόγους για τους οποίους δεν τα εκδηλώνει ή τα περιορίζει, στην περίπτωση που εμφανιστεί η επιθυμία να το κάνει.

    Ζαλίζεστε όταν σηκώνεστε; Τι σημαίνει & τι να κάνετε

    Δεν είναι καθόλου τυχαίο φαινόμενο να αισθανόμαστε μία μικρή ζαλάδα όταν σηκωνόμαστε από το κρεβάτι ή μία καρέκλα.
    Ωστόσο, το σύμπτωμα αυτό σε μερικά άτομα εκδηλώνεται με μεγαλύτερη χρονική διάρκεια από άλλα, ενώ μπορεί να καταλήξει μέχρι και σε απώλεια των αισθήσεων.
    Σύμφωνα με τους ειδικούς, πρόκειται για το φαινόμενο της ορθοστατικής υπότασης, κατά το οποίο η πίεση του αίματος μειώνεται σημαντικά στην όρθια στάση.
    Πού οφείλεται
    Όπως προκύπτει από μελέτες, όταν κάποιος πάσχει από ορθοστατική υπόταση, δεν λειτουργούν σωστά οι αντανακλαστικές προσαρμογές του οργανισμού κατά την έγερση.
    Αυτό προκαλεί την πτώση της αρτηριακής πίεσης που οδηγεί στην εκδήλωση συμπτωμάτων όπως ζάλη, αδυναμία και ατονία στην όρθια θέση, καθώς το αίμα δεν κυκλοφορεί σωστά, ώστε να τροφοδοτεί τους ιστούς με οξυγόνο.
    Πώς γίνεται η διάγνωση
    Η διάγνωση της ορθοστατικής υπότασης –σε πρώτο επίπεδο- είναι ιδιαίτερα εύκολη και γίνεται με τη μέτρηση της αρτηριακής πίεσης σε ύπτια και όρθια θέση.
    Συγκεκριμένα, μείωση στη συστολική πίεση πάνω από 20 mmHg θεωρείται διαγνωστική.
    Βέβαια, σε κάθε άνθρωπο καθώς μετακινείται από θέση κατάκλισης σε όρθια θέση, συμβαίνει αντανακλαστικά αγγειοσύσπαση, με αποτέλεσμα να παρατηρείται πτώση της αρτηριακής πίεσης του αίματος που, όμως, δεν υπερβαίνει τα 20 mmHg.
    Αιτίες
    Μη νευρογενή αίτια
    Καρδιολογικά: Η καρδιά αδυνατεί να αυξήσει την παροχή σε αίμα, όταν το άτομο μεταβαίνει στην όρθια θέση.
    Χαμηλός όγκος αίματος: Δεν υπάρχει επαρκής ποσότητα αίματος στα αγγεία.
    Αγγειοδιαστολή: Το αίμα λιμνάζει στις διασταλμένες φλέβες κυρίως λόγω φλεβικής ανεπάρκειας.
    Νευρογενή αίτια
    Πρόκειται για βλάβες του αυτόνομου νευρικού συστήματος, δηλαδή αυτού που ρυθμίζει αυτόματα τις λειτουργίες του σώματος χωρίς τη θέλησή μας όπως είναι η αναπνοή, η λειτουργία της καρδιάς, την μείωση ή αύξηση του εύρους των αγγείων.
    Τι μπορείτε να κάνετε
    - Πίνετε άφθονα υγρά και αποφύγετε ή περιορίστε το αλκοόλ, έστω και σε μέτρια ποσότητα
    - Αυξήστε την κατανάλωση αλατιού (αν δεν έχετε υπέρταση ή καρδιακή ανεπάρκεια)
    - Τρώτε μικρά και συχνά γεύματα
    - Πίνετε δύο φλιτζάνια καφέ κάθε πρωί
    - Να σηκώνεστε αργά από το κρεβάτι και να κάθεστε λίγο πριν σηκωθείτε σε όρθια θέση
    - Ανασηκώστε το πάνω μέρος του κρεβατιού
    - Αποφεύγετε την παρατεταμένη ορθοστασία και την επίκυψη
    - Αποφεύγετε το θερμό περιβάλλον
    - Χρησιμοποιείστε ειδικές ελαστικές κάλτσες κατά της φλεβικής ανεπάρκειας
    Σε κάθε περίπτωση αν αντιμετωπίζετε το συγκεκριμένο πρόβλημα, επισκεφθείτε ένα γιατρό, ο οποίος θα σας υποβάλει στις απαραίτητες εξετάσεις, προκειμένου να διαγνώσει αν πρόκειται για ορθοστατική υπόταση ή άλλο πρόβλημα υγείας.

    Tips για να διώξτε μια και έξω τις ψείρες!

    Της Φωτεινής Β. Παπαδημητρίου
    Παιδιάτρου– Νεογνολόγου
    Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημιού Ιωαννίνων

    Οι ψείρες είναι παράσιτα  που απαντώνται στο ανθρώπινο οργανισμό από τα αρχαία χρόνια. Τον άνθρωπο προσβάλλουν τρία είδη ψείρας: 

    Η ψείρα του τριχωτού της κεφαλής, 
    η ψείρα του σώματος και
    η ψείρα του εφηβαίου.

    Συναντώνται κυρίως στην παιδική ηλικία και αυτό διότι διασπείρεται πολύ εύκολα από παιδί σε παιδί κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, μέσω αντικειμένων κοινής χρήσης (βούρτσες, πετσέτες, κλινοσκεπάσματα κτλ) ακόμη και από τα ρούχα των παιδιών που κρέμονται σε διπλανές κρεμάστρες στο σχολείο ή τους παιδικούς σταθμούς.

    Είναι σημαντικό να ανιχνευθεί και να θεραπευτεί γρήγορα για να αποφευχθεί η μετάδοση της σε άλλα άτομα, ενώ φαίνεται ότι υπάρχουν αρκετές επιλογές αποτελεσματικής θεραπείας.

    Η ψείρα του τριχωτού της κεφαλής είναι ένα μικροσκοπικό, γκρίζο-λευκό έντομο μεγέθους μόλις 3-4 χιλ. που μπορεί να απομυζεί αίμα και με τα πόδια της να προσκολλάται γερά στις τρίχες.

    Η θηλυκή ψείρα ζει περίπου ένα μήνα στη διάρκεια του οποίου γεννά 7-10 αυγά την ημέρα τα οποία «στερεώνει» σταθερά στη βάση των τριχών του ατόμου ξενιστή.

    Τα αυγά ή κόνιδες παραμένουν στο τριχωτό και απομακρύνονται καθώς μεγαλώνουν οι τρίχες. Οι κόνιδες που εντοπίζονται σε απόσταση μεγαλύτερη του ενός εκατοστού από το τριχωτό δηλώνουν ότι δεν μπορούν να προκαλέσουν λοίμωξη . Η ψείρα δεν πετά, ούτε και μεταφέρεται από τα κατοικίδια ζώα.
    Η ώριμη ψείρα μπορεί να επιβιώσει 48 με 55 ώρες μακριά από το δέρμα του ξενιστή. 

    ΔΙΑΓΝΩΣΗ

    Η απομόνωση κόνιδας και όχι ζωντανής ψείρας δεν σημαίνει απαραίτητα ενεργό λοίμωξη, οι κόνιδες μπορεί να παραμένουν μήνες μετά από επιτυχή θεραπεία. Το κέντρο πρόληψης και ελέγχου λοιμώξεων της Αμερικής (CDC) δηλώνει ότι ενεργό λοίμωξη μπορεί να υποστηρίξει η εύρεση πολλών αυγών εντός 6,5 εκατοστών της τρίχας από τη ρίζα.

    Πάντως και αυτό το κριτήριο συχνά οδηγεί σε υπερδιάγνωση. Άλλοι υποστηρίζουν ότι η διάγνωση πρέπει να βασίζεται μόνο στην απομόνωση ζωντανών 

    Η απομόνωση είναι ευκολότερη με το συστηματικό χτένισμα των μαλλιών, ιδανικά βρεγμένων αλλά και στεγνών, με ένα χτενάκι με πολύ λεπτά δόντια. Η μέθοδος αυτή είναι σαφώς πιο ασφαλής σε σχέση με την απλή επισκόπηση του τριχωτού. 

    • Χτενίστε τα μαλλιά αρχικά με μια κανονική βούρτσα για να ξεμπερδέψετε τα μαλλιά 
    • Τοποθετήστε το χτενάκι στην κορυφή του κεφαλιού και χτενίστε επιμελώς από τις ρίζες έως τις άκρες των μαλλιών. 
    • Χτενίστε με αυτόν τον τρόπο όλο το κεφάλι τουλάχιστον 2 φορές.

    Σε πρακτικό επίπεδο οι περισσότεροι ειδικοί συγκλίνουν στην άποψη ότι αν απομονωθούν μόνο κόνιδες και το άτομο έχει υποβληθεί σε θεραπεία πρόσφατα, πρέπει να αφαιρεθούν οι κόνιδες και να επανεξετασθούν τα μαλλιά σε 3-4 ημέρες. Αν δεν έχει προηγηθεί θεραπεία συνιστάται να ξεκινήσει.

    ΘΕΡΑΠΕΙΑ

    Τοπικά αντιφθειρικά, χτένισμα βρεγμένων μαλλιών και αγωγή από το στόμα έχουν μελετηθεί για την αντιμετώπιση της φθειρίασης.

