Πολύ συχνά επειδή οι γονείς δε διαθέτουν αρκετό χρόνο για να ασχοληθούν με τα παιδιά τους, προσπαθούν να αναπληρώσουν αυτό το κενό αγοράζοντάς τους υλικά αγαθά. Έτσι όμως κινδυνεύουν να περάσουν στο άλλο άκρο. Μάλιστα μερικές φορές υπερβάλλουν, προσφέροντας αντικείμενα προτού καν το ίδιο τα επιθυμήσει, με αποτέλεσμα να του ασκούν πίεση.
Πώς μπορεί ν” αντιμετωπιστεί ο παιδικός καταναλωτισμός;
• Χρειάζονται σταδιακά βήματα και σταθερότητα. Μπορείτε να του πείτε: «Νομίζω ότι όσα έχεις τώρα είναι αρκετά. Αργότερα θα πάρουμε άλλα».
• Μιλήστε του ειλικρινά, χωρίς να το παραπλανείτε, γιατί έτσι δε θα το προστατεύετε από τον καταναλωτισμό.
• Στόχος πρέπει να είναι η απόκτηση κριτικής στάσης απέναντι στα διαφημιζόμενα προϊόντα.
• Βάλτε το να σημειώνει σε ένα χαρτί τα παιχνίδια που θα ήθελε να αγοράσει, ώστε όταν φτάσει εκείνη η στιγμή, και αφού τα συγκρίνει, να μπορεί να επιλέξει αυτό που του αρέσει περισσότερο.
• Μπορείτε να επισκεφθείτε ένα κατάστημα με παιχνίδια, να το προτρέψετε να πάρει στα χέρια του το παιχνίδι που θα ήθελε να αγοράσει, να το επεξεργαστεί και να συζητήσετε τις εντυπώσεις του. Τις περισσότερες φορές, η πραγματικότητα είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με αυτό που έχει στη φαντασία του.
• Καλό είναι να του εξηγήσετε ότι δεν έχετε αρκετά χρήματα για να αγοράζετε ό,τι βλέπει. Μην ανησυχείτε ότι θα νιώσει μειονεκτικά. Μπορεί όμως να θυμώσει με την άρνησή σας, αν δεν έχει συνηθίσει στο μέτρο.
• Φροντίστε να του προσφέρετε παιχνίδια που βοηθούν στην ανάπτυξη της φαντασίας και των δημιουργικών του ικανοτήτων.
• Έχετε υπόψη ότι στον κόσμο της διαφήμισης επικρατεί η εικόνα τη τελειότητας. Επειδή λοιπόν τα παιδιά έχουν την τάση να μιμούνται αυτά που βλέπουν, μερικές φορές αυτό εγκυμονεί κινδύνους στην ψυχολογικής τους εξέλιξη.
• Τελειώνοντας να θυμάστε ότι κανένα αντικείμενο δεν είναι ικανό να υποκαταστήσει την σχέση σας με το παιδί. Τα παιδιά διασκεδάζουν πολύ με παιχνίδια που προσφέρονται δωρεάν, όπως το κρυφτό και το κυνηγητό.
Γράφει η Αλεξάνδρα Καππάτου, ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος-συγγραφέας -4yourfamily.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου