Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

Πώς να διανύσετε πάνω από 1000 χιλιόμετρα με 50 ευρώ

Πώς να διανύσετε πάνω από 1000 χιλιόμετρα με 50 ευρώ
Οι τιμές των καυσίμων επιτέλους υποχωρούν. Παρά την υπερφορολόγηση, η λιανική τιμή του πετρελαίου κίνησης υποχώρησε κάτω από τα 1,3 ευρώ ανά λίτρο σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας. Σε συνδυασμό με τις μειωμένες καταναλώσεις καυσίμου που προσφέρουν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, προκύπτει ότι υπάρχουν τουλάχιστον 50 μοντέλα στην αγορά τα οποία μπορούν να διανύσουν από 1000 έως 1300 χιλιόμετρα με 50 ευρώ.

Ποια είναι αυτά τα μοντέλα; Δείτε τα στον πίνακα που ακολουθεί. Πρόκειται για πετρελαιοκίνητα οχήματα τα οποία καταναλώνουν κάτι περισσότερο από 3 λίτρα για να διανύσουν 100 χιλιόμετρα. Οι υπολογισμοί έγιναν με μέση τιμή λίτρου τα 1,3 ευρώ. Το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι και ο λόγος για τον οποίο τα πετρελαιοκίνητα οχήματα αυξάνουν ολοένα και περισσότερο τις πωλήσεις τους. Παρά το γεγονός ότι το κόστος αγοράς είναι ακριβότερο, η μεγάλη διαφορά στην τιμή του καυσίμου που προκύπτει από τον συνδυασμό «χαμηλότερη τιμή-μικρότερη κατανάλωση» οδηγεί σε γρήγορη απόσβεση.
Ολόκληρος ο κατάλογος με τα 50 οχήματα που εξασφαλίζουν αποστάσεις άνω των 1000 χιλιομέτρων με 50 ευρώ, έχει ως εξής:
 Μάρκα και μοντέλοΚαύσιμοΕιδικές Εκπομπές CO2- συνδυασμένος κύκλος (gr/km)Κατανάλωση (αστικός / υπεραστικός / συνδυασμένος κύκλος)Απόσταση με πετρέλαιο κίνησης αξίας 50 ευρώ
SMART COUPE PURE
1PULSE /PASSION CDI (54 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ863,3 / 3,3 / 3,31166
2CABRIO / PULSE /PASSION CDI (54 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ863,3 / 3,3 / 3,31166
CITROEN
3C3 / 1.4 e-HDi 70 BMP STTΠΕΤΡΕΛΑΙΟ873,6 / 3,2 / 3,41202
4DS3 / 1.4 e-HDi 70 STT (Τάσια 16" Airflow)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ873,6 / 3,2 / 3,41202
PEUGEOT
5208 / 1,2 ACCESS/ACTIVE 3D/5D (68 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ873,6 / 3,2 / 3,41202
RENAULT
6CLIO / 1.5 dci 3D/5D (90 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ894,2 / 3 / 3,41282
7ΝΕΟ TWINGO / 1.5 dCi (85hp)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ904,1 / 3,1 / 3,41241
SEAT
8NEW IBIZA 3D/5D / 1.2 CR 3D / 5D (75 HP) E-EcomotiveΠΕΤΡΕΛΑΙΟ894,1 / 3 / 3,41282
9NEW IBIZA ST / 1.2 CR 3D / 5D / ST (75 HP) E-EcomotiveΠΕΤΡΕΛΑΙΟ894,1 / 3 / 3,41282
SKODA
10FABIA A05 1.2 TDI CR (75 HP) GREENLINEΠΕΤΡΕΛΑΙΟ894,1 / 3 / 3,41282
11FABIA A05 REFLEX 1.2 TDI CR (75 HP) GREENLINEΠΕΤΡΕΛΑΙΟ894,1 / 3 / 3,41282
VOLKSWAGEN
12POLO / 1.2 TDI BlueMotion 3D/5D (75 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ894,1 / 3 / 3,41282
ALFA ROMEO
13ΜiTo / 1.3 JTDM-2 (85 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ904,5 / 2,9 / 3,51326
FIAT
14PUNTO 2012 / 1.3 MTJ 3D/5D (85 HP) - (S&S) Euro5ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ904,6 / 3 / 3,51282
OPEL CORSA
151.3 DTE 3D ecoFlex Start & Stop (95 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ944,2 / 3,1 / 3,51241
RENAULT
16ΝΕΟ MEGANE COUPE / 1,5 ENERGY dCi (110HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ903,9 / 3,2 / 3,51202
17ΝΕΟ MEGANE ESTATE / 1,5 ENERGY dCi (110HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ903,9 / 3,2 / 3,51202
18ΝΕΟ MEGANE HATCHBACK / 1,5 ENERGY dCi 110ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ903,9 / 3,2 / 3,51202
CHEVROLET
19AVEO T-300 (KL1T) / 1.3 D 5D (95 HP) M/TΠΕΤΡΕΛΑΙΟ954,2 / 3,3 / 3,61166
CITROEN
20C3 / 1.6 e-HDi 90 STT (Τροχοί 15" AIRFLOW)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ934,2 / 3,2 / 3,61202
21DS3 / 1.6 e-HDi 90 (Τάσια 16" Airflow)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ954,3 / 3,2 / 3,61202
FIAT
22PUNTO EVO / 1.3 MTJ 3D/5D (85 HP) - (S&S) Euro5ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ954,6 / 3 / 3,61282
FORD FIESTA
233D/5D 1.6 (95 PS)_ECOnetic_12,5MYΠΕΤΡΕΛΑΙΟ954,4 / 3,2 / 3,61202
HYUNDAI
24i21 / 1.1 4D (87 HP) / EURO -VΠΕΤΡΕΛΑΙΟ934,2 / 3,3 / 3,61166
OPEL CORSA
251.3 DTE 5D ecoFlex Start & Stop (95 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ954,3 / 3,2 / 3,61202
VOLVO
26C30 1.6 D2 3D 115hp Start/Stop Man 6 spdΠΕΤΡΕΛΑΙΟ944,2 / 3,3 / 3,61166
27V40 1.6 D2 94g Start/Stop 5D FWD 115hp Manual 6spdΠΕΤΡΕΛΑΙΟ944 / 3,4 / 3,61131
CHEVROLET
28AVEO T-300 (KL1T) / 1.3 D 4D (75 HP) M/TΠΕΤΡΕΛΑΙΟ974,2 / 3,3 / 3,71166
CITROEN
29C3 / 1.6 e-HDi 90 STT (Τροχοί 16" Exclusive & Ser.Special)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ984,4 / 3,3 / 3,71166
30DS3 / 1.6 e-HDi 90 (Τροχοί 16" / 17")ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ984,4 / 3,3 / 3,71166
FORD NEO FOCUS
315D/SW 1.6 Duratorq ECOnetic (105PS)_12,75MYΠΕΤΡΕΛΑΙΟ994,3 / 3,4 / 3,71131
OPEL
32OPEL / ASTRA J / 1.7 5D CDTI (130 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ994,3 / 3,4 / 3,71131
VOLKSWAGEN POLO
331.6 TDI BlueMotion Technology TRENDLINE / COMFORTLINE 3D/5D (90 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ964,6 / 3,2 / 3,71202
AUDI
34A1 / 1.6 TDI ATTRACTION 3D (90 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ994,4 / 3,4 / 3,81131
35A1 / 1.6 TDI AMBITION 3D (90 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ994,4 / 3,4 / 3,81131
36A1 / 1.6 TDI ATTRACTION 3D (105 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ994,4 / 3,4 / 3,81131
37A1 / 1.6 TDI AMBITION 3D (105 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ994,4 / 3,4 / 3,81131
38A1 SPORTBACK / 1.6 TDI ATTRACTION 5D (90 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ994,4 / 3,4 / 3,81131
39A1 SPORTBACK / 1.6 TDI AMBITION 5D (90 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ994,4 / 3,4 / 3,81131
40A1 SPORTBACK / 1.6 TDI ATTRACTION 5D (105 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ994,4 / 3,4 / 3,81131
41A1 SPORTBACK / 1.6 TDI AMBITION 5D (105 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ994,4 / 3,4 / 3,81131
42A3 / 1.6 TDI 99g 3D (105 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ994,7 / 3,3 / 3,81166
BMW
43F20 - Σειρά 1 5Θυρη / 116d Efficient Dynamics 1.6 5D (116 HP)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ994,4 / 3,4 / 3,81131
CHEVROLET
44AVEO T-300 (KL1T) / 1.3 D 5D (75 HP) M/TΠΕΤΡΕΛΑΙΟ994,3 / 3,4 / 3,81131
CITROEN
45C3 / 1.4 HDi70 (Τροχοί 15" AIRFLOW)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ994,5 / 3,4 / 3,81131
46C4 / 1.6 e-HDi 110 MCP STT (Pack Aero)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ984,2 / 3,5 / 3,81099
47C5 / 2.0 Hybrid4 BMP6 (Τροχοί 17'')ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ993,9 / 3,7 / 3,81040
48DS3 / 1.4 HDi 70 (Τάσια 16" Airflow)ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ994,5 / 3,4 / 3,81131
49DS3 / 1.6 e-HDi 110 BM6 (Τροχοί 17")ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ994,6 / 3,4 / 3,81131
HYUNDAI
50i20 / 1.1 4D (87 HP) / EURO -VΠΕΤΡΕΛΑΙΟ994,6 / 3,4 / 3,81131

