Eυρείας κλίμακας έρευνα για τη διαφήμιση και την επιρροή που αυτή έχει στους καταναλωτές πραγματοποίησε μεγάλη ομάδα φοιτητών του Τμήματος Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Τουλούζης και την επιστημονική ευθύνη της Επίκουρης Καθηγήτριας στο Μάρκετινγκ του ΟΠΑ, Ειρήνης Ρηγοπούλου και του Επίκουρου Καθηγητή στο Μάρκετινγκ του ESC Toulouse Business School, Ι. Ασσιούρα.
Στην έρευνα αυτή και όσον αφορά στα ευρήματα μεταξύ ερωτώμενων από την Ελλάδα, συμμετείχαν 1004 ερωτώμενοι. Η έρευνα διεξήχθη στο διάστημα Νοεμβρίου-Δεκέμβριου 2012, στην Αθήνα. Πρόκειται για ποσοτική έρευνα, με χρήση ερωτηματολογίου και με συλλογή των στοιχείων μέσω προσωπικής συμπλήρωσής του. Η δειγματοληψία ήταν τυχαία και το δείγμα αποτελείται από άτομα ηλικίας 18-55 ετών.
Τα βασικά ευρήματα
Σε ερώτηση που αφορά στη στάση των ερωτώμενων προς τις τηλεοπτικές διαφημίσεις, 281 από αυτούς, δηλαδή το 28% του δείγματος, «συμφωνούν απόλυτα» ότι «έχουν βαρεθεί τις διαφημίσεις» κι άλλοι τόσοι σχεδόν (278 άτομα ή 27,8%) συμφωνούν εν μέρει με την παραπάνω δήλωση. 449 ερωτώμενοι συμφωνούν εν μέρει ή απόλυτα με το ότι «οι τηλεοπτικές διαφημίσεις τους αφήνουν αδιάφορους», ενώ 365 στους 1004 - δηλαδή πάνω από ένας στους τρεις -, δηλώνουν ότι «δεν τους αρέσουν οι τηλεοπτικές διαφημίσεις».
Πίνακας 1: Στάσεις ως προς τις τηλεοπτικές διαφημίσεις | |||||
Σημειώστε το βαθμό διαφωνίας ή συμφωνίας σας με κάθε μια από τις παρακάτω φράσεις: | Διαφωνώ απόλυτα | Διαφωνώ εν μέρει | Ούτε διαφωνώ, ούτε συμφωνώ | Συμφωνώ εν μέρει | Συμφωνώ απόλυτα |
Πιθανά να παρέκαμπτα κάποια διαφήμιση αν την έβλεπα σε κάποιο έντυπο | 5,2% | 9,8% | 15,9% | 37,5% | 31,7%ω |
Λίγο με ενδιαφέρουν οι τηλεοπτικές διαφημίσεις | 7,7% | 16,1% | 19,9% | 28,7% | 27,6% |
Έχω βαρεθεί τις τηλεοπτικές διαφημίσεις | 6,5% | 14,4% | 23,3% | 27,8% | 28,1% |
Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις με αφήνουν αδιάφορο | 8,2% | 21,4% | 25,6% | 24,4% | 20,5% |