Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

Αλγόριθμος αποκαλύπτει πώς γερνά το πρόσωπο

Ερευνητές λένε ότι το λογισμικό μπορεί να προβλέψει πώς εξελίσσονται οι ρυτίδες

Μια ομάδα ερευνητών από το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (MIT) υποστηρίζουν, ότι έχουν δημιουργήσει ένα λογισμικό το οποίο μπορεί να προβλέψει πώς εξελίσσονται οι ρυτίδες από ένα πρόσωπο, μέχρι σε μια… σταφίδα.

Οι επιστήμονες ισχυρίζονται, ότι ο αλγόριθμός τους μπορεί να προβλέψει με ακρίβεια πότε θα εμφανιστούν οι ρυτίδες για πρώτη φορά σε ένα πρόσωπο, ενώ αναφέρουν ότι χάρη σε αυτό μπορούν να εξηγήσουν πώς σχηματίζονται με τον καιρό τα δακτυλικά αποτυπώματα και οι ρυτίδες στους ανθρώπους.

«Αν παρατηρήσει κανείς το δέρμα, υπάρχει ένα πιο σκληρό στρώμα ιστού και κάτω από αυτό ένα πιο μαλακό στρώμα, ενώ μπορεί κανείς να δει και τα πρότυπα ρυτίδων που κάνουν τα αποτυπώματα» ανέφερε ο επίκουρος καθηγητής μαθηματικών του ΜΙΤ, Jörn Dunkel.

«Θα μπορούσατε, θεωρητικά, να προβλέψετε αυτά τα πρότυπα/μοτίβα; Είναι ένα πολύπλοκο σύστημα, όμως φαίνεται ότι υπάρχει κάτι γενικό πίσω από, καθώς μπορεί κανείς να δει παρόμοια μοτίβα σε ένα τεράστιο φάσμα» πρόσθεσε.

Κι ενώ αυτά τα μοτίβα έχουν παρατηρηθεί εδώ και καιρό στη φύση και πιο πρόσφατα σε πειράματα, οι επιστήμονες δεν ήταν σε θέση να βρουν ένα τρόπο για να προβλέψουν πώς προκύπτουν αυτά τα καμπύλα συστήματα, αναφέρει δημοσίευμα της Daily Mail.

Η ομάδα των μαθηματικών και μηχανικών από το ΜΙΤ ανέπτυξε μια μαθηματική θεωρία, η οποία επιβεβαιώθηκε μέσα από πειράματα, η οποία προβλέπει τον τρόπο με τον οποίο σχηματίζονται οι καμπύλες γραμμές των ρυτίδων.

Από τους υπολογισμούς τους διαπίστωσαν ότι μία βασική παράμετρος – η καμπυλότητα - καθορίζει τον τύπο του μοτίβου που σχηματίζεται: Όσο πιο κυρτή είναι μια επιφάνεια, τα τόσο πιο πολύ το πρότυπο της επιφάνειας που σχηματίζεται μοιάζει με πλέγμα.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η θεωρία τους, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature Materials, μπορεί να βοηθήσει στην κατανόηση του πώς σχηματίζονται οι ρυτίδες και τα αποτυπώματα.

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φέρεται να εξελίσσει η Apple

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φέρεται να εξελίσσει η Apple


Μηχανικοί της εταιρείας εργάζονται μυστικά στο Project Titan

Η Apple έχει μερικούς εκατοντάδες τεχνικούς που μυστικά δουλεύουν σε ένα ηλεκτρονικό όχημα, όπως αναφέρει και η The Wall Street Journal με άρθρο της που επικαλείται πηγές κοντά στην Apple.

Η ονομασία του project είναι Titan και μάλλον αφορά τον σχεδιασμό ενός minivan.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Tim Cook έδωσε το πράσινο φως για αυτό το νέο project πριν περίπου ένα χρόνο βάζοντας υπεύθυνο τον αντιπρόεδρο της Apple, Steve Zadesky. 

O Zadesky είναι πρώην μηχανικός της Ford, ενώ βοήθησε πολύ και στη δημιουργία του iPod και του iPhone.

O Zadesky φέρεται να έχει δημιουργήσει μια ομάδα 1000 ανθρώπων που δουλεύουν σκληρά πάνω σε αυτό και έχουν σκοπό να παρουσιάσουν κάτι περισσότερο από ένα πρωτότυπο ή χόμπι.

Μέχρι βέβαια η Apple να επιβεβαιώσει κάτι επίσημα το project Titan παραμένει κάτι που ίσως το δούμε κάποια μέρα ή ίσως και όχι.

Πηγή: appleworldhellas.com

Ο κινέζος γίγαντας της τεχνολογίας Λέι Τζουν

Ο άνθρωπος που θέλει να γίνει Στιβ Τζομπς στη θέση του Στιβ Τζομπς!

Δεν υπάρχουν και πολλοί δυτικοί επιχειρηματίες του κόσμου της τεχνολογίας που έχουν τη θαρραλέα θρασύτητα να συγκρίνουν τον εαυτό τους με τον Στιβ Τζομπς και το πνευματικό του παιδί, την Apple. 

Και πρέπει να πεταχτούμε μέχρι τη μακρινή Κίνα για να βρούμε κάποιον τόσο τρελό ώστε να το κάνει! 

Ώρα να γνωρίσουμε καλύτερα λοιπόν τον Λέι Τζουν, την αναδυόμενη δύναμη της ασιατικής αγοράς που είναι ήδη βαθύπλουτος, όσο κι αν αυτό δεν αποκαλύπτει πλήρως το ποιος είναι ο 45άρης οραματιστής που θέλει να φτιάξει μια ασιατική αυτοκρατορία που θα μείνει γνωστή ως «Apple της Κίνας».

Όγδοος πιο πλούσιος Ασιάτης αυτή τη στιγμή, με το έγκριτο περιοδικό Forbes να τον κατατάσσει (από τον Οκτώβριο του 2014) στην περίβλεπτη αυτή θέση του κόσμου των ισχυρών με τα 9,1 δισ. δολάρια της περιουσίας του(!), το όνομα του Τζουν συνδέεται πλέον με 8 διοικητικά συμβούλια εταιριών που δραστηριοποιούνται σε 11 διαφορετικούς κλάδους. 

Αν και το κερασάκι στην τούρτα της μανιασμένης δημιουργικότητάς του δεν είναι άλλο από την Xiaomi Tech, την «καυτή» στην Ασία φίρμα smartphone που θέλει να μετατρέψει σε Αpple της Κίνας. Κι αν το πιστέψουμε, δεν είναι άλλος από τον επόμενο Στιβ Τζομπς. 

Πέρα όμως από το να κάνει ό,τι μπορεί για να ομοιάσει στο ίνδαλμά του, όπως το σπορ ντυσιματάκι και τις μεγαλόστομες και σχετικά προκλητικά δηλώσεις, ο Κινέζος Τζομπς στη θέση του Τζομπς είναι πολλά περισσότερα από ένα αντίγραφο του κορυφαίου αμερικανού οραματιστή της τεχνολογικής βιομηχανίας. 

Κι αυτό γιατί η φίρμα του πουλά ένα πανίσχυρο διπύρηνο smartphone που τρέχει με Android, το MI-One, το οποίο πωλείται σε ακόμα χαμηλότερες τιμές από τις ήδη πάμφτηνες των αντίστοιχων κινεζικών προϊόντων τεχνολογίας! Ο αρμονικός συνδυασμός κτηνώδους δύναμης και χαμηλής τιμής έχει μαγνητίσει το τεράστιο κινεζικό καταναλωτικό κοινό ήδη από την πρώτη στιγμή: όταν ανακοινώθηκε το smartphone της Xiaomi (που σημαίνει «ριζάκι» στα μανδαρίνικα κινεζικά) πριν από πέντε χρόνια, περισσότερες από 300.000 προπαραγγελίες έλαβαν χώρα στις πρώτες 34 ώρες! 

Κι έτσι σε λιγότερο από έναν χρόνο από την ίδρυση της Xiaomi, η εταιρία είχε διαθέσει περισσότερα από 3 εκατομμύρια συσκευές MI-One, κάνοντας το προϊόν στην ασιατική αγορά τόσο «καυτό» όσο και το iPhone της Apple. Και τα υπόλοιπα είναι φυσικά ιστορία, μια ιστορία κατακλυσμιαίας επιτυχίας που στηρίζεται στη σκληρή δουλειά, την αφοσίωση, το όραμα αλλά και την καλώς εννοούμενη αντιγραφή! Κάτι που προσυπέγραφε εξάλλου και το ίνδαλμα του Τζουν, ο Στιβ Τζομπς, όταν έλεγε περίφημα: «Οι καλοί καλλιτέχνες δημιουργούν, οι κορυφαίοι αντιγράφουν». 

Και όμοια ακριβώς με τον Τζομπς, είναι πλέον δισεκατομμυριούχος…

Πρώτα χρόνια




Για την παιδική ηλικία του επιχειρηματία δεν είναι και πολλά γνωστά, καθώς δεν είναι ακόμα Στιβ Τζομπς και η ιστορία του αρχίζει με την ίδρυση της Xiaomi και την κατακλυσμιαία επιτυχία της. Ο Λέι Τζουν γεννήθηκε στις 16 Δεκεμβρίου 1969 σε επαρχία της Κίνας και πήρε πτυχίο στην πληροφορική από το Πανεπιστήμιο Wuhan. Κι αυτά είναι όλα όσα ξέρουμε για τα πρώτα αυτά χρόνια του. 

Στο πρώτο μεγάλο του χτύπημα στην αγορά, πούλησε το ηλεκτρονικό κατάστημα λιανεμπορίου Yolo.com που είχε εντωμεταξύ ιδρύσει το 2004 στην Amazon έναντι 75 εκατ. δολαρίων!



Την καριέρα του την ξεκίνησε το 1992 όταν προσλήφθηκε ως τεχνικός στην εταιρία antivirus λογισμικού Kingsoft, στην οποία ανήλθε γρήγορα τις τάξεις της ιεραρχίας, φτάνοντας να γίνει διευθύνοντας σύμβουλος μόλις 6 χρόνια αργότερα! Κάτω από τη διοίκησή του, η φίρμα εντάχθηκε στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ και μέτρησε τη δική της ανοδική πορεία, με τον ίδιο να την εγκαταλείπει το 2007, κι αυτό για να γίνει πια ανεξάρτητος επενδυτής. 



Επένδυσε λοιπόν ιδιωτικά στην UC Web, το δημοφιλές πρόγραμμα περιήγησης της Κίνας, αλλά και στην ΥΥ.com, μια κοινωνική πλατφόρμα που παρέχει οπτικό περιεχόμενο σε πραγματικό χρόνο (και είναι ενταγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης), αν και κάποια στιγμή επέστρεψε και πάλι στην Kingsoft (το 2011), ως πρόεδρος πια…

Η ίδρυση της Xiaomi



Η μεγάλη κίνηση της καριέρας του θα ερχόταν το 2010, όταν με τον καλό του φίλο Λιν Μπιν, πρώην υπάλληλο τόσο στη Microsoft όσο και την Google, ιδρύουν την εταιρία smartphone Xiao¬mi. Οι δυο άντρες οραματίζονταν από καιρό ένα δυνατό και αξιόπιστο κινητό τηλέφωνο με υποχρεωτικά χαμηλό κόστος, ώστε να έχει απήχηση στην ανερχόμενη ασιατική αγορά.



Η κεντρική ιδέα ήταν εδώ η επιδότηση του κόστους της συσκευής αναγκάζοντας τους καταναλωτές να αγοράζουν τις περιφερειακές υπηρεσίες, με τρόπο αντίστοιχο που οι κάτοχοι του iPhone πληρώνουν για εφαρμογές μέσω του App Store. Ο ίδιος ο Τζουν διατηρεί αμφιθυμική σχέση όταν τον συγκρίνουν με τον αμερικανό εφευρέτη: δέχεται δηλαδή ότι ο Τζομπς και ο τρόπος λειτουργίας της Apple λειτούργησαν ως έμπνευση γι’ αυτόν και τον συνεργάτη του, απορρίπτει όμως την ιδέα του κοπιαρίσματος του casual ντυσίματος του Τζομπς, ισχυριζόμενος ότι ο απλός τρόπος που ντύνεται στις παρουσιάσεις των νέων προϊόντων της φίρμας του είναι μια μέθοδος διαφήμισης του ηλεκτρονικού καταστήματος ένδυσης που κατέχει (Vancl). 



«Ήμουν εξοργισμένος στις αρχές, πολύ θυμωμένος. Αλλά δεν με πειράζει πια», είπε για τις συγκρίσεις με τον Τζομπς. Και βέβαια, παραμένοντας πάντα προκλητικός, ρισκάρει τη μήνη των θαυμαστών της Apple όταν δηλώνει αναπάντεχα ότι μπορεί να πετύχει στην ασιατική αγορά με τρόπο που δεν θα φανταζόταν καν ο Τζομπς: «Αν ο Τζομπς ζούσε στην Κίνα, νομίζω ότι δεν θα κατάφερνε τίποτα», είπε στο Forbes ο δαιμόνιος Κινέζος για να συνεχίσει: «Ο Τζομπς ήταν ένας σχολαστικός τελειομανής, την ίδια ώρα που ο κινεζικός πολιτισμός δίνει έμφαση στο μεσαίο μονοπάτι». Κι αυτό γιατί στην Κίνα, όπως λέει, «είσαι αναγκασμένος να κάνεις συμβιβασμούς. Κι αυτό είναι ένα μάθημα το οποίο οι αμερικανικές εταιρίες έχουν μεγάλο πρόβλημα να μάθουν», δηλώνει παραθέτοντας το παράδειγμα της Google, η οποία αναγκάστηκε να αποσυρθεί τελικά από την κινεζική ενδοχώρα υπό την πίεση της επίμονης λογοκρισίας που έθετε στα αποτελέσματα των αναζητήσεών της η κινεζική κυβέρνηση. 



Βέβαια, ένα είναι σίγουρο, ότι ο Τζουν κάνει πλέον τόσο θόρυβο στην Κίνα όσο έκανε και ο εκλιπών Τζομπς στις ΗΠΑ. Η κατακλυσμιαία επιτυχία του κινητού του ήρθε χωρίς διαφήμιση και μαρκετίστικα κόλπα, διαδιδόμενο κυρίως από στόμα σε στόμα. Οι τόσες εκατομμύρια συσκευές που έχει πουλήσει μέχρι στιγμής βασίζονται στην αξιοπιστία και την ανώτερη λειτουργία του smartphone, ένα μάθημα που όπως λέει πρέπει να μάθουν οι δυτικοί κολοσσοί της τεχνολογίας. 

Ο ίδιος αποδίδει μετριοπαθώς την πρωτοφανή επιτυχία του στην αναδυόμενη κινεζική αγορά και τα αστρονομικά νούμερά της. Η China Mobile, για παράδειγμα, είναι πλέον ο μεγαλύτερος πάροχος κινητής τηλεφωνίας του κόσμου, με περισσότερους από 677 εκατομμύρια χρήστες, την ίδια στιγμή που ο κορυφαίος τηλεπικοινωνιακές πάροχος των ΗΠΑ, η AT&T, διαθέτει πελατολόγιο της τάξης των 100 εκατ. ατόμων. Και βέβαια το Νο 2 και το Νο 3 της κινεζικής αγοράς τηλεπικοινωνιών (China Telecom και China Unicom αντίστοιχα) παραμένουν αρκετά μεγαλύτερες από κάθε άλλη δυτική εταιρία του κλάδου. 



Την ίδια στιγμή, η κινεζική αγορά αγκαλιάζει πια ολόψυχα τα smartphone, με τους αριθμούς να ανέρχονται σε πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια συσκευές. Και βέβαια η Xiaomi παραμένει ακόμα σχετικά μικρός παίκτης σε σύγκριση με τους γίγαντες της ασιατικής αγοράς, κατέχοντας μόλις το 5% της τεράστιας αγοράς smartphone. 

Τα σχέδιά του περιλαμβάνουν πλέον την επέκταση της φίρμας του στη διεθνή αγορά, κατά τα πρότυπα που έχουν ακολουθήσει οι άλλοι κινέζοι κατασκευαστές, Huawei και ZTE. Μέχρι να συμβεί βέβαια αυτό, ο Τζουν έχει πιάσει από τα μαλλιά την ασιατική αγορά, παρέχοντας πανίσχυρα smartphone σε τιμές-«ψίχουλα» και κάνοντας πολλούς να μιλούν για πραγματική τεχνολογική επανάσταση, καθώς οι συσκευές πέφτουν στα χέρια εκατομμυρίων ανθρώπων. 



Για το περιοδικό Forbes της Ασίας, ο Λέι Τζουν ήταν ο επιχειρηματίας της χρονιάς 2014: την ώρα που το στοίχημα για την υποδοχή του τηλεφώνου του στην ευρωπαϊκή και αμερικανή αγορά παραμένει ακόμα ανοιχτό, η Ασία και μόνο είναι ικανή να τον στέψει βασιλιά: χωρίς να περιλαμβάνεται η Ιαπωνία, η ασιατική αγορά αντιστοιχεί πλέον στο περισσότερο από το μισό της παγκόσμιας αγοράς smartphone, η οποία μετρά αισίως πωλήσεις 1,5 δισ. συσκευών.

Στην Κίνα μάλιστα, τη μεγαλύτερη αγορά κινητών τηλεφώνων του κόσμου, η Xiaomi έχει ήδη νικήσει κατά κράτος την Apple και είναι στις πρώτες θέσεις, πουλώντας το 2014 περισσότερες από 60 εκατ. συσκευές, ποσό που έχει υπερδιπλασιαστεί μόλις σε έναν χρόνο (από το 2013 δηλαδή)! Η δυναμική της Xiaomi φαίνεται ασταμάτητη και τα νούμερα είναι κάτι παραπάνω από ενδεικτικά: στο πρώτο μισό του 2014, οι πωλήσεις της Xiaomi χτύπησαν τα 5,5 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας τις συνολικές πωλήσεις του 2013. «Αν έλεγα πριν από τέσσερα χρόνια ότι θα το κατάφερνα αυτό, κανείς δεν θα με πίστευε», είπε ο Λέι για την κατακλυσμιαία επιτυχία του. 



Ο 45χρονος Λέι Τζουν, ο όγδοος πιο πλούσιος άνθρωπος της Ασίας πια με τα 9 δισ. της περιουσίας του, δουλεύει περισσότερες από 100 ώρες την εβδομάδα, ξεκλέβοντας χρόνο από τις οικογενειακές του υποχρεώσεις: είναι παντρεμένος και έχει δύο κόρες. Αντίθετα με το άλλο προβεβλημένο πρόσωπο της κινεζικής τεχνολογικής βιομηχανίας, τον Τζακ Μα της Alibaba, ο Τζουν διατηρεί χαμηλό προφίλ, δεν μιλά καμιά ξένη γλώσσα και σπάνια εγκαταλείπει το Πεκίνο, αποτελώντας σωστό γρίφο για τους δυτικούς αναλυτές. 

Στη χώρα του είναι όμως ήδη μύθος, έτσι καθώς ρίχνει το κόστος των προϊόντων τεχνολογίας γρηγορότερα από κάθε άλλο ανταγωνιστή παρέχοντας ταυτοχρόνως στο κοινό του πανίσχυρες και αξιόπιστες συσκευές που απομακρύνουν τον υποτιμητικό όρο «κινέζικο» από τα προϊόντα του. Όσο για τον στόχο του, μόνο ξεκάθαρος είναι: «Ο στόχος μου είναι να κάνω την Xiaomi το μεγάλο όνομα στην Κίνα, να επηρεάσω όλη την κινεζική βιομηχανία και να ωφελήσω τελικά την οικουμένη». 



Στόχος που αγκαλιάστηκε θερμά από τους θαυμαστές του, γι’ αυτό και κατάφερε να πουλήσει 100.000 smartphone σε μόλις 90 δευτερόλεπτα! Όταν μάλιστα το Alibaba.com φιλοξένησε το τηλέφωνό του στην ημερήσια προωθητική του ενέργεια «Singles’ Day» τον Νοέμβριο του 2014, η συσκευή πούλησε περισσότερες από 1 εκατ. μονάδες, καταρρίπτοντας έτσι το παγκόσμιο ρεκόρ για τη συνολική online δαπάνη μέσα σε ένα 24ωρο! Και βέβαια όταν το κινητό του λανσαρίστηκε στην Ινδονησία, η Xiaomi πούλησε 10.000 τηλέφωνα στα πρώτα 40 δευτερόλεπτα της διάθεσής τους.



«Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να εστιάζεις, να εστιάζεις, να εστιάζεις», λέει ο Τζουν για την επιτυχία του, η οποία παραμοιάζει με την πορεία του ειδώλου του Στιβ Τζομπς. Σε ηλικία 43 ετών, έβγαλε το πρώτο του δισεκατομμύριο, όπως είχε κάνει και ο Τζομπς το 1998, σε λιγότερο από δύο χρόνια δηλαδή από τη στιγμή που επανεντάχθηκε στο δυναμικό της Apple. 



Όσο για το αν θα καταφέρει τελικά να ξεπεράσει τον Στιβ Τζομπς και την κληρονομιά του, την Apple, καθώς μιλάμε για άλλα μεγέθη και άλλες αγορές, ο ίδιος διατείνεται: «Η εθνικότητα δεν έχει καμιά δουλειά στα κινητά τηλέφωνα. Εμείς σχεδιάζουμε τηλέφωνα με γνώμονα την παγκόσμια αγορά». 



Δεν είναι εύκολο να παρακολουθήσει κανείς τις ασταμάτητες κινήσεις του δαιμόνιου κινέζου επιχειρηματία, αν και ένα είναι απόλυτο σίγουρο: το όνομά του θα το μάθουμε καλά κι εμείς εδώ στη Δύση και μάλιστα σύντομα…

Ο κινέζος γίγαντας της τεχνολογίας Λέι Τζουν

Ο άνθρωπος που θέλει να γίνει Στιβ Τζομπς στη θέση του Στιβ Τζομπς!

Δεν υπάρχουν και πολλοί δυτικοί επιχειρηματίες του κόσμου της τεχνολογίας που έχουν τη θαρραλέα θρασύτητα να συγκρίνουν τον εαυτό τους με τον Στιβ Τζομπς και το πνευματικό του παιδί, την Apple. 

Και πρέπει να πεταχτούμε μέχρι τη μακρινή Κίνα για να βρούμε κάποιον τόσο τρελό ώστε να το κάνει! 

Ώρα να γνωρίσουμε καλύτερα λοιπόν τον Λέι Τζουν, την αναδυόμενη δύναμη της ασιατικής αγοράς που είναι ήδη βαθύπλουτος, όσο κι αν αυτό δεν αποκαλύπτει πλήρως το ποιος είναι ο 45άρης οραματιστής που θέλει να φτιάξει μια ασιατική αυτοκρατορία που θα μείνει γνωστή ως «Apple της Κίνας».

Όγδοος πιο πλούσιος Ασιάτης αυτή τη στιγμή, με το έγκριτο περιοδικό Forbes να τον κατατάσσει (από τον Οκτώβριο του 2014) στην περίβλεπτη αυτή θέση του κόσμου των ισχυρών με τα 9,1 δισ. δολάρια της περιουσίας του(!), το όνομα του Τζουν συνδέεται πλέον με 8 διοικητικά συμβούλια εταιριών που δραστηριοποιούνται σε 11 διαφορετικούς κλάδους. 

Αν και το κερασάκι στην τούρτα της μανιασμένης δημιουργικότητάς του δεν είναι άλλο από την Xiaomi Tech, την «καυτή» στην Ασία φίρμα smartphone που θέλει να μετατρέψει σε Αpple της Κίνας. Κι αν το πιστέψουμε, δεν είναι άλλος από τον επόμενο Στιβ Τζομπς. 

Πέρα όμως από το να κάνει ό,τι μπορεί για να ομοιάσει στο ίνδαλμά του, όπως το σπορ ντυσιματάκι και τις μεγαλόστομες και σχετικά προκλητικά δηλώσεις, ο Κινέζος Τζομπς στη θέση του Τζομπς είναι πολλά περισσότερα από ένα αντίγραφο του κορυφαίου αμερικανού οραματιστή της τεχνολογικής βιομηχανίας. 

Κι αυτό γιατί η φίρμα του πουλά ένα πανίσχυρο διπύρηνο smartphone που τρέχει με Android, το MI-One, το οποίο πωλείται σε ακόμα χαμηλότερες τιμές από τις ήδη πάμφτηνες των αντίστοιχων κινεζικών προϊόντων τεχνολογίας! Ο αρμονικός συνδυασμός κτηνώδους δύναμης και χαμηλής τιμής έχει μαγνητίσει το τεράστιο κινεζικό καταναλωτικό κοινό ήδη από την πρώτη στιγμή: όταν ανακοινώθηκε το smartphone της Xiaomi (που σημαίνει «ριζάκι» στα μανδαρίνικα κινεζικά) πριν από πέντε χρόνια, περισσότερες από 300.000 προπαραγγελίες έλαβαν χώρα στις πρώτες 34 ώρες! 

Κι έτσι σε λιγότερο από έναν χρόνο από την ίδρυση της Xiaomi, η εταιρία είχε διαθέσει περισσότερα από 3 εκατομμύρια συσκευές MI-One, κάνοντας το προϊόν στην ασιατική αγορά τόσο «καυτό» όσο και το iPhone της Apple. Και τα υπόλοιπα είναι φυσικά ιστορία, μια ιστορία κατακλυσμιαίας επιτυχίας που στηρίζεται στη σκληρή δουλειά, την αφοσίωση, το όραμα αλλά και την καλώς εννοούμενη αντιγραφή! Κάτι που προσυπέγραφε εξάλλου και το ίνδαλμα του Τζουν, ο Στιβ Τζομπς, όταν έλεγε περίφημα: «Οι καλοί καλλιτέχνες δημιουργούν, οι κορυφαίοι αντιγράφουν». 

Και όμοια ακριβώς με τον Τζομπς, είναι πλέον δισεκατομμυριούχος…

Πρώτα χρόνια




Για την παιδική ηλικία του επιχειρηματία δεν είναι και πολλά γνωστά, καθώς δεν είναι ακόμα Στιβ Τζομπς και η ιστορία του αρχίζει με την ίδρυση της Xiaomi και την κατακλυσμιαία επιτυχία της. Ο Λέι Τζουν γεννήθηκε στις 16 Δεκεμβρίου 1969 σε επαρχία της Κίνας και πήρε πτυχίο στην πληροφορική από το Πανεπιστήμιο Wuhan. Κι αυτά είναι όλα όσα ξέρουμε για τα πρώτα αυτά χρόνια του. 

Στο πρώτο μεγάλο του χτύπημα στην αγορά, πούλησε το ηλεκτρονικό κατάστημα λιανεμπορίου Yolo.com που είχε εντωμεταξύ ιδρύσει το 2004 στην Amazon έναντι 75 εκατ. δολαρίων!



Την καριέρα του την ξεκίνησε το 1992 όταν προσλήφθηκε ως τεχνικός στην εταιρία antivirus λογισμικού Kingsoft, στην οποία ανήλθε γρήγορα τις τάξεις της ιεραρχίας, φτάνοντας να γίνει διευθύνοντας σύμβουλος μόλις 6 χρόνια αργότερα! Κάτω από τη διοίκησή του, η φίρμα εντάχθηκε στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ και μέτρησε τη δική της ανοδική πορεία, με τον ίδιο να την εγκαταλείπει το 2007, κι αυτό για να γίνει πια ανεξάρτητος επενδυτής. 



Επένδυσε λοιπόν ιδιωτικά στην UC Web, το δημοφιλές πρόγραμμα περιήγησης της Κίνας, αλλά και στην ΥΥ.com, μια κοινωνική πλατφόρμα που παρέχει οπτικό περιεχόμενο σε πραγματικό χρόνο (και είναι ενταγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης), αν και κάποια στιγμή επέστρεψε και πάλι στην Kingsoft (το 2011), ως πρόεδρος πια…

Η ίδρυση της Xiaomi



Η μεγάλη κίνηση της καριέρας του θα ερχόταν το 2010, όταν με τον καλό του φίλο Λιν Μπιν, πρώην υπάλληλο τόσο στη Microsoft όσο και την Google, ιδρύουν την εταιρία smartphone Xiao¬mi. Οι δυο άντρες οραματίζονταν από καιρό ένα δυνατό και αξιόπιστο κινητό τηλέφωνο με υποχρεωτικά χαμηλό κόστος, ώστε να έχει απήχηση στην ανερχόμενη ασιατική αγορά.



Η κεντρική ιδέα ήταν εδώ η επιδότηση του κόστους της συσκευής αναγκάζοντας τους καταναλωτές να αγοράζουν τις περιφερειακές υπηρεσίες, με τρόπο αντίστοιχο που οι κάτοχοι του iPhone πληρώνουν για εφαρμογές μέσω του App Store. Ο ίδιος ο Τζουν διατηρεί αμφιθυμική σχέση όταν τον συγκρίνουν με τον αμερικανό εφευρέτη: δέχεται δηλαδή ότι ο Τζομπς και ο τρόπος λειτουργίας της Apple λειτούργησαν ως έμπνευση γι’ αυτόν και τον συνεργάτη του, απορρίπτει όμως την ιδέα του κοπιαρίσματος του casual ντυσίματος του Τζομπς, ισχυριζόμενος ότι ο απλός τρόπος που ντύνεται στις παρουσιάσεις των νέων προϊόντων της φίρμας του είναι μια μέθοδος διαφήμισης του ηλεκτρονικού καταστήματος ένδυσης που κατέχει (Vancl). 



«Ήμουν εξοργισμένος στις αρχές, πολύ θυμωμένος. Αλλά δεν με πειράζει πια», είπε για τις συγκρίσεις με τον Τζομπς. Και βέβαια, παραμένοντας πάντα προκλητικός, ρισκάρει τη μήνη των θαυμαστών της Apple όταν δηλώνει αναπάντεχα ότι μπορεί να πετύχει στην ασιατική αγορά με τρόπο που δεν θα φανταζόταν καν ο Τζομπς: «Αν ο Τζομπς ζούσε στην Κίνα, νομίζω ότι δεν θα κατάφερνε τίποτα», είπε στο Forbes ο δαιμόνιος Κινέζος για να συνεχίσει: «Ο Τζομπς ήταν ένας σχολαστικός τελειομανής, την ίδια ώρα που ο κινεζικός πολιτισμός δίνει έμφαση στο μεσαίο μονοπάτι». Κι αυτό γιατί στην Κίνα, όπως λέει, «είσαι αναγκασμένος να κάνεις συμβιβασμούς. Κι αυτό είναι ένα μάθημα το οποίο οι αμερικανικές εταιρίες έχουν μεγάλο πρόβλημα να μάθουν», δηλώνει παραθέτοντας το παράδειγμα της Google, η οποία αναγκάστηκε να αποσυρθεί τελικά από την κινεζική ενδοχώρα υπό την πίεση της επίμονης λογοκρισίας που έθετε στα αποτελέσματα των αναζητήσεών της η κινεζική κυβέρνηση. 



Βέβαια, ένα είναι σίγουρο, ότι ο Τζουν κάνει πλέον τόσο θόρυβο στην Κίνα όσο έκανε και ο εκλιπών Τζομπς στις ΗΠΑ. Η κατακλυσμιαία επιτυχία του κινητού του ήρθε χωρίς διαφήμιση και μαρκετίστικα κόλπα, διαδιδόμενο κυρίως από στόμα σε στόμα. Οι τόσες εκατομμύρια συσκευές που έχει πουλήσει μέχρι στιγμής βασίζονται στην αξιοπιστία και την ανώτερη λειτουργία του smartphone, ένα μάθημα που όπως λέει πρέπει να μάθουν οι δυτικοί κολοσσοί της τεχνολογίας. 

Ο ίδιος αποδίδει μετριοπαθώς την πρωτοφανή επιτυχία του στην αναδυόμενη κινεζική αγορά και τα αστρονομικά νούμερά της. Η China Mobile, για παράδειγμα, είναι πλέον ο μεγαλύτερος πάροχος κινητής τηλεφωνίας του κόσμου, με περισσότερους από 677 εκατομμύρια χρήστες, την ίδια στιγμή που ο κορυφαίος τηλεπικοινωνιακές πάροχος των ΗΠΑ, η AT&T, διαθέτει πελατολόγιο της τάξης των 100 εκατ. ατόμων. Και βέβαια το Νο 2 και το Νο 3 της κινεζικής αγοράς τηλεπικοινωνιών (China Telecom και China Unicom αντίστοιχα) παραμένουν αρκετά μεγαλύτερες από κάθε άλλη δυτική εταιρία του κλάδου. 



Την ίδια στιγμή, η κινεζική αγορά αγκαλιάζει πια ολόψυχα τα smartphone, με τους αριθμούς να ανέρχονται σε πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια συσκευές. Και βέβαια η Xiaomi παραμένει ακόμα σχετικά μικρός παίκτης σε σύγκριση με τους γίγαντες της ασιατικής αγοράς, κατέχοντας μόλις το 5% της τεράστιας αγοράς smartphone. 

Τα σχέδιά του περιλαμβάνουν πλέον την επέκταση της φίρμας του στη διεθνή αγορά, κατά τα πρότυπα που έχουν ακολουθήσει οι άλλοι κινέζοι κατασκευαστές, Huawei και ZTE. Μέχρι να συμβεί βέβαια αυτό, ο Τζουν έχει πιάσει από τα μαλλιά την ασιατική αγορά, παρέχοντας πανίσχυρα smartphone σε τιμές-«ψίχουλα» και κάνοντας πολλούς να μιλούν για πραγματική τεχνολογική επανάσταση, καθώς οι συσκευές πέφτουν στα χέρια εκατομμυρίων ανθρώπων. 



Για το περιοδικό Forbes της Ασίας, ο Λέι Τζουν ήταν ο επιχειρηματίας της χρονιάς 2014: την ώρα που το στοίχημα για την υποδοχή του τηλεφώνου του στην ευρωπαϊκή και αμερικανή αγορά παραμένει ακόμα ανοιχτό, η Ασία και μόνο είναι ικανή να τον στέψει βασιλιά: χωρίς να περιλαμβάνεται η Ιαπωνία, η ασιατική αγορά αντιστοιχεί πλέον στο περισσότερο από το μισό της παγκόσμιας αγοράς smartphone, η οποία μετρά αισίως πωλήσεις 1,5 δισ. συσκευών.

Στην Κίνα μάλιστα, τη μεγαλύτερη αγορά κινητών τηλεφώνων του κόσμου, η Xiaomi έχει ήδη νικήσει κατά κράτος την Apple και είναι στις πρώτες θέσεις, πουλώντας το 2014 περισσότερες από 60 εκατ. συσκευές, ποσό που έχει υπερδιπλασιαστεί μόλις σε έναν χρόνο (από το 2013 δηλαδή)! Η δυναμική της Xiaomi φαίνεται ασταμάτητη και τα νούμερα είναι κάτι παραπάνω από ενδεικτικά: στο πρώτο μισό του 2014, οι πωλήσεις της Xiaomi χτύπησαν τα 5,5 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας τις συνολικές πωλήσεις του 2013. «Αν έλεγα πριν από τέσσερα χρόνια ότι θα το κατάφερνα αυτό, κανείς δεν θα με πίστευε», είπε ο Λέι για την κατακλυσμιαία επιτυχία του. 



Ο 45χρονος Λέι Τζουν, ο όγδοος πιο πλούσιος άνθρωπος της Ασίας πια με τα 9 δισ. της περιουσίας του, δουλεύει περισσότερες από 100 ώρες την εβδομάδα, ξεκλέβοντας χρόνο από τις οικογενειακές του υποχρεώσεις: είναι παντρεμένος και έχει δύο κόρες. Αντίθετα με το άλλο προβεβλημένο πρόσωπο της κινεζικής τεχνολογικής βιομηχανίας, τον Τζακ Μα της Alibaba, ο Τζουν διατηρεί χαμηλό προφίλ, δεν μιλά καμιά ξένη γλώσσα και σπάνια εγκαταλείπει το Πεκίνο, αποτελώντας σωστό γρίφο για τους δυτικούς αναλυτές. 

Στη χώρα του είναι όμως ήδη μύθος, έτσι καθώς ρίχνει το κόστος των προϊόντων τεχνολογίας γρηγορότερα από κάθε άλλο ανταγωνιστή παρέχοντας ταυτοχρόνως στο κοινό του πανίσχυρες και αξιόπιστες συσκευές που απομακρύνουν τον υποτιμητικό όρο «κινέζικο» από τα προϊόντα του. Όσο για τον στόχο του, μόνο ξεκάθαρος είναι: «Ο στόχος μου είναι να κάνω την Xiaomi το μεγάλο όνομα στην Κίνα, να επηρεάσω όλη την κινεζική βιομηχανία και να ωφελήσω τελικά την οικουμένη». 



Στόχος που αγκαλιάστηκε θερμά από τους θαυμαστές του, γι’ αυτό και κατάφερε να πουλήσει 100.000 smartphone σε μόλις 90 δευτερόλεπτα! Όταν μάλιστα το Alibaba.com φιλοξένησε το τηλέφωνό του στην ημερήσια προωθητική του ενέργεια «Singles’ Day» τον Νοέμβριο του 2014, η συσκευή πούλησε περισσότερες από 1 εκατ. μονάδες, καταρρίπτοντας έτσι το παγκόσμιο ρεκόρ για τη συνολική online δαπάνη μέσα σε ένα 24ωρο! Και βέβαια όταν το κινητό του λανσαρίστηκε στην Ινδονησία, η Xiaomi πούλησε 10.000 τηλέφωνα στα πρώτα 40 δευτερόλεπτα της διάθεσής τους.



«Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να εστιάζεις, να εστιάζεις, να εστιάζεις», λέει ο Τζουν για την επιτυχία του, η οποία παραμοιάζει με την πορεία του ειδώλου του Στιβ Τζομπς. Σε ηλικία 43 ετών, έβγαλε το πρώτο του δισεκατομμύριο, όπως είχε κάνει και ο Τζομπς το 1998, σε λιγότερο από δύο χρόνια δηλαδή από τη στιγμή που επανεντάχθηκε στο δυναμικό της Apple. 



Όσο για το αν θα καταφέρει τελικά να ξεπεράσει τον Στιβ Τζομπς και την κληρονομιά του, την Apple, καθώς μιλάμε για άλλα μεγέθη και άλλες αγορές, ο ίδιος διατείνεται: «Η εθνικότητα δεν έχει καμιά δουλειά στα κινητά τηλέφωνα. Εμείς σχεδιάζουμε τηλέφωνα με γνώμονα την παγκόσμια αγορά». 



Δεν είναι εύκολο να παρακολουθήσει κανείς τις ασταμάτητες κινήσεις του δαιμόνιου κινέζου επιχειρηματία, αν και ένα είναι απόλυτο σίγουρο: το όνομά του θα το μάθουμε καλά κι εμείς εδώ στη Δύση και μάλιστα σύντομα…

«Μαγική» υπηρεσία πραγματοποιεί όλες σας τις επιθυμίες

Το Magic μπορεί να ικανοποιήσει όλα τα αιτήματα των πελατών αρκεί βεβαίως να είναι νόμιμα

Μια νέα υπηρεσία στις ΗΠΑ, με την ονομασία Magic, υπόσχεται να πραγματοποιήσει όλες σας τις επιθυμίες, με το αζημίωτο φυσικά.

Όπως τονίζουν οι δημιουργοί της εφαρμογής, το Magic μπορεί να ικανοποιήσει όλα τα αιτήματα των πελατών αρκεί βεβαίως να είναι νόμιμα.

Η υπηρεσία Magic λειτουργεί με την αποστολή γραπτών μηνυμάτων SMS από τον χρήστη. Ακολούθως, τα μηνύματα παραλαμβάνονται και επεξεργάζονται άμεσα από υπαλλήλους της εταιρείας επί 24ωρης και καθημερινής βάσης. Ο χρήστης λαμβάνει απάντηση στο αίτημά και σύντομα η επιθυμία του γίνεται πραγματικότητα!

Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να ζητήσει ότι θέλει, αρκεί να είναι νόμιμο και να μπορεί βεβαίως να το πληρώσει. Για παράδειγμα, μπορεί να παραγγείλει πίτσα, να κάνει δώρα σε φίλους του, να κλείσει ταξίδια αλλά και να ψωνίσει αγαθά.

Προς το παρόν, η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μόνο στις ΗΠΑ. Μάλιστα, οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν για τις πληρωμές του και το διαδικτυακό νόμισμα Bitcoin.

Πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης μαθαίνει να παίζει βιντεοπαιχνίδια

Εμπνέεται από τη λειτουργία του ανθρωπίνου εγκεφάλου

H βρετανική εταιρεία Deep Mind, που είχε εξαγοραστεί από τη Google πέρυσι αντί 400 εκατ. λιρών, ανέπτυξε για πρώτη φορά ένα πρόγραμμα λογισμικού με τεχνητή νοημοσύνη, το οποίο μαθαίνει μόνο του εκ του μηδενός να παίζει γνωστά βιντεοπαιχνίδια - και μάλιστα συχνά τα καταφέρνει καλύτερα από τους ανθρώπους.

Το πρόγραμμα με την ονομασία Deep-Q-Network, που εμπνέεται από τη λειτουργία του ανθρωπίνου εγκεφάλου, έως τώρα έχει μάθει να παίζει 49 κλασικά παιγνίδια Atari. Σε περισσότερα από τα μισά, είναι εξίσου καλό, αν όχι καλύτερο, με έναν έμπειρο άνθρωπο παίκτη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον βρετανοκυπριακής καταγωγής ιδρυτή και αντιπρόεδρο της Deep Mind, πρώην νευροεπιστήμονα Ντέμη Χασάμπη (και με τη συμμετοχή του ελληνικής καταγωγής Γιάννη Αντώνογλου), που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», σύμφωνα με το BBC, το «Science» και το «New Scientist», δήλωσαν ότι για πρώτη φορά ένα αυτοεκπαιδευόμενο σύστημα (πρόγραμμα λογισμικού) κατάφερε να μάθει κάτι τόσο δύσκολο, όσο ένα βιντεοπαιχνίδι.

Οι υπερυπολογιστές Deep Blue και Watson της ΙΒΜ έχουν καταφέρει εντυπωσιακά πράγματα, όμως αυτά τα μεγάλα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης είχαν προγραμματιστεί σε μεγάλο βαθμό εκ των προτέρων με τις οδηγίες του παιγνιδιού και με τις κατάλληλες στρατηγικές. Αντίθετα, το «ελαφρύ» σύστημα της Google Deep Mind ξεκίνησε με στοιχειώδεις πληροφορίες, κάνοντας τα υπόλοιπα μόνο του στην πορεία, χάρη στους εξελιγμένους αλγόριθμούς του.

Χρειάστηκαν περίπου δύο εβδομάδες εκπαίδευσης στο νέο σύστημα, για να μάθει, μέσω συνεχών δοκιμών και λαθών, τα «μυστικά» καθενός από τα 49 παιγνίδια. Μάλιστα, σε μερικές περιπτώσεις, ανακάλυψε νέα «κόλπα» που ποτέ πριν δεν είχαν σεκφθεί οι άνθρωποι παίκτες.

Έτσι, έμαθε μόνο του να παίζει παιγνίδια όπως τα Space Invaders, Pong, Enduro, Video Pinball, Boxing, Breakout, Pac-Man, Private-Eye κ.α. Αν και τα βιντεοπαιγνίδια αυτά είναι παλιά, από τη δεκαετία του '80, θεωρείται επίτευγμα - ορόσημο ότι το σύστημα κατάφερε να μάθει μόνο του να παίζει με επιτυχία τόσα παιγνίδια, χωρίς ειδικό προγραμματισμό εκ των προτέρων.

Το επίτευγμα αυτό στο πεδίο της λεγόμενης «βαθιάς» μηχανικής μάθησης ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία πραγματικά πιο «έξυπνων» υπολογιστών και γενικά μηχανών. Για παράδειγμα, αυτόνομων οχημάτων χωρίς οδηγό, ρομπότ που θα κατανοούν το περιβάλλον τους ή συσκευών που θα καταλαβαίνουν πλήρως τον ανθρώπινο λόγο, ώστε να μεταφράζουν σωστά σε πραγματικό χρόνο.

Δεν λείπουν πάντως όσοι φοβούνται ότι η τεχνητή νοημοσύνη τελικά θα καταστεί επικίνδυνη για την ανθρωπότητα. Μεταξύ άλλων, ο κοσμολόγος Στίβεν Χόκινγκ έχει προειδοποιήσει ότι η ανάπτυξη μιας πλήρως ανεπτυγμένης τεχνητής νοημοσύνης «μπορεί να σημάνει το τέλος της ανθρώπινης φυλής». Ο Ντέμης Χασάμπης, πάντως, εμφανίστηκε καθησυχαστικός, λέγοντας ότι «απέχουμε ακόμη δεκαετίες από κάποια τεχνολογία που θα έπρεπε να μας ανησυχεί». Μετά όμως;

Γι’ αυτό το λένε λοιπόν Bluetooth

H σχέση της ασύρματης τεχνολογίας με τους Βίκινγκς της μεσαιωνικής Σκανδιναβίας

Είναι γεγονός ότι το Bluetooth είναι ένα από αυτά τα μικρά σύγχρονα θαύματα του ασύρματου ψηφιακού μας κόσμου, το οποίο ωστόσο λίγη σχέση θα περίμενε να έχει κανείς με τις δανέζικες αιματοχυσίες του φιλοπόλεμου 10ου αιώνα!

Κι όμως, η τεχνολογία που επιτρέπει σήμερα την ασύρματη επικοινωνία έλκει το όνομά της από τον άνθρωπο που του αποδίδεται η βίαιη ένωση των σκανδιναβικών εθνών (και η μεταστροφή τους στον χριστιανισμό). Απίστευτο κι όμως αληθινό!

Το ίδιο το Bluetooth εξάλλου δεν κρύβει καθόλου το στρατιωτικό βίκινγκ παρελθόν του: «Η τεχνολογία Bluetooth έχει ονομαστεί από τον δανό βίκινγκ βασιλιά Χάραλντ Μπλάταντ, ο οποίος είχε την τάση να τσιμπολογά βατόμουρα και έμεινε γνωστός για την ένωση των εμπόλεμων εθνών των σημερινών Δανία, Νορβηγία και Σουηδία. Η ένωση συσκευών από διαφορετικούς κατασκευαστές και για διαφορετικούς σκοπούς … είναι αυτό για το οποίο υπάρχει η τεχνολογία Bluetooth». 



Το όνομα Bluetooth προέρχεται λοιπόν πράγματι, αν και εντελώς αναπάντεχα, από το παρατσούκλι του δανού κατακτητή του 10ου αιώνα Χάραλντ Μπλάταντ, ο οποίος αγαπούσε τόσο τα βατόμουρα και τα κατανάλωνε σε τέτοιες ποσότητες ώστε ένα από τα δόντια του είχε βαφτεί μόνιμα μπλε! Ταυτοχρόνως βέβαια, ο πολεμοχαρής δανός ηγεμόνας ένωσε τις σκανδιναβικές χώρες, γι’ αυτό και η πρωτοβουλία των κολοσσών Ericsson, ΙΒΜ, Intel, Nokia και Toshiba, που κατέληξε στην ένωση Bluetooth Special Interest Group (SIG), χρησιμοποίησε ως φόρο τιμής το όνομά του. Την τεχνολογία υποστήριξαν κατόπιν η Microsoft, η Motorola και η Dell, ενώ σήμερα η Bluetooth SIG αριθμεί 2.000 μέλη.

Όσο για το λογότυπο του Bluetooth, αυτό προκύπτει από την ένωση των αρχικών του Χάραλντ Μπλάταντ (Η και Β), όπως βλέπουμε και στο γράφημα. 



Ο Μπλάταντ (που βασίλευσε από το 958-970 μ.Χ.) έφερε κοντά λοιπόν τους τεχνολογικούς κολοσσούς του σήμερα και οι Σουηδοί της Ericsson, οι οποίοι εφηύραν ουσιαστικά το Bluetooth περί το 1998, δεν θα μπορούσαν να βρουν καλύτερο όνομα, παρά το περίεργο γεγονός ότι ο Χάραλντ και οι πρόγονοί τους ήταν εχθροί! 



Αυτές οι έριδες ανήκουν όμως στο παρελθόν και το σκανδιναβικό ταμπεραμέντο έχει απαλείψει πια τα μίση μιας άλλης εποχής, χαρίζοντάς μας ασφαλείς ασύρματες επικοινωνίες…

Σαρωτής δακτυλικών αποτυπωμάτων με υπέρηχους

Βιομετρικά χαρακτηριστικά επόμενης γενιάς

Η υπηρεσία Touch ID της Apple είναι γρήγορη και ακριβής, εκτός κι αν το δάχτυλό σας έχει έστω και ένα μικρό δείγμα υγρασίας ή βρωμιάς.

Στο κοντινό μέλλον, οι σαρωτές δακτυλικών αποτυπωμάτων, όχι μόνο θα λειτουργούν όταν τα δακτυλικά αποτυπώματα δε θα είναι και τόσο καθαρά, αλλά και πίσω από στρώματα γυαλιού και μετάλλου.

Η εταιρεία κατασκευής τσιπ Qualcomm παρουσίασε το σαρωτή δακτυλικών αποτυπωμάτων Sense ID 3D, ο οποίος είναι σε θέση να «πιάνει» τα πάντα –ακόμη και ιδρωμένους πόρους- χάρη στην τεχνολογία των υπερήχων. 



Μια πρωτότυπη εκδοχή του αισθητήρα εκτίθεται στην έκθεση Mobile World Congress στη Βαρκελώνη. Η δοκιμαστική αυτή έκδοση καλύπτεται πίσω από γυαλί 0,9 χιλιοστών σε πάχος και σύμφωνα με την εταιρεία (η οποία δεν αποκάλυψε το μέγιστο πάχος στο οποίο λειτουργεί ο αισθητήρας) η τεχνολογία που χρησιμοποίησε καθιστά τους αισθητήρες πιο ακριβείς και πιο ισχυρούς.

