Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013

8 θρεπτικές τροφές που (μάλλον) δεν τρώτε

8 θρεπτικές τροφές που (μάλλον) δεν τρώτε

Ακόμα και αν τηρείτε όλα αυτά που διαβάζετε και πια τρέφεστε με ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η γη και η θάλασσα στον άνθρωπο, σίγουρα υπάρχουν ακόμη, μερικές τροφές που δεν τρώτε.

Καθημερινά, δεχόμαστε καταιγισμό πληροφοριών για τις τροφές που μας κάνουν καλό, για τις ομάδες λαχανικών που θα μας βοηθήσουν να καταπολεμήσουμε τον καρκίνο και για τις υπερτροφές που θα μας εξασφαλίσουν τα βαθιά γεράματα. Ακόμα και αν τηρείτε όλα αυτά που διαβάζετε και πια τρέφεστε με ό, τι καλύτερο έχει να προσφέρει η γη και η θάλασσα στον άνθρωπο, σίγουρα υπάρχουν ακόμη, μερικές τροφές που δεν τρώτε.

Σίγουρα κάτι σας έχει ξεφύγει, όπως μερικές λιγότερο γνωστές τροφές που δεν γνωρίζατε ότι έχουν τη δυνατότητα και σας χαρίσουν πληθώρα θρεπτικών στοιχείων. Από αυτές που ακολουθούν, κατά πάσα πιθανότητα δεν καταναλώνετε τις περισσότερες, αφού δεν θα τις βρείτε και τόσο εύκολα στο μπακάλικο της γειτονιάς σας.

Ήρθε η ώρα, λοιπόν, να επισκεφτείτε εκείνο το έθνικ μαγαζάκι, τις γεύσεις του οποίου διστάζατε μέχρι χθες να δοκιμάσετε και να ανακαλύψετε τα οφέλη τροφών, εκτός από τη ντομάτα και το αβοκάντο.

Φύκια arame

Θρεπτικά στοιχεία: Βιταμίνες Β, A, C, E και K, ασβέστιο, σίδηρος, φώσφορος, μαγνήσιο, ιώδιο.


Γιατί: Εάν έχετε φάει γιαπωνέζικο πρόσφατα, τότε το πιθανότερο είναι να το έχετε φάει το φύκι σας, αλλά μάλλον δεν έχετε φάει το καλό το φύκι. Το φύκι ποικιλίας nori, που σερβίρεται κατά κύριο λόγο στα γιαπωνέζικα εστιατόρια, είναι αρκετά θρεπτικό, αν όμως θέλετε να εντρυφήσετε και στο σπίτι στη γιαπωνέζικη κουζίνα, προτιμήστε το φύκι ποικιλίας arame, που έχει ηπιότερη γεύση και πολλά θρεπτικά στοιχεία, η δράση των οποίων ρίχνει την αυξημένη πίεση, αποτρέπει την εμφάνιση του καρκίνου και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.

Πώς: 
Το φύκι arame μπορείτε να το βρείτε στα καταστήματα με προϊόντα της ανατολής, σε μορφή αποξηραμένων φύλλων. Μπορείτε είτε να το ψιλοκόψετε και να το προσθέσετε σε σούπες και τηγανιτά ή μπορείτε να το αλέσετε σε σκόνη και να το χρησιμοποιήσετε σαν καρύκευμα.

Χυμός σταφυλιού Concord

Θρεπτικά στοιχεία: Πολυφαινόλες, βιταμίνη C.


Γιατί: Ένα ποτήρι χυμού από τα -αμερικάνικης ποικιλίας- σταφύλια concord, έχει από τις υψηλότερες περιεκτικότητες σε αντιοξειδωτικά (πολυφαινόλες) και βιταμίνη C. Ο χυμός αυτός, τονώνει σημαντικά τον ανοσοποιητικό σύστημα ενώ οι πολυφαινόλες για την ακρίβεια φροντίζουν για την καλή κυκλοφορία του αίματος. Με κάθε ποτήρι χυμού από σταφύλια concord, βελτιώνετε τη λειτουργία της καρδιάς και προωθείτε τη συνολικά καλή λειτουργία του οργανισμού σας.

Πώς: Θα τον βρείτε σε εισαγόμενες συσκευασίες σε συγκεκριμένα καταστήματα. Τα σταφύλια concord ευδοκιμούν μονάχα στις λίμνες της άλλης πλευράς του Ατλαντικού.

Κιμτσί (Kimchi)

Θρεπτικά στοιχεία: Βιταμίνες A, C και B, ασβέστιο, φυτικές ίνες.


Γιατί: Όσοι έχουν μια ελάχιστη επαφή με την κορεάτικη κουζίνα, θα έχουν υπόψη τους το παραδοσιακό πιάτο που περιλαμβάνει λαχανικά τουρσί και πιπεριές τσίλι. Για κάποιους το κιμτσί σκέτο είναι αρκετά ξινό, αλλά όταν συνδυαστεί με άγριο ρύζι και άλλα λαχανικά, είναι νοστιμότερο. Πρόσφατη έρευνα από πανεπιστήμιο της Νοτίου Κορέας, κατέληξε στο συμπέρασμα πως, όσοι κατανάλωναν κιμτσί σε τακτική βάση, μείωσαν τα επίπεδα της χοληστερίνης κατά 21%. Τέλος, είναι μια πολύ καλή πηγή φυτικών ινών με λίγα λιπαρά που βοηθά επίσης στη διαδικασία της χώνευσης.

Πώς: Τα βασικά συστατικά του κιμτσί είναι το λάχανο, σάλτσα ψαριού, σκόρδο και κορεάτικο τσίλι. Δοκιμάστε να φτιάξετε το δικό σας, με καυτερά καρυκεύματα, ανάλογα με τις αντοχές του ουρανίσκου σας.

Κόκκινο Γκρέιπφρουτ

Θρεπτικά στοιχεία: Βιταμίνη C, κάλιο, φολικό οξύ, ασβέστιο, φυτικές ίνες, λυκοπένιο, βιταμίνη B6.


Γιατί: Η θρεπτική αξία όλων των εσπεριδοειδών, είναι γνωστή και αναγνωρισμένη. Το ότι μεγαλύτερη προσοχή λαμβάνουν τα πορτοκάλια και τα ροδάκινα, δε σημαίνει ότι παραγνωρισμένες ποικιλίες όπως το κόκκινο γκρέιπφρουτ δεν προσφέρουν και αυτές σημαντικά στοιχεία στον οργανισμό. Για την ακρίβεια, έρευνες Ισραηλινών έδειξαν πως ασθενείς που κατανάλωναν ένα γκρέιπφρουτ την ημέρα, παρουσίασαν σημάδια πτώσης της χοληστερίνης ενώ η κόκκινη ποικιλία, που έχει και πιο γλυκιά γεύση, ήταν περισσότερο αποτελεσματική στην πτώση των τριγλυκεριδίων στο αίμα.

Πώς: Την επόμενη φορά που θα καταναλώσετε ένα γκρέιπφρουτ, θυμηθείτε να μην πετάξετε, αλλά να καταναλώσετε το άσπρο κομμάτι μεταξύ της σάρκας και φλούδας, αφού εκεί βρίσκονται τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά του φρούτου.

Τα πράσινα φύλλα από τα γογγύλια

Θρεπτικά στοιχεία: Βιταμίνες A, C, E, B6, και K, Κάλιο, θειαμίνη, φολικό οξύ, ψευδάργυρος, σίδηρο, μαγνήσιο, ασβέστιο, φυτικές ίνες.


Γιατί: Τα βαθυπράσινα φύλλα των λαχανικών αυτών, μειώνουν την εμφάνιση κάθε είδους φλεγμονής και βελτιώνουν τη γενική λειτουργία του καρδιοαγγειακού συστήματος. Επίσης, έχουν και φολικό οξύ, το οποίο με τη σειρά του ενισχύει την καλή κυκλοφορία του αίματος στο σώμα.

Πώς: Όσον αφορά στα πράσινα φύλλα των γογγυλιών, μπορείτε είτε να τα βράσετε είτε να τα μαγειρέψετε στον ατμό και να είναι αυτά η σαλάτα σας για το επόμενο γεύμα.

Αντράκλα

Θρεπτικά στοιχεία: Βιταμίνη A, C, και B6, Ω-3 λιπαρά οξέα, φολικό οξύ, ασβέστιο, σίδηρος, μαγνήσιο, κάλιο, μαγγάνιο.

Γιατί:
 Το χόρτο που φυτρώνει εκεί που δεν το σπέρνουν, στην αυλή και ανάμεσα στις πλάκες του πεζοδρομίου, κατά κύριο λόγο είναι η αντράκλα και είναι βρώσιμο. Η αντράκλα, όχι μόνο μπορεί να φαγωθεί αλλά είναι και εξαιρετικά καλή για την υγεία σας. Είναι το φυτό με τη μεγαλύτερη ποσότητα Ω-3 λιπαρών και μια από τις λίγες τροφές που περιέχει μελατονίνη, ένα αντιοξειδωτικό που βοηθά στον ύπνο και έχει και αντικαρκινική δράση. Τα επίπεδα μελατονίνης πέφτουν στον οργανισμό όσο μεγαλώνουμε.

Πώς: Σε κάθε είδους σαλάτας. Η γεύση της θυμίζει λεμόνι και δροσίζει ευχάριστα το πιάτο.

Στρείδια

Θρεπτικά στοιχεία: Βιταμίνες D και B12, σίδηρος, ψευδάργυρος, χαλκός, μαγγάνιο, σελήνιο.


Γιατί: Τα στρείδια είναι το κατεξοχήν αφροδισιακό φαγητό και αυτό οφείλεται στα αυξημένα επίπεδα ψευδαργύρου στη σύστασή τους. Το εν λόγω μέταλλο είναι σημαντικό για την παραγωγή υγιούς σπέρματος, ενώ την ίδια στιγμή ενισχύει τις λειτουργίες του ανοσοποιητικού συστήματος και της χώνεψης, διατηρεί τα επίπεδα ενέργειας στα σωστά μεγέθη, ρυθμίζει το άγχος και φροντίζει για την υγεία του δέρματος.

Πώς: Γύρω στα έξι στρείδια την ημέρα, σας παρέχουν τη διπλάσια προτεινόμενη ποσότητα ψευδαργύρου. Άραγε, μια πιατέλα αναλογεί με ένα μπλε χαπάκι; Ας μας απαντήσουν οι υπεύθυνοι!

Ελιές

Θρεπτικά στοιχεία: Βιταμίνη E, σίδηρος, χαλκός, φυτικές ίνες.


Γιατί: Οι ελιές, που στην Ελλάδα έχουμε πολλές ποικιλίες για όλα τα γούστα, είναι καλή πηγή αντιοξειδωτικών, όπως είναι η βιταμίνη Ε, τα οποία προστατεύουν την καρδιά και μάχονται ενάντια των φλεγμονών του οργανισμού. Επιπλέον, εάν είστε χορτοφάγος, οι ελιές είναι πολύ καλή πηγή σιδήρου.

Πώς: Κατευθείαν από το βαζάκι χωρίς ιδιαίτερη προετοιμασία. Τις βρίσκουμε εύκολα στα ελληνικά μαγαζιά και μπακάλικα. Δε συνάδει συνεπώς με το δυσεύρετο των άνωθεν τροφών. Αλλά χρειάζεται πάντα να θυμίζουμε πόσο θρεπτικές είναι για την υγεία μας και πόσο τυχεροί είμαστε που τις έχουμε σε αφθονία.

clickatlife.gr

Επίδομα πετρελαίου θέρμανσης: Τα νέα κριτήρια

Επίδομα πετρελαίου θέρμανσης: Τα νέα κριτήρια

Αλλαγές στη χορήγηση του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης για την περίοδο 2013-2014, με στόχο την ελάφρυνση των χαμηλότερων εισοδηματικά στρωμάτων και την αύξηση της κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης, ανακοίνωσε η κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα:

1. Τη διεύρυνση των κριτηρίων για τη χορήγηση του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης, προκειμένου να δικαιούνται περισσότεροι συμπολίτες μας το επίδομα, ως εξής:

Εισοδηματικά κριτήρια:

- άγαμοι υπόχρεοι έως 30.000 ευρώ (από 25.000 ευρώ),

- έγγαμοι υπόχρεοι έως 40.000 ευρώ (από 35.000 ευρώ), με προσαύξηση 3.000 ευρώ για κάθε τέκνο,

- μονογονεϊκή οικογένεια έως 43.000 ευρώ, όταν υπάρχει ένα τέκνο με προσαύξηση 3.000 ευρώ για κάθε επιπλέον τέκνο.

Περιουσιακά κριτήρια:

- άγαμοι υπόχρεοι έως 200.000 ευρώ ακίνητης περιουσίας (από 150.000 ευρώ),

- έγγαμοι υπόχρεοι έως 300.000 ευρώ ακίνητης περιουσίας (από 200.000 ευρώ),

- το κριτήριο της κατοχής αυτοκινήτων, διευρύνεται ώστε να δικαιούνται το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης όσοι κατέχουν αυτοκίνητο μέχρι 3.000cc, έναντι των 2.000cc που ίσχυε.

2. Την αύξηση του ποσού επιδότησης ανά λίτρο πετρελαίου θέρμανσης στα 0,35 €/λίτρο, από 0,28 €/λίτρο που ίσχυε μέχρι σήμερα.

Από το συνδυασμό της διεύρυνσης των ως άνω κριτηρίων, προκύπτει ότι περίπου 580 χιλιάδες νοικοκυριά θα μπορούν να λάβουν το αυξημένο κατά 25% περίπου επίδομα πετρελαίου θέρμανσης. Για όσους συμπολίτες μας λάβουν το εν λόγω επίδομα η τελική λιανική τιμή ανά λίτρο θα διαμορφωθεί κάτω του ενός ευρώ (1€/λίτρο) περίπου, δηλαδή σε ύψος συγκρίσιμο με αυτό που ίσχυε πρό της περυσινής εξίσωσης πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης.

Παράλληλα, η Κυβέρνηση προχωρά στην θέσπιση άμεσης προκαταβολής ύψους 25% επί του συνολικού ποσού που αντιστοιχεί στα λίτρα που δικαιούνται, στους συμπολίτες μας που θα υποβάλλουν με βάση τα κριτήρια αυτά τις αιτήσεις τους στην ηλεκτρονική εφαρμογή της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων. Η πληρωμή του υπολοίπου ποσού θα διενεργείται τμηματικά με την υποβολή των δικαιολογητικών από τους ενδιαφερόμενους.

Real.gr

Οχι, δεν υπάρχουν διακρίσεις...



ένα αγοράκι ντυμένο με μεγαλίστικα ρούχα = αντράκι
ένα κοριτσάκι ντυμένο με μεγαλίστικα ρούχα = @@@

το αγόρι του δρόμου = μαγκάκι
το κορίτσι του δρόμου = @@@

ένας άντρας με πολλές γυναίκες = γόης
μια γυναίκα με πολλούς άντρες = @@@

ένας άντρας μασέρ = φυσικοθεραπευτής
μια γυναίκα μασέζ = @@@

ένας άντρας μετρ = ο επικεφαλής ενός εστιατορίου
μια γυναίκα μετρέσσα = @@@

ένας άντρας μπαρμαν = βιοπαλαιστής
μια γυναίκα μπαργούμαν = @@@

ένας άντρας χορευτής = καλλιτέχνης
μια γυναίκα χορεύτρια = @@@

ένας άντρας εταίρος = ο επιχειρηματίας που συμμετέχει σε εταιρεία
μία γυναίκα εταίρα = @@@

ένας άντρας ιερέας = παπάς
μια γυναίκα ιέρεια = @@@

ένας άντρας ανήθικος = πολιτικός
μια γυναίκα ανήθικη = @@@

ένας κοινός άντρας = ένας αδιάφορος άντρας
μια κοινή γυναίκα = @@@

ένας ελαφρύς άντρας = αντρας με καλή σιλουέτα
μια ελαφριά γυναίκα = @@@

ένας παρδαλός άντρας = χαρούμενος, πολύχρωμος
μια παρδαλή γυναίκα = @@@

ένας εύκολος άντρας = ένας βολικός άνθρωπος
μια εύκολη γυναίκα = @@@

ένας άντρας αλήτης = ένας άντρας που δεν πατάει στο σπίτι του
μια γυναίκα αλήτισσα = @@@

ένας άντρας με πολλούς παράλληλους δεσμούς = μπερμπάντης
μια γυναίκα με πολλούς παράλληλους δεσμούς = @@@

ο άντρας που μιλάει για σεξ = άντρας
η γυναίκα που μιλάει για σεξ = @@@

ένας άντρας που εγκαταλείπει την οικογένειά του = εν διαστάσει
μια γυναίκα που εγκαταλείπει την οικογένεια της = @@@

ένας άντρας που ξενυχτάει στα μπουζούκια = γλετζές
μια γυναίκα που ξενυχτάει στα μπουζούκια = @@@

ένας άντρας που απατάει τη γυναίκα του = άντρας
μια γυναίκα που απατάει τον άντρα της = @@@

ένας άντρας με προστάτη = άρρωστος
μια γυναίκα με προστάτη = @@@

ένας φτωχός άντρας που παντρεύεται μία πλούσια = φιλόδοξος
μια φτωχή γυναίκα που παντρεύεται έναν πλούσιο = @@@

ένας άντρας μάγος = ταχυδακτυλουργός και σοφός (όπως οι 3 μάγοι που τους προσκυνάμε)
μια γυναίκα μάγισσα = οργανο του Σατανά και την καίμε στην πυρά…
Διαφωνείτε;

www.e-fungus.gr

Η Ατλαντίδα υπήρξε και μάλλον τη βρήκαμε!


Ατλαντίδα μυθική πόλη;

Το μυστήριο που γοητεύει χιλιάδες ανθρώπους στο πέρασμα των εποχών, η χαμένη Ατλαντίδα πιθανά είναι πιο κοντά στη λύση του παρά ποτέ. Πολλές τοποθεσίες προτάθηκαν ανά τους αιώνες για τη θέση της μυστήριας πολιτείας του Πλάτωνα, πολλές θεωρίες αναπτύχθηκαν, με επικρατούσα αυτή ότι πρόκειται για ουτοπία (ου + τόπος = τόπος που δεν υπάρχει).
Τι λέει ο Πλάτωνας
Ο μέγας Πλάτωνας, στους διαλόγους του «Τίμαιος» και «Κριτίας» που γράφτηκαν το 360 π.Χ. φιλοσοφεί με τους πολιτικούς Κριτία και Ερμοκράτη και τους φιλοσόφους Τίμαιο και Σωκράτη πάνω στη δομή και τη λειτουργία της τέλειας πολιτείας. Αυτής που λειτουργεί με άψογους νόμους και κανόνες οι οποίοι όλοι εξυπηρετούν την ευζωία, την ασφάλεια και την αυτονομία των κατοίκων της.
Έτσι, ο διάλογος του Τιμαίου ξεκινά με μια ανασκόπηση της κοσμογονίας, της δομής του Σύμπαντος και των αρχαίων πολιτισμών. Ο Σωκράτης φιλοσοφεί πάνω στη τέλεια κοινωνία, όπως περιγράφεται στην «Πολιτεία» του Πλάτωνα και αναρωτιέται αν κανείς από την παρέα ξέρει καμμιά ιστορία για μια τέτοια πολιτεία. Ο Κριτίας τότε, λέει πως ξέρει ότι υπήρξε μια τέτοια πολιτεία και αρχίζει να περιγράφει την Ατλαντίδα στον ανολοκλήρωτο διάλογο του «Κριτία».
Τι λέει το αρχαίο κείμενο
"...Πολλές μεγάλες και θαυμάσιες πράξεις καταγράφονται στις ιστορίες μας για το κράτος σας. Αλλά μια από αυτές ξεπερνά όλες τις υπόλοιπες στο μεγαλείο και την ανδρεία. Οι ιστορίες μιλούν για μια τρανή δύναμη που απρόκλητη εκστράτευε έναντι Ευρώπης και Ασίας, και στην οποία η πόλη σας κατάφερε να θέσει τέλος. Αυτή η δύναμη ξεπρόβαλε από τον «Πέλαγος του Άτλαντα» («Ατλαντικό»), και τότε ο πέλαγος αυτός ήταν πλεύσιμος, και είχε ένα νησί που βρισκόταν μπροστά από τα στενά που εσείς αποκαλείτε Ηράκλειες Στήλες.
Το νησί ταυτόχρονα ήταν από τη Λιβύη μεγαλύτερο και από την Ασία, και ήταν ο δρόμος προς άλλα νησιά, που αν από αυτά περνούσες μπορούσες να φτάσεις στην απέναντι ήπειρο που περιέβαλε τον αληθινό ωκεανό – γιατί η θάλασσα εντός των Ηράκλειων Στηλών είναι μόνο ένα λιμάνι με στενό λαιμό και η άλλη είναι αληθινή θάλασσα της οποίας η περιβάλλουσα γη μπορεί όντως να αποκαλεστεί άπειρη. Τώρα, σε αυτή τη νήσο της Ατλαντίδας ήταν μια μεγάλη και απίστευτη αυτοκρατορία..." (Τίμαιος)
Τι λένε οι μελετητές του Πλάτωνα
Η πιθανή ύπαρξη της Ατλαντίδας ήταν θέμα που συζητήθηκε πολύ κατά την αρχαιότητα, αλλά συνήθως το απέρριπταν και το διακωμωδούσαν. Κανένας άλλος αρχαίος συγγραφέας δεν πραγματεύτηκε το θέμα, το οποίο ούτε ως θρύλος ούτε ως μύθος έχει καταγραφεί πουθενά.
Οι μελετητές των έργων του Πλάτωνα θεωρούν ότι Ατλαντίδα δεν είναι παρά μια θεωρητική ιδεατή κατασκευή, με την οποία προτείνεται ένα υπόδειγμα καλά οργανωμένης και ευνομούμενης πολιτείας.
Άλλοι μελετητές υποστηρίζουν ότι ο Πλάτωνας σκόπευε να γράψει και τους 4 διαλόγους προκειμένου να εξηγήσει απόλυτα τη λειτουργία μιας τέτοιας κοινωνίας.
Τι λένε οι «ατλαντιδοπαρμένοι»
Οι κατά καιρούς γοητευμένοι από το μύθο (;) της Ατλαντίδας -οι οποίοι από τους προηγούμενους θεωρούνται ως άσχετοι με την Πλατωνική φιλοσοφία και γραμματεία- έχουν τραβήξει από τα μαλλιά τα λόγια του Πλάτωνα για να ταιριάξουν με τα ευρήματα και τους ισχυρισμούς τους.
Έτσι, με στρεβλώσεις, στα κείμενα του Πλάτωνα, η Ατλαντίδα έχει κατά καιρούς «ανακαλυφθεί» σε διαφορετικά σημεία του πλανήτη, όπως, εκτός από το Αιγαίο, στα Βαλκάνια, στην έρημο Σαχάρα, στον Καύκασο, στη Γροιλανδία, στα Βρετανικά Νησιά, στις Κάτω Χώρες, στη Σρι Λάνκα, στη Νότια Αφρική, στη Βραζιλία.
Με τον ίδιο τρόπο οι κάτοικοί της ταυτίστηκαν άλλοτε με τους Γαλάτες, τους Γότθους ή τους Δρυίδες και άλλοτε με τους Σκύθες ή τους Αιγύπτιους! Στο παραμύθι της Ατλαντίδας ακόμη και το ρατσιστικό κίνημα των Ναζί στη Γερμανία αναζήτησε ερείσματα τοποθετώντας τη χαμένη ήπειρο στη Βόρειο Θάλασσα και ταυτίζοντας τους κατοίκους της με την… «ανώτερη» φυλή των Τευτόνων!
Τι φρέσκα έχουμε;
Τον Φεβρουάριο του 2009, ο Bernie Bamford, ένας Βρετανός μηχανικός κάνοντας τυχαία περιήγηση στο Google Εarth, παρατήρησε κάποιους υποθαλάσσιους σχηματισμούς, που θύμιζαν οικοδομικά τετράγωνα, στην περιοχή του Ατλαντικού μεταξύ της Μαδέρα της Πορτογαλίας και των Καναρίων νησιών.
Παρόμοιο φαινόμενο δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον πυθμένα της θάλασσας, η αν υπάρχει δεν ειναι ορατό.
Το νέο διαδόθηκε γρήγορα σε όλο τον κόσμο και μετά αποδόθηκε πάλι ως συνωμοσιολογία, δόθηκαν κάποιες αβάσιμες εξηγήσεις και ξεφούσκωσε.
Τι λέμε εμείς
Αν παρατηρήσει κανείς στο χάρτη του Google Earth τους σχηματισμούς, θα διακρίνει οργανωμένη δόμηση που είναι από δύσκολο έως αδύνατο να είναι τυχαία. Πολλές παράλληλες ευθείες γραμμές σαν οικοδομικά τετράγωνα, μεγάλες ευθείες «λεωφόρους» και ολοστρόγγυλες πλατείες. Η έκταση και η τοποθεσία ταιριάζει απόλυτα με τα πλατωνικά κείμενα, πέρα από τις Ηράκλειες Στήλες (Γιβραλτάρ).
Εκει λοιπόν στο τεράστιο αυτό νησί, κατά πάσα πιθανότητα αποίκησαν οι Αθηναίοι και μετονομάσθηκαν σε Ατλαντες. Έφτιαξαν μια τεράστια αυτοκρατορία, λάτρευαν τον Ποσειδώνα, το θεό της θάλασσας και πήραν το όνομα τους από το γιο του, τον Άτλαντα. Η μυθολογία λέει ότι ο Άτλας κρατάει στην πλάτη του τον κόσμο, γεγονός αλληγορικό για να δείξει την δύναμη που είχε αποκτήσει το νησί αυτό. Ο Πλάτωνας αναφέρει κι έναν μεγάλο πόλεμο μεταξύ της Αθήνας και της Ατλαντίδας δια στόματος Σόλωνα.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι
  • στις Μπαχάμες υπάρχει νησί που ονομάζεται Ανδρος.
  • Η θέση της Ατλαντίδας πάνω στην μεσοωκεάνια ράχη κάλλιστα μπορεί να δικαιολογήσει τον καταποντισμό της.
  • Υπάρχουν παραδόσεις των λαών της Κεντρικής Αμερικής και της Β.Δ. Αφρικής, για καταποντισμό ενός μεγάλου νησιού του Ατλαντικού.
επίσης:
  • Οι φυλές Αζτλάν, Ναχουατλακάτλοι, πρόγονοι των Αζτέκων, Τολτέκων και Μάγιας,
  • οι Θεοί τους Κουετζαλκοάτλ (ιπτάμενος), Μιξκοάτλ και Τλαλόκ,
  • οι παραδοσιακοί τους γίγαντες Ατλάν και Τείτάνι (Τιτάνες) γνωστοί από τα πανάρχαια χρόνια,
  • τα τοπωνύμια Άτλας - Αντιάτλας (βουνά Μαρόκου),
  • Ατιτλάν (Γουατεμάλας),
  • Τλακοπάν, Τενοτσιτλάν, Μίτλα, Έτλα (Μεξικού) κλπ είναι όλα παράγωγα του α-τλα!
Δείτε με τα μάτια σας:
Μπείτε στο Google Earth,γράψτε Palma Island και μόλις σας φέρει κοντά, δείτε σε γεωγραφικό πλάτος 31°19'8.66"Βκαι γεωγραφικό μήκος 31°19'8.66"Β ότι βρίσκεστε στην καρδιά του οικισμού.
Καλή περιήγηση!
Info:
Το άρθρο έγραψε η Αννυ Λιγνού για το e-fungus.gr
πηγές:
  • Βιβλίο: "Ατλαντίς" του Ανέστη Κεραμιδά
  • Βιβλίο: "The end of Atlantis" του J. V. Luce
  • wikipedia (η μεταφραση του αρχαίου κειμένου)
  • Ιστοσελίδα για την Ατλαντίδα www.atlanteans.gr
  • Google Earth

www.e-fungus.gr

Επίκουρος: Ο παρεξηγημένος φιλόσοφος



Οποιες κι αν είναι οι θρησκευτικές ή οι φιλοσοφικές μας πεποιθησεις περί των αιωνίων υπαρξιακών ερωτημάτων, καλό είναι να γνωρίζουμε τις απόψεις του φιλοσόφου για τον οποίο ο Νίτσε είπε: "Η επιστήμη έχει βαλθεί να επιβεβαιώσει τον Επίκουρο"
Το παρακάτω κείμενο είναι από τα πιο συμπυκνωμένα και αποδίδει με συντομία και σαφήνεια την Επικούρεια κοσμοθεωρία: 
Ο φιλόσοφος Επίκουρος που γεννήθηκε στη Σάμο, γιος του Αθηναίου Νεοκλή, ήταν ιδρυτής της Σχολής των Επικουρείων στην Αθήνα. Σε ηλικία 14 ετών άκουσε μαθήματα από τον πλατωνιστή Πάμφιλο. Για τη φιλοσοφική του εξέλιξη έπαιξε ρόλο η σπουδή του (327-324) με δάσκαλο τον Ναυσιφάνη, ο οποίος του δίδαξε την Ατομιστική του Δημόκριτου και τη θεωρία της ηδονής της Κυρηναϊκής Σχολής. Αργότερα ο ίδιος έλεγε ότι όλα όσα ήξερε τα έμαθε μόνος του, γιατί οι δάσκαλοι δεν μπορούσαν να του εξηγήσουν, τί υπήρχε πριν από το χάος, από το οποίο προέκυψε η ζωή.
Στα έτη 323-321 ο Επίκουρος ήταν στρατιώτης στην Αθήνα. Το 323 πέθανε ο Μεγαλέξανδρος στη Βαβυλώνα, με αποτέλεσμα το 322 να ξεσηκωθούν οι Αθηναίοι ενάντια στους Μακεδόνες. Ταυτόχρονα ο Αριστοτέλης, φοβούμενος λιντσάρισμα, εγκατέλειψε το «Λύκειο», τη Σχολή που είχε στην Αθήνα και διέφυγε στη Χαλκίδα όπου, μετά από λίγο καιρό, πέθανε. Η προσπάθεια των Αθηναίων για απεξάρτηση από τους Μακεδόνες κατέληξε σε ήττα, οπότε ο πατέρας του Επίκουρου εξεδιώχθη με άλλους Αθηναίους από τη Σάμο και κατέφυγε στον ιωνικό Κολοφώνα. Εκεί εγκαταστάθηκε και ο Επίκουρος, όπου εμβάθυνε σε φιλοσοφικά προβλήματα, στη συνέχεια δίδαξε δε στη Μυτιλήνη και στη Λάμψακο (Ελλήσποντος).
Αρκετοί φίλοι και μαθητές από τη Μυτιλήνη και τη Λάμψακο ακολούθησαν τον Επίκουρο στην Αθήνα, όταν αυτός ίδρυσε τη σχολή του «Κήπου», κάπου στο σημερινό Βοτανικό, μεταξύ Διπύλου και Ακαδημίας. Περίπου την ίδια εποχή ίδρυσε σχολή στην «Ποικίλη Στοά» και ο Ζήνων ο Κιτιεύς. Η επικούρεια Σχολή του «Κήπου» καλλιεργούσε φιλοσοφικό ανταγωνισμό με τους ακαδημαϊκούς (πλατωνικούς) και τους περιπατητικούς (αριστοτελικούς). Στον «Κήπο» δίδαξε ο Επίκουρος περίπου 40 χρόνια.
Οι επικούρειοι είχαν φυσιοκρατικές αντιλήψεις και μίλαγαν ενάντια στις δεισιδαιμονίες, τη μαντική, τα θρησκευτικά ιερατεία και τους δημοκόπους πολιτευτές, προκαλώντας έτσι την αντιπάθεια των κατεστημένων ολιγαρχικών κύκλων. Τα κυριότερα έργα του ίδιου του Επίκουρου γέμιζαν περί τους 300 παπύρους, έχουν όμως διασωθεί ελάχιστα, γιατί τα περισσότερα καταστράφηκαν κατά τις συστηματικές πυρπολήσεις βιβλιοθηκών από τον 4ο αιώνα μ.Χ. και μετά.
Στην επικούρεια διδασκαλία διαιρείται η φιλοσοφία, η οποία θεωρείται «φάρμακο της ψυχής», σε τρεις τομείς, τη φυσική, τη λογική και την ηθική. Υπέρτατο αγαθό κατά τον Επίκουρο είναι η ευχαρίστηση στη ζωή, για την απόλαυση της οποίας πρέπει να επιστρατεύονται όλες οι προσπάθειες του ανθρώπου. Η επικούρεια ευχαρίστηση (ηδονή) αφορούσε όλες τις ψυχικές απολαύσεις, την καλλιέργεια του πνεύματος και την άσκηση της αρετής, χωρίς έπαρση και αυτοπροβολή. Σε επιστολή του προς τον Μενοικέα ο Επίκουρος γράφει:
«Όταν λέμε ότι σκοπός είναι η ηδονή, δεν εννοούμε τις ηδονές του ασώτου και αυτές που βρίσκονται μέσα στις απολαύσεις, όπως νομίζουν μερικοί που το αγνοούν και δεν το παραδέχονται ή είναι κακώς πληροφορημένοι. Αλλά εννοούμε να μην πονάει το σώμα και να μην ταράσσεται η ψυχή
Οι ιδανικές καταστάσεις για τον άνθρωπο είναι, αρνητικά μεν η αταραξία, η αφοβία και η απονία και θετικά, η ευθυμία, η χαρά, η ευφροσύνη και η απαλλαγή από το φόβο του θανάτου. Κύρια προσπάθεια του ανθρώπου πρέπει να είναι η απολύτρωση από τον πόνο, η οποία εξασφαλίζει μία παθητική ηδονή. Η φιλοσοφία του Επίκουρου για τον τρόπο διαβίωσης των ανθρώπων συμπυκνώνεται στο «λάθε βιώσας» (= να ζεις απαρατήρητος, να μην επιδιώκεις την προβολή). Στην ίδια επιστολή του προς Μενοικέα γράφει ο Επίκουρος:
«Το πιο φρικτό από τα κακά, ο θάνατος, δεν είναι τίποτα για μας (τους επικούρειους), επειδή όταν υπάρχουμε εμείς, αυτός δεν υπάρχει, και όταν επέλθει ο θάνατος, τότε δεν υπάρχουμε εμείς.»
Για το δίλημμα πεπερασμένη – αιώνια ζωή που εισάγουν τεχνητά οι θρησκείες ώστε να προσφέρουν υπηρεσίες με διάφορες αυθαίρετες κατασκευές περί αιωνιότητας της ζωής, έγραφε:
«Η σωστή γνώση πως ο θάνατος δεν είναι τίποτα για μας, κάνει απολαυστική τη θνητότητα της ζωής, όχι επειδή της προσθέτει άπειρο χρόνο, αλλά επειδή την απαλλάσσει από τον πόθο της αθανασίας.»
Ενώ ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης θεωρούσαν τα ουράνια σώματα θεϊκές μονάδες με αυτοτελή βούληση, τα οποία παρακολουθούσαν τους ανθρώπους, ο Επίκουρος γράφει ότι αυτά τα σώματα πήραν από την αρχή, μαζί με το σφαιρικό τους σχήμα, την αναγκαιότητα και περιοδικότητα των κινήσεών τους και δεν πρόκειται για μακάριες και άφθαρτες οντότητες.
Αναφέρει ο Επίκουρος για τη θεωρία του
Ηδονή είναι να μην πονάει το σώμα και να μην ταράσσεται η ψυχή.
Η αξία της γνώσης, υποστηρίζει ο Επίκουρος, αντίθετα με τον Αριστοτέλη, μετριέται με τη χρησιμότητά της. Η γνώση πρέπει να βοηθάει για να εκλείψουν οι δεισιδαιμονίες και οι πλάνες και για να κατακτήσει ο άνθρωπος το ανώτερο αγαθό που είναι η ψυχική γαλήνη. Δεν υπάρχει και δεν χρειαζόμαστε γνώση που δεν έχει σχέση με τη ζωή, που δεν μεγαλώνει την ευτυχία μας, που δεν μειώνει τον πόνο μας – επικούρειες αντιλήψεις που επικράτησαν οριστικά από την Αναγέννηση και εντεύθεν.
Επίσης έγραψε
«Η σωστή γνώση πως ο θάνατος δεν είναι τίποτα για μας, κάνει απολαυστική τη θνητότητα της ζωής, όχι επειδή της προσθέτει άπειρο χρόνο, αλλά επειδή την απαλλάσσει από τον πόθο της αθανασίας.»
Επίσης αντίθετα με τον Αριστοτέλη, ο Επίκουρος θεωρεί τις γυναίκες ισότιμες στην κοινωνική ζωή με τους άνδρες και τις δέχεται ως μαθήτριες στη Σχολή. Εξ ίσου ισότιμη ανθρώπινη αντιμετώπιση αξίζουν οι δούλοι, οι οποίοι μπορούσαν να παρακολουθούν μαθήματα στον Κήπο και να αναδειχθούν σε φιλοσόφους. Το όνομα ενός εξ αυτών, Μυς, διασώθηκε σε μας από τον ιστορικό Λαέρτιο. Για τις γυναίκες έγραψε ο Επίκουρος:
«Η γυναίκα σου να σε σέβεται πρέπει και όχι να σε φοβάται, διότι δεν την πήρες για υπηρέτρια, αλλά για σύντροφο στη ζωή
Μια σύγκριση αυτών των αντιλήψεων με αντίστοιχες μεταγενέστερες που επικράτησαν στον ελληνόφωνο χώρο, δείχνει ποια ανατολίτικη οπισθοδρομικότητα επεβλήθη στον Ελληνισμό με τις μεσανατολικές δοξασίες.
Μέσα σε ένα περιβάλλον πολεμικών και πολιτικών ανακατατάξεων των ελληνιστικών κρατών, όπου τίθενται ερωτήματα για ανεξαρτησία (από τους Μακεδόνες) και αυτονομία των πόλεων, οι Επικούρειοι έχουν σαφή άποψη για το θέμα των πατρίδων, όχι με την ιδιοκτησιακή έννοια που δημιουργούν στους ανθρώπους, μέχρι των ημερών μας, οι κυβερνήτες για λόγους διατήρησης της εξουσίας και διακίνησης εξοπλισμών, αλλά με την έννοια του ενιαίου περιβάλλοντος, της κοινής πατρίδας και της αδελφοσύνης επί Γης. Έγραφε ο επικούρειος Διογένης Οινοανδέας (2ος αιώνα π.Χ.):
«Με το κάθε κομμάτιασμα της γης βέβαια άλλη είναι η πατρίδα για τον καθένα. Αλλά εάν δούμε όλη την επιφάνεια αυτού του κόσμου, τότε μία είναι η πατρίδα όλων μας, όλη η Γη, και μία η κατοικία μας, όλος ο κόσμος
Αντιλήψεις, οι οποίες επανέρχονται τον 21ο αιώνα ως νέες σοφίες, μπροστά στα πολλαπλά προβλήματα που προέκυψαν, είτε από τις φυσικές αλλαγές, είτε από τις δραστηριότητες του ανθρώπου, π.χ. επιβάρυνση περιβάλλοντος, πυρηνικά όπλα, διατροφικά προβλήματα, ενεργειακή ανεπάρκεια, αμάθεια και οπισθοδρομικότητα κ.ά.
Οι θεοί, κατά την επικούρεια αντίληψη, δεν ανακατεύονται στα ανθρώπινα, δεν κάνουν χάρες και δεν δέχονται δώρα. Αν έκαναν δε πράγματι οι θεοί όσα τους ζητούσαν οι άνθρωποι, θα εξαφανιζόταν η ανθρωπότητα, γιατί όλοι επιζητούν και εύχονται το κακό των άλλων… Για κάθε στιγμή και κάθε δυσκολία της ανθρώπινης ζωής, οι επικούρειοι φιλόσοφοι είχαν διατυπώσει ως πνευματικό βοήθημα την τετραφάρμακον, τέσσερις φράσεις για συνεχή χρήση:
«Δεν μας φοβίζει ο θεός, δεν μας ανησυχεί ο θάνατος, εύκολα αποκτιέται το Καλό, εύκολα υποφέρεται το Κακό
Αυτό δηλώνει ότι, πέρα από τις φυσικές δυνάμεις και τους νόμους του σύμπαντος,
  • δεν υπάρχουν θεοί τιμωροί και μπαμπούλες, όπως επαναλαμβάνουν καταπιεστικά 
    οι θρησκείες, οπότε και δεν χρειάζεται κάποιος να ζει με το φόβο τους
  • δεν μας ανησυχεί ο θάνατος που δεν μας αφορά, εφόσον εμείς δεν υπάρχουμε πια
  • το καλό που χρειάζεται για να ζήσει κάποιος, σύμφωνα με τις πνευματικές, ψυχικές και σωματικές ανάγκες του, αποκτάται  για έναν ολιγαρκή άνθρωπο εύκολα και τέλος,
  • με την επικούρεια αταραξία αντιμετωπίζεται κάθε κακό, κάθε δυσάρεστη κατάσταση και κάθε φόβος.
Ένας σημαντικός τομέας που απασχόλησε εντατικά τον Επίκουρο, από τον οποίο έχουμε όμως λίγες πληροφορίες, είναι η φυσική του φιλοσοφία. Η επιρροή του ατομισμού του Λεύκιππου και του Δημόκριτου είναι παραπάνω από εμφανής στο έργο του Επίκουρου. Ο μεγάλος αυτός φιλόσοφος έγραψε, μεταξύ άλλων, και ένα τεράστιο συναφές σύγγραμμα, «Περί Φύσεως», το οποίο είχε έκταση 37 τόμων. Τα λίγα αποσπάσματα που έχουν διασωθεί από αυτό το έργο, είναι κυρίως κείμενα του Λουκρήτιου και του Διογένη Οινοανδέα, αλλά και λίγα του ίδιου του Επίκουρου.
