Της Χριστίνας Ρωμηού
Ο πρωταθλητής των video games, ο δημιουργός του και το μακρύ ταξίδι από τη Σκωτία
Δεν είναι ανάγκη να είσαι μανιακός με τα video games, αρκεί να είσαι γονιός αγοριών με... πλούσια φαντασία και δίψα για δράση για να γνωρίσεις κι εσύ τον σκοτεινό, σκληρό, αλλά και τόσο γοητευτικό κόσμο του Grand Theft Auto. Αλλά προσοχή! Το παιχνίδι αυτό δεν συνίσταται για μικρές ηλικίες, ενώ καλό είναι να υπάρχει και μια "Α επίβλεψη".
Περιπλάνηση και περιπέτεια σε φανταστικές πόλεις, όπως η Liberty City στο Grand Theft Auto IV που αντιστοιχεί την αληθινή Νέα Υόρκη ή στο Los Santos που δεν είναι κάτι άλλο από τη σατιρική εκδοχή του σύγχρονου Λος Άντζελες στο GTA V.
Ο δημιουργός αυτού του εικονικού κόσμου εργάζεται εδώ και 28 ολόκληρα χρόνια κι έχει χαρίσει στον πλανήτη των video games απόλυτα blockbusters με ασύλληπτη επιτυχία (όσο και έσοδα). Εκτός από τη Liberty City και τη Los Santos, έχει οραματιστεί την άλλη βερσιόν του Μαϊάμι ή Vice City, του Σαν Φρανσίσκο ή San Fierro και του Λας Βέγκας ή Las Venturas, ενώ το 2005 έγινε και το λανσάρισμα του δημοφιλέστατου San Andreas.
Για τo GTA V, η εταιρεία Rockstar Games δαπάνησε πάνω από 250 εκατ. δολάρια για να τη δημιουργία αυτού που ο επικεφαλής σεναριογράφος Dan House έχει αποκαλέσει "κολοφώνα του αμερικανικού ονείρου". Αυτό το νούμερο είναι το 2ο υψηλότερο ποσό που έχει δαπανηθεί στην ιστορία των ψυχαγωγικών προϊόντων εν γένει.
Η απόσβεση πάντως έγινε και με το παραπάνω: Κατά τις τρεις πρώτες ημέρες κυκλοφορίας του το Grand Theft Auto V έφερε έσοδα 1 δισ. δολαρίων(!), πράγμα που ώθησε τη Rockstar Games να σηκώσει μανίκια και να ετοιμάσει το επόμενο "θαύμα", το GTA VI. Μότο της εταιρείας; Όπως στα σπορ έτσι και στα video games, οι νικητές δεν τα παρατούν και αυτοί που τα παρατούν... δεν νικούν.
Το Grand Τheft Auto περιγράφεται ως το πλέον φιλόδοξο παιχνίδι της Αμερικής. Ωστόσο έχει τις ρίζες του στη Σκωτία. Η ιστορία του ξεκίνησε στην πόλη Νταντί της ανατολικής Σκωτίας, από τη ζωηρή φαντασία ενός νεαρού game developper, του Dave Jones. Όνειρό του ήταν να φτιάξει ένα παιχνίδι για υπολογιστές τύπου arcade. Το αποτέλεσμα ήταν το "Menace" – η ονομασία αποτελούσε ένα "οικογενειακό αστειάκι μεταξύ των κατοίκων του Νταντί, αφού το "Ντένις ο Τρομερός" (Dennis the Menace) ήταν έμπνευση ενός καρτουνίστα από την ίδια πόλη!
Το Menace βγήκε το 1988 και πούλησε 15.000 αντίτυπα – νούμερο εντυπωσιακό για ένα ανεξάρτητο video game. Ο Jones μάζεψε από αυτή τη δουλειά 20.000 στερλίνες τα οποία και έδωσε για την αγορά μιας 16βάλβιδης Βόξολ. Το δεύτερο παιχνίδι του, με τίτλο Blood Money, τον καθιέρωσε στη συνείδηση των κριτικών που τον αποκάλεσαν "ιδιοφυή", αλλά εμμέσως και... τρελό. Όπως έγραψαν, πίσω από αυτά τα "παιχνίδια - πυροτεχνήματα" βρίσκεται μια "διάνοια απειλητική". Κάποιος διέγνωσε μάλιστα πραγματική "κακία".
Σιγά σιγά, ο Dave Jones δημιούργησε την εταιρεία DMA Design κι έγινε πραγματικό μεγιστάνας, ενώ το σκεπτικό του ήταν: σε έναν κόσμο όπου κυριαρχεί το κακό, η αδικία και η βία, οι κακοί δεν θα σκοτώνονται, αλλά θα σώζονται από την ίδια τους την καταδίκη.
Ετσι βγήκε ο πρόδρομος του Grand Theft Auto, το Lemmings. Αυτό ήταν το παιχνίδι που έκανε τον Jones πραγματικά πλούσιο. Η ομάδα του δημιούργησε μια σειρά από ολοζώντανες πόλεις, όπου κυριαρχούν τα αυτοκίνητα και οι συμμορίες. Κι αντί ο παίκτης να γίνεται ο αστυνομικός που κυνηγάει τους κακούς, είναι ο κακός που ξεφεύγει από την αστυνομία αρπάζοντας αυτοκίνητα. Όλα τα άλλα είναι ιστορία και την ξέρουν καλά όσοι αγαπούν τον κόσμο των video games.
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι από τη Λαίδη Μάκβεθ και το Νησί του Θησαυρού μέχρι τον Χάρι Πότερ και το Braveheart, οι Σκωτσέζοι έπιασαν πραγματικά την καλή με ένα απροσδόκητο εξαγώγιμο προϊόν που παίρνει ψήφο εμπιστοσύνης από εκατομμύρια φανς σε όλο τον κόσμο. Κι αυτό δεν είναι άλλο από το Grand Theft Auto.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου