Το Ίδρυμα Ευγενίδου και το ΜΙΤ φέρνουν ξανά τα Hydrobots
Για δεύτερη διαδοχική χρονιά, η Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου, σε συνεργασία με το εργαστήριο Sea Grant του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Μασαχουσέτης (MIT) των ΗΠΑ, φέρνουν στην Ελλάδα τα Hydrobots, που αφορoύν τη θαλάσσια ρομποτική και βασίστηκαν στο αμερικανικό πρόγραμμα SeaPerch. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου σε όλη την Ελλάδα.
Το SeaPerch, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, είναι ένα πρωτότυπο πρόγραμμα ρομποτικής, μέσω του οποίου εκπαιδεύονται οι καθηγητές -οι οποίοι με τη σειρά τους εκπαιδεύουν τους μαθητές τους- στην κατασκευή ενός τηλεκατευθυνόμενου υποβρύχιου οχήματος ROV (Remotely Operated Vehicle). Το πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε στο MIT Sea Grant (MITSG) το 2003, έχει ως στόχο να κινήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για τις επιστήμες, την τεχνολογία και τις εφαρμογές τους.
To 2003, ο Έλληνας διευθυντής του MITSG καθηγητής Χρυσόστομος Χρυσοστομίδης και ο εκπαιδευτικός - συντονιστής Μπράντι Μ. Ουίλμπερ ανέπτυξαν περαιτέρω την ιδέα αυτή σε ένα «πακέτο», το οποίο, χρησιμοποιώντας σωλήνες PVC και άλλα σχετικά οικονομικά και ευκόλως προσβάσιμα υλικά, δίνει την ευκαιρία σε καθηγητές και μαθητές όλων των ηλικιών να κατασκευάσουν το δικό τους ROV.
Το πρόγραμμα SeaPerch διαδόθηκε πέρα από το MIT σε περισσότερα από 200 σχολεία των ΗΠΑ, καταφέρνοντας μέχρι σήμερα, με τη βοήθεια 2.000 καθηγητών και δασκάλων, να εκπαιδεύσει περισσότερους από 26.000 μαθητές. Το SeaPerch διαδόθηκε και σε άλλες χώρες, όπως η Κύπρος και η Γαλλία, και μέσα από τη συνεργασία του Ιδρύματος Ευγενίδου με το MITSG, έρχεται και στην Ελλάδα με τη μορφή του Hydrobot.
Το Ίδρυμα Ευγενίδου ξεκίνησε στα μέσα του 2012 μία πιλοτική δοκιμή με 17 σχολεία σε όλη την Ελλάδα. Την περασμένη σχολική χρονιά (2012-13) το πρόγραμμα εφαρμόστηκε σε πάνω από 90 σχολικές μονάδες σε όλη την επικράτεια, με την εθελοντική συμμετοχή περισσότερων από 1.000 μαθητών, οι οποίοι εργάστηκαν υπό την επίβλεψη 100 περίπου εκπαιδευτικών.
Ορισμένες από τις 90 σχολικές μονάδες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Hydrobot, οι οποίες είχαν ευκολότερη πρόσβαση σε υδάτινα περιβάλλοντα (θάλασσα ή λίμνη), συμμετείχαν και στο συμπληρωματικό πρόγραμμα Hydrosensors. Πρόκειται για ένα πακέτο αισθητήρων μέτρησης πίεσης, θερμοκρασίας και φωτεινότητας εντός του νερού, το οποίο έχει σχεδιαστεί από ομάδα ερευνητών του ΕΜΠ. Το σύστημα αισθητήρων, αφού κατασκευαστεί από τα απαραίτητα υλικά που αποστέλλονται στα σχολεία, ενσωματώνεται στο Hydrobot και επιτρέπει τη λήψη των σχετικών μετρήσεων.
Για την τρέχουσα σχολική περίοδο 2013-14, το Ίδρυμα Ευγενίδου θα χορηγήσει δωρεάν 100 πακέτα Hydrobot και 40 Hydrosensors με το απαραίτητο υλικό και τις σχετικές οδηγίες σε δημόσια σχολεία, τα οποία θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον και θα επιλεγούν. Μοναδική υποχρέωση των συμμετεχόντων είναι να παραλάβουν τα πακέτα, να τα ενσωματώσουν στην εκπαιδευτική τους διαδικασία και να αποστέλλουν σε μηνιαία βάση κάποιες βασικές αναφορές για την εξέλιξη του προγράμματος και τη συμμετοχή των μαθητών τους.
Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από ένα online «Φόρουμ», όπου οι συμμετέχοντες έχουν ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις, να λύσουν απορίες και να βρουν καινούργιες ιδέες βελτίωσης των οχημάτων τους. Προς το τέλος της σχολικής χρονιάς, όλες οι ομάδες, φετινές και περσινές, θα συμμετάσχουν σε σχετικό διαγωνισμό, ο οποίος θα ανακοινωθεί εντός του τρέχοντος έτους.
Το SeaPerch, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, είναι ένα πρωτότυπο πρόγραμμα ρομποτικής, μέσω του οποίου εκπαιδεύονται οι καθηγητές -οι οποίοι με τη σειρά τους εκπαιδεύουν τους μαθητές τους- στην κατασκευή ενός τηλεκατευθυνόμενου υποβρύχιου οχήματος ROV (Remotely Operated Vehicle). Το πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε στο MIT Sea Grant (MITSG) το 2003, έχει ως στόχο να κινήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για τις επιστήμες, την τεχνολογία και τις εφαρμογές τους.
To 2003, ο Έλληνας διευθυντής του MITSG καθηγητής Χρυσόστομος Χρυσοστομίδης και ο εκπαιδευτικός - συντονιστής Μπράντι Μ. Ουίλμπερ ανέπτυξαν περαιτέρω την ιδέα αυτή σε ένα «πακέτο», το οποίο, χρησιμοποιώντας σωλήνες PVC και άλλα σχετικά οικονομικά και ευκόλως προσβάσιμα υλικά, δίνει την ευκαιρία σε καθηγητές και μαθητές όλων των ηλικιών να κατασκευάσουν το δικό τους ROV.
Το πρόγραμμα SeaPerch διαδόθηκε πέρα από το MIT σε περισσότερα από 200 σχολεία των ΗΠΑ, καταφέρνοντας μέχρι σήμερα, με τη βοήθεια 2.000 καθηγητών και δασκάλων, να εκπαιδεύσει περισσότερους από 26.000 μαθητές. Το SeaPerch διαδόθηκε και σε άλλες χώρες, όπως η Κύπρος και η Γαλλία, και μέσα από τη συνεργασία του Ιδρύματος Ευγενίδου με το MITSG, έρχεται και στην Ελλάδα με τη μορφή του Hydrobot.
Το Ίδρυμα Ευγενίδου ξεκίνησε στα μέσα του 2012 μία πιλοτική δοκιμή με 17 σχολεία σε όλη την Ελλάδα. Την περασμένη σχολική χρονιά (2012-13) το πρόγραμμα εφαρμόστηκε σε πάνω από 90 σχολικές μονάδες σε όλη την επικράτεια, με την εθελοντική συμμετοχή περισσότερων από 1.000 μαθητών, οι οποίοι εργάστηκαν υπό την επίβλεψη 100 περίπου εκπαιδευτικών.
Ορισμένες από τις 90 σχολικές μονάδες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Hydrobot, οι οποίες είχαν ευκολότερη πρόσβαση σε υδάτινα περιβάλλοντα (θάλασσα ή λίμνη), συμμετείχαν και στο συμπληρωματικό πρόγραμμα Hydrosensors. Πρόκειται για ένα πακέτο αισθητήρων μέτρησης πίεσης, θερμοκρασίας και φωτεινότητας εντός του νερού, το οποίο έχει σχεδιαστεί από ομάδα ερευνητών του ΕΜΠ. Το σύστημα αισθητήρων, αφού κατασκευαστεί από τα απαραίτητα υλικά που αποστέλλονται στα σχολεία, ενσωματώνεται στο Hydrobot και επιτρέπει τη λήψη των σχετικών μετρήσεων.
Για την τρέχουσα σχολική περίοδο 2013-14, το Ίδρυμα Ευγενίδου θα χορηγήσει δωρεάν 100 πακέτα Hydrobot και 40 Hydrosensors με το απαραίτητο υλικό και τις σχετικές οδηγίες σε δημόσια σχολεία, τα οποία θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον και θα επιλεγούν. Μοναδική υποχρέωση των συμμετεχόντων είναι να παραλάβουν τα πακέτα, να τα ενσωματώσουν στην εκπαιδευτική τους διαδικασία και να αποστέλλουν σε μηνιαία βάση κάποιες βασικές αναφορές για την εξέλιξη του προγράμματος και τη συμμετοχή των μαθητών τους.
Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από ένα online «Φόρουμ», όπου οι συμμετέχοντες έχουν ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις, να λύσουν απορίες και να βρουν καινούργιες ιδέες βελτίωσης των οχημάτων τους. Προς το τέλος της σχολικής χρονιάς, όλες οι ομάδες, φετινές και περσινές, θα συμμετάσχουν σε σχετικό διαγωνισμό, ο οποίος θα ανακοινωθεί εντός του τρέχοντος έτους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου