Τετάρτη 19 Μαρτίου 2014

Επίκουρος: Ο παρεξηγημένος φιλόσοφος

Οποιες κι αν είναι οι θρησκευτικές ή οι φιλοσοφικές μας πεποιθησεις περί των αιωνίων υπαρξιακών ερωτημάτων, καλό είναι να γνωρίζουμε τις απόψεις του φιλοσόφου για τον οποίο ο Νίτσε είπε: "Η επιστήμη έχει βαλθεί να επιβεβαιώσει τον Επίκουρο"
Το παρακάτω κείμενο είναι από τα πιο συμπυκνωμένα και αποδίδει με συντομία και σαφήνεια την Επικούρεια κοσμοθεωρία: 
Ο φιλόσοφος Επίκουρος που γεννήθηκε στη Σάμο, γιος του Αθηναίου Νεοκλή, ήταν ιδρυτής της Σχολής των Επικουρείων στην Αθήνα. Σε ηλικία 14 ετών άκουσε μαθήματα από τον πλατωνιστή Πάμφιλο. Για τη φιλοσοφική του εξέλιξη έπαιξε ρόλο η σπουδή του (327-324) με δάσκαλο τον Ναυσιφάνη, ο οποίος του δίδαξε την Ατομιστική του Δημόκριτου και τη θεωρία της ηδονής της Κυρηναϊκής Σχολής. Αργότερα ο ίδιος έλεγε ότι όλα όσα ήξερε τα έμαθε μόνος του, γιατί οι δάσκαλοι δεν μπορούσαν να του εξηγήσουν, τί υπήρχε πριν από το χάος, από το οποίο προέκυψε η ζωή.
Στα έτη 323-321 ο Επίκουρος ήταν στρατιώτης στην Αθήνα. Το 323 πέθανε ο Μεγαλέξανδρος στη Βαβυλώνα, με αποτέλεσμα το 322 να ξεσηκωθούν οι Αθηναίοι ενάντια στους Μακεδόνες. Ταυτόχρονα ο Αριστοτέλης, φοβούμενος λιντσάρισμα, εγκατέλειψε το «Λύκειο», τη Σχολή που είχε στην Αθήνα και διέφυγε στη Χαλκίδα όπου, μετά από λίγο καιρό, πέθανε. Η προσπάθεια των Αθηναίων για απεξάρτηση από τους Μακεδόνες κατέληξε σε ήττα, οπότε ο πατέρας του Επίκουρου εξεδιώχθη με άλλους Αθηναίους από τη Σάμο και κατέφυγε στον ιωνικό Κολοφώνα. Εκεί εγκαταστάθηκε και ο Επίκουρος, όπου εμβάθυνε σε φιλοσοφικά προβλήματα, στη συνέχεια δίδαξε δε στη Μυτιλήνη και στη Λάμψακο (Ελλήσποντος).
Αρκετοί φίλοι και μαθητές από τη Μυτιλήνη και τη Λάμψακο ακολούθησαν τον Επίκουρο στην Αθήνα, όταν αυτός ίδρυσε τη σχολή του «Κήπου», κάπου στο σημερινό Βοτανικό, μεταξύ Διπύλου και Ακαδημίας. Περίπου την ίδια εποχή ίδρυσε σχολή στην «Ποικίλη Στοά» και ο Ζήνων ο Κιτιεύς. Η επικούρεια Σχολή του «Κήπου» καλλιεργούσε φιλοσοφικό ανταγωνισμό με τους ακαδημαϊκούς (πλατωνικούς) και τους περιπατητικούς (αριστοτελικούς). Στον «Κήπο» δίδαξε ο Επίκουρος περίπου 40 χρόνια.
Οι επικούρειοι είχαν φυσιοκρατικές αντιλήψεις και μίλαγαν ενάντια στις δεισιδαιμονίες, τη μαντική, τα θρησκευτικά ιερατεία και τους δημοκόπους πολιτευτές, προκαλώντας έτσι την αντιπάθεια των κατεστημένων ολιγαρχικών κύκλων. Τα κυριότερα έργα του ίδιου του Επίκουρου γέμιζαν περί τους 300 παπύρους, έχουν όμως διασωθεί ελάχιστα, γιατί τα περισσότερα καταστράφηκαν κατά τις συστηματικές πυρπολήσεις βιβλιοθηκών από τον 4ο αιώνα μ.Χ. και μετά.
