Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2013

Γιατί θέλουμε να φάμε όλο το γλυκό: Έρευνα



Λίγο το εορταστικό πνεύμα λίγο οι γιορτές δεν θέλει και πολύ να αρχίσουμε να καταβροχθίζουμε το ένα κομμάτι γλυκού μετά το άλλο.
 
Τι φταίει όμως και δεν μπορούμε να ...\'\'κοντρολάρουμε\'\' αυτή την παρόρμησης μας;
 
Στο μικροσκόπιο 50 ερευνών, \'\'μπήκαν\'\' οι αιτίες που δεν μπορούμε να βάλουμε φρένο στις παρορμήσεις μας. Αν σκεφτείτε για ένα λεπτό γιατί θα πρέπει να καταναλώσετε δεύτερο ή τρίτο κομμάτι τούρτας, παρόλο που κάντε δίαιτα σίγουρα θα βρείτε πολλές αιτίες και δικαιολογίες!
 

Φιληθείτε με ..πάθος: κάνει καλό στην υγεία!



Τα παθιασμένα φιλιά στο στόμα, εκτός φυσικά από την ερωτική διάθεση που προκαλούν κάνουν καλό στην υγεία.
Λειτουργούν ως παυσίπονα, απομακρύνουν το άγχος και συμβάλλουν στην απώλεια των θερμίδων. 
Διαβάστε να δείτε τι άλλο προσφέρει ένα βαθύ παθιασμένο φιλί στο στόμα...
Ο εγκέφαλος μας ξεχωρίζει από μόνος του τα φιλιά. Έτσι όταν πάμε να φιλήσουμε έναν συγγενή ή κάποιον φίλο στο μάγουλο, τότε κινητοποιεί μόνο 2 μύες του προσώπου.
Όταν όμως το φιλί είναι ερωτικό και παθιασμένο οι μελέτες έχουν δείξει ότι όλοι οι μύες στο πρόσωπο ενεργοποιούνται και λειτουργούν. Ο εγκέφαλος μας ακόμη, ενεργοποιεί μια πλειάδα νεύρων που συντονίζονται μεταξύ τους και 2 άνθρωποι στο σκοτάδι μπορούν εύκολα να βρουν ο ένας τα χείλη του άλλου και να φιληθούν σαν να βλέπονται.
Μια έρευνα του πανεπιστημίου του Εδιμβούργου, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που φιλιούνται πολύ, τότε στατιστικά, δεν αρρωσταίνουν εύκολα, αυξάνουν τον μέσο όρο της ζωής τους κατά 5 χρόνια, ενώ οδηγούν καλύτερα και δεν τρακάρουν εύκολα με το αυτοκίνητο τους.
Ένα λεπτό παθιασμένου φιλιού είναι αρκετό για να χάσουμε 26 θερμίδες. Αν το φιλί αυτό ξεχειλίζει από πόθο και πάθος ακόμη περισσότερο σε ένα λεπτό χάνουμε τουλάχιστον 39 θερμίδες.
Το παθιασμένο φιλί έχει και οφέλη στην υγιεινή του στόματος αφού ο οργανισμός παράγει περισσότερη ποσότητα σάλιου από το φυσιολογικό με αποτέλεσμα η στοματική κοιλότητα να καθαρίζεται.
Επίσης το φιλί αποτρέπει την είσοδο βλαβερών μικροβίων και βακτηριδίων μέσα στο στόμα (αναφερόμαστε σε φιλιά μεταξύ 2 υγιών ατόμων). Πάντως και σε αυτή την περίπτωση, με ένα βαθύ ερωτικό φιλί οι 2 σύντροφοι θα ανταλλάξουν μεταξύ τους, τουλάχιστον 5.000.000 βακτηρίδια.
Τέλος να σας πούμε πως όταν φιλάμε κάποιον ή κάποια ερωτικά, ο εγκέφαλος απελευθερώνει σημαντικές ποσότητες Ωκυτοκίνης, της ορμόνης της αγάπης και του σεξουαλικού ερεθισμού.
Οι ποσότητες αυτές ρίχνουν σημαντικά τα επίπεδα του άγχους στον άνθρωπο και μας κάνουν να νιώθουμε καλύτερα, και να βλέπουμε και να αισθανόμαστε τον εαυτό μας πιο όμορφο (μετά το φιλί).  

44' με τον Dozen Draft Ο μουσικός από τη Βέροια μόλις κυκλοφόρησε ένα νέο άλμπουμ σε κασέτα!


Magnify Image

Ίσως οι παππούδες μας, αν ακούγανε αυτά που κάνουμε σήμερα, να μας θεωρούσαν ανώριμους. Είναι οι κοινωνικές δομές που μεταλλάσσονται και φέρνουν μαζί τους καινούργιο τρόπο ζωής.   Dozen Draft ονομάζεται το σόλο πρότζεκτ του Μπάμπη Μπόζογλου. Ο Μπάμπης δεν ζει στην Αθήνα αλλά στη Βέροια. Στην Αθήνα κατεβαίνει καμιά φορά για να δώσει συναυλίες, όπως αυτή στα Υuria πριν από μία εβδομάδα. Φέτος κυκλοφόρησε το πρώτο του ολοκληρωμένο άλμπουμ σε κασέτα (!), στην αμερικανική ανεξάρτητη δισκογραφική Already Dead Tapes. Το «Hands» είναι από τους καλύτερους «ελληνικούς» δίσκους που άκουσα φέτος. Ένας πανέμορφος δίσκος, φωτεινός και εξωτικός, με '60s και indie αναφορές, ακόμα και μπουζούκι! Όλα αυτά μπλεγμένα με έναν πολύ σύγχρονο τρόπο. Ο ίδιος χαρακτηρίζει τη μουσική του ποπ, «με την έννοια του καθενός απλού και καθημερινού στοιχείου που έχω στο μυαλό μου».   Συναντιόμαστε μεσημέρι σε μια καφετέρια στα Εξάρχεια την επόμενη μέρα από τα Υuria και παραγγέλνουμε τσάι με τζίντζερ. Μου σχολιάζει με πολύ ζεστό τρόπο την εμφάνιση της προηγούμενης μέρας. Είναι κάτι που θέλει να κάνει πιο συχνά, να παίζει ζωντανά δηλαδή. Για πρώτη φορά ήρθε σε επαφή με τη μουσική όταν ήταν στο δημοτικό, όχι όμως από κάτι που είδε στην τηλεόραση ή άκουσε στο ραδιόφωνο. «Θυμάμαι να ακούω τους γείτονές μας να παίζουν μουσική και να τους επισκέπτομαι στο σαλόνι τους, όπου μου άρεσε να ακούω να παίζουν πιάνο, βιολί, ακορντεόν. Όλη μου αυτή η αδυναμία ίσως ώθησε τους δικούς μου να μου αγοράσουν ένα ακορντεόν και από τότε άρχισα να έρχομαι και στην πράξη πιο κοντά σε αυτό που αντιλαμβανόμουν τότε ως μουσική. Δεν ήξερα με τι ήθελα να ασχοληθώ όταν ήμουν μικρός. Ούτε και σήμερα ξέρω με βεβαιότητα τι είναι αυτό που θέλω να ακολουθήσω. Ως παιδί έλεγα ότι ήθελα να ασχοληθώ με οτιδήποτε με ενθουσίαζε. Ποτέ δεν το πήγαινα μακριά. Πάντοτε ο ενθουσιασμός μου παραχωρούσε τη θέση του σε κάποιον καινούργιο. Η μουσική, κατά μία έννοια, είναι από τα ελάχιστα πράγματα που πάντοτε με ξεγελούσαν αληθινά και ίσως είναι ο λόγος που "κάνουμε παρέα", επειδή κι εγώ στέκομαι απέναντί της ως ψεύτης». Δεν σπούδασε κάτι ανάλογο, όπως θα περίμενε κανείς. Τελείωσε ηλεκτρονικός μηχανικός στη Λαμία, αλλά εξάσκησε το επάγγελμα για μικρό χρονικό διάστημα. Τώρα προσπαθεί να διατηρήσει ένα στούντιο ηχογραφήσεων στη γενέτειρά του. «Είμαι άνθρωπος της εποχής μου και υφίσταμαι τις συνέπειες που προκύπτουν από την κρίση. Ωστόσο, αγαπώ να δουλεύω σε μουσικές παραγωγές. Αυτό, φυσικά, δεν σημαίνει ότι δεν κάνω το οτιδήποτε άλλο, ώστε να βγάζω τα άκρως απαραίτητα. Αν δεν έκανα μουσική, θα ασχολιόμουν με τη ζωγραφική. Είναι κάτι που μου προκαλεί απίστευτη ηρεμία. Οπότε, αν αναζητούσα συχνά την ηρεμία, ίσως θα ασχολιόμουν με τη ζωγραφική. Πολλές φορές φαντάζομαι ότι θα ήθελα να δημιουργώ ταινίες. Δεν το προσπάθησα ποτέ».     Από κοντά, ο Μπάμπης είναι ένας πολύ ήρεμος τύπος. Σκέφτεται πριν απαντήσει και μιλάει χαμηλόφωνα για πράγματα που του κάνουν εντύπωση, όπως η χιπ-χοπ και πανκ σκηνή της Βέροιας. Χαίρεται όταν βλέπει τα καλοκαιρινά βράδια νέα παιδιά να αράζουν στην πλατεία της πόλης, να κάνουν γκράφιτι και να ακούν τις μουσικές τους. «Είναι πολύ θετικό και αισιόδοξο. Το βλέπουν ως έναν τρόπο ζωής παρά ως μουσική έκφραση. Ειδικά στη Βέροια, που είναι μια συντηρητική πόλη και δεν υπάρχει αυτή η διαφορετικότητα στη νοοτροπία του κόσμου που συναντάς στην Αθήνα. Από την άλλη, η Βέροια βοηθάει στο να είσαι δημιουργικός. Έχει αυτό το τίποτα που χρειάζεται κάποιος όταν θέλει να δημιουργήσει κάτι, χωρίς να του αποσπάται η προσοχή. Είναι ένα τέλειο μέρος για να κάτσεις να σκεφτείς, να γράψεις και έπειτα να υλοποιήσεις τις ιδέες σου. Σε περιορίζει σε όλα και από την άλλη δεν σε περιορίζει σε τίποτα. Αν ζούσα στην Αθήνα, θα έχανα αυτά που κερδίζω στην επαρχία. Είναι θέμα προτεραιοτήτων. Οπότε, είναι σαν να κυλάς μέσα σε ένα επικίνδυνο και ορμητικό ρεύμα ποταμού, να βρίσκεσαι σε μια εύθραυστη σχεδία και να χρησιμοποιείς ενστικτωδώς το κουπί για να μη βουλιάξεις, χωρίς να το έχεις ξανακάνει όλο αυτό. Θα μαθαίναμε την απάντηση, αν μπορούσαμε να ζήσουμε σε δύο ή και περισσότερες παράλληλες ζωές ταυτόχρονα».   «Θα μετακόμιζες στην Αθήνα;». «Νομίζω πως όχι. Έχει αυτή την τεράστια δύναμη μιας πόλης που σε παρασύρει οπουδήποτε χωρίς να το καταλάβεις και όλο αυτό με τρομάζει».   Η κυκλοφορία του «Hands» σε αμερικανική εταιρεία δεν προέκυψε τυχαία αλλά από έναν κοινό γνωστό, όπως μου λέει. «Με είχε συστήσει στον Joshua Charles Tabbia (Already Dead Tapes 'n' records) o Παναγιώτης (Jackie Farrow), όπου είχε κυκλοφορήσει νωρίτερα σε κασέτα το "One foot in the graveyard". Ήταν να γίνει ένα compilation σε κασέτα περίπου έναν χρόνο πριν από την Already Dead Tapes, έστειλα ένα τρακ μου και το κυκλοφόρησαν. Κάπως έτσι έγινε η αρχή. Έπειτα έψαχναν νέα πρότζεκτ, ολοκλήρωσα το "Hands" και τον περασμένο Φλεβάρη κυκλοφόρησε επίσημα ως η πρώτη μου ολοκληρωμένη δουλειά. Το μεγαλύτερο μέρος του άλμπουμ φτιάχτηκε σε διάστημα δύο μηνών. Δεν είχα κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου. Έμπαινα στο στούντιο, έπαιζα, ό,τι μου άρεσε το κρατούσα και το ολοκλήρωνα αργότερα. Το μόνο που θυμάμαι είναι ότι ήθελα το κάθε τρακ να ηχεί ενιαία με τα υπόλοιπα. Ήθελα να ακούγονται όλα σαν να είναι κομμάτια του "Hands". Στα αυτιά μου ακούγεται σαν να πέτυχε αυτή η ενότητα του ήχου. Από την άλλη, θεωρώ επιτυχία να συνεχίζεις επίμονα να κάνεις αυτό που θέλεις και κάθε επόμενη δουλειά σου να σε κάνει να πιστεύεις ότι είναι καλύτερη από την προηγούμενη». Γενικά, θεωρεί ότι η ελληνική εναλλακτική σκηνή έχει προχωρήσει πολύ τα τελευταία χρόνια. «Το Ίντερνετ μας φέρνει σε επαφή με το οτιδήποτε άμεσα και γρήγορα, ειδικά με τη μουσική που παράγεται. Μέσω αυτού βλέπεις την εναλλακτική μουσική σκηνή στην Ελλάδα να εκρήγνυται και να σκορπά μόνο θετικά κομμάτια ολόγυρα».   Η κουβέντα μας ξαφνικά γυρνάει στη γενιά μας, που είναι μια γενιά που ωριμάζει σχετικά αργά. Είναι από αυτά τα πράγματα που του κάνουν εντύπωση κι αισθάνεται και ο ίδιος πως βρίσκεται σε μια παρόμοια κατάσταση. «Ολόκληρος ο κόσμος είναι γεμάτος από ανθρώπους που δεν νιώθουν την ολοκλήρωση στο τώρα. Όχι με την έννοια του ανικανοποίητου που μπορεί να αισθάνεται κάποιος, αλλά της επιτυχίας σε αυτό που πιστεύεις σε βάθος χρόνου. Όσοι είναι σήμερα στα 40-45 αγγίζουν αυτό που παλιότερες γενιές θεωρούσαν ότι είχαν κατακτήσει. Ίσως να γελιόντουσαν οικτρά, ίσως και όχι. Ίσως οι παππούδες μας, αν ακούγανε αυτά που κάνουμε σήμερα, να μας θεωρούσαν ανώριμους. Είναι οι κοινωνικές δομές που μεταλλάσσονται και φέρνουν μαζί τους καινούργιο τρόπο ζωής». Πριν πληρώσουμε τον λογαριασμό, αναρωτιέμαι τι σκέφτεται κάθε φορά που κατεβαίνει στην Αθήνα. «Σκέφτομαι πόσο ωραία θα ήταν αν είχα την άνεση να μείνω περισσότερο. Είναι τέλεια πόλη να τη ζεις ως επισκέπτης».     

Magnify Image

Πηγή: www.lifo.gr

Έρχεται το ''Facebook των φτωχών'' Το νέο project του κοινωνικού δικτύου.


Έρχεται το ''Facebook των φτωχών''

Η δημοφιλής σελίδα κοινωνικής δικτύωσης δεν φαίνεται να επαναπαύεται στις δάφνες της: πρόσφατα ανακοίνωσε ότι οι χρήστες που χρησιμοποιούν την ιστοσελίδα τουλάχιστον μια φορά το μήνα, φθάνουν τα 1,1 δισ. άτομα παγκοσμίως.   Το νούμερο κόβει την ανάσα. Οι περισσότεροι από αυτούς μπαίνουν στο facebook μέσω των "έξυπνων" κινητών τους, μιας βιομηχανίας που γνωρίζει τρομερή άνθηση τα τελευταία χρόνια.   Τα έξυπνα κινητά όμως δεν είναι διαθέσιμα στον καθένα, κυρίως λόγω κόστους. Και ενώ τα "απλά" κινητά έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από την Ευρώπη, στις αναπτυσσόμενες χώρες (Ινδία, Ινδονησία, Μεξικό, Βραζιλία, Βιετνάμ) χρησιμοποιούνται ακόμα. Όπως γράφει το Έθνος, οι χώρες αυτές είναι και οι πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες αγορές στην χρήση του Ίντερνετ και των κοινωνικών δικτύων και το Facebook παρέχοντας μια πρώτη γεύση στο κινητό σκοπεύει να συγκεντρώσει πολλούς και πιστούς νέους χρήστες. Με στόχο το συγκεκριμένο κοινό η εταιρεία λέγεται ότι έδωσε πρόσφατα το ποσό των 70 εκατ. δολαρίων για να αγοράσει την Snaptu, μια εταιρεία με έδρα το Ισραήλ η οποία είχε αρχίσει να προσφέρει πρωτόγονες εκδοχές του Facebook και άλλων εφαρμογών σε απλά κινητά.   Πηγή: www.lifo.gr

Ανήκω σε μια χώρα μικρή" Η ομιλία του Γ. Σεφέρη κατά την απονομή του βραβείου Νομπέλ στη Λογοτεχνία Πηγή: www.lifo.gr

"Ανήκω σε μια χώρα μικρή"

Στοκχόλμη, 10 Δεκεμβρίου 1963   Τούτη την ώρα αισθάνομαι πως είμαι ο ίδιος μια αντίφαση. Αλήθεια, η Σουηδική Ακαδημία έκρινε πως η προσπάθειά μου σε μια γλώσσα περιλάλητη επί αιώνες, αλλά στην παρούσα μορφή της περιορισμένη, άξιζε αυτή την υψηλή διάκριση. Θέλησε να τιμήσει τη γλώσσα μου, και να – εκφράζω τώρα τις ευχαριστίες μου σε ξένη γλώσσα. Σας παρακαλώ να μου δώσετε τη συγγνώμη που ζητώ πρώτα-πρώτα από τον εαυτό μου.   Ανήκω σε μια χώρα μικρή. Ένα πέτρινο ακρωτήρι στη Μεσόγειο, που δεν έχει άλλο αγαθό παρά τον αγώνα του λαού του, τη θάλασσα, και το φως του ήλιου. Είναι μικρός ο τόπος μας, αλλά η παράδοσή του είναι τεράστια και το πράγμα που μας χαρακτηρίζει είναι ότι μας παραδόθηκε χωρίς διακοπή. Η ελληνική γλώσσα δεν έπαψε ποτέ της να μιλιέται. Δέχτηκε τις αλλοιώσεις που δέχεται καθετί ζωντανό, αλλά δεν παρουσιάζει κανένα χάσμα. Άλλο χαρακτηριστικό αυτής της παράδοσης είναι η αγάπη της για την ανθρωπιά· κανόνας της είναι η δικαιοσύνη. Στην αρχαία τραγωδία, την οργανωμένη με τόση ακρίβεια, ο άνθρωπος που ξεπερνά το μέτρο, πρέπει να τιμωρηθεί από τις Ερινύες. Ο ίδιος νόμος ισχύει και όταν ακόμα πρόκειται για φυσικά φαινόμενα: “Ήλιος ουχ υπερβήσεται μέτρα” λέει ο Ηράκλειτος, “ει δε μη, Ερινύες μιν Δίκης επίκουροι εξευρήσουσιν”.   Συλλογίζομαι πως δεν αποκλείεται ολωσδιόλου να ωφεληθεί ένας σύγχρονος επιστήμων, αν στοχαστεί τούτο το απόφθεγμα του Ίωνα φιλοσόφου. Όσο για μένα συγκινούμαι παρατηρώντας πως η συνείδηση της δικαιοσύνης είχε τόσο πολύ διαποτίσει την ελληνική ψυχή, ώστε να γίνει κανόνας και του φυσικού κόσμου. Και ένας από τους διδασκάλους μου (εννοεί τον Μακρυγιάννη), των αρχών του περασμένου αιώνα, γράφει: “…θα χαθούμε γιατί αδικήσαμε…” Αυτός ο άνθρωπος ήταν αγράμματος· είχε μάθει να γράφει στα τριανταπέντε χρόνια της ηλικίας του. Αλλά στην Ελλάδα των ημερών μας, η προφορική παράδοση πηγαίνει μακριά στα περασμένα όσο και η γραπτή. Το ίδιο και η ποίηση. Είναι για μένα σημαντικό το γεγονός ότι η Σουηδία θέλησε να τιμήσει και τούτη την ποίηση και όλη την ποίηση γενικά, ακόμη και όταν αναβρύζει ανάμεσα σ’ ένα λαό περιορισμένο. Γιατί πιστεύω πως τούτος ο σύγχρονος κόσμος όπου ζούμε, ο τυραννισμένος από το φόβο και την ανησυχία, τη χρειάζεται την ποίηση. Η ποίηση έχει τις ρίζες της στην ανθρώπινη ανάσα, και τι θα γινόμασταν αν η πνοή μας λιγόστευε; Είναι μια πράξη εμπιστοσύνης κι ένας Θεός το ξέρει αν τα δεινά μας δεν τα χρωστάμε στη στέρηση εμπιστοσύνης. Παρατήρησαν, τον περασμένο χρόνο γύρω από τούτο το τραπέζι, την πολύ μεγάλη διαφορά ανάμεσα στις ανακαλύψεις της σύγχρονης επιστήμης και στη λογοτεχνία· παρατήρησαν πως ανάμεσα σ’ ένα αρχαίο ελληνικό δράμα και ένα σημερινό, η διαφορά είναι λίγη. Ναι, η συμπεριφορά του  ανθρώπου δε μοιάζει να έχει αλλάξει βασικά. Και πρέπει να προσθέσω πως νιώθει πάντα την ανάγκη ν’ ακούσει τούτη την ανθρώπινη φωνή που ονομάζουμε ποίηση. Αυτή τη φωνή που κινδυνεύει να σβήσει κάθε στιγμή από στέρηση αγάπης και ολοένα ξαναγεννιέται. Κυνηγημένη, ξέρει πού να βρει καταφύγιο· απαρνημένη, έχει το ένστικτο να πάει να ριζώσει στους πιο απροσδόκητους τόπους. Γι’ αυτή δεν υπάρχουν μεγάλα και μικρά μέρη του κόσμου. Το βασίλειό της είναι στις καρδιές όλων των ανθρώπων της γης. Έχει τη χάρη να αποφεύγει πάντα τη συνήθεια, αυτή τη βιομηχανία. Χρωστώ την ευγνωμοσύνη μου στη Σουηδική Ακαδημία που ένιωσε αυτά τα πράγματα· που ένιωσε πως οι γλώσσες, οι λεγόμενες περιορισμένης χρήσης, δεν πρέπει να καταντούν φράχτες όπου πνίγεται ο παλμός της ανθρώπινης καρδιάς· που έγινε ένας Άρειος Πάγος ικανός: να κρίνει με αλήθεια επίσημη την άδικη μοίρα της ζωής, για να θυμηθώ τον Σέλεϋ, τον εμπνευστή, καθώς μας λένε, του Αλφρέδου Νόμπελ, αυτού του ανθρώπου που μπόρεσε να εξαγοράσει την αναπόφευκτη βία με τη μεγαλοσύνη της καρδιάς του. Σ’ αυτόν τον κόσμο, που ολοένα στενεύει, ο καθένας μας χρειάζεται όλους τους άλλους. Πρέπει ν’ αναζητήσουμε τον άνθρωπο, όπου κι αν βρίσκεται. Όταν, στο δρόμο της Θήβας, ο Οιδίπους συνάντησε τη Σφίγγα, κι αυτή του έθεσε το αίνιγμά της, η απόκρισή του ήταν: ο άνθρωπος. Τούτη η απλή λέξη χάλασε το τέρας. Έχουμε πολλά τέρατα να καταστρέψουμε. Ας συλλογιστούμε την απόκριση του Οιδίποδα.     Πηγή: www.lifo.gr

Οι καλύτερες εικονογραφήσεις των ιστοριών του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν Πρωτοπόροι της εικονογράφησης μέσα από τα βιβλία του αγαπημένου παραμυθά Πηγή: www.lifo.gr

Το βιβλίο The Fairy Tales of Hans Christian Andersen περιέχει 23 από τα πιο αγαπημένα παραμύθια του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, όπως «τα καινούρια ρούχα του βασιλιά» (ή αυτοκράτορα), «η μικρή γοργόνα», «το ασχημόπαπο» και άλλα.   Οι ιστορίες συνοδεύονται από μερικές από τις πιο όμορφες εικονογραφήσεις του Άντερσεν από καλλιτέχνες διαφόρων εθνικοτήτων, όπως Kay Nielsen, Harry Clarke, ο οποίος έχει αφήσει εποχή με τις εικονογραφήσεις για τον Έντγκαρ Άλαν Πόε και του νεαρού Μωρίς Σεντάκ.   Το Brainpickings έχει επιλέξει μερικές από τις πιο ωραίες εικονογραφήσεις που συνόδεψαν τα διάσημα παραμύθια από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.   1. Takeo Takei, 1928 2. Takeo Takei, 1928   3. Takeo Takei, 1928   4. Katharine Beverley, Elizabeth Ellender, 1929   5. Katharine Beverley, Elizabeth Ellender, 1929   6. Katharine Beverley, Elizabeth Ellender, 1929   7. Katharine Beverley, Elizabeth Ellender, 1929   8. Katharine Beverley, Elizabeth Ellender, 1929   9. Katharine Beverley, Elizabeth Ellender, 1929   10. Katharine Beverley, Elizabeth Ellender, 1929   11. Kay Nielsen Danish, 1924   12. Kay Nielsen, 1924   13. Theo van Hoytema, 1893   14. Theo van Hoytema, 1893   15. Josef Palecek, 1981   16. Georgi Ivanovich Narbut, 1912   17. Einar Nerman, 1923   18. Maurice Sendak, 1959   19. Eleanor Vere Boyle Πηγή: www.lifo.gr

Magnify Image

Magnify Image

Magnify Image

Magnify Image

Magnify Image

Magnify Image

Magnify Image

Magnify Image

Magnify Image

Magnify Image

Magnify Image

Magnify Image

Magnify Image


H μητέρα όλων των βιβλιοθηκών Book rooms στα βιβλία, στην πραγματικότητα και στην μεταμοντέρνα εκδοχή Πηγή: www.lifo.gr




  Αυτός ο μαγικός χώρος βρίσκεται στο σπίτι του καθηγητή συγκριτικής λογοτεχνίας Richard A. Macksey, ο οποίος διδάσκει στο πανεπιστήμιο John Hopkins στη Βαλτιμόρη. Κάποιοι τυχεροί φοιτητές έχουν δει ζωντανά αυτή την ονειρική σπηλιά βιβλίων σε διάφορα σεμινάρια που κάνει ο κύριος Macksey στο σπίτι του. Θα μπορούσε να πρωταγωνιστεί σε ταινία. Ή σε βιβλίο.   Βαλτιμόρη   Τα βιβλία που έχουν ως πρωταγωνιστές συγγραφείς μου αρέσουν ιδιαίτερα. Πρόκειται για μοναδική περίπτωση επαγγέλματος που δίνει τέτοια ευκαιρία-ο χειρουργός δε μπορεί να χειρουργήσει τον εαυτό του προκειμένου να γιατρέψει έναν παθόντα. Ο συγγραφέας, όμως, μπορεί.   Το βασικότερο αξεσουάρ ενός συγγραφέα, η βιβλιοθήκη, συχνά παίζει το ρόλο φόντου  στην πλοκή (εκεί γίνονται κρυφές συζητήσεις, δολοφονίες) ή συμβολίζει αυτά που δε λέγονται εύκολα με λόγια (την τάση απομόνωσης του κατοίκου ή την επιδειξιμανία του). Σε μία περίπτωση μάλιστα είναι πρωταγωνίστρια, είναι σχεδόν ζωντανή:     Η βιβλιοθήκη του μοναστηριού στο βιβλίο «το όνομα του Ρόδου» συμβολίζει την ίδια τη ζωή, ή έναν τρόπο να τη βλέπει κανείς. «Η βιβλιοθήκη  προστατεύει τον εαυτό της, είναι ατελείωτη όπως η αλήθεια που στεγάζει, απατηλή όπως και το ψεύδος που συντηρεί. Είναι ένας πνευματικός λαβύρινθος, είναι ένας επίγειος λαβύρινθος. Μπορείς να μπεις αλλά μπορεί να μην βγεις» λέει ο Άμπο στον Γουίλιαμ, προειδοποιώντας γι’ αυτό το μυστήριο μέρος, στο οποίο δεν επιτρέπεται η είσοδος. Ο πρωταγωνιστής όχι μόνο καταφέρνει να μπει, αλλά να σχεδιάσει και την κάτοψή της:     Στην πεζή (όχι και τόσο) πραγματικότητα, η βιβλιοθήκη είναι ένα κάστρο που βρίσκεται στην περιοχή Apulia της νότιας Ιταλίας. Χτίστηκε γύρω στο 1240 και η μορφή του ήταν η πηγή έμπνευσης για το όνομα του Ρόδου:     Αν δεν έχετε διαβάσει το βιβλίο, είμαι σίγουρη ότι έχετε δει την ταινία, οπότε δεν θα σας ταράξω αν σας πω ότι η περίφημη βιβλιοθήκη στο τέλος του βιβλίου καίγεται ολοσχερώς. Αυτό μου θυμίζει μία άλλη ιστορία (αληθινή). Πριν από πολλά πολλά χρόνια, δύο φίλοι που μάλωναν μονίμως σαν γηραλέο ζευγάρι (ακόμα το κάνουν) βρισκόταν για άλλη μία φορά στη μέση ενός έντονου καβγά. Κάποια στιγμή ο ένας είπε μία εξαιρετική χοντράδα στον άλλον, η οποία προκάλεσε μερικά δευτερόλεπτα σιωπής. Ο θιγμένος απάντησε: «ο δολοφόνος είναι ο τυφλός». Δε χρειάζεται να σας πω τι διάβαζε ο θρασύς της ιστορίας εκείνη την εποχή.       Η βίλα των παπύρων   Η μόνη υπαρκτή βιβλιοθήκη του αρχαίου κόσμου βρίσκεται μέσα στη βίλα του πεθερού του Καίσαρα,  Lucius Calpurnius Piso Ceasoninus, η οποία λειτουργούσε ως εξοχική κατοικία. Στην ιστορία έμεινε όμως ως «η βίλα των παπύρων» από το μεγάλο αριθμό παπύρων που βρέθηκαν σε ένα ειδικό δωμάτιο, την βιβλιοθήκη, και τους διάσπαρτους παπύρους σε όλο το σπίτι. Η τεράστια βιβλιοθήκη προσέλκυε τους λόγιους απ’ όλη τη ρωμαϊκή αυτοκρατορία και ήταν ένα κέντρο μάθησης. Οι σφιχτά τυλιγμένοι πάπυροι από καλάμι, σε σχήμα κυλίνδρου που βρέθηκαν είναι απανθρακωμένοι, αλλά οι σύγχρονες επιστημονικές μέθοδοι και τεχνικές, κάνουν δυνατό να διαβαστούν τα αρχαία αυτά βιβλία. Οι πάπυροι περιέχουν λογοτεχνικά και φιλοσοφικά κείμενα στα ελληνικά και στα λατινικά, ενώ τα περισσότερα ανήκουν σε φιλοσόφους που ασπάζονταν τις απόψεις του Επίκουρου.   Θα μπορούσα να σας περιγράψω πως ήταν η βίλα και πως ήταν η βιβλιοθήκη αλλά δε χρειάζεται: χάρη σ’ ένα υπερφίαλο πνεύμα με συγκλονιστικά πολλά λεφτά, η βίλα των Παπύρων ξαναχτίστηκε σύμφωνα με τα αρχικά σχέδια και με υλικά από την Ιταλία. Ο μεγιστάνας Getty, ο οποίος πολλαπλασίασε την τεράστια περιουσία του πατέρα του μέσω μπίζνες πετρελαίου, έχτισε μία ρέπλικα της ρωμαϊκής βίλας στο Μαλιμπού της Καλιφόρνια, προκειμένου να στεγάσει την τεράστια συλλογή αρχαίων αντικειμένων ελληνικής και ρωμαϊκής εποχής που είχε στην κατοχή του ενώ ο ίδιος έμενε στη Αγγλία.   . Δεν είδε ποτέ από κοντά το τελικό αποτέλεσμα.     Τώρα το μουσείο ανήκει στο ίδρυμα Getty (στη διαθήκη του ο Getty άφησε αρκετά λεφτά για να συντηρηθεί το μουσείο, να δημιουργηθεί ένα συμβούλιο και να συνεχίσει να επεκτείνεται- τώρα υπάρχει και δεύτερο μουσείο το οποίο στεγάζει σύγχρονη τέχνη) και είναι ανοιχτό σε επισκέπτες.     


Η βίλα των παπύρων Πηγή: www.lifo.gr















Πηγή: www.lifo.gr


Μήνυμα του Μπρεχτ προς τους νέους…

diaforetiko.gr : 525172 10151626125703185 1367587288 n Μήνυμα του Μπρεχτ προς τους νέους...
Εσείς οί νέοι άνθρωποι των εποχών πού έρχονται
Καί της καινούργιας χαραυγής πάνω στίς πολιτείες
Πού δέ χτίστηκαν ακόμα, καί σεις
Πού δέ γεννηθήκατε, άκούστε τώρα
Τη φωνή τή δική μου, πού πέθανα
Όχι δοξασμένα….Αλλά
Σάν τόν αγρότη πού δέν όργωσε τό χωράφι του
Καί τόν χτίστη πού ξετσίπωτα τό ‘βαλε στά πόδια
Σάν είδε την τρύπια στέγη,Έτσι κ’ εγώ,
Δέ βάδισα μέ τήν εποχή μου, ξόδεψα τίς μέρες μου,
Καί τώρα πρέπει νά σας παρακαλέσω
Νά πείτε εσείς αυτά πού δέν ειπώθηκαν,
Νά κάνετε αυτά πού δέν έγιναν, καί μένα
Γρήγορα νά μέ ξεχάσετε, σας παρακαλώ,
Γιά νά μήν παρασύρει καί σας
Τό δικό μου κακό παράδειγμα.Αχ, γιατί κάθησα στων στείρων τό τραπέζι
Τρώγοντας τό φαΐ
Πού αυτοί δέν ετοίμασαν;
Αχ, γιατί ξόδεψα τά καλύτερα μου λόγια
Στη δική τους
Άσκοπη κουβέντα. Έξω όμως
Διάβαιναν οι άδίδαχτοι
Διψασμένοι νά μάθουν.Αχ, γιατί
Τά τραγούδια μου δέν υψώνονται στά μέρη εκείνα
Πού θρέφουν τίς πολιτείες, εκεi
Πού ναυπηγούνται τά καράβια;
Γιατί δέν υψώνονται
Απ’ τίς γρήγορες ατμομηχανές
Σάν τόν καπνό
Πού αφήνουν πίσω τους στόν ορίζοντα;
Γιατί ο δικός μου λόγος
Είναι σταχτη και μεθυσμένου παραλήρημα στο στόμα
Εκείνων πού είναι χρήσιμοι καί δημιουργικοί.
Ούτε μιά λέξη
Δέν ξέρω νά πω σέ σας, γενιές των εποχών πού έρχονται,
Μήτε μιά υπόδειξη δε θά μπορούσα νά σάς κάνω
Μέ δάχτυλο τρεμάμενο,
Γιατί πώς τό δρόμο νά δείξει
Αυτός πού δέν τόν διάβηκε!
Γι αυτό σε μένα που τη ζωή μου
Έτσι σπατάλησα άλλο δέ μένει
Παρά νά σας ζητήσω
Νά μή δώσετε προσοχή σε λέξεις
Πού βγαίνουν άπό τό δικό μας
Σάπιο στόμα, μήτε καί συμβουλή
Καμιά νά μή δεχτείτε
Απ’ αυτούς πού στάθηκαν τόσο ανίκανοι,
Αλλά μόνοι σας ν’ αποφασίσετε
Ποιό τό καλό γιά σάς καί τί σάς βοηθάει
Τόν τόπο νά χτίσετε πού εμείς αφήσαμε
Νά ρημάξει σάν τήν πανούκλα,
Καί γιά νά κάνετε τίς πολιτείες
Κατοικήσιμες.
Μπέρτολτ Μπρεχτ

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

.ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΛΟΙΠΟΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ...!!!!!

TA XΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΝΑΙ ΗΡΘΑΝ..ΠΛΗΣΙΑΖΟΥΝ ΣΕ 5 ΜΕΡΕΣ...ΕΓΩ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΥΧΗΘΩ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ,ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ,ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠ ΟΛΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ,ΜΕ ΗΡΕΜΙΑ,ΞΕΓΝΟΙΑΣΙΑ,ΕΛΠΙΔΑ,ΟΝΕΙΡΑ..ΠΟΛΛΑ ΟΝΕΙΡΑ,ΠΟΛΛΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ...ΠΟΛΥ ΑΓΑΠΗ..ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΔΕΙΧΝΕΤΕ ΜΕΡΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ...ΜΕΡΕΣ ΖΕΣΤΑΣΙΑΣ,ΑΓΑΠΗΣΙΑΡΙΚΗΣ ΔΙΑΘΕΣΗΣ..ΝΑ ΤΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΟΣΟ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ..ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΤΑ ΠΕΡΣΥΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΦΕΤΙΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΠΟ ΕΣΑΣ...ΑΣ ΒΑΛΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΟΤΙ ΜΑΣ ΣΤΕΝΑΧΩΡΕΙ ΚΑΙ ΜΑΣ ΠΛΗΓΩΝΕΙ,ΚΑΙ ΑΣ ΑΠΟΛΑΥΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΜΕ...ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΛΟΙΠΟΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ...!!!!!



Καρδιά μου από Δευτέρα σε Δευτέρα
Μήνες τώρα νύχτα μέρα
Σε σκέφτομαι
Και πάω να τρελαθώ
Καρδιά μου ο χρόνος σαν νεράκι τρέχει
Πίσω γυρισμό δεν έχει
Κι ό,τι ζούμε
Είναι μοναδικό

Για αυτό και μην αργείς
Έλα αμέσως κοντά μου
Κι άλλο μόνη
Μη μ’ αφήνεις καρδιά μου

Χριστούγεννα όπου να `ναι φτάνουν
Και τα κλάματα με πιάνουν

Που δεν μπορώ
Μαζί σου
Να `μαι εγώ

Βλέπω τον Αϊ Βασίλη
Να μου χαμογελάει
Κι η έλλειψη σου 
Δυο φορές με πονάει

Χριστούγεννα ήρθαν πάλι
Μα είσαι πάλι
Μακριά μου
Αχ και να σε είχα εδώ μωρό μου
Στο πλευρό μου
Αγκαλιά μου
Ναι Χριστούγεννα ήρθαν πάλι
Μα είσαι πάλι 
Μακριά μου
Μόνο εσένα έχω μωρό μου
Στο μυαλό μου
Στην καρδιά μου

Xριστούγεννα, Χριστούγεννα
Ευτυχισμένα
Δε γίνονται, δε γίνονται
Χωρίς εσένα
Χριστούγεννα, Χριστούγεννα
Ευτυχισμένα
Δε γίνονται καρδούλα μου
Χωρίς εσένα

Γυρνάω στους δρόμους μόνη και χαζεύω
Βλέπω ανθρώπους και ζηλεύω
Που φαίνονται
Γεμάτοι από χαρά
Πιασμένα χέρι χέρι ζευγαράκια
Καθισμένα σε παγκάκια
Πονάει πολύ
Απόψε η μοναξιά



Αχ, για να γεννηθείς εσύ κι εγώ Γι' αυτό, για να σε συναντήσω Γι' αυτό έγινε ο κόσμος μάτια μου Γι' αυτό, για να σε συναντήσω

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ ΚΟΜΜΑΤΙΑ...ΕΝΑΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ..ΜΕ ΒΑΘΥ ΝΟΗΜΑ ΛΕΜΕ...
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΛΟΙΠΟΝ ΣΤΟ ΜΩΡΟ ΜΟΥ...ΣΤΟΝ ΕΡΩΤΑ ΜΟΥ...ΠΟΥ ΜΕ ΕΚΑΝΕ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΝΙΩΘΩ ΤΑ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΝΙΩΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ... <3

Αχ, για να γεννηθείς εσύ κι εγώ 
Γι' αυτό, για να σε συναντήσω 
Γι' αυτό έγινε ο κόσμος μάτια μου 
Γι' αυτό, για να σε συναντήσω 



Κάθισε εδώ κοντά μου 
Μου 'λειψες ξαφνικά 
Έτσι όπως πέφτει ο ήλιος 
Χτυπάει η μοναξιά 
Μείνε λιγάκι ακόμα 
Κάτι έχω να σου πω 
Να πάρει ο αέρας χρώμα 

Αχ, για να γεννηθείς εσύ κι εγώ 
Γι' αυτό, για να σε συναντήσω 
Γι' αυτό έγινε ο κόσμος μάτια μου 
Γι' αυτό, για να σε συναντήσω 

Δεν έχει αρχή και τέλος 
Δεν έχει μέτρημα 
θάλασσα που κυλάει 
αυτό το αίσθημα 
στο πιο βαθύ σκοτάδι 
στη δυνατή βροχή 
γιορτάζει η αγάπη, 
γιορτάζει η αγάπη 
της νύχτας το σκοτάδι 
φωτίζει το φιλί

ΠΟΣΟ ΑΛΗΘΙΝΟ ...

Φωτιά στο πολιτικό σκηνικό βάζει διαρροή δημοσκόπησης της βρετανικής πρεσβείας - See more at: http://www.toxwni.gr/ellada/item/9747-fotia-sto-politiko-skiniko-bazei-diarroi-dimoskopisis-tis-bretanikis-presbeias#.UrQKh_RdWaw

Φωτιά στο πολιτικό σκηνικό βάζει διαρροή δημοσκόπησης της βρετανικής πρεσβείας
Νέα διαρροή μυστικής δημοσκόπησης σημειώθηκε τα τελευταία εικοσιτετράωρα από αγγλοσαξωνική πρεσβεία - μετά από αυτή της αμερικανικής - και πιο συγκεκριμένα της βρετανικής πρεσβείας. Είναι η δεύτερη δημοσκόπηση των Βρετανών που διαρρέεται την τελευταία εβδομάδα.

Η διαρροή έγινε με τον ίδιο τόπο, σε ιστότοπο γεωστρατηγικού αναλυτή με καλές σχέσεις και με τις δύο πρεσβείες, τον δρ. Α.Δρούγο και τα αποτελέσματα είναι άκρως εντυπωσιακά αφού φαίνεται να παγιώνει την δεύτερη θέση στις προτιμήσεις των ψηφοφόρων ο Λαϊκός Σύνδεσμος-Χρυσή Αυγή!.
Συγκεκριμένα η δημοσκόπηση εμφανίζει στην εκλογική επιρροή να προηγείται ο ΣΥΡΙΖΑ με 27,5%, να ακολουθεί η ΧΑ με 18%, τρίτο κόμμα η ΝΔ με 17%, οι ΑΝΕΛ στο 5.5%,το ΚΚΕ στο 7,5% και το ΠΑΣΟΚ να εισέρχεται οριακά στην Βουλή με 3,5%.
Είναι γεγονός ότι οι δημοσκοπήσεις των πρεσβειών είναι πολύ πιο έγκυρες από τις έρευνες - ανέκδοτα που πραγματοποιούνται κατόπιν παραγγελιών από τα κανάλια και τις εφημερίδες γιατί δεν έχουν το κίνητρο να "φορμαριστούν" τα αποτελέσματα.
Σε οποιαδήποτε περίπτωση όλοι συμφωνούν στο διψήφιο νούμερο σε ότι αφορά την εκλογική επιρροή της ΧΑ όποτε και αν γίνουν εκλογές από τώρα μέχρι τον Μάϊο.
Το κόμμα δεν δείχνει να κάμπτεται, αν και θα πρέπει να δούμε στο επόμενο κύμα προφυλακίσεων που πιθανότατα θα έρθει και στην πρσπάθεια να τεθούν εκτός νόμου κόμμα και υποψήφιοι πώς θα αντιδράσει...
Το ερώτημα είναι αν όντως η ΧΑ είναι σε τέτοια υψηλά επίπεδα ή αν επίτηδες διαρρέεται μια τέτοια εικόνα για να συναπιστούν οι συνητηρητικοί ψηφοφόροι, όχι τόσο από την άνοδο της ΧΑ, αλλά από την τεράστια διαφορά που καταγράφεται υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ.
Πάντως μια τέτοια Βουλή θα είχε μόνο μία διέξοδο: Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και ΑΝΕΛ. Πάντως, έτσι όπως διαγράφεται η κατάσταση (το ΠΑΣΟΚ σε όλες τις σοβαρές δημοσκοπήσεις παρουσιάζει εκλογική επιρροή από το 3 μέχρι το 5% μάξιμουμ). Με την ΔΗΜΑΡ εκτός Βουλής, το βέβαιο είναι ότι θα επιδιωχθεί να υπάρξει μια σύμπλευση.
Το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών θα κρίνει τί είδους σύμπλευση θα υπάρξει και με ποιον. Γιατί η ΔΗΜΑΡ είναι διχασμένη: Η μισή θέλει να πάει με το ΠΑΣΟΚ και η άλλη μισή με τον ΣΥΡΙΖΑ.
Εν πάση περιπτώσει, είναι πολύ πιθανό τα ποσοστά να είναι έτσι από την στιγμή που η ΝΔ έχει τεράστια πίεση σε ότι αφορά την εκλογική της επιρροή ότι και να λένε οι "επί παραγγελία" δημοσκοπήσεις
Στην προηγούμενη δημοσκόπηση της αμερικανικής πρεσβείας εμφανιζόταν το ΠΑΣΟΚ στο 2,9%, ο ΣΥΡΙΖΑ στο 23,5% στην πρόθεση ψήφου, επίσης δεύτερο κόμμα ο Λαϊκός Σύνδεσμος, με ποσοτό 17,5%, με την ΝΔ να ακολουθεί στο 13,5%! Το ΚΚΕ εμφανίζόταν στο 5,5% και οι ΑΝΕΛ στο 4,5%, ενώ εκτός Βουλής φαινόταν και τότε η ΔΗΜΑΡ με ποσοστό 2,2%.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
- See more at: http://www.toxwni.gr/ellada/item/9747-fotia-sto-politiko-skiniko-bazei-diarroi-dimoskopisis-tis-bretanikis-presbeias#.UrQKh_RdWaw

Ψυχοσωματικά προβλήματα: Όταν η ψυχή πονάει, το σώμα… μιλάει!

diaforetiko.gr : Soul Pain by active style 600x450 Ψυχοσωματικά προβλήματα: Όταν η ψυχή πονάει, το σώμα… μιλάει!
Τελευταία, όλο και περισσότεροι είναι εκείνοι που καταλήγουν στον γιατρό τους, εξαιτίας κάποιας ενόχλησης, για να πάρουν την απάντηση, μετά από σειρά εξετάσεων, πως πρόκειται για κάτι …ψυχολογικό! Τι είναι αυτό που προκαλεί τόσο έντονα σωματικά συμπτώματα; Πιθανότατα είναι τα δεκάδες ερωτήματα που το μυαλό αδυνατεί να απαντήσει….
Πόσες φορές, έχουμε νιώσει έναν κόμπο στο λαιμό, όταν δεν μπορούμε να εκφράσουμε κάτι που μας απασχολεί έντονα; Η Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια, κυρία Βασιλική Κ. Μαργέτη, εξηγεί πως το σώμα μας, επηρεάζεται από το τι νιώθουμε και σκεφτόμαστε και πως όταν η ψυχή πονά, αλλά το στόμα σιωπά, το σώμα μας αναλαμβάνει να μας δείξει ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά…
Όσο απίστευτο και αν ακούγεται, το σώμα μας… μιλάει! Κάποιες φορές περισσότερο, άλλες λιγότερο, αλλά πάντα για τον ίδιο λόγο. Θέλει να μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε τι το ενοχλεί και τι το ευχαριστεί. Το ακούμε όμως;
Δυστυχώς όχι τόσο συχνά. Αν το ακούγαμε, ο πόνος στην κοιλιά, η δύσπνοια, το τρέμουλο και η ταχυκαρδία που αντιμετωπίζουν πολλά άτομα στην καθημερινότητά τους θα είχαν εξαφανιστεί. Σωματικά συμπτώματα που μας κάνουν την ζωή δύσκολη, που επιμένουν με την ίδια ένταση, παρόλο που όλες οι εξετάσεις έχουν βγει “καθαρές”. Τότε, πολύ εύλογα αναρωτιόμαστε το εξής: Αφού κανένα παθολογικό αίτιο δεν ευθύνεται για την κατάστασή μου, γιατί «πονάω»; Η απάντηση κρύβεται στο μπαούλο των συναισθημάτων μας. Τα συναισθήματά μας επηρεάζουν κάθε κύτταρο του σώματός μας και όχι μόνο τις σκέψεις και τη διάθεσή μας. Αναλόγως με το αν τα συναισθήματά μας είναι θετικά ή αρνητικά, επηρεάζουν όλη τη χημεία του σώματός μας, με αποτέλεσμα την ενδυνάμωση ή την αποδυνάμωση της υγείας μας. Καθώς λοιπόν το σώμα μας επηρεάζεται, αρχίζει να μας δίνει κάποια σωματικά συμπτώματα, αρχίζει δηλαδή να μας μιλάει.
diaforetiko.gr : psixosomatika 610x225 Ψυχοσωματικά προβλήματα: Όταν η ψυχή πονάει, το σώμα… μιλάει!

Ο κόσμος των ψυχοσωματικών

Η παραπάνω κατάσταση αναφέρεται συχνά με τον όρο «ψυχοσωματικά». «Ψυχοσωματικά ονομάζονται τα σωματικά συμπτώματα που δεν οφείλονται σε κάποια οργανική ή παθολογική αιτία, η ένταση όμως και ο τρόπος που εκδηλώνονται, είναι παρόμοια με τη φύση των συμπτωμάτων που προκαλούνται από μια βιολογική ασθένεια. Τα ψυχοσωματικά αποτελούν ένα μέσο έκφρασης των καταπιεσμένων δυσάρεστων συναισθημάτων και των ψυχολογικών συγκρούσεων/αδιεξόδων του ατόμου, μέσα από το σώμα», εξηγεί η ψυχολόγος κυρία Βασιλική Μαργέτη. Μια περίπτωση τέτοιων συγκρούσεων, σχετίζεται με όσα θέλει να κάνει κάποιος, αλλά δεν μπορεί ή δεν πρέπει. Σαν συνέπεια, νιώθει μεγάλη καταπίεση, άγχος και στην προσπάθειά του να καταπολεμήσει τη θέλησή του, την καταπνίγει, την «ξεχνάει», ή πείθει τον εαυτό του πως την έχει ξεπεράσει. Τότε, το σωματικό σύμπτωμα χτυπάει σαν ξεχασμένο ξυπνητήρι, προκειμένου να μας αφυπνίσει. Όσο και να καταπιέσουμε τα συναισθήματά μας, είναι μαθηματικά βέβαιο πως αυτά θα βρουν την έξοδο κινδύνου, όσο επώδυνη και αν είναι αυτή για τον οργανισμό μας. Το μυαλό ξεχνάει, το σώμα ποτέ…
Σε κάθε περίπτωση, είναι πολύ σημαντικό να διερευνάται το αίτιο έκλυσης αυτών των συμπτωμάτων, με τη βοήθεια του ιατρού, ώστε να αποκλειστεί η πιθανότητα κάποιας ασθένειας.

Αύξηση της συχνότητας

Τα τελευταία χρόνια, έχει παρατηρηθεί αύξηση στα ψυχοσωματικά συμπτώματα. Ποιος είναι ο λόγος; Η ειδικός εξηγεί ότι «τα αίτια για την εμφάνιση των ψυχοσωματικών συμπτωμάτων είναι, όπως στις περισσότερες ψυχικές ασθένειες, πολυπαραγοντικά. Αυτό σημαίνει ότι συμβάλλουν περισσότεροι από ένας παράγοντες στη γέννηση και στη συντήρησή τους. Το άγχος εκτιμάται ότι αποτελεί έναν από τους πιο βασικούς παράγοντες που πυροδοτούν τα ψυχοσωματικά συμπτώματα, διότι επηρεάζει σημαντικά το κεντρικό νευρικό σύστημα, το ταλαιπωρεί, στέλνοντας άσκοπα «σήματα συναγερμού» και απορρυθμίζει τις βιολογικές λειτουργίες του σώματος, με αποτέλεσμα το άτομο να δυσλειτουργεί. Συμπερασματικά, αν παρατηρήσει κανείς προσεκτικά τη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου μέσα στην περίοδο της «πολυμορφικής» κρίσης (αξιών, θεσμών, οικονομίας), θα διαπιστώσει ότι υπάρχει μια πληθώρα αγχογόνων ερεθισμάτων, π.χ. η ανεργία ή η αίσθηση της ξαφνικής απώλειας που το άτομο καλείται να αντιμετωπίσει, το γεγονός ότι το άτομο αρκετές φορές επενδύει τα μέγιστα, για να πετύχει τα ελάχιστα. Οι συνθήκες αυτές, αφενός αυξάνουν το άγχος για επιβίωση, αφετέρου καλλιεργούν συναισθήματα ματαίωσης, απαξίας, θλίψης και απογοήτευσης».

Ακούγοντας το σώμα μας…

Κάθε εξωτερικό ερέθισμα μας δημιουργεί συναισθήματα. Συναισθήματα, που δεν είναι πάντα ευχάριστα. Μάλιστα, όσο πιο δυσάρεστα είναι, τόσο προσπαθούμε να τα απωθήσουμε. Τι ακριβώς απωθούμε όμως; Ένα κομμάτι του εαυτού μας; Γιατί το σώμα μας προσπαθεί να μας θυμίσει πράγματα που θέλουμε να ξεχάσουμε; Σύμφωνα με την κυρία Μαργέτη, η σχέση σώματος και ψυχής, που μελετάται από τους φιλοσόφους, μέχρι και τους σύγχρονους ερευνητές, είναι μια σχέση αλληλεπίδρασης. Αυτό φαίνεται στις περιπτώσεις όπου το σώμα νοσεί από μια βιολογική ασθένεια και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η ψυχολογία (διάθεση – συναισθήματα) να επηρεάζεται αρνητικά. Ισχύει ωστόσο και το αντίστροφο! Θα πρέπει λοιπόν να δούμε τα ψυχοσωματικά συμπτώματα ως τη φωνή της ψυχής μας, η οποία εξωτερικεύεται μέσα από το σώμα, μιας και δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Στην περίπτωση που το άτομο δεν συμπεριφέρεται προληπτικά και αναβάλλει την επίλυση των ψυχολογικών του δυσκολιών, η ψυχή χρησιμοποιεί τα ψυχοσωματικά συμπτώματα σαν «υπενθύμιση» για κάτι που έχει μείνει πίσω και χρειάζεται να αλλάξει ή να διορθωθεί. «Άλλες φορές, το σύμπτωμα αποτελεί μια αντίδραση σε μια κακώς κείμενη ή/και απειλητική συνθήκη. Για παράδειγμα, ο εμετός ή ο πόνος στην κοιλιά ενός παιδιού κάθε πρωί πριν πάει στο σχολείο, είναι μια αντίδραση στον φόβο για τη δασκάλα ή στην κοροϊδία των συμμαθητών του ή στο γεγονός ότι δεν έχει προετοιμαστεί επαρκώς».

Ο πόνος δεν είναι τυχαίος

Κάποιοι άνθρωποι υποφέρουν από σπαστική κολίτιδα, άλλοι από πονοκεφάλους, άλλοι από κρίσεις πανικού. Η ψυχολόγος σημειώνει ότι «το όργανο ή το σύστημα του σώματος, στο οποίο εκδηλώνονται τα ψυχοσωματικά συμπτώματα είναι συχνά αυτό στο οποίο το άτομο έχει μια ευαισθησία. Είναι πολύ πιθανό να υπάρχει ένας κληρονομικός παράγοντας που να εξηγεί την ευαλωτότητα του συγκεκριμένου σημείου του σώματος. Για παράδειγμα, η σπαστική κολίτιδα ή οι πόνοι στο στομάχι ως αποτέλεσμα του άγχους, είναι πιθανό να είναι συμπτώματα που να μοιράζονται συγγενικά πρόσωπα (π.χ. μητέρα και κόρη)».
diaforetiko.gr : homeimg Ψυχοσωματικά προβλήματα: Όταν η ψυχή πονάει, το σώμα… μιλάει!

Ψυχική ισορροπία για καλύτερη υγεία

Η ψυχή και το σώμα αποτελούν ένα ενιαίο και αδιάσπαστο σύνολο. Όταν πάσχει το ένα, μοιραία συμπαρασύρει και το άλλο, γι’ αυτό και έχει πολύ μεγάλη σημασία η αναζήτηση της ισορροπίας. Σύμφωνα με την κυρία Μαργέτη, «η ψυχοθεραπεία είναι απαραίτητη, πριν ακόμη το άτομο εμφανίσει έκπτωση στη λειτουργικότητά του. Με τη βοήθεια του θεραπευτή:
  • Θα πρέπει να παρατηρήσει προσεκτικά την καθημερινότητά του και τα θέματα που τον απασχολούν ή τον δυσκολεύουν περισσότερο
  • Να ελέγξει τις προσωπικές του αντοχές σε στρεσογόνους παράγοντες.
  • Να εντοπίσει τις αιτίες που πυροδοτούν το στρες του.
  • Να ακολουθήσει ένα Πρόγραμμα Διαχείρισης Στρες, που θα ανταποκρίνεται στις δικές του προσωπικές ανάγκες».
Η ψυχοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο στην αντιμετώπιση των ψυχοσωματικών προβλημάτων, ενώ ταυτόχρονα ανοίγει τον δρόμο για τη βελτίωση της ψυχικής, σωματικής και πνευματικής υγείας ενός ατόμου.
Συνοψίζοντας, είναι σημαντικό να μην αγνοείτε τα σημάδια που το σώμα σας δείχνει, γιατί το μόνο που καταφέρνετε με αυτόν τον τρόπο είναι να αφήνετε την αιτία που έχει δημιουργήσει τον πόνο να δυναμώνει και να συνεχίζει να δρα ύπουλα εις βάρος του εαυτού σας…

Πού «χτυπούν» τα ψυχοσωματικά;

  • Στο καρδιαγγειακό σύστημα (ταχυκαρδία, τσιμπήματα στο στήθος, φτερουγίσματα στην καρδιά)
  • Στο πεπτικό σύστημα (σφίξιμο στο στομάχι, σπαστική κολίτιδα, αναγωγές του γαστρικού περιεχομένου, καούρα, σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου)
  • Στη σεξουαλική λειτουργία (δυσκολία στύσης, δυσπαρευνία,  ανοργασμικότητα)
  • Στις διατροφικές συμπεριφορές (ανορεξία, αυξημένη όρεξη, βουλιμία)
  • Στο μυοσκελετικό σύστημα (οσφυαλγία)
  • Στο αναπνευστικό σύστημα (ταχύπνοια, δύσπνοια)
  • Στο ενδοκρινολογικό και νευρικό σύστημα
  • Διάφορες δερματολογικές παθήσεις (έκζεμα, τριχοφάγος, λεύκη)
Συνέντευξη της ψυχολόγου – ψυχοθεραπεύτριας Βασιλικής Κ. Μαργέτη 
http://www.psy-therapy.gr/

Νονοι και δωρα (ιδεες)

  Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...