Για το λόγο αυτό μπορεί να λειτουργεί ακόμη κι αν ο χρήστης έχει βρώμικα χέρια.

Αργότερα μέσα στη χρονιά αναμένεται να κυκλοφορήσουν τα πρώτα τηλέφωνα με την τεχνολογία Sense ID, ωστόσο η Qualcomm δεν αποκάλυψε με ποιες κατασκευάστριες εταιρείες συνεργάζεται.

Η τεχνολογία απειλεί το IQ


Η τεχνολογία απειλεί το IQ

Οι κίνδυνοι της υπερβολικής χρήσης στον δείκτη νοημοσύνης

Αν και γινόμαστε ολοένα και εξυπνότεροι το μυαλό μας κινδυνεύει εξαιτίας της υπερβολικής χρήσης της τεχνολογίας.

Οι άνθρωποι γινόμαστε όλο και εξυπνότεροι καθώς έρευνες δείχνουν ότι τα σκορ που πετυχαίνουμε στα τεστ IQ είναι όλο και υψηλότερα. Αυτό βρήκαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Kings College του Λονδίνου, οι οποίοι μελέτησαν τα σκορ στα τεστ IQ των τελευταίων 64 χρόνων. Στο σύνολο μελέτησαν τα σκορ περισσότερων από 200000 συμμετεχόντων από 48 χώρες και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι από το 1950 κι έπειτα ο δείκτης νοημοσύνης έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο κατά 20 πόντους, αν και – όπως σημείωσαν – τα τεστ IQ έχουν γίνει δυσκολότερα.

Η έρευνα αυτή έγινε ως συνέχεια μία έρευνας που είχε κάνει ο φιλόσοφος και ψυχολόγος, James Flynn, από το Πανεπιστήμιο της Otaga στη Νέα Ζηλανδία, που είχε παρατηρήσει ότι αν και τα τεστ IQ γίνονταν δυσκολότερα καθώς πέρναγαν τα χρόνια οι άνθρωποι έτειναν να πετυχαίνουν αντίστοιχα σκορ ανά τις εποχές.

Αν και οι επιστήμονες δεν είναι απολύτως βέβαιοι γιατί συμβαίνει αυτή η αύξηση του IQ εικάζουν ότι, ανάμεσα σε άλλα, έχει παίξει ρόλο η καλύτερη εκπαίδευση και υγειονομική φροντίδα που παρέχεται πλέον στους ανθρώπους. Τα τεστ IQ μπορούν να γίνουν από όλους τους ανθρώπους, ανεξάρτητα από την κουλτούρα τους, χρησιμοποιούνται παγκοσμίως εδώ και 80 χρόνια περίπου και είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε ο μέσος όρος να βρίσκεται πάντα περίπου στο 100.

Από την άλλη πλευρά όμως οι επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και μας προειδοποιούν ότι η τεχνολογία και η υπερβολική της χρήση μπορεί τελικά να μας κάνουν πιο… χαζούς.

Πιο συγκεκριμένα μιλάνε για απώλεια μνήμης και κατάθλιψη όσο περνάνε τα χρόνια οι οποίες προκύπτουν ακριβώς επειδή δεν εξασκούμε το μυαλό μας και απλώς αναζητούμε την εύκολη λύση στην τεχνολογία. Η νέα τεχνολογία τονίζουν μας τα κάνει όλα εύκολα με το πάτημα ενός κουμπιού και μόνο. Για παράδειγμα αν θέλουμε να τηλεφωνήσουμε σε έναν φίλο δεν έχουμε παρά να βρούμε το νούμερό του στο κινητό μας και δεν χρειάζεται να το θυμόμαστε απέξω. Αν πάλι θέλουμε να πάμε σε ένα φιλικό σπίτι δεν έχουμε παρά να προγραμματίσουμε το GPS μας και να μας πάει χωρίς εμείς να χρειαστεί να ψάξουμε καθόλου για τον δρόμο που θα πρέπει να ακολουθήσουμε.

Χαρακτηριστικό είναι το αποτέλεσμα έρευνας που είχε δείξει ότι οι ταξιτζήδες του Λονδίνου είχαν πιο αναπτυγμένο ιππόκαμπο, την περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη μνήμη, επειδή χρειαζόταν να μαθαίνουν τους δρόμους της πόλης. Άλλη έρευνα σύγκρινε τους εγκεφάλους ενηλίκων που χρησιμοποιούσαν GPS ή αντίστοιχα διάβαζαν χάρτες και έδειξε ότι οι δεύτεροι είχαν και πάλι πιο αναπτυγμένο ιππόκαμπο από τους πρώτους.

Άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι η χρήση τεχνολογικών συσκευών – ειδικά όταν τις χρησιμοποιούμε ταυτόχρονα, π.χ. λάπτοπ και κινητό – αυξάνει τις πιθανότητες να πάθουμε κατάθλιψη. Ενώ άλλοι επιστήμονες έχουν βρει την αυξημένη χρήση της τεχνολογίας να συνδέεται και με το στρες.

Πηγή: vita.gr

Με ποιο κριτήριο προσλαμβάνει ο Ζούκεμπεργκ

Οι συμβουλές που κανείς δεν θα μπορούσε να παραβλέψει

Ο «πατέρας» του Facebook Μαρκ Ζούκεμπεργκ είναι ένας από τους πιο αναγνωρισμένους και επιτυχημένους επιχειρηματίες του πλανήτη, γι’ αυτό και όταν δίνει συμβουλές για θέματα δουλειάς, κανείς δεν μπορείς να τις παραβλέψει.

Μιλώντας στο Mobile World Congress στη Βαρκελώνη ο 30χρονος αποκάλυψε με ποια κριτήρια προσλαμβάνει τους υπαλλήλους του. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του κοινού, είπε: «Θα προσλάβω κάποιον να δουλέψει για μένα μόνο αν θα μπορούσα εγώ να δουλέψω γι’ αυτόν. Αυτό είναι ένα πολύ καλό τεστ και νομίζω ότι με έχει αποζημιώσει αρκετές φορές».



Ο Ζούκεμπεργκ είπε επίσης ότι τόσο ο ίδιος, όσο και η ομάδα του, ψάχνουν για ανθρώπους που μοιράζονται τις ίδιες αξίες, σύμφωνα με την Telegraph. «Δεν θα μπορούσε ο οποιοσδήποτε να δουλέψει για το Facebook» είπε.

Η εταιρεία απασχολεί λιγότερους από 10.000 υπαλλήλους και αυτό, σύμφωνα με τον Μαρκ, ήταν πολύ σημαντικό για την επιτυχία της επιχείρησης. «Το πιο σημαντικό είναι να κρατάς την ομάδα σου όσο μικρότερη μπορείς. Υπηρετούμε δισεκατομμύρια ανθρώπους, αλλά η ομάδα μας αριθμεί λιγότερους από 10.000» πρόσθεσε και τόνισε ότι το πιο σημαντικό είναι «να έχεις πίστη στον εαυτό σου». «Μην κάνεις εκπτώσεις με τον εαυτό σου, ό,τι και αν κάνεις. Ο καθένας έχει ένα όραμα που μπορεί να φέρει σε αυτό τον κόσμο» είπε.

Οι προφητείες του Άρθουρ Κλαρκ που επαληθεύτηκαν

Τι είχε πει ο διάσημος συγγραφέας για τον κόσμο του μέλλοντος

Το μακρινό, πλέον, 1964, ο βρετανός συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας, Άρθουρ Κλαρκ, εμφανίστηκε στο BBC και περιέγραψε ένα μελλοντικό κόσμο όπου οι επικοινωνίες θα ήταν δυνατές μεταξύ όλου του κόσμου, χάρη στους δορυφόρους. Παράλληλα, μίλησε σύντομα για τα επερχόμενα θαύματα της τηλεϊατρικής και της τηλεργασίας.

Όντας ο ίδιος ειδικός στα ραντάρ και στις επικοινωνίες, δεν προκαλεί εντύπωση ότι οι προβλέψεις του για το μελλοντικό κόσμο αφορούσαν κυρίως στον τομέα των επικοινωνιών. Αυτό που όμως προκαλεί εντύπωση είναι ότι σε αντίθεση με άλλους φουτουριστές που μιλούσαν για αυτοκίνητα που θα πετούσαν και την καθολική επικράτηση των ρομπότ, ο πρωτοπόρος συγγραφέας κατάφερε και διέβλεψε με απίστευτη ακρίβεια το μελλοντικό κόσμο, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις επικοινωνίες, πράγμα που απεδείχθη ακριβές.

Καλύτερη απόδειξη γι’ αυτό δεν είναι άλλο από μια συνέντευξη που έδωσε ο Κλαρκ το 1976 και η εταιρεία AT&T δημοσιοποίησε τον Ιανουάριο. Στη συνομιλία αυτή, ο συγγραφές της «Οδύσσειας του Διαστήματος» προβλέπει σχεδόν τα πάντα γύρω από τις επικοινωνίες στο μελλοντικό κόσμο: από το ίντερνετ μέχρι τα smartphones και τα «έξυπνα» ρολόγια.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε τις 8 σημαντικότερες προβλέψεις που ο Κλαρκ έκανε πριν από 39 χρόνια και σήμερα είναι ήδη πραγματικότητα...

Υπολογιστές



Μιλώντας σε συνέδριο της AT&T/MIT, ο Άρθουρ Κλαρκ περιέγραψε το όραμά του για το μέλλον. Ο συγγραφέας της «Οδύσσειας του Διαστήματος» περιέγραψε τη δυνατότητα να επικοινωνούμε με τον έξω κόσμο χρησιμοποιώντας οθόνες υψηλής ανάλυσης συνδεδεμένες με ένα πληκτρολόγιο.

Με λίγα λόγια, ο Κλαρκ κατάφερε να περιγράψει με ακρίβεια τους οικιακούς υπολογιστές των επόμενων χρόνων!

Βιντεοκλήσεις



Όπως πολλοί φουτουριστές, έτσι και ο Άρθουρ Κλαρκ, εκνευρισμένος από τη χαμηλής ποιότητας τηλεφωνικών κλήσεων που ήταν και το βασικό μέσο άμεσης επικοινωνίας της εποχής, οραματίστηκε τις βιντεοκλήσεις.

Κάμποσες δεκαετίες αργότερα, το Skype διέδωσε τις βιντεοκλήσεις, επιτρέποντας εύκολα να δούμε και να μιλήσουμε με ανθρώπους που βρίσκονται ακόμη και στην άλλη άκρη του κόσμου.

Ίντερνετ



Δεκαετίες πριν το διαδίκτυο γίνει κτήμα όλων, ο Άρθουρ Κλαρκ περιέγραψε πώς συσκευές που θα συνδέονται μεταξύ τους «θα μας επιτρέπουν να στέλνουμε πολύ περισσότερες πληροφορίες στους φίλους μας… να ανταλλάσσουμε εικόνες, γραφικά, δεδομένα, βιβλία και πολλά ακόμη».

Το διαδίκτυο πλέον έχει μπει στις ζωές των περισσότερων, επιτρέποντάς μας να επικοινωνούμε και να ανταλλάσσουμε δεδομένα με εξαιρετική ευκολία.

Email



Πίσω, το μακρινό 1976, οι βασικοί τρόποι επικοινωνίας ήταν το τηλέφωνο και το παραδοσιακό ταχυδρομείο. Ωστόσο, ο Κλαρκ είχε τη διορατικότητα να προβλέψει όχι μόνο την επικοινωνία σε άμεσο χρόνο, αλλά και την άφιξη του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. 

Σήμερα, η επικοινωνία με email θεωρείται τόσο δεδομένη, ώστε η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου να συνοδεύει τα βασικά προσωπικά μας στοιχεία. Από την άλλη, νέες υπηρεσίες άμεσων μηνυμάτων ξεφυτρώνουν συνέχεια, διαγωνιζόμενες για το ποια θα πάρει τη θέση στην αρχική οθόνη των «έξυπνων» συσκευών μας.

Google



Ο Άρθουρ Κλαρκ φαντάστηκε μια «μηχανή» που θα αναζητούσε δεδομένα σε μια «κεντρική βιβλιοθήκη» για να μας φέρει ακριβώς αυτές τις πληροφορίες που αναζητούσαμε, ανεξάρτητα εάν επρόκειτο για ειδήσεις, σκορ αγώνων ή λεπτομέρειες για μια πτήση. Εάν υποθέσουμε ότι το ίντερνετ είναι η βιβλιοθήκη για την οποία μιλούσε ο Κλαρκ, τότε λογικά θα μπορούσαμε να σκεφτούμε ότι η μηχανή του, δεν είναι άλλη από τον αλγόριθμο της Google, του Bing ή άλλων μηχανών αναζήτησης.

Κινητά τηλέφωνα



Ο Κλαρκ όχι μόνο προέβλεψε την ύπαρξη των κινητών, κάτι όχι ιδιαίτερα εντυπωσιακό καθώς η τεχνολογία υπήρχε ήδη στην εποχή του, αλλά επιπλέον είδε πώς οι κινητές συσκευές θα «αναδομούσαν την κοινωνία».

Στο στάδιο αυτής ακριβώς της «αναδόμησης» βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή, καθώς οι φορητές συσκευές πληθαίνουν ξεπερνώντας το παραδοσιακό κινητό και φέρνοντας έναν πλήρη υπολογιστή στην τσέπη μας…

Τηλεργασία



Ο συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας φαντάστηκε ότι στο μέλλον τα ταξίδια θα γίνονταν αποκλειστικά για διασκέδαση, καθώς όλα τα υπόλοιπα θα τα κάναμε μέσω τηλεπικοινωνιών.

Αν και οι τηλεδιασκέψεις δεν έχουν διαδοθεί ευρέως, ας σκεφτούμε μόνο ότι σοβαρές αποφάσεις που αφορούν κράτη μπορούν να αποφασιστούν μέσω τηλεσυσκέψεων (βλέπετε για παράδειγμα αποφάσεις τηλεδιασκέψεων του Eurogroup). Επιπλέον, δεν είναι λίγοι αυτοί που εργάζονται δίχως να βρίσκονται ποτέ στο γραφείο τους.

«Έξυπνα» ρολόγια



Όπως και αρκετοί άλλοι οραματιστές, ο Κλαρκ προέβλεψε ότι οι «έξυπνες» που φορούμε στο χέρι μας θα γίνουν πραγματικότητα στο μέλλον, παρόλο που την εποχή εκείνη βρίσκονταν μόνο στη φαντασία καλλιτεχνών, όπως του δημιουργού του κόμικ «Ντικ Τρέισι».

Περίπου 40 χρόνια αργότερα, τα smartwatches βρίσκονται μαζί μας και οι κάτοχοί τους μπορούν να καλέσουν ένα ταξί, αγγίζοντας τη συσκευή στον καρπό τους!

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις δύο προαναφερθείσες συνεντεύξεις του Άρθουρ Κλαρκ…

Play Button


Play Button


Διαβάστε όλα τα θέματα της ενότητας Weekend του newsbeast.gr

Προσλήψεις για 1.057 θέσεις

Σε ποιους τομείς θα γίνουν

Σε 1.057 φτάνουν οι θέσεις για συμβασιούχους που εγκρίνει το ΑΣΕΠ και προκηρύσσουν οι φορείς του Δημοσίου αυτή την εβδομάδα. Οι προσλήψεις-εξπρές εποχικού προσωπικού έχουν στόχο να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες, ιδιαίτερα της τουριστικής περιόδου σύμφωνα με το Έθνος.

Στις Εφορείες Αρχαιοτήτων και στα μουσεία «τρέχουν» οι προθεσμίες για 321 θέσεις φυλάκων και καθαριστριών, ενώ άμεσα εγκρίνονται άλλες 300.

Τα ΕΛΤΑ προσλαμβάνουν στην Κρήτη, τη Χαλκιδική, τη Στερεά και τη Λάρισα. Οι δήμοι πήραν έγκριση για πρόσληψη 184 γυμναστών.

Τα πανεπιστήμια ζητούν έκτακτο επιστημονικό προσωπικό, ενώ στη ΔΕΗ συνεχίζεται η κάλυψη αναγκών με συμβασιούχους τεχνίτες.

Έως τις 16 Μαρτίου υποβάλλονται αιτήσεις από ειδικευμένους γιατρούς για την κάλυψη 79 θέσεων στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας και Νοσηλείας Νεογνών 33 νοσοκομείων. 

Παράλληλα και έως τις 20 Μαρτίου «τρέχει» η προκήρυξη του υπουργείου Υγείας για την κάλυψη 104 θέσεων στις επτά Υγειονομικές Περιφέρειες από επικουρικούς γιατρούς 24 ειδικοτήτων, οι οποίοι θα εργαστούν με σύμβαση διαρκείας έως και τριών χρόνων. Οι δύο διαγωνισμοί προκηρύχθηκαν από το υπουργείο Υγείας.

Νονοι και δωρα (ιδεες)

  Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...