Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014

O Γλέζος απαντά στον Γκάουκ



Απάντηση, μέσω του realfm 97,8 και της εκπομπής του Νίκου Χατζηνικολάου, έδωσε ο Μανώλης Γλέζος στη δήλωσή του Γερμανού προέδρου Γιόακιμ Γκάουκ ότι «δεν αρνούμαστε το ηθικό χρέος σχετικά με τις επανορθώσεις».

«Αυτά δεν στέκουν. Τι θα πει ηθικό χρέος; Γιατί να νιώθουν ηθικό χρέος μονάχα απέναντί μας; Το ηθικό χρέος απέναντι στις άλλες χώρες μεταφράστηκε έμπρακτα με το να δώσουν αυτά που καταλόγισαν οι άλλοι. Δεν το καταλόγισα εγώ. Είναι καταλογισμένο, δεν χωρά καμία αμφισβήτηση. Ούτε το αναγκαστικό δάνειο.

Μιλούν μερικοί για το ύψος. Το θέμα είναι “υπάρχει αναγκαστικό δάνειο ή δεν υπάρχει”. Το ύψος θα το βρούμε», τόνισε το ιστορικό στέλεχος της Αριστεράς.

Ο κ. Γλέζος εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα θέσει το θέμα στον Γερμανό ομόλογό του.

«Και ο Παπούλιας θα το θέσει, το περιμένω και πιστεύω ότι θα τεθεί από την πλευρά της κυβέρνησης», ανέφερε.

ΑΚΟΥΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ ΣΤΟΝ realfm 97,8 Ο Μ. ΓΛΕΖΟΣ

«Δεν διεκδίκησαν ποτέ και τίποτε». Το βαρυσήμαντο άρθρο του Μανώλη Γλέζου στη Realnews

Στο στόχαστρο 200.000 δανειολήπτες



Στην άρνηση της τρόικας σκοντάφτει η ρύθμιση για 200.000 δανειολήπτες που έχουν πάρει στεγαστικά δάνεια με επιδότηση επιτοκίου από τον πρώην Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας.

Τα εγκλωβισμένα νοικοκυριά περιμένουν από το περασμένο καλοκαίρι να υπάρξει μέριμνα και γι' αυτούς, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους υπόλοιπους δανειολήπτες.

Η ΓΣΕΕ σε επιστολή της ζητά την παρέμβαση της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών, ώστε να προχωρήσουν οι τράπεζες στην επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων.

Οι τράπεζες από την πλευρά τους όχι μόνο δεν είναι αρνητικές αλλά όπως χαρακτηριστικά σημειώνουν πηγές της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών, «περιμένουν να δοθεί το "πράσινο φως", για να προχωρήσουν σε ρυθμίσεις χωρίς να χαθεί η επιδότηση του επιτοκίου. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρξει τροποποίηση του νόμου, θέμα που είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Εργασίας».

Το υπουργείο έχει επεξεργαστεί παρέμβαση σε δύο επίπεδα. Και «ανανέωση» της ρύθμισης που είχε γίνει για τα δάνεια που είχαν χορηγηθεί απευθείας μέσω ΟΕΚ και ψήφιση ρύθμισης για όσους έχουν χρηματοδοτηθεί από τράπεζα με επιδότηση επιτοκίου από τον ΟΕΚ. Ομως η τρόικα μπλοκάρει τα σχέδια αυτά.

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι όλα τα δάνεια που χορηγήθηκαν μέσω ΟΕΚ είχαν υποχρεωτικά 15ετή διάρκεια, το κεφάλαιο στην πράξη δεν υπερέβαινε τα 120.000-130.000 ευρώ, ενώ ο Οργανισμός επιδοτούσε το επιτόκιο με ποσοστό 50% έως και 100%, ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση του δανειολήπτη.

Ενδεικτικά, για δάνειο 120.000 ευρώ ο τόκος σήμερα είναι 170 ευρώ καθώς το επιτόκιο είναι 2,4% (0,25% το επιτόκιο της ΕΚΤ συν περιθώριο 2,15%). Από τα 170 ευρώ, η επιδότηση για κάποιον που δικαιούνταν ποσοστό 65% ανέρχεται στα 130 ευρώ και μόλις τα 40 επιβαρύνουν τον δανειολήπτη. 

Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι οι τόκοι, αλλά η μικρή διάρκεια αποπληρωμής, που ανεβάζει κατακόρυφα το ύψος της μηνιαίας δόσης. Συγκεκριμένα: ο δανειολήπτης του παραδείγματος για δάνειο ύψους 120.000 ευρώ, παρά την επιδότηση του επιτοκίου πληρώνει μηνιαία δόση 756 ευρώ. Μόλις ολοκληρωθεί η περίοδος της επιδότησης, τότε η δόση του θα εκτοξευτεί στα 900 ευρώ.

Οι δανειολήπτες ζητούν να επιτραπεί η επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής σε 20 ή 25 χρόνια, χωρίς όμως να θιγεί η επιδότηση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι δικαιούχοι του ΟΕΚ «χωρίζονται» σε δύο κατηγορίες:

Περίπου 97.000 έχουν ενεργά δάνεια με επιδότηση επιτοκίου και 80.000 έως 100.000 είτε έχουν χρηματοδοτηθεί από τον ΟΕΚ είτε έχουν πάρει σπίτια με παραχώρηση.

Με βάση τη σχεδιαζόμενη ρύθμιση -που παραμένει «παγωμένη» λόγω τρόικας-, για τους 97.000 θα μπορούσε να παραταθεί έως και για 10 έτη η διάρκεια αποπληρωμής. Με τον τρόπο αυτό θα υπήρχε μία μεσοσταθμική μείωση 50% στην καταβαλλόμενη τοκοχρεολυτική δόση.

Οι συγκεκριμένοι δικαιούχοι τώρα δεν μπορούν να προχωρήσουν σε ρύθμιση με τις τράπεζες χωρίς να χάσουν την επιδότηση του επιτοκίου, η οποία ίσχυε για τα πρώτα 9 έτη. Τα τελευταία δάνεια αυτού του προγράμματος χορηγήθηκαν το 2011, καθώς στη συνέχεια ο Οργανισμός καταργήθηκε και κατέστη καθολικός διάδοχος ο ΟΑΕΔ (που σήμερα έχει την αρμοδιότητα).

Στον «πάγο» παραμένουν και 80.000 με 100.000 δικαιούχοι, που έχουν πάρει δάνεια από κεφάλαια του ΟΕΚ και πολλοί από αυτούς δεν μπορούν σήμερα να τα εξυπηρετήσουν.

Εχουν υπάρξει προτάσεις για μία νέα ρύθμιση (στα πρότυπα αυτής που είχε γίνει το 2011) με έκπτωση από 50% έως και 80% στις προσαυξήσεις αλλά και σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει καμία εξέλιξη.



ΠΗΓΗ: imerisia.gr

Reuters: Λείπουν επιπλέον 8 με 8,5 δισ.



Το ΔΝΤ και η Ε.Ε. επιμένουν ότι οι ελληνικές τράπεζες χρειάζονται επιπλέον 8 με 8,5 δισ. ευρώ για την ανακεφαλαιοποίηση τους, σύμφωνα με τραπεζική πηγή κοντά στις διαπραγματεύσεις που επικαλείται το πρακτορείο ειδήσεων. 

«Οι διεθνείς πιστωτές της Ελλάδας επιμένουν ότι οι τέσσερις μεγάλες τράπεζες χρειάζονται επιπλέον 8 με 8,5 δισ. ευρώ σε κεφάλαια μετά τα τεστ αντοχής, πολύ περισσότερα από τις ανάγκες που υπολογίζει η Κεντρική Τράπεζα της Ελλάδας» αναφέρει χαρακτηριστικά η πηγή στο Reuters. 

Η Τράπεζα της Ελλάδος υπολογίζει ότι οι ελληνικές τράπεζες θα χρειαστούν 5,8 έως 6,2 δισ. ευρώ για την ανακεφαλαιοποίηση τους και η ίδια πηγή αποκάλυψε ότι δεν πρόκειται να υπάρξει νέα συνάντηση με τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, Γ.Προβόπουλο πριν την δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων των τεστ αντοχής μέχρι τα τέλη αυτής της εβδομάδας. 

Έρχονται αλλαγές σε φόρους - πρόστιμα



Tο υπουργείο Οικονομικών επιχειρεί να βάλει «τάξη» στο φορολογικό χάος, που έχει δημιουργηθεί με διατάξεις που έχουν ψηφισθεί από τον Ιούλιο του 2013, με ένα ακόμη φορολογικό νομοσχέδιο το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες και σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Ημερησία" θα προβλέπει διορθώσεις, μεταξύ άλλων, στα εξής «μέτωπα»:

1. Φόρος υπεραξίας ακινήτων
Το τελευταίο σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει:

•Εξαίρεση από τον φόρο για τα ακίνητα που διακρατήθηκαν για διάστημα μεγαλύτερο των 25 ετών.

•Αφορολόγητο 25.000 ευρώ για ακίνητα που πωλούνται πέντε χρόνια μετά την απόκτησή τους.

•Ο υπολογισμός του φόρου θα γίνεται με βάση το πραγματικό τίμημα και όχι την αντικειμενική αξία.

•Απομείωση της υπεραξίας με βάση «συντελεστή αποπληθωρισμού». Ο συντελεστής θα προκύπτει από τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και θα περιορίζει την υπεραξία που προκύπτει μεταξύ τιμής πώλησης και τιμής κτήσης.

•Με «μαθηματικό τύπο» ο υπολογισμός του φόρου σε περίπτωση που δεν μπορεί να προσδιοριστεί η τιμή κτήσης του ακινήτου.

2. Μείωση προστίμων
Η πρόταση του υπουργείου προβλέπει μείωση έως 80% των προστίμων για την εκπρόθεσμη υποβολή δηλώσεων και για τη μη έκδοση αποδείξεων. Οι αλλαγές στα πρόστιμα θα ισχύσουν αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2014. Ειδικότερα:

Μειώνεται στα 250 ευρώ από 1.000 ευρώ το πρόστιμο που προβλέπεται για τους επιτηδευματίες και τις επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικά βιβλία (πρώην βιβλία Β΄ κατηγορίας).

Μειώνεται στα 500 ευρώ από 2.500 ευρώ το πρόστιμο που επιβάλλεται σε όσους τηρούν διπλογραφικά βιβλία (πρώην βιβλία Γ΄ κατηγορίας).

Για τις αποδείξεις που δεν εκδίδονται, θα καθιερωθεί πλαφόν στο ύψος του προστίμου, το οποίο θα οριστεί στις 30.000 ευρώ.

3. Παρακράτηση φόρου
Διορθωτικές παρεμβάσεις αναμένεται να γίνουν σε μεγάλο αριθμό διατάξεων του νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος που καθορίζουν τους συντελεστές παρακράτησης φόρου από διάφορες κατηγορίες αμοιβών. Αιτία η διαπίστωση ότι κάθε απόπειρα εφαρμογής των συγκεκριμένων διατάξεων, οι οποίες κανονικά θα έπρεπε να είχαν τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2014, προκαλεί τεράστια προβλήματα στη λειτουργία χιλιάδων επιχειρήσεων. Τα προβλήματα εστιάζονται, ειδικότερα, στην εφαρμογή της γενικευμένης διάταξης του νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος με την οποία προβλέπεται η παρακράτηση φόρου 20% από όλες τις αμοιβές για δικαιώματα (royalties), από όλες τις αμοιβές για τεχνικές υπηρεσίες, τις αμοιβές διοίκησης, τις αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες, ανεξαρτήτως αν έχουν παρασχεθεί στην Ελλάδα, όταν ο λήπτης της αμοιβής είναι φυσικό πρόσωπο.

Ειδικότερα, όσον αφορά την παρακράτηση φόρου 20% από τις αμοιβές για δικαιώματα (royalties) διαπιστώθηκε ότι δημιουργεί προβλήματα ρευστότητας σε ολόκληρους κλάδους επιχειρήσεων που πωλούν, διαχειρίζονται ή εκμισθώνουν δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί λογοτεχνικού, καλλιτεχνικού ή επιστημονικού έργου, συμπεριλαμβανομένων των κινηματογραφικών και τηλεοπτικών ταινιών, μαγνητοταινιών για ραδιοφωνικές εκπομπές και αναπαραγωγής βιντεοκασετών, λογισμικού για εμπορική εκμετάλλευση ή προσωπική χρήση, διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, εμπορικών σημάτων, προνομίων κ.ά. Η παρακράτηση φόρου 20% αποστερεί τεράστια ρευστότητα από τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις οι οποίες έχουν πολύ χαμηλά περιθώρια κέρδους και δεν είναι σε θέση να προκαταβάλουν στην εφορία ένα τόσο υψηλό ποσοστό επί του τζίρου τους.

4. Αλλαγές στο σύστημα απόδοσης του ΦΠΑ
Το νέο σύστημα θα προβλέπει ότι η χρεωστική περιοδική δήλωση ΦΠΑ θα υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέχρι την 20ή την 26η μέρα του μήνα που έπεται της τρίμηνης ή μηνιαίας φορολογικής περιόδου, χωρίς την ταυτόχρονη καταβολή κανενός ποσού, ούτε καν των 10 ευρώ. Ωστόσο, το οφειλόμενο ποσό φόρου θα βεβαιώνεται αυτόματα με την υποβολή της δήλωσης. Η εξόφληση της πρώτης δόσης που αντιστοιχεί στο 50% του οφειλόμενου ποσού ή η ολοσχερής καταβολή του οφειλόμενου ποσού θα πρέπει να γίνεται μερικές μέρες αργότερα, στο τέλος του μήνα υποβολής της περιοδικής δήλωσης, είτε στις τράπεζες είτε στα ΕΛΤΑ. Για τον σκοπό αυτό θα εκδίδεται «Ταυτότητα Οφειλής».

5. Φορολογία αγροτών
 
Βελτιώσεις στο καθεστώς φορολόγησης των αγροτών (απαλλαγή όλων των αγροτών από την τήρηση βιβλίων, υποχρέωση υποβολής μιας ετήσιας δήλωσης ΦΠΑ, υποβολή συγκεντρωτικής κατάστασης μια φορά το χρόνο, πλήρης απαλλαγή από το τέλος επιτηδεύματος, μείωση στο 27,5% της προκαταβολής φόρου για το 2015).

6. Κατασχέσεις 
Αύξηση του ακατάσχετου μισθών και συντάξεων για οφειλές προς το Δημόσιο στα 1.500 ευρώ από 1.000 ευρώ. Επίσης, δεν θα γίνονται πλέον κατασχέσεις για ληξιπρόθεσμες οφειλές έως 500 ευρώ.

7. Συμψηφισμός χρεών 
Συμψηφισμός απαιτήσεων των πολιτών από όλο το δημόσιο τομέα με οφειλές τους προς όλο το δημόσιο τομέα (Γενική Κυβέρνηση). Αυτό σημαίνει ότι θα είναι δυνατό να συμψηφίζονται πάσης φύσεως απαιτήσεις φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων από υπουργεία, ασφαλιστικά ταμεία, νοσοκομεία, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και δήμους με οφειλές φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.


ΠΗΓΗ: imerisia.gr

Μικρή άνοδος στο Χρηματιστήριο



Σε νέα υψηλά έτους και στα υψηλότερα επίπεδα από το Μάιο του 2011 έκλεισε σήμερα η χρηματιστηριακή αγορά.

O Γενικός Δείκτης Τιμών διαμορφώθηκε στις 1.323,36 μονάδες σημειώνοντας άνοδο σε ποσοστό 0,99%.

Είναι το υψηλότερο κλείσιμο από τη συνεδρίαση της 18ης Μαΐου του 2011 (1.328,10 μονάδες).

Αρχικά είχε υποχωρήσει έως τις 1.279,91 μονάδες όταν σημείωνε απώλειες έως και 2,33%, με την αγορά να δέχεται τις πιέσεις από την ουκρανική κρίση με μία ημέρα καθυστέρηση λόγω της αργίας της Καθαρής Δευτέρας. Όμως η σημερινή ανάκαμψη των ευρωπαϊκών αγορών βοήθησε και στην ανάκαμψη της ελληνικής αγοράς στο κλείσιμο της συνεδρίασης.

Η αξία των συναλλαγών ανήλθε στα 99,08 εκατ. ευρώ.

Ο δείκτης υψηλής κεφαλαιοποίησης σημείωσε άνοδο σε ποσοστό 1,15%, ενώ ο δείκτης της μεσαίας κεφαλαιοποίησης σημείωσε οριακή πτώση σε ποσοστό 0,04%.

Από τους επιμέρους δείκτες τη μεγαλύτερη άνοδο κατέγραψαν οι δείκτες της Ακίνητης Περιουσίας (+7,17%), της Υγείας (+3,72%) και των Ταξιδιών (+3,43%).

Αντιθέτως τις μεγαλύτερες απώλειες παρουσίασαν οι δείκτες των Χημικών (-1,83%) και των Ασφαλειών (-1,32%).

Από τις μετοχές της υψηλής κεφαλαιοποίησης τη μεγαλύτερη άνοδο κατέγραψαν οι μετοχές της Eurobank Properties (+7,50%), της Πειραιώς (+4,50%), της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (+4,29%), της Τέρνα Ενεργειακή (+3,79%), του ΟΠΑΠ (+3,60%), της Ελλάκτωρ (+3,09%) και της Motor Oil (+3,06%).
Αντιθέτως τη μεγαλύτερη πτώση σημείωσαν οι μετοχές της Εθνικής (-2,81%), της Σωληνουργεία Κορίνθου (-0,98%), του ΟΛΠ (-0,97%) και της Folli Follie (-0,94%).

Ανοδικά κινήθηκαν 59 μετοχές, 80 πτωτικά και 20 παρέμειναν σταθερές.

Τη μεγαλύτερη άνοδο σημείωσαν οι μετοχές: Τηλέτυπος +20,00%, Medicon +19,46%, Μαϊλλης +18,07% και Spider +17,65%.

Τη μεγαλύτερη πτώση κατέγραψαν οι μετοχές: ΚΡΕΚΑ-19,02%, Σφακιανάκης -16,00%, Βαρβαρέσος -14,98% και Ελληνικές Ιχθυοκαλλιέργειες -14,29%.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βέροια: Θανατηφόρα παράσυρση πεζού



Πεζός τραυματίστηκε θανάσιμα όταν, πριν τις 8 χθες το βράδυ, παρασύρθηκε από διερχόμενο όχημα στο 7ο χιλιόμετρο της επαρχιακής οδού που συνδέει τη Βέροια με τη Νάουσα.

Σύμφωνα με όσα έγιναν, μέχρι στιγμής, γνωστά από την Αστυνομία, πρόκειται για άνδρα περίπου 60 ετών, ενώ αδιευκρίνιστες παραμένουν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε το τραγικό συμβάν.

Προανάκριση για το δυστύχημα διενεργεί η Τροχαία Βέροιας.



ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πρώτο θέμα στην UEFA ο Σάντος



Ο απόηχος της απόφασης του Φερνάντο Σάντος να αποχωρήσει από τον πάγκο της Εθνικής μας ομάδας μετά από το Μουντιάλ της Βραζιλίας είναι πρώτο θέμα στην επίσημη ιστοσελίδα της UEFA .

Διαβάστε περισσότερα στο pamesports.gr

Απλό, αξιόπιστο και οικονομικό



Του Σπύρου Ρέκκα

Ενα ακόμη μοντέλο που πηγαίνει κόντρα στη μόδα των ντίζελ, ικανό να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του αστικού περιβάλλοντος, είναι το πεντάθυρο Mitsubishi Space Star 1.2. Το μικρότερο μέλος της ιαπωνικής μάρκας με τις βαριές περγαμηνές, το δοκίμασα για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Η Mitsubishi, για να το δημιουργήσει, επέλεξε τον ασφαλή δρόμο που έχει χαράξει εδώ και δεκαετίες η ιαπωνική σχολή. 

Σχεδίασε μια απλή αλλά αξιόπιστη κατασκευή, που απευθύνεται σε όλες τις αγορές, εξοπλισμένη με έναν οικονομικό και καθαρό κινητήρα. Αυτά τα κριτήρια έλαβα υπόψη μου για να κρίνω το αυτοκίνητο που μου εμπιστεύτηκε ο κ. Γιώργος Παππάς, διευθυντής Επικοινωνίας της επίσημης αντιπροσωπείας.

Αν και το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε στο ενεργητικό του 10.000 δημοσιογραφικά χλμ., συμπεριφέρθηκε άψογα. Το αμάξωμα έδειχνε στιβαρό και ακούραστο από τις καταπονήσεις των ελληνικών δρόμων. Μου έκανε εντύπωση ότι, ακόμη και στις εγκάρσιες ανωμαλίες, απουσίαζαν οι θόρυβοι. Πρόκειται για μια κατασκευή ιαπωνικών προδιαγραφών, ικανή να αντιμετωπίσει τον χρόνο και τα πολλά χιλιόμετρα.

Η οδική συμπεριφορά έχει επηρεαστεί από την ιαπωνική άποψη, που καθορίζει ευκολία στη χρήση και άνεση. Προσωπικά θα ήθελα σκληρότερες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, ώστε να αξιοποιηθούν καλύτερα οι δυνατότητες του στιβαρού και ελαφριού πλαισίου, καθώς και του κινητήρα. 

Το τιμόνι απαιτεί μικρή δύναμη για να το χειριστείς, ενώ πρόσθετο θετικό στοιχείο που συμβάλλει στην ευελιξία του είναι ο περιορισμένος κύκλος στροφής (4,6 μ.).

Το τρικύλινδρο μοτέρ 1.200 κ.εκ. ισχύος 80 ίππων, συνεπικουρούμενο και από τα 10,8 χλγμ. ροπής, προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις στο αυτοκίνητο μήκους 3.7 μ. Επίσημα στοιχεία: 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7’’ και τελική 180 χλμ./ώρα.

Ο θόρυβος στο ρελαντί του είναι αισθητός, χωρίς όμως να ενοχλεί, αλλά μόλις ανέβουν οι στροφές μειώνεται. Εκαψε 5,5 λίτρα/100 χλμ. (εργοστασιακή 4,3 λίτρα/100 χλμ.). Εκπομπές CO2 100γραμ./χλμ., απαλλάσσεται από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί ελεύθερα κάθε μέρα στον δακτύλιο.

Πολύ καλή βαθμολογία στη σχέση τιμής/εξοπλισμού, γιατί η Intense 1.2 κοστίζει 10.990 ευρώ και προσφέρει ένα από τα πληρέστερα πακέτα της αγοράς:
 
ASC, TCL, ABS+EBD, Brake Override System, 6 αερόσακοι, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, φώτα ομίχλης, αισθητήρας βροχής, οθόνη πολλαπλών ενδείξεων (MID), ECO drive assist, κλιματισμός, κεντρικό κλείδωμα, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά και πίσω, Radio CD/MP3 player, AUX και θύρα USB. Επίσης, νέα έκδοση 1.0 71 ίππων από 8.990 ευρώ. 

Ανανέωση για το Twingo



Του Σπύρου Ρέκκα

Η Renault αξιοποίησε τη δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να δώσει μια πρώτη γεύση από το ολοκαίνουργιο μικρό μοντέλο της. Ο λόγος για τον αντικαταστάτη του δημοφιλούς Twingo, το οποίο ονομάστηκε Edison. 

To νέο αυτοκίνητο πόλης είναι προϊόν της συνεργασίας με τη Mercedes. Η γαλλική φίρμα απέκτησε το Edison και η γερμανική εταιρεία ετοιμάζει τη νέα γενιά του Smart. 

Οι σημαντικότερες αλλαγές: νέα φόρμα με ιταλική φινέτσα, 5θυρο αμάξωμα, αναβαθμισμένοι κινητήρες στο πίσω μέρος, μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς κ.ά. Περισσότερα στοιχεία θα ανακοινωθούν την Τρίτη 4 Μαρτίου στη Γενεύη.

VW eco up! και με φυσικό αέριο



Του Σπύρου Ρέκκα

Tο πιο οικονομικό καύσιμο για το αυτοκίνητο, με τα σημερινά δεδομένα τιμολόγησης της ΔΕΠΑ, είναι το φυσικό αέριο. 

Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα δώρα της φύσης, γιατί εξασφαλίζει την απρόσκοπτη λειτουργία του κινητήρα και επιπλέον περιορίζει σημαντικά την έκλυση επικίνδυνων ρύπων στο περιβάλλον. 

Επίσης, έχει καλύτερα χαρακτηριστικά καύσης και απόδοσης από το υγραέριο, ενώ τα σύγχρονα συστήματα αποθήκευσης και διαχείρισής του εγγυώνται την ασφαλή χρήση ακόμη και από μικρά αυτοκίνητα. 

Η Kosmocar VW ξεκίνησε τη διάθεση του eco up! διπλού καύσιμου (βενζίνη και φυσικό αέριο). 

Ο κινητήρας

Εφοδιάζεται με τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 CNG BlueMotion Technology 68 ίππων. Κατανάλωση 2,9 κιλά φυσικού αερίου/100 χλμ., εκπομπές CO2 79 γραμ./χλμ.

Με τη σημερινή τιμή του φυσικού αερίου 0,97 ευρώ/κιλό, το γερμανικό μίνι απαιτεί μόλις 2,8 ευρώ για να καλύψει 100 χλμ.

Η Kosmocar VW, στο πλαίσιο της συνεργασίας της με τη ΔΕΠΑ, το ονόμασε eco up! by FISIKON. Οι τιμές καθορίστηκαν στα 12.640 ευρώ το 3θυρο και 13.020 ευρώ το 5θυρο.
 
Η ΔΕΠΑ επιδοτεί (για συγκεκριμένο αριθμό αυτοκινήτων) κάθε αυτοκίνητο με 2.190 ευρώ (ισχύει για συγκεκριμένο αριθμό αυτοκινήτων), οπότε, οι τιμές διαμορφώνονται στα 10.450 ευρώ και 10.830 ευρώ, αντίστοιχα. 

Λειτουργούν μόνο τρία πρατήρια φυσικού αερίου (Ανθούσα, Νέα Ερυθραία και Θεσσαλονίκη - Πυλαία). 

Μέχρι το Πάσχα θα προστεθούν αλλά δύο, στη Λάρισα και στη Νέα Φιλαδέλφεια. Στο τέλος του 2014, στόχος είναι να λειτουργούν συνολικά 10 πρατήρια.

Διεθνής Εκθεση Αυτοκινήτου Γενεύης: Λαμπερές πρεμιέρες



Του Σπύρου Ρέκκα
Δεν σας κρύβω ότι πηγαίνω στη φετινή Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης(6-16 Μαρτίου) με πολλές απορίες και ερωτήματα. Τους τελευταίους μήνες έχουν συμβεί πολλά στη διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία. 

Με περιμένουν νέοι τρικύλινδροι κινητήρες με ζηλευτά χαρακτηριστικά, καινούργια μοντέλα που «βγάζουν μάτι», αμέτρητες τεχνολογίες και στελέχη πρώτης γραμμής.

Η έκθεση θα λειτουργήσει και φέτος σαν ένας πανίσχυρος μαγνήτης για τους λάτρεις της οδήγησης, της οικολογικής προσέγγισης των οχημάτων και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. 

Η ελβετική γιορτή για το αυτοκίνητο προβάλλει για μία ακόμη χρονιά ως η σημαντικότερη και λαμπρότερη ετήσια διοργάνωση. Το μενού είναι σταθερό εδώ και χρόνια και οφείλει την επιτυχία του στην αποτελεσματικότητα των Ελβετών και κυρίως στην τουριστική τους εμπειρία.

Δήλωσαν συμμετοχή 10.000 εκπρόσωποι των μέσων ενημέρωσης από όλο τον κόσμο. Το πρόγραμμα των συνεντεύξεων Τύπου των κατασκευαστών αυτοκινήτων περιλαμβάνει 65 προσκλήσεις!

Το μέλλον

Θα εκτεθούν περίπου 900 επιβατικά αυτοκίνητα. Μοντέλα για να οδηγηθούν σήμερα, αλλά και εκείνα που θα δούμε στο μέλλον στους δρόμους. Στα 110.000 τ.μ. του εκθεσιακού χώρου στήνουν περίπτερα 250 εκθέτες. 

Για πρώτη φορά συμμετέχουν οι κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων Zenvo Automotive και Ermini Automobili, καθώς και οι σπεσιαλίστ Klassen-Automobile και Nimrod Performances.

Σε μια έκταση 870 τ.μ. θα δοκιμάζονται τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BMW, Citroen, Mitsubishi και Renault).

Το πανεπιστήμιο Metroplia του Ελσίνκι και η ομάδα AKKA Technologies με την MBtech θα παρουσιάσουν τις ιδέες τους για τα ηλεκτρικά οχήματα. Φόρος τιμής σε έναν από τους πιο μυθικούς αγώνες, το Le Mans 24 Hours.

Ακόμη και αν δεν έχετε καταθέσεις σε κάποια ελβετική τράπεζα, αξίζει τον κόπο και τα έξοδα για να επισκεφτείτε την έκθεση. Η γιορτή για το κοινό ξεκινά την Πέμπτη 6 Μαρτίου, ενώ θα έχουν προηγηθεί δύο ημέρες για την ενημέρωση των δημοσιογράφων. 

Οι διοργανωτές υπολογίζουν να επισκεφτούν την έκθεση 700.000 φίλοι του αυτοκινήτου.

«Αναστήθηκε» αρχαίος γιγάντιος ιός



Ένας γιγάντιος ιός, ο μεγαλύτερος που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα στη Γη και ο οποίος επί 30.000 χρόνια, από την εποχή των μαμούθ και των Νεάντερταλ, βρισκόταν σε κατάψυξη στο μόνιμα παγωμένο υπέδαφος της Σιβηρίας, επανήλθε στη ζωή και μάλιστα διατηρώντας την ικανότητά του να επιτίθεται σε άλλους μικροοργανισμούς, όπως οι αμοιβάδες.

Ευτυχώς, ο ιός φαίνεται αβλαβής για τους ανθρώπους και τα ζώα, όμως η «ανάστασή» του αποτελεί προειδοποιητικό σήμα, σύμφωνα με τους επιστήμονες, για το τι -πιο επικίνδυνο για την ανθρωπότητα- θα μπορούσε να φέρει στο φως το ξεπάγωμα απομακρυσμένων περιοχών λόγω της κλιματικής αλλαγής, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο. 

Άλλοι αρχαίοι παθογόνοι ιοί μπορεί να επανέλθουν εν καιρώ στη ζωή και αυτοί πιθανώς δεν θα αρκούνται να μολύνουν και να σκοτώνουν μόνο αμοιβάδες - κάτι που θυμίζει (ανησυχητικό) σενάριο επιστημονικής φαντασίας.

Οι Γάλλοι και Ρώσοι ερευνητές, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, το BBC, το "Science" και το "New Scientist", ονόμασαν τον ιό «σιβηρικό πιθοϊό» (Pithovirus sibericum), επειδή το σχήμα του μοιάζει με αρχαιοελληνικό πιθάρι. 

Όπως είπε ο επικεφαλής καθηγητής, «είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε έναν ιό να είναι μολυσματικός, έπειτα από τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα».

Ο ασυνήθιστος οβάλ ιός με μήκος 1,5 και πλάτος 0,5 μικρομέτρων (εκατομμυριοστών του μέτρου) είναι κατά 30% μεγαλύτερος από τον μεγαλύτερο μέχρι τώρα γνωστό ιό, ενώ είναι μεγαλύτερος και από μερικά βακτήρια, πράγμα που τον καθιστά ορατό κάτω από το οπτικό μικροσκόπιο, χωρίς να χρειάζεται το πολύ ισχυρότερο ηλεκτρονικό μικροσκόπιο, όπως συμβαίνει με τους άλλους ιούς. 

Οι ίδιοι Γάλλοι ερευνητές είχαν ανακαλύψει στο παρελθόν άλλους γιγάντιους ιούς, μεταξύ αυτών και τον πρώτο που βρέθηκε ποτέ, τον «μιμι-ιό» (Mimivirus) το 2003.

Ο νέος ιός ανακαλύφθηκε σε δείγμα παγωμένου υπεδάφους, το οποίο ανασύρθηκε από βάθος 30 μέτρων, στην παράκτια τούνδρα κοντά στη Θάλασσα της Ανατολικής Σιβηρίας, όπου η μέση ετήσια θερμοκρασία είναι μείον 13,4 βαθμοί Κελσίου. 

Ο ιός -τον οποίο ξεπάγωσαν οι Γάλλοι επιστήμονες και τον εξέτασαν στο εργαστήριό τους- έχει αρκετές ιδιαιτερότητες, καθώς μόνο το ένα τρίτο των πρωτεϊνών του μοιάζουν με τις πρωτεΐνες άλλων ιών, ενώ το γονιδίωμά του αποτελείται από μόνο 500 γονίδια, έναντι 2.500 γονιδίων του έως τώρα κατόχου του ρεκόρ μεγέθους μεταξύ των ιών (του λεγόμενου «Πανδωρα-ιού», που επίσης είχε βρει η ομάδα του Κλαβερί πριν μια δεκαετία).

Αν και οι γιγάντιοι ιοί συνήθως επιτίθενται μόνο σε αμοιβάδες, οι οποίες είναι μονοκύτταροι οργανισμοί, πέρυσι ανακαλύφθηκε στη Μασσαλία ένας άλλος γιγάντιος ιός, που πήρε το όνομα της πόλης ("Μασσαλο-ιός»), ο οποίος είχε μολύνει ένα αγοράκι 11 μηνών.

Συνεπώς, σύμφωνα με τους Γάλλους ερευνητές, δεν μπορεί να εφησυχάζει κανείς με την προοπτική -είτε λόγω ανόδου της θερμοκρασίας του πλανήτη, είτε λόγω εξορυκτικών δραστηριοτήτων στην Αρκτική για πετρέλαιο, χρυσό κ.ά.- να «ξεπαγώσουν» και άλλοι αρχαίοι ιοί, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν απειλή για την ανθρώπινη υγεία.

Σε ανακοίνωσή του το Εθνικό Κέντρο Επιστημονικών Ερευνών (CNRS) της Γαλλίας ανέφερε ότι «η αναγέννηση ιών που θεωρούνται ότι έχουν εξαλειφθεί, όπως της ευλογιάς, του οποίου η διαδικασία πολλαπλασιασμού είναι παρόμοια με αυτή του πιθοϊού, δεν πρέπει πλέον να θεωρείται θέμα μόνο της επιστημονικής φαντασίας. 

Ο κίνδυνος που υπάρχει να συμβεί αυτό το σενάριο στην πραγματική ζωή, πρέπει να αντιμετωπιστεί ρεαλιστικά». Σύμφωνα με τον ερευνητή, ο ιός της ευλογιάς μπορεί να εξαφανίστηκε από την πιφάνεια της Γης πριν από 30 περίπου χρόνια, αλλά να ζει ακόμα στο παγωμένο υπέδαφος, περιμένοντας να ξανακάνει την εμφάνισή του.

Άλλοι πάντως επιστήμονες επεσήμαναν πως οι άνθρωποι ήδη αναπνέουν χιλιάδες ιούς κάθε ημέρα και καταπίνουν δισεκατομμύρια όποτε κολυμπάνε στη θάλασσα, συνεπώς δεν θα έπρεπε να υπερτιμάται η δυνητική απειλή των κατεψυγμένων ιών που «ανασταίνονται».

Ένα κρίσιμο ερώτημα όμως που, προς το παρόν, δεν μπορούν να απαντήσουν οι επιστήμονες, είναι πόσοι ιοί θα είναι πραγματικά μολυσματικοί μετά από «κατάψυξη» χιλιάδων ή και εκατομμυρίων ετών.

Ινδία: Αντιλόπες σε κατάσταση ...ευφορίας



Αντιλόπες σε κατάσταση ευφορίας λόγω κατανάλωσης. . . παπαρουνόσπορου κατέστρεψαν μεγάλες εκτάσεις με σπαρτά στην κεντρική Ινδία. 

Οι βοσέλαφοι ή νιλγκάι, όπως αποκαλούνται στην Ινδία-- κατέστρεψαν τις καλλιέργειες στην περιοχή Μαντσαούρ του κρατιδίου Μάντια Πράντες, αφού προηγουμένως είχαν μπει σε χωράφια όπου καλλιεργείται όπιο και είχαν φάει τους καρπούς.

"Δεχτήκαμε καταγγελίες από τους αγρότες", είπε ένας αξιωματούχος της δασικής υπηρεσίας στο Γερμανικό Πρακτορείο. "Όμως είναι περίεργο, αφού η κατανάλωση οπίου θα έπρεπε να ηρεμήσει τα ζώα και όχι να τα κάνει να πάθουν αμόκ", σχολίασε.

Ένας βοσέλαφος μπορεί να φάει μέχρι και 300 καρπούς μέσα σε μια νύχτα. Οι αγρότες αδυνατούν να ελέγξουν τα ζώα, μολονότι περιφρουρούν τις καλλιέργειες και τις έχουν περιφράξει. 

"Μπαίνουν μέσα μόλις μας πάρει ο ύπνος", είπε ένας κάτοικος της περιοχής, ο Σιβράι Σινγκ, στην εφημερίδα Times of India.

Οι αντιλόπες ανέπτυξαν μια ιδιαίτερη προτίμηση για τους καρπούς της παπαρούνας πριν από περίπου δύο χρόνια. 

Οι βοσέλαφοι συνήθως ταξιδεύουν σε κοπάδια των 50-100 ζώων, όμως όταν πρόκειται να. . . πάρουν τη δόση τους προτιμούν τη μοναξιά, εξήγησε ένας αγρότης ο οποίος υποστήριξε ότι τα ζώα ισοπέδωσαν δυο εκτάρια με ρεβίθια πριν από μερικές ημέρες.

Στην Ινδία επιτρέπεται η καλλιέργεια οπίου για ιατρικούς σκοπούς, αλλά οι σχετικές άδειες δίνονται στους αγρότες υπό αυστηρές προϋποθέσεις.


ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Νονοι και δωρα (ιδεες)

  Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...