    Στο εμπόριο υπάρχουν διάφορα τοπικά αντιφθειρικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε παιδιά άνω των 2χρονών και το μαλαθείον για παιδιά άνω των 6 χρόνων. .

    Ακολουθήστε προσεχτικά τις οδηγίες του κατασκευαστή για την εφαρμογή των τοπικών σκευασμάτων. Τυπικά λούζετε το κεφάλι του παιδιού, ξεπλένετε και στεγνώνετε με μια πετσέτα.

    Απλώνετε το αντιφθειρικό σε όλο το τριχωτό της κεφαλής και το αφήνετε για 10 λεπτά, κατόπιν ξεπλένετε καλά με νερό. Μόνο το μαλαθείο πρέπει να παραμείνει στο τριχωτό της κεφαλής για 8-12 ώρες.

    Μη χρησιμοποιείτε σαμπουάν για 2 ημέρες μετά τη χορήγηση του τοπικού αντιφθειρικού. Μία δεύτερη εφαρμογή απαιτείται για τις πυρεθρίνες, τα πυρεθροειδή και το benzyl alcohol 7-10 μετά.

    Στο μεσοδιάστημα θεραπείας δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται σαμπουάν με conditioners και δεν πρέπει να γίνεται στέγνωμα των μαλλιών με σεσουάρ.

    Το ξύδι, τα conditioners και ο ζεστός αέρας αδρανοποιούν το αντιφθειρικό που έχει παραμείνει . Δεν χρησιμοποιούμε το ίδιο προϊόν στο ίδιο άτομο πάνω από τρεις φορές

    • Πλην της τοπικής αγωγής, οι μαξιλαροθήκες, τα σεντόνια και οι πετσέτες που ήρθαν σε επαφή με τα μαλλιά καθώς και οι βούρτσες και χτένες που χρησιμοποιήθηκαν έως και 48 ώρες πριν την έναρξη της αγωγής πρέπει να πλυθούν με ζεστό νερό.

     Θερμοκρασία νερού 55 oC καταστρέφει την ώριμη ψείρα και τα αυγά σε 5 λεπτά. 
    Τα έπιπλα, χαλιά και καθίσματα αυτοκινήτων πρέπει να καθαριστούν με ηλεκτρική σκούπα

    Αντικείμενα που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί για περισσότερο από 2 ημέρες προ της έναρξης της αγωγής είναι απίθανο να είναι μολυσμένο με ζωντανές ψείρες καθώς η ψείρα δεν μπορεί να επιβιώσει εκτός ανθρωπίνου σώματος για πάνω από 48 ώρες.

    • Το στεγνό καθάρισμα (καθαριστήριο) δεν θεωρείται αποτελεσματικό. 

    • Οτιδήποτε δεν πλένεται (λούτρινα κουκλάκια κ.τ.λ.) πρέπει να απομονώνεται σε πλαστική σακούλα για 12-14 ημέρες.


    • Ένας εναλλακτικός τρόπος απομάκρυνσης των ψειρών είναι το προσεχτικό, επαναλαμβανόμενο χτένισμα των μαλλιών. Είναι μια καλή επιλογή σε μικρά παιδιά (κάτω των δύο ετών, που δεν μπορούν να λάβουν τοπική αγωγή) ή σε περιπτώσεις που δεν θέλουμε ή δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τοπικά αντιφθειρικά.

    Υγράνετε τα μαλλιά και προσθέστε μία λιπαντική ουσία όπως κοντίσιονερ, λάδι ελιάς ή ξίδι. Χτενίστε επανειλημμένα έως ότου καμία ψείρα δεν είναι ορατή επάνω στη χτένα. Επαναλάβετε κάθε 3-4 ημέρες για αρκετές εβδομάδες, συνεχίζοντας οπωσδήποτε για 2 εβδομάδες μετά την ανεύρεση έστω και μιας ζωντανής ψείρας. Η μέθοδος θεωρείται αρκετά αποτελεσματική αν και χρονοβόρα.

    • Η αγωγή από το στόμα γενικά φυλάσσεται για τις περιπτώσεις που θα αποτύχει η τοπική αντιφθειρική αγωγή. Περιλαμβάνει φάρμακα όπως η τριμεθοπρίμη-σουλφαμεθοξαζόλη (Septrin) η οποία δρα σκοτώνοντας απαραίτητα για τη ζωή της ψείρας συμβιωτικά βακτήρια. Σε ανθεκτικές περιπτώσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με τοπικά σκευάσματα.

    • Υπάρχουν μελέτες που έχουν εξετάσει τη χρήση λοσιόν και άλλων υλικών (λάδι ελιάς, βούτυρο, μαγιονέζα, βαζελίνη), τα όποια εφαρμόζονται στο κεφάλι και αφήνονται να στεγνώσουν. Στόχος είναι η πρόκληση ασφυξίας στις ψείρες.

    Επίσης χρήση σεσουάρ με θερμοκρασία στην επιφάνεια των τριχών 50οC επί 5’, έχει πολύ καλά αποτελέσματα. Το γεγονός πάντως είναι ότι οι ψείρες δύσκολα παθαίνουν ασφυξία. Θεραπείες που χρησιμοποιούν βενζίνη ή πετρέλαιο δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται γιατί μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές βλάβες. 

    Πρόληψη

    Ο καλύτερος τρόπος να αποφύγετε τις ψείρες είναι η πρόληψη

    Ενήλικες και παιδιά που συγκατοικούν με άτομο που έχει διαγνωστεί με φθειρίαση πρέπει να εξετάζονται για ψείρες και να θεραπεύονται αν χρειάζεται. Αν κοιμούνται στο ίδιο κρεβάτι πρέπει να θεραπεύονται ακόμα και αν δεν βρεθούν ψείρες ή κόνιδες.

    Αν το παιδί σας έχει μακριά μαλλιά, φροντίστε να είναι πάντοτε δεμένα όταν πηγαίνει στο σχολείο. Έτσι δεν θα έρθουν σε επαφή με τα μαλλιά άλλων παιδιών που μπορεί να έχουν πάνω κόνιδες ψείρας. 

    Ρίξτε μία σταγόνα αιθέριο έλαιο λεβάντας στη χτένα του παιδιού. Το λαδάκι μένει στα μαλλιά και απωθεί τις ψείρες. (Παρόμοια δράση έχουν τα αιθέρια έλαια ευκαλύπτου, τσαγιόδεντρου, και δεντρολίβανου)


    ΦΩΤΕΙΝΗ Β. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
    papadimfotini@yahoo.gr
    Παιδίατρος – Νεογνολόγος
    Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημιού Ιωαννίνων

    Σε οσκαρική τροχιά η Μικρά Αγγλία του Παντελή Βούλγαρη

    Σε οσκαρική τροχιά η Μικρά Αγγλία του Παντελή Βούλγαρη
    Η Μικρά Αγγλία του Παντελή Βούλγαρη είναι η επίσημη υποβολή της Ελλάδας για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας στα 87α Βραβεία της Ακαδημίας Κινηματογράφου.
    Η Μικρά Αγγλία σε σενάριο της Ιωάννας Καρυστιάνη κυκλοφόρησε στις κινηματογραφικές αίθουσες τον Δεκέμβριο του 2013 και καθήλωσε σχεδόν 400.000 θεατές σε ολόκληρη την Ελλάδα. Τον περασμένο Απρίλιο η «Μικρά Αγγλία» απέσπασε 6 Βραβεία από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου με σημαντικότερο αυτό της Καλύτερης Ταινίας. Βραβεύτηκε επίσης για τα σκηνικά, τα κοστούμια, τη φωτογραφία, τον ήχο και το μακιγιάζ. Δύο μήνες αργότερα το 17ο Διεθνές Φεστιβάλ της Σανγκάης επεφύλασσε για την ταινία του Παντελή Βούλγαρη τριπλή βράβευση: καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και γυναικείας ερμηνείας για την πρωταγωνίστρια Πηνελόπη Τσιλίκα (στο ρόλο της Όρσας).
    mikra agglia
    Μέχρι στιγμής 24 χώρες έχουν υποβάλει υποψηφιότητα για το Όσκαρ καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας με καταληκτική ημερομηνία την 1η Οκτωβρίου 2014. Η διαδικασία προβλέπει αρχική επιλογή των ταινιών που πληρούν τις προϋποθέσεις μέσα στον Οκτώβριο του 2014, ενώ τον Ιανουάριο του 2015 θα καταρτιστεί η λίστα των εννιά φιναλίστ και στα τέλη του ίδιου μήνα η τελική πεντάδα που θα διαγωνιστεί για το πολυπόθητο χρυσό αγαλματάκι. Τελευταία φορά που ελληνική ταινία βρέθηκε στην πεντάδα των υποψήφιων ταινιών για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας ήταν το 2010 ο «Κυνόδοντας» του Γιώργου Λάνθιμου.
    Η Μικρά Αγγλία αφηγείται τη ζωή των γυναικών της Άνδρου τη δεκαετία του ’30 και ’40. Πρόκειται για την κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος της Ιωάννας Καρυστιάνη που κυκλοφόρησε το 1997 και τιμήθηκε με το κρατικό βραβείο μυθιστορήματος.

    Νονοι και δωρα (ιδεες)

      Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...