Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

ΟΠΟΥ..

....

ΕΤΣΙ!!!!!!

ΖΩΝΤΑΝΟΣ ΓΡΙΦΟΣ!

ΝΤΑΞΕΙ ΑΓΑΠΩ...

ΣΤΗ ΖΩΗ...

ΟΤΙ ΣΕ ΕΝΟΧΛΕΙ..

....

ΑΝ...

«Γιατί δεν μπορεί να βρει ο μπαμπάς μια κανονική δουλειά;»

o-KID-HAPPY-DAD-facebook
«Γιατί δεν  μπορεί να βρει ο μπαμπάς μια κανονική δουλειά;»
Πώς να απαντήσω σε αυτό;
Τι σημαίνει «κανονική δουλειά;»
Για ένα εννιάχρονο παιδί κανονική δουλειά σημαίνει να μην δουλεύει ο μπαμπάς το Σαββατοκύριακο και τις ημέρες που δεν έχει σχολείο.
Μια κανονική δουλειά είναι να είναι ο μπαμπάς σπίτι τις ώρες που δεν έχει σχολείο και να περνά χρόνο μαζί του.
Είναι μια δουλειά που ξεκινάει την ώρα που πηγαίνει σχολείο δηλαδή κατά τις 9 το πρωί μέχρι κατά τις 5 με πολύ επιείκεια. 
Είναι μια δουλειά που να μπορεί να αφήσει όταν έχει σχολικές παραστάσεις και παίρνει βαθμούς στο σχολείο.
Ο σύζυγός μου και εγώ έχουμε πολύ διαφορετικά ωράρια και τις ώρες που το παιδί μας επιστρέφει από το σχολείο εγώ είμαι σπίτι ενώ εκείνος λείπει.
Σήμερα που μου έκανε αυτή την ερώτηση ξέσπασε σε κλάματα και έπρεπε να κάνω κάτι για αυτό.
Κάθισα με το παιδί μου στον καναπέ, το κράτησα στην αγκαλιά μου και κλάψαμε μαζί. Το ξέρω πως είναι δύσκολο παιδί μου!Και εμένα μου λείπει κάθε μέρα ο μπαμπάς. Του θύμισα πόσο το αγαπάμε και οι δυο και πρέπει να είμαστε χαρούμενοι που και ο μπαμπάς και η μαμά έχουν δουλειά και μπορούμε να φροντίζουμε την οικογένειά μας.
Μιλήσαμε για το ταλέντο του μπαμπά που το έδωσε ο Θεός για να το εξασκεί κάθε μέρα την δουλειά του.Του είπα πως ο κάθε άνθρωπος είναι προκαθορισμένος από τον Θεό για να κάνει μια συγκεκριμένη δουλειά και σε οποιαδήποτε άλλη  δουλειά  δεν θα μπορούσε να είναι τόσο καλός.
Σήμερα το ξεπεράσαμε μαζί αλλά ξέρω πως δεν θα είναι η τελευταία φορά καθώς τα άλλα δυο μας παιδιά όταν μεγαλώσουν και πάνε σχολείο θα αρχίσουν να με ρωτάνε τα ίδια πράγματα.
Δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητά μας. Είναι η ζωή μας και η καθημερινότητά μας. Όπως είναι δύσκολο για εμάς έτσι είναι και για τον μπαμπά μας να είναι μακριά μας τόσες ώρες.
Όμως προσπαθούμε να περνάμε υπέροχα όταν είμαστε όλοι μαζί και να ζούμε την κάθε στιγμή.
Αφιερωμένο στις συζύγους και στα παιδιά που νιώθουν το ίδιο…
babyradio.gr-Γεωργία Τ.

Η αξία του πρωινού στα παιδιά και τους εφήβους


Το σημαντικότερο γεύμα όλων μας, θα πρέπει να είναι το πρωινό!



Πόσο μάλλον για τα παιδιά που αποτελούν μια κατηγορία ατόμων με μεγάλες απαιτήσεις σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά. Οι νεαροί οργανισμοί αναπτύσσονται καθημερινά. Θα πρέπει να καταναλώνουν υγιεινές τροφές, γεμάτες ενέργεια και θρεπτικά συστατικά, ώστε να αναπτυχθούν σωστά. Βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, πρωτεΐνες υδατάνθρακες αλλά και λιπαρά.

Το πρωινό γεύμα μάς βοηθά να ξεπεράσουμε πολλά «διατροφικά εμπόδια», που θα παρουσιαστούν στη διάρκεια της μέρας μας. Τείνει να βγει από τη ζωή μας δυστυχώς, λόγω του σύγχρονων γρήγορων ρυθμών, ενώ θα πρέπει να αποτελεί το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας, κυρίως για τους μικρούς μαθητές.

Σε συνεργασία με την υπόλοιπη οικογένεια, το πρωινό θα πρέπει να λαμβάνεται κάθε μέρα. Είναι δυνατόν ένα παιδί να φεύγει για το σχολείο τρώγοντας πρωινό, εάν ο γονιός του πρώτος δεν αποτελεί το καλό παράδειγμα; Οι αρχές σχετικές με τη σωστή διατροφή και οι καλές συνήθειες των γευμάτων, ξεκινούν από το σπίτι! Γι” αυτό, βοηθήστε τα παιδιά σας και αφήστε τα να σας μιμηθούν. Φάτε πρωινό όλοι μαζί! Μια συνήθεια τόσο απλή αλλά συνάμα τόσο σημαντική, που τα παιδιά θα πρέπει να διατηρήσουν για την υπόλοιπη ζωή τους.

Για ποιους λόγους θα πρέπει να καταναλώνουν τα παιδιά και οι έφηβοι πρωινό;

1. Έρευνες δείχνουν πως τα παιδιά που τρώνε πρωινό έχουν φυσιολογικό βάρος, σε σχέση με τα παιδιά που δεν καταναλώνουν πρωινό, για τα οποία διαπιστώθηκε ότι είτε κινδυνεύουν ή είναι ήδη παχύσαρκα. Αυτό συμβαίνει, διότι τα παιδιά που δεν συνηθίζουν να τρώνε πρωινό, καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού το μεσημέρι ή πέφτουν με τα μούτρα στη λήψη ανθυγιεινών σνακ, για να μετριάσουν εύκολα τη πείνα τους.

2. Τα παιδιά που αφαιρούν το γάλα από το πρωινό τους, το οποίο και θεωρούν πως είναι ρόφημα μόνο για τα «μικρά παιδιά», ολοένα και αυξάνονται. Η διατροφική αγωγή, θα πρέπει να δίδεται από την οικογένεια. Αν θέλετε να πιει το παιδί σας γάλα θα πρέπει πρώτα να πιείτε εσείς οι ίδιοι! Τα παιδιά πρέπει σταδιακά να αντιληφθούν την αξία των γαλακτοκομικών προϊόντων, αφού το γάλα, το γιαούρτι, το τυρί και όλα τα υπόλοιπα, θα δώσουν στο νεαρό οργανισμό το ασβέστιο, αλλά και τόσα άλλα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται.

3.Όλοι το πρωί βιαζόμαστε να φύγουμε και να πάμε στις δουλειές μας. Έτσι και οι μαθητές. Ξυπνούν στο παρά πέντε και δεν έχουν αρκετό χρόνο για να πάρουν πρωινό στο σπίτι. Αυτό, για ένα παιδί, έχει ως αποτέλεσμα να πεινά στο σχολείο κι έτσι με την πρώτη ευκαιρία, σε ένα διάλειμμα, να καταναλώνει «έτοιμα γεύματα», που τις περισσότερες φορές, είναι και ανθυγιεινά. Οι συστάσεις των επιτροπών των σχολικών κυλικείων είναι πολλές, αλλά το πρόβλημα δεν φαίνεται να μετριάζεται. Αντιθέτως, τα κυλικεία διαθέτουν στα παιδιά μια πληθώρα ακατάλληλων τροφίμων, μη ασφαλή βεβαίως για την υγιεινή σίτιση των παιδιών. Η κατανάλωση λοιπόν ενός σνακ με πολλά λιπαρά σε καθημερινή βάση, θα βλάψει την υγεία του παιδιού, αφού μπορεί να προκαλέσει αύξηση των επιπέδων των λιπιδίων του αίματος(αυξημένη χοληστερόλη), ενώ εάν δεν διαπιστωθεί και αντιμετωπιστεί έγκαιρα, θα οδηγήσει το παιδί σε χρόνιες ασθένειες, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο σακχαρώδης διαβήτης και τόσα άλλα…
Η καλύτερη λύση στη πρόληψη του προβλήματος αυτού, είναι η λήψη πρωινού στο σπίτι και η προετοιμασία του σνακ επίσης από το σπίτι.

4.Έρευνες καταλήγουν στο ότι ο μαθητής που απολαμβάνει ένα σωστό πρωινό, επιλέγει να καταναλώνει τρόφιμα με μικρότερα ποσοστά λίπους, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, ενώ το διαιτολόγιό του είναι πιο ισορροπημένο. Ακόμα και το ασβέστιο, ο σίδηρος, οι βιταμίνες Α και C και ο ψευδάργυρος, φάνηκαν να είναι σε καλύτερες αναλογίες από εκείνες των παιδιών που καταναλώνουν κατ” εξαίρεση ή παραλείπουν το πρωινό τους. Επίσης, παιδιά που τρώνε πρωινό, είναι πιο αδύνατα και πιο υγιή.

5.Παιδιά που καταναλώνουν πρωινό στο σπίτι τους, φάνηκε πως έχουν και καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο. Αντίθετα οι μαθητές που αποφεύγουν το πρωινό, δείχνουν κουρασμένοι και παρουσιάζουν μειωμένη συγκέντρωση. Τα στοιχεία αυτά οφείλονται στο ότι τα παιδιά που δεν καταναλώνουν πρωινό, έχουν μειωμένα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Η γλυκόζη είναι το βασικό συστατικό της ενέργειας που χρησιμοποιεί ο εγκέφαλος. Η έλλειψή της επίσης προκαλεί υπογλυκαιμικά επεισόδια: Αίσθημα κούρασης άνευ προφανούς λόγου, πονοκεφάλους, κακή διάθεση, μόνιμο αίσθημα πείνας, εφιδρώσεις, λιποθυμικά επεισόδια και τόσα άλλα.

*Προσέξτε το παιδί σας και προστατέψτε το εάν συμβεί κάτι από τα παραπάνω. Ελέγξτε τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα του.

Προτάσεις για ένα σωστό πρωινό:

Το ¼ από την συνολική ενέργεια που πρέπει να λαμβάνει είτε ένα παιδί, είτε ένας ενήλικας, πρέπει να προέρχεται από το πρωινό και το ενδιάμεσο γεύμα. Δηλ. αν υποθέσουμε ότι κάποιος χρειάζεται 1000Kcal, Οι 250 Kcal, πρέπει να προέρχονται από το πρωινό. Επίσης, ένα πρωινό γεύμα θα πρέπει να είναι πλήρες σε θρεπτικά συστατικά: Πρωτεΐνες- υδατάνθρακες- λιπαρά, αλλά και σε μικροθρεπτικά συστατικά: βιταμίνες- μέταλλα- ιχνοστοιχεία.

Υγιεινές προτάσεις:

-1 φλιτζάνι γάλα 1,5% με δημητριακά πρωινού(καλό είναι να επιλέξετε δημητριακά ολικής άλεσης-χωρίς ζάχαρη) και 1 φρούτο εποχής ή 1 χυμός

-1 γιαούρτι 2% με δημητριακά πρωινού με 1 φρούτο εποχής ή 1 χυμό

-1 τοστ με 2 φέτες ψωμί(προτιμήστε ψωμί ολικής), με 1 φέτα του τοστ κασέρι χαμηλών λιπαρών και 1 φέτα άπαχο φιλέτο γαλοπούλας ή χαμηλό σε λιπαρά ζαμπόν, με 1 φυσικό χυμό

-1-2 ρυζογκοφρέτες ή καλαμπογκοφρέτες με μέλι ή τυρί και 1 φυσικό χυμό ή 1-2 φρούτα εποχής

-1 γάλα 1,5% με 1 κουλούρι και 1 φρούτο εποχής

-1 γάλα 1,5% ή 1 γιαούρτι 2% με 1 σταφυδόψωμο και 1 φυσικό χυμό ή 1-2 φρούτα

-1 γάλα με 2 μπισκότα (επιλέξτε μπισκότα ολικής) και 1 φρούτο εποχής ή 1 χυμό

-1 γάλα 1,5% με 1-2 φέτες ψωμί με μέλι (ή ταχίνι ή ταχίνι κακάο ή μαρμελάδα φρούτου) και 1 φρούτο εποχής ή 1 χυμό

-1 φέτα σπιτικό κέικ με γάλα 1,5% ή γιαούρτι 2% και 1 φρούτο εποχής ή χυμό

-1 βραστό αυγό με 1 φέτα ψωμί-30γρ. τυρί και 1 φρούτο εποχής ή 1 φυσικό χυμό

-3-4 φρυγανιές με μέλι –γιαούρτι 2% γάλα 1,5% ή ξινόγαλο και 1 φρούτο εποχής ή 1 φυσικό χυμό

-1 κομμάτι μηλόπιτα σπιτική με γάλα 1,5% και 1 φρούτο εποχής ή 1 φυσικό χυμό

-1 κομμάτι πίτα (προτιμήστε σπιτική) με 1 ποτήρι ξινόγαλο ή γάλα 1,5% ή γιαούρτι 2% και 1 φρούτο εποχής ή 1 φυσικό χυμό

-1 ψωμάκι τύπου brios (ή άλλο) με μανούρι(ή γραβιέρα)-ντομάτα και μαρούλι και 1 φυσικός χυμός η 1-2 φρούτα εποχής

-1 ρυζόγαλο με 1 φρούτο εποχής ή 1 χυμό

-1-2 αβγόφετες με τυρί χαμηλό σε λιπαρά ή μέλι, 1-2 φρούτα εποχής και 1 φυσικό χυμό

-1 ομελέτα με τυρί και 1 φυσικό χυμό ή 1 φρούτο εποχής

-2-3 κριτσίνια ολικής με 30-60γρ.τυρί και 1 φυσικός χυμός ή φρούτο εποχής

-1-2 φέτες τσουρέκι με γάλα 1,5% με 1 φρούτο ή 1 χυμό

-1 γιαούρτι 2% με φρούτα και μέλι

-1 μπάρα δημητριακών με 1 φρούτο εποχής και 1 γάλα 1,5% ή γιαούρτι 2%

-Και μη ξεχνάτε να συνεχίσετε το πρωινό, με ένα σπιτικό σνάκ (δεκατιανό), πλούσιο σε ενέργεια!..





Η αξία του πρωινού στα παιδιά και τους εφήβους


Το σημαντικότερο γεύμα όλων μας, θα πρέπει να είναι το πρωινό!



Πόσο μάλλον για τα παιδιά που αποτελούν μια κατηγορία ατόμων με μεγάλες απαιτήσεις σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά. Οι νεαροί οργανισμοί αναπτύσσονται καθημερινά. Θα πρέπει να καταναλώνουν υγιεινές τροφές, γεμάτες ενέργεια και θρεπτικά συστατικά, ώστε να αναπτυχθούν σωστά. Βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, πρωτεΐνες υδατάνθρακες αλλά και λιπαρά.

Το πρωινό γεύμα μάς βοηθά να ξεπεράσουμε πολλά «διατροφικά εμπόδια», που θα παρουσιαστούν στη διάρκεια της μέρας μας. Τείνει να βγει από τη ζωή μας δυστυχώς, λόγω του σύγχρονων γρήγορων ρυθμών, ενώ θα πρέπει να αποτελεί το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας, κυρίως για τους μικρούς μαθητές.

Σε συνεργασία με την υπόλοιπη οικογένεια, το πρωινό θα πρέπει να λαμβάνεται κάθε μέρα. Είναι δυνατόν ένα παιδί να φεύγει για το σχολείο τρώγοντας πρωινό, εάν ο γονιός του πρώτος δεν αποτελεί το καλό παράδειγμα; Οι αρχές σχετικές με τη σωστή διατροφή και οι καλές συνήθειες των γευμάτων, ξεκινούν από το σπίτι! Γι” αυτό, βοηθήστε τα παιδιά σας και αφήστε τα να σας μιμηθούν. Φάτε πρωινό όλοι μαζί! Μια συνήθεια τόσο απλή αλλά συνάμα τόσο σημαντική, που τα παιδιά θα πρέπει να διατηρήσουν για την υπόλοιπη ζωή τους.

Για ποιους λόγους θα πρέπει να καταναλώνουν τα παιδιά και οι έφηβοι πρωινό;

1. Έρευνες δείχνουν πως τα παιδιά που τρώνε πρωινό έχουν φυσιολογικό βάρος, σε σχέση με τα παιδιά που δεν καταναλώνουν πρωινό, για τα οποία διαπιστώθηκε ότι είτε κινδυνεύουν ή είναι ήδη παχύσαρκα. Αυτό συμβαίνει, διότι τα παιδιά που δεν συνηθίζουν να τρώνε πρωινό, καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού το μεσημέρι ή πέφτουν με τα μούτρα στη λήψη ανθυγιεινών σνακ, για να μετριάσουν εύκολα τη πείνα τους.

2. Τα παιδιά που αφαιρούν το γάλα από το πρωινό τους, το οποίο και θεωρούν πως είναι ρόφημα μόνο για τα «μικρά παιδιά», ολοένα και αυξάνονται. Η διατροφική αγωγή, θα πρέπει να δίδεται από την οικογένεια. Αν θέλετε να πιει το παιδί σας γάλα θα πρέπει πρώτα να πιείτε εσείς οι ίδιοι! Τα παιδιά πρέπει σταδιακά να αντιληφθούν την αξία των γαλακτοκομικών προϊόντων, αφού το γάλα, το γιαούρτι, το τυρί και όλα τα υπόλοιπα, θα δώσουν στο νεαρό οργανισμό το ασβέστιο, αλλά και τόσα άλλα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται.

3.Όλοι το πρωί βιαζόμαστε να φύγουμε και να πάμε στις δουλειές μας. Έτσι και οι μαθητές. Ξυπνούν στο παρά πέντε και δεν έχουν αρκετό χρόνο για να πάρουν πρωινό στο σπίτι. Αυτό, για ένα παιδί, έχει ως αποτέλεσμα να πεινά στο σχολείο κι έτσι με την πρώτη ευκαιρία, σε ένα διάλειμμα, να καταναλώνει «έτοιμα γεύματα», που τις περισσότερες φορές, είναι και ανθυγιεινά. Οι συστάσεις των επιτροπών των σχολικών κυλικείων είναι πολλές, αλλά το πρόβλημα δεν φαίνεται να μετριάζεται. Αντιθέτως, τα κυλικεία διαθέτουν στα παιδιά μια πληθώρα ακατάλληλων τροφίμων, μη ασφαλή βεβαίως για την υγιεινή σίτιση των παιδιών. Η κατανάλωση λοιπόν ενός σνακ με πολλά λιπαρά σε καθημερινή βάση, θα βλάψει την υγεία του παιδιού, αφού μπορεί να προκαλέσει αύξηση των επιπέδων των λιπιδίων του αίματος(αυξημένη χοληστερόλη), ενώ εάν δεν διαπιστωθεί και αντιμετωπιστεί έγκαιρα, θα οδηγήσει το παιδί σε χρόνιες ασθένειες, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο σακχαρώδης διαβήτης και τόσα άλλα…
Η καλύτερη λύση στη πρόληψη του προβλήματος αυτού, είναι η λήψη πρωινού στο σπίτι και η προετοιμασία του σνακ επίσης από το σπίτι.

4.Έρευνες καταλήγουν στο ότι ο μαθητής που απολαμβάνει ένα σωστό πρωινό, επιλέγει να καταναλώνει τρόφιμα με μικρότερα ποσοστά λίπους, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, ενώ το διαιτολόγιό του είναι πιο ισορροπημένο. Ακόμα και το ασβέστιο, ο σίδηρος, οι βιταμίνες Α και C και ο ψευδάργυρος, φάνηκαν να είναι σε καλύτερες αναλογίες από εκείνες των παιδιών που καταναλώνουν κατ” εξαίρεση ή παραλείπουν το πρωινό τους. Επίσης, παιδιά που τρώνε πρωινό, είναι πιο αδύνατα και πιο υγιή.

5.Παιδιά που καταναλώνουν πρωινό στο σπίτι τους, φάνηκε πως έχουν και καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο. Αντίθετα οι μαθητές που αποφεύγουν το πρωινό, δείχνουν κουρασμένοι και παρουσιάζουν μειωμένη συγκέντρωση. Τα στοιχεία αυτά οφείλονται στο ότι τα παιδιά που δεν καταναλώνουν πρωινό, έχουν μειωμένα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Η γλυκόζη είναι το βασικό συστατικό της ενέργειας που χρησιμοποιεί ο εγκέφαλος. Η έλλειψή της επίσης προκαλεί υπογλυκαιμικά επεισόδια: Αίσθημα κούρασης άνευ προφανούς λόγου, πονοκεφάλους, κακή διάθεση, μόνιμο αίσθημα πείνας, εφιδρώσεις, λιποθυμικά επεισόδια και τόσα άλλα.

*Προσέξτε το παιδί σας και προστατέψτε το εάν συμβεί κάτι από τα παραπάνω. Ελέγξτε τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα του.

Προτάσεις για ένα σωστό πρωινό:

Το ¼ από την συνολική ενέργεια που πρέπει να λαμβάνει είτε ένα παιδί, είτε ένας ενήλικας, πρέπει να προέρχεται από το πρωινό και το ενδιάμεσο γεύμα. Δηλ. αν υποθέσουμε ότι κάποιος χρειάζεται 1000Kcal, Οι 250 Kcal, πρέπει να προέρχονται από το πρωινό. Επίσης, ένα πρωινό γεύμα θα πρέπει να είναι πλήρες σε θρεπτικά συστατικά: Πρωτεΐνες- υδατάνθρακες- λιπαρά, αλλά και σε μικροθρεπτικά συστατικά: βιταμίνες- μέταλλα- ιχνοστοιχεία.

Υγιεινές προτάσεις:

-1 φλιτζάνι γάλα 1,5% με δημητριακά πρωινού(καλό είναι να επιλέξετε δημητριακά ολικής άλεσης-χωρίς ζάχαρη) και 1 φρούτο εποχής ή 1 χυμός

-1 γιαούρτι 2% με δημητριακά πρωινού με 1 φρούτο εποχής ή 1 χυμό

-1 τοστ με 2 φέτες ψωμί(προτιμήστε ψωμί ολικής), με 1 φέτα του τοστ κασέρι χαμηλών λιπαρών και 1 φέτα άπαχο φιλέτο γαλοπούλας ή χαμηλό σε λιπαρά ζαμπόν, με 1 φυσικό χυμό

-1-2 ρυζογκοφρέτες ή καλαμπογκοφρέτες με μέλι ή τυρί και 1 φυσικό χυμό ή 1-2 φρούτα εποχής

-1 γάλα 1,5% με 1 κουλούρι και 1 φρούτο εποχής

-1 γάλα 1,5% ή 1 γιαούρτι 2% με 1 σταφυδόψωμο και 1 φυσικό χυμό ή 1-2 φρούτα

-1 γάλα με 2 μπισκότα (επιλέξτε μπισκότα ολικής) και 1 φρούτο εποχής ή 1 χυμό

-1 γάλα 1,5% με 1-2 φέτες ψωμί με μέλι (ή ταχίνι ή ταχίνι κακάο ή μαρμελάδα φρούτου) και 1 φρούτο εποχής ή 1 χυμό

-1 φέτα σπιτικό κέικ με γάλα 1,5% ή γιαούρτι 2% και 1 φρούτο εποχής ή χυμό

-1 βραστό αυγό με 1 φέτα ψωμί-30γρ. τυρί και 1 φρούτο εποχής ή 1 φυσικό χυμό

-3-4 φρυγανιές με μέλι –γιαούρτι 2% γάλα 1,5% ή ξινόγαλο και 1 φρούτο εποχής ή 1 φυσικό χυμό

-1 κομμάτι μηλόπιτα σπιτική με γάλα 1,5% και 1 φρούτο εποχής ή 1 φυσικό χυμό

-1 κομμάτι πίτα (προτιμήστε σπιτική) με 1 ποτήρι ξινόγαλο ή γάλα 1,5% ή γιαούρτι 2% και 1 φρούτο εποχής ή 1 φυσικό χυμό

-1 ψωμάκι τύπου brios (ή άλλο) με μανούρι(ή γραβιέρα)-ντομάτα και μαρούλι και 1 φυσικός χυμός η 1-2 φρούτα εποχής

-1 ρυζόγαλο με 1 φρούτο εποχής ή 1 χυμό

-1-2 αβγόφετες με τυρί χαμηλό σε λιπαρά ή μέλι, 1-2 φρούτα εποχής και 1 φυσικό χυμό

-1 ομελέτα με τυρί και 1 φυσικό χυμό ή 1 φρούτο εποχής

-2-3 κριτσίνια ολικής με 30-60γρ.τυρί και 1 φυσικός χυμός ή φρούτο εποχής

-1-2 φέτες τσουρέκι με γάλα 1,5% με 1 φρούτο ή 1 χυμό

-1 γιαούρτι 2% με φρούτα και μέλι

-1 μπάρα δημητριακών με 1 φρούτο εποχής και 1 γάλα 1,5% ή γιαούρτι 2%

-Και μη ξεχνάτε να συνεχίσετε το πρωινό, με ένα σπιτικό σνάκ (δεκατιανό), πλούσιο σε ενέργεια!..





Γιατί λένε πρώτα τα μωρά «μπαμπά»;

Η κυτταρική βιολόγος και επιστημονική συντάκτρια του περιοδικού «New Scientist» Λίντα Γκιντς, αρχίσε μία έρευνα για την επιστήμη της κυήσεως, του τοκετού και των νεογέννητων βρεφών, η οποία 18 μήνες αργότερα οδήγησε στην συγγραφή ενός βιβλίου. Τιτλοφορείται «Bumpology» (εκδ. Bantam Press) και αρχές του έτους κυκλοφόρησε στη Βρετανία.
Στο βιβλίο αυτό, το οποίο προορίζεται «για τους περίεργους μέλλοντες γονείς», η κυρία Γκιντς διαλύει μύθους για την εγκυμοσύνη και τα έμβρυα, και καταγράφει όσα έχει βρει η επιστήμη έως σήμερα. Να μερικά από τα θαυμαστά που αποτυπώνει:

     Γιατί μιλάμε στα μωρά «μωρουδίστικα». Οι γονείς σε όλο τον κόσμο έχουν την κοινή τάση να μιλούν τραγουδιστά στα μωρά και με λέξεις που περισσότερο μοιάζουν με άναρθρους ήχους (όπως τα «αγκού», «μπου» κ.τ.λ. που χρησιμοποιούμε στην χώρα μας). Αυτό δεν γίνεται τυχαία, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου Μπράουν.

Όπως έδειξε, η επιμήκυνση των φωνηέντων εντείνει την ικανότητα των βρεφών να αναγνωρίζουν τις λέξεις, ενώ ο τραγουδιστός τρόπος ομιλίας προσελκύει την προσοχή τους.

     Γιατί μυρίζουν τόσο όμορφα τα μωρά. Η μυρωδιά των μωρών έχει κάτι εθιστικό και πολλές μαμάδες παραδέχονται ότι περνούν ώρες μυρίζοντας το μωρό τους. Και δικαίως, καθώς αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι μέσα σε μία-δύο μέρες από τον τοκετό, οι γυναίκες μπορούν να αναγνωρίσουν το μωρό τους με κλειστά μάτια μόνο και μόνο από την μυρωδιά του.

Αν και δεν είναι επακριβώς γνωστόν που οφείλεται η χαρακτηριστική, υπέροχη μυρωδιά του κεφαλιού των βρεφών, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι παίζουν ρόλο οι σμηγματογόνοι αδένες, οι οποίοι είναι ιδιαιτέρως ενεργοί στα νεογέννητα μωρά, ιδίως στο κεφάλι και στο προσωπάκι τους.

   Μπορούν να «γευθούν» τα έμβρυα τα πικάντικα φαγητά που τρώει η μητέρα; Οι γευστικοί κάλυκες στη γλώσσα των εμβρύων αναπτύσσονται την 13η-15η εβδομάδα της κυήσεως, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να αντιληφθούν απλές γεύσεις, όπως το γλυκό, το πικρό και το αλμυρό.
Οι μυρωδιές και οι γεύσεις από το φαγητό της εγκύου περνάνε στο αμνιακό υγρό που περιβάλλει το μωρό και στο τρίτο τρίμηνο της κυήσεως, όταν πια το μωρό καταπίνει σχεδόν ένα λίτρο αμνιακού υγρού την ημέρα, «γεύεται» ό,τι έχει φάει η μαμά του. Μάλιστα μελέτες έχουν δείξει πως οι διατροφικές προτιμήσεις της εγκύου επηρεάζουν εκείνες του μωρού της.

Σε μία από αυτές, λ.χ., τα μωρά γυναικών οι οποίες έπιναν ένα ποτήρι καροτοχυμό τέσσερις φορές την εβδομάδα στη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου της κυήσεως, εύρισκαν ιδιαίτερα γευστικά τα δημητριακά με χυμό καρώτου όταν μεγάλωσαν.
Σε κάποιες άλλες διαπιστώθηκε πως όταν οι έγκυοι έτρωγαν πολλά φρούτα, τα μωρά τους λάτρευαν τα φρούτα μετά τον απογαλακτισμό.

   Μπορούν τα έμβρυα να καταλάβουν το στρες της εγκύου; Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι η ψυχική διάθεση της μητέρας επηρεάζει το έμβρυο – και οι πιο χαρακτηριστικές είναι αυτές που δείχνουν πώς αλλάζει η κινητικότητά του στη μήτρα..

Επιστήμονες από το ιαπωνικό Πανεπιστήμιο του Ναγκασάκι, λ.χ., σε πείραμα διαπίστωσαν πως όταν οι έγκυοι άκουγαν χαρούμενη μουσική με ακουστικά, τα έμβρυα διεγείρονταν και κουνούσαν τα χεράκια τους, ενώ όταν άκουγαν λυπημένη μουσική οι κινήσεις τους περιορίζονταν.

Η αιτία γι’ αυτές τις επιρροές πιστεύεται ότι είναι οι ορμονικές διακυμάνσεις που παρατηρούνται αναλόγως με την ψυχική διάθεση της εγκύου.

     Γιατί αλλάζουν χρώμα τα μάτια τους. Το χρώμα των ματιών είναι κληρονομούμενο χαρακτηριστικό, το οποίο καθορίζεται από την ποσότητα της χρωστικής ουσίας μελανίνη που παράγει ο οργανισμός κάθε ανθρώπου.
Τα μωρά εκ φύσεως έχουν πολύ μικρή παραγωγή μελανίνης κατά τη γέννηση, γι’ αυτό και τα περισσότερα γεννιούνται με μπλε ή μπλε-γκρι μάτια.
Καθώς όμως τα ματάκια τους εκτίθενται στο φως, η παραγωγή της μελανίνης αυξάνεται και έτσι αλλάζουν τα μάτια τους χρώμα μέχρι την ηλικία των 6 μηνών. Μετά από αυτήν, δύσκολα θα αλλάξει δραματικά.

     Γιατί λένε πρώτα «μπαμπά». Η ομιλία απαιτεί τον συντονισμό σχεδόν 70 διαφορετικών μυών και τμημάτων του σώματος, γι’ αυτό και τα μωρά συνήθως αρχίζουν να βγάζουν τις πρώτες ακατάληπτες «λέξεις» στην ηλικία των επτά ή οκτώ μηνών.

Διεθνείς μελέτες της δρος Μπάρμπρα Λ. Ντέιβις, από το Πανεπιστήμιο του Τέξας, έχουν δείξει ότι σε όλο τον πλανήτη τα μωρά κατορθώνουν πιο εύκολα να συνδυάζουν πρώτα το «μπ», το «ντ», το «μ», το «γκ» και το «α».

Οι πρώτες λέξεις τους, λοιπόν, είναι «μπαμπά» και «μαμά» όχι επειδή είμαστε τα πιο σημαντικά πρόσωπα στη ζωή τους, αλλά γιατί τους είναι πιο εύκολο.
Το «μπα», όμως, είναι ακόμα πιο εύκολο από το «μα», διότι για να το πουν χρησιμοποιούν τα χείλη, τη γνάθο και την μαλακή υπερώα (το «κρεατάκι» που κρέμεται στο πίσω μέρος του στόματος), ενώ για να πουν το «μα» πρέπει να ακινητοποιηθεί η μαλακή υπερώα, κάτι που είναι σαφώς πιο πολύπλοκη διεργασία.

Έτσι συχνά λένε πρώτα «μπαμπά».

Νονοι και δωρα (ιδεες)

  Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...