Λίγα λόγια για το βιβλίο
Γιατί κάποια παιδιά πετυχαίνουν στη ζωή τους και κάποια άλλα όχι;
Συνήθως αναζητούμε την απάντηση στην ευφυΐα. Πετυχαίνουν τα παιδιά που παίρνουν υψηλούς βαθμούς στα μαθήματα και στις εξετάσεις.
Ο Πολ Ταφ ισχυρίζεται ότι η επιτυχία έγκειται στο χαρακτήρα. Χαρακτηριστικά, όπως επιμονή, περιέργεια, αυτοέλεγχος, αισιοδοξία και ευσυνειδησία παίζουν σημαντικό ρόλο. Μέσα από έρευνες, μελέτες και πραγματικές περιπτώσεις παιδιών, εντοπίζει τη στενή σχέση ανάμεσα στο στρες κατά την παιδική ηλικία και την επιτυχία. Ξεσκεπάζει τους τρόπους με τους οποίους οι γονείς προετοιμάζουν, ή και όχι, τα παιδιά τους για την ενηλικίωση. Και μας προσφέρει νέες οπτικές για να βελτιώσουμε τις ζωές των παιδιών που μεγαλώνουν σε συνθήκες φτώχειας.
Αυτό το πολύ ενδιαφέρον και ελπιδοφόρο βιβλίο μπορεί να μας βοηθήσει να αλλάξουμε το πώς μεγαλώνουμε τα παιδιά μας, πώς εφαρμόζουμε το εκπαιδευτικό σύστημα και πώς υφαίνουμε το κοινωνικό δίχτυ ασφαλείας. Θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης για να γίνουμε καλύτεροι γονείς κατανοώντας πρώτα απ’ όλα τι σημαίνει να είσαι παιδί.
Συνήθως αναζητούμε την απάντηση στην ευφυΐα. Πετυχαίνουν τα παιδιά που παίρνουν υψηλούς βαθμούς στα μαθήματα και στις εξετάσεις.
Ο Πολ Ταφ ισχυρίζεται ότι η επιτυχία έγκειται στο χαρακτήρα. Χαρακτηριστικά, όπως επιμονή, περιέργεια, αυτοέλεγχος, αισιοδοξία και ευσυνειδησία παίζουν σημαντικό ρόλο. Μέσα από έρευνες, μελέτες και πραγματικές περιπτώσεις παιδιών, εντοπίζει τη στενή σχέση ανάμεσα στο στρες κατά την παιδική ηλικία και την επιτυχία. Ξεσκεπάζει τους τρόπους με τους οποίους οι γονείς προετοιμάζουν, ή και όχι, τα παιδιά τους για την ενηλικίωση. Και μας προσφέρει νέες οπτικές για να βελτιώσουμε τις ζωές των παιδιών που μεγαλώνουν σε συνθήκες φτώχειας.
Αυτό το πολύ ενδιαφέρον και ελπιδοφόρο βιβλίο μπορεί να μας βοηθήσει να αλλάξουμε το πώς μεγαλώνουμε τα παιδιά μας, πώς εφαρμόζουμε το εκπαιδευτικό σύστημα και πώς υφαίνουμε το κοινωνικό δίχτυ ασφαλείας. Θα αποτελέσει πηγή έμπνευσης για να γίνουμε καλύτεροι γονείς κατανοώντας πρώτα απ’ όλα τι σημαίνει να είσαι παιδί.
…και δυο λόγια από τον συγγραφέα
Υποστηρίζετε ότι το IQ κάποιου δεν καθορίζει την εκπαιδευτική του εξέλιξη. Τι ρόλο παίζει το έμφυτο ταλέντο;
Αυτό που υποστηρίζω στο βιβλίο μου δεν είναι ότι το έμφυτο IQ δεν παίζει ρόλο στην επιτυχία του παιδιού σ’ ένα χώρο, όπως τα μαθηματικά. Αυτό που λέω είναι ότι το IQ είναι λιγότερο σημαντικό απ’ όσο πιστεύαμε για τους μακρόπνοους στόχους που θα επιδιώκαμε για το παιδί μας, όπως, για παράδειγμα, η πανεπιστημιακή του εξέλιξη.
Το πανεπιστήμιο θα έπρεπε να είναι ο μοναδικός στόχος για κάθε μαθητή λυκείου; Τι απαντάτε στο επιχείρημα ότι τα πτυχία στις τεχνικές σχολές αποκτώνται πιο εύκολα και ότι τα τεχνικά επαγγέλματα τελικά αποφέρουν καλά εισοδήματα;
Βεβαίως, το πανεπιστήμιο δε θα πρέπει να είναι ο στόχος για κάθε μαθητή λυκείου. Καθοριστικό ρόλο παίζει η κοινωνική τάξη. Αν ένα παιδί ανήκει στην ανώτερη κοινωνική και οικονομική τάξη, έχει 80% πιθανότητες να σπουδάσει στο πανεπιστήμιο. Φυσικά υπάρχουν σίγουρα πολλά ευκατάστατα παιδιά που επιλέγουν πανεπιστημιακές σπουδές επειδή το επιβάλλει η οικογένειά τους, ενώ θα ήταν πιο ικανοποιημένα σε μια τεχνική σχολή. Και ενώ αληθεύει ότι μερικά επαγγέλματα, που δε χρειάζονται πανεπιστημιακό πτυχίο πληρώνουν καλά, ισχύει ο γενικός κανόνας, στο πλαίσιο της σύγχρονης οικονομίας, ότι με τα επαγγέλματα που απαιτούν πανεπιστημιακές σπουδές κάποιος μπορεί να έχει υψηλότερες απολαβές.
(Απόσπασμα από συνέντευξη του Πολ Ταφ στο www.AlexChediak.com)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου