Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Ακούμε πραγματικά;

Kentridge-Man-with-Megaphone
«Είστε καλά ή να βάλω τις φωνές;»
Ο Γιαννάκης άκουγε αυτά τα λόγια μικρός στο χωριό και ήξερε ότι η μητέρα του ετοιμαζόταν να φωνάξει γιατρό ή βοήθεια αν τα παιδιά δεν ήταν καλά. Η Ελενίτσα άκουγε αυτά τα λόγια όταν γυρνούσε ο πατέρας στο σπίτι και ήξερε ότι μια αρνητική απάντηση θα προκαλούσε το θυμό του. Ο Γιώργος σήμερα, πατέρας δύο αγοριών, «προειδοποιεί» ότι ετοιμάζεται να ξεσηκώσει το σπίτι με τραγούδι, χορό, παιχνίδι για να ανεβάσει τη διάθεση των παιδιών του. Ξεκινά μια τρελή, διασκεδαστική πορεία η οποία παρασύρει τα πάντα και τους πάντες στο σπίτι, σε αυτήν. Έχουν μάθει πλέον τα παιδιά να εκμεταλλεύονται αυτή την «απειλή» για να μοιράζονται με τον πατέρα τους ξέγνοιαστες, απολαυστικές στιγμές χαράς και ευτυχίας.
Και όμως, όλα τα παιδιά άκουγαν τις ίδιες λέξεις, στην ίδια γλώσσα. Η ακοή (hearing) αν δεν υπάρχει κάποιο οργανικό πρόβλημα, απλά συμβαίνει. Το πώς ακούμε όμως, τι ακούμε και τι κατανοούμε εξαρτάται από άλλες διαδικασίες που σπάνια αντιλαμβανόμαστε ή ασχολούμαστε με αυτές. Η ακοή με προσοχή (listening) έχει να κάνει με την συνειδητή εστίαση της προσοχής με διαφορετικό τρόπο και την παρατήρηση. Παρατηρείς όταν τολμάς να βγαίνεις έξω από την ασφάλεια των κεκτημένων σου. Ας το εξετάσουμε όμως βιωματικά. Η δημιουργική σκέψη είναι βιωματική γιατί η ζωή μας είναι μόνο γεγονότα.
IMG_2606
Πόσο εύκολο είναι να σου λέει κάποιος τον πόνο ή τα προβλήματα του και εσύ «απλά» να ακούς χωρίς να έχεις την ανάγκη να συμβουλέψεις, να πεις την άποψη σου, να κατευθύνεις το συναίσθημα του, να τον βγάλεις από τη θέση που βρίσκεται; Πόσο εφικτό είναι να μην συνεισφέρεις την άποψη σου αν δεν τη ζητήσει ο άλλος με λόγια, «εσύ τι νομίζεις;»
Η αλήθεια είναι ότι σχεδόν ποτέ δεν ακούμε αντικειμενικά και με πλήρη προσοχή. Ακούμε αυτά που θέλουμε και κατανοούμε αυτά που πιστεύουμε ήδη. Αυτό συμβαίνει γιατί ακούμε με το νου αλλά δεν το αντιλαμβανόμαστε. Ο νους (το Εγώ, το αριστερό ημισφαίριο για όσους παρακολουθούν τα άρθρα της στήλης) φιλτράρει τις πληροφορίες μέσα από τις ανάγκες, τις απόψεις, τις πεποιθήσεις, τις επιθυμίες, τους φόβους του.
Έτσι, όταν ο άλλος μιλάει, εσύ σκέφτεσαι πώς αυτό που λέει ταιριάζει με όσα ήδη ξέρεις, πώς σε επηρεάζει ή άποψη του, το καθαριστήριο που πρέπει να πας το απόγευμα, ένα σημαντικό τηλεφώνημα που ξέχασες να πάρεις το πρωί, πώς είναι έτσι τα μαλλιά του, τα ρούχα του, ότι βαριέσαι και θέλεις να φύγεις, έχεις και ένα σημαντικό ραντεβού να προλάβεις, διερωτάσαι γιατί τα λέει όλα αυτά και τι να θέλει από σένα κ.λ.π.
Είμαστε τόσο απασχολημένοι με αυτόν τον εσωτερικό διάλογο, που τις περισσότερες φορές δεν αντιλαμβανόμαστε καν, ώστε είναι αδύνατον να εστιάσουμε απόλυτα την προσοχή μας στον άλλον και να ακούσουμε πραγματικά. Καμιά προσπάθεια και καμιά επιβολή δεν πρόκειται να σταματήσει τον εσωτερικό θόρυβο και να μας επιτρέψει να αφιερώσουμε πλήρως την προσοχή μας στον άλλον. Ο εαυτός μας θέλει να ελέγχει, να προλαβαίνει, να αμυνθεί, να βρίσκεται σε ετοιμότητα για τυχόν επίθεση. Είτε αντιλαμβανόμαστε είτε όχι τον εσωτερικό διάλογο, συμβαίνει διαρκώς και βρίσκεται έξω από τον έλεγχο μας μέχρι να αποφασίσουμε συνειδητά να του δώσουμε την προσοχή μας. Ακριβώς ότι θέλουν και οι άλλοι από μας αλλά αδυνατούμε να το πετύχουμε εξωτερικά αν δεν το κάνουμε πρώτα εσωτερικά.
Σίγουρα δεν είναι κάτι που έχουμε καλλιεργήσει ούτε έχουμε εκπαιδευτεί να κάνουμε. Είναι μια διαδικασία που μας βγάζει από τη ζώνη άνεσης και απειλεί συθέμελα τα κεκτημένα του Εγώ. Μάλιστα έχουμε πλέον διάφορους τρόπους να αποφεύγουμε να ακούμε με προσοχή τον εαυτό μας, αφού μας τρομάζει τι μπορεί να ανακαλύψουμε:
  • Έχουμε μόνιμα αναμμένη την τηλεόραση ως «χαλί» στη γυμνή ζωή μας και ως παρέα στην εσωτερική μας μοναξιά.
  •  Διασκεδάζουμε, περπατάμε, τρέχουμε, ταξιδεύουμε με δυνατή μουσική στ’ αυτιά μας - κάτι που ενθαρρύνει και βοηθάει η τεχνολογία και τα σύγχρονα gadget.
  • Ζούμε μόνιμα στο παρελθόν και στο μέλλον αναπαράγοντας στη φαντασία μας παλιά γεγονότα φτιάχνοντας σενάρια βάση αυτών (των παρελθοντικών γεγονότων) για το μέλλον. Έτσι πιστεύουμε ότι οχυρωνόμαστε στο αναπάντεχο που δεν έχουμε μάθει να δεχόμαστε και δεν εμπιστευόμαστε.
  • Μιλάμε ακατάπαυστα στο τηλέφωνο, σε παρέες, γραπτώς με μηνύματα, διαδικτυακά πιστεύοντας ότι έτσι επιτυγχάνουμε την επικοινωνία και την επαφή που έχουμε ανάγκη, ουσιαστικά αποφεύγοντας να μείνουμε μόνοι με τον εαυτό μας.
  • Ερμηνεύουμε τη μοναχικότητα ως μοναξιά και θεωρούμε βαρετή και αρνητική την παρέα του εαυτού μας. Δημιουργούμε σχέσεις περιστασιακές, επιφανειακές, ευκαιριακές για να καλύπτουμε το εσωτερικό κενό για να μη μένουμε μόνοι.
Shell In The Form Of An Ear 1956
Πάντα η κατανόηση αφορά προσωπική, αντικειμενική παρατήρηση της ίδιας της ζωής μας:
  • Ο Γιαννάκης ρωτάει τη δασκάλα να του εξηγήσει, γιατί δεν κατάλαβε αυτό που μόλις είπε. Η δασκάλα επαναλαμβάνει τα ίδια ακριβώς λόγια λίγο πιο αργά ή λίγο πιο δυνατά, λες και ο Γιαννάκης είναι κουφός.
  • Ο γονιός υποθέτει και συμπεραίνει για το παιδί του χωρίς να ρωτήσει (με την πρόθεση να παραμείνει ανοιχτός χωρίς απόψεις, χωρίς να προαποφασίζει) γιατί πιστεύει ότι γνωρίζει το «δικό του» παιδί… το ίδιο συμβαίνει συχνά και ανάμεσα στους συντρόφους που θεωρούν ο ένας τον άλλον δεδομένο.
  • Στο φούρνο η υπάλληλος είναι χαμένη στις σκέψεις της και δεν σε κοιτάει στα μάτια ούτε ασχολείται πραγματικά μαζί σου, παρά εκτελεί μηχανικά τις πράξεις στην ταμειακή. Αλλά ούτε και εσύ της δίνεις περισσότερη σημασία αφού θεωρείς έλλειψη σεβασμού εκ μέρους της την «αδιαφορία» της στο πρόσωπο σου.
Μιλάμε αλλά δεν ακούμε. Ακούμε αλλά όχι με προσοχή – όχι με εστιασμένη την προσοχή μας. Η ακοή με προσοχή αφορά πάντα το παρόν. Είναι η αντικειμενική παρατήρηση που γίνεται με όλες τις αισθήσεις, με όλη την ενέργεια σου, με τη συνειδητή και εστιασμένη θέληση σου. Αφορά να βρίσκεσαι εδώ, τώρα. Δεν μπορείς να βρίσκεσαι ταυτόχρονα στο παρελθόν ή στο μέλλον και την ίδια στιγμή να βρίσκεσαι στο παρόν. Ο τεμαχισμός του χρόνου σε γραμμική πραγματικότητα είναι ιδιότητα του αριστερού ημισφαιρίου του εγκεφάλου. Η ακοή με προσοχή στο παρόν είναι λειτουργία του δεξιού ημισφαιρίου του εγκεφάλου.
Τότε ακούμε πολύ περισσότερα από τις λέξεις που προφέρονται: κοιτάμε τον άλλον στα μάτια, παρατηρούμε τη γλώσσα του σώματος του, την έκφραση του προσώπου του. Ακούμε τον τόνο της φωνής, το ύφος της έκφρασης, παρατηρούμε την επιλογή των λέξεων, τη διαδικασία της σκέψης του μέσα από τις εικόνες που μας δίνει. Ακούμε τις παύσεις χωρίς να νοιώθουμε την ανάγκη να τις γεμίζουμε με δικές μας λέξεις, δικές μας απόψεις. Είναι σημαντικές οι παύσεις, όσο σημαντικές είναι στη μουσική, για να είναι μελωδία και όχι θόρυβος.
Τότε συμμετέχουμε ενεργητικά σε αυτά που ακούμε. Τότε σεβόμαστε αυτόν που μιλά (και τον εαυτό μας γιατί νοιώθουμε ασφάλεια) και είμαστε πρόθυμοι να αντιληφθούμε και να κατανοήσουμε τη δική του πραγματικότητα. Ακούμε βιωματικά. Διακόπτουμε μόνο με ερωτήσεις που μας δίνουν τις απαραίτητες διευκρινήσεις που χρειαζόμαστε για να συμπληρώσουμε την εικόνα που ο άλλος μας δίνει και όχι αυτήν που θέλουμε να δημιουργούμε μόνοι μας υποθέτοντας, κρίνοντας και συμπεραίνοντας.
Γιατί ο καθένας έχει μια εντελώς υποκειμενική, προσωπική πραγματικότητα. Ακούω ουσιαστικά σημαίνει ότι είμαι πρόθυμος να «μπω» στη δική του πραγματικότητα, χωρίς να φοβάμαι να «εγκαταλείπω» τη δική μου. (Δεν εγκαταλείπουμε τίποτα στην πραγματικότητα). Δεν είναι «σωστή» ή «λάθος» οποιαδήποτε πραγματικότητα. Είναι απλά αυτό που είναι.
«Αν θέλεις να κατακτήσεις την ευτυχία, πρέπει να προχωρήσεις πέρα από το Εγώ σου και τον εσωτερικό διάλογο. Πρέπει να πάρεις την απόφαση να παραιτηθείς από την ανάγκη ελέγχου, την ανάγκη να σε αποδέχονται και την ανάγκη της κριτικής. Αυτά είναι τα τρία πράγματα που το Εγώ κάνει όλη την ώρα. Είναι σημαντικό να τα εντοπίζεις, κάθε φορά που εμφανίζονται» (Deepak Chopra).
Όταν ακούς με αυτόν τον τρόπο, τότε μπορείς να αντικρίζεις με εμπιστοσύνη τη ζωή, να είσαι αυθεντικός, να βασίζεσαι στη διαίσθηση σου (όχι το ένστικτο), να είσαι αυθόρμητος (όχι παρορμητικός). Η ακοή με προσοχή είναι η πρώτη πράξη αγάπης, συμπόνιας, κατανόησης.
Αντικλείδι , http://antikleidi.com

13 φωτογραφίες αλλάζουν τον τρόπο που βλέπουμε τα πράγματα

περίεργο πρόσωπο
“Αν αλλάξουμε τον τρόπο που βλέπουμε τα πράγματα, τότε θα αλλάξουν και τα ίδια τα πράγματα”, έχει πει ο Wayne W. Dyer, δημοφιλής Αμερικανός καθηγητής αυτοβελτίωσης, συγγραφέας και ομιλητής. Από τη φράση αυτή εμπνεύστηκε η φωτογράφος με καταγωγή από την Νότια Αφρική, Anelia Loubser και δημιούργησε τη συλλογή της με τίτλο “Alienation” (αποξένωση).
Οι φωτογραφίες της είναι απίθανες και πραγματικά περνούν το μήνυμα που στόχευε να δώσει. Δείχνουν πρόσωπα ανθρώπων, αλλά από μια άλλη οπτική, τέτοια ώστε εκ πρώτης όψεως να θυμίζουν περισσότερο εξωγήινους.
Πώς το πέτυχε; Απλά τράβηξε τις φωτογραφίες ανάποδα, έτσι ώστε το μέτωπο των εικονιζόμενων να παίρνει τη θέση του στόματος. Σε όλες τις εικόνες παίζει όμορφα με τη σύνθεση και τις εκφράσεις, που μιμούνται μέσω των ρυτίδων το κάτω μέρος του προσώπου μας.
Το αποτέλεσμα είναι τα πορτρέτα να φαίνονται πολύ φυσικά και όσοι τα βλέπουν εύκολα μπερδεύονται στην αρχή. Αν αφιερώσουν, όμως, λίγο χρόνο, τότε θα καταλάβουν ότι δεν πρόκειται για εξωγήινους, αλλά για πραγματικούς ανθρώπους.
Μέσω της συλλογής αυτή η Loubser ήθελε να δείξει πόσο πολύ μπορεί να αλλάξει κάτι, αν έστω και μια φορά το κοιτάξεις διαφορετικά και το πέτυχε. “Αυτή η συλλογή μπορεί να προκαλέσει τον θεατή. Και το πετυχαίνει μόνο και μόνο από τη δημιουργική σκέψη που ακολουθεί το concept”.
Προσπαθήστε να παρατηρήσετε προσεκτικά για λίγο τις παρακάτω φωτογραφίες και θα καταλάβετε τι εννοεί η φωτογράφος.
_________
  Πηγή: pathfinder.gr
by Αντικλείδι , http://antikleidi.com

Ο Αλχημιστής - η καρδιά

- Γιατί πρέπει ν'ακούμε την καρδιά? ρώτησε το αγόρι εκείνη τη μέρα, καθώς έστηναν τη σκηνή.
-Γιατί όπου είναι η καρδιά σου, εκεί είναι και ο Θησαυρός σου.
- Η καρδιά μου είναι ταραγμένη, είπε το αγόρι. Βλέπει όνειρα, συγκινείται, είναι ερωτευμένη με μια γυναίκα της ερήμου. Μου ζητά πράγματα και, πολλές νύχτες, όταν τη σκέφτομαι, δε μ'αφήνει να κοιμηθώ.
-Αυτό είναι καλό. Η καρδιά σου είναι ζωντανή. Συνέχιζε ν'ακούς αυτά που έχει να σου πει.
Τις επόμενες τρεις μέρες συνάντησαν πολλούς πολεμιστές και διέκριναν άλλους στον ορίζοντα. Η καρδιά του αγοριού άρχισε να μιλάει για το φόβο. Διηγιόταν στο αγόρι ιστορίες που είχε ακούσει από την ψυχή του Κόσμου, ιστορίες ανθρώπων πυυ είχαν ξεκινήσει μάταια σε αναζήτηση θησαυρών. Μερικές φορές τρόμαζε το αγόρι με τη σκέψη οτι δε θα κατάφερνε να βρει το Θησαυρό ή ότι Θα πέθαινε στην έρημο. Αλλες φορές έλεγε στο αγόρι ότι αισθανόταν ήδη ικανοποιημένη, αφού είχε βρει κιόλας μια αγάπη και πολλά χρυσά νομίσματα.
-Η καρδιά μου με προδίδει, είπε το αγόρι στον αλχημιστή, όταν έκαναν στάση για να ξεκουραστούν τα άλογα. Δε Θέλει να συνεχίσω.
-Αυτό είναι καλό. Αποδεικνύει ότι η καρδιά σου είναι ζωντανή. Είναι φυσικό να φοβάσαι να ανταλλάξεις μ'ένα όνειρο όσα έχεις καταφέρει μέχρι τώρα.
-Τότε γιατί πρέπει ν'ακούω την καρδιά μου?
-Γιατί ποτέ δε Θα καταφέρεις να την κάνεις να βουβαθεί. Ακόμη κι αν προσποιηθείς ότι δεν ακούς τι σου λέει, αυτή Θα είναι μέσα στο στήθος σου, επαναλαμβάνοντας πάντα αυτό που σκέφτεται για τη ζωή και τον κόσμο.
- Ακόμη κι αν με προδώσει?
-Προδοσία είναι το απροσδόκητο χτύπημα. Αν γνωρίζεις καλά την καρδιά σου, δε θα σε αιφνιδιάσει ποτέ. Γιατί Θα γνωρίζεις τα όνειρα και τις επιθυμίες σου και θα ξέρεις πώς ν'αντιδράσεις. Κανείς δεν μπορεί ν'αγνοήσει την καρδιά του. Επομένως, είναι καλύτερα ν'ακούς τι σου λέει. Για να μην καταφέρει ποτέ να σε αιφνιδιάσει.
Το αγόρι εξακολουθούσε ν'ακούει την καρδιά του, ενώ προχωρούσαν στην έρημο. Σιγά σιγά έμαθε τις πονηριές και τα κόλπα της, έμαθε να τη δέχεται όπως ήταν. Τότε το αγόρι έπαψε να φοβάται κι έπαψε και η επιθυμία του να γυρίσει πίσω, γιατί κάποιο απόγευμα η καρδιά του του είπε ότι ήταν ευχαριστημένη.
“Μπορεί να διαμαρτύρομαι μερικές φορές”, έλεγε η καρδιά του , “επειδή είμαι μια καρδιά ανθρώπου και οι καρδιές των ανθρώπων είναι έτσι. Φοβούνται να πραγματοποιήσουν τα μεγαλύτερα τους όνειρα επειδή νομίζουν ότι δεν το αξίζουν η ότι δεν θα τα καταφέρουν. Εμείς οι καρδιές πεθαίνουμε από το φόβο μόνο και μόνο που σκεφτόμαστε αγάπες που έφυγαν για πάντα, στιγμές που θα μπορούσαν να είναι καλές και δεν ήταν, θησαυρούς που θα μπορούσαν να είχαν ανακαλυφθεί κ’ όμως έμειναν για πάντα θαμμένοι στην άμμο. Γιατί όταν κάτι τέτοιο συμβαίνει στο τέλος υποφέρουμε πολύ.”
-Η καρδιά μου φοβάται τον πόνο, είπε το αγόρι
-Πες της ότι ο φόβος του πόνου είναι χειρότερος και από τον ίδιο τον πόνο. Και ότι καμία καρδιά δεν υπέφερε ποτέ όταν ξεκίνησε να αναζητήσει τα όνειρα της, γιατί κάθε στιγμή αναζήτησης είναι μια στιγμή συνάντησης με την αιωνιότητα.”
by Αντικλείδι , http://antikleidi.wordpress.com

Η μοναξιά

img-thing
Χωρίς τη μοναξιά, η Αγάπη δεν θα μείνει πολύ δίπλα σας.
Επειδή και η Αγάπη χρειάζεται ξεκούραση, για να μπορεί να ταξιδεύει στους ουρανούς και να εκδηλώνεται με άλλους τρόπους.
Χωρίς τη μοναξιά δεν επιβιώνει κανένα φυτό και κανένα ζώο, κανένα έδαφος δεν παράγει για πολύ, κανένα παιδί δεν μπορεί να μάθει για τη ζωή, κανένας καλλιτέχνης δεν καταφέρνει να δημιουργήσει, καμιά δουλειά δεν είναι δυνατό να αναπτυχθεί και να μεταμορφωθεί.
Η μοναξιά δεν είναι η απουσία της Αγάπης αλλά το συμπληρωμά της.
Η μοναξιά δεν είναι απουσία συντροφιάς , αλλά η στιγμή κατά την οποία η ψυχή μας είναι ελεύθερη να μας μιλήσει και να μας βοηθήσει να πάρουμε αποφάσεις για τη ζωή μας.
Έτσι , ας είναι ευλογημένοι εκείνοι που δεν φοβούνται τη μοναξιά. Που δεν τρομάζουν από τη συντροφιά του εαυτού τους, που δεν απελπίζονται ψάχνοντας κάτι να τους απασχολήσει, να τους διασκεδάσει, να το κρίνουν.
Γιατί όποιος δεν μένει ποτέ μόνος δεν γνωρίζει πια τον εαυτό του. Και όποιος δεν γνωρίζει τον εαυτό του φοβάται το κενό.
philip-mckay
Όμως το κενό δεν υπάρχει. Στην ψυχή μας κρύβεται ένας τεράστιος κόσμος, που περιμένει να τον ανακαλύψουμε. Βρίσκεται εκεί με τη δύναμή του ανέπαφη, αλλά είναι τόσο καινούριος και τόσο δυνατός, που φοβόμαστε να αποδεχτούμε την υπαρξή του.
Γιατί αν ανακαλύψουμε ποιοι είμαστε, θα αναγκαστούμε να αποδεχτούμε πως μπορούμε να πάμε πολύ πιο πέρα απ ότι έχουμε συνηθίσει. Κι αυτό μας τρομάζει. Καλύτερα να μην ρισκάρουμε τόσο, αφού εξάλλου μπορούμε να πούμε : "δεν έκανα ότι έπρεπε επειδή δε με άφησαν".
Είναι πιο βολικό. Είναι πιο σίγουρο. Και ταυτόχρονα είναι παραίτηση από την ίδια τη ζωή μας.
Αλίμονο σε αυτούς που προτιμούν να λένε σε όλη τους τη ζωή :" δεν είχα καμία ευκαιρία".
Γιατί κάθε μέρα θα βουλιάζουν όλο και πιο βαθιά στο πηγάδι των ορίων τους και θα ρθει μια στιγμή που δεν θα έχουν πια τις δυνάμεις για να βγουν και να ξαναδούν το φως που λάμπει μέσα από το άνοιγμα πάνω από τα κεφάλια τους.
b186064
Το χειρόγραφο της Άκρα -  Paulo Coelho
by Αντικλείδι , http://antikleidi.com

Μας ελκύει το ατελές

Κοέλιο - "Χειρόγραφο Ακρά" - Μας ελκύει το ατελές
Η ομορφιά δεν βρίσκεται στην ομοιότητα, αλλά στην διαφορά. Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί μια καμηλοπάρδαλη χωρίς μακρύ λαιμό ή έναν κάκτο χωρίς αγκάθια;
Η ασυμμετρία στις κορυφές των βουνών που μας περιβάλλουν, είναι αυτό που τις κάνει τόσο επιβλητικές. Αν προσπαθούσαμε να δώσουμε σε όλες την ίδια μορφή , δεν θα  εν έπνεαν πλέον τον σεβασμό μας.
Είναι η ατέλεια που μας ελκύει και να μας εκπλήσσει.
Όταν κοιτάζουμε το δέντρο κέδρος, δεν σκεφτόμαστε πως τα κλαδιά του θα έπρεπε να έχουν όλα το ίδιο μέγεθος. Σκεφτόμαστε: "Είναι δυνατό" .
Όταν βλέπουμε ένα φίδι, δε λέμε ποτέ : «Αυτό σέρνεται στο έδαφος, ενώ εμείς περπατάμε με το κεφάλι ψηλά.". Σκεφτόμαστε  ότι: «Μπορεί να είναι μικρό, αλλά το δέρμα του είναι πολύχρωμο, η κίνηση του όλο χάρη, και έχει περισσότερη δύναμη από εμάς".
Όταν η καμήλα διασχίζει την έρημο και μας πηγαίνει εκεί που θέλουμε να φτάσουμε, δε λέμε ποτέ: «Έχει καμπούρες και άσχημα δόντια». Σκεφτόμαστε: «Αξίζει την αγάπη μας για την αφοσίωση και τη βοήθεια της. Χωρίς αυτή, δεν θα μπορούσαμε να εξερευνήσουμε τον κόσμο. "
Το ηλιοβασίλεμα είναι πάντα ομορφότερο όταν ο ουρανός είναι γεμάτος με ανομοιόμορφα σύννεφα, επειδή μόνο έτσι τότε μπορεί να αντιφεγγίσει τα πολλά χρώματα από τα οποία είναι φτιαγμένα τα όνειρα και οι στίχοι του ποιητή.
Perfectly-Imperfect2
Δυστυχείς όσοι σκέφτονται: «Δεν είμαι όμορφος. Γι 'αυτό η Αγάπη δεν έχει χτυπήσει την πόρτα μου». Στην πραγματικότητα, η Αγάπη χτύπησε, αλλά δεν της άνοιξαν επειδή δεν ήταν έτοιμοι να τη δεχτούν.
'Ήταν πολύ απασχολημένοι προσπαθώντας να κάνουν πρώτα όμορφο τον εαυτό τους, ενώ στην πραγματικότητα δεν χρειαζόταν ν' αλλάξουν κάτι.
Προσπαθούσαν να μιμηθούν τους άλλους, ενώ η αγάπη έψαχνε για κάτι πρωτότυπο.
Προσπαθούσαν να καθρεφτίσουν αυτό που ερχόταν απέξω και ξέχασαν ότι το πιο δυνατό Φως έρχεται από μέσα."
Poster-USA
   Απόσπασμα από το "Το χειρόγραφο της Άκρα"  του Πάουλο Κοέλο
by Αντικλείδι , http://antikleidi.com

ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!!

Θέλω - Μπουκάι

carta_de_claudia
Κείμενο του Χόρχε Μπουκάι που δημοσιεύτηκε αρχικά στον πρόλογο της τρίτης επανέκδοσης του βιβλίου του "Γράμματα στην Κλαούντια" το 1989. 
6176814
-----------------------------
Θέλω να με ακούς χωρίς να με κρίνεις
Θέλω τη γνώμη σου χωρίς συμβουλές
Θέλω να με εμπιστεύεσαι χωρίς απαιτήσεις
Θέλω τη βοήθειά σου, κι όχι ν΄ αποφασίζεις για μένα
Θέλω να με προσέχεις χωρίς να με ακυρώνεις
Θέλω να με κοιτάς χωρίς να προβάλλεις τον εαυτό σου σε μένα
Θέλω να μ΄ αγκαλιάζεις χωρίς να με κάνεις να ασφυκτιώ
Θέλω να μου δίνεις ζωντάνια χωρίς να με σπρώχνεις
Θέλω να με υποστηρίζεις χωρίς να με φορτώνεσαι
Θέλω να με προστατεύεις χωρίς ψέματα
Θέλω να πλησιάζεις χωρίς να εισβάλλεις
Θέλω να ξέρεις τις πλευρές μου που πιο πολύ σ΄ενοχλούν
Να τις αποδέχεσαι και να μην προσπαθείς να τις αλλάξεις
Θέλω να ξέρεις…πως σήμερα μπορείς
να βασίζεσαι πάνω μου…
Χωρίς όρους.
-----------------------------
____________

  Πηγή: Χόρχε Μπουκάϊ, Γράμματα στην Κλαούντια, 1989.
by Αντικλείδι , http://antikleidi.com

Μαλβίνα Κάραλη: Οι Μικροαστοί

malbina_430
«Σπάνια ερωτεύονται και όπως όλοι οι βλάκες, ποτέ δε νιώθουν ανίσχυροι…»
«Αυτοί οι τύποι, οι μικροαστοί, δε σκέφτονται ποτέ τους να αυτοκτονήσουν γιατί η ζωή τους ανήκει στο Θεό, αλλά στην ουσία, επειδή δεν αποφασίζουν ούτε για τη ζωή τους, ούτε για το θάνατό τους. Είναι αμνήμονες εκεί που τους συμφέρει, αλλά οραματιζόμενοι το μέλλον δε ζουν ποτέ ένα παρόν της προκοπής.
Κάνουν μακροπρόθεσμα όνειρα που, κατά κανόνα, τα προφταίνει ο θάνατος. Χτίζουν ντουβάρια. Αγοράζουν οικοπεδάκια. Δεν ψάχνουν τσάντες, γιατί σπάνια ερωτεύονται και όπως όλοι οι βλάκες, ποτέ δε νιώθουν ανίσχυροι.
Τρέμουν τις υποχρεώσεις, αλλά τελικά παντρεύονται μια υπομονετικιά, αφού την πρήξαν επί χρόνια τόσο, που δε θέλει πια ούτε να τους χέσει. Κάνουν δύο μόγγολα, γιατί “ένα ίσον κανένα”. Ή τρία, αν τα δύο πρώτα είναι κορίτσια. Και βέβαια, τους αρέσουνε πολύ οι βιζιτούδες, τις οποίες πάντα ρωτάνε μετά το πήδημα: “Πώς ξέπεσες έτσι;”
Όχι, δεν έχουν αρκουδάκι οι μικροαστοί. Μόνο σκουπίδια. Σε τρόφιμα, σε ιδέες, σε τρόπο ζωής, σε πράξεις. Την ξέρω απέξω κι ανακατωτά την Αδελφότητα (…). Τρέμει μην πιαστεί κορόιδο και πάντα πιάνεται. Υπεκφεύγει. Στρεψοδικεί. Αναβάλλει. Υποκρίνεται. Ζητάει τα πάντα και δε δίνει τίποτα. Παριστάνει τη Δίκαιη.
a3660956692_10
Αρνείται τα τεστ πατρότητας για να γλιτώσει τη Διατροφή και πάντα είναι από κοντά ένας μειλίχιος και τίμιος επαρχιακός δικηγοράκος, πρόθυμος να σπιλώσει την άπορη κακομοίρα.
Ο Μικροαστός δε θέλει μπλεξίματα. Γι’ αυτό δε μπορεί να είναι ποτέ επαναστάτης, άρα παλικάρι.Δεν είναι αντιπαθής σαν υπέρμετρος, είναι σιχαμένος σαν πλαγιοδρόμος. Νομίζει πως είναι διπλωμάτης και πως λύνει γόρδιους δεσμούς, στην ουσία όμως ξεμπερδεύει μόνο τον εαυτό του  και τρελαίνει όλο τον κόσμο γύρω του.
Κανείς δεν είναι πιο επικίνδυνος από αυτά τα ήσυχα, μειλίχια ανθρωπάκια, τους μικροαστούς».
____
  Απόσπασμα από το άρθρο Βλέπει τσόντα ο Πρόεδρος; (Περιοδικό 01, 1995)
  Πηγή: www.doctv.gr
by Αντικλείδι , http://antikleidi.com

Αριστοτέλης - Αυτά είναι τα 12 χαρακτηριστικά του υπεράνθρωπου

Aristotle-face
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός "ιδανικού ανθρώπου" ή Υπεράνθρωπου κατά τον Αριστοτέλη;
---
"Όμως ο ιδανικός άνθρωπος κατά τον Αριστοτέλη -ο μεγαλόψυχος δεν είναι ένας απλός μεταφυσικός φιλόσοφος.
Δεν εκθέτει τον εαυτό του σε κίνδυνο για ασήμαντους λόγους... αφού ελάχιστα είναι τα πράγματα που θεωρεί πολύτιμα. Όμως θα διακιν­δυνεύσει για έναν σημαντικό σκοπό, και θα είναι έτοιμος να θυσιάσει τη ζωή του, αφού πιστεύει ότι δεν αξίζει τον κόπο να προστατεύει κανείς τη ζωή του με οποιοδήποτε τίμημα.
Του αρέσει να ευεργετεί, αλλά ντρέπεται να τον ευεργετούν, γιατί το πρώτο είναι ένδειξη ανωτερότητας και το δεύτερο κατωτερότητας...
Δεν ανταγωνίζεται τους άλλους για τα κοινά αντικείμενα της φιλοδοξίας, ούτε πηγαίνει εκεί όπου άλλοι κατέχουν την πρώτη θέση...
Πρέπει να εκδηλώνει ανοιχτά και την αγάπη και το μίσος, αφού η απόκρυψη δείχνει δειλία...
Aristotle2
Δεν μπορεί να αφήσει τη ζωή του να στρέφεται γύρω από κάποιον άλλο, εκτός αν είναι ένας φίλος, γιατί μια τέτοια συμπεριφορά θα ήταν δουλική...
Σπάνια θαυμάζει κάτι, αφού τίποτα δεν είναι σπουδαίο γι’ αυτόν...
Ούτε είναι μνησίκακος, γιατί δεν είναι ένδειξη μεγαλόψυχου ανθρώπου το να θυμάται τις αδικίες που έχει υποστεί αλλά το να τις παραβλέπει...
Δεν μιλά για τους ανθρώπους, ούτε για τον εαυτό του ούτε για τους άλλους, γιατί δεν επιθυμεί ούτε να επαινούν αυτόν ούτε να ψέγουν τους άλλους. Και ο ίδιος ούτε επαινεί ούτε κακολογεί, ούτε καν τους εχθρούς του, παρά μόνο αν προσβληθεί...
Aristotle
Για αναπόφευκτα ή ασήμαντα ζητήματα δεν διαμαρτύρεται ούτε ζητά βοήθεια, αφού μόνο όποιος τα θεωρεί σοβαρά θα φερόταν έτσι...
Η κίνησή του είναι αργή, η φωνή του βαριά και τα λόγια του μετρημένα. Γιατί δεν βιάζεται αυτός που ελάχιστα ζητήματα θεωρεί σοβαρά, ούτε εξάπτεται εκείνος που τίποτα δεν θεωρεί σπουδαίο. Γιατί στη βιασύνη και στην έξαψη οφείλεται η στριγκή φωνή και η βιασύνη...
Υπομένει κάθε είδους ατυχίες με αξιοπρέπεια, και κάνει πάντα ό,τι καλύτερο μπορεί ανάλογα με τις συνθήκες, όπως ο ικανός στρατηγός χρησιμοποιεί με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τις δυνάμεις που έχει στη διάθεσή του...
Είναι ο καλύτερος φίλος του εαυτού του, και του αρέσει η απομόνωση, ενώ ο άνθρωπος χωρίς αρετή ή ικανότητες είναι ο χειρότερος φίλος του εαυτού του και φοβάται τη μοναξιά.
Αυτός, λοιπόν, είναι ο Υπεράνθρωπος του Αριστοτέλη "
********
 Ηθικά Νικομάχεια, χ, 7. Και iv3
  Απόσπασμα από το βιβλίο του Will Durant "H περιπέτεια της φιλοσοφίας" .
by Αντικλείδι , http://antikleidi.com

Debate! Πωλίνα Πανέρη VS Τίνα Μπαρμπάτσαλου Και σεξ και φίλοι



Μια τάση της εποχής ή μια εσωτερική ανάγκη που βρίσκει εκτόνωση; Απελευθερωμένοι παρτενέρ ή κρυφοερωτευμένοι δήθεν φίλοι; Οικειότητα κι άνεση ή υποκρισία και φόβος δέσμευσης; Τελικά να κάνεις σεξ με τον καλύτερο σου φίλο ή όχι; Πωλίνα Πανέρη και Τίνα Μπαρμπάτσαλου στην Κυριακάτικη Arena τα γράφουν έξω απ'τα δόντια. Πάρε θέση!

 Πωλίνα Πανέρη
 Σε μία περίοδο εκφυλισμού πάσης φύσεως θεσμών, δε ξεφεύγει απ’ τον κανόνα κι ο έρωτας. Το sex πλέον υπάρχει παντού κι είναι πιο εύκολο να βρεθεί κι από τσίχλα σε περίπτερο. Το προσφέρουν όλοι, γιατί όχι κι οι φίλοι; Ο λόγος φυσικά για τους περιβόητους friends with benefits, ελληνιστί φίλους με προνόμια, ή αλλιώς σεξ, ωμό σεξ. Χωρίς συναίσθημα και τα παρελκόμενα. Φυσικά κανείς δεν υποτιμά την αναγκαιότητά του. Ορμές είναι και πρέπει να εκτονωθούν. Γι’ αυτό όμως υπάρχει και το αγοραίο σεξ. Για όποιον το επιλέξει, πολύ πιο τίμιο και ντόμπρο. Γιατί τίποτα το κακό δεν έχει το σκέτο, ωμό σεξ· πόσο μάλλον το ποιοτικό και παθιασμένο. Τίποτα όμως δεν συγκρίνεται, δεν είναι πιο υπέροχο και μαγικό, σχεδόν υπερφυσικό απ’ το σεξ ανάμεσα σε δύο ερωτευμένους ανθρώπους. Σεξ γεννημένο μέσα από συναίσθημα, όχι από διψασμένες ορμές. Αυτό μάθε να αναζητάς και κάνε μου τη χάρη, μην πεθάνεις πριν βιώσεις το να κάνεις σεξ από έρωτα κι όχι απλά από καύλα. Θα μου πεις τι ζόρι τραβάω εγώ αν οι άλλοι το γουστάρουν. Έλα τώρα και πες μου ένα έστω παράδειγμα απ’ την προσωπική σου εμπειρία, που συμφώνησαν και οι δύο παίχτες στη διεξαγωγή αυτού του παιχνιδιού, χωρίς τουλάχιστον ένας απ’ τους δύο να μη ζητούσε κάτι παραπάνω. Και όπως σε κάθε παιχνίδι, υπάρχουν όροι και κανόνες απαράβατοι. Πρωταρχικός, «δεν αναπτύσσουμε συναισθήματα και δεν ερωτευόμαστε». Έλα λοιπόν και δείξε μου τον τρόπο που κλείνεις την πόρτα στον έρωτα· γιατί ακόμα κι αν την κλειδώσεις και πετάξεις και το κλειδί, εκείνος θα μπει απ’ την καμινάδα. Να είσαι σίγουρος πως τον τρόπο θα τον βρει και δε μπορείς να κάνεις τίποτα για να τον εμποδίσεις. Και εκεί λοιπόν που η οικειότητα γεννά συναισθήματα, ως επακόλουθο έρχεται η υποκρισία. Παριστάνεις πως περνάς καλά έτσι, πως δε θες τίποτα παραπάνω· ενώ καίγεσαι να μάθεις αν είσαι ο μοναδικός παρτενέρ στο διπλό της κρεβάτι. Κι αν είσαι έχει καλώς.  Αν δεν είσαι, εκεί γεννάται νέο μεγάλο δράμα, καθώς δεν δικαιούσαι να μιλήσεις και πνίγεις τον πόνο σου βουβά με κάποιον άλλο φίλο. Κανονικό ή και προνομιούχο. Και πες  πως δεν έχεις συναισθήματα. Ο εγωισμός σου το αντέχει; Αντέχεις να τον βλέπεις να φλερτάρει με άλλες ή  μήπως παρακαλάς να φάει χ ώστε να καλύψεις εσύ τις ακόρεστες ορμές του; Λυπάμαι αν σε πληγώνω αλλά χάνεις κάθε αυτοεκτίμηση κι αξιοπρέπεια. Αυτοταπεινώνεσαι κι η ευθύνη είναι δική σου. Κι όταν αύριο αποφασίσει να μπει σε μία σχέση, η θέση σου ποια θα είναι;  Δεν δικαιούσαι παράπονα και σκηνές· είχες συμφωνήσει να παίξεις σ’ αυτό το σκηνικό.  Ή μήπως παρακαλάς να μείνεις έστω ως τρίτο πρόσωπο; Πόσο πιο χαμηλά θα πέσεις; Μην προσπαθείς να με πείσεις λοιπόν πως αν είχες να επιλέξεις ανάμεσα σε μία κανονική σχέση, έναν άνθρωπο να σε νοιάζεται δηλαδή  κι αυτό το δήθεν χαλαρό, θα διάλεγες αυτό; Γιατί τότε μιλάμε για καραμπινάτο μαζοχισμό. Μπορώ λοιπόν να το δεχτώ ως αναγκαιότητα ή ως φθηνή λύση, όχι όμως ως επιλογή. Α! Και μην ξεχάσουμε φυσικά την καραμέλα «Έχω πληγωθεί πολύ. Θέλω κάτι χαλαρό, χωρίς μπλεξίματα και συναισθήματα». Πόσο γελοία είναι αυτή η δικαιολογία. Αν έχεις πληγωθεί και δεν είσαι έτοιμος να πας παρακάτω, κάτσε για λίγο στην γωνιά σου. Χρόνο χρειάζεσαι κι όχι σεξ για να το ξεπεράσεις. Ο έρωτας πληγώνει και το ξέρεις, το αξίζει όμως. Κανείς δεν είναι θύμα, κι οι δύο είστε θύτες στην περίπτωση αυτή. Και μην έχεις ψευδαισθήσεις, οι σχέσεις δεν αλλάζουν ταυτότητα. Η αρχή καθορίζει τις σχέσεις κι απ’ τη στιγμή που επιλέξατε να γίνετε ο ένας η καβάτζα του άλλου, μην παραμυθιάζεσαι· δε θα εξελιχθεί ποτέ σε τίποτα παραπάνω. Προτιμώ να είμαι ρομαντική, ευαίσθητη και να μην ξεπουλιέμαι· θα χω τουλάχιστον ψυχή και συνείδηση καθαρές και συναισθήματα ανόθευτα. Ελπίζω όλοι εσείς οι οπαδοί της σαρκικής απόλαυσης κι απομυθοποίησης έρωτα και συναισθηματισμού, να κοιμάστε τη νύχτα καλά· γιατί εγώ θα κοιμάμαι ήρεμη, είτε μόνη μου, είτε στη σωστή αγκαλιά. Όχι αδειάζοντας τη ψυχή μου, επιχειρώντας να γεμίσω το άδειο μου κρεβάτι.

Τίνα Μπαρμπάτσαλου
 Μπούχτισες από δεσμεύσεις και υποχρεώσεις; Βγήκες από άσχημη σχέση και θέλεις κάτι χαλαρό, χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψεις άλλα αποθέματα υπομονής και εμπιστοσύνης;  Απλά βαρέθηκες να μπαίνεις στη διαδικασία να γνωρίσεις καινούργια άτομα; Έχουμε τη λύση. Friends with benefits! Τηλεφώνησε τώρα στο 69xxxxxxxx, όπου x τα ψηφία του αριθμού του φιλικού προσώπου που θα σου χαρίσει ξέγνοιαστες στιγμές απόλαυσης. Ο θεσμός των friends with benefits οφείλω να παραδεχθώ πως κατατάσσεται στη λίστα με τις κορυφαίες ανθρώπινες εφευρέσεις, μετά τον τροχό και τη μηχανή εσωτερικής καύσης. Πέρα απ’ την πλάκα, μια φιλία με πλεονεκτήματα μπορεί, εκτός του να προσφέρει προσωρινή ευχαρίστηση, ακόμα και να βοηθήσει τους εμπλεκόμενους. Είναι ένας καινούργιος κόσμος που χρίζει εξερεύνησης. Χρειάζεται όμως και το λεξικό του. Οικειότητα, η (ουσ.) : Το μεγαλύτερο των πλεονεκτημάτων.  Όταν ακούς τη λέξη φιλία, δε σου έρχεται στο μυαλό η εικόνα δυο στημένων κοστουμαρισμένων μουστακαλήδων που πίνουν τσάι κάτω από το Big Ben,  αλλά ένας σωρός από μεγάλες στιγμές που έχεις περάσει με αγαπημένα πρόσωπα, με κοινό παρονομαστή την άνεση. Η άλλη πλευρά σε έχει ήδη δει σε όλες τις φάσεις. Να σκας στα γέλια, να είσαι τύφλα, να φοράς σατέν πιτζάμες με σκυλάκια, να κλαις με μαύρο δάκρυ, ακόμα και να αερίζεσαι, που λέει κι η φίλη μας η Βαλεντίνη. Αποκτώντας έναν friend with benefits, απαλλάσσεσαι αυτόματα από τη διαδικασία του να γνωρίσεις μια προσωπικότητα από την αρχή και την αμηχανία για το αν υπάρχει συμβατότητα. Αποκτάς απλά περισσότερη οικειότητα με ένα άτομο που ήδη αισθάνεσαι άνετα. Σεξ, το (ουσ.) : Επιτέλους, μπορείς να αποδώσεις χωρίς την αγωνία της εντύπωσης. Ξέχνα τη μαγική ιδιότητα του να μυρίσεις τα νύχια σου για να καταλάβεις τι αρέσει στην άλλη πλευρά. Το επικρατέστερο σενάριο είναι να το έχεις ήδη συζητήσει! Μπορείς να έχεις άτυχες στιγμές και να γελάτε με αυτές, αντί να φοβάσαι ότι θα αντικρίσεις ξενερωμένα μούτρα. Και αν στην τελική θέλεις να γίνεις ακροβάτης στο τσίρκο Μεντράνο, θα πειραματιστείς μέχρι να το τελειοποιήσεις. Διαθεσιμότητα, η (ουσ.) : Ξεχνάς τις δικαιολογίες περί έλλειψης χρόνου, είτε είσαι πομπός, είτε δέκτης. Ένα τηλεφώνημα υπόθεση το να κανονίσεις,το ίδιο και η ακύρωση. Χωρίς φτηνές δικαιολογίες και χωρίς παρεξηγήσεις. Την ίδια στιγμή όμως, έχεις την άνεση να μιλήσεις ή να κάνεις χίλια δυο άλλα πράγματα.  Ναι, με αυτό το ίδιο άτομο. Ναι, θα επικοινωνήσει και αύριο! Θα μου πεις, τι γίνεται αν ερωτευτείς το φιλικό πρόσωπο; Ή αν είχες ήδη αισθήματα και ήταν ο μοναδικός τρόπος για να είσαι μαζί του; Τότε με συγχωρείς αγάπη μου, αλλά είσαι άξιος/α της τύχης σου και κέρδισες επάξια τιμητική θέση στην κουστωδία του Μαρκήσιου.  To λέει και η έκφραση από μόνη της. «Φίλος μετά πλεονεκτημάτων» είναι μάνα μου και όχι «Δε με θέλει η Σούλα, κάτι παίχτηκε μεταξύ μας όταν τη χώρισε ο Νώντας και δε μου μιλάει πια». Η συνειδητοποίηση της ιδιομορφίας αυτής της κατάστασης είναι παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψιν εξ’ αρχής και όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Μπορεί ένα εγχείρημα να καταλήξει εξίσου σε σχέση όσο και σε μαλλιοτράβηγμα. Όπως και να ‘χει, δε θέλει ο έρωτας τόλμη; Ένα παιχνίδι είναι, τζόγος. Μόνο που στην προκειμένη τα χαρτιά των παικτών είναι ανοιχτά... Που είναι και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα σε τέτοιου είδους σχέση; Στα φιλικά match μπαίνουν τα καλύτερα γκολ, γιατί οι ποδοσφαιριστές δεν προσπαθούν να ισορροπήσουν πάνω σε γόβα prada δωδεκάποντη. Περίεργη φάση, από τις λίγες που οι άνθρωποι πετάνε τις μάσκες. Μήπως θα ‘πρεπε κι οι σχέσεις να είναι κάπως έτσι, με λιγότερη υποκρισία;



Πηγή: http://www.pillowfights.gr/arena/debate7/Και_σεξ_και_φίλοι
Copyright © pillowfights.gr

Νονοι και δωρα (ιδεες)

  Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...