Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2015

Ο ρόλος της γιαγιάς και του παππού στη ζωή των παιδιών.

papou.jpg
Στις μέρες μας λόγω των δύσκολων συνθηκών ζωής είναι πολύ σύνηθες φαινόμενο η γιαγιά και ο παππούς να ζουν κοντά (στο διπλανό διαμέρισμα ή μονοκατοικία) ή πολλές φορές να συμβιώνουν ακόμη και στο ίδιο σπίτι με την Ελληνική οικογένεια και να παρέχουν σημαντική βοήθεια στην ανατροφή των παιδιών.
Οι λόγοι που παρατηρείται το παραπάνω φαινόμενο είναι διάφοροι, όπως οι αυξημένες επαγγελματικές υποχρεώσεις και η καριέρα των γονέων, η ανεργία και οι οικονομικές δυσκολίες που αυτή συνεπάγεται, το διαζύγιο ή ο θάνατος του ενός γονέα κλπ.
Σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα τα παιδιά που έχουν συχνή επαφή και καλή σχέση με τις γιαγιάδες και τους παππούδες αποκτούν πιο ξεκάθαρη οικογενειακή ταυτότητα και αντλούν σημαντικές γνώσεις μέσα από την εμπειρία τους (π.χ. μέσα από την αφήγηση ιστοριών και βιωμάτων) που είναι βοηθητικές για τη μετέπειτα εξέλιξή τους.
Οι γιαγιάδες και οι παππούδες από την πλευρά τους αντλούν μεγάλη χαρά και ενέργεια μέσα από τη συναναστροφή και το ατελείωτο παιγνίδι με τα εγγόνια τους και ο χρόνος που περνούν μαζί τους είναι για αυτούς ζωτικής σημασίας, καθώς στο εξελικτικό στάδιο που βρίσκονται τους βοηθά να νιώθουν ενεργοί και χρήσιμοι και ενισχύει σε σημαντικό βαθμό την αυτοεκτίμησή τους.
Η καθημερινή επαφή των παππούδων με τα εγγόνια και η συμμετοχή τους στο μεγάλωμά τους έχει όπως αναφέρθηκε παραπάνω πολλά πλεονεκτήματα, ωστόσο μπορεί να προκαλέσει και κάποια αρνητικά γεγονότα γιατί εγκυμονεί κάποιους κινδύνους.
Ένας από αυτούς είναι πως οι γονείς λόγω ανασφάλειας που νιώθουν για το πώς θα ανταποκριθούν σωστά στον απαιτητικό ρόλο τους και λόγω έλλειψης εμπειρίας στο μεγάλωμα και στη διαπαιδαγώγηση παιδιών, μπορεί να εφησυχάσουν και να αφεθούν ολοκληρωτικά στην καλοπροαίρετη παρέμβαση των παππούδων. Το αποτέλεσμα είναι να ενισχύεται η απειρία αλλά και η ανασφάλεια μιας νέας μητέρας γιατί με αυτό τον τρόπο δε λαμβάνει η ίδια ενεργό δράση και πρωτοβουλίες στην ανατροφή των παιδιών της και διαρκώς φοβάται μήπως κάνει κάτι που δεν πρέπει. Μέσα από τα λάθη όμως οι νέοι γονείς θα μάθουν καλύτερα πώς πρέπει να φέρονται, θα αποκτήσουν πείρα και θα λάβουν στη συνέχεια τις σωστές αποφάσεις για το παιδί τους.
Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, οι γονείς συνήθως επιστρέφουν πιο δυναμικά στις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις και ασχολούνται με τη σταδιοδρομία και την εξέλιξή τους και επειδή τότε αρχίζουν να αισθάνονται εξουθένωση, πολλές φορές αφήνουν με μεγάλη ανακούφιση πολύ χώρο στη γιαγιά και στον παππού με αποτέλεσμα να αναλαμβάνουν ένα σημαντικό κομμάτι της ανατροφής των παιδιών (π.χ. τη μελέτη τους και την προετοιμασία τους για το σχολείο, το καθημερινό διατροφικό τους πρόγραμμα, τη συνοδεία στις εξωσχολικές τους δραστηριότητες, όπως στα φροντιστήρια, γυμναστήριο, κολυμβητήριο κ.ά.).
Πολλές φορές επίσης λόγω της έντονης συμμετοχής και βοήθειάς τους στο μεγάλωμα των παιδιών, οι γονείς θεωρούν αυτονόητο πως οι παππούδες θα αναλάβουν να προσέχουν και να φροντίσουν τα παιδιά στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου ή των εορτών για να μπορέσουν οι ίδιοι να αποφορτιστούν, να χαλαρώσουν ή να οργανώσουν μια έξοδο με φίλους ή ένα ταξίδι. Αυτό δεν είναι φυσικά αρνητικό, αρκεί να μην αποτελεί τον κανόνα.
Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι πως οι παππούδες σε καμιά περίπτωση δεν αντικαθιστούν τους γονείς όσο σημαντική και εάν είναι η ύπαρξη και η συμμετοχή τους στο μεγάλωμα των παιδιών. Τα παιδιά χρειάζονται να περνούν ποιοτικό χρόνο με τους γονείς τους για να έχουν μια υγιή ψυχική εξέλιξη.
Φυσικά υπάρχουν κάποιες παγίδες και από την πλευρά της γιαγιάς και του παππού και χρειάζεται και εκεί μεγάλη προσοχή. Πολλές φορές οι παππούδες δένονται τόσο πολύ με τα εγγόνια τους που ταυτίζουν τη ζωή τους μαζί τους, με αποτέλεσμα να παραμελούν τα ενδιαφέροντα και τις δραστηριότητές τους και καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν να βιώνουν πολύ έντονα τη μοναξιά.
Επίσης, κάποιες φορές οι παππούδες παρεμβαίνουν καλοπροαίρετα πάντα σε μεγαλύτερο βαθμό από όσο πρέπει και προκαλούν άθελά τους συγκρούσεις είτε ανάμεσα στο ζευγάρι είτε ανάμεσα στα παιδιά και στους γονείς τους. Π.χ. γίνονται σύμμαχοι με τα παιδιά για να μην τα δυσαρεστήσουν σε διάφορα θέματα όπως είναι η διατροφή τους ή οι συνήθειες του ύπνου. Επιτρέπουν συνήθως στα παιδιά να φάνε περισσότερα γλυκά από όσα έχουν ορίσει οι γονείς ή να πάνε πιο αργά για ύπνο παίζοντας ή βλέποντας τηλεόραση κάτι στο οποίο οι γονείς δε συναινούν. Το αποτέλεσμα είναι πως το παιδί αρνείται να συνεργαστεί με τους κανόνες που ορίζουν οι γονείς πάνω στα συγκεκριμένα θέματα και στη συνέχεια οι γονείς έρχονται σε σύγκρουση και με τα παιδιά και με τους παππούδες.
Άλλες φορές οι παππούδες από τη μεγάλη αγάπη που νιώθουν για τα εγγόνια γίνονται υπερπροστατευτικοί με αποτέλεσμα τα παιδιά να παλινδρομούν σε προηγούμενα στάδια και να φέρονται ανώριμα συγκριτικά με τη χρονολογική και νοητική τους ηλικία. Π.χ. ενώ το παιδί είναι ικανό να ντυθεί ή να φάει μόνο του, του φοράνε το μπουφάν του ή το ταΐζουν στο στόμα. Με αυτή τη συμπεριφορά δεν αφήνουν το περιθώριο στο παιδί να αναλάβει πρωτοβουλίες που θα το βοηθήσουν να γίνει πιο ανεξάρτητο και αυτόνομο στην πορεία.
Είναι λογικό πως όσο πιο πολύ εμπλέκονται οι παπούδες στο μεγάλωμα των παιδιών, τόσο πιο πολλές προσδοκίες αποκτούν και εκφράζουν με μεγαλύτερη άνεση την άποψή τους. Από την άλλη οι γονείς αισθάνονται υποχρεωμένοι απέναντί τους και έτσι διαταράσσονται οι ισορροπίες και αυξάνονται οι εντάσεις και οι διαπληκτισμοί.
Είναι σημαντικό το ζευγάρι να ορίσει ξεκάθαρα ποια είναι τα όρια και οι κανόνες στα οποία μπορούν να παρέμβουν οι παπούδες και ποια είναι τα αδιαπραγμάτευτα όρια ανάλογα με τον τρόπο που επιθυμούν να ανατραφεί το παιδί τους.
Οι νέοι γονείς μπορούν να λάβουν πολύτιμη εμπειρία μέσα από την επαφή και τη συνεργασία με τη γιαγιά και τον παππού και  έχουν τη δυνατότητα και την ευκαιρία να γίνουν πιο ώριμοι και πιο έμπειροι για να οπλιστούν με υπομονή και να ανταποκριθούν σωστά στο δύσκολο έργο τους. Σε κάθε περίπτωση τα εμπόδια υπάρχουν για να ξεπερνιούνται, οπότε με ισχυρή θέληση, διάλογο, σεβασμό και κατανόηση μπορούν να μπουν τα θεμέλια και με τον καιρό να χτιστεί μια σχέση μοναδική ανάμεσα σε γονείς-παιδιά-παππούδες και ο καθένας να λάβει πολλά θετικά στοιχεία από αυτή την αλληλεπίδραση. 
Μαρίνα Κόντζηλα 
Συμβουλευτική Ψυχολόγος - Εκπαιδεύτρια Ομάδων Γονέων

-Παππού τί είναι πιο σημαντικό; Το ν'αγαπάς ή ν'αγαπιέσαι;

-Παππού τί είναι πιο σημαντικό; Το ν'αγαπάς ή ν'αγαπιέσαι;
-Τί είναι πιό σημαντικό για ένα πουλί; Το δεξί φτερό ή το αριστερό φτερό;

www.childit.gr

Γιατί τα παιδιά Αντιστέκονται;

thimomeno paidi
της Δρ. Τζίνα Γ. Θανοπούλου

Πολύ συχνά τα παιδιά αντιστέκονται ανάλογα με την ηλικία και φάση, επειδή μεγαλώνουν και είναι φυσιολογικό στην όλη εξελικτική διαδικασία να γίνουν ‘own person’ να αντιστέκονται στην «εξουσία» του γονιού.

Πολύ συχνά αντιστέκονται με σκοπό να ‘εξαναγκάσουν’, να ‘ζητήσουν’ από το δάσκαλο/γονιό να θέσουν
Υγιή Όρια
και Λογικούς Περιορισμούς που είναι πάρα πολύ σημαντικοί για την υγιή Συναισθηματική τους Ανάπτυξη.
Μόνο μέσα από αυτόν τον τρόπο θα μάθουν την Υπευθυνότητα, Αυτοπειθαρχία,
την Υγιή Ανταλλαγή και το Μοίρασμα
των συναισθημάτων και Μοίρασμα υλικών αγαθών και θα είναι προετοιμασμένα για
τη μελλοντική τους ανάπτυξη και ένταξη στην κοινωνία. Έτσι αρχίζει ηΚοινωνικοποίησή τους.

Άλλες φορές αντιστέκονται απλώς επειδή δε νιώθουν ακουστά, ορατά, σεβαστά.
Αυτό είναι ένα σημαντικό σημάδι
για τους δασκάλους/ γονείς να συνειδητοποιήσουν και να προσπαθήσουν να
ανακαλύψουν ποιο είναι το μήνυμα,
συνειδητά ή ασυνείδητα που τα παιδιά τους δίνουν. Πολύ συχνά τα παιδιά
επειδή δεν έχουν ακόμα
αναπτύξει τον κατάλληλο λόγο,συναισθηματικές ή κοινωνικές δεξιότητες, 
δεν ξέρουν πώς να
εκφράσουν τις συναισθηματικές αποτυχίες, επιθυμίες και ανάγκες.
Σαν αποτέλεσμα δείχνουν την
απογοήτευσή τους μέσα από τις πράξεις, ή ακόμα και τις αντιδράσεις τους που μπορεί να είναι
ακατάλληλες ακόμα και εχθρικές κάποιες φορές, αλλά για αυτά είναι ο μόνος τρόπος που
ξέρουν να διοχετεύσουν την ενέργειά τους, να εκφραστούν.

Οφείλουν να ερευνήσουν τι Συναισθήματα είναι κρυμμένα πίσω από την αντίδρασή τους:
Τις περισσότερες φορές πρώτα είναι ΘΥΜΟΣ, έπειτα είναι ΛΥΠΗ και τελικά είναι ΦΟΒΟΣ
Πρέπει να είναι ικανοί να δουν αυτά τα συναισθήματα και να βοηθούν τα παιδιά να τα εκφράσουν,
ίσως όχι συγκεκριμένα επειδή στερούνται κριτικής ικανότητας, αλλά με το να τα επεξεργάζονται.
Να τα βοηθούν να μη μπλοκάρουν τα συναισθήματα μέσα τους αλλά να βρουν άλλους,
εναλλακτικούς, αποτελεσματικούς τρόπους να διοχετεύουν τη συναισθηματική
τους ενέργεια αποτελεσματικά.

 Πρέπει να προτείνουν άλλους τρόπους στα παιδιά κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης όταν
 δεν είναι πολύ εκνευρισμένα ή σε υπερένταση ή κουρασμένα ή απογοητευμένα,
αλλά όταν είναι
πιο ήρεμα και μπορούν να καθίσουν μαζί τους και να ανταλλάξουν συναισθήματα
και ιδέες με
ήρεμο, πιο χαλαρωτικό τρόπο, όπου και οι δύο
θα μπορούν να είναι ανοιχτοί για επικοινωνία με
πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Άλλες προτάσεις για το τι μπορούν να κάνουν Δάσκαλοι/Γονείς

α) Οι Δάσκαλοι/ Γονείς πρέπει να προσπαθούν να εμπνεύσουν στα παιδιά με το δικό τους
παράδειγμα ζωής, με το να ‘είναι εκεί’ για αυτά, να τους αφιερώνουν ποιοτικό χρόνο,
να ακούνε ενεργητικά και να τους μιλούν. 
Οι γονείς πρέπει να είναι ευέλικτοι και να εκσυγχρονίζουν τις Γονεικές τους επιδεξιότητες
ανάλογα
με τις ανάγκες των παιδιών τους, έχοντας στο μυαλό τους ότι κάθε παιδί είναι διαφορετικό
με διαφορετικές ανάγκες και δυναμικό.

β) Πρέπει ακόμη να προσπαθούν να θέτουν όρια και περιορισμούς στη ζωή των
παιδιών με σκοπό
να αναπτύξουν την Κριτική τους Ικανότητα, να τα βοηθούν να αναπτύξουν 
Τεχνικές Επίλυσης Προβλήματος δίνοντάς τους Επιλογές ( Options andChoices)
 ανάλογα με την
ηλικία τους. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά θα αναπτύξουν τα χαρακτηριστικά της
 Ελεύθερης Βούλησης, Ελευθερία Επιλογής, Ευθύνες, Κριτική Σκέψη,
Υγιή Αυτοεκτίμηση και Ωριμότητα.

Προτάσεις για Τεχνικές Επίλυσης Προβλήματος που θα βελτιώσουν την επικοινωνία:
Να προσπαθήσουν:

Να προσδιορίσουν το πρόβλημα του κάθε παιδιού, τα συναισθήματα και τις
αντιδράσεις που προκαλούνται από αυτό.
Να προσδιορίσουν στόχους και τι θα ήθελε να κατορθώσει το παιδί λύνοντας το
συγκεκριμένο πρόβλημα.
Να σκεφτούν μαζί με το παιδί πιθανές λύσεις και σενάρια.
Να εκτιμήσουν προτεινόμενες λύσεις βασισμένες σε οικογενειακές αξίες και στις προσωπικές αξίες
του κάθε παιδιού.
Να βοηθήσουν το παιδί να επιλέξει μια λύση που ταιριάζει στην προσωπικότητά του, να πάρει
μια καλή
απόφαση και να σχεδιάσει ένα σχέδιο δράσης.
Πρέπει να είναι η λύση του, η απόφασή του, η δράση του.
Μετά τη δράση και το αποτέλεσμα, να συζητήσουν μαζί του την Έκβαση,
να δουν μαζί τι δουλεύει και
τι όχι και γιατί.
Να χρησιμοποιήσουν το όλο περιστατικό σαν μία ευκαιρία για 
Ανάπτυξη, Μάθηση και Σύνδεση.

γ) Ένα άλλο σημαντικό σημείο που πρέπει να αναφέρουμε είναι οι δάσκαλοι/γονείς να εμπνέουν στα
παιδιά την αναβολή της ικανοποίησης των συναισθηματικών και υλικών αναγκών τους, μία από τις
πιο σημαντικές αρχές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και Ωριμότητας. Έτσι προετοιμάζουμε τα παιδιά
μας να γίνουν ισορροπημένα, ώριμα άτομα που μπορούν να ικανοποιούν τις ανάγκες τους και να
εκφράζουν τις επιθυμίες τους αλλά που μπορούν να περιμένουν την κατάλληλη στιγμή, μετά από
κατάλληλη προσπάθεια και κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες.

ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ

Να αποφεύγουμε Υπερβολική Κριτική, Ταπεινωτικά Σχόλια ή Εμπαιγμό των παιδιών μας. 
Δε μαθαίνουν με αυτά. Χρειάζονται Ενίσχυση και Θετική, Δημιουργική Κριτική.

Να αποφεύγουμε να συγκρίνουμε τα παιδιά μας με άλλα παιδιά, ακόμα και με τα ίδια τους τα αδέρφια.
Αντιθέτως να προσπαθούμε να τα συμβουλεύουμε και να τα επαινούμε για τις
δικές τους ικανότητες και κατορθώματα.
Να προσπαθούμε να αγνοούμε την γονική και προσωπική Ατζέντα, με τα δικά μας όνειρα,
προσδοκίες και ανάγκες για τα παιδιά μας και να τους επιτρέψουμε να ανακαλύψουν,
να έχουν και να αναπτύξουν τη δική τους ατζέντα και προσωπικότητα.
Να προσπαθούμε να δημιουργούμε ένα Νοερό Χάρτη της καθημερινής ζωής των παιδιών. 
Αυτός ο χάρτης είναι το πρόγραμμά τους, οι φίλοι τους, οι δάσκαλοί τους, τα μαθήματά τους,
τα σημαντικά μέρη. 
Είναι ο κόσμος τους. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε για αυτό και να είμαστε ικανοί να
μοιραστούμε τα αισθήματα των παιδιών, τις αγωνίες, τις σκέψεις, σχέδια κ.λπ. αυτού του κόσμου.
Αυτό θα μας βοηθήσει να ξέρουμε που είναι τα παιδιά μας τη συγκεκριμένη περίοδο της ζωής τους.
Να προσπαθούμε να τους επικοινωνούμε Κατανόηση και Συναίσθηση για τα καθημερινά τους
προβλήματα και να μην κριτικάρουμε τα παιδιά μας. Κατά τη διάρκεια συγκρούσεων να τα βοηθάμε
να είναι τίμια, ανοιχτόμυαλα και να τα ενθαρρύνουμε να εκφράζουν τα αισθήματά τους και να
εξετάζουν διαφορετικά σενάρια.
Να γίνουμε ζωντανό παράδειγμα δράσης και συμπεριφοράς για τα παιδιά μας.
Να τους δίνουμε παραδείγματα της καθημερινής μας ζωής και πως καταφέραμε οι ίδιοι να λύσουμε
μια σύγκρουση ή πως αντιμετωπίσαμε μια δύσκολη κατάσταση.
Να μην επιβάλλουμε τις λύσεις μας στα προβλήματα των παιδιών μας.
Να τα βοηθούμε να τις βρουν μόνα τους με την καθοδήγησή μας, υποστήριξη και βοήθεια.
Αυτό θα βοηθήσει στην Ανάπτυξη, Αυτοεκτίμηση και Αυτοπεποίθηση των παιδιών.
Να ενδυναμώνουμε τα παιδιά μας παρέχοντάς τους Επιλογές και να σεβόμαστε τις επιθυμίες και
ανάγκες τους, ακόμα κι αν είναι διαφορετικές από τις δικές μας.
Να μοιραζόμαστε τα όνειρα, φιλοδοξίες, ακόμα και φαντασιώσεις των παιδιών μας. 
Να τα εμπνέουμε       και να δημιουργούμε κάποια μαζί.
Να είμαστε Ειλικρινείς μαζί τους.
Να αφιερώνουμε ποιοτικό χρόνο στα παιδιά και να μοιραζόμαστε δραστηριότητες που
απολαμβάνουν ΜΑΖΙ,
όπως λογοτεχνία, παιχνίδια, σπορ, επισκέψεις, τέχνη κ.λπ.
Να πιστεύουμε στη Θετική Φύση τους και στην Ανθρώπινη Εξέλιξη. Να σκεφτόμαστε ΘΕΤΙΚΑ και να
εμπνέουμε τα παιδιά να γίνουν Θετικοί, Αισιόδοξοι Στοχαστές.

Δρ. Τζίνα Γ. Θανοπούλου, Ed.M., M.A. HARVARD University Συμβουλευτική Ψυχολόγος,

Η κ. Τζίνα Γ. Θανοπούλου, Ed.M.,M.A. HARVARD University είναι Ψυχο -
Εκπαιδευτική Σύμβουλος, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, με εξειδίκευση στη
Συμβουλευτική παιδιών, εφήβων, ενηλίκων και ζευγαριών.
Στο (Harvard Graduate School of Education HGCE), εξειδικεύτηκε
στη Συμβουλευτική Εφήβων και Ενηλίκων σε «Ρίσκο» 
(Risk & Prevention Psychology), 
Σχέσεις Γονέων - Παιδιών - Ζευγαριού,
καθώς και στη Γυναικεία Ψυχολογία, στην Εικόνα Σώματος και 
Αυτοπεποίθηση, Διατροφικές Διαταραχές.

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!

7 πράγματα για τα οποία δεν πρέπει να ντρέπεσαι κατά τη διάρκεια του σεξ

Καμία ντροπή κορίτσι μου. Το σεξ πρέπει να το απολαμβάνεις, μόνο αυτό.

Αν είναι να αισθάνεσαι άβολα και κατά τη διάρκεια του σεξ τότε έχεις χάσει το παιχνίδι. Το σεξ είναι χαρά, απόλαυση και χαλάρωση.
Καμία ντροπή.

Μπορεί να έχεις αναστολές. Δεκτό. Μπορεί να χρειάζεσαι το χρόνο σου για να προσαρμοστείς. Δεκτό. Μπορεί η πρώτη σας φορά να μη είναι μαγική. Δεκτό. Πολλά μπορεί να συμβούν αλλά το βασικό σου μέλημα είναι απόλαυση. Μία μικρή παύση για να διευκρινίσουμε. Η απόλαυση και των δύο είναι το ζητούμενο, μην το ξεχνάς.
Αγκαλιές, φιλιά κι άλλα κόλπα ερωτικά που θα σου τραγουδούσε και η Δέσποινα Βανδή αν περνούσε μία βόλτα από το σπίτι.
Η ενεργή πλειοψηφία το χαρακτηρίζει ως το πιο δημοφιλέστερο άθλημα. Εμείς θα πούμε πως δίνει λύση στα περισσότερα προβλήματα ενός ζευγαριού, αν φυσικά είναι καλό και μένουν ικανοποιημένα και τα δύο μέλη.
Στα λόγια είμαστε καλές αλλά όταν φτάσει η στιγμή ο φωτισμός να χαμηλώσει και η τιράντα από το σουτιέν να χάσει τη θέση, η κατάσταση γίνεται λίγο πιο περίπλοκη. Εμείς οι γυναίκες την κάνουμε αλλά το αποτέλεσμα παραμένει ίδιο.
Πρέπει να σκεφτούμε λίγο πιο ανοιχτά και να καταλάβουμε πως περίεργα μπορεί να συμβούν ή και να ακουστούν. Αν πρόκειται για έρωτα της μίας βραδιάς σώζεται λόγω ελλείψεως επαναληψιμότητας, ενώ αν πρόκειται για σχέση τότε όλα είναι ανώδυνα λόγω του δεσμού σας.
Περίεργοι ήχοι
Ναι μπορεί να ακουστούν περίεργοι ήχοι και δεν αναφερόμαστε στους από πάνω που αποφάσισαν να μετακινήσουν τις γλάστρες στις 3 το ξημέρωμα. Γίνονται κι αυτά. κΚατά τη διάρκεια της ερωτικής επαφής μέσα στον κόλπο μπορεί να παγιδευτεί μια μικρή ποσότητα αέρα που μετά, όταν η ένταση πέσει και ο κόλπος χαλαρώσει, ξαναβγαίνει προς τα έξω. Όλα καλά.
Πόσο ακόμα;
Δεν είναι ντροπή να κουραστείς και να σε πιάσει η μέση σου στην προσπάθειά του να ολοκληρώσει. Αν ο παρτενέρ σου θέλει τρία τέρμινα δε γίνεται να μη σου 'ρθει μία κούραση.
Ζήτα αυτό που θέλεις
Μίλα του. Πες του τι σου αρέσει. Όχι μόνο δε θα τον ξενερώσεις αλλά θα του δείξεις και το σωστό δρόμο. Θέλει να το απολαμβάνεις.
Με τον οργασμό τι γίνεται;
Υπάρχουν γυναίκες που δεν έχουν φτάσει ποτέ σε οργασμό και άλλες οι οποίες άρχισαν να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα κάποια στιγμή στη ζωή τους. Ο κολπικός οργασμός είναι ακόμα πιο δύσκολος και δε συμβαίνει και πολύ συχνά οπότε μην έχεις άγχος. Μπορείτε και να το συζητήσετε.
Αέρια, ωπ
Συμβαίνουν κι αυτά. Δεν είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να σας συμβεί αλλά καλύτερα να μη σε απασχολήσει τόσο ώστε να χάσετε την απόλαυση. Είναι φυσιολογικό.
Το όχι σημαίνει όχι
Αν δεν έχεις όρεξη να κάνεις σεξ πρέπει να το πεις. Δε σημαίνει πως δεν τον αγαπάς ή πως δε ελκύει όπως παλιά. Καλύτερα να είσαι ειλικρινής και να μη μιλήσεις για πονοκέφαλο. Είσαι όντως κουρασμένη, παραδέξου το.
Καμία ντροπή για το σώμα μου
Δε βαρέθηκες να σκέφτεσαι πως ο ποπός σου είναι μεγάλος και το στήθος σου πεσμένο; Για να είναι μαζί σου σημαίνει πως σε θέλει και σε θεωρεί ελκυστική. Και ένα μικρό μυστικό. Δεν υπάρχει λόγος να ψάχνεις πόζα που σε αδυνατίζει κατά τη διάρκεια της πράξης.
Πηγή ladylike.gr

10 Κανόνες για να βγεις ραντεβού με τον γιο μου!

child-couple out
Οι 10 Κανόνες για να βγεις ραντεβού με τον γιο μου
1. Δεν είναι το δικό σου ΑΤΜ τράπεζας.
2.Αν έρθεις στο σπίτι μου ντυμένη σαν στριπτιτζού, θα σε διώξω.
3. Αν δω τίποτα πονηρά μηνύματα στο κινητό του γιου μου, θα σε διώξω.
couple-cute-kid-kids-love-Favim.com-47530
4.Αν δεν μου αρέσεις θα σε διώξω.
5. Έγινε κατανοητό το ότι μπορώ να σε διώξω;
6. Είναι παιδί της μαμάς οπως και να το κάνουμε.
7.Ούτε αυτός είναι πάνω από εσένα ούτε εσύ πάνω από αυτόν. Για να καταλάβεις ποιος είναι δες τον κανόνα νούμερο 5.
8.Είναι κύριος γιατί εγώ του το έμαθα αυτό. Το καλό που σου θέλω είναι να συμπεριφερθείς και εσύ σαν κυρία.
9. Έχω ένα πολύ καλό άλλοθι για να αποφύγω την φυλακή.
10. Αν αγνοήσεις τους παραπάνω κανόνες ενώ είσαι ακόμη κοπέλα του, θα γίνω κάτι πολύ χειρότερο όταν παντρευτείτε: Η πεθερά σου!!!
babyradio.gr

«Εκείνες οι σκοτεινές μέρες της μητρότητας…»

sad-mother
Εκείνες τις σκοτεινές μέρες της μητρότητας σας παρακαλώ μην μου λέτε «Δεν είσαι μόνη» επειδή δεν είσαι μαζί μου αυτή την στιγμή που τα δυο μου παιδιά ουρλιάζουν στην κουζίνα και χτυπιούνται μεταξύ τους.
Μην μου λέτε πως «θα περάσει και αυτό» επειδή εσυ δεν είπες εκατό φορές στον γιο σου να κάνει τις ασκήσεις του και εκείνος απλά σε αγνοεί.Δεν τον παρακάλεσες και τον ικέτεψες να μελετήσει μέχρι να κλείσει ο λαιμός σου. Τόσες φορές φώναξα που ακούγομαι σαν την μητέρα που δεν ήθελα ποτέ να γίνω.
Σας παρακαλώ μην μου λέτε «απόλαυσε το κάθε δευτερόλεπτο» επειδή δεν μπορώ να κάνω τον εαυτό μου να απολαύσει την ύπαρξή του αυτή την στιγμή. Δεν μπορώ επειδή τα μαλλιά μου είναι άλουστα και μαζεμένα σε μια αλογοουρά,που προσπαθεί να μαζέψει τα κολλημένα ρύζια από το πάτωμα.
Και μην αρχίσετε με το γνωστό: «Ναι, αλλά ένα ακατάστατο σπίτι είναι συνηθισμένο για μια μητέρα.» Όχι δεν είναι συνηθισμένο ειδικά όταν προσπαθείς να συμμαζέψεις το σπίτι για τέταρτη φορά μέσα στην ημέρα.
Αυτές οι σκοτεινές μέρες δεν έρχονται κάθε μέρα και για αυτό είμαι απίστευτα ευγνώμων αλλά όταν έρχονται το τελευταίο πράγμα που χρειάζομαι είναι οι συμβουλές.
Το τελευταίο πράγμα που χρειάζομαι είναι ένας καφές για να μου απαλύνει τον πόνο. Θέλω να ηρεμήσω και μετά να προχωρήσω.
Πάντα θα λέω στα παιδιά μου να νιώθουν τα συναισθήματά τους. Να τα νιώθουν να τα κατονομάζουν.
Εγώ είμαι το τελευταίο άτομο που θα δεις να παραπονιέται για τα παιδιά του ή ακόμη και να περηφανεύεται για την ζωή του σαν μητέρα. Κάθε μέρα συνειδητοποιώ πόσο τυχερή είμαι που μπορώ να περνάω τις ημέρες μου με τα παιδιά μου.
Αλλά εκείνες τις σκοτεινές ημέρες έχω ανάγκη να είμαι αληθινή με τους άλλους ανθρώπους και τον εαυτό μου. Και συχνά νιώθω πως πρέπει να υπάρχει λίγος χώρος για ειλικρίνεια. Οι γονείς χρειάζονται λιγότερες συμβουλές και περισσότερους ανθρώπους να τους ακούσουν.Να τους ακούνε αληθινά χωρίς να τους κατακρίνουν. Δεν χρειάζονται κάποιον να τους πει τι να κάνουν αλλά να ακούσουν και να πουν: ναι κάποιες φορές είναι άσχημο να είσαι γονιός και είσαι τελείως μόνη σου.
Σε καμία περίπτωση εκείνες τις μέρες δεν θέλω να μου πουν :» Ναι αλλά θα σου λείψουν αυτές οι μέρες μόλις περάσουν «Φυσικά και το ξέρω πως θα μου λείψουν αυτές οι μέρες αλλά δεν χρειάζομαι να το ξανακούσω.
Οι σκοτεινές μέρες θα περάσουν αλλά θέλω να τις ξεπεράσω και να προχωρήσω από το σκοτάδι στο φως…
babyradio.gr- Γεωργία Τ.

8 ατάκες για να σου θυμίσουν πόσο δυνατή είσαι

Όταν έχεις μια δύσκολη μέρα, χρειάζεσαι λίγη θετική ενέργεια για να τα βγάλεις πέρα.
Κάθε αρχή - της εβδομάδας - και δύσκολη. Οι Δευτέρες δεν είναι πολύ αγαπημένες μας, αλλά ανεξαρτήτως μέρας, πάντα μπορείς να χρησιμόποιησεις λίγο παραπάνω woman power και θετική σκέψη.

Ακολουθούν 8 ατάκες που βγήκαν από διάσημα γυναικεία χείλη, για να σου θυμίσουν πως ανεξάρτητα με το πόσο δύσκολή μπορεί να είναι μια μέρα, εσύ πάντα έχεις τη δύναμη να τα βγάλεις πέρα. Γιατί αν δεν ξέρουν αυτές οι γυναίκες τι θα πει να είσαι γυναίκα, τότε ποιες ξέρουν;
Γιατί έτσι είναι μ' εμάς τις γυναίκες, θέλουμε λίγο πατ-πατ στα δύσκολα, για να θυμηθούμε πόσο σπουδαίες είμαστε.
Margaret Thatcher
thatcher


Αν κάτι πρέπει να ειπωθεί, να το αναθέσεις σ' έναν άντρα. Αν όμως πρέπει να γίνει, τότε πες το σε μια γυναίκα.
Diane von Furstenberg
dvf


Δεν έχω γνωρίσει καμία γυναίκα που να μην είναι δυνατή, απλά μερικές φορές δεν το αφήνουμε να φανεί. Μετά γίνεται κάτι τραγικό και ξαφνικά όλη αυτή η δύναμη βγαίνει προς τα έξω. Αυτό που θέλω να πω είναι να δείχνουμε τη δύναμή μας νωρίτερα, για να προλάβουμε την τραγωδία.
Μadonna
madonna

Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, ας είναι.
Μaya Angelou
angelou



Moυ αρέσει να βλέπω ένα νέο κορίτσι να βγαίνει έξω και να αρπάζει τον κόσμο απ' τον γιακά. Η ζωή είναι σκληρή. Πρέπει να βγεις έξω και να μη μασάς!
Amelia Earhart
amelia


Oι γυναίκες, όπως κι οι άντρες, θα πρέπει να προσπαθούν να πετύχουν το ακατόρθωτο και όταν δεν το πετυχαίνουν, η αποτυχία τους αυτή θα έπρεπε να είναι πρόκληση για όλους τους υπόλοιπους.
Αnita Roddick
anita roddick


Αν νομίζεις ότι είσαι πολύ ασήμαντη για να επιβληθείς, δοκίμασε να πας για ύπνο μ' ένα κουνούπι.
Diana Ross
dianaross


Αντί να κοιτάζω το παρελθόν, βάζω τον εαυτό μου 20 χρόνια μπροστά και προσπαθώ να δω τι πρέπει να κάνω τώρα, ώστε να έχω φτάσει εκεί τότε.
Μichelle Obama
michelle
Eίμαι ένα παράδειγμα για το τι μπορεί να συμβεί όταν τα κορίτσια μεγαλώνουν με την αγάπη και τη φροντίδα των ανθρώπων γύρω τους. Στο περιβάλλον μου είχα πάντα εκπληκτικές γυναίκες που μου δίδαξαν τι θα πει να είσαι η ήρεμη δύναμη και να έχεις αξιοπρέπεια.
Πηγή ladylike.gr

«Ο άντρας μου με υποτιμά και δεν με σέβεται…»

bigstock-Unhappy-couple-not-talking-aft-61812500
Είμαι παντρεμένη με τον άντρα μου εδώ και 3 χρόνια.
Άφησα την πόλη όπου ζούσα , την δουλειά μου και μετακόμισα για να είμαι κοντά του. Στην αρχή όλα ήταν μια χαρά. Όμως τον τελευταίο καιρό νιώθω πως δημιούργησα μια κατάσταση στην οποία ο άντρας μου πλέον δεν με σέβεται και με χρησιμοποιεί μόνο για ότι χρειάζεται.
Φεύγει για την δουλειά χωρίς να μου μιλάει και να μου πει μια κουβέντα.
Έρχεται στο σπίτι και κατευθείαν πηγαίνει στον υπολογιστή του χωρίς να μου δώσει καμία σημασία και φυσικά χωρίς να μου μιλήσει ακόμη και αν στέκομαι ακριβώς μπροστά του. Είναι ευγενικός μαζί μου όποτε πεινάει και χρειάζεται κάποιον να του κάνει εξωτερικές δουλειές ή όταν θέλει παρέα για να δει μια ταινία.
Από τότε που μετακόμισα μαζί του δεν δούλευα γιατί δεν έβρισκα κάτι στο αντικείμενό μου.
Προχθές ήμουν τόσο χαρούμενη που επιτέλους πήρα την δουλειά που ονειρευόμουν. Τα πήγα τόσο καλά στην συνέντευξη, τους εντυπωσίασα και με προσέλαβαν. Ήμουν τόσο χαρούμενη που επιτέλους θα έκανα κάτι που μου άρεσε μου και εκείνος δεν ενδιαφέρθηκε να με ρωτήσει λεπτομέρειες ούτε έδειξε να χαίρεται και η συζήτηση τελείωσε εκεί.
Την επόμενη μέρα αποφάσισα να καλέσω τους φίλους μας για φαγητό για να τους πω για την νέα μου δουλειά. Όλοι μου έλεγαν συγχαρητήρια και με ρωτούσαν λεπτομέρειες για την δουλειά. Όταν έδωσαν συγχαρητήρια στον άντρα μου εκείνος αντί να δείξει χαρούμενος είπε πως δεν είναι και καμία σημαντική δουλειά και πως οποιοσδήποτε μπορεί να την κάνει. Έμεινα άναυδη! Πως είναι δυνατόν να μην με σέβεται και να με υποτιμά; Προσπαθώ να είμαι καλή σύζυγος και εργαζόμενη γυναίκα. Έχω κουραστεί να μην με σέβεται και  δεν μου αξίζει αυτό!
Προσπαθώ να δοκιμάσω διάφορες τακτικές για να αλλάξει συμπεριφορά  αλλά καμία δεν είχε αποτέλεσμα.
Τι έχω κάνει λάθος;
babyradio.gr- Χαρά Β.

«Γιατί ηττηθήκαμε»: Άρθρο Βαρουφάκη για τη διαπραγμάτευση




Σύντομο απολογισμό έκανε ο Γιάνης Βαρουφάκης σε άρθρο του στην «Καθημερινή της Κυριακής», καταγράφοντας τα μέσα που διάλεξε αλλά και τα λάθη που έκανε, κατά τη γνώμη του, η προηγούμενη κυβέρνηση στη διαπραγμάτευση.
Στο άρθρο του, ο τέως υπουργός Οικονομικών αναφέρει ότι οι επικείμενες εκλογές οφείλονται στην ήττα της κυβέρνησης στη διαπραγμάτευση, που είχε ως αποτέλεσμα τη διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ. Με αυτό το δεδομένο επιχειρεί, όπως αναφέρει, να απαντήσει στο ερώτημα των πολιτών σε όσους μετείχαν στη διαπραγμάτευση, «Γιατί ηττηθήκατε».
Ο κ. Βαρουφάκης κάνει αναφορά σε υπαναχωρήσεις στο πεδίο της διαπραγμάτευσης, όπως και σε αλλαγή αποφάσεων.
Ολόκληρο το άρθρο του κ.Βαρουφάκη
 
Οι επικείμενες εκλογές οφείλονται στην ήττα μας στο πεδίο της διαπραγμάτευσης, που έφερε τη διάσπαση του κυβερνώντος κόμματος. Οι πολίτες απαιτούν από όσους ήμασταν «εκεί» απάντηση στο ερώτημα:
«Γιατί ηττηθήκατε;».
Δεν είναι η στιγμή για συνολική αποτίμηση. Ομως αξίζει μια σύντομη καταγραφή: (α) του στόχου που θέσαμε, (β) των μέσων που επιλέξαμε και (γ) των λαθών που κάναμε στη χρήση των μέσων για την επίτευξη του στόχου.
Ο στόχος μας. Στις προγραμματικές δηλώσεις είχα πει: «Στόχος, η αντικατάσταση μνημονιακών συμφωνιών που αναπαράγουν την κρίση χρέους - ύφεσης με νέο Συμβόλαιο Ελλάδας - Ευρώπης, βασισμένο στη “θεραπευτική” ακολουθία: Πρώτον, συγκεκριμένης μορφής αναδιάρθρωσης χρέους, κατόπιν, χαμηλών πρωτογενών πλεονασμάτων (κατά μέγιστον 2% του ΑΕΠ) και, τέλος, βαθειών μεταρρυθμίσεων (που πλήττουν τη μεγάλη προσοδοφορία)».
Τα μέσα μας. «Μέσα» μας ήταν η διάθεση για υποχωρήσεις (π.χ. ιδιωτικοποιήσεις), αλλά και η ετοιμότητα για ρήξη εάν η τρόικα επέμενε στο αποτυχημένο πρόγραμμά της.
Τι σήμαινε η ρήξη για εμάς; Δεν σήμαινε απειλή εξόδου από την Ευρωζώνη! Σήμαινε τρεις αντιδράσεις σε επιθετικές κινήσεις των δανειστών:
Α. Αναβολή των αποπληρωμών προς το ΔΝΤ – εάν οι δανειστές μείωναν τη ρευστότητα του κράτους κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων.
Β. Μετάθεση στο μέλλον των αποπληρωμών ομολόγων που η ΕΚΤ κατείχε στο πλαίσιο του προγράμματος SMP – εφόσον η ΕΚΤ δρομολογούσε κλείσιμο των τραπεζών.
Γ. Ενεργοποίηση παράλληλου συστήματος πληρωμών, σε ευρώ (βλ. σχετικό άρθρο μου στους Financial Times της 28ης Ιουλίου) – εάν οι δανειστές καθυστερούσαν τη συμφωνία για να μας οδηγήσουν στη συνθηκολόγηση.
Οι αστοχίες μας. Οσοι συμμετείχαμε στη διαπραγμάτευση δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό. Δεν θα μάθουμε, όμως, ποτέ εάν η ήττα μας ήταν προδιαγεγραμμένη, καθώς οι αστοχίες μας ήταν σημαντικές.
Καταγράφω τις σημαντικότερες:
1. Η απόφαση του Eurogroup της 20ής Φεβρουαρίου αντικατέστησε το Μνημόνιο με κατάλογο μεταρρυθμίσεων που πρότεινε η Ελλάδα. Ομως, κατά την τηλεδιάσκεψη της 24ης Φεβρουαρίου, οι κ. Μοσκοβισί, Ντράγκι και Λαγκάρντ παραβίασαν το γράμμα και το πνεύμα της απόφασης εκείνης, εμμένοντας, εν χορώ, πως ο εν λόγω κατάλογος δεν υποκαθιστούσε τις δεσμεύσεις του Μνημονίου. Οι ενστάσεις μου δεν αρκούσαν. Ηταν λάθος που, παρά το πισωγύρισμά τους, υπέγραψα την αίτηση επέκτασης της δανειακής συμφωνίας.
2. Αρχές Μαρτίου, η ΕΚΤ αθέτησε (προφορική) υπόσχεση για επιστροφή της ρευστότητας στο προ του Φεβρουαρίου επίπεδο μετά την επέκταση της συμφωνίας. Παράλληλα, όλο τον Μάρτιο η τρόικα απέρριπτε τη σταδιακή εφαρμογή μεταρρυθμίσεων, ροκανίζοντας τον χρόνο και απαιτώντας την ολική μας υποχώρηση. Τον Απρίλιο εξουσιοδοτήθηκα δύο φορές να ανακοινώσουμε στο ΔΝΤ τη μη καταβολή δόσης δανείου. Και τις δύο φορές, παρά τις ενστάσεις μου, τελικά αποφασίστηκε να καταβληθούν. (Οταν ο Δαυίδ απειλεί τον Γολιάθ και μετά κάνει πίσω, η αξιοπιστία εξανεμίζεται.)
3. Στο τέλος Απριλίου η πλευρά μας αποδέχθηκε, εν αγνοία μου, νέα μεγάλη λιτότητα, «προσφέροντας» μεσοπρόθεσμο στόχο πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% του ΑΕΠ. Οταν ρώτησα «Γιατί;», η απάντηση ήταν: «Δίνουμε το πλεόνασμα για να πάρουμε την αναδιάρθρωση του χρέους». Η ανταπάντησή μου: «Αν αποδεχθείς τόσο υψηλά πλεονάσματα, είναι σαν να αποδέχεσαι ότι το χρέος σου είναι βιώσιμο, οπότε γιατί να σου δώσουν αναδιάρθρωση χρέους; Κι αν έχεις υποχωρήσει ως προς τη λιτότητα και το χρέος, γιατί να σου δώσουν οτιδήποτε;».
4. Τα διεθνή μέσα βούιζαν ότι δεν είχαμε πλάνο για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας – ένα δικό μας, πειστικό, Αντι-Μνημόνιο. Με την αρωγή παραγόντων από πολλά υπουργεία, στο υπουργείο Οικονομικών καταπιαστήκαμε με τη συγγραφή του. Το τελικό κείμενο το συγγράψαμε με τον Jeff Sachs, με τη συνεισφορά (μεταξύ άλλων) των πρώην υπουργών Οικονομικών των ΗΠΑ και Βρετανίας κ. Larry Summers και Norman Lamont. Το επιτελείο, όμως, έκρινε ότι η τρόικα θα θεωρούσε casus belli ένα Αντι-Μνημόνιο, αναγκάζοντάς με να το παρουσιάζω ως προσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, στερούμενο κυβερνητικής έγκρισης. Μια χρυσή ευκαιρία χάθηκε να φανεί η διαφορά μεταξύ ενός λελογισμένου, μετριοπαθούς και ελπιδοφόρου Σχεδίου για την Ελλάδα και της εμμονής της τρόικας στο αδιέξοδο πρόγραμμά της.
5. Τον Ιούνιο διεφάνη πως η ακολουθία αλόγιστων υποχωρήσεών μας γεννούσε συνεχώς νέες απαράδεκτες απαιτήσεις. Η συνθηκολόγησή μας είχε γίνει πλέον ο μόνος στόχος δανειστών σίγουρων ότι δεν θα προβούμε στα αντίποινα που είχαμε συναποφασίσει. Αν και είχαμε συμφωνήσει πως έπρεπε να είμαστε έτοιμοι να συνεχίσουμε τη σκληρή διαπραγμάτευση με κλειστές τράπεζες, ενεργοποιώντας τα μέσα Β και Γ που ανέφερα πιο πάνω (αλλιώς, προς τι το δημοψήφισμα;), όταν το Eurogroup και η ΕΚΤ πράγματι προέβησαν στο κλείσιμό τους, το επιτελείο αποφάσισε να προχωρήσουμε «συναινετικά».
Κανείς δεν γνωρίζει αν η έντιμη συμφωνία θα ερχόταν χωρίς τις αστοχίες μας. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι δεν δικαιούμαστε να κοιτάμε το 62% του ελληνικού λαού που μας εμπιστεύθηκε με το γενναίο «Οχι» του και να του λέμε πως τίποτα καλύτερο δεν ήταν εφικτό.

Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2015

4 (σημαντικοί) λόγοι για να κοιμάσαι με πιασμένα τα μαλλιά σε κότσο!


4 (σημαντικοί) λόγοι για να κοιμάσαι με πιασμένα τα μαλλιά σε κότσο!
Δοκίμασε το και θα μας θυμηθείς…

Όταν πήγαινα γυμνάσιο, συνήθιζα να κοιμάμαι με πιασμένα 2 «κεφτεδάκια» (όπως τα έλεγα) στο κεφάλι μου! Δηλαδή, 2 κοτσάκια δεξιά και αριστερά που όταν ξυπνούσα και τα έλυνα, είχαν κάνει τα μαλλιά μου wavy και φουντωτά.
Πλέον έχω διαβάσει τόσα που όταν κοιμάμαι, όχι μόνο αφήνω τα μαλλιά μου κάτω, αλλά τα χτενίζω, τους βάζω προϊόντα για night hair care, και αν μου κάτσει βάζω και σατέν μαξιλαροθήκη για να τα προστατέψω. Μέχρι που… ένα βράδυ ξεχάστηκα και κοιμήθηκα με ένα μικρό, ατημέλητο κοτσάκι.
Τι κατάλαβα;
Ότι ΚΑΘΕ βράδυ πρέπει να κοιμάμαι έτσι γιατί: Νο1 δεν μπερδεύονται τα μαλλιά στον ύπνο, Νο2 δεν ξυπνάω με φριζαρισμένα μαλλιά, γιατί δεν τρίβονται οι τρίχες στο μαξιλάρι, Νο3 το πρωί τα μαλλιά μου έχουν τέλειο όγκο καιΝο4 (και σημαντικότερο) όταν τα λύνω το πρωί έχω τα τέλεια wavy hair!
Bonus: Δοκίμασε πριν κοιμηθείς, σε νωπά μαλλιά να βάλεις λίγο αφρό για μπούκλες και να πιάσεις το κοτσάκι σου. Το πρωί θα έχεις μαλλί κομμωτηρίου!

Νονοι και δωρα (ιδεες)

  Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...