Πέμπτη 18 Ιουνίου 2015

Aυτή είναι η δίαιτα των 2 ημερών που υπόσχεται το θαύμα!

Σας παρουσιάζουμε τη δίαιτα που σαρώνει
Η δίαιτα των δύο ημερών ή αλλιώς δίαιτα 5:2 βασίζεται σε ευρήματα Βρετανών και Αμερικανών επιστημόνων, σύμφωνα με τα οποία η διαλειμματική νηστεία μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να χάσουν περισσότερο λίπος, να μειώσουν τη χοληστερίνη και να αυξήσουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη, όσα δηλαδή αποτρέπουν τους κινδύνους για καρδιακή νόσο και διαβήτη.

Εμπνευστές της δίαιτας που σαρώνει στη Μεγάλη Βρετανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες και φανατική της οπαδός δηλώνει η Τζένιφερ Λόπεζ, είναι δύο ειδικοί σε θέματα υγείας, ο δόκτωρ Michael Mosley και η Mimi Spencer, το βιβλίο των οποίων έχει γίνει παγκόσμιο best seller.

Όπως προκύπτει και από το όνομα της δίαιτας 5:2, για 5 ημέρες μπορείτε να τρώτε ό,τι θέλετε και για 2 ημέρες καταναλώνετε 500 θερμίδες εάν είστε γυναίκα και 600 εάν είστε άνδρας.

Τις πέντε ημέρες κάθε εβδομάδας τρέφεστε κανονικά, αλλά χωρίς ακρότητες, Στη συνέχεια για 2 ημέρες, η διατροφή σας δεν πρέπει να ξεπερνά τις 500-600 θερμίδες καθημερινά. Το πως θα καταναλώσετε τις θερμίδες αυτές, το αποφασίζετε εσείς.

Η δίαιτα υπόσχεται πως με τον τρόπο αυτό ο μεταβολισμός κάνει reset και θα πάρει το μήνυμα να δουλέψει με τις μηχανές στο φουλ.

Ταυτόχρονα, η χαμηλή θερμιδική κατανάλωση των δύο αυτών ημερών, θα σας κάνει υπό κανονικές συνθήκες να μειώσετε και τις θερμίδες που καταναλώνετε τις υπόλοιπες 5 ημέρες. Οι εμπνευστές της δίαιτας 5:2 υποστηρίζουν πως εξαιτίας της ορμόνης (IGF-1) που εκκρίνεται χάρη στην θερμιδική διαφοροποίηση μέσα στις 5:2 ημέρες, προλαμβάνονται ασθένειες όπως ο καρκίνος, το Alzheimer ή ο διαβήτης.

Η δίαιτα υπόσχεται άμεση απώλεια κιλών αλλά και ενίσχυση της υγεία του οργανισμού. Ο ίδιος ο συγγραφέας εξομολογείται πως στο διάστημα που εφάρμοσε την 5/2 έχασε έξι κιλά, μείωσε το λίπος στον οργανισμό του κατά 25%, ενώ βελτιώθηκαν τα επίπεδα των σακχάρων και της χοληστερόλης στο αίμα του.


Τα αποτελέσματα

Τα αποτελέσματα της δίαιτας 5:2 διαφέρουν από άτομο σε άτομο. Υπάρχουν άτομα που δοκίμασαν τη δίαιτα και έχασαν 3 κιλά σε μια εβδομάδα κι άλλοι που εκμεταλλεύθηκαν την ελευθερία των 5 ημερών και δεν έχασαν ούτε γραμμάριο.

Διαιτολόγιο

Σε μια τυπική ημέρα από τις 2 σκληρής δίαιτας, καταναλώνετε άπαχη πρωτεΐνη για να έχετε ενέργεια (ψάρι, αυγό, βρόμη).
Μην ξεχνάτε να ενυδατώνετε τον οργανισμό σας με άφθονο νερό, μαύρο καφέ και τσάι.

Πρωινό: βρόμη με γάλα
Μεσημεριανό: μπάρα δημητριακών
Απόγευμα: σούπα
Βραδινό: ζεστή ή κρύα μαύρη σοκολάτα (ρόφημα).
Πηγή onmed.gr

Keimeno apo to vivlio tou Paulo Coelho : " O nikhths einai monos" ...

ΣΕΒΑΣΜΟΣ!!!!!

Tέσσερις σωτήριες λύσεις για τη δυσοσμία του κόλπου

Tέσσερις σωτήριες λύσεις για τη δυσοσμία του κόλπου
Η δυσοσμία στην ευαίσθητη περιοχή είναι από τα πιο συχνά προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά καιρούς οι γυναίκες.

Οι βασικές αιτίες που συμβαίνει αυτό είναι η μόλυνση από βακτήρια, ορισμένα σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα, η φλεγμονή της πυελικής περιοχής και η κακή υγιεινή.
Εκτός από τη δυσοσμία, πολλές φορές υπάρχουν συμπτώματα ερυθρότητας, κνησμού (φαγούρας), εκκρίσεων και ξηρότητας στον κόλπο.
Αν έχετε κάτι από αυτά είναι σώφρον να επισκεφτείτε τον γυναικολόγο σας.
Για να μην φτάσετε, ωστόσο, σε αυτό το σημείο υπάρχουν μερικά απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να εμποδίσετε την ανάπτυξη βακτηρίων και άρα μια πιθανή μόλυνση και τη δυσοσμία που αυτή φέρνει.

Δείτε τέσσερις λύσεις για την περιποίηση της ευαίσθητης περιοχής που θα σας σώσουν:


Νερό

Πρέπει να πίνετε τουλάχιστον 8-10 ποτήρια νερό κάθε ημέρα, καθώς αυτό βοηθά στην εξάλειψη των τοξινών και άλλων επιβλαβών βακτηρίων από το σώμα. Το νερό βοηθά επίσης να αφαιρέσετε το πλεόνασμα ζάχαρης από τον οργανισμό, το οποίο είναι ένας από τους βασικούς λόγους πίσω από τη δυσοσμία στην ευαίσθητη περιοχή.

Γιαούρτι

Αν καταναλώνετε δύο (έστω και μικρά) κεσεδάκια απλό γιαούρτι κάθε μέρα, θα προστατεύσετε τον οργανισμό σας από τη δυσοσμία του κόλπου. Το γιαούρτι περιέχει το βακτήριο γαλακτοβάκιλλο, το οποίο συμβάλλει στη διατήρηση του φυσιολογικού επιπέδου ρΗ του κόλπου.

Σκόρδο

Μπορεί να σας ακούγεται περίεργο, δεδομένου ότι το σκόρδο φημίζεται για τη δυσοσμία που φέρνει στην αναπνοή, αλλά η αλήθεια είναι πως πρόκειται για ένα φυσικό αντιβιοτικό που βοηθάει τον οργανισμό να αποβάλλει κάθε είδος βακτηρίου. Ως εκ τούτου αποτελεί μια διατροφική "ασπίδα" απέναντι σε πιθανή μόλυνση του κόλπου που συνοδεύεται από δυσοσμία.

Πλύσεις με

-Λευκό ξύδι: Προσθέστε μισή κούπα λευκού ξυδιού σε χλιαρό νερό και με ένα καθαρό πανί καθαρίστε και "μουλιάστε" την περιοχή του κόλπου. Το όξινο λευκό ξύδι βοηθά το επίπεδο του pH του κόλπου να επανέλθει σε φυσιολογικό επίπεδο, ενώ παράλληλα εξαλείφει κάθε άλλη οσμή.
-Έλαιο από τεϊόδεντρο: Προσθέστε 4-5 σταγόνες σε χλιαρό νερό και με ένα καθαρό πανί καθαρίστε την περιοχή του κόλπου. Το έλαιο από τεϊόδεντρο έχει αντι-μυκητισιακές και αντι-βακτηριακές ιδιότητες.
-Μαγειρική Σόδα: Προσθέστε μία κουταλιά του γλυκού σε χλιαρό νερό και με ένα καθαρό πανί καθαρίστε την περιοχή του κόλπου. Η μαγειρική σόδα βοηθά στην καταπολέμηση της βακτηριακής λοίμωξης.
Πηγή onmed.gr

Πόσα παιδιά θα κάνετε; – Τα γονίδια δίνουν την απάντηση

many babys
Τα γονίδια παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στον καθορισμό του… πότε μια γυναίκα θα κάνει το πρώτο της παιδί, αλλά και πόσα παιδιά θα αποκτήσει καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής της.
Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει μια ομάδα ερευνητών από το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, σύμφωνα με τους οποίους η ανθρώπινη γονιμότητα εξακολουθεί να εξελίσσεται, παρότι η πλειοψηφία των γυναικών στις ανεπτυγμένες χώρες «υπερνικά» τα γενετήσια ένστικτα καθυστερώντας την έναρξη μιας οικογένειας.
Οι επιστήμονες ισχυρίζονται, ότι η μελέτη τους –που βασίστηκε στην ανάλυση του γονιδιώματος χιλιάδων γυναικών- δείχνει ότι περίπου το 15% της διαφοράς στην ηλικία της πρώτης γέννας στις σύγχρονες γυναίκες, και το 10% της διαφοράς στο συνολικό αριθμό των παιδιών που αποκτούν οφείλεται στα γονίδια.
Όμως, ενώ υπάρχει σημαντική γενετική προδιάθεση που επηρεάζει το πότε μια γυναίκα θα αποφασίσει να κάνει μια οικογένεια, οι περισσότερες γυναίκες στη Μ. Βρετανία και άλλες δυτικές χώρες συνεχίζουν να καθυστερούν το χρονοδιάγραμμα της πρώτης εγκυμοσύνης τους, αναφέρουν οι ερευνητές.
Η καθυστέρηση αυτή εξηγείται εξ ολοκλήρου από κοινωνικού παράγοντες, όπως η είσοδος στην αγορά εργασίας, η ανώτερη εκπαίδευση, αλλά και η χρήση αντισυλληπτικών.
Ωστόσο, σύμφωνα με όσα αναφέρει δημοσίευμα του Independent, οι ερευνητές πιστεύουν ότι θα μπορούσε να υπάρχει και κάποια βιολογική εξήγηση που να εξηγεί τουλάχιστον κάποιες από τις διαφοροποιήσεις στο χρόνο που οι γυναίκες αποκτούν το πρώτο τους παιδί και το μέγεθος της οικογένειας που κάνουν.
«Με εξελικτικούς και γενετικούς όρους, αυτό υποδηλώνει ότι οι νεότερες γενιές σήμερα πρέπει να έχουν την τάση να κάνουν παιδιά σε μικρότερη ηλικία, απ’ ό,τι οι γυναίκες στο παρελθόν» εξήγησε η καθηγήτριας Melinda Mills. «Ωστόσο, αυτό που παρατηρούμε είναι το ακριβώς αντίθετο. Κοινωνικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες κάνουν τις σύγχρονες γυναίκες να καθυστερούν την έναρξη μιας οικογένειας, γνωρίζοντας τους κινδύνους γονιμότητας που υπάρχουν αν αργήσουν πολύ. Η έρευνα αυτή μας λέει ότι υπάρχουν γενετικές διαφορές μεταξύ των σύγχρονων γυναικών, που θα μπορούσαν να είναι σημαντικές ως προς την απόφαση του πότε κάνει μια γυναίκα το πρώτο της παιδί».
Τα συμπεράσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν στο Plos One.
Πηγή:news.gr

Ποιοί είναι στα αλήθεια ευτυχισμένοι τελικά ??

Τετάρτη 17 Ιουνίου 2015

Οι απάνθρωπες θεραπείες των ψυχικά ασθενών στα άσυλα ( Σκληρές Photos)

Οι ψυχικά ασθενείς γίνονταν στο παρελθόν πειραματόζωα στα χέρια των ψυχιάτρων, οι οποίοι δεν δίσταζαν να τους βασανίζουν αντί να τους θεραπεύουν. Κι αυτό δεν είναι ένα σενάριο ταινίας μυθοπλασίας, είναι η πραγματικότητα για τις θεραπείες των ψυχικά ασθενών από τον 17ο μέχρι και τον 20ο αιώνα.
Κατάλογος της χρονικής περιόδου 1864 - 1889 με συμπτώματα για την είσοδο σε άσυλο – Ανάμεσα σε αυτά είναι η τεμπελιά και ο αυνανισμός.
Ζουρλομανδύας
  
Αυτή η θεραπεία με ράδιοκύματα 
Η διαθερμία είναι μια θεραπεία κατά την οποία ηλεκτρικές εκκενώσεις στέλνονται στον εγκέφαλο του ασθενή. Αποδείχτηκε ότι είναι απρόβλεπτη και επιβλαβής.
Ανατριχιαστικός τοίχος από εγκαταλελειμμένο ψυχιατρικό ίδρυμα στην Ιταλία
Το 1800, οι γιατροί αποθήκευαν μικρά μέρη των εγκεφάλων των ασθενών σε κερί
Αυτή τη μάσκα του 17ου αιώνα φορούσαν οι βίαιοι ασθενείς για να μην δαγκώνουν ανθρώπους.
Οι ψυχίατροι πίστευαν ότι οι ψυχικές ασθένειες θα μπορούσαν να εξατμιστούν γι΄ αυτό κι έβαζαν τους ασθενείς τους στη σάουνα.
Εργαλεία για λοβοτομές
Η εικόνα είναι από ένα άσυλο στην Ισπανία το 1961 και πιθανότατα πρόκειται για κάποιο είδος σκληρής τιμωρίας.
Σε ορισμένα ψυχιατρικά άσυλα, εφαρμοζόταν η μέθοδος του «μασάζ του ύπνου» για να ηρεμήσουν οι ασθενείς.
Καρέκλα περιορισμού κινήσεων
Το σχέδιο αυτό δημιούργησε ένας σχιζοφρενής ασθενής
Απομόνωση

Τρίτη 16 Ιουνίου 2015

Η Ελλάδα του κώλου και τα πρότυπα που είναι εκεί και μας περιμένουν ...

8a9b7c16c70cb459bfcfa9022478fdd9_L


Γράφει ο Γιώργος Λαμπράκης
Σε μια Ελλάδα που αργοπεθαίνει, σε μια πατρίδα που χάνεται μαζί με τις παραδοσιακές τις αξίες, η αναζήτηση των κατάλληλων προτύπων που θα την βοηθήσουν να κάνει την περιβόητη επανεκκίνηση φαντάζει περισσότερο αναγκαία παρά ποτέ ...
Η πατρίδα μας χάνεται, όχι γιατί δεν υπάρχουν χρήματα, αλλά εξαιτίας μιας αρρώστιας που τρώει τα σωθικά της σαν καρκίνος εδώ και δεκαετίες. Η Ελλάδα πρέπει πρώτα να ψάξει για τις χαμένες τις ηθικές αξίες και τα χαμένα της ιδανικά σε επίπεδο κοινωνίας και στη συνέχεια να αναζητήσει λύσεις και να ερμηνεύσει τους δείκτες της οικονομίας ... Διαφορετικά, το μοιραίο δεν θα αργήσει να έρθει.
Ξεπέσαμε σαν κοινωνία, γίναμε φτηνοί, χυδαίοι, επιβραβεύουμε το άσχημο, το δήθεν, το ψεύτικο και το πρόστυχο. Το αναδεικνύουμε σαν το απόλυτο «ορθό», σαν κάτι το φυσιολογικό, σαν μια τάση "μόδας" που πρέπει να ακολουθηθεί πάση θυσία για να είναι κάποιος "σε" και "cool".
Τις τελευταίες ώρες κάνει το γύρο του διαδικτύου μια φωτογραφία από την πρόσφατη παρέλαση των ομοφυλοφίλων στην Αθήνα. Δείχνει δύο άτομα με φόντο το Σύνταγμα, τη Βουλή των Ελλήνων σε μια σκηνή που θα μπορούσε να είναι και ο ... καθρέπτης μας! Δύο άτομα του ίδιου φύλου, ημίγυμνα όπου ο ένας έχει το χέρι του στον κώλο του και από κάτω το φιλοθεάμον κοινό να χάσκει εκστασιασμένο ...
Τι διαφωνείτε? Μα αυτό δεν είναι το πρότυπο που θέλουν να λανσάρουν εδώ και χρόνια οι ψευτοπροοδευτικάριοι αυτής της χώρας? Αυτό δεν είναι το πρότυπο που σιγά - σιγά μπήκε σε όλα τα σπίτια μέσα από τις τηλεοράσεις, σε μαλακό εκδόσεις μέχρι να γίνει μια εικόνα οικία σε όλους, ώστε σε δεύτερη φάση να αποδεχτούμε και το hardcore ...?
Φυσικά και ο κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να κάνει τις επιλογές του, καθορίζοντας ο ίδιος τη πορεία της ζωής του. Φυσικά και η ελευθερία της επιλογής είναι ιερό δικαίωμα για όλους τους ανθρώπους. Υπάρχουν όμως και όρια, τα οποία δεν θα πρέπει να παραβιάζονται, ειδικά όταν η διαφορετικότητα αυτή επιχειρεί να πλασαριστεί ως η εικόνα του ... ιδεατού.
Όσο για τα ξεκάθαρα πρότυπα, το αυτονόητο δηλαδή για μια κοινωνία που θέλει να διεκδικεί το μέλλον της με βάση τις αξίες και τις παραδοσιακές σταθερές της, δεν έχετε παρά να παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο. Είναι αυτό που πολλές φορές έχει περιγραφεί ως «μια άλλη Ελλάδα". Η Ελλάδα των αξιών και των άξιων. Στη θέση των δύο πιλότων, θα μπορούσε να κάθεται όποιος αγωνίζεται γι αυτή την πατρίδα, όποιος μάχεται σε καθημερινή βάση για να προσφέρει, από οποιαδήποτε θέση κι αν έχει ταχθεί ... Μα δε μπορεί διάολε να μην καταλαβαίνουμε τη διαφορά! Ας την αναδείξουμε!

Εταιρεία ψάχνει δοκιμαστή μανό -Δίνει αμοιβή 48.000 ευρώ Πηγή: Εταιρεία ψάχνει δοκιμαστή μανό -Δίνει αμοιβή 48.000 ευρώ | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/news/211943/etaireia-psahnei-dokimasti-mano-dinei-amoivi-48000-eyro#ixzz3dDJzcEu3

Εταιρεία ψάχνει δοκιμαστή μανό -Δίνει αμοιβή 48.000 ευρώ

-A+A
Πρόκειται ίσως για την πιο δελεαστική θέση εργασίας. Και όχι άδικα, γιατί 48.300 ευρώ για να δοκιμάζεις μανό δεν είναι λίγα. Το ακριβώς αντίθετο, είναι πάρα πολλά... 
Τι θα κληθεί να κάνει όποιος προσληφθεί από τη Nailbox, που έχει βάλει και τη σχετική αγγελία; Να δοκιμάζει βερνίκια νυχιών. 
Η εν λόγω δουλειά δεν είναι λαμπερή, αλλά είναι ονειρική. Η προσληφθείσα θα πρέπει να δοκιμάζει 50 μανό και αξεσουάρ νυχιών το μήνα, να τα τεστάρει και να γράφει τη γνώμη της για αυτά. Επίσης, θα πρέπει να φωτογραφίζει διαρκώς τα χέρια της.
Η δοκιμάστρια μανό που θα προσληφθεί θα πρέπει όσο διάστημα εργάζεται για τη Νailbox να αποφύγει κάθε είδους εργασία με τα χέρια, από πλύσιμο πιάτων και σκούπισμα, μέχρι την... κηπουρική. 
Στα θετικά περιλαμβάνεται και το γεγονός ότι δεν υπάρχει ωράριο, και ότι η δοκιμάστραια θα μπορεί να εργάζεται και από το σπίτι της. Συν του ότι πέρα από τον ασύλληπτο μισθό της, η δοκιμάστρια μανό θα λάβει και πολλά άλλα δώρα που έχουν να κάνουν με τη φροντίδα των νυχιών. 
Προφανώς η εν λόγω θέση έχει και κάποιες βασικές απαιτήσεις. Οπως ότι η υποψήφια θα πρέπει να είναι κάποια που προσέχει την εμφάνισή της και κυρίως τα νύχια της, να έχει ενθουσιασμό για τα προϊόντα ομορφιάς, αλλά και κριτική σκέψη για να διακρίνει τα καλύτερα προϊόντα και χρώματα. Θα πρέπει επίσης να έχει άποψη για τη μόδα, να είναι ενημερωμένη σχετικά δηλαδή αλλά και να δημιουργεί και η ίδια μόδα. 
Η σχετική αγγελία είναι διαθέσιμη ΕΔΩ


Πηγή: Εταιρεία ψάχνει δοκιμαστή μανό -Δίνει αμοιβή 48.000 ευρώ | iefimerida.grhttp://www.iefimerida.gr/news/211943/etaireia-psahnei-dokimasti-mano-dinei-amoivi-48000-eyro#ixzz3dDKNgnAG

Έρωτας, κουκλίτσα μου, δεν είναι το να κατεβάσεις το βρακί σου…

anapnoes.gr : 616197 400847676645109 658152743 o 1024x680 Έρωτας, κουκλίτσα μου, δεν είναι το να κατεβάσεις το βρακί σου...
Τις αναγνωρίζεις από μακριά. Τα ονόματά τους είναι γραμμένα σε άθλια greeklish, έχουν εκατοντάδες τετράποδους άνδρες φίλους, ενώ αρκετές φωτογραφίες τους είναι ρυθμισμένες «δημόσια» για να έχουμε ποικιλία οφθαλμόλουτρου μήπως και δεν εμπεδώσουμε τη σέξι φωτογραφία προφίλ με το μπλαζέ αισθησιακό υφάκι.
Συνήθως είναι επιμελώς ατημέλητες selfie με φόντο το πολλά υποσχόμενο κρεβάτι τους, ή άψογα ρετουσαρισμένες από τον φωτογράφο που τις τράβηξε σε ένα από τα δεκάδες clubs του Σαββατόβραδου, στα οποία είναι κι οι πρώτες γκόμενες.
Έχουν συλλέξει εκατοντάδες likes, κυρίως από φιλικούς φαλλούς, γιατί ως γνωστόν, το κουμπί του like είναι το αντικλείδι για τον παράδεισο του σεξ.
Για εσένα λέω, εσένα που πάντοτε κοιτάζεις τον φακό με το καλό σου προφίλ και σε όλες σου τις φωτογραφίες χαμογελάς αινιγματικά, αγκαλιά με κάποια φίλη. Εσύ που την αποκαλείς πάντοτε «αγάπη μου», και φωτογραφίζεσαι μαζί της μόνο και μόνο για να δεις ποια θα πάρει τα περισσότερα σχόλια στο τέλος της βραδιάς.
Εντάξει είσαι ωραία. Κι εσύ το έχεις καταλάβει κι εμείς.
Δεν πρόκειται να σου πω το αντίθετο, γιατί θα είναι ψέμα. Και η φίλη σου καλή είναι.
Θες να ακούσεις ότι είσαι καλύτερη; Ε, άντε να το πω κι αυτό, για να ικανοποιήσω τα αυτάκια σου.
Γιατί αυτό είναι το θεματάκι σου, ότι σε ενδιαφέρει μόνο το τι θα ακούσεις, όχι το αν το εννοώ. Άλλωστε, το σχόλιο κάτω από τη φωτογραφία δε μιλάει ώστε να καταλάβεις από τη χροιά ό, τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις.
Μετά θα το παίξεις λίγο ιστορία και θα μου βάλεις προφίλ φωτογραφία με ατάκα «δε θέλω να ανήκω στη μάζα· είμαι μοναδική».
Ξέρεις, η λέξη μοναδική καθόλου δεν ταιριάζει με το ωμό, σαν κρεμασμένο στο χασάπικο, σχεδόν γυμνό σώμα που μοστράρεις στο προφίλ σου. Το θέμα είναι να είσαι μοναδική για έναν, όχι για όλους τους φίλους φίλων σου στα social media.
Αλλά τι σου λέω τώρα; Αυτό το τραίνο το έχεις χάσει εδώ και χρόνια.
Η κηδεία της αθωότητάς σου έγινε δημοσία facebookική δαπάνη.
Ο κόσμος είναι σαρκοβόρος κούκλα.
Διψάει για γυμνό, για εύκολο γυμνό, όσο ποτέ άλλοτε.
Κι εσύ άφησες να γίνεται το κορμί σου βορά των κάθε είδους αρσενικών αρπακτικών αντί να το φυλάξεις για εκείνες τις στιγμές που δε θα σε νοιάζει το διαδικτυακό like αλλά το «Ξέρεις… Μου αρέσεις..» ή το «Είμαι ερωτευμένος μαζί σου», από τα χείλη εκείνου που θα αποκαλέσεις «μοναδικό».
Κι αυτή η φωνή, αν την έχεις ξεχάσει, δεν είναι ο ήχος της ειδοποίησης στο facebook· δεν θέλει ανοιχτά ακουστικά. Είναι εκείνο που μπορείς να διακρίνεις με το βλέμμα. Και μερικές φορές, μπορείς να το διακρίνεις και στο σκοτάδι.
Το πρόβλημα είναι ότι είσαι στημένη κούκλα μου. Ότι είσαι κοπιαρισμένη, ίδια με άλλες χίλιες. Δήθεν τυχαίες φωτογραφίες στο γυμναστήριο με κολάν, σε παραλίες με μαγιό, δήθεν πειράζεις το μαλλί σου, δήθεν δήθεν δήθεν.
Αυτό είναι το πρόβλημα. Ότι δεν είσαι αληθινή. Κι αυτό το «και καλά» είναι που με ξενερώνει.
Δεν είσαι μόνο εσύ όμως στο παιχνίδι.
Είναι κι όλα τα φαλλοκραδαίνοντα ζώα τα οποία παραλίγο να ξεχάσω (οποία παράλειψις, αγαπητή μου!), που σχολιάζουν κάτω από τις φωτογραφίες σου, περιμένοντας από λεπτό σε λεπτό να σκάσεις στην πόρτα τους αποφασισμένη να τους κάτσεις.
Δεν έμαθες ακόμη ότι το να μείνεις γυμνή δε θέλει προσπάθεια.
Είναι το πιο εύκολο πράγμα. Αρχίζεις να καταλαβαίνεις λίγο την ξενέρα μου;
Οπότε συνέχισε να αναρωτιέσαι γιατί η Marilyn παραμένει το αιώνιο sex symbol των ανδρών. Ναι, ναι, αυτή η ξανθιά με το λευκό φόρεμα που ανεμίζει.
Ρίξε μια ματιά για να δεις τι σημαίνει γυναίκα. Αυτή που ήταν στο μυαλό των ανδρών συνεχώς χωρίς να χρειάζεται να υπενθυμίζει την παρουσία της ανεβάζοντας φωτογραφίες με τα βυζιά της.
Συγγνώμη κούκλα μου, μα όσο κι αν εκτιμώ την προσπάθειά σου να ντυθείς σαν πλαστική Barbie και να στηθείς μπροστά στον φακό δήθεν ανεπιτήδευτα, δε θα χαραμίσω το «προσθήκη στους φίλους» για σένα.
Όχι επειδή είσαι ένα αφελές πλάσμα που το μόνο προσόν σου είναι το φτιασιδωμένο κορμί σου και δεν μπορείς να μου δώσεις τίποτε άλλο, μα επειδή δε θέλω ούτε αυτό.
Ο Χριστιανόπουλος είχε πει κάποτε σε μια συνέντευξή του: «Έχουμε την εντύπωση, φοβούμαι, ότι το παν είναι ο έρωτας που γίνεται από τον αφαλό και κάτω· όλοι νομίζουν ότι έρωτας είναι να κατεβάσεις τα βρακιά».
Δεν είναι αυτό ο έρωτας. Είναι εκείνο που σε αρπάζει από τον λαιμό, εκείνο που σε αφήνει στη μέση του δρόμου με τα πόδια κομμένα, είναι αυτό που τρέχει από τα μάτια σου και δε σε νοιάζει αν θυμήθηκες να φορέσεις αδιάβροχη μάσκαρα ή αν σου μουτζούρωσε το πρόσωπο.
Όχι, δεν είναι ότι δε γουστάρω το κορμί σου.
Απλώς πεθαίνω για εκείνη τη φωτογραφία σου την τσαλακωμένη.
Γιατί έτσι σε θέλω. Να μπαίνεις στον έρωτα τσαλακωμένη και να σου ξακρίζει αυτός τα περιθώρια.
Συγγνώμη μωρό μου, αλλά έπαψες χρόνια να είσαι αυτή η κοπέλα.
Ξέρω, δε θα σου λείψει το like μου. Ούτε εσύ θα μου λείψεις. 
Γράφει ο Βασίλης Γιαννούλης.

Να περπατήσεις εκεί που περπάτησα


Να περπατήσεις εκεί που περπάτησα

Λένε ότι για να μάθεις έναν τόπο πρέπει να τον περπατήσεις με τα παπούτσια του ντόπιου. Να προσπεράσεις τις επικεφαλίδες των ταξιδιωτικών οδηγών, να σνομπάρεις τα καφέ των παραλιακών, να μην ακολουθήσεις τις πινακίδες.
Θέλει να σηκωθείς νωρίς με την αυγούλα, να κολυμπήσεις σε απόμερες παραλίες, να κόψεις φασκόμηλο απ' το χωματόδρομο και να το φας.
Θέλει να καβαλήσεις μια μοτοσυκλέτα και ν'ακολουθήσεις τις μυρωδιές. Κάθε τόπος έχει τις δικές του. Κυπαρίσσι, μαστίχα, μανταρίνι, μποστάνια κι αμπέλια.
Λένε επίσης να προτιμήσεις παπούτσι απ'τον τόπο σου. Και προφανώς το συνιστούν για να γλυτώσεις τις συναισθηματικές γλίστρες. Άπαξ δε και η γειτονιά είναι μια σταλιά, τότε σου διασφαλίζεται μιας πρώτης τάξεως πληροφόρηση, μιας και όσα ξέρει η γειτονιά δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος. Γειτονιά μπορεί να 'ναι και η Αθήνα, μη γελιέστε. 
Κι επειδή στα σίγουρα ο έρωτας δε λογαριάζει γεωγραφικές συντεταγμένες, είναι εξίσου πιθανό με το αίσθημα να μοιράζεσαι μεσοτοιχία, όσο πιθανό είναι να μεσολαβούν ναυτικά μίλια και οδικά χιλιόμετρα. Αν με ρωτούσες όμως, θα σου έλεγα ότι το δεύτερο είναι απείρως πιο ενδιαφέρον κι επιμορφωτικό. 
Όχι, το θέμα εδώ δεν είναι οι σχέσεις από απόσταση. Μπορεί να μοιράζεστε κοινή σταθερή βάση, μπορεί να μοιράζεστε ακόμα και κοινή στέγη σε μια πόλη «ξένη» και για τους δυο. Κάθε όμως που θα 'ρχεται καλοκαίρι, Πάσχα ή τριήμερο και θα 'χετε να επιλέξετε απόδραση στον τόπο καταγωγής του ενός ή του άλλου, τότε το ταξίδι αποκτά μια ταυτότητα προσωπική, βαθιά συναισθηματική και για τους δύο.
Δεν είστε πλέον τουρίστες, ακόμη κι αν είναι η πρώτη φορά που πατάτε το πόδι σας εκεί μαζί. Γίνεται ο ένας κομμάτι της ιστορίας του άλλου. Ένα τσιμεντένιο προαύλιο Λυκείου γίνεται αξιοθέατο κι ένα παγκάκι που κοιτάει σε φάρο εξομολογητήριο. Στα χρόνια που μεσολάβησαν μέχρι να γνωριστείτε, σε αυτά που είχες συνηθίσει να γνωρίζεις μόνο μέσα από αφηγήσεις, γίνεσαι ρόλος, αποκτάς υπόσταση, γεύση και μυρωδιά. Δεν ακούς απλώς, δε φαντάζεσαι· ξέρεις. Κι αυτή η γνώση γίνεται μαγνήτης που σε δένει όχι μόνο με τον άνθρωπο, αλλά και με τον τόπο. Ακόμη κι αν ο τόπος είναι ο δικός σου.
Με άλλη λαχτάρα περπατάς το χωριό σου όταν σφίγγεις το χέρι εκείνου που αγαπάς. Εκείνου που στα μάτια των υπόλοιπων ντόπιων είναι ξένος. Με άλλη όρεξη θα τα πιείτε στα «στέκια τα γνωστά» όταν ο μπάρμαν σου κλείσει συνωμοτικά το μάτι, πριν αρχίσει να εξιστορεί ευτράπελα της (μετ)εφηβείας σου. Με άλλο αέρα θα κολυμπήσεις στις παραλίες, θα επισκεφτείς για εικοστή φορά τα ίδια μουσεία, θα φωτογραφίσεις δέντρα και πολεμίστρες. Γιατί θα ξέρεις ότι κάθε κλικ δε θα είναι ίδιο με κανένα προηγούμενο.
Πάντα ήθελα να ταξιδέψω με τους έρωτές μου στο νησί μου. Να δουν τα polly pocket που έχει ακόμη φυλαγμένα η μάνα μου στην αποθήκη, να κάνουμε στάση για τσιγάρο στο δρόμο για τον Κούκο, να τσιμπήσουμε ψαρομεζέδες, να αρπάξουμε τα ποδήλατα στο Χαράκι, να τους δείξω πού χτύπησα το γόνατο και πού το σαγόνι.
Να με μάθουν σε κάθε ρόλο μου, κόρη, αδελφή και θεία, κακομαθημένο 16χρονο. Γιατί, δεν ξέρωαν συμβαίνει και σε εσάς, αλλά τρέφω την πεποίθηση ότι οι άνθρωποι είμαστε απαλλαγμένοι από κάθε ρόλο και υπόσταση που θέλουμε να προσδώσουμε με το έτσι θέλω στους εαυτούς μας, μόνο όταν βρισκόμαστε σε περιβάλλοντα που νιώθουμε απόλυτη ασφάλεια κι αποδοχή. Δηλαδή, στο σπίτι μας. Στο σπίτι της καρδιάς μας. Εκεί λοιπόν, απόλυτα εκτεθειμένη και μακριά απο περσόνες ντιβίστικες, ήθελα να ξαναγνωριστώ μαζί τους. Και με τον έρωτα και με μένα και με τον τόπο. 
Ένα ταξιδιωτικό crash test. Μια καλά κρυμμένη για χρόνια ανάγκη να επανασυστηθώ χωρίς πισινές, χωρίς φανφάρες. Και μια προσδοκία, μια βουβή έκκληση, να τους κάνω ν'αγαπήσουν τόσο εμένα, όσο και τη Ρόδο. Να γίνει η Ρόδος και τόπος δικός τους. Να τους εμπιστευτώ. Να μ'εμπιστευτούν. Και να με προσκαλέσουν στο δικό τους σπίτι, στα δικά τους παιδικά παιχνίδια, προαύλια, παγκάκια. Να αντιστραφεί το παιχνίδι, να ξεγυμνωθούν εκείνοι, να διαβάσω τους τίτλους της βιβλιοθήκης τους, να δοκιμάσω τις συνταγές της μάνας τους, να πιω ελληνικό καφέ στους πρόποδες ενός βουνού, άκρη Θεού, σε πλαστική καρέκλα.
Να 'ναι καλά οι έρωτες. Μαζί τους γνώρισα Χίο, Σπάρτη, Κέρκυρα. 
Κάθε μέρος που περπάτησα ερωτευμένη, το αγάπησα διπλά. Το έκανα δεύτερο, τρίτο και τέταρτο σπίτι μου. Και τα κρατάω μέχρι και σήμερα, όσοι άλλοι έρωτες κι αν μεσολάβησαν. Η αγάπη για τον τόπο δεν έχει ημερομηνία λήξης. Είναι ανεξάρτητη, δε λογαριάζει χωρισμούς, δεν παραγράφεται και δεν ξεχνιέται. 
Είναι μια αγάπη αυτόνομη, κι όταν το αίσθημα καταλαγιάσει, παύει να συνδέεται με το πρόσωπο που στον σύστησε.
Και τότε απλώς θες να ξαναπάς στα ίδια μέρη, με τον άνθρωπο που αγαπάς για να είσαι εσύ ο ντόπιος, εκεί που κάποτε ήσουν ξένος. 

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

Αρκάς, ο μεγάλος διάσημος-αφανής σκιτσογράφος Τέσσερα πρόσωπα και ένα… σκίτσο μιλούν για τον άνθρωπο που έχουν δει ελάχιστοι

ΑΡΚΑΣ

ΑΡΚΑΣ
9
προσθήκη στα αγαπημένα

Μα ποιος είναι τέλος πάντων αυτός ο Αρκάς; Είναι κοντός, ψηλός, πληρώνει ΕΝΦΙΑ, πάει διακοπές στη Μύκονο, στην Αντίπαρο, στην Κέρκυρα, στην Αλόννησο; Του αρέσει ο κινηματογράφος; Τρώει τα σπαράγγια; Τα όσπρια πώς τα βρίσκει; Αδιάφορα, νόστιμα, υγιεινά; Γιατί δεν εμφανίζεται; Γιατί μας αποφεύγει και προτιμάει να κινείται μακριά από τις -ενίοτε- ανθρωποφάγες μασέλες της δημοσιότητας;
Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης
Μία πιθανή απάντηση σε όλα τα παραπάνω θα μπορούσε να είναι: «Ο Αρκάς ανήκει στις ελάχιστες εξαιρέσεις ανθρώπων που, επί δύο δεκαετίες, προκαλούν το γενικό θαυμασμό με το έργο τους, ενώ, ως πρόσωπα, παραμένουν απολύτως ανεπιφανή», σχολιάζει σε κείμενό του με τίτλο «Από το αβγό στον παράδεισο», ο προσωπικός φίλος και συγγραφέας, Πέτρος Μαρτινίδης.
«Κυρίες και κύριοι το όνομά μου είναι Αντώνης Ευδαίμων. Κάποιοι άλλοι πάλι αρέσκονται να με αποκαλούν Γεράσιμο Σπανοδημήτρη. Ή… Άρη Καστρινό (ΑΡ-ΚΑΣ)», θα μπορούσε ίσως να πει σοβαρολογώντας… αστειευόμενος αν μας συστηνόταν ο ίδιος.
Eπιλέγει στα 30 και κάτι χρόνια -από τη στιγμή που ο διάσημος «Κόκκορας», δημοσιευόταν στο περιοδικό Βαβέλ- να παραμένει αφανής. Το όνομα Αντώνης Ευδαίμων είναι ένα από τα ονόματα που του αποδόθηκαν κατά καιρούς. Το πιθανότερο όμως είναι ότι κανείς από όλους αυτούς που του αποδίδουν ονοματεπώνυμα και στοιχεία ληξιαρχικών πράξεων δεν έχει ανατρέξει επισήμως στα ληξιαρχικά κατάστιχα για να διασταυρώσει κατά πόσο αληθεύουν οι πληροφορίες του. Ο Αρκάς δεν προτιμάει ούτε να δηλώνει ούτε και να εμφανίζεται δημοσίως. Βρίσκεται ανάμεσά μας, και κατά κάποιον άγραφο κανόνα όσοι τον γνωρίζουν, σέβονται την επιθυμία του να μην γίνουν ποτέ γνωστές λεπτομέρειες για το βιογραφικό του.
Δύο πράγματα είναι βέβαια: Ο Αρκάς είναι άρρεν, έλληνας πολίτης, και δεν επιθυμεί να κυκλοφορεί ανάμεσά μας, δοξαζόμενος ή αποδοκιμαζόμενος από τα Μέσα Ενημέρωσης.
Στέκεται σε κάποια γωνιά, παρατηρεί, αφορίζει και αφορίζεται, σαρκάζει και σαρκάζεται μέσα από το χιούμορ του.
Τέσσερα πρόσωπα που είτε τον γνωρίζουν προσωπικά, είτε συνεργάστηκαν πρόσφατα μαζί του μιλούν για εκείνον...
Αύγουστος Κορτώ, συγγραφέας
magz6
Ο Αύγουστος Κορτώ - όπως υπογράφει τα βιβλία του απευθυνόμενα σε ενήλικες - ή Πέτρος Χατζόπουλος -το πραγματικό του όνομα, με το οποίο υπογράφει τα παιδικά του βιβλία- συνεργάστηκε πρόσφατα με τον Αρκά. Για την ακρίβεια, όντας ένας από τους πιο φανατικούς θαυμαστές του σκιτσογράφου, ο Κορτώ τον προσέγγισε, ζητώντας από εκείνον να του παραχωρήσει ένα σκίτσο του. Το σκίτσο αυτό θα κοσμούσε το εξώφυλλο του καινούργιου του βιβλίου με τίτλο «Έρως Ανίκατε Μάσαν».
«Ο Αρκάς ήταν και παραμένει ένας από τους πολύ αγαπημένους μου συγγραφείς και ευθυμογράφους. Όταν αποφάσισα να εκδώσω τη συγκεκριμένη συλλογή, επικοινώνησα μαζί του, Παρότι δεν σχεδιάζει για έργα τρίτων, με τρομερή γενναιοδωρία μου επέτρεψε να χρησιμοποιήσω κάποιο από τα υπάρχοντα σχέδιά του. Με δεδομένο ότι ο «Κόκκορας» ήταν από τα πρώτα βιβλία του που διάβασα, είχα ως ίνδαλμα το γουρούνι.
Το βιβλίο μου περιλαμβάνει ως επί το πλείστον αυτοβιογραφικές ιστορίες με έντονο το στοιχείο του αυτοσαρκασμού και παραληρηματικό τόνο.
Υπήρξα πάρα πολύ παχύς στα νιάτα μου. Κάποια στιγμή μάλιστα είχα φτάσει να ζυγίζω ακόμα και 150 κιλά, ενώ θυμάμαι αρκετές τραγελαφικές στιγμές από αυτό το διάστημα της ζωής μου. Ήμουν ένα ανεξάντλητο πεδίο καθημερινής κωμωδίας κυρίως στα μαθητικά μου χρόνια. Τα πολλά κιλά τα έχασα γύρω στα 22 μου, ήδη όμως είχα προλάβει να περάσω αρκετά "στραπάτσα"».
magz11
Πώς προσέγγισα τον Αρκά
«Η προσέγγιση του Αρκά έγινε μέσω της εκδότριάς μου, Άννας Πατάκη. Ήταν πολύ φιλικός και προσηνής. Ο ίδιος απέχει από την προσωπική έκθεση και μάλλον πολύ καλά κάνει. Άλλωστε είναι και αυτό ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της γοητείας του», λέει ο Αύγουστος Κορτώ.
Πέτρος Μαρτινίδης. Διδάσκει θεωρία και κριτική της αρχιτεκτονικής και σχεδιασμό θεατρικών χώρων στο τμήμα Αρχιτεκτόνων του Α.Π.Θ
magz7
Ίσως είναι από εκείνους που έχουν ασχοληθεί περισσότερο από κάθε άλλον μαζί του, προσεγγίζοντας και αναλύοντας τον Αρκά. Ο Πέτρος Μαρτινίδης τον γνώρισε πολλά χρόνια πριν, όταν είχε αρχίσει να σχολιάζει για πρώτη φορά τα σκίτσα του.
«Για το χιούμορ του έχω ήδη γράψει αρκετά σε ένα παλαιότερο βιβλίο μου με τίτλο "Η υψηλή τέχνη της απελπισίας". Αργότερα ξαναδούλεψα πάνω στο βιβλίο και προσέθεσα μία νέα εισαγωγή, εκδίδοντας το βιβλίο: "Πώς πάνε στον παράδεισο του Αρκά" μέσω της ιστορίας του χιούμορ. Αν θέλετε να σας πω τώρα για το τι νούμερο παπούτσι φοράει ή ποιες ταινίες προτιμάει και ποιο είναι το βιογραφικό του, από τη στιγμή που ο ίδιος δεν θέλει να το κοινοποιήσει για ποιο λόγο να το κάνω;
Αυτό που μπορώ να σχολιάσω είναι ότι ο Αρκάς διαθέτει αυτόν τον ιδιότυπο σαρκασμό που αυτοκατεδαφίζει τους σαρκάζοντες. Αυτή είναι και η ουσία του χιούμορ απέναντι στην ειρωνεία, η οποία συνηθίζει να μιλάει με αυστηρό ή σπουδαιοφανές ύφος για τα πράγματα. Ας πούμε, όλος ο ΣΥΡΙΖΑ αυτό κάνει. Χιούμορ όμως σημαίνει, μιλάω για σοβαρά πράγματα αστειευόμενος».
«Ο Αρκάς είναι Έλληνας»
Σύμφωνα με τον Πέτρο Μαρτινίδη, ο διάσημος σκιτσογράφος «είναι Έλληνας κι όχι ξένος όπως νόμιζα κι εγώ κάποτε όταν είχε πρωτοεμφανιστεί ο "Κόκκορας" . Τότε είχα θεωρήσει ότι τα σκίτσα του μπορεί να ήταν μετάφραση από κάποια ιταλικά κόμιξ. Σε ό,τι αφορά την ηλικία του Αρκά, εάν υπολογίσουμε τα χρόνια που σχεδιάζει, πρέπει σήμερα να είναι 55, το πολύ 60 ετών.
Επίσης, εάν θέλετε να σας βεβαιώσω, σας βεβαιώνω: Ο Αρκάς είναι άνδρας, κάτι που μπορεί να τεκμαίρει κανείς και από ύφος του χιούμορ του.
Ανάλογα παραδείγματα "ανωνυμίας" υπάρχουν και στο εξωτερικό. Πολλοί συγγραφείς έχουν εμφανιστεί με ψευδώνυμα κατά καιρούς με δεδομένο ότι είναι γνωστοί στους ακαδημαϊκούς κύκλους. Στην "Ιστορία της Ο" ένα ελαφρώς πορνογραφικό μυθιστόρημα, το οποίο είχε προκαλέσει εντύπωση στα τέλη της δεκαετίας του ’60 - αρχές του ’70, λεγόταν ότι ήταν ενός διάσημου γάλλου γλωσσολόγου της εποχής, ονόματι Jean Paul Hand, ο οποίος εμφανιζόταν με γυναικείο ψευδώνυμο γιατί δεν ήθελε να φανεί ο ίδιος».
magz4
Γνωρίζεται με τους εκδότες που κλείνει συμφωνίες για την έκδοση ενός βιβλίου;
«Προφανώς! Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι είναι και πολύ φίλος με το Βαγγέλη Τρικεριώτη, ιδιοκτήτη του βιβλιοπωλείου Πρωτοπορία και εκδότη. Απλώς προτιμάει να μην τον αναγνωρίζουν στο δρόμο ή να μην τον αναγνωρίζουν ως ένα συγκεκριμένο πρόσωπο, όπως κάνει για παράδειγμα ο Στάθης, πολύ καλός σκιτσογράφος μεν, ο οποίος όμως βρίσκεται πολιτικά ακόμη στο 19ο αιώνα με σύνθημα το «προλετάριοι όλοι της γης ενωθείτε». Είναι εντελώς διαφορετικό να καγχάζει κανείς το σύμπαν όπως κάνει ο Αρκάς, και διαφορετικό να χρησιμοποιεί κάποιος ένα είδος στρατευμένου χιούμορ, το οποίο παύει αυτομάτως να είναι χιούμορ καθώς γίνεται στράτευση».
«Πώς γνωριστήκαμε…»
Περιγράφοντας τη γνωριμία μαζί του, ο Πέτρος Μαρτινίδης θυμάται ότι πριν από αρκετά χρόνια -πρέπει να ήταν στη διάρκεια της δεκαετίας του 1980- όταν ο ίδιος ως αναγνώστης του Αρκά έτυχε να τον συναντήσει. «Ήμουν και είμαι φανατικός των κόμιξ. Είχε γράψει ένα βιβλίο γύρω στο 1980 με 1981 με τίτλο "Κόμιξ, τέχνη και τεχνικές της εικονογραφήγησης", όπου μιλούσα για τις διαφορές της γελοιογραφίας με το κόμιξ. Παρεμπιπτόντως σε μία ομιλία μου ανέλυα και μερικά από τα σκίτσα του Αρκά, καθώς είχαν μόλις αρχίσει να κυκλοφορούν τα πρώτα από αυτά. Μετά την ομιλία μου ήρθε ένας κύριος να με χαιρετήσει, λέγοντάς μου "Γεια είμαι ο Αρκάς". Αργότερα γίναμε φίλοι για διάφορους λόγους».
Γιατί δεν εμφανίζεται δημοσίως
«Αν θέλετε ένα σχόλιο πιο προσωπικό σε ότι αφορά την επιλογή του να μην εμφανίζεται -φαντάζομαι ότι αν το διαβάσει δεν θα μου κακιώσει- θα έλεγα ότι υπάρχει μία διάθεση να μην ανακατεύεται πολύ με τον κόσμο. Φαντάζομαι ότι είναι ένας άνθρωπος ο οποίος δεν θα στριμωχνόταν σε ένα λεωφορείο, δεν θα "πατιόταν" σε μία ουρά για να βγάλει εισιτήρια για μια καλή παράσταση ή κάτι τέτοιο. Είναι ένας άνθρωπος, ο οποίος προτιμάει να κρατάει μία απόσταση από τον κόσμο και ιδίως αυτή την περίοδο δεν είναι και ό,τι το θελκτικότερο υπάρχει. Πρόκειται για μία πιο φιλοσοφική στάση ζωής ή όπως αλλιώς θέλετε να την χαρακτηρίσετε…».
magz3
Γράφει ο ίδιος τα οπισθόφυλλα των βιβλίων του;
«Αν δείτε και τα οπισθόφυλλα των βιβλίων του, τα οποία είναι επίσης σε τρίτο πρόσωπο -παρά το γεγονός ότι δεν τον έχω ρωτήσει-, έχω την εντύπωση ότι πρέπει να τα γράφει ο ίδιος. Κι εγώ άλλωστε το ίδιο κάνω. Τα οπισθόφυλλα των μυθιστορημάτων ή άλλων βιβλίων μου τα γράφω ο ίδιος, δεν ζητάω να τα γράφει κάποιος άλλος. Και φαντάζομαι ότι εφόσον στα οπισθόφυλλά του γράφει σε τρίτο πρόσωπο για τον εαυτό του, δεν το κάνει μέσα σε κάποιο παραλήρημα μεγαλείου. Το κάνει όμως για να εκφράσει την κατάσταση, στην οποία εδώ και πολύ καιρό διατελεί, χωρίς να διατηρεί μία δημόσια προσωπική εικόνα μολονότι διαθέτει δημόσια εικόνα εξαιτίας των έργων του.
Δεν αγαπάει τη δημοσιότητα και κατά συνέπεια, μοιραία, και τους δημοσιογράφους. Μην ξεχνάτε ότι διάφορα ποιήματα του Πεσόα κυκλοφορούσαν όσο ζούσε με ψευδώνυμο και ο κόσμος θαύμαζε το συγκεκριμένο ποιητή χωρίς να γνωρίζει ποιος είναι. Αφού πέθανε, τον έψαξαν, τον προέβαλαν, βγήκαν φωτογραφίες του στη δημοσιότητα. Ο ίδιος υπέγραφε με ψευδώνυμο όχι επειδή μισούσε τον κόσμο, αλλά γιατί δεν ήθελε να έρχεται αντιμέτωπος με ερωτήματα όπως: "γιατί έγραψες αυτό και γιατί το έγραψες έτσι;". Εξάλλου, από τη στιγμή που δημοσιεύονται βιβλία ή κόμιξ είναι έκθετα σε οποιαδήποτε ανάγνωση ή κριτική. Ο αναγνώστης μπορεί να τα βρει θεϊκά, σιχαμένα ή οτιδήποτε άλλο», εξηγεί ο Πέτρος Μαρτινίδης.
fr
Η σχέση του Αρκά με τη ζωή και το θάνατο
«Η επιθανάτια αγωνία είναι ένα στοιχεία που συναντάει κανείς στα βιβλία του Αρκά. Στην προσωπική του ζωή πάντως είναι μια χαρά. Πηγαίνει διακοπές, σινεμά, θέατρο. Βρίσκεται ανάμεσά μας. Ένας κανονικός άνθρωπος. Δεν ξέρω πάντως εάν έχει και κάποια οπισθόβουλη διάθεση, η οποία υπαγορεύει ότι αυτή η διάθεση μυστηρίου του Αρκά κάνει πιο θελκτικό το έργο του. Δεν νομίζω όμως. Παραείναι γενναιόδωρος άνθρωπος στην προσωπική του ζωή για να κάνει τέτοιες μικρότητες. Έτσι κι αλλιώς όταν διαβάζει κανείς τα βιβλία του, τα χαίρεται, επομένως τι σημασία μπορεί να έχει ποιος είναι ο Αρκάς;», λέει ο Πέτρος Μαρτινίδης.
Γιώργος Μπαζίνας, εκδότης ΒΑΒΕΛ ιδιοκτήτης εκδοτικού οίκου Παρά Πέντε
magz8
Η γνωριμία του εκδότη του ιστορικού περιοδικού «ΒΑΒΕΛ» και μετέπειτα του περιοδικού «Παρά Πέντε» μετράει πάνω 30 χρόνια. Ο Αρκάς μφανίζεται για πρώτη φορά στη «ΒΑΒΕΛ» με τον… ανασφαλή «Κόκκορα» το 1981. Ο Γιώργος Μπαζίνας συνεργάστηκε με τον Αρκά και αργότερα στα περιοδικά που διαδέχθηκαν τη «ΒΑΒΕΛ»: στο «Παρα Πέντε» και στο «Μικρό Παραπέντε». Για τον ίδιο, ακόμα και στα πρώτα του βήματα, ο Αρκάς ήταν ένας από τους πιο ολοκληρωμένους καλλιτέχνες της εποχής του.
«Μεγάλο περιοδικό της εποχής τον είχε απορρίψει»
arkasvavel
«Αυτό που ενδεχομένως θα μπορούσε να σας βοηθήσει στη γενικότερη εικόνα του Αρκά, είναι πως όταν έφερε τα σκίτσα του για πρώτη φορά στη ΒΑΒΕΛ, είχε ήδη διαμορφώσει την καλλιτεχνική του αντίληψη. Είχε μελετήσει και είχε αναπτύξει την τεχνική που εμπεριέχει το comic-strip, τα σκιτσάκια του όπως εμφανίζονται στον Κόκκορα. Η δουλειά που συνήθως μας έφερναν οι νέοι καλλιτέχνες, ήταν τις περισσότερες φορές ατελής, πρωτόλεια και χρειαζόταν επεξεργασία για να λάβει δημοσιεύσιμη μορφή. Ο Αρκάς αντιθέτως ήταν ολοκληρωμένος δημιουργός. Όχι μόνο στην τεχνική, αλλά και στο διαβρωτικό του χιούμορ. Διέθετε εξαρχής πρωτότυπο και εφευρετικό υλικό, γι' αυτό άλλωστε κι έγινε αμέσως δημοφιλής ανάμεσα στους αναγνώστες μας, τους οποίους είχαμε συνηθίσει στα πιο προωθημένα ευρωπαϊκά κόμικς και τους μεγαλύτερους χιουμορίστες της εποχής. Ο ίδιος ήταν ιδιαίτερα σεμνός, δεν εμφανίστηκε ποτέ ο ίδιος, παρά έστειλε τη δουλειά του με μια φίλη του να μας τη δείξει. Τον γνώρισα όταν εξέφρασα την εκτίμησή μου για τη δουλειά του και ζήτησα την άμεση δημοσίευση των έργων του. Αυτό που είναι σημαντικό να ειπωθεί επίσης, είναι ότι η δουλειά του ήταν εκτός αποδεκτών πλαισίων της εποχής, ελευθερόστομη και αλογόκριτη στην έμπνευσή της. Γνωρίζω μάλιστα ότι πριν έρθει σε εμάς, είχε κάνει μια απόπειρα επαφής με μεγάλο εβδομαδιαίο περιοδικό της εποχής κι εκείνη τον απέρριψαν πανηγυρικώς ως μη συμβατό με τα χρηστά ήθη και τη σεμνοτυφία των αναγνωστών τους».
Άννα Πατάκη, εκδότρια - εκδόσεις Πατάκη
magz9
Η Άννα Πατάκη, γνώρισε πρόσφατα τον Αρκά μέσω τηλεφώνου με αφορμή το βιβλίο του Αύγουστου Κορτώ, «Έρως Ανίκατε Μάσαν», που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Πατάκη. Η γνωριμία της μαζί του περιορίστηκε στις τηλεφωνικές διαπραγματεύσεις που αφορούσαν στο εξώφυλλο του καινούργιου βιβλίου.
«Ο Πέτρος Χατζόπουλος, όπως είναι το πραγματικό όνομα του Αύγουστου Κορτώ, μου είπε κάποια στιγμή συζητώντας για το εξώφυλλο, ότι θα ήθελε πάρα πολύ να έχει ένα έργο του Αρκά. Έτσι, βρήκα το τηλέφωνό του και τον κάλεσα. Δεν σας κρύβω βέβαια ότι ήταν μία καλή αφορμή για να τον γνωρίσω κι εγώ, καθότι είμαι θαυμάστριά του. Μιλήσαμε στο τηλέφωνο και τον ρώτησα αν θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε κάποιο από τα σκίτσα του. Ήταν πολύ ευγενικός, γνώριζε το έργο του Κορτώ και μου ζήτησε να του μεταφέρω ότι είναι θαυμαστής του. Στη συνέχεια με κάλεσε να διαλέξω μία εικόνα του με την προϋπόθεση να μην κοπεί, αλλά να τυπωθεί ολόκληρη στο εξώφυλλο. Διαλέξαμε τη συγκεκριμένη εικόνα, η οποία είναι εμβληματική για τον ίδιο τον Αρκά, και ταίριαζε απόλυτα στο συγκεκριμένο βιβλίο.
Αρχικά είχα σκεφτεί να του ζητήσω να σχεδιάσει κάτι ειδικά για το βιβλίο. Εκείνος όμως μου απάντησε ότι δεν σχεδιάζει για τρίτους. Άφησε όμως το ελεύθερο στην περίπτωση κατά την οποία μου άρεσε κάποιο από τα ήδη υπάρχοντα σκίτσα του, να επιλέξω ένα από αυτά».
Ως επιμύθιο στο αφιέρωμα που ποτέ εκείνος δεν θα ζητούσε, επιλέγοντας να εμφανίζεται μέσα από τα σκίτσα του και όχι μέσω της αδηφάγου δημοσιογραφικής διάθεσης για έκθεση προσώπων και πραγμάτων, αφήσαμε ένα σκίτσο.
Το σκίτσο αυτό ήρθε στη δημοσιότητα το 1982, μετά από επιθυμία των αναγνωστών του περιοδικού «ΒΑΒΕΛ» να δουν μία φωτογραφία του. Σε απάντησή τους, ακολούθησε δημοσίευση στο περιοδικό με ένα σκίτσο του Αρκά, στο οποίο εικάζεται ότι ο γενειοφόρος άνδρας που εικονίζεται είναι ο ίδιος. Το σχόλιο που συνόδευε τη φωτογραφία ανέφερε: «Πολλοί αναγνώστες μας ζήτησαν επίμονα μια παρουσίαση του Αρκά, πιστεύοντας πως μετά από ένα χρόνο και ένα μήνα ζωής στις σελίδες της βαβέλ είναι καιρός να γίνουν οι συστάσεις. Εμείς πιστεύουμε πως το αίτημα είναι λογικό και δίκαιο. Όμως ο Αρκάς είναι τύπος εξαιρετικά συνεσταλμένος για να δεχτεί οποιαδήποτε προβολή του. Χρειάστηκε ιδιαίτερη επιμονή για να υπερνικήσουμε αυτή την έμφυτη σεμνότητά του και ιδού το αποτέλεσμα:
magz10magz1
Ο επίσημος ιστότοπος του Αρκά: www.arkas.gr

Τορτελίνια με σάλτσα μπολονέζ Χορταστική μακαρονάδα με τορτελίνια και φρέσκια σάλτσα

sidagesrt5

Υλικά για 2-4 άτομα
- ½ κιλό άπαχο μοσχαρίσιο κιμά, περασμένο από τη μηχανή μία φορά
- 1 κιλό φρέσκια ντομάτα στον τρίφτη ή 2 κουτάκια κονκασέ
- 1 μεγάλο κρεμμύδι ψιλοκομμένο
- 2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο
- 4 κουταλιές έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
- 1 πρέζα ζάχαρη (μόνο αν χρησιμοποιήσετε φρέσκια ντομάτα)
- 1 ξυλαράκι κανέλας
- 1 ½ κουταλάκι του γλυκού θυμάρι
- 1 ½ κουταλάκι του γλυκού ρίγανη
- 1 ½ κοφτό κουταλάκι του γλυκού κύμινο
- αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι
- 1 συσκευασία ζυμαρικά τορτελίνια γεμιστά με τυρί
Εκτέλεση
  1. Σε ένα τηγάνι ζεσταίνετε τον κιμά, το κρεμμύδι, το σκόρδο σε μέτρια προς δυνατή φωτιά, ενώ ανακατεύετε συνέχεια να μη σβολιάσει ο κιμάς. Συνεχίζετε το μαγείρεμα μέχρι να βγάλει ο κιμάς όλα του υγρά και αποκτήσει ένα καφετί χρώμα. Στη συνέχεια προσθέστε το ελαιόλαδο και σοτάρετε για ακόμη 3 λεπτά τον κιμά.
  2. Προσθέστε στο μείγμα κιμά τη ντομάτα ψιλοκομμένη μαζί με τη ζάχαρη και μόλις πάρει η σάλτσα μία βράση προσθέστε το αλάτι.
  3. Μισοσκεπάζετε με ένα καπάκι το τηγάνι και σιγοβράζεται τον κιμά για περίπου 45 λεπτά. Στο μέσο του χρόνου προσθέτετε τα μυρωδικά και την κανέλα.
  4. Ταυτόχρονα βράζουμε ξεχωριστά τα τορτελίνια σε αλατισμένο νερό για 10 λεπτά. Σερβίρουμε τα τορτελίνια με τη σάλτσα μπολονέζ.

Νονοι και δωρα (ιδεες)

  Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...