Σύμφωνα με ακαδημαϊκές μελέτες, οι γονείς μπορεί να έχουν αδυναμία σε κάποιο παιδί τους και να μη το καταλαβαίνουν
Κάποιοι γονείς παραδέχονται ότι έχουν αγαπημένο παιδί και αυτό είναι συνήθως το μεγαλύτερο. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον σε ψυχολόγους και ερευνητές κι έτσι μια πρόσφατη μελέτη έρχεται να επιβεβαιώσει ότι συνήθως οι γονείς έχουν περισσότερη εκτίμηση στις δυνατότητες του πρώτου παιδιού.
Ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Brigham και το πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια πραγματοποίησαν συνεντεύξεις σε 388 οικογένειες, στις οποίες οι γονείς ήταν παντρεμένοι και τα 2 παιδιά τους βρίσκονταν στη νεαρή και μέση εφηβική ηλικία. Επίσης τα παιδιά, δεν είχαν περισσότερα από 4 χρόνια διαφορά μεταξύ τους. Οι γονείς καλούνταν να απαντήσουν σε τι ακριβώς είναι το ένα παιδί διαφορετικό σε σχέση με το άλλο όσον αφορά την εκπαίδευση (πχ καλύτεροι βαθμοί), καθώς και αν κάποιο παιδί είναι καλύτερο από το άλλο στο σχολείο ή αν είναι και τα δύο σχεδόν στον ίδιο επίπεδο.
Για να μπορέσουν να γνωρίζουν την πορεία των παιδιών στο σχολείο, οι ερευνητές συνέλεγαν τις καρτέλες αξιολόγησής τους από το σχολείο σε κάθε ετήσια συνέντευξη.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το 48% των γονέων θεωρεί το μεγαλύτερο παιδί περισσότερο ικανό ακαδημαϊκά, ακόμα κι αν αυτό δεν ίσχυε στην πραγματικότητα. Το 33% μόνο θεωρούσε ότι το νεότερο παιδί τους ήταν πιο ικανό και το 19% κατατάσσει και τα δύο παιδιά του στο ίδιο επίπεδο. Η μόνη περίπτωση κατά την οποία οι γονείς απέκλιναν από αυτό το μοτίβο, ήταν όταν το νεότερο παιδί ήταν κορίτσι και το μεγαλύτερο αγόρι. Σε αυτές τις οικογένειες, οι γονείς τείνουν να θεωρούν το νεαρότερο παιδί πιο ικανό.
Ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Brigham και το πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια πραγματοποίησαν συνεντεύξεις σε 388 οικογένειες, στις οποίες οι γονείς ήταν παντρεμένοι και τα 2 παιδιά τους βρίσκονταν στη νεαρή και μέση εφηβική ηλικία. Επίσης τα παιδιά, δεν είχαν περισσότερα από 4 χρόνια διαφορά μεταξύ τους. Οι γονείς καλούνταν να απαντήσουν σε τι ακριβώς είναι το ένα παιδί διαφορετικό σε σχέση με το άλλο όσον αφορά την εκπαίδευση (πχ καλύτεροι βαθμοί), καθώς και αν κάποιο παιδί είναι καλύτερο από το άλλο στο σχολείο ή αν είναι και τα δύο σχεδόν στον ίδιο επίπεδο.
Για να μπορέσουν να γνωρίζουν την πορεία των παιδιών στο σχολείο, οι ερευνητές συνέλεγαν τις καρτέλες αξιολόγησής τους από το σχολείο σε κάθε ετήσια συνέντευξη.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το 48% των γονέων θεωρεί το μεγαλύτερο παιδί περισσότερο ικανό ακαδημαϊκά, ακόμα κι αν αυτό δεν ίσχυε στην πραγματικότητα. Το 33% μόνο θεωρούσε ότι το νεότερο παιδί τους ήταν πιο ικανό και το 19% κατατάσσει και τα δύο παιδιά του στο ίδιο επίπεδο. Η μόνη περίπτωση κατά την οποία οι γονείς απέκλιναν από αυτό το μοτίβο, ήταν όταν το νεότερο παιδί ήταν κορίτσι και το μεγαλύτερο αγόρι. Σε αυτές τις οικογένειες, οι γονείς τείνουν να θεωρούν το νεαρότερο παιδί πιο ικανό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου