Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

Χωρίς να γνωρίζω πως είμαι έγκυος έπινα αλκοόλ. Να ανησυχώ;

Χωρίς να γνωρίζω πως είμαι έγκυος έπινα αλκοόλ. Να ανησυχώ;
Έμαθα πρόσφατα πως είμαι έγκυος, παρόλο που έχω ήδη μπει στον 5ο μήνα. Επειδή ποτέ δεν είχα σταθερή περίοδο, άργησα πολύ να το συνειδητοποιήσω. Ο γιατρός μου, μου είπε πως απαγορεύεται εντελώς το αλκοόλ. Έχω τρομάξει, καθώς δεν ήξερα πως είμαι έγκυος και το προηγούμενο διάστημα έπινα τουλάχιστον 3-4 ποτά την εβδομάδα, μάλιστα βότκα και όχι κρασί ή μπύρα. Μπορεί αυτό να έχει ήδη κάνει κακό στο μωρό;
Το καλό νέο είναι ότι συνήθως στις περιπτώσεις κατανάλωσης αλκοόλ από γυναίκες που δεν γνώριζαν ότι είναι έγκυες, η επίδραση στο αναπτυσσόμενο έμβρυο είναι μηδαμινή, υπό την προϋπόθεση ότι η κατανάλωση διακόπτεται.
Όλες οι μεγάλες επιστημονικές εταιρείες συμφωνούν ότι καμία ποσότητα αλκοόλης δεν είναι ασφαλής στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Είναι γνωστό ότι το αλκοόλ περνάει στην κυκλοφορία του εμβρύου διαμέσου του πλακούντα και απαιτεί περισσότερο χρόνο για να αποβληθεί από τον οργανισμό του, από ό,τι στην έγκυο. Η δράση του είναι δοσοεξαρτώμενη, όπως και η δράση της καφεΐνης και της νικοτίνης.
Σε περιπτώσεις κατάχρησης (5-6 ποτήρια ημερησίως), εκτός από σοβαρές μαιευτικές επιπλοκές, το αλκοόλ ενοχοποιείται για την εμφάνιση του εμβρυϊκού συνδρόμου αλκοόλης (fetal alcohol syndrome), το οποίο χαρακτηρίζεται από μικρό βάρος γέννησης και ανάστημα, διανοητική καθυστέρηση, χαρακτηριστικό προσωπείο, και υψηλό ποσοστό θνησιμότητας. Τα νεογνά που επιβιώνουν, αργότερα στη ζωή εμφανίζουν διαταραχές στην όραση και στη μάθηση, παρουσιάζουν κοινωνικά προβλήματα, προβλήματα συμπεριφοράς και κρίσης και μεγάλη πιθανότητα να γίνουν και τα ίδια αλκοολικά, μέχρι να ενηλικιωθούν.
Η κατανάλωση ακόμα και μικρών ποσοτήτων  (1-2 ποτά ημερησίως) αλκοόλης, σχετίζεται με αύξηση του κινδύνου εμφάνισης επιπλοκών, όπως η αποβολή, το χαμηλό βάρος γέννησης, η ενδομήτρια καθυστέρηση της ανάπτυξης του εμβρύου, και η χαμηλή νοημοσύνη στην παιδική ηλικία.
Κατά συνέπεια η έγκαιρη διακοπή της κατανάλωσης αλκοόλ στη διάρκεια της εγκυμοσύνης, προλαμβάνει όλες αυτές τις επιπλοκές, και παρέχει μια ασφαλή εγκυμοσύνη για σας και το μωρό σας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νονοι και δωρα (ιδεες)

  Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...