Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014

Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή – Βασικά Γνωρίσματα

Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή – Βασικά Γνωρίσματα

ΚΕΝΤΡΟ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Μαρία Δ. Κυροπούλου
Ειδική Παιδαγωγός ΜΑ Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες - Αυτισμό

Η Ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή αποτελεί μία αγχώδη διαταραχή η οποία απαρτίζεται από Ιδεοληψίες (σκέψεις) ή / και Ψυχαναγκασμούς(πράξεις).

  • Ιδεοληψίες (Εμμονές)
1)   Επαναλαμβανόμενες και επίμονες σκέψεις, παρορμήσεις και εικόνες, οι οποίες βιώνονται κάποιες φορές κατά τη διάρκεια της διαταραχής σαν παρείσακτες και απρόσφορες και προκαλούν έντονο άγχος ή ενόχληση.
2)   Δεν έχουν ρεαλιστικό μήνυμα ή λειτουργικό σκοπό και είναι υπερβολικές και παράλογες.
3)   Το άτομο προσπαθεί να αγνοεί ή να καταστέλλει τέτοιες σκέψεις, εικόνες κ.α. ή να τις εξουδετερώνει με κάποια άλλη σκέψη ή πράξη.
4)   Το άτομο αναγνωρίζει ότι αυτές οι ιδεοληπτικές σκέψεις αποτελούν προϊόν του δικού του μυαλού και δεν επιβάλλονται από έξω και γι’ αυτό είναι ιδιαίτερα δύσκολο γι’ αυτόν να τις ελέγξει, απορρίψει και νιώθει έντονο άγχος.
5)   Οι ιδεοληπτικές αυτές σκέψεις είναι ακούσιες, μάταιες, αντιφατικές, αναποτελεσματικές, δεν είναι ευχάριστες, ούτε χρήσιμες, κάνουν το άτομο δυσλειτουργικό και συχνά φέρουν αίσθημα ντροπής.
6)   Η βασική τους λειτουργία είναι να προλάβουν ανεπιθύμητα γεγονότα που συχνά ενέχουν τον φόβο πως το άτομο θα βλάψει τον εαυτό του ή άλλους. Τότε το άτομο νιώθει άγχος και προσπαθεί να τις καταστείλει ή να τις εξουδετερώσει, κάτι που αυξάνει το επίπεδο άγχους αφού αυτές παραμένουν.
            §  Ψυχαναγκασμοί
1)   Επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές ή νοερές πράξεις τις οποίες το άτομο αισθάνεται αναγκασμένο να εκτελέσει σαν απάντηση μιας ιδεοληψίας ή σύμφωνα με κανόνες που πρέπει να εφαρμοστούν αυστηρά.
2)   Οι συμπεριφορές ή νοερές πράξεις αποβλέπουν στην αποτροπή ή την μείωση της ενόχλησης ή στην ανατροπή κάποιου ανεπιθύμητου γεγονότος ή κατάστασης. Ωστόσο, αυτές οι συμπεριφορές δεν συνδέονται με ρεαλιστικό τρόπο με αυτό για το οποίο έχουν σχεδιαστεί να εξουδετερώσουν.
3)   Οι ψυχαναγκασμοί στοχεύουν στην εξάλειψη του άγχους που οι ιδεοληψίες προκαλούν, όμως, καταφέρουν το αντίθετο.

Κάποια στιγμή το άτομο που εκδηλώνει τέτοιες συμπεριφορές αναγνωρίζει ότι είναι υπερβολικές ή παράλογες.
Οι ιδεοληψίες ή ψυχαναγκασμοί προκαλούν έντονη ενόχληση, είναι χρονοβόροι (διαρκούν 1 ώρα ή και περισσότερο ημερησίως) και παρεμποδίζουν σημαντικά τις συνήθεις καθημερινές δραστηριότητες ή σχέσεις.
Η διαταραχή δεν οφείλεται στις άμεσες φυσιολογικές δράσεις μιας ουσίας, φαρμάκου ή σε γενική σωματική κατάσταση.
Σε ορισμένες περιπτώσεις η ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή μπορεί να συνυπάρχει με:
ü  Κατάθλιψη
ü  Φοβίες
ü  Τελειομανία
ü  Αυτισμό
Όταν κάποιο ή κάποια από τα παραπάνω συνυπάρχουν με την ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή, τότε οι ιδεοληψίες και οι ψυχαναγκασμοί εκδηλώνονται πιο συχνά και τα συμπτώματα εμφανίζονται πολύ πιο έντονα.

           §  ΑΙΤΙΕΣ ΙΔΕΟΨΥΧΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗΣ


1)   Θεωρία της Νευροφυσιολογίας : Βάσει αυτής της θεωρίας η ιδεοληψίες και οι ψυχαναγκασμοί αποτελούν απόρροια εγκεφαλικής δυσλειτουργίας. Άτομα με ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή έχουν ορισμένα τμήματα του εγκεφάλου τους σε υπερ-λειτουργία. Τα τμήματα αυτά σχετίζονται με την συμπεριφορά, την επιθετικότητα, τις σωματικές εκκρίσεις, την σεξουαλικότητα και βασική τους λειτουργία αποτελεί το «φιλτράρισμα» των διαφόρων ακούσιων και μη χρήσιμων πληροφοριών, η διατήρηση ή η επανάληψη συγκεκριμένων συμπεριφορών. Η βασική δυσκολία έγκειται στην λειτουργία της σεροτονίνης, ενός νευροδιαβιβαστή που ρυθμίζει την διάθεση, την επιθετικότητα, τον έλεγχο των ορμών, την πείνα, τον ύπνο, την θερμοκρασία του σώματος και τον πόνο και μεταφέρει εξωτερικά ερεθίσματα – πληροφορίες στα συγκεκριμένα εγκεφαλικά τμήματα. Άτομα με ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή παρουσιάζουν χαμηλά επίπεδασεροτονίνης, με αποτέλεσμα την διατάραξη της λειτουργίας των παραπάνω.
2)   Ψυχοδυναμική Θεωρία: Σύμφωνα με την θεωρία της ψυχοδυναμικής, η ιδεοληψία αποτελεί άμυνα του ατόμου με σκοπό την προστασία του από συσσωρευμένο προϋπάρχον έντονο άγχος. Αυτή η αμυντική διαδικασία οδηγεί στο «εκτόπισμα» της προϋπάρχουσας αγχωτικής κατάστασης και στην υποκατάστασή της από την ιδεοληψία.
3)   Γνωστική – Συμπεριφορική Θεωρία: Η θεωρία αυτή ισχυρίζεται πως όλοι οι άνθρωποι βιώνουμε σκέψεις ακόμη και σε επίπεδο ιδεοληψιών αλλά έχουμε την ικανότητα να τις απωθούμε. Όσο μεγαλύτερο, βέβαια, το άγχος που προκαλούν αυτές οι ιδεοληψίες τόσο δυσκολότερο γίνεται να τις «εκτοπίσουμε». Άτομα με ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή πιστεύουν πως είναι υπεύθυνα να προλάβουν την ανεπιθύμητη έκβαση αυτών των ιδεών και αυτό αυξάνει το επίπεδο άγχους τους. Καταφεύγουν, λοιπόν, στην υποτιθέμενη λύση του ψυχαναγκασμού, μία λύση προσωρινή, διακοσμητική, με αποτέλεσμα οι ιδεοληψίες να επανέρχονται.
§  ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΙΔΕΟΨΥΧΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗΣ

Ø  Φαρμακευτική Αγωγή: Αναστολείς σεροτονίνης και αντικαταθλιπτικά (clomipraminefluoxetinefluvoxamineparoxetine andsertraline).

Ø  Ψυχοθεραπεία: Ατομική ή ομαδική (με μέλη οικογένειας).

Ø  Γνωστική – Συμπεριφορική Προσέγγιση:
α) Έκθεση και Πρόληψη Απάντησης (Exposure-ResponsePrevention): Αρχικά, λοιπόν, το άτομο εκθέτει το αντικείμενο ή την κατάσταση που προκαλεί τις ιδεοληψίες και τους ψυχαναγκασμούς. Μετά από την συνεχή έκθεση των αφορμών των ιδεοληπτικών συμπεριφορών, το άτομο «συνηθίζει» στην εικόνα ή σκέψη τους. Βασικός στόχος είναι το άτομο να εξοικειωθεί τις αφορμές των ιδεοληψιών του και να υπερνικήσει τις ανεπιθύμητες ιδέες χωρίς να προχωρήσει στην πράξη – ψυχαναγκασμό μειώνοντας ή εξουδετερώνοντας με αυτόν τον τρόπο τα άσχημα συναισθήματα που συνήθιζαν να φέρουν οι ιδεοληψίες του.  Καταφέρνει, λοιπόν, να τις χειριστεί και προχωρά στην προσπάθεια χειρισμού άλλων γεγονότων ή καταστάσεων που προκαλούν πιο έντονο άγχος από αυτό που φέρουν οι ιδεοληψίες.
β) Γνωστική Θεραπεία (Cognitive Therapy): Η γνωστική θεραπεία επικεντρώνεται κυρίως σε καταστροφικές ιδεοληπτικές σκέψεις και στο υπερβολικά έντονο αίσθημα ευθύνης που διακατέχει το άτομο που τις νιώθει. Σκοπός αυτής της προσέγγισης είναι ο εντοπισμός των στοιχείων που προκαλούν τις ιδεοληψίες, η εκτίμηση των αιτιών των ψυχαναγκασμών και η αντικατάσταση των ιδεοληψιών από εναλλακτικές – μη καταστροφικές – συμπεριφορές.


ΣΥΧΝΕΣ ΙΔΕΟΛΗΨΙΕΣ
ΣΥΧΝΟΙ ΨΥΧΑΝΑΓΚΑΣΜΟΙ
Επαναλαμβανόμενες σκέψεις περί μόλυνσης λόγω μικροβίων.
Επαναλαμβανόμενο πλύσιμο ή αποφυγή σωματικής επαφής.
Επαναλαμβανόμενη ανάγκη για συμμετρία, τακτοποίηση, στοιχειοθέτηση.

Επαναλαμβανόμενη τακτοποίηση, συμμετρική τοποθέτηση, στοιχειοθέτηση.


Επίμονη ανάγκη για έλεγχο πραγμάτων ή καταστάσεων (κλείσιμο βρύσης, πόρτας, ντουλάπας, ηλεκτρικών συσκευών, έλεγχος προσωπικών αντικειμένων με σκοπό την επιβεβαίωση πως τίποτα δεν λείπει και όλα βρίσκονται υπό έλεγχο κ.α.).


Επίμονος έλεγχος πραγμάτων ή καταστάσεων (κλείσιμο βρύσης, πόρτας, ντουλάπας, ηλεκτρικών συσκευών, έλεγχος προσωπικών αντικειμένων με σκοπό την επιβεβαίωση πως τίποτα δεν λείπει και όλα βρίσκονται υπό έλεγχο κ.α.).


Επίμονη ανάγκη για επιβεβαίωση ή καθησύχαση από κάποιον τρίτο.


Επίμονες εξομολογήσεις ή ερωτήσεις σε τρίτους με σκοπό την καθησύχαση ή / και επιβεβαίωση για κάτι.


Επίμονες ανησυχίες σχετικά με θέματα υγείας ( ισχυρή πεποίθηση ότι το άτομο πάσχει από καρκίνο ενώ δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα κ.α.).

Επίμονος ιατρικός έλεγχος για την διάψευση των ιδεών περί προσβολής από κάποια σοβαρή ασθένεια.


Επίμονες μη επιτρεπτές / αφύσικες σεξουαλικές φαντασιώσεις.

-

Επίμονη ανάγκη για προσκόλληση ή εναντίωση προς θρησκευτικούς κανόνες.


Επίμονη εφαρμογή θρησκευτικών κανόνων ή επίμονη ανάγκη για βλασφημία κυρίως σε θρησκευτικούς χώρους.


Επίμονη ανάγκη για προσκόλληση σε αντικείμενα, αριθμούς, σχήματα ή αποφυγή αυτών.

Επίμονη προσκόλληση σε πράγματα, επαναλαμβανόμενο μέτρημα ή επίμονη αποφυγή σχημάτων, αριθμών, αντικειμένων.

Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

Φτηνότερο από χώρες της ΕΕ το καλάθι της νοικοκυράς

Φτηνότερο είναι το καλάθι του ελληνικού νοικοκυριού σε σχέση με τα αντίστοιχα άλλων ευρωπαϊκών κρατών, παρά τον υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ που επωμίζονται οι εγχώριες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές.
Αυτό προκύπτει από έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) που έγινε στις τιμές 20 κατηγοριών προϊόντων, τα οποία πωλούνται από τα ράφια των οργανωμένων επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα, την Αγγλία, τη Γαλλία και την Ισπανία.
Τα αγαθά που συγκρίθηκαν είναι μεταξύ άλλων τρόφιμα όπως αλεύρι, γάλα, μακαρόνια, ψωμί για τοστ, κοτόπουλο νωπό, χυμός ντομάτας και αραβοσιτέλαιο, απορρυπαντικά, κηπευτικά και φρούτα, χαρτικά, τσιπς και σοκολάτες καθώς και καφές.
Η σύγκριση των μέσων τιμών των καλαθιών δείχνει ότι τόσο η Αγγλία όσο και η Γαλλία έχουν σημαντικά ακριβότερο μέσο καλάθι από την Ελλάδα κατά 30% και 25% αντίστοιχα, ενώ το μέσο καλάθι είναι περίπου ίσο ανάμεσα σε Ελλάδα και Ισπανία. Πιο συγκεκριμένα, το ίδιο καλάθι στην Ελλάδα στοιχίζει 38,93 ευρώ, στην Ισπανία η διαφορά 39,03 ευρώ, ενώ σημαντικά υψηλότερο είναι το συνολικό κόστος στην Αγγλία (50,78 ευρώ) και τη Γαλλία (48,64 ευρώ).
Η εικόνα των αποτελεσμάτων αλλάζει σημαντικά όταν αφαιρεθεί ο ΦΠΑ που ισχύει σε κάθε χώρα. Με τον τρόπο αυτό μπορεί να γίνουν αντιληπτές οι πραγματικές τιμές των προϊόντων σούπερ μάρκετ. Η σύγκριση των καλαθιών σε αυτήν την περίπτωση δείχνει ότι οι δύο χώρες έχουν ακόμα πιο ακριβό μέσο καλάθι από την Ελλάδα.
Η Αγγλία είναι υψηλότερη κατά 40%, αφού το κόστος είναι 47,08 ευρώ και στην Ελλάδα οι τιμές κατεβαίνουν ακόμη χαμηλότερα, στα 33,54 ευρώ. Το καλάθι της Γαλλίας είναι ακριβότερο από εκείνο της χώρας μας κατά 32%, μια και κοστίζει 44,39 ευρώ. Η «ψαλίδα» με την Ισπανία φτάνει το 6%.
Διαφορά
Αυτό είναι αποτέλεσμα της πολύ μεγάλης διαφοράς που έχει ο χαμηλός συντελεστής ΦΠΑ ανά χώρα (πρόκειται για τον ΦΠΑ που αναφέρεται σε τρόφιμα και ποτά). Στην Ελλάδα αυτός ο συντελεστής ΦΠΑ από τον Ιανουάριο του 2011 είναι 13% (και 23% για αναψυκτικά και χυμούς), σημαντικά υψηλότερος από την Αγγλία (0%), τη Γαλλία (10% και 5,5%) και την Ισπανία (10% και 4%), αλλά και τις περισσότερες χώρες της ΕΕ.
Η Ελλάδα είναι ακριβότερη σε μεμονωμένα προϊόντα. Για παράδειγμα στο ψωμί του τοστ, το οποίο πωλείται (η συσκευασία των 480 με 500 γραμ.) προς 1,78 ευρώ. Στην Αγγλία έχει 1,14 ευρώ, στην Ισπανία 1,55 ευρώ και στη Γαλλία 1,48 ευρώ. Στο νωπό παστεριωμένο γάλα του ενός λίτρου με μειωμένα λιπαρά η Ελλάδα είναι ακριβότερη από τις χώρες της Ισπανίας και της Γαλλίας. Εδώ η συσκευασία πωλείται προς 1,31 ευρώ, στην Ισπανία 1,18 και στη Γαλλία 1,14 ευρώ. Η Αγγλία είναι η ακριβότερη αγορά στο συγκεκριμένο προϊόν με τιμή 1,40 ευρώ. Τα στοιχεία προέρχονται από τις παρακάτω αλυσίδες σούπερ μάρκετ:
Ελλάδα: Μαρινόπουλος, ΑΒ Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης, Βερόπουλος, Μασούτης, My Market
Αγγλία: Asda, Sainsbury's, Tesco, Waitrose, Ocado
Γαλλία: E. Leclerc, Auchan, Carrefour, Cora, Geant, InterMarche, Aldi, Ed/DIA, Leader Price, Lidl, Netto
Ισπανία: Alcampo, Caprado, Carrrefour, Eroski, El Corte Ingles, Mercadona, Tudespesa.com
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΛΩΝΑΣ
ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ
Λ. ΚΙΟΣΕΣ

Σκοτώνει -κυριολεκτικά- η αίσθηση της φτώχειας

Οι άνθρωποι της μέσης και της τρίτης ηλικίας που υποκειμενικά νιώθουν φτωχοί (άσχετα με το πόσο είναι πραγματικά φτωχοί), αρρωσταίνουν πολύ πιο εύκολα και γενικά έχουν χειρότερη υγεία, καθώς και μικρότερο προσδόκιμο ζωής, σύμφωνα με μια νέα γερμανική έρευνα.

Σκοτώνει -κυριολεκτικά- η αίσθηση της φτώχειας
Ήταν ήδη γνωστό ότι η αντικειμενική φτώχεια σχετίζεται με χειρότερη υγεία και με πιο σύντομη ζωή, όμως η νέα μελέτη δείχνει ότι ακόμα και η υποκειμενική φτώχεια (δηλαδή πώς αξιολογεί κανείς την προσωπική κοινωνικο-οικονομική κατάστασή του) έχει ανάλογες επιπτώσεις.
Οι ερευνητές του Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών του Βερολίνου, με επικεφαλής την Μάγια Αντένα και τον Μιχάλ Μικ, μελέτησαν στοιχεία από 12 ευρωπαϊκές χώρες (μεταξύ των οποίων δεν ήταν η Ελλάδα), τα οποία αφορούσαν την περίοδο 2006 - 2012.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι άνω των 50 ετών που θεωρούν τους εαυτούς τους φτωχούς, αρρωσταίνουν κατά μέσο όρο 38% πιο συχνά και εμφανίζουν υποτροπές σε θέματα υγείας 48% πιο συχνά, σε σχέση με όσους δεν νιώθουν φτωχοί. Η πιθανότητα θανάτου για κάποιον που αισθάνεται φτωχός, είναι επίσης πολύ μεγαλύτερη, περίπου 40% κατά μέσο όρο για τους άνδρες και 58% για τα άτομα 50 - 64 ετών.
Οι γερμανοί ερευνητές διακρίνουν ανάμεσα σε τρία είδη φτώχειας: την εισοδηματική, του πλούτου (περιλαμβάνει ακίνητα κ.α.) και την υποκειμενική. Εκτός από την υποκειμενική φτώχεια, και η φτώχεια του πλούτου επίσης επιδεινώνει την υγεία. Κάποιος άνω των 50 ετών που διαθέτει ελάχιστο πλούτο (ακίνητα κ.α.), αρρωσταίνει πολύ πιο συχνά και η υγεία του επανέρχεται με πολύ πιο αργό ρυθμό μετά από μια ασθένεια, σε σχέση με όσους διαθέτουν πλούτο. Από την άλλη, η εισοδηματική φτώχεια είναι αυτή που έχει την μικρότερη επίπτωση στην υγεία των ατόμων άνω των 50 ετών.
Είναι αξιοσημείωτο ότι οι ερευνητές δεν βρήκαν να υπάρχει μεγάλη επικάλυψη ανάμεσα στα διαφορετικά είδη της φτώχειας. Έτσι, μόνο το 8% όσων ανθρώπων αποτέλεσαν αντικείμενο της έρευνας, ήσαν φτωχοί και με τα τρία κριτήρια (εισοδήματος, πλούτου, υποκειμενικό αίσθημα). Γι' αυτό, οι ερευνητές προτείνουν να υπάρξουν ευρύτεροι ορισμοί της φτώχειας, που να συνδυάζουν τόσο αντικειμενικά, όσο και υποκειμενικά χαρακτηριστικά.
Πηγή: ΑΜΠΕ

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014

STAVENTO - Στον κόσμο μας


Στην αγορά του Αλ Χαλίλι - Αλκίνοος Ιωαννίδης


Καλάθια από bamboo

ΜΠΑΜΠΟΥ
Για τη διακόσμηση του χώρου και όχι μόνο.
Σίγουρα για την τακτοποίηση αντικειμένων η εύκολη αλλά και πολύ πρακτική λύση είναι να τα αποθηκεύσετε σε κουτιά ή καλάθια. Γιατί λοιπόν, να μην επιλέξετε καλάθια, τα οποία θα ομορφύνουν και το χώρο σας; Η πρότασή μας αφορά καλάθια από bamboo, τα οποία δε θα σας εξυπηρετήσουν μόνο στην αποθήκευση αλλά και στη διακόσμηση. Χρησιμοποιήστε τα για γλάστρες, για καλάθι απλύτων αλλά και σαν απλά διακοσμητικά αντικείμενα. Δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες και πάρτε ιδέες.
\

Διακοσμήστε με κεριά

ΚΕΡΙΑ1
Και δημιουργήστε την κατάλληλη ατμόσφαιρα.
Τα κεριά προσφέρουν στο χώρο ρομαντισμό. Μπορείτε να τα βάλετε σε όλους τους χώρους του σπιτιού από το σαλόνι μέχρι το μπάνιο σας και θα προσφέρουν μια αίσθηση χαλάρωσης αλλά και μια όμορφη εικόνα. Είναι μια οικονομική λύση για να ανανεώσετε τη διακόσμηση του χώρου σας βάζοντας την προσωπική σας πινελιά. Δείτε τις παρακάτω εικόνες και φτιάξτε την κατάλληλη ατμόσφαιρα για την ημέρα του Αγλιου Βαλεντίνου.


Διακοσμήστε το coffee table

ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ
6+1 ιδέες για να ολοκληρώσετε τη διακόσμηση του σαλονιού.
Το τραπεζάκι του σαλονιού είναι απαραίτητο έπιπλο για τη διακόσμηση. Πως όμως θα το διακοσμήσετε; Τι χρειάζεται ένα coffee table για να ολοκληρώσει τη χρήση του;  Πάντως όχι να το γεμίσετε με άχρηστα μικρά διακοσμητικά αντικείμενα, τα οποί σίγουρα θα σας δυσκολέψουν να απολαύσετε τον καφέ σας αλλά και να το καθαρίσετε. Οι παρακάτω εικόνες θα σας βοηθήσουν να ολοκληρώσετε τη διακόσμηση του σαλονιού σας διακοσμώντας το τραπεζάκι σας.


Διακοσμήστε τα ράφια σας













ΡΑΦΙΑ1
Με πρωτότυπες ιδέες.
Συνηθίζεται τα ράφια που υπάρχουν, είτε πάνω από την τηλεόραση, είτε στον τοίχο του δωματίου ή σε οποιοδήποτε άλλο μέρος του σπιτιού να διακοσμούνται με δίαφορα μικροαντικείμενα, που έχετε αγοράσει κατά καιρούς ή ακόμη και που σας έχουν κάνει δώρο. Έτσι, τις περισσότερες φορές καταλήγετε να διακοσμήσετε τα ράφια σας  με διάφορα  μικροαντικείμενα τελείως διαφορετικά μεταξύ τους. Ήρθε η ώρα να ξεκαθαρίσετε τι χρειάζεστε και τι ταιριάζει στη διακόσμηση του χώρου σας.
Οι παρακάτω εικόνες θα σας βοηθήσουν να βρείτε τι αντικείμενα και με ποιο τρόπο πρέπει να τοποθετήσετε στα ράφια σας για ένα όμορφο διακοσμητικό αποτέλεσμα.

Διακοσμήστε τα βάζα σας

ΒΑΖΟ
Και δώστε τους το προσωπικό σας στιλ.
Ένα βάζο υπάρχει πάντα στη διακόσμηση του σπιτιού, είτε για τα λουλούδια σας, είτε πιο μικρά για τα κεράκια σας. Αν έχετε βαρεθεί λοιπόν, τα κλασσικά βαζάκια σας μπορείτε με πολύ απλό αλλά και οικονομικό τρόπο να τους δώσετε μια νέα εικόνα. Παρακάτω θα βρείτε ιδέες για το πως μπορείτε μόνοι σας να δώσετε το προσωπικό σας στιλ στη διακόσμηση με  πολύ απλό τρόπο.

Νονοι και δωρα (ιδεες)

  Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...