Οι άνθρωποι που μιλάνε με κάποιο φίλο τους έστω και μια φορά την ημέρα, λέγοντας απλά τα νέα τους και υπενθυμίζοντας ότι τον σκέφτονται, είναι πιο ευτυχισμένοι και έχουν λιγότερο άγχος.
Αυτό είναι το συμπέρασμα νέας μελέτης η οποία διερεύνησε τους τύπους επικοινωνίας που έχουν ήδη αποδειχθεί από παλαιότερες έρευνες ότι δένουν τους ανθρώπους.
Ειδικότερα, εξέτασαν πώς επτά χαρακτηριστικά μιας φιλικής συζήτησης, όπως η ανταλλαγή των νέων, η ουσιαστική συζήτηση, το χιούμορ, η ακρόαση των προβλημάτων, η εκδήλωση ενδιαφέροντος, η εκτίμηση και οι ειλικρινείς φιλοφρονήσεις επηρέασαν την ψυχολογία 900 φοιτητών από πέντε πανεπιστημιουπόλεις.
Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να χρησιμοποιήσουν μια από τις επτά συμπεριφορές επικοινωνίας σε μία μόνο ημέρα και το ίδιο βράδυ περιέγραψαν τα συναισθήματά τους.
Όπως αποδείχθηκε, δεν είχε σημασία το χαρακτηριστικό της επικοινωνίας, αλλά ή ίδια η πράξη της προσέγγισης ενός φίλου με κάποιον από αυτούς τους τρόπους που έκανε τελικά τη διαφορά.
Οι φοιτητές που είχαν τις περισσότερες ποιοτικές συζητήσεις σημείωσαν περισσότερες μέρες που ένιωθαν καλά στο τέλος της ημέρας στο ημερολόγιό τους.
«Η μελέτη αυτή υποδηλώνει ότι όποιος βρίσκει χρόνο για συνομιλίες υψηλής ποιότητας, μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής του. Μπορούμε να αλλάξουμε το πώς νιώθουμε την κάθε ημέρα μέσω της επικοινωνίας. Αρκεί μόνο μία φορά» σημειώνει ο καθηγητής Επικοινωνιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Κάνσας και ειδικός σε θέματα φιλίας Jeffrey Hall.
Στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η υψηλής ποιότητας επικοινωνία πρόσωπο με πρόσωπο, συνδέεται στενότερα με την ευημερία από ό,τι η επαφή μέσω αυτών των δικτύων.
Οι ειδικοί εξηγούν ότι ο λόγος που νιώθουμε καλύτερα είναι επειδή η ποιοτική επικοινωνία με φίλους ικανοποιεί την αίσθηση του «ανήκειν». «Όταν χρησιμοποιούμε την επικοινωνία για να ικανοποιήσουμε την ανάγκη μας να ανήκουμε, διαχειριζόμαστε εξίσου αποτελεσματικά το άγχος» αναφέρουν.
Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση Communication Research.
https://www.onmed.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου