Του Σπύρου Ρέκκα
Ενα ακόμη μοντέλο που πηγαίνει κόντρα στη μόδα των ντίζελ, ικανό να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του αστικού περιβάλλοντος, είναι το πεντάθυρο Mitsubishi Space Star 1.2. Το μικρότερο μέλος της ιαπωνικής μάρκας με τις βαριές περγαμηνές, το δοκίμασα για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Η Mitsubishi, για να το δημιουργήσει, επέλεξε τον ασφαλή δρόμο που έχει χαράξει εδώ και δεκαετίες η ιαπωνική σχολή.
Σχεδίασε μια απλή αλλά αξιόπιστη κατασκευή, που απευθύνεται σε όλες τις αγορές, εξοπλισμένη με έναν οικονομικό και καθαρό κινητήρα. Αυτά τα κριτήρια έλαβα υπόψη μου για να κρίνω το αυτοκίνητο που μου εμπιστεύτηκε ο κ. Γιώργος Παππάς, διευθυντής Επικοινωνίας της επίσημης αντιπροσωπείας.
Αν και το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε στο ενεργητικό του 10.000 δημοσιογραφικά χλμ., συμπεριφέρθηκε άψογα. Το αμάξωμα έδειχνε στιβαρό και ακούραστο από τις καταπονήσεις των ελληνικών δρόμων. Μου έκανε εντύπωση ότι, ακόμη και στις εγκάρσιες ανωμαλίες, απουσίαζαν οι θόρυβοι. Πρόκειται για μια κατασκευή ιαπωνικών προδιαγραφών, ικανή να αντιμετωπίσει τον χρόνο και τα πολλά χιλιόμετρα.
Η οδική συμπεριφορά έχει επηρεαστεί από την ιαπωνική άποψη, που καθορίζει ευκολία στη χρήση και άνεση. Προσωπικά θα ήθελα σκληρότερες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, ώστε να αξιοποιηθούν καλύτερα οι δυνατότητες του στιβαρού και ελαφριού πλαισίου, καθώς και του κινητήρα.
Το τιμόνι απαιτεί μικρή δύναμη για να το χειριστείς, ενώ πρόσθετο θετικό στοιχείο που συμβάλλει στην ευελιξία του είναι ο περιορισμένος κύκλος στροφής (4,6 μ.).
Το τρικύλινδρο μοτέρ 1.200 κ.εκ. ισχύος 80 ίππων, συνεπικουρούμενο και από τα 10,8 χλγμ. ροπής, προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο μήκους 3.7 μ. Επίσημα στοιχεία: 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7’’ και τελική 180 χλμ./ώρα.
Ο θόρυβος στο ρελαντί του είναι αισθητός, χωρίς όμως να ενοχλεί, αλλά μόλις ανέβουν οι στροφές μειώνεται. Εκαψε 5,5 λίτρα/100 χλμ. (εργοστασιακή 4,3 λίτρα/100 χλμ.). Εκπομπές CO2 100γραμ./χλμ., απαλλάσσεται από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί ελεύθερα κάθε μέρα στον δακτύλιο.
Πολύ καλή βαθμολογία στη σχέση τιμής/εξοπλισμού, γιατί η Intense 1.2 κοστίζει 10.990 ευρώ και προσφέρει ένα από τα πληρέστερα πακέτα της αγοράς:
ASC, TCL, ABS+EBD, Brake Override System, 6 αερόσακοι, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, φώτα ομίχλης, αισθητήρας βροχής, οθόνη πολλαπλών ενδείξεων (MID), ECO drive assist, κλιματισμός, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά και πίσω, Radio CD/MP3 player, AUX και θύρα USB. Επίσης, νέα έκδοση 1.0 71 ίππων από 8.990 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου