Δευτέρα 8 Απριλίου 2013

ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΟΥΝΑ....

ASSOS VS ΑΜΥΓΔΑΛΟΥ

εδω υπάρχει ένας έρωτας μεγάααααλος !!!!

ΣΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ ΟΤΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΙΣΑΙ....

Η ΜΑΜΑ ΓΤ ΚΛΑΙΕΙ...

DEAR.....

ΧΑΛΙ ΜΠΕΡΙ ΜΕ ΝΙΚΟ ΓΚΑΛΗ;;;;;;;;

ΜΙΑ ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ...

ΔΕΙΤΕ: Μα σου είπα δεν μου αρέσει καθόλου το μπάνιο!


MAIMOU1 880359950 ΔΕΙΤΕ: Μα σου είπα δεν μου αρέσει καθόλου το μπάνιο!
Δεν του αρέσει καθόλου το μπάνιο!
Πολύ αστείες είναι οι εικόνες ενός μόλις δυο ετών ουρακοτάγκου, ο οποίος σιχαίνεται το μπάνιο και κάνει ο,τι μπορεί για να το αποφύγει!
Πρόκειται για τον Mr Bernie, που η αντίδραση του με το που βλέπει νερό, είναι κωμική και άκρως διασκεδαστική.
Απολαύστε τον μικρούλη…

files.php?file=MAI3 293072474 ΔΕΙΤΕ: Μα σου είπα δεν μου αρέσει καθόλου το μπάνιο!
files.php?file=MAI1 582558703 ΔΕΙΤΕ: Μα σου είπα δεν μου αρέσει καθόλου το μπάνιο!
files.php?file=MAI4 820290245 ΔΕΙΤΕ: Μα σου είπα δεν μου αρέσει καθόλου το μπάνιο!
madata.gr



Μια αδέσποτη γάτα δίνει μαθήματα… ανθρωπιάς! (βίντεο)

cat 300x225 Μια αδέσποτη γάτα δίνει μαθήματα… ανθρωπιάς! (βίντεο)
Τα ζώα δεν είναι μόνο οι καλύτεροι φίλοι του ανθρώπου…
είναι αυτά που τις περισσότερες φορές δίνουν μαθήματα ανθρωπιάς, αποδεικνύοντας πως τα συναισθήματά τους είναι πολύ βαθιά. Αυτό συνέβη στην Τουρκία, όταν μια αδέσποτη γάτα χτυπήθηκε από αυτοκίνητο και έμεινε ακίνητη στο οδόστρωμα. Μια άλλη γάτα που ήταν μαζί της προσπάθησε αρκετή ώρα με αγωνία να την επαναφέρει στη ζωή κάνοντάς της καρδιακές μαλάξεις! Στο βίντεο που ακολουθεί… τα λόγια είναι περιττά.


ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: Πα-τέρας έκαψε ζωντανά τα 6 παιδιά του για… προνοιακό επίδομα!

040413162159 9356 ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: Πα τέρας έκαψε ζωντανά τα 6 παιδιά του για... προνοιακό επίδομα!
Ανατριχίλα έχει προκαλέσει στη βρετανική κοινωνία το φινάλε μια σοκαριστικής οικογενειακής ιστορίας…
που είδε το φως της δημοσιότητας.

Ένας πατέρας 17 παιδιών από 5 διαφορετικές γυναίκες που εισέπραττε από το βρετανικό Δημόσιο 70.000 ευρώ το χρόνο σε επιδόματα κρίθηκε ένοχος για το θάνατο των 6 παιδιών του, τα οποία έκαψε «κατά λάθος» ζωντανά για να πάρει το προνοιακό επίδομα.
Όλα συνέβησαν τον Μάιο του 2011. Ο Μικ Φίλποτ με τη νυν σύζυγό του Μέιριντ ζούσαν εδώ και χρόνια στην πόλη Ντέρμπι μαζί με την πρώην σύντροφό του Λίζα Γουίλις και τα παιδιά τους. Η τελευταία διεκδικούσε την επιμέλεια 5 εξ αυτών. Έτσι, το «σατανικό ζευγάρι» αποφάσισε να βάλει φωτιά στο σπίτι για να την παγιδεύσουν και να καρπωθούν το επίδομα το οποίο η ίδια λάμβανε. Τα πράγματα όμως δεν πήγαν όπως τα είχαν σχεδιάσει.
Επί 11 μήνες ο Μικ και η Μέιριντ Φίλποτ έπαιζαν θέατρο προκειμένου να μην μάθει κανείς ότι είχαν βάλει οι ίδιοι τη φωτιά. Στο δικαστήριο όμως αποκαλύφθηκε τι συνέβη και τώρα και οι δύο αντιμετωπίζουν ποινή ισόβιας κάθειρξης.
040413163012 2030 ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: Πα τέρας έκαψε ζωντανά τα 6 παιδιά του για... προνοιακό επίδομα!
Σημειώνεται ότι ο 56χρονος πα-τέρας, είχε γίνει γνωστός μετά από εμφάνισή του σε τηλεοπτικό σόου πριν λίγα χρόνια. Όπως είχε δηλώσει τότε ήταν άνεργος από … επιλογή γιατί ζούσε πλουσιοπάροχα με τα επιδόματα.
star.gr

Πως θα έκαναν οι άνδρες αν είχαν περίοδο! (βίντεο)


Τον γύρο του διαδικτύου κάνει το ξεκαρδιστικό διαφημιστικό γνωστής εταιρείας η οποία παρουσιάζει μια διαφορετική οπτική…
των δύσκολων ημερών του μήνα και πως θα ήταν αν την βίωναν οι άνδρες.
Όπως ήταν αναμενόμενο το βίντεο έχει γίνει viral.
Δείτε το:

Τι σημαίνει η μέρα που γεννηθήκατε;

113 Τι σημαίνει η μέρα που γεννηθήκατε;



Πέρα από αυτό όμως, που μπορεί να είναι και καθαρή πρόληψη ανάλογα με τον τρόπο που το βλέπει κανείς…
η κάθε μέρα της εβδομάδας σημαίνει κάτι για τον… χαρακτήρα του κάθε ανθρώπου.
Έτσι λοιπόν, Δευτέρα σημαίνει η μέρα της Σελήνης, Τρίτη η μέρα του Άρη, Τετάρτη του Ερμή, Πέμπτη του Δία, Παρασκευή της Αφροδίτης, Σαββάτο του Κρόνου και Κυριακή του Ήλιου.
ΔΕΥΤΕΡΑ
Η Δευτέρα έχει κυβερνήτη τη Σελήνη. Λένε πως τα άτομα που γεννιούνται αυτή η μέρα έχουν ιδιαίτερα γλυκό πρόσωπο, χάρη στην ευαισθησία και τη νεανικότητα που τους χαρίζει το φεγγάρι, έτσι καθώς ξαναγεννιέται κάθε μήνα. Είναι άνθρωποι ρομαντικοί και ονειροπόλοι, με ζωηρή φαντασία και πολλά ενδιαφέροντα. Έχουν τάση να μελαγχολούν και είναι πολύ εύκολο μια άστοχη κουβέντα ή πράξη από κάποιον άλλο να τους… πάρει από κάτω
Σκεφθήκατε ποτέ τι μπορεί να σημαίνει η μέρα που γεννηθήκατε; Υπάρχει για παράδειγμα η αντίληψη ότι οι Σαββατογεννημένοι έχουν την ιδιότητα οι ευχές ή οι κατάρες τους να «πιάνουν» περισσότερο από των άλλων.
Ωστόσο αυτό δεν κρατά πολύ. Σύντομα ξαναβρίσκουν την ενεργητικότητά τους. Μια ενεργητικότητα που είναι ιδιαίτερα αυξημένη ακριβώς στη μέρα τους, τη Δευτέρα. Τότε είναι γεμάτοι ιδέες, ενθουσιασμό και διαθέσεις να καταπιαστούν με πράγματα, σε τέτοιο βαθμό που να μοιάζουν… σαν σεληνιασμένοι, τουλάχιστον στα μάτια των άλλων.
ΤΡΙΤΗ
Η Τρίτη είναι η μέρα του Άρη, και όποιος γεννιέται τότε έχει μια αστείρευτη ενεργητικότητα και κινητικότητα. Ο Άρης είναι ως γνωστόν ο θεός του πολέμου, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τους κάνει επιθετικούς. Εκείνο που τους χαρίζει είναι μαχητικότητα και επιμονή, που μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν για καλό σκοπό, και όχι μόνο για προσωπικά οφέλη.
Ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για το καλό των άλλων, γιατί είναι καλοπροαίρετοι και γενναιόδωροι χαρακτήρες. Αυτό όμως ισχύει μόνο αν έχουν και από τους γύρω την αντίστοιχη αντιμετώπιση. Αλίμονο σε όποιον δεν τους φερθεί καλά. Του το φυλάνε για πάντα. Συναισθηματικά, είναι το είδος των ανθρώπων που δεν θα δείξουν στους άλλους πόσο πληγώθηκαν από κάτι. Είναι πολύ περήφανοι για κάτι τέτοιο.
ΤΕΤΑΡΤΗ
Η Τετάρτη είναι η μέρα του Ερμή και τα άτομα που γεννιούνται τότε, έχουν τάση να ζουν περισσότερο μέσα από την εκλογίκευση, παρά μέσα από το συναίσθημα. Ο ομώνυμος μυθολογικός θεός ήταν ο προστάτης των γραμμάτων, του εμπορίου αλλά και των …απατεωνιών.
Εκπροσωπούσε την εξυπνάδα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για καλό και για κακό. Όσοι λοιπόν γεννήθηκαν αυτή τη μέρα, έχουν ένα εξαιρετικά γόνιμο μυαλό που κατεβάζει ιδέες με ασύλληπτο ρυθμό. Ωστόσο βασίζονται τόσο πολύ στη λογική τους, που πολλές φορές μπορεί να δίνουν στους άλλους την αίσθηση ότι παίρνουν τις αποφάσεις τους με κυνικό και υπολογιστικό τρόπο. Οι ίδιοι πάλι, έχοντας τάση να σκέφτονται υπερβολικά, χάνουν την ανεμελιά και την απόλαυση της ζωής.
ΠΕΜΠΤΗ
Η Πέμπτη έχει κυβερνήτη τον Δία, που μπορεί να χαρίσει σε όσους γεννήθηκαν στη μέρα του μια ζωή καλότυχη και πλούσια σε εμπειρίες, γνώσεις και ταξίδια. Όσοι δέχονται αυτή την επιρροή, είναι συνήθως γεμάτοι θέληση και ενεργητικότητα. Βάζουν στόχους και ξέρουν πώς να τους καταφέρουν, με σταθερότητα και υπευθυνότητα.
Δεν εγκαταλείπουν μέχρι να πετύχουν το ζητούμενο, όχι μόνο για τους ίδιους αλλά και για τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Είναι ευχάριστοι χαρακτήρες και γίνονται αγαπητοί στους άλλους για την ευθύτητα και την ειλικρίνειά τους. Τοποθετούν τις ανθρώπινες σχέσεις, και ιδίως στους δεσμούς της φιλίας, ψηλά στην κλίμακα των αξιών τους. Αγαπούν τα ζώα και τα σπορ. Και μάλιστα, πολλοί διάσημοι αθλητές έχουν γεννηθεί αυτή τη μέρα.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Η Παρασκευή κυβερνάται από την Αφροδίτη, και όσοι γεννιούνται τη μέρα αυτή είναι προικισμένοι με ευαισθησία, τρυφερότητα και δοτικότητα. Επίσης, με εξαιρετικές διπλωματικές ικανότητες. Όλα αυτά τα χαρίσματα τους κάνουν ιδιαίτερα αγαπητούς στους άλλους. Πέρα από αυτό όμως, είναι οι κατ’ εξοχήν «καλλιτεχνικοί» τύποι, με έντονη αγάπη ή και ταλέντο στις καλές τέχνες και τη μουσική.
Συχνά ο υπερβολικός συναισθηματισμός τους καταλήγει σε μελαγχολία, αλλά ακόμα και τότε είναι σε θέση να δώσουν μια δημιουργική διέξοδο, γράφοντας, ζωγραφίζοντας ή συνθέτοντας. Σαν μέρα της γέννησής τους, η Παρασκευή είναι για εκείνους η πιο τυχερή. Ό,τι κάνουν ή ξεκινούν τότε θα έχει επιτυχία, ιδίως αν πρόκειται για κάτι σχετικό με ανθρώπινες σχέσεις ή με καλλιτεχνικές εμπνεύσεις.
ΣΑΒΒΑΤΟ
Το Σάββατο είναι η μέρα του Κρόνου, του πλανήτη της υπευθυνότητας, που τη μεταδίδει σε όσους γεννήθηκαν με την επιρροή του. Παρόλο που έχουν μια συνήθως συγκαλυμμένη αλλά πολύ παθιάρικη πλευρά, οι «Σαββατογεννημένοι» τείνουν να παραμελούν την ευχάριστη και ανέμελη πλευρά της ζωής για χάρη των καθηκόντων και των υποχρεώσεών τους.
Είναι άτομα που δουλεύουν σκληρά, και στις σπουδές και στην καριέρα. Με την εξυπνάδα, τη συσσώρευση των γνώσεων και το οργανωτικό μυαλό τους, είναι επόμενο να οδηγηθούν στην επιτυχία. Παρόλα αυτά, η ζωή τους δεν μένει άδεια συναισθηματικά. Ό,τι δεν κυνηγούν εκείνοι έρχεται μόνο του στον δρόμο τους και η καλοτυχία τους στα ερωτικά, σε συνδυασμό με τη γοητεία τους, τους χαρίζει πλούσιες εμπειρίες.
ΚΥΡΙΑΚΗ
Η Κυριακή έχει κυβερνήτη τον Ήλιο και όσοι είναι γεννημένοι κάτω από την επίδρασή του ακτινοβολούν καλοσύνη, μεγαλοψυχία και ήρεμη δύναμη. Είναι το είδος των ανθρώπων που θα χαρακτήριζε κανείς «ωραίους τύπους»: ευθείς και ειλικρινείς, έχουν την απαίτηση να συμπεριφέρονται και οι άλλοι γύρω τους με τον ίδιο τρόπο. Έχουν ιδιαίτερα ανεπτυγμένη νοημοσύνη, και πολύ ξεκάθαρες ιδέες, πράγμα που μπορεί μερικές φορές να δημιουργεί την αίσθηση ότι αντιμετωπίζουν τα πράγματα αποστασιοποιημένα και υπολογιστικά.
Παρόλο που οι γαλήνιοι ρυθμοί τους μοιάζουν εκτός τόπου στη φρενίτιδα της σύγχρονης ζωής, τα άτομα αυτά καταφέρνουν να ολοκληρώνουν έγκαιρα αυτό που κάνουν. Φτάνουν εκεί που θέλουν όταν το θέλουν, με μια ήρεμη εσωτερική ορμή και δίνοντας την εντύπωση ότι δεν βιάζονται ποτέ.

Γέρων Παΐσιος: “Οι δοκιμασίες βοηθούν να συνέλθουν οι άνθρωποι”!

PA Γέρων Παΐσιος: Οι δοκιμασίες βοηθούν να συνέλθουν οι άνθρωποι!


Γέροντα, μαθαίνω για την ταλαιπωρία των δικών μου. Θα τελειώσουν ποτέ τα βάσανά τους;
Κάνε υπομονή, αδελφή μου, και μη χάνεις την ελπίδα σου στον Θεό. Όπως κατάλαβα από όλες τις δοκιμασίες που περνούν οι δικοί σου, ο Θεός σας αγαπάει και επιτρέπει όλες αυτές τις δοκιμασίες για ένα λαμπικάρισμα πνευματικό ολόκληρης της οικογένειας. Εάν εξετάσουμε κοσμικά τις δοκιμασίες της οικογένειάς σου, φαίνεστε δυστυχισμένοι. Εάν όμως τις εξετάσουμε πνευματικά, είστε ευτυχισμένοι, και στην άλλη ζωή θα σας ζηλεύουν όσοι θεωρούνται σε τούτη την ζωή ευτυχισμένοι.
Με αυτόν τον τρόπο ασκούνται και οι γονείς σου, μια που τον αρχοντικό τρόπο, τον πνευματικό, δεν τον γνωρίζουν ή δεν τον καταλαβαίνουν. Πάντως, κρύβεται ένα μυστήριο στις δοκιμασίες του σπιτιού σου, αλλά και σε ωρισμένα άλλα σπίτια, ενώ γίνεται τόση προσευχή! «Τις οίδε τα κρίματα του Θεού;»[2]. Ο Θεός να βάλη το χέρι Του και να δώση τέρμα στις δοκιμασίες.
- Γέροντα, δεν γίνεται οι άνθρωποι να συνέλθουν με άλλον τρόπο και όχι με κάποια δοκιμασία;
- Πριν επιτρέψη ο Θεός να έρθη μια δοκιμασία, εργάστηκε με καλό τρόπο, αλλά δεν τον καταλάβαιναν, γι’ αυτό μετά επέτρεψε την δοκιμασία.
Βλέπετε, και όταν ένα παιδί είναι ανάποδο, στην αρχή ο πατέρας του το παίρνει με το καλό, του κάνει τα χατίρια, αλλά, όταν εκείνο δεν αλλάζη, τότε του φέρεται αυστηρά, για να διορθωθή. Έτσι και ο Θεός μερικές φορές, όταν κάποιος δεν καταλαβαίνη με το καλό, του δίνει μια δοκιμασία, για να συνέλθη.
Αν δεν υπήρχε λίγος πόνος, αρρώστιες κ.λπ., θα γίνονταν θηρία οι άνθρωποι· δεν θα πλησίαζαν καθόλου στον Θεό.
Η ζωή αυτή είναι ψεύτικη και σύντομη· λίγα είναι τα χρόνια της. Και ευτυχώς που είναι λίγα, γιατί γρήγορα θα περάσουν οι πίκρες, οι οποίες θα θεραπεύσουν τις ψυχές μας σαν τα πικροφάρμακα. Βλέπεις, οι γιατροί, ενώ οι καημένοι οι άρρωστοι πονούν, τους δίνουν πικρό φάρμακο, γιατί με το πικρό θα γίνουν καλά, όχι με το γλυκό. Θέλω να πω ότι και η υγεία από το πικρό βγαίνει, και η σωτηρία της ψυχής από το πικρό βγαίνει.
Με τον πόνο μας επισκέπτεται ο Χριστός
Άνθρωπος που δεν περνάει δοκιμασίες, που δεν θέλει να πονάη, να ταλαιπωρήται, που δεν θέλει να τον στεναχωρούν ή να του κάνουν μια παρατήρηση, αλλά θέλει να καλοπερνάη, είναι εκτός πραγματικότητος. «Διήλθομεν δια πυρός και ύδατος, και εξήγαγες ημάς εις αναψυχήν»[3], λέει ο Ψαλμωδός.
Βλέπεις, και η Παναγία μας πόνεσε και οι Άγιοί μας πόνεσαν, γι’ αυτό και εμείς πρέπει να πονέσουμε, μια που τον ίδιο δρόμο ακολουθούμε. Με την διαφορά ότι εμείς, όταν έχουμε λίγη ταλαιπωρία σ’ αυτήν την ζωή, ξοφλούμε λογαριασμούς και σωζόμαστε. Αλλά και ο Χριστός με πόνο ήρθε στην γη. Κατέβηκε από τον Ουρανό, σαρκώθηκε, ταλαιπωρήθηκε, σταυρώθηκε. Και τώρα ο Χριστιανός την επίσκεψη του Χριστού έτσι την καταλαβαίνει, με τον πόνο.
Όταν επισκέπτεται ο πόνος τον άνθρωπο, τότε του κάνει επίσκεψη ο Χριστός. Ενώ, όταν δεν περνάη ο άνθρωπος καμμιά δοκιμασία, είναι σαν μία εγκατάλειψη του Θεού. Ούτε ξοφλάει, ούτε αποταμιεύει. Μιλάω βέβαια για έναν ο οποίος δεν θέλει την κακοπάθεια για την αγάπη του Χριστού. Σου λέει: «Έχω την υγεία μου, έχω την όρεξή μου, τρώω, περνάω μια χαρά, ήσυχα…», και δεν λέει ένα «δόξα Σοι ο Θεός». Τουλάχιστον, αν αναγνωρίζη όλες αυτές τις ευλογίες του Θεού, κάπως τακτοποιείται η υπόθεση. «Δεν μου άξιζαν αυτά, να πη, αλλά, επειδή είμαι αδύνατος, γι’ αυτό ο Θεός με οικονομάει». Στον βίο του Αγίου Αμβροσίου[4] αναφέρεται ότι κάποτε ο Άγιος φιλοξενήθηκε με την συνοδεία του στο σπίτι κάποιου πλουσίου. Βλέποντας ο Άγιος τα αμύθητα πλούτη του τον ρώτησε να είχε καμμιά φορά δοκιμάσει κάποια θλίψη. «Όχι, ποτέ, του απάντησε εκείνος. Τα πλούτη μου συνέχεια αυξάνονται, τα κτήματά μου ευφορούν, ούτε πόνο έχω, ούτε αρρώστια είδα ποτέ». Τότε ο Άγιος δάκρυσε και είπε στην συνοδεία του: «Ετοιμάστε τα αμάξια να φύγουμε γρήγορα από ‘δώ, γιατί αυτόν δεν τον επισκέφθηκε ο Θεός!». Και μόλις βγήκαν στον δρόμο, το σπίτι του πλουσίου βούλιαξε! Η καλοπέραση που είχε ήταν εγκατάλειψη Θεού[5].
ΠΗΓΗ:ΒΙΒΛΙΟ ΄΄Οι δοκιμασίες στην ζωή μας΄΄ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
‘’ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ’’
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
2002

Οι βασικοί νόμοι της ανθρώπινης ηλιθιότητας

1347384571 0 Οι βασικοί νόμοι της ανθρώπινης ηλιθιότητας

Οι πέντε νόμοι της ανθρώπινης ηλιθιότητας όπως τους ανέλυσε το 1976 στο δημοφιλέστερο βιβλίο του ο καθηγητής Οικονομικής Ιστορίας Κάρλο Τσιπόλα.

Σημαντικοί επιστήμονες κινδυνεύουν μερικές φορές να γίνουν γνωστοί για μια δημοφιλή δημοσίευσή τους η οποία δεν είχε στενή σχέση με την επιστήμη τους. Ο Ιταλός Κάρλο Τσιπόλα (1922-2000), διάσημος καθηγητής του Μπέρκλεϊ, δημοσίευσε σημαντικά βιβλία Οικονομικής Ιστορίας, αλλά κανένα από αυτά δεν είχε τη διάδοση του δοκιμίου του Οι βασικοί νόμοι της ανθρώπινης ηλιθιότητας (1976).
4A9684AEE400117CDE3D347B4EEF88BD 348x350 Οι βασικοί νόμοι της ανθρώπινης ηλιθιότητας
Ο Κάρλο Τσιπόλα δημοσίευσε σημαντικά βιβλία Οικονομικής Ιστορίας, αλλά κανένα τους δεν είχε τη διάδοση του δοκιμίου του για την ηλιθιότητας
Κατά τον Τσιπόλα υπάρχουν πέντε «νόμοι» της ανθρώπινης ηλιθιότητας. 
Πρώτον, πάντοτε και αναπόφευκτα όλοι υποτιμούν τον αριθμό των ηλιθίων μέσα σε έναν πληθυσμό.
Δεύτερον, η πιθανότητα κάποιος να είναι ηλίθιος είναι ανεξάρτητη από τη χαμηλή ή υψηλή επίδοσή του σε οποιονδήποτε τομέα. Επιπλέον, το ποσοστό των ηλίθιων είναι το ίδιο σε κάθε κοινωνική ομάδα. Οπως λέει ο Τσιπόλα, υπάρχουν ηλίθιοι τόσο μεταξύ στρατηγών όσο και μεταξύ καθηγητών πανεπιστημίου.
Τρίτον, ηλίθιος είναι όποιος προκαλεί ζημιά σε άλλον άνθρωπο ή σε ομάδα ανθρώπων χωρίς να ωφεληθεί τίποτε ή παρ’ ότι ζημιώνεται ο ίδιος. Ο Τσιπόλα κατασκευάζει μια τυπολογία με κριτήριο το ποιος προκαλεί ζημιά σε ποιον και ποιος ωφελείται από τη ζημιά. Ο ηλίθιος είναι ο ένας από τους τέσσερις τύπους ανθρώπων. Υπάρχουν άλλοι τρεις, δηλαδή ο ευφυής, ο ανήμπορος (ακριβέστερη μετάφραση από τα ιταλικά: φουκαράς) και ο κακοποιός (ακριβέστερη μετάφραση: ληστής. Η κατά τα άλλα καλή ελληνική μετάφραση πάσχει σε αυτά τα σημεία). Ο ευφυής με τις ενέργειές του ωφελεί τους άλλους και επίσης ωφελείται ο ίδιος. Ο φουκαράς ωφελεί μεν τους άλλους, αλλά ζημιώνεται ο ίδιος γιατί οι άλλοι τον εκμεταλλεύονται. Και ο ληστής ζημιώνει τους άλλους για να ωφεληθεί ο ίδιος.
Τέταρτον, οι μη ηλίθιοι πάντοτε υποτιμούν τις ζημιογόνες δυνατότητες των ηλίθιων. Ξεχνούν ότι ο συγχρωτισμός με ηλίθιους αποδεικνύεται ένα ηλίθιο λάθος.
Και πέμπτον, οι πιο επικίνδυνοι άνθρωποι στον κόσμο είναι οι ηλίθιοι. Μάλιστα ο Τσιπόλα διατείνεται ότι οι ηλίθιοι είναι ομάδα πιο ισχυρή από τη Μαφία και το «στρατιωτικό – βιομηχανικό πλέγμα».
1347384841 1 Οι βασικοί νόμοι της ανθρώπινης ηλιθιότητας
Ηλίθιες πράξεις 
Αν έπαυε κανείς να υπομειδιά διαρκώς κατά την ανάγνωση του βιβλίου και σκεφτόταν τους πέντε «νόμους» του Τσιπόλα, τότε θα μπορούσε να προβάλει τρεις αντιρρήσεις.
Πρώτον, κατά τον συγγραφέα ο ηλίθιος διακρίνεται από τους υπόλοιπους με βάση ένα εξωτερικό κριτήριο: το αν ζημιώνει τόσο τους άλλους όσο και τον εαυτό του (ή έστω δεν τον ωφελεί). Αν και ο Τσιπόλα κάνει φευγαλέα αναφορά στο «γονίδιο της ηλιθιότητας», δεν προτείνει κάποια εγγενή χαρακτηριστικά που έχουν οι ηλίθιοι και μόνον αυτοί και εξαιτίας των οποίων προκαλούν ζημιές στους γύρω τους, χωρίς προσωπικό όφελος.
Αλλωστε, το αν πράγματι επήλθε ζημιά σε αυτόν που ενήργησε και στους γύρω του είναι μια υποκειμενική κρίση η οποία μπορεί να μεταβάλλεται κατά μήκος του χρόνου. Αν μικρή ζημιά σήμερα μπορεί να προκαλέσει μεγάλο όφελος για όλους σε μεταγενέστερο χρόνο, τότε ο ηλίθιος του σήμερα μπορεί να αποδειχθεί ο προνοητικός του αύριο ή ο διορατικός του μεθαύριο.
Δεύτερον, η ζημιά ή το όφελος δεν λογίζονται μονοδιάστατα. Κανείς δεν διαμορφώνει τη ζωή του μόνο με όρους ζημιάς – οφέλους. Μπορεί κάποιος να θεωρηθεί φουκαράς επειδή δεν τον ενδιαφέρουν τα προσωπικά οφέλη αλλά η επιτυχία της παγκόσμιας επανάστασης ή η σωτηρία μετά θάνατον.
Τρίτον, είναι εύλογο να παραδεχτούμε ότι υπάρχουν ηλίθιες πράξεις, όχι ηλίθιοι άνθρωποι. Δηλαδή η μονάδα ανάλυσης είναι η πράξη, όχι ο άνθρωπος. Ο Τσιπόλα δεν το δέχεται αυτό, επειδή κατατάσσει τους ανθρώπους σε έναν από τους τέσσερις τύπους με βάση τον σταθμισμένο μέσο όρο των πράξεών τους. Ωστόσο, όλοι μπορούμε να φερθούμε ηλίθια κάποιες φορές. Αυτό είναι κάτι που ομολογούμε συνήθως στον εαυτό μας σε στιγμές περισυλλογής. Η ηλιθιότητα εξαρτάται από τα πολιτισμικά συμφραζόμενά της. Δηλαδή, η κρίση εκείνου που φέρθηκε ηλίθια για τον εαυτό του, καθώς και η δική μας αποτίμηση της πράξης του, επηρεάζονται από το τι θεωρείται ηλίθιο και τι όχι κατά περιόδους σε κάθε κοινωνία.
Δημοφιλή αποφθέγματα 
Οταν υπάρχει κρίση, η ανάλυση με βάση χαρακτηρισμούς προσώπων είναι δημοφιλής. Ο Τσιπόλα γράφει ότι «σε μια χώρα που έχει πάρει την κάτω βόλτα το ποσοστό των ηλίθιων είναι σταθερό, ωστόσο παρατηρείται μεταξύ αυτών που κατέχουν την εξουσία μια δραματική εξάπλωση των ληστών με καλπάζουσα ηλιθιότητα… και μεταξύ όσων δεν μετέχουν στην εξουσία μια εξίσου ανησυχητική αύξηση των φουκαράδων».
Στα καθ’ ημάς, είναι ευκολότερο για τους σχολιαστές της κρίσης να προβαίνουν σε χαρακτηρισμούς των πρωταγωνιστών της παρά να ξεδιαλύνουν το κουβάρι που αποτελείται από κατασκευαστικά λάθη της ευρωζώνης, δομικές εθνικές παθολογίες, λαθεμένες αποφάσεις και συμπτώσεις γεγονότων. Κάτι τέτοιο σίγουρα δεν είναι διασκεδαστικό. Γι’ αυτό, ας ξαναγυρίσουμε σε «νόμους» όπως π.χ. αυτόν του Χάνλον (κατ’ άλλους του Χάινλαϊν) «ποτέ μην αποδίδεις στην κακοήθεια αυτό που εξηγείται επαρκώς με την ηλιθιότητα» και εκείνον του Αλέξανδρου Δουμά υιού: «Προτιμώ τους κακοποιούς από τους ηλίθιους, γιατί οι κακοποιοί μερικές φορές ξεκουράζονται».
Ο κ. Δημήτρης Α. Σωτηρόπουλος είναι αναπληρωτής καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αθηνών.
%CF%84%CF%83%CE%B9%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B1 Οι βασικοί νόμοι της ανθρώπινης ηλιθιότητας
Πηγή: tovima.gr

Λόγια μεγάλων & ταλαιπωρημένων αντρών!

philosophy 300x300 Λόγια μεγάλων & ταλαιπωρημένων αντρών!

Σπουδαίοι, διάσημοι, γνωστοί ή άγνωστοι άντρες έχουν ταλαιπωρηθεί ανά τους  αιώνες από…

τις γυναίκες τους ή το γυναικείο φύλο γενικότερα. Η ταλαιπωρία τους αυτή τούς έκανε… φιλοσόφους της ζωής, διευκολύνοντας τις επόμενες γενιές αντρών με τις εμπειρίες τους αλλά πρωτίστως με τα σπουδαία συμπεράσματα στα οποία κατέληξαν…
«Όταν κάποιος σου κλέψει τη γυναίκα, δεν υπάρχει καλύτερη εκδίκηση από το να τον αφήσεις να την κρατήσει…»
Sacha Guitry
«Μετά το γάµο, άνδρας και γυναίκα γίνονται οι δύο πλευρές ενός νοµίσµατος: δεν µπορούν να συναντηθούν αν και ßρίσκονται πάντα µαζί.»
Hemant Joshi
«Παντρέψου οπωσδήποτε. Αν πάρεις καλή γυναίκα θα είσαι ευτυχισµένος, αλλιώς θα γίνεις φιλόσοφος!»
Socrates
«Οι γυναίκες µάς εµπνέουν µεγάλα πράγµατα και µας έµποδίζουν να τα αποκτήσουµε…»
Dumas
«Το µεγάλο ερώτηµα που δεν µπόρεσα να απαντήσω είναι: «Τι θέλει µια γυναίκα;»»
Sigmund Freud
«Είπα µερικές λέξεις στη γυναίκα µου και µου απάντησε µε µερικές παραγράφους.»
Anonymous
«Κάποιοι ρωτούν για το µυστικό του µακροχρόνιου γάµου µου. Διαθέτουµε χρόνο να πηγαίνουµε δύο φορές την εßδοµάδα σε ένα εστιατόριο. Λίγο φως των κεριών, δείπνο, χαµηλή µουσική και χορός. Εκείνη πηγαίνει τις Τρίτες, εγώ τις Παρασκευές!»
Henny Youngman
«Δεν ανησυχώ για την τροµοκρατία. Ήµουν παντρεµένος δύο χρόνια…»
Sam Kinison
«Υπάρχει ταχύτερος τρόπος να µεταφέρεις χρήµατα από το e-banking: Ονοµάζεται γάµος.»
James Holt McGavran
«Ήµουν άτυχος και µε τις δύο γυναίκες µου. Η πρώτη µε εγκατέλειψε και η δεύτερη δεν το έκανε.»
Patrick Murray
«Δύο είναι τα µυστικά για να κρατήσεις το γάµο σου: Όταν έχεις άδικο, παραδέξου το… Όταν έχεις δίκιο, σώπαινε!»
Nash
«Ο αποτελεσµατικότερος τρόπος να θυµάσαι τα γενέθλια της γυναίκας σου είναι να τα ξεχάσεις µια φορά…»
Anonymous
«Ξέρετε τι έκανα πριν παντρευτώ; Ό,τι µου άρεσε.»
Henny Youngman
«Η γυναίκα µου κι εγώ ήµασταν ευτυχισµένοι για 20 χρόνια. Μετά συναντηθήκαµε.»
Rodney Dangerfield
«Η καλή γυναίκα συγχωρεί τον άντρα της όταν αυτή έχει άδικο.»
Milton Berle
«Ο γάµος είναι ο µοναδικός πόλεµος που κάποιος κοιµάται µε τον εχθρό του.»
Anonymous
«Κάποιος έßαλε αγγελία και ζητούσε γυναίκα. Την επόµενη µέρα έλαßε 100 γράµµατα. Όλοι του έλεγαν το ίδιο πράγµα: «Μπορείς να πάρεις τη δικιά µου»!!!»
Anonymous
«Πρώτος άντρας (υπερήφανα): «Η γυναίκα µου είναι ένας άγγελος».
Δεύτερος άντρας (λυπημένα): «Τυχερέ, η δικιά µου ζει ακόµα».»
Anonymous

Ο δεκάλογος της πραγματικής φιλίας

79ady76g Ο δεκάλογος της πραγματικής φιλίας

«Φιλία είναι μια ψυχή που κατοικεί σε δύο σώματα», είχε πει ο Σωκράτης. Για ορισμένους η πραγματική φιλία έρχεται μια φορά στη ζωή, ενώ για μερικούς αποτελεί ένα…


άπιαστο όνειρο. Εμπειρίες, απόψεις και συμπεριφορές, όλα ανατρέπονται από τη στιγμή που εισχωρήσει η αληθινή φιλία στη ζωή μας.
Πώς όμως μπορούμε να «ανοίξουμε» τις πόρτες στην πραγματική φιλία;…
1. Πραγματικοί με τον εαυτό σας… αληθινοί φίλοι με τους γύρω σας
Εάν επιθυμείτε να έχετε πραγματικούς φίλους, θα πρέπει πρώτα να γνωρίσετε και να αποδεχτείτε τον εαυτό σας. Άλλωστε αν δεν αποδεχτείτε και δεν αγαπάτε τον ίδιο σας τον εαυτό, πώς θα οδηγήσετε τους άλλους προς εσάς και πως θα τους καλωσορίσετε;
2. Σεβαστείτε τη διαφορετικότητα των άλλων
Ο καθένας κοιτάζει τη ζωή μέσα από το δικό του φακό. Συχνά εμείς αναμένουμε από τους άλλους να δουν τη ζωή τους μέσα από το δικό μας φακό, δημιουργώντας έτσι πολλά προβλήματα. Πρέπει να υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός και κατανόηση, καθώς οι διαφορές κάνουν ισχυρότερη μια φιλία.
3. Η εμπιστοσύνη και η ειλικρίνεια καθοδηγούν μια φιλία
Αφεθείτε ελεύθεροι μπροστά στους άλλους, μοιραστείτε τις σκέψεις σας και μιλήστε όσο πιο ειλικρινά μπορείτε. Οι άνθρωποι αισθάνονται τον τρόπο που τους προσεγγίζουν, μετατρέποντας έτσι τη συμπεριφορά τους. Μην συζητήσετε για το φίλο σας πίσω από την πλάτη του και μην αφήνετε τους άλλους να αναφέρουν άσχημα πράγματα για αυτόν.
4. Να είστε παρόντες και στις δύσκολες στιγμές
Η αληθινή φιλία δεν βασίζεται στο να είστε εκεί όταν είναι βολικό αλλά όταν είναι δύσκολο. Όταν περνάτε ευτυχισμένες στιγμές όλοι επιθυμούν να μοιραστούν τη χαρά σας αλλά μόνο οι αληθινοί φίλοι θα σας συμπαρασταθούν σε δύσκολες προσωπικές στιγμές.
5. Η αληθινή φιλία είναι γεμάτη αγάπη και γεμάτη «θετικές» ανησυχίες
Αν έχετε την αίσθηση ότι ο φίλος σας διαθέτει κάποιο πρόβλημα πρέπει να τον αφυπνίσετε και να τον υποστηρίξετε όσο περισσότερο γίνεται. Ο καλός φίλος δεν προσπαθεί να γίνεται αρεστός μέσα από τη συγκατάθεσή του, αλλά ορισμένες φορές φαίνεται μέσα από τη θέλησή του να σας δείξει το λάθος. Μην είστε επικριτικοί, αλλά δώστε στοχαστικές συμβουλές, δείχνοντάς με αισιόδοξο τρόπο το «καλό» του.
6. Δείτε τη θετική πλευρά των άλλων
Ένας αληθινός φίλος σίγουρα γνωρίζει αρκετά καλά τα μειονεκτήματά σας, αλλά δεν παύει να πιστεύει στις δυνατότητες σας. Επικεντρωθείτε στα καλά σημεία των φίλων σας, εκτιμήστε τα όμορφα πράγματα πάνω τους και δείξτε τους τα συναισθήματά σας για αυτόν. Η εκτίμηση είναι ένα συναίσθημα που όλοι το έχουν ανάγκη.
7. Μην «εγκλωβίζετε» το φίλο σας στις δικές σας ανάγκες…
Δώστε χώρο στους ανθρώπους γύρω σας. Η ανάγκη για αποκλειστικότητα πολλές φορές κουράζει τους άλλους και δεν προσφέρει την κατάλληλη «αναπνοή» στους φίλους σας. Η επιθυμία για «φρέσκες» συναντήσεις πρέπει να αποτελεί επιθυμία και των δύο. Ένας καλός φίλος δεν απαιτεί και δεν σκέφτεται πρώτα τον εαυτό του, δεν είναι εγωιστής.
8. Η συγχώρεση αποτελεί το χρυσό κανόνα για την πραγματική φιλία
Το ότι δεν εγκρίνετε μια πράξη δεν σημαίνει αποκλειστικά ότι χαρακτηρίζει αυτόν που την υποστήριξε. Η συζήτηση θεωρείται η καλύτερη λύση, ώστε να μπορέσετε να κατανοήσετε την αιτία του προβλήματος. Μην χρησιμοποιείτε τους φίλους σας, ως μέτρο της αξίας σας – έχετε αξία.
9. Εμβαθύνετε τη φιλία σας με την πάροδο του χρόνου
Είναι ωραίο να επιδιώκετε κάθε στιγμή να γνωρίζετε ακόμα περισσότερο έναν άνθρωπο. Κάτι τέτοιο θα σας κάνει να νιώθετε πιο σίγουροι για την ποιότητα της φιλίας σας και θα κρατήσει το ενδιαφέρον ζωντανό. Μην αρκείστε στο χρόνο που έχετε περάσει με κάποιον αλλά παρατηρήστε το κατά πόσο τον γνωρίζετε πραγματικά.
10. Οι αυθόρμητες δραστηριότητες και ο ελεύθερος χρόνος… τα κλειδιά για μια φιλία
Διασκεδάστε κάνοντας κάθε μέρα διαφορετικές δραστηριότητες, αποτελώντας ουσιαστικά μια θετική δύναμη στη ζωή του φίλου σας. Το καλύτερο δώρο δεν στηρίζεται στα χρήματα, αλλά στην αφιέρωση του ελεύθερου χρόνου σας. Δημιουργείστε καινούριες εμπειρίες και χαρούμενες στιγμές.
flowmagazine

Το Μυστήριο Των Συμπτώσεων

 Το Μυστήριο Των Συμπτώσεων



Το τυχαίο είναι ο αχυράνθρωπος του πεπρωμένου
Μ. Γιορσενάρ
Πολλοί άνθρωποι γοητεύτηκαν και γοητεύονται από τις συμπτώσεις. Μια βόλτα στο Διαδίκτυο θα σας εκπλήξει: Πληκτρολογώντας τη λέξη «coincidences» θα εμφανιστούν εκατοντάδες sites γι’ αυτό το θέμα. Όλοι τους όμως είναι ανώνυμοι, άρα μη-αξιόπιστοι για το επιστημονικό κατεστημένο.
Οι μόνοι «σοβαροί» επιστήμονες που ασχολήθηκαν με το θέμα αυτό είναι ο βιολόγος Πάουλ Κάμερερ και ο ψυχολόγος Καρλ Γιουνγκ, αλλά δυστυχώς κι αυτοί, όπως θα δούμε, με έναν μάλλον επιφανειακό κι ελλιπή τρόπο.
Ο Άρθουρ Κέσλερ, στο έργο του με τον ελκυστικό τίτλο Οι Ρίζες της Σύμπτωσης, απλά αναφέρει τις θεωρίες των δύο προηγουμένων και ανάγει τις συμπτώσεις στον χώρο της Παραψυχολογίας, προτρέποντας τους επιστήμονες να την πάρουν στα σοβαρά. Ο πιο ενδιαφέρον τρόπος ανάλυσης του τυχαίου και των συμπτώσεων επιχειρήθηκε από έναν Έλληνα, τον Χρήστο Μαρκόπουλο, στο άκρως ενδιαφέρον βιβλίο του Η Κυριαρχία των Πρώτων.
Πριν όμως επιχειρήσουμε οποιαδήποτε εξήγηση των συμπτώσεων, πρέπει να κάνουμε μια στοιχειώδη τυπολογία τους.
Απλές συμπτώσεις: Πρόκειται για συμπτώσεις πρώτου επιπέδου που δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα (όπως η απίστευτη σειρά των δεκαοκτώ συμπτώσεων στις ζωές των Λίνκολν-Κένεντι), εκτός ίσως από εκείνο του να τραβήξουν την προσοχή του υποψιασμένου ατόμου, έτσι ώστε να περάσει στα επόμενα και σοβαρότερα επίπεδα. Πρόκειται για τις συμπτώσεις που υπακούουν στον Νόμο των Σειρών τού Κάμερερ, δηλαδή για μια χωρική και χρονική ομαδοποίηση ομοειδών φαινομένων και συμβάντων.
Π.χ. Μια γυναίκα βγαίνει από το σπίτι της φορώντας ένα συγκεκριμένο φόρεμα και το πρώτο άτομο που συναντάει είναι μια άλλη γυναίκα ντυμένη με το ίδιο ακριβώς φόρεμα. Κάποιος που είναι σε διακοπές αναρωτιέται τι να κάνει η γάτα του, που την άφησε στη φύλαξη κάποιου γείτονα, κι εκείνη τη στιγμή βλέπει να διασχίζει τον δρόμο μια γάτα ολόιδια με τη δική του, κλπ.
Προφητικές συμπτώσεις: Τέτοιες είναι όλες εκείνες που προβλέπουν την εμφάνιση ενός γεγονότος, μόνο που τον προφητικό χαρακτήρα τους τον αντιλαμβανόμαστε ύστερα από την εκδήλωση του συμβάντος (π.χ. το χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου στις Η.Π.Α. και τα σχετικά εξώφυλλα των δίσκων που επρόκειτο να κυκλοφορήσουν εκείνες τις μέρες, καθώς και το σχετικό videogame, η περιγραφή της ναυπήγησης και του ναυαγίου τουΤιτανικού στο μυθιστόρημα του Ρόμπερτσον που γράφτηκε μερικά χρόνια πριν από την καθέλκυσή του, ο τρόπος θανάτου των συγγραφέων Έντεν φον Χόρβατ και Ίνγκεμπορ Μπάχμαν, κλπ).
Ατομικά καθοριστικές συμπτώσεις: Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν οι συμπτώσεις που είναι καθοριστικές για την πορεία της ζωής ενός ατόμου: Η μεταστροφή τού Γουίλλυ Ρονίς από επίδοξο μουσικό σε μεγάλο φωτογράφο, του Αρτούρο Τοσκανίνι από απλό βιολοντσελίστα σε μέγιστο διευθυντή ορχήστρας, του Γιώργου Μοσχίδη από επίδοξο γεωπόνο σε πετυχημένο ηθοποιό, ο θάνατος του συγγραφέα Αλμπέρ Καμύ, κ.ά.
Ιστορικά καθοριστικές συμπτώσεις: Πρόκειται για συμπτώσεις που ξεπερνούν το ατομικό επίπεδο και αποκτούν μια συλλογική και ιστορική σημασία. Τέτοιες είναι οι μυστηριώδεις καταιγίδες που έκριναν την έκβαση της μάχης τού Βατερλό και τη διπλή απόπειρα απόβασης των Μογγόλων στην Ιαπωνία, το αποτυχημένο πραξικόπημα του Βενιζέλου, η σωτηρία του Χίτλερ από τις αμέτρητες απόπειρες δολοφονίας εναντίον του, κλπ.
Τώρα που κάναμε την απαραίτητη τυπολογία των συμπτώσεων, ας περάσουμε στις διάφορες θεωρίες που επιχειρούν την εξήγησή τους, εκείνες του Κάμερερ, του Γιουνγκ, και του Μαρκόπουλου.
Ο Πάουλ Κάμερερ από τα είκοσι μέχρι τα σαράντα του χρόνια κρατούσε ανελλιπώς ένα ημερολόγιο συμπτώσεων, τις οποίες ανέλυσε στη συνέχεια στο βιβλίο του Ο Νόμος των Σειρών. Στο πρώτο μέρος του βιβλίου του ο Κάμερερ επιδίδεται σε μια διεξοδική τυπολογία των συμπτώσεων ανάλογα με την τάξη τους (τον αριθμό των διαδοχικών τους επαναλήψεων), την ισχύ τους (τον αριθμό των παράλληλων συμπτώσεων) και τις παραμέτρους τους (τον αριθμό των κοινών τους χαρακτηριστικών), αποδεικνύοντας ότι όλες οι συμπτώσεις υπακούουν σε έναν νόμο επαναλαμβανόμενων σειρών.
Στο δεύτερο και θεωρητικό μέρος του βιβλίου του ο Κάμερερ αναπτύσσει τη βασική του ιδέα, ότι δηλαδή παράλληλα με τον νόμο της αιτιότητας υπάρχει στον κόσμο και μια αρχή μη-αιτιότητας, που τείνει προς μια ενότητα η οποία έχει την τάση να ομαδοποιεί ομοειδή φαινόμενα και γεγονότα: Στον μεν χώρο δημιουργεί παράλληλα φαινόμενα που συνδέονται μεταξύ τους με μια συγγένεια, στον δε χρόνο παρόμοια συνδεδεμένες σειρές.
Στο τέλος του βιβλίου του ο Κάμερερ εκφράζει την πεποίθηση ότι ο Νόμος των Σειρών είναι πανταχού παρών στη Ζωή, στη Φύση και στον Κόσμο, ότι είναι ο ομφάλιος λώρος που συνδέει τη Σκέψη, το Συναίσθημα, την Τέχνη, και την Επιστήμη με τη μήτρα του Σύμπαντος που το γέννησε.
Ο Καρλ Γιουνγκ ασχολήθηκε με την παραψυχολογία και τον πνευματισμό από νεαρή ηλικία, και ήταν ανοιχτός στη διερεύνηση κάθε είδους «παραδοξοτήτων». Όπως είπε χαρακτηριστικά και ο ίδιος: «Αρνήθηκα να διαπράξω την ανοησία του συρμού και να αντιμετωπίσω όλα όσα δεν μπορούσα να εξηγήσω σαν μια απάτη». Ήταν επομένως φυσιολογικό να ασχοληθεί και με το θέμα των συμπτώσεων. Το βιβλίο που έγραψε (σε συνεργασία με τον φυσικό Βόλφγκανγκ Πάουλι) ονομάζεται Συγχρονικότητα: μια Αρχή μη-Αιτιακής Σύνδεσης.
Η συγχρονικότητα, σύμφωνα με τον Γιουνγκ, «είναι το ταυτόχρονο συμβάν δύο φαινομένων που δεν συνδέονται αιτιοκρατικά αλλά εννοιολογικά, ή μια σύμπτωση μέσα στον χρόνο δύο ή και περισσοτέρων μη-αιτιακά συνδεόμενων περιστατικών που έχουν ένα ίδιο ή παρόμοιο νόημα, ισόβαθμο, σαν ερμηνευτική αρχή, με την αιτιότητα». Στο ερμηνευτικό όμως επίπεδο ο Γιουνγκ, σαν ψυχολόγος που ήταν, προσπάθησε να εξηγήσει όλα τα φαινόμενα που δεν μπορούν να στηριχτούν στη φυσική αιτιότητα (και κατ’ επέκταση και τις συμπτώσεις) σαν εκδηλώσεις των εννοιών που ο ίδιος εισήγαγε στην Ψυχολογία, δηλαδή του «συλλογικού ασυνείδητου» και των «αρχετύπων».
Έφτασε μάλιστα στο σημείο να ισχυριστεί ότι τα αρχέτυπα είναι ψυχο-φυσικές οντότητες (ψυχοειδή) που η διαψυχική τους πραγματικότητα μπορεί να προκαλέσει διάφορα ανεξήγητα φαινόμενα.
Η θεωρία τού Γιουνγκ, σύμφωνα με τον Άρθουρ Κέσλερ, «είναι ομιχλώδης, ασαφής, και μάλλον αφελής» – και θα συμφωνήσω μαζί του. Δεν εξηγεί πώς και κυρίως γιατί το συλλογικό ασυνείδητο και τα αρχέτυπα προκαλούν τις συμπτώσεις. Εκείνη του Κάμερερ, αν και πιο πειστική και τεκμηριωμένη, πέφτει, κατά τη γνώμη μου, σε ένα βασικό σφάλμα: Αναφέρεται στις επιφανειακές, στις μη-αιτιακές συμπτώσεις.
Σίγουρα υπάρχουν και τέτοιες. Τι γίνεται όμως με εκείνες που αλλάζουν τον ρου της Ιστορίας (μάχη του Βατερλό, αποτυχημένη απόπειρα απόβασης των Μογγόλων στην Ιαπωνία, αποτυχημένο πραξικόπημα του Βενιζέλου, αποτυχημένες απόπειρες δολοφονίας κατά του Χίτλερ, κλπ) ή είναι καθοριστικές για τη ζωή ενός ανθρώπου (βλέπε τα πολυάριθμα παραδείγματα που αναφέρω στο σχετικό κομμάτι); Αυτές είναι όχι μόνο αιτιοκρατικές αλλά και άκρως νομοτελειακές, μόνο που αγνοούμε τις αιτίες και τον απώτερο σκοπό τους. Όμως η άγνοια της αιτίας κάποιου συμβάντος αποκλείει και την ύπαρξή του; Σίγουρα όχι.
Και ας περάσουμε στην πιο ενδιαφέρουσα απόπειρα εξήγησης του τυχαίου και των συμπτώσεων, εκείνης του Χρήστου Μαρκόπουλου. (Για όσους δεν τον γνωρίζουν, πρόκειται για έναν πανεπιστημιακό με σπουδές Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Χημείας, Πυρηνικής Χημείας, με διδακτική θητεία στο Πολυτεχνείο, με ερευνητικό έργο σε ξένα Πανεπιστήμια και στο νΔημόκριτο, κλπ, κλπ. Τα αναφέρω όλα αυτά για να μην υποθέσουν κάποιοι ότι πρόκειται για έναν ακόμη «αλαφροΐσκιωτο»!)
Ο Μαρκόπουλος ξεκινάει την έρευνά του με τις διάφορες όψεις του Νόμου των Πιθανοτήτων και με τα αποτελέσματα πειραμάτων σχετικών με το τυχαίο ή μη κάποιων πραγμάτων, που έγιναν από μαθηματικούς. Στη συνέχεια επεκτείνει τα αποτελέσματα στους χώρους της Χημείας, της Βιολογίας, και της ανθρώπινης κοινωνίας με άκρως ενδιαφέρουσες διαπιστώσεις. Ας συνοψίσουμε τη θεωρία του, ξεκινώντας από τα πειράματα τύχης που πραγματοποιήθηκαν από ειδικούς.
Θα ξεκινήσουμε από ένα απλό καθημερινό παράδειγμα, εκείνο της κλήρωσης των λαχείων. Συχνά, ακούμε τους λαχειοπώλες να διαφημίζουν τον λήγοντα αριθμό κάποιου λαχείου τους (το γνωστό αμορτί), ο οποίος συνήθως είναι ένας αριθμός που έχει καιρό να βγει. Η κοινή λογική λέει ότι ένας αριθμός που έχει καιρό να εμφανιστεί έχει περισσότερες πιθανότητες να βγει από έναν που έχει ήδη κληρωθεί. Και όμως, τα σχετικά πειράματα απέδειξαν ακριβώς το αντίθετο! Έστω ότι στις τέσσερις τελευταίες κληρώσεις εμφανίστηκαν οι λήγοντες 2, 5, 7, 1. Στις επόμενες κληρώσεις αυτοί οι τέσσερις αριθμοί έχουν 70% πιθανότητες να ξαναβγούν, ενώ οι 3, 4, 6, 8, 9, 0, (που δεν βγήκαν) έχουν 30% πιθανότητες να εμφανιστούν!
Για τους δύσπιστους υπάρχει και ένα πείραμα που μπορεί να κάνει ο καθένας, το γνωστό κορώνα-γράμματα. Κι εδώ έχει διαπιστωθεί ότι εκείνος που θα κερδίσει την πρώτη ρίψη έχει πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να κερδίσει στο σύνολο του παιχνιδιού από εκείνον που έχασε (εφ’ όσον φυσικά συνεχίσουν να παίζουν και οι δύο παίκτες υπέρ της ίδιας πλευράς)! Από όλα αυτά τα στοιχεία ο Μαρκόπουλος καταλήγει στους μυστηριώδεις νόμους της «κυριαρχίας των πρώτων»:
· Σε κάθε πεπερασμένο πλήθος ισοπίθανων γεγονότων έχουμε ανισότητα των εμφανιζόμενων συχνοτήτων. Κάποια από αυτά εμφανίζονται συχνότερα από κάποια άλλα.
· Σε κάθε τέτοιο σύνολο γεγονότων διαμορφώνεται μια κυριαρχία των πρώτων. Τα γεγονότα δηλαδή που εμφανίζονται πρώτα έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανιστούν ξανά από εκείνα που δεν εμφανίστηκαν καθόλου.
· Ενώ οι πρώτες εμφανίσεις υπακούουν (τουλάχιστον θεωρητικά) στο τυχαίο, οι μετέπειτα εμφανίσεις μοιάζουν να διέπονται από μια μυστηριώδη αιτιοκρατία που καθορίζει την επαναληψιμότητά τους (εξαναγκασμένη τυχαιότητα).
Στη συνέχεια, ο Μαρκόπουλος εφαρμόζει τα αποτελέσματα της έρευνάς του και σε άλλους τομείς και φτάνει στα ίδια συγκλονιστικά αποτελέσματα. Στη Βιοχημεία διαπιστώνει ότι τα αμινοξέα εκείνα που θα εμφανιστούν πρώτα στη σύνθεση μιας πρωτεΐνης έχουν περισσότερες πιθανότητες να ξαναεμφανιστούν και στη σύνθεση άλλων πρωτεϊνών, οι άνθρωποι που πετυχαίνουν πρώτοι σε κάποιον τομέα έχουν περισσότερες πιθανότητες να συνεχίσουν να είναι πρώτοι, κλπ.
Όλα τα παραπάνω έχουν διαπιστωθεί πειραματικά και εμπειρικά και είναι όντως απίστευτα. Υπάρχουν όμως, κατά την άποψή μου, ένα τελευταίο βασικό ερώτημα και μια ένσταση που μας εμποδίζουν να πούμε ότι ανακαλύψαμε οριστικά τον τρόπο λειτουργίας των διαφόρων παράδοξων φαινομένων της ζωής.
Η ένσταση αφορά την εφαρμογή των συμπερασμάτων του Μαρκόπουλου στον κόσμο των ανθρώπων, όπου ο νόμος της κυριαρχίας των πρώτων φαίνεται να αποτελεί εξαίρεση. Ας πάρουμε για παράδειγμα αυτό που συμβαίνει σήμερα στον χώρο του ελληνικού τραγουδιού. Νεαροί τραγουδιστές και τραγουδίστριες, που μοιάζουν να ξεπηδούν από το πουθενά, επισκιάζουν ξαφνικά συναδέλφους τους που κοπίασαν επί σειρά ετών για να καθιερωθούν.
Αν ψάξουμε, ανάλογα παραδείγματα θα βρούμε και στον χώρο της λογοτεχνίας, της οικονομίας, κλπ. Όσο για το βασικό ερώτημα, είναι το εξής: Πόσο τυχαίες είναι οι αρχικές εμφανίσεις που καθορίζουν τη μετέπειτα επαναληψιμότητα και την κυριαρχία των πρώτων γεγονότων; Αν είναι όντως τυχαίες, τότε ζούμε σε αυτό που ο Μαρκόπουλος ονομάζει «εξαναγκασμένη τυχαιότητα», δηλαδή σε έναν παράξενο συνδυασμό τυχαίου και αναγκαιότητας. Αν δεν είναι τυχαίες, τότε ζούμε σε έναν κόσμο καθαρά ντετερμινιστικό. Επειδή το βασικό αυτό ερώτημα δεν απαντήθηκε, ούτε είναι δυνατόν να απαντηθεί, το θέμα παραμένει (δυστυχώς) ανοιχτό:Πόσο «τυχαίο» είναι το τυχαίο;
Τη σημασία των συμπτώσεων την τοποθετώ δίπλα στα ιστορικά παράδοξα, και το μυστήριο των «χαρισματικών ηγετών», το οποίο εντάσσει όλα αυτά τα ανεξήγητα φαινόμενα, στη φοβερή εκείνη δύναμη για την οποία οι αρχαίοι Έλληνες είχαν τόσες λέξεις: Μοίρα, Πεπρωμένο, Ειμαρμένη ή Τρομερή Ανάγκη…
aorata-gegonota

Κινέζικο φυτό σκοτώνει τον καρκίνο σε 40 ημέρες..!!

12771 Κινέζικο φυτό σκοτώνει τον καρκίνο σε 40 ημέρες..!!


Ενα ελάχιστα γνωστό φυτό με ένα πραγματικά περίεργο όνομα κάνει τώρα πρωτοσέλιδα ως… δολοφόνος του καρκίνου, με την ένωση του φυτού εξαφανίστηκαν οι όγκοι σε ποντίκια με καρκίνο του …παγκρέατος. Γνωστό ως η «βροντή του θεού της αμπέλου» ή lei gong teng, το κινεζικό φυτό έχει ενσωματωθεί στην κινεζική ιατρική και έχει χρησιμοποιηθεί για αιώνες για την αποκατάσταση, υπό ορισμένες προϋποθέσεις όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα. Σύμφωνα με τη νέα έρευνα από το Πανεπιστημίου του Τεκτονικού
Κέντρου για τον Καρκίνο στην Μινεσότα www.cancer.umn.edu, η ένωση των φυτών δεν οδήγησε σε κανένα σημάδι όγκου μετά από μια περίοδο 40 ημερών – ακόμη και μετά τη διακοπή της θεραπείας. Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Science Translational Medicine και χρηματοδοτήθηκε από τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας, ακόμη και οι επιστήμονες που εργάζονται για το έργο είχαν μείνει άφωνοι από τις αντικαρκινικές ιδιότητες της ένωσης. Περιέχει κάτι που είναι γνωστό ως τριπτολίδη, η οποία έχει χαρακτηριστεί ως μαχητής του καρκίνου σε προηγούμενη έρευνα, που πιστεύεται ότι είναι το βασικό συστατικό που μπορεί να είναι υπεύθυνο για τις αντικαρκινικές ικανότητες. Ο αντιπρόεδρος της έρευνας στο Κέντρο Καρκίνου εξήγησε στο Bloomberg:
Αυτό το φάρμακο είναι απίστευτα ισχυρό για να σκοτώνει τα καρκινικά κύτταρα, είπε.
Οπως και με πολλές άλλες ισχυρές ουσίες, όπως η κουρκούμη και το τζίντζερ, η επικρατούσα τάση στην επιστήμη είναι ακόμη αργά για να επιβεβαιώσει αυτό που πολλοί στην παραδοσιακή ιατρική έχουν γνωστό για ολόκληρη τη ζωή τους.
Αυτό φυσικά, οφείλεται στο γεγονός ότι απλά δεν υπάρχει χρήμα για μεγάλες εταιρείες να ερευνήσουν τις θεραπευτικές ιδιότητες των βοτάνων και φυσικών ενώσεων, όπως η ένωση που βρίσκεται στο lei gong teng.
Το Turmeric και το τζίντζερ, για παράδειγμα, έχει βρεθεί ότι έχει καταπληκτικές αντικαρκινικές ουσίες που είναι σχεδόν δωρεάν σε σύγκριση με τα ακριβά και επικίνδυνα φάρμακα κατά του ουσίες. Παρ ‘όλα αυτά, οι μεγαλοφαρμακευτικές έχουν καταφέρει να αγνοήσουν αυτά τα μπαχαρικά όσο το δυνατόν περισσότερο. Στην πραγματικότητα, έχουν ακόμη επινοήσει χιλιάδες μελέτες που να καταδεικνύουν με δόλο την υποτιθέμενη αξία των φαρμακευτικών προϊόντων που προωθούνται από τις μεγάλες φαρμακευτικές.
Πηγή: http://maidanoi.com

1 παντελόνι... 8 διαφορετικοί τρόποι να το φορέσεις!



Το δερμάτινο παντελόνι, αγαπημένο κομμάτι της μεταβατικής σεζόν
Μπορεί οι βιτρίνες να κατακλύζονται με ανοιξιάτικα, έξω όμως κάνει ακόμα κρύο και το δερμάτινο παντελόνι παραμένει αγαπημένος σύμμαχος στυλ. 
Το πολύ στυλάτο blog My Daily Style προτείνει 8 διαφορετικούς τρόπους για να φορέσουμε το ίδιο δερμάτινο παντελόνι από το πρωί μέχρι το βράδυ, συνδυάζοντάς το από τα sneakers μέχρι τα τακούνια σου! Πάρε ιδέες και προσάρμοσέ τις στη θερμοκρασία και φυσικά στο στυλ σου… 


Νονοι και δωρα (ιδεες)

  Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...