Στην Emma Delta το 33% του ΟΠΑΠ

Στην Emma Delta το 33% του ΟΠΑΠ
Κλείδωσε» και επισήμως έναντι τιμήματος 652 εκ. ευρώ η πώληση του 33% του ΟΠΑΠ στο επενδυτικό σχήμα Emma Delta, όπως προκύπτει και από την ανακοίνωση του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα που μιλά για την επιτυχή ολοκλήρωση της πρώτης μεγάλης ιδιωτικοποίησης.

«Με επιτυχία ολοκληρώθηκε σήμερα η πρώτη μεγάλη αποκρατικοποίηση
Στα 652 εκατ. ευρώ ανήλθε η τελική, βελτιωμένη προσφορά της Emma Delta για την εξαγορά του 33% του ΟΠΑΠ.
"Με επιτυχία ολοκληρώθηκε σήμερα η πρώτη μεγάλη αποκρατικοποίηση που πραγματοποιήθηκε στη χώρα μας", δήλωσε ο Γιάννης Στουρνάρας αναφερόμενος στην συμφωνία για τον ΟΠΑΠ.
"Τα οφέλη για το ελληνικό Δημόσιο είναι πολλαπλά, αφού αποδεικνύεται η εμπιστοσύνη των επενδυτικών κεφαλαίων στην ελληνική Οικονομία και ταυτόχρονα εξασφαλίζονται για πρώτη φορά, πέραν του τιμήματος και έσοδα από φόρους 30% επί των μικτών κερδών που θα μπαίνουν κάθε χρόνο στο δημόσιο ταμείο" τόνισε ο υπουργός Οικονομικών.
Το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων, υπογράμμισε, θα συνεχιστεί από την κυβέρνηση με "αποφασιστικότητα, προκειμένου, να επισπευστεί η έξοδος της χώρας από την κρίση με τους ταχύτερους δυνατούς χρόνους και επωφελέστερους όρους για την εθνική μας οικονομία".

Κούρεμα με την ψιλή και για το εισόδημα της "στέγης"

Κούρεμα με την ψιλή και για το εισόδημα της "στέγης"
Αναδρομικά από τον Φεβρουάριο μειώνονται οι τιμές που θα εισπράττουν όσοι καταναλωτές εγκατέστησαν φωτοβολταϊκά στις ταράτσες τους. Όσοι δεν πρόλαβαν να συνδεθούν με το δίκτυο, μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσουν τα σχέδιά τους λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα.


Στην ανακοίνωσή του, το υπουργείο Περιβάλλοντος δεν αναφέρει πόσο μειώθηκαν οι τιμές στα οικιακά φωτοβολταϊκά. Το fpress.grέκανε τις συγκρίσεις και αποδεικνύει ότι το εισόδημα για όσους συνδέσουν το φωτοβολταϊκό τους μετά τον Φεβρουάριο του 2013, μειώνεται από …37% έως 47% ανάλογα με το πότε θα γίνει η σύνδεση. Είναι προφανές ότι μια τόσο σημαντική μείωση, θα διπλασιάσει τον χρόνο απόσβεσης της επένδυσης.
Δείτε τον πίνακα με τις τιμές που ίσχυαν μέχρι σήμερα, τις τιμές που θα ισχύουν από εδώ και στο εξής καθώς και τα ποσοστά μεταβολής
Περίοδος εγκατάστασης
Τιμή πριν  (ανά κιλοβατώρα)
Τιμή τώρα (ανά κιλοβατώρα0
Μεταβολή (%)
έως τον Φεβρουάριο του 2013
0,238750,125-47,64%
έως τον Αύγουστο του 2013
0,22801
0,125
-45,18%
έως τον Φεβρουάριο του 2014
0,21775
0,12
-44,89%
έως τον Αύγουστο του 2014
0,20795
0,12
-42,29%
έως τον Φεβρουάριο του 2015
0,19859
0,115
-42,09%
έως τον Αύγουστο του 2015
0,18965
0,115
-39,36%
έως τον Φεβρουάριο του 2016
0,18112
0,11
-39,27%
έως τον Αύγουστο του 2016
0,17297
0,11
-36,41%
έως τον Φεβρουάριο του 2017
0,16518
0,105
-36,43%
έως τον Αύγουστο του 2017
0,15775
0,1
-36,61%
έως τον Φεβρουάριο του 2018
0,15065
0,095
-36,94%
έως τον Αύγουστο του 2018
0,14387
0,09
-37,44%
έως τον Φεβρουάριο του 2019
---
0,085
---
έως τον Αύγουστο του 2019
---
0,08
---
 Ολόκληρη η απόφαση για τα φωτοβολταϊκά, όπως την υπέγραψαν τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Οικονομικών έχει ως εξής:
Η παράγραφος 1 του άρθρου 3 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Η Σύμβαση Συμψηφισμού για φωτοβολταϊκό σύστημα (εφεξής Σύμβαση Συμψηφισμού) συνάπτεται μεταξύ κυρίου του φωτοβολταϊκού και ΔΕΗ Α.Ε. ή άλλου προμηθευτή που ηλεκτροδοτεί τις καταναλώσεις του στο κτίριο όπου εγκαθίσταται το φωτοβολταϊκό σύστημα, για είκοσι πέντε (25) έτη, με έναρξη ισχύος την ημερομηνία ενεργοποίησης της σύνδεσης του φωτοβολταϊκού συστήματος. Η εν λόγω σύμβαση συνομολογείται με σταθερή τιμή αναφοράς που αντιστοιχεί στο μήνα και το έτος του πίνακα της παραγράφου 3, και αντιστοιχεί στην τιμή που ισχύει κατά την ημερομηνία ενεργοποίησης της σύνδεσης του φωτοβολταϊκού σταθμού».

2. Η παράγραφος 3 του άρθρου 3 αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Η τιμή της παραγόμενης από το φωτοβολταϊκό σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας που εγχέεται στο δίκτυο ορίζεται σύμφωνα με τον ακόλουθο πίνακα:
Μήνας / Έτος
Tιμή (ευρώ/MWh)
Φεβρουάριος 2013
125,00
Αύγουστος 2013
125,00
Φεβρουάριος 2014
120,00
Αύγουστος 2014
120,00
Φεβρουάριος 2015
115,00
Αύγουστος 2015
115,00
Φεβρουάριος 2016
110,00
Αύγουστος 2016
110,00
Φεβρουάριος 2017
105,00
Αύγουστος 2017
100,00
Φεβρουάριος 2018
95,00
Αύγουστος 2018
90,00
Φεβρουάριος 2019
85,00
Αύγουστος 2019
80,00


Άρθρο 3
Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την 1η Ιουνίου 2013.

Ποιοι θα μπορούν να νοικιάσουν γη με… ένα ευρώ το στρέμμα

Ποιοι θα μπορούν να νοικιάσουν γη με… ένα ευρώ το στρέμμα
Νέο νόμο ο οποίος θα καταστήσει ελκυστικότερη την ενοικίαση αγροτικής γης προετοιμάζει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Οι ενδιαφερόμενοι, με βάση τα όσα αποκάλυψε ο αρμόδιος υπουργός, θα μπορούν και μεγαλύτερες εκτάσεις να εξασφαλίσουν και να πληρώνουν μικρότερο ενοίκιο το οποίο σήμερα διαμορφώνεται στα πέντε ευρώ.


Όπως εξήγησε  ο κ. Τσαυτάρης στο νομοσχέδιο του Υπουργείου που θα κατατεθεί στη Βουλή  αίρεται για την περίπτωση των βοσκοτόπων που είναι δημόσιες εκτάσεις το όριο των 100  στρεμμάτων, όπως επίσης αίρονται και τα προβλήματα που δημιουργούσε ο παλιός νόμος αναφορικά με την υποχρεωτική καταβολή εκ μέρους των κτηνοτρόφων του ποσού των  5 ευρώ ανά στρέμμα για τη μίσθωση των εκτάσεων.
Όσον αφορά στο ζήτημα, των χρημάτων που θα πρέπει να πληρώσει κάποιος για την ενοικίαση της γης, «στο νέο νόμο αναφέρεται ότι μπορεί να δοθούν μέχρι 5 ευρώ το στρέμμα και κρίνεται από τους τοπικούς άρχοντες ανάλογα με την αξία και τη ζήτηση αν θα δώσουν 1 ευρώ, ή 2 ευρώ ή 3 ευρώ ή περισσότερα ευρώ - μέχρι 5 ευρώ για τους κτηνοτρόφους» όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά

Πώς να διεκδικήσετε δωρεάν γη και χρηματοδότηση για το στήσιμο της δικής σας δουλειάς

Πώς να διεκδικήσετε δωρεάν γη και χρηματοδότηση για το στήσιμο της δικής σας δουλειάς
Επειδή η ανεργία έχει χτυπήσει κόκκινο στις ηλικίες έως 35 ετών με στο ποσοστό να ξεπερνά το 60%, καλό θα είναι όσοι ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στον αγροτικό τομέα, να μάθουν πως θα διεκδικήσουν δωρεάν γη, χρηματοδότηση και την εξασφάλιση διάθεσης της παραγωγής τους
Η Τράπεζα Πειραιώς, πιστεύοντας στις προοπτικές ανάπτυξης του αγροτικού τομέα στη χώρα μας, έχει ήδη ανακοινώσει σημαντικές πρωτοβουλίες, προϊόντα και δράσεις που έχουν ως στόχο να υποστηρίξουν και να ενισχύσουν τον κρίσιμο αυτό τομέα της εθνικής μας οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος της Τράπεζας Πειραιώς, θα διαθέσει 5.000 στρέμματα γης σε ολόκληρη τη χώρα, σε νέους κάτω των 35 ετών, που επιθυμούν να μπουν δυναμικά στον αγροτικό χώρο υιοθετώντας πρακτικές υπεύθυνης γεωργίας και βιώσιμης επιχειρηματικότητας. Η διάθεση της γης θα γίνει στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου προγράμματος που θα καλύπτει τη γη, την απαραίτητη εκπαίδευση, τη χρηματοδότηση, μέχρι και την εξασφάλιση διάθεσης της παραγωγής. Με την επιτυχή ολοκλήρωση ενός πενταετούς κύκλου του ανωτέρω προγράμματος, η γη θα παραχωρείται στους συγκεκριμένους αγρότες.

Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από το Κέντρο Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας Εξέλιξη Α.Ε., μέλος του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς, που από 1η Ιουνίου, θα υποδέχεται τις αιτήσεις, από όσους ενδιαφέρονται να συμμετέχουν σε αυτό. Οι αιτήσεις θα αξιολογηθούν , με βάση συγκεκριμένα κριτήρια και όσοι επιλεγούν θα ενταχθούν σε ειδικό ταχύρρυθμο πρόγραμμα εκπαίδευσης, που θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο. Στόχος του προγράμματος θα είναι να δώσει πρακτικές γνώσεις και κατευθύνσεις βιώσιμης διαχείρισης μιας γεωργικής επιχείρησης, αξιοποιώντας ορθές περιβαλλοντικές πρακτικές και θα οδηγεί στην κατάρτιση συγκεκριμένου επιχειρηματικού σχεδίου (business plan) για κάθε συμμετέχοντα.
Οι νέοι αγρότες, που θα πρέπει να ολοκληρώσουν με επιτυχία το πρόγραμμα τους, θα ενισχυθούν μέσω ειδικά σχεδιασμένων χρηματοδοτικών εργαλείων για την κάλυψη της εγκατάστασής τους, των αναγκών τους σε μηχανήματα, αγροεφόδια, σπόρους ή σποριόφυτα. Παράλληλα, ο Όμιλος θα φροντίσει για την πλήρη απορρόφηση της αγροτικής τους παραγωγής κατά τα πρώτα 3 έτη, ενισχύοντας ταυτόχρονα με συμβουλευτικές υπηρεσίες και πρακτικές κατευθύνσεις την υλοποίηση του επιχειρηματικού σχεδίου που θα έχει δημιουργηθεί. Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί άλλη μια πρωτοβουλία του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς, που αποδεικνύει έμπρακτα τη δέσμευσή του για την υποστήριξη της χώρας και των νέων ανθρώπων της σε αυτή την δύσκολη οικονομική συγκυρία, συμβάλλοντας παράλληλα στην καθιέρωση νέων, πιο υπεύθυνων και βιώσιμων επιχειρηματικών πρακτικών.
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποστέλλουν e-mail στοinfo@excelixi.org ή να επικοινωνούν στα τηλέφωνα 2106291201, 2106291432 και 2106291555

Τα τέσσερα βήματα για να εισπράξετε επίδομα τέκνων έως 3920 ευρώ

Τα τέσσερα βήματα για να εισπράξετε επίδομα τέκνων έως 3920 ευρώ
Την απόφαση χορήγησης του επιδόματος τέκνων ακόμη και σε όσους έχουν ένα παιδί υπέγραψαν οι συναρμόδιοι υπουργοί. Δείτε τα τέσσερα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσετε, τα δικαιολογητικά που θα πρέπει να συλλέξετε αλλά και την «ηλεκτρονική ανάκριση» στην οποία θα σας υποβάλλει η εφορία αναγκάζοντάς σας να συμπληρώσετε το καινούργιο έντυπο Α21.

Πριν δείτε τα τέσσερα βήματα, ασφαλώς θα σας ενδιαφέρει να μάθετε το ύψος του επιδόματος που θα εισπράξετε ανάλογα με το εισόδημά σας. 
Βήμα 1ο: Υποβάλλουμε ηλεκτρονικά την φορολογική δήλωση προκειμένου να εμφανιστούν τα εισοδήματα του 2012 καθώς με βάση αυτά τα εισοδήματα θα κριθεί και το αν θα εισπράξουμε το επίδομα τέκνων ή όχι. ΠΡΟΣΟΧΗ: όσοι παραλείψουν να υποβάλλουν το επίδομα έως 31/12/2013, θα χάσουν το επίδομα. Ακόμη λοιπόν και αν δεν έχετε υποχρέωση υποβολής δήλωσης από την φορολογική νομοθεσία (π.χ διότι δεν έχετε καθόλου εισόδημα) να το πράξετε για να εισπράξετε το επίδομα παιδιών).
Βήμα 2ο: Συμπληρώνουμε –και πάλι ηλεκτρονικά- το καινούργιο έντυπο Α21 (και όχι Ε21 όπως το γνωρίζαμε αρχικά) το οποίο έχει θέση αίτησης για την διεκδίκηση του επιδόματος τέκνων.
Βήμα 3ο: Καταθέτουμε στον αντιπρόσωπο του ΟΓΑ (ή στον δήμο και μέσα σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν από τον ΟΓΑ) τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
1. Πιστοποιητικό/ά οικογενειακής κατάστασης από το Δήμο, στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένα όλα τα μέλη της οικογένειας με κανονική εγγραφή.
2. Πιστοποιητικό σπουδών για τέκνα τα οποία μετά τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους φοιτούν στη μέση εκπαίδευση, σε ανώτερο ή ανώτατο εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Ελλάδας ή αναγνωρισμένο του εξωτερικού, καθώς και σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.). Εάν πρόκειται για εκπαιδευτικό ίδρυμα χώρας του εξωτερικού, εκτός των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το πιστοποιητικό σπουδών πρέπει να είναι θεωρημένο από το Ελληνικό Προξενείο.

3. Ιατρική γνωμάτευση του ΚΕ.Π.Α. ή απόφαση Υγειονομικής Επιτροπής του Ι.Κ.Α., για εξαρτώμενο τέκνο που έχει συμπληρώσει το 18ο αλλά όχι το 24ο έτος της ηλικίας του, δεν είναι σπουδαστής ή φοιτητής και έχει ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω. Τα εν λόγω δικαιολογητικά θα πρέπει να είναι σε ισχύ τη χρονική στιγμή που υποβάλλεται το έντυπο Α21.

4. Εάν συντρέχει περίπτωση από τις αναφερόμενες στην παρ. 3 του άρθρου 3 της παρούσας απόφασης, υποβάλλεται αντίγραφο ληξιαρχικής πράξης θανάτου του δικαιούχου ή απόφαση δικαστηρίου περί αφάνειας ή δικαστικής συμπαράστασης του δικαιούχου ή αμετάκλητη δικαστική απόφαση περί καταδίκης του ή δικαστική απόφαση ανάθεσης επιτροπείας σε φυσικό πρόσωπο ή οποιοδήποτε στοιχείο από το οποίο να φαίνεται ποιος έχει αναλάβει την ευθύνη διατροφής των τέκνων.


5. Έγγραφο πιστοποίησης μόνιμης διαμονής, για πολίτη κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

6. Ειδικό δελτίο ταυτότητας ομογενούς, για ομογενή αλλοδαπό.

7. Άδεια διαμονής, για πολίτη χώρας που ανήκει στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο και πολίτη της Ελβετίας, καθώς και για πολίτη άλλου κράτους (εκτός των ανωτέρω και της Ε.Ε.) που διαμένει μόνιμα στην Ελλάδα και είναι γονέας τέκνων ελληνικής υπηκοότητας.

8. Ειδικό Δελτίο Ταυτότητας Αλλοδαπού πολιτικού φυγάδα και Άδεια παραμονής Αλλοδαπού, για αλλοδαπό πρόσφυγα στον οποίο έχει αναγνωριστεί η προσφυγική ιδιότητα και έχει χορηγηθεί άσυλο.

9. Ειδικό δελτίο υπό ανοχή διαμονής αλλοδαπού που δεν έχει αναγνωριστεί ως πρόσφυγας, για αλλοδαπό στον οποίο δεν έχει αναγνωριστεί η προσφυγική ιδιότητα και έχει χορηγηθεί άδεια παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους.
Βήμα 4ο: Τα χρήματα, κατατίθενται στον τραπεζικό λογαριασμό του γονιού σε τρεις δόσεις. Μέσα στον Ιούλιο θα πληρωθεί το 50% του ποσού (δηλαδή το επίδομα για το πρώτο και το δεύτερο τρίμηνο του 2013 ενώ οι υπόλοιπες δύο δόσεις θα καταβληθούν ανά τρίμηνο αντίστοιχα.
Ολόκληρη η απόφαση έχει ως εξής:
Κ.Υ.Α. αριθμ. Δ27/οικ. 15239/645/16.5.2013
Τροποποίηση της υπ' αριθμ. Δ27/οικ.25530/790/2911 2012 (ΦΕΚ Β'3180) Κοινής Υπουργικής Απόφασης με θέμα «Καθορισμός της διαδικασίας χορήγησης και καταβολής του ενιαίου επιδόματος στήριξης τέκνων και του ειδικού επιδόματος σε τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες»
Αριθμ. Δ27/οικ. 15239/645

(ΦΕΚ Β' 1227/21-05-2013)

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Την παράγραφο ΙΑ, υποπαράγραφο ΙΑ.2 του Ν. 4093/2012 «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016  Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016» (222/Α), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

2. Το άρθρο 40 του Ν. 4141/2013 «Επενδυτικά εργαλεία ανάπτυξης, παροχή πιστώσεων και άλλες διατάξεις» (81/Α).

3. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (98/Α).

4. Τις διατάξεις του Π.Δ. 284/1988 « Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών (128/Α).

5. Τις διατάξεις του Π.Δ. 368/1989 « Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας» (163/Α) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και ειδικά τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 30Β που αφορούν στις αρμοδιότητες της Δ/νσης Προστασίας Οικογένειας της Γενικής Διεύθυνσης Πρόνοιας.

6. Το Π.Δ. 85/2012 «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (141/Α).

7. Το Π.Δ. 189/2009 «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων» (221/Α).

8. Το Π.Δ. 86/2012 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (141/Α).

9. Την υπ' αριθμ. 07927 ΕΞ κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών Γεώργιο Μαυραγάνη» (2574/Β).

10. Την υπ' αριθμ. 14362/2012 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Νικόλαο Παναγιωτόπουλο» (2166/Β).

11. Την υπ' αριθμ. Δ6Α 1083438ΕΞ2010/22-6-2010 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων και εξουσιοδότηση υπογραφής «Με εντολή Υπουργού» στο Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) (920/Β), όπως ισχύει.

12. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, 

αποφασίζουμε:

Καθορίζουμε τη διαδικασία, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και το φορέα χορήγησης για την εφαρμογή της παραγράφου ΙΑ, υποπαραγράφου ΙΑ.2 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 και του άρθρου 40 του N. 4141/2013 που αφορούν στη χορήγηση και καταβολή του ενιαίου επιδόματος στήριξης τέκνων και του ειδικού επιδόματος σε τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες, ως ακολούθως:

Άρθρο 1 
Αρμόδιες υπηρεσίες

1. Αρμόδια όργανα για τη συγκέντρωση των απαιτούμενων δικαιολογητικών είναι οι κατά τόπους ανταποκριτές του Οργανισμού Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Ο.Γ.Α.) ή και υπάλληλοι του Δήμου που ορίζονται για τον σκοπό αυτό από τον Δήμαρχο.

2. Αρμόδιο όργανο για την έκδοση πράξεων χορήγησης ή μη, τροποποιητικών, ανάκλησης, αναστολής, διακοπής και επαναχορήγησης των επιδομάτων, με βάση ψηφιοποιημένο αρχείο που θα αποστέλλει η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων στον Ο.Γ.Α., ορίζεται ο Προϊστάμενος του αρμόδιου τμήματος του Κλάδου Οικογενειακών Επιδομάτων της κεντρικής υπηρεσίας του Ο.Γ.Α. ή του αρμόδιου τμήματος του Περιφερειακού Υποκαταστήματος. Αρμόδιος για την έκδοση πράξης καταλογισμού, ορίζεται ο Προϊστάμενος του Κλάδου Οικογενειακών Επιδομάτων του Ο.Γ.Α.

3. Αρμόδια υπηρεσία για την διενέργεια των μηχανογραφικών διαδικασιών καταβολής των επιδομάτων ορίζεται η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών.

4. Αρμόδια υπηρεσία για την είσπραξη των αχρεωστήτως καταβληθέντων, σε περίπτωση που τα επιδόματα καταβλήθηκαν χωρίς να πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις, είναι η Διεύθυνση Πολιτικής Εισπράξεων του Υπουργείου Οικονομικών.

5. Οι διαδικασίες καταβολής των επιδομάτων και πίστωσης των λογαριασμών των δικαιούχων υλοποιούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Ο.Γ.Α. μετά τη δημιουργία αρχείου δυνητικά δικαιούχων με τα αναλογούντα ποσά, από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.

Άρθρο 2 
Χρόνος και τρόπος καταβολής

1. Το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων καταβάλλεται ανά τρίμηνο, με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου την τελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε ημερολογιακού τριμήνου.

2. Η καταβολή του ενιαίου επιδόματος στήριξης τέκνων του πρώτου τριμήνου κάθε έτους θα πραγματοποιείται μαζί με τα επιδόματα του δεύτερου τριμήνου, την τελευταία εργάσιμη ημέρα αυτού.

3. Το ειδικό επίδομα για τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες καταβάλλεται σε τρεις δόσεις, κατά τα οριζόμενα στις παρ. 1 και 2 του παρόντος άρθρου.

4. Σε περίπτωση που δεν υποβληθεί Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος μέχρι τις 31.12 τρέχοντος έτους, ο υπόχρεος καθίσταται μη δικαιούχος. Τα εισοδήματα που λαμβάνονται υπόψη είναι αυτά που έχουν δηλωθεί στις εκκαθαρισμένες αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις έως την ως άνω ημερομηνία.

5. Η επεξεργασία και εκκαθάριση των συμπληρωματικών - τροποποιητικών Δηλώσεων Φορολογίας Εισοδήματος Ε1 και της Αίτησης Α21 θα πραγματοποιείται εντός του πρώτου διμήνου του επόμενου έτους.

Άρθρο 3 
Αίτηση/Υπεύθυνη Δήλωση για τη χορήγηση των επιδομάτων

1. Απαραίτητη προϋπόθεση για την καταβολή των επιδομάτων αποτελεί η ηλεκτρονική υποβολή της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος (Ε1) του δικαιούχου, μέσω του περιβάλλοντος Taxisnet της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.

2. Ο υπόχρεος σε υποβολή της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος, μετά την οριστική υποβολή της, συμπληρώνει και υποβάλλει το μηχανογραφημένο έντυπο Α21 - Αίτηση / Υπεύθυνη Δήλωση για τη χορήγηση των επιδομάτων και το υποβάλλει μέσω του περιβάλλοντος Taxisnet της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.

3. Σε περίπτωση θανάτου, αφάνειας, δικαστικής συμπαράστασης, καταδίκης με τελεσίδικη δικαστική απόφαση για κακούργημα ή εκ προθέσεως τελούμενο πλημμέλημα κατά της ζωής, της υγείας, της προσωπικής ή γενετήσιας ελευθερίας, σε βάρος του τέκνου του ή του άλλου γονέα ή υπαίτιας εγκατάλειψης των τέκνων και οριστικής διακοπής της συγκατοίκησης με αυτά του δικαιούχου ή δικαστικής απόφασης ανάθεσης της επιτροπείας σε φυσικό πρόσωπο, τα επιδόματα καταβάλλονται σε αυτόν που έχει την κύρια ή αποκλειστική ευθύνη διατροφής των τέκνων, κατόπιν υποβολής Αίτησης / Υπεύθυνης Δήλωσης Α21.

4. Ο δικαιούχος, σε κάθε μεταβολή της οικογενειακής κατάστασής του, οφείλει εντός μηνός να υποβάλλει ηλεκτρονική Αίτηση/Δήλωση Μεταβολής στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων μέσω του Taxisnet και παράλληλα να καταθέτει τα συνοδευτικά της μεταβολής δικαιολογητικά στα εξουσιοδοτημένα όργανα του Ο.Γ.Α.

Άρθρο 4 
Απαιτούμενα δικαιολογητικά

1. Ο δικαιούχος οφείλει να υποβάλλει, ανάλογα με την περίπτωση του και εντός προθεσμίας που θα καθορίζεται με απόφαση του Διοικητή του Ο.Γ.Α., στους ανταποκριτές του Ο.Γ.Α. ή και σε υπαλλήλους του Δήμου που ορίζονται για το σκοπό αυτό από τον Δήμαρχο, τα κάτωθι δικαιολογητικά, για τα οποία έχει ήδη συμπληρώσει τα αντίστοιχα πεδία του εντύπου Α21:

α) Πιστοποιητικό/ά οικογενειακής κατάστασης από το Δήμο, στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένα όλα τα μέλη της οικογένειας με κανονική εγγραφή.

β) Πιστοποιητικό σπουδών για τέκνα τα οποία μετά τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους φοιτούν στη μέση εκπαίδευση, σε ανώτερο ή ανώτατο εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Ελλάδας ή αναγνωρισμένο του εξωτερικού, καθώς και σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.). Εάν πρόκειται για εκπαιδευτικό ίδρυμα χώρας του εξωτερικού, εκτός των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το πιστοποιητικό σπουδών πρέπει να είναι θεωρημένο από το Ελληνικό Προξενείο.

γ) Ιατρική γνωμάτευση του ΚΕ.Π.Α. ή απόφαση Υγειονομικής Επιτροπής του Ι.Κ.Α., για εξαρτώμενο τέκνο που έχει συμπληρώσει το 18ο αλλά όχι το 24ο έτος της ηλικίας του, δεν είναι σπουδαστής ή φοιτητής και έχει ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω. Τα εν λόγω δικαιολογητικά θα πρέπει να είναι σε ισχύ τη χρονική στιγμή που υποβάλλεται το έντυπο Α21.

δ) Εάν συντρέχει περίπτωση από τις αναφερόμενες στην παρ. 3 του άρθρου 3 της παρούσας απόφασης, υποβάλλεται αντίγραφο ληξιαρχικής πράξης θανάτου του δικαιούχου ή απόφαση δικαστηρίου περί αφάνειας ή δικαστικής συμπαράστασης του δικαιούχου ή αμετάκλητη δικαστική απόφαση περί καταδίκης του ή δικαστική απόφαση ανάθεσης επιτροπείας σε φυσικό πρόσωπο ή οποιοδήποτε στοιχείο από το οποίο να φαίνεται ποιος έχει αναλάβει την ευθύνη διατροφής των τέκνων.

2. Εκτός από τα ανωτέρω απαιτείται επιπλέον η υποβολή επικυρωμένου φωτοαντιγράφου ενός από τα κατωτέρω δικαιολογητικά, κατά κατηγορία δικαιούχου:

α) Έγγραφο πιστοποίησης μόνιμης διαμονής, για πολίτη κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

β) Ειδικό δελτίο ταυτότητας ομογενούς, για ομογενή αλλοδαπό.

γ) Άδεια διαμονής, για πολίτη χώρας που ανήκει στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο και πολίτη της Ελβετίας, καθώς και για πολίτη άλλου κράτους (εκτός των ανωτέρω και της Ε.Ε.) που διαμένει μόνιμα στην Ελλάδα και είναι γονέας τέκνων ελληνικής υπηκοότητας.

δ) Ειδικό Δελτίο Ταυτότητας Αλλοδαπού πολιτικού φυγάδα και Άδεια παραμονής Αλλοδαπού, για αλλοδαπό πρόσφυγα στον οποίο έχει αναγνωριστεί η προσφυγική ιδιότητα και έχει χορηγηθεί άσυλο.

ε) Ειδικό δελτίο υπό ανοχή διαμονής αλλοδαπού που δεν έχει αναγνωριστεί ως πρόσφυγας, για αλλοδαπό στον οποίο δεν έχει αναγνωριστεί η προσφυγική ιδιότητα και έχει χορηγηθεί άδεια παραμονής για ανθρωπιστικούς λόγους.

Για όποια από τα ανωτέρω δικαιολογητικά προβλέπεται διάρκεια ισχύος, αυτά θα πρέπει να είναι σε ισχύ κατά την υποβολή της αίτησης.

3. Προκειμένου για δικαιούχους αλλοδαπής υπηκοότητας ή ανιθαγενείς, τα δικαιολογητικά των εδαφίων με στοιχεία α και δ της παρ. 1 παρέχονται από τις αρχές της χώρας, της οποίας είναι υπήκοοι και αν αυτό είναι αδύνατο τα στοιχεία αυτά αποδεικνύονται από άλλα πρόσφορα έγγραφα, κατά τη κρίση του οργάνου αναγνώρισης του δικαιώματος (π.χ. ληξιαρχικές πράξεις γέννησης τέκνων).

4. Για την απόδειξη της μόνιμης και συνεχούς διαμονής ή κατοικίας του δικαιούχου στην Ελλάδα την δεκαετία πριν την υποβολή της αίτησης, καθώς και την απόδειξη ότι τα εξαρτώμενα τέκνα ευρίσκονται στην Ελλάδα, ο δικαιούχος πρέπει να υποβάλλει στην αρμόδια αρχή ένα ή περισσότερα από τα κατωτέρω δικαιολογητικά, για τα οποία έχει ήδη συμπληρώσει τα αντίστοιχα πεδία του εντύπου Α21:

α) Αντίγραφα των εντύπων Ε1 δήλωσης φορολογίας εισοδήματος ή θεωρημένα εκκαθαριστικά σημειώματα της τελευταίας δεκαετίας ή

β) Βεβαίωση ασφαλιστικού φορέα του δικαιούχου ή του/της συζύγου στην περίπτωση που ο δικαιούχος είναι άνεργος, από την οποία να προκύπτει η ασφάλισή του/ της την τελευταία δεκαετία ή

γ) Βεβαίωση έναρξης και συνέχισης άσκησης ελευθέρου επαγγέλματος από το τμήμα μητρώου της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. ή

δ) Επικυρωμένα φωτοαντίγραφα των σελίδων του βιβλιαρίου υγείας του δικαιούχου ή του/της συζύγου, θεωρημένου για τα έτη της κρίσιμης δεκαετίας ή

ε) Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο μισθωτηρίου συμβόλαιο με μισθωτή το δικαιούχο ή το σύζυγό του, κατατεθειμένο στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., καθώς και υπεύθυνη δήλωση με Α.Φ.Μ. του εκμισθωτή, στην οποία θα δηλώνει ότι η μίσθωση είναι σε ισχύ ή ότι έληξε και την ημερομηνία λήξης αυτής ή

στ) Βεβαίωση φοίτησης του/των τέκνου/ων ή

ζ) Οποιοδήποτε άλλο έγγραφο κρίνει ο Ο.Γ.Α., από το οποίο να προκύπτει η μόνιμη και συνεχής δεκαετής διαμονή ή κατοικία του δικαιούχου στην Ελλάδα καθώς και ότι τα εξαρτώμενα τέκνα ευρίσκονται στην Ελλάδα.

5. Στην περίπτωση που ο δικαιούχος δεν μπορεί να αποδείξει τη δεκαετή διαμονή του στην Ελλάδα με κάποιο από τα δικαιολογητικά της παρ.4, λόγω του νεαρού της ηλικίας του, μπορεί να υποβάλλει:

α) Αντίγραφα της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος των γονέων του ή

β) Επικυρωμένα φωτοαντίγραφα των σελίδων του βιβλιαρίου υγείας προστατευόμενου μέλους ασφαλισμένου γονέα, θεωρημένου για τα έτη της κρίσιμης δεκαετίας ή

γ) Βεβαίωση από το γυμνάσιο ή το Λύκειο, όπου αυτός φοιτούσε ή

δ) Βεβαίωση του ΟΑΕΔ, αν είχε εγγραφεί στα μητρώα του.

6. Απομάκρυνση από την Ελλάδα του αιτούντα ή εξαρτώμενου τέκνου, εντός της κρίσιμης δεκαετίας, για τους λόγους που αναφέρονται στην παρ. 5 του άρθρου 6 της παρούσας απόφασης, θεωρείται δικαιολογημένη και δε λαμβάνεται υπόψη.

7. Τα έγγραφα της αλλοδαπής του παρόντος άρθρου θα πρέπει να είναι νόμιμα μεταφρασμένα και επικυρωμένα.

8. Στον Ο.Γ.Α. τηρείται ηλεκτρονικό αρχείο για τους κατατεθέντες από τους αιτούντες φακέλους, με τα απαιτούμενα κατά περίπτωση δικαιολογητικά.

Άρθρο 5 
Έλεγχος φακέλου δικαιούχου

1. Ο Ο.Γ.Α., δια των αρμοδίων οργάνων του, διενεργεί έλεγχο των υποβληθέντων από τον δικαιούχο δικαιολογητικών, ως προς την πληρότητα και την ισχύ τους, μπορεί δε να ζητήσει συμπληρωματικά στοιχεία από τον δικαιούχο, καθώς και από οποιαδήποτε δημόσια ή δημοτική αρχή ή Ν.Π.Δ.Δ. ή Οργανισμό ή Ίδρυμα, που υποχρεούνται σε άμεση απάντηση.

2. Το αρμόδιο όργανο μπορεί να ορίσει στον ενδιαφερόμενο προθεσμία δύο (2) μηνών για την υποβολή τυχόν συμπληρωματικών δικαιολογητικών που θα του ζητηθούν. Σε περίπτωση που παρέλθει άπρακτη η προθεσμία, το αρμόδιο όργανο επιλαμβάνεται της εξέτασης της υπόθεσης με βάση τα δικαιολογητικά που υπάρχουν στο φάκελο.

3. Το αρμόδιο όργανο, μετά τον έλεγχο του φακέλου, εκδίδει διαπιστωτική πράξη χορήγησης ή μη των επιδομάτων, αντίγραφο της οποίας αποστέλλεται στον ενδιαφερόμενο.

4. Ειδικά για το έτος 2013 ο έλεγχος του φακέλου δύναται να είναι δειγματοληπτικός και να διενεργείται προληπτικά ή κατασταλτικά. 

Το δείγμα καθορίζεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Γ.Α., μετά από εισήγηση του Κλάδου Οικογενειακών Επιδομάτων.

5. Η καταβολή των επιδομάτων για το έτος 2013 διενεργείται με βάση: α) τα δηλωθέντα από τον αιτούντα στοιχεία, β) ηλεκτρονικές διασταυρώσεις ως προς τα δηλωθέντα στοιχεία και γ) τους ελέγχους των δικαιολογητικών του άρθρου 4 της παρούσας απόφασης.

Άρθρο 6
Αναστολή - επαναχορήγηση επιδομάτων

1. Η καταβολή των επιδομάτων αναστέλλεται:

α) Την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους, προκειμένου να ελεγχθεί το εισόδημα που θα δηλωθεί το έτος αυτό. Τα επιδόματα επαναχορηγούνται από την ημερομηνία αναστολής, αφού διαπιστωθεί μη υπέρβαση του προβλεπόμενου ορίου εισοδήματος και εάν εξακολουθούν να πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις.

β) Εάν περιέλθουν στον Ο.Γ.Α. στοιχεία από τα οποία προκύπτουν σοβαρές ενδείξεις ότι τα επιδόματα χορηγήθηκαν χωρίς να πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις, καθώς και όταν εκκρεμεί δίκη, η οποία έχει σχέση με το εν λόγω δικαίωμα. Τα επιδόματα επαναχορηγούνται από την ημερομηνία αναστολής, εάν διαπιστωθεί μετά από έρευνα, ότι συνέτρεχαν οι προϋποθέσεις χορήγησης, καθώς και εάν εκδοθεί τελεσίδικη δικαστική απόφαση υπέρ του δικαιούχου.

2. Επιπλέον, η καταβολή του ενιαίου επιδόματος στήριξης τέκνων αναστέλλεται:

α) Την 1η του επόμενου μήνα εκείνου που ο δικαιούχος ή εξαρτώμενο τέκνο απομακρύνθηκε από την Ελλάδα για χρόνο πλέον του τριμήνου.

β) Την 1η του επόμενου μήνα εκείνου που το εξαρτώμενο τέκνο, περιθάλπεται σε Μονάδα Κοινωνικής Φροντίδας (π.χ. Κέντρο Προστασίας Παιδιού) ή άλλο Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου ή Ιδιωτικού Δικαίου δωρεάν ή με δαπάνη του Δημοσίου ή Ασφαλιστικού Οργανισμού.

Το επίδομα επαναχορηγείται από την 1η του επόμενου μήνα εκείνου που έπαυσαν οι ανωτέρω λόγοι αναστολής.

3. Η καταβολή του ειδικού επιδόματος σε τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες αναστέλλεται το επόμενο έτος εκείνου που επήλθαν οι λόγοι αναστολής της προηγούμενης παραγράφου και επαναχορηγείται το επόμενο έτος εκείνου που έπαυσαν οι λόγοι αναστολής.

4. Η αναστολή καταβολής των επιδομάτων γνωστοποιείται εγγράφως στο δικαιούχο.

5. Δεν αναστέλλεται η καταβολή των επιδομάτων στις εξής περιπτώσεις απομάκρυνσης από την Ελλάδα, ανεξάρτητα από τη χρονική διάρκεια αυτής:

α) Εάν η απουσία του δικαιούχου ή εξαρτώμενου τέκνου οφείλεται σε λόγους νοσηλείας σε θεραπευτήρια.

β) Εάν ο δικαιούχος ή εξαρτώμενο τέκνο απασχολούνται στην αλλοδαπή σε εργασία για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου ή Ελληνικού Ν.Π.Δ.Δ. ή Ελληνικής Τράπεζας ή Οργανισμού ή άλλων Ελληνικών Επιχειρήσεων, οι οποίες εδρεύουν στην Ελλάδα ή ακολούθησε την οικογένειά του στο εξωτερικό, η οποία απουσιάζει για τους ανωτέρω λόγους ή εάν η απουσία οφείλεται σε λόγους σπουδών στην αλλοδαπή.

Άρθρο 7 
Διακοπή επιδομάτων

1. Το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων διακόπτεται:

α) Από την 1η Ιανουαρίου του έτους του επόμενου εκείνου που το τελευταίο εξαρτώμενο τέκνο συμπληρώνει το προβλεπόμενο από το νόμο όριο ηλικίας ή κατά τη λήξη του ακαδημαϊκού ή σπουδαστικού έτους.

β) Από την 1η του μήνα του επόμενου εκείνου του θανάτου του δικαιούχου ή του γάμου, του θανάτου ή της κηρύξεως σε αφάνεια του τελευταίου εξαρτώμενου τέκνου.

γ) Από την 1η του μήνα του επόμενου εκείνου που ο δικαιούχος ή/και τα εξαρτώμενα τέκνα εγκατασταθούν μόνιμα στο εξωτερικό.

δ) Από την 1η του μήνα του επόμενου εκείνου που το εξαρτώμενο τέκνο χάσει την Ελληνική υπηκοότητα.

ε) Από την 1η Ιανουαρίου του έτους, κατά το οποίο διαπιστώνεται υπέρβαση του προβλεπόμενου ορίου εισοδήματος.

2. Το ειδικό επίδομα στις τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες διακόπτεται:

α) Από το επόμενο έτος εκείνου κατά το οποίο διαπιστώνεται υπέρβαση των προβλεπομένων ορίων εισοδήματος.

β) Από το επόμενο έτος εκείνου που ο δικαιούχος ή/ και τα εξαρτώμενα τέκνα εγκατασταθούν μόνιμα στο εξωτερικό.

γ) Από το επόμενο έτος εκείνου που επήλθε ένας από τους λόγους που αναφέρονται στα στοιχεία Α', Β' και δ' της προηγούμενης παραγράφου και η οικογένεια έχει δύο εξαρτώμενα τέκνα.

3. Η διακοπή καταβολής των επιδομάτων γνωστοποιείται εγγράφως στο δικαιούχο.

Άρθρο 8 
Άσκηση προσφυγής

1. Κατά της διαπιστωτικής πράξης του άρθρου 5 της παρούσας, της πράξης ανάκλησης χορηγηθέντος επιδόματος και της πράξης διακοπής καταβολής επιδόματος επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής από τον δικαιούχο, η οποία εξετάζεται από το εξουσιοδοτημένο από τη Διοίκηση του Ο.Γ.Α. όργανο.

2. Δεν επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής ως προς το εισοδηματικό κριτήριο.

3. Η προσφυγή ασκείται μέσα σε προθεσμία δύο (2) μηνών από την ημερομηνία κοινοποίησης της προσβαλλόμενης πράξης, παραδίδεται δε ή αποστέλλεται στον αρμόδιο ανταποκριτή του Ο.Γ.Α. ή στην αρμόδια Κεντρική Υπηρεσία ή στο αρμόδιο Περιφερειακό Υποκατάστημα του Ο.Γ.Α.

4. Ο ανταποκριτής του Ο.Γ.Α., αφού παραλάβει την προσφυγή, την καταχωρεί αυθημερόν στο Βιβλίο Πρωτοκόλλου Ο.Γ.Α. και στη συνέχεια, μέσα σε πέντε (5) ημέρες, την αποστέλλει στην αρμόδια Υπηρεσία του Ο.Γ.Α. μαζί με δικαιολογητικά που έχουν τυχόν υποβληθεί.

Άρθρο 9 
Αχρεωστήτως καταβληθέντα

Τα ποσά που καταβλήθηκαν αχρεωστήτως αναζητούνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Άρθρο 10 
Επίδοση πράξεων και εγγράφων

Για την επίδοση των πράξεων και εγγράφων που εκδίδονται από τον Ο.Γ.Α. κατά τη διαδικασία χορήγησης των επιδομάτων, εφαρμόζονται ανάλογα οι σχετικές διατάξεις του Καταστατικού Ασφάλισης και Συνταξιοδότησης Αγροτών (Π.Δ. 78/1998, ΦΕΚ Α'72), όπως κάθε φορά ισχύουν.

Άρθρο 11 
Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από 1.1.2013.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 16 Μαΐου 2013

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΥΦΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ 
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ

ΥΦΥΠ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ 

Τα 10 επαγγέλματα που θα σας εξασφάλιζαν δουλειά αύριο το πρωί

Τα 10 επαγγέλματα που θα σας εξασφάλιζαν δουλειά αύριο το πρωί
Μπορεί η ανεργία να έχει χτυπήσει "κόκκινο", όμως ακόμη και σήμερα το ποσοστό των εργοδοτών στην Ελλάδα που αντιμετωπίζει δυσκολία στην ανεύρεση κατάλληλου προσωπικού, σύμφωνα με σχετική έκεθση της ManpowerGroup για το 2013, αυξήθηκε κατά 14% και διαμορφώθηκε στο 38%.
 Λαμβάνοντας υπόψη το υψηλό ποσοστό ανεργίας που καταγράφεται στη χώρα μας, το συγκεκριμένο ποσοστό - που βρίσκεται 3 μονάδες πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο- καταδεικνύει το συνεχιζόμενο σημαντικό έλλειμμα απαιτούμενης εμπειρίας (60%), επαγγελματικών δεξιοτήτων (25%) και διαθέσιμων υποψηφίων (17%) που χαρακτηρίζει την ελληνική αγορά εργασίας, σύμφωνα με τις απόψεις των ίδιων των εργοδοτών. Η ετήσια Έρευνα της ManpowerGroup με θέμα την έλλειψη ταλέντου πραγματοποιήθηκε για όγδοη συνεχόμενη χρονιά σε 42 χώρες από όλο τον κόσμο, σε περισσότερους από 38.000 εργοδότες.
Η Ελλάδα συμμετείχε στην Έρευνα για έκτη συνεχόμενη χρονιά, με αντιπροσωπευτικό δείγμα 751 εργοδοτών από όλους τους τομείς της οικονομίας.  Στην Ελλάδα, για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά οι εργοδότες αντιμετωπίζουν τη μεγαλύτερη δυσκολία στην κάλυψη θέσεων «Επαγγελματιών Πωλητών», με δεύτερη σε δυσκολία κάλυψης ειδικότητα αυτή των «Υψηλόβαθμων Στελεχών», η οποία ανέβηκε δύο θέσεις στην κατάταξη από πέρυσι. Την τρίτη θέση φέτος κατέχουν οι «Τεχνικοί», οι οποίοι πέρυσι είχαν καταλάβει τη δεύτερη θέση. Αξιοσημείωτο είναι επίσης η εμφάνιση στο Νο 4 της λίστας του «Προσωπικού Εξυπηρέτησης και Υποστήριξης Πελατών», μια θέση εργασίας που είχαμε ξαναδεί στο Top 10 του 2010. 

2013 - Οι 10 θέσεις εργασίας με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης στην Ελλάδα
2012 - Οι 10 θέσεις εργασίας με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης στην Ελλάδα
1.  Επαγγελματίες Πωλητές
1.  Επαγγελματίες Πωλητές
2.  Υψηλόβαθμα Στελέχη
2.  Τεχνικοί
3.  Τεχνικοί
3.  Εξειδικευμένοι Τεχνίτες
4. Προσωπικό Εξυπηρέτησης & Υποστήριξης Πελατών
4. Υψηλόβαθμα Στελέχη
5.  Εξειδικευμένοι Τεχνίτες
5.  Επόπτες
6.  Προσωπικό για Λογιστήρια/Οικονομικά Τμήματα
6.  Προσωπικό για Διοικητική & Γραμματειακή Υποστήριξη
7. Προσωπικό ΙΤ
7. Διευθυντές Πωλήσεων
8. Προσωπικό για Διοικητική & Γραμματειακή Υποστήριξη
8. Μηχανικοί
9. Διευθυντές Πωλήσεων
9. Προσωπικό ΙΤ
10. Μηχανικοί
10. Προσωπικό για Λογιστήρια/Οικονομικά Τμήματα

Σε ποσοστό 54%, οι έλληνες εργοδότες εκτιμούν ότι οι θέσεις απασχόλησης που παραμένουν κενές λόγω δυσκολίας εύρεσης κατάλληλων εργαζόμενων, έχουν από μέτρια έως υψηλή επίπτωση στην ικανότητα της επιχείρησης να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών της. Το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά αυξημένο (+20 ποσοστιαίες μονάδες) σε σχέση με πέρυσι. Οι κυριότεροι τομείς που επηρεάζονται αρνητικά από την έλλειψη ταλέντου, σύμφωνα με τους έλληνες εργοδότες, είναι η ικανότητα εξυπηρέτησης πελατών (48%), η ανταγωνιστικότητα / παραγωγικότητα (42%) και η ικανότητα για δημιουργικότητα και καινοτομία (30%).

Έρευνα: Οι άντρες προτιμούν τις αγκαλιές, οι γυναίκες το σεξ



Μια νέα επιστημονική μελέτη έρχεται να ανατρέψει όλα όσα γνωρίζαμε έως τώρα για τις προτιμήσεις των δύο φύλων. Φιλιά, αγκαλιές, αναμμένα κεριά και ρομαντική ατμόσφαιρα... Μέχρι σήμερα ξέραμε ότι οι εν λόγω κινήσεις προσέγγισης έχουν απήχηση κυρίως στις γυναίκες, οι οποίες είναι εκ φύσεως αρκετά συναισθηματικές. Και όμως, σύμφωνα με τα πορίσματα νέας έρευνας που πραγματοποίησαν Αμερικανοί επιστήμονες από το Ινστιτούτο Κίνσεϊ στην Ιντιάνα, οι άντρες είναι τελικά αυτοί που ενδιαφέρονται πιο πολύ για όλα τα παραπάνω, σε αντίθεση με τις συντρόφους τους, που εστιάζουν κατά κύριο λόγο στο σεξ. Συγκεκριμένα, οι ειδικοί έκαναν ερωτήσεις σε 1.000 και πλέον ζευγάρια από 5 διαφορετικές χώρες (ΗΠΑ, Γερμανία, Ισπανία, Ιαπωνία και Βραζιλία), τα οποία βρίσκονταν σε σχέση από 1 έως και... 51 χρόνια. Οι απαντήσεις τους σίγουρα ξαφνιάζουν:... Οι άντρες που ανέφεραν ότι συνηθίζουν να αγκαλιάζουν και να φιλούν τις συντρόφους τους τακτικά αποδείχτηκαν, κατά μέσο όρο, τρεις φορές πιο ευτυχισμένοι απ' όσους δεν προτιμούσαν μια επαφή τέτοιου είδους. Από την πλευρά τους οι γυναίκες δήλωσαν ότι οι εκδηλώσεις αγάπης και τρυφερότητας είχαν πολύ μικρή επίδραση στην ευτυχία τους εν γένει. Και τα δύο φύλα ανέφεραν ότι η ενεργή σεξουαλική ζωή είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που κρατούν μια σχέση ζωντανή και τη βγάζουν αλώβητη από τη φθορά του χρόνου. Βέβαια, ενώ οι άντρες στην πλειονότητά τους υποστήριξαν ότι είναι χαρούμενοι με τις σχέσεις τους, οι γυναίκες εστίασαν κυρίως στο σεξ, το οποίο γι' αυτές είναι το κλειδί για την προσωπική ικανοποίηση και την ευτυχία. Ιδιαίτερα στις μακροχρόνιες σχέσεις, σύμφωνα πάντα με την έρευνα, ο άντρας αποζητά κυρίως την τρυφερότητα και την οικειότητα με τη σύντροφό του, ενώ η γυναίκα δεν φαίνεται να συγκινείται τόσο από τη στοργή, όσο από μια καυτή νύχτα που θα την ανανεώσει, θα τη χαλαρώσει και θα την κρατήσει έστω και για λίγο μακριά από τη ρουτίνα της καθημερινότητας. Πηγή: elle.gr 

Πηγή: www.tsixlofoyska.gr

Νονοι και δωρα (ιδεες)

  Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...