Μερικές από τις βασικές αρχές της φυσικής φιλοσοφίας του Επίκουρου
* Τίποτα δεν δημιουργείται ποτέ από το τίποτα. 
* Ο κόσμος δεν δημιουργήθηκε από θεία παρέμβαση. 
* Ακόμα και αν υπάρχουν θεοί, αυτοί δεν επιδρούν στο φυσικό κόσμο. 
* Η ύλη δεν καταστρέφεται σε τίποτα. 
* Πρωταρχικά στοιχεία της ύλης δεν είναι τα αριστοτελικά στοιχεία πυρ, αήρ, γη και ύδωρ, αλλά μικρά αδιαίρετα άφθαρτα σωματίδια (άτμητα σωμάτια = άτομα). 
* Τίποτα δεν μπορεί να γίνει αισθητό αν δεν έχει υλική υπόσταση. 
* Τίποτα δεν υπάρχει εκτός από τα άτομα και το κενό ανάμεσά τους. 
* Όλα τα σώματα, είτε είναι άτομα, είτε προέρχονται από ένωση ατόμων. 
* Το σύμπαν είναι αχανές. Δεν βρισκόμαστε στο κέντρο του σύμπαντος, αλλά είμαστε ένας από τους αναρίθμητους κόσμους του σύμπαντος. 
* Τα άτομα βρίσκονται σε διαρκή κίνηση μέσα στο κενό. Μπορούν να συνεχίσουν σε ευθεία, να συγκρουστούν, να αλλάξουν κατεύθυνση, να ενωθούν με άλλα άτομα στη δημιουργία σύνθετων σωμάτων. 
* Οι κόσμοι και τα έμβια όντα δημιουργούνται από τυχαία γεγονότα λόγω της χαοτικής 
κίνησης των ατόμων. 
* Αυτό που αποκαλούμε «ψυχή» είναι σωματική οντότητα με υλικά χαρακτηριστικά και 
δεν συνεχίζει να υπάρχει μετά τον θάνατο. 
* Η αίσθηση είναι αξιόπιστη, διότι δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κάτι άλλο πιο αξιόπιστο από αυτήν.
Σήμερα γνωρίζουμε ότι αυτές οι απόψεις, τις οποίες είχε προσεγγίσει διαισθητικά ο Επίκουρος, δεν απέχουν σημαντικά από τα επιστημονικά ευρήματα και τη σημερινή γνώση μας για τα ουράνια σώματα και τη φύση γενικότερα. Δεν είχε, λοιπόν, άδικο ο Νίτσε που διαπίστωνε στα τέλη του 19ου αιώνα ότι: «Η επιστήμη έχει βαλθεί να επιβεβαιώσει τον Επίκουρο
Είναι πασιφανές, πόσο αρνητική ήταν για την πρόοδο της ανθρωπότητας η αποσιώπηση αυτού του μεγάλου διανοητή κατά την ύστερη Αρχαιότητα και το Μεσαίωνα. Μπορούμε δε εύκολα να σκεφτούμε, πόσο θα είχαν προωθηθεί η επιστήμη, η τεχνολογία και γενικότερα ο (ελληνικός) πολιτισμός, αν είχε εξελιχθεί ομαλά η επιστήμη των ελληνορωμαϊκών και ελληνιστικών χρόνων και δεν είχε παρεμβληθεί ο οπισθοδρομικός Μεσαίωνας με την υποστήριξη της εισροής στις πολιτισμένες κοινωνίες βαρβάρων από Βορρά και Ανατολή και της άνωθεν επιβολής σκοτεινών δεσποτικών και θεόπληκτων αντιλήψεων.
Από τα προηγούμενα είναι επίσης κατανοητό, γιατί οι πλατωνιστές και αριστοτελιστές απεχθάνονταν αυτόν τον μεγάλο φιλόσοφο, τους μαθητές του και τη φιλοσοφία τους και γιατί συνεχίζεται αυτή η εχθρότητα μέχρι των ημερών μας από όλους τους ελιτίστικους μηχανισμούς.
Περίπου 300 χρόνια μετά την εποχή του Επίκουρου, γράφει ο Πλούταρχος (~50 – 125 μ.Χ.) ότι ο ιδρυτής της Σχολής του «Κήπου» προσπάθησε να ανατρέψει τους «θεσμούς της πόλης» και ότι θεωρούσε τον εαυτό του «σοφότερο από τον Πλάτωνα» – έγκλημα καθοσιώσεως για τους ολιγαρχικούς. Γι’ αυτές λοιπόν τις αντιλήψεις έπρεπε, σύμφωνα με τον Πλούταρχο που είχε ο ίδιος ολιγαρχικές προτιμήσεις, να μαστιγωθούν όλοι οι επικούρειοι, όχι με το απλό μαστίγιο αλλά με το αστραγωτό! Αυτή η εκδήλωση αντιπάθειας και εκδικητικότητας δείχνει, πόση επιρροή πρέπει να είχαν ακόμα κατά το 2ο μ.Χ. αιώνα στην κοινωνία της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας οι επικούρειοι φιλόσοφοι.
Ο Επίκουρος δεν έτυχε μέχρι σήμερα, λόγω των δημοκρατικών και φυσιοκρατικών του αντιλήψεων, οποιασδήποτε προβολής μέσα από τα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα, τα οποία κατά κύριο λόγο στηρίζουν ακόμα ολιγαρχικές και θεοκρατικές αντιλήψεις. Μόλις τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται στα ελληνικά σχολικά βιβλία δειλά η βιογραφία του Επίκουρου και αναπτύσσεται η φιλοσοφία του. Μερικοί σύγχρονοι δυσφημιστές εξηγούν δε, κάνοντας μεταφραστικά άλματα, ότι το λάθε βιώσας (= να ζεις απαρατήρητος) του σπουδαίου αυτού φιλοσόφου σημαίνει πως κάποιος ζει λαθραία, σε βάρος των άλλων – ένα ακόμα δείγμα της διαχρονικής οπισθοδρομικής αθλιότητας που υποστηρίζεται κατά κανόνα από μηχανισμούς προπαγάνδας, θεσμοποιημένους και άτυπους.
Info:
Το κείμενο ανήκει στον Στ. Φραγκόπουλο και το διαβάσαμε στο sciencearchives.wordpress.com

Νονοι και δωρα (ιδεες)

  Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...