Στην επικούρεια διδασκαλία διαιρείται η φιλοσοφία, η οποία θεωρείται «φάρμακο της ψυχής», σε τρεις τομείς, τη φυσική, τη λογική και την ηθική. Υπέρτατο αγαθό κατά τον Επίκουρο είναι η ευχαρίστηση στη ζωή, για την απόλαυση της οποίας πρέπει να επιστρατεύονται όλες οι προσπάθειες του ανθρώπου. Η επικούρεια ευχαρίστηση (ηδονή) αφορούσε όλες τις ψυχικές απολαύσεις, την καλλιέργεια του πνεύματος και την άσκηση της αρετής, χωρίς έπαρση και αυτοπροβολή. Σε επιστολή του προς τον Μενοικέα ο Επίκουρος γράφει:
«Όταν λέμε ότι σκοπός είναι η ηδονή, δεν εννοούμε τις ηδονές του ασώτου και αυτές που βρίσκονται μέσα στις απολαύσεις, όπως νομίζουν μερικοί που το αγνοούν και δεν το παραδέχονται ή είναι κακώς πληροφορημένοι. Αλλά εννοούμε να μην πονάει το σώμα και να μην ταράσσεται η ψυχή
Οι ιδανικές καταστάσεις για τον άνθρωπο είναι, αρνητικά μεν η αταραξία, η αφοβία και η απονία και θετικά, η ευθυμία, η χαρά, η ευφροσύνη και η απαλλαγή από το φόβο του θανάτου. Κύρια προσπάθεια του ανθρώπου πρέπει να είναι η απολύτρωση από τον πόνο, η οποία εξασφαλίζει μία παθητική ηδονή. Η φιλοσοφία του Επίκουρου για τον τρόπο διαβίωσης των ανθρώπων συμπυκνώνεται στο «λάθε βιώσας» (= να ζεις απαρατήρητος, να μην επιδιώκεις την προβολή). Στην ίδια επιστολή του προς Μενοικέα γράφει ο Επίκουρος:
«Το πιο φρικτό από τα κακά, ο θάνατος, δεν είναι τίποτα για μας (τους επικούρειους), επειδή όταν υπάρχουμε εμείς, αυτός δεν υπάρχει, και όταν επέλθει ο θάνατος, τότε δεν υπάρχουμε εμείς.»
Για το δίλημμα πεπερασμένη – αιώνια ζωή που εισάγουν τεχνητά οι θρησκείες ώστε να προσφέρουν υπηρεσίες με διάφορες αυθαίρετες κατασκευές περί αιωνιότητας της ζωής, έγραφε:
«Η σωστή γνώση πως ο θάνατος δεν είναι τίποτα για μας, κάνει απολαυστική τη θνητότητα της ζωής, όχι επειδή της προσθέτει άπειρο χρόνο, αλλά επειδή την απαλλάσσει από τον πόθο της αθανασίας.»
Ενώ ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης θεωρούσαν τα ουράνια σώματα θεϊκές μονάδες με αυτοτελή βούληση, τα οποία παρακολουθούσαν τους ανθρώπους, ο Επίκουρος γράφει ότι αυτά τα σώματα πήραν από την αρχή, μαζί με το σφαιρικό τους σχήμα, την αναγκαιότητα και περιοδικότητα των κινήσεών τους και δεν πρόκειται για μακάριες και άφθαρτες οντότητες.
Αναφέρει ο Επίκουρος για τη θεωρία του
Ηδονή είναι να μην πονάει το σώμα και να μην ταράσσεται η ψυχή.
Η αξία της γνώσης, υποστηρίζει ο Επίκουρος, αντίθετα με τον Αριστοτέλη, μετριέται με τη χρησιμότητά της. Η γνώση πρέπει να βοηθάει για να εκλείψουν οι δεισιδαιμονίες και οι πλάνες και για να κατακτήσει ο άνθρωπος το ανώτερο αγαθό που είναι η ψυχική γαλήνη. Δεν υπάρχει και δεν χρειαζόμαστε γνώση που δεν έχει σχέση με τη ζωή, που δεν μεγαλώνει την ευτυχία μας, που δεν μειώνει τον πόνο μας – επικούρειες αντιλήψεις που επικράτησαν οριστικά από την Αναγέννηση και εντεύθεν.
Επίσης έγραψε
«Η σωστή γνώση πως ο θάνατος δεν είναι τίποτα για μας, κάνει απολαυστική τη θνητότητα της ζωής, όχι επειδή της προσθέτει άπειρο χρόνο, αλλά επειδή την απαλλάσσει από τον πόθο της αθανασίας.»
Επίσης αντίθετα με τον Αριστοτέλη, ο Επίκουρος θεωρεί τις γυναίκες ισότιμες στην κοινωνική ζωή με τους άνδρες και τις δέχεται ως μαθήτριες στη Σχολή. Εξ ίσου ισότιμη ανθρώπινη αντιμετώπιση αξίζουν οι δούλοι, οι οποίοι μπορούσαν να παρακολουθούν μαθήματα στον Κήπο και να αναδειχθούν σε φιλοσόφους. Το όνομα ενός εξ αυτών, Μυς, διασώθηκε σε μας από τον ιστορικό Λαέρτιο. Για τις γυναίκες έγραψε ο Επίκουρος:
«Η γυναίκα σου να σε σέβεται πρέπει και όχι να σε φοβάται, διότι δεν την πήρες για υπηρέτρια, αλλά για σύντροφο στη ζωή
Μια σύγκριση αυτών των αντιλήψεων με αντίστοιχες μεταγενέστερες που επικράτησαν στον ελληνόφωνο χώρο, δείχνει ποια ανατολίτικη οπισθοδρομικότητα επεβλήθη στον Ελληνισμό με τις μεσανατολικές δοξασίες.
Μέσα σε ένα περιβάλλον πολεμικών και πολιτικών ανακατατάξεων των ελληνιστικών κρατών, όπου τίθενται ερωτήματα για ανεξαρτησία (από τους Μακεδόνες) και αυτονομία των πόλεων, οι Επικούρειοι έχουν σαφή άποψη για το θέμα των πατρίδων, όχι με την ιδιοκτησιακή έννοια που δημιουργούν στους ανθρώπους, μέχρι των ημερών μας, οι κυβερνήτες για λόγους διατήρησης της εξουσίας και διακίνησης εξοπλισμών, αλλά με την έννοια του ενιαίου περιβάλλοντος, της κοινής πατρίδας και της αδελφοσύνης επί Γης. Έγραφε ο επικούρειος Διογένης Οινοανδέας (2ος αιώνα π.Χ.):
«Με το κάθε κομμάτιασμα της γης βέβαια άλλη είναι η πατρίδα για τον καθένα. Αλλά εάν δούμε όλη την επιφάνεια αυτού του κόσμου, τότε μία είναι η πατρίδα όλων μας, όλη η Γη, και μία η κατοικία μας, όλος ο κόσμος
Αντιλήψεις, οι οποίες επανέρχονται τον 21ο αιώνα ως νέες σοφίες, μπροστά στα πολλαπλά προβλήματα που προέκυψαν, είτε από τις φυσικές αλλαγές, είτε από τις δραστηριότητες του ανθρώπου, π.χ. επιβάρυνση περιβάλλοντος, πυρηνικά όπλα, διατροφικά προβλήματα, ενεργειακή ανεπάρκεια, αμάθεια και οπισθοδρομικότητα κ.ά.
Οι θεοί, κατά την επικούρεια αντίληψη, δεν ανακατεύονται στα ανθρώπινα, δεν κάνουν χάρες και δεν δέχονται δώρα. Αν έκαναν δε πράγματι οι θεοί όσα τους ζητούσαν οι άνθρωποι, θα εξαφανιζόταν η ανθρωπότητα, γιατί όλοι επιζητούν και εύχονται το κακό των άλλων… Για κάθε στιγμή και κάθε δυσκολία της ανθρώπινης ζωής, οι επικούρειοι φιλόσοφοι είχαν διατυπώσει ως πνευματικό βοήθημα την τετραφάρμακον, τέσσερις φράσεις για συνεχή χρήση:
«Δεν μας φοβίζει ο θεός, δεν μας ανησυχεί ο θάνατος, εύκολα αποκτιέται το Καλό, εύκολα υποφέρεται το Κακό
Αυτό δηλώνει ότι, πέρα από τις φυσικές δυνάμεις και τους νόμους του σύμπαντος,
  • δεν υπάρχουν θεοί τιμωροί και μπαμπούλες, όπως επαναλαμβάνουν καταπιεστικά 
    οι θρησκείες, οπότε και δεν χρειάζεται κάποιος να ζει με το φόβο τους
  • δεν μας ανησυχεί ο θάνατος που δεν μας αφορά, εφόσον εμείς δεν υπάρχουμε πια
  • το καλό που χρειάζεται για να ζήσει κάποιος, σύμφωνα με τις πνευματικές, ψυχικές και σωματικές ανάγκες του, αποκτάται  για έναν ολιγαρκή άνθρωπο εύκολα και τέλος,
  • με την επικούρεια αταραξία αντιμετωπίζεται κάθε κακό, κάθε δυσάρεστη κατάσταση και κάθε φόβος.
Ένας σημαντικός τομέας που απασχόλησε εντατικά τον Επίκουρο, από τον οποίο έχουμε όμως λίγες πληροφορίες, είναι η φυσική του φιλοσοφία. Η επιρροή του ατομισμού του Λεύκιππου και του Δημόκριτου είναι παραπάνω από εμφανής στο έργο του Επίκουρου. Ο μεγάλος αυτός φιλόσοφος έγραψε, μεταξύ άλλων, και ένα τεράστιο συναφές σύγγραμμα, «Περί Φύσεως», το οποίο είχε έκταση 37 τόμων. Τα λίγα αποσπάσματα που έχουν διασωθεί από αυτό το έργο, είναι κυρίως κείμενα του Λουκρήτιου και του Διογένη Οινοανδέα, αλλά και λίγα του ίδιου του Επίκουρου.
Μερικές από τις βασικές αρχές της φυσικής φιλοσοφίας του Επίκουρου
* Τίποτα δεν δημιουργείται ποτέ από το τίποτα. 
* Ο κόσμος δεν δημιουργήθηκε από θεία παρέμβαση. 
* Ακόμα και αν υπάρχουν θεοί, αυτοί δεν επιδρούν στο φυσικό κόσμο. 
* Η ύλη δεν καταστρέφεται σε τίποτα. 
* Πρωταρχικά στοιχεία της ύλης δεν είναι τα αριστοτελικά στοιχεία πυρ, αήρ, γη και ύδωρ, αλλά μικρά αδιαίρετα άφθαρτα σωματίδια (άτμητα σωμάτια = άτομα). 
* Τίποτα δεν μπορεί να γίνει αισθητό αν δεν έχει υλική υπόσταση. 
* Τίποτα δεν υπάρχει εκτός από τα άτομα και το κενό ανάμεσά τους. 
* Όλα τα σώματα, είτε είναι άτομα, είτε προέρχονται από ένωση ατόμων. 
* Το σύμπαν είναι αχανές. Δεν βρισκόμαστε στο κέντρο του σύμπαντος, αλλά είμαστε ένας από τους αναρίθμητους κόσμους του σύμπαντος. 
* Τα άτομα βρίσκονται σε διαρκή κίνηση μέσα στο κενό. Μπορούν να συνεχίσουν σε ευθεία, να συγκρουστούν, να αλλάξουν κατεύθυνση, να ενωθούν με άλλα άτομα στη δημιουργία σύνθετων σωμάτων. 
* Οι κόσμοι και τα έμβια όντα δημιουργούνται από τυχαία γεγονότα λόγω της χαοτικής 
κίνησης των ατόμων. 
* Αυτό που αποκαλούμε «ψυχή» είναι σωματική οντότητα με υλικά χαρακτηριστικά και 
δεν συνεχίζει να υπάρχει μετά τον θάνατο. 
* Η αίσθηση είναι αξιόπιστη, διότι δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κάτι άλλο πιο αξιόπιστο από αυτήν.
Σήμερα γνωρίζουμε ότι αυτές οι απόψεις, τις οποίες είχε προσεγγίσει διαισθητικά ο Επίκουρος, δεν απέχουν σημαντικά από τα επιστημονικά ευρήματα και τη σημερινή γνώση μας για τα ουράνια σώματα και τη φύση γενικότερα. Δεν είχε, λοιπόν, άδικο ο Νίτσε που διαπίστωνε στα τέλη του 19ου αιώνα ότι: «Η επιστήμη έχει βαλθεί να επιβεβαιώσει τον Επίκουρο
Είναι πασιφανές, πόσο αρνητική ήταν για την πρόοδο της ανθρωπότητας η αποσιώπηση αυτού του μεγάλου διανοητή κατά την ύστερη Αρχαιότητα και το Μεσαίωνα. Μπορούμε δε εύκολα να σκεφτούμε, πόσο θα είχαν προωθηθεί η επιστήμη, η τεχνολογία και γενικότερα ο (ελληνικός) πολιτισμός, αν είχε εξελιχθεί ομαλά η επιστήμη των ελληνορωμαϊκών και ελληνιστικών χρόνων και δεν είχε παρεμβληθεί ο οπισθοδρομικός Μεσαίωνας με την υποστήριξη της εισροής στις πολιτισμένες κοινωνίες βαρβάρων από Βορρά και Ανατολή και της άνωθεν επιβολής σκοτεινών δεσποτικών και θεόπληκτων αντιλήψεων.
Από τα προηγούμενα είναι επίσης κατανοητό, γιατί οι πλατωνιστές και αριστοτελιστές απεχθάνονταν αυτόν τον μεγάλο φιλόσοφο, τους μαθητές του και τη φιλοσοφία τους και γιατί συνεχίζεται αυτή η εχθρότητα μέχρι των ημερών μας από όλους τους ελιτίστικους μηχανισμούς.
Περίπου 300 χρόνια μετά την εποχή του Επίκουρου, γράφει ο Πλούταρχος (~50 – 125 μ.Χ.) ότι ο ιδρυτής της Σχολής του «Κήπου» προσπάθησε να ανατρέψει τους «θεσμούς της πόλης» και ότι θεωρούσε τον εαυτό του «σοφότερο από τον Πλάτωνα» – έγκλημα καθοσιώσεως για τους ολιγαρχικούς. Γι’ αυτές λοιπόν τις αντιλήψεις έπρεπε, σύμφωνα με τον Πλούταρχο που είχε ο ίδιος ολιγαρχικές προτιμήσεις, να μαστιγωθούν όλοι οι επικούρειοι, όχι με το απλό μαστίγιο αλλά με το αστραγωτό! Αυτή η εκδήλωση αντιπάθειας και εκδικητικότητας δείχνει, πόση επιρροή πρέπει να είχαν ακόμα κατά το 2ο μ.Χ. αιώνα στην κοινωνία της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας οι επικούρειοι φιλόσοφοι.
Ο Επίκουρος δεν έτυχε μέχρι σήμερα, λόγω των δημοκρατικών και φυσιοκρατικών του αντιλήψεων, οποιασδήποτε προβολής μέσα από τα σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα, τα οποία κατά κύριο λόγο στηρίζουν ακόμα ολιγαρχικές και θεοκρατικές αντιλήψεις. Μόλις τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται στα ελληνικά σχολικά βιβλία δειλά η βιογραφία του Επίκουρου και αναπτύσσεται η φιλοσοφία του. Μερικοί σύγχρονοι δυσφημιστές εξηγούν δε, κάνοντας μεταφραστικά άλματα, ότι το λάθε βιώσας (= να ζεις απαρατήρητος) του σπουδαίου αυτού φιλοσόφου σημαίνει πως κάποιος ζει λαθραία, σε βάρος των άλλων – ένα ακόμα δείγμα της διαχρονικής οπισθοδρομικής αθλιότητας που υποστηρίζεται κατά κανόνα από μηχανισμούς προπαγάνδας, θεσμοποιημένους και άτυπους.
Info:
Το κείμενο ανήκει στον Στ. Φραγκόπουλο και το διαβάσαμε στο sciencearchives.wordpress.com

1821. Μαυρομιχάλης προς Ευρώπη: “Βοηθήστε μας να βρούμε το δίκιο μας”.


"Προειδοποίησις εις τας Ευρωπαϊκάς Αυλάς, εκ μέρους του φιλογενούς αρχιστρατήγου των Σπαρτιατικών στρατευμάτων Πέτρου Μαυρομιχάλη και της Μεσσηνιακής Συγκλήτου.
Ο ανυπόφορος ζυγός της Οθωμανικής τυραννίας εις το διάστημα ενός και απέκεινα αιώνος, κατήντησεν εις μίαν ακμήν, ώστε να μην μείνη άλλο εις τους δυστυχείς Πελοποννησίους Γραικούς, ει μη μόνον πνοή και αυτή δια να ωθή κυρίως τους εγκαρδίους των αναστεναγμούς.
Εις τοιαύτην όντες κατάστασιν στερημένοι από όλα τα δίκαιά μας, με μίαν γνώμην ομοφώνως απεφασίσαμεν να λάβωμεν τα άρματα, και να ορμήσωμεν κατά των τυράννων. Πάσα προς αλλήλους μας φατρία και διχόνοια, ως καρποί της τυραννίας απερρίθφησαν εις τον βυθόν της λήθης, και άπαντες πνέομεν πνοήν ελευθερίας.
H προκύρηξη της Επανάστασης
Αι χείρες ημών αι δεδεμέναι μέχρι του νυν από τας σιδηράς αλύσσους της βαρβαρικής τυραννίας, ελύθησαν ήδη, και υψώθηκαν μεγαλοψύχως και έλαβον τα όπλα προς μηδενισμόν της βδελυράς τυραννίας.

Οι πόδες ημών οι περιπατούντες εν νυκτί και ημέρα εις τας εναγκαρεύσεις τας ασπλάγχνους τρέχουν εις απόκτησιν των δικαιωμάτων μας.
Η κεφαλή μας η κλίνουσα τον αυχένα υπό τον ζυγόν τον απετίναξε και άλλο δεν φρονεί, ει μη την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΝ.
Η γλώσσα μας η αδυνατούσα εις το να προφέρη λόγον, εκτός των ανωφελών παρακλήσεων, προς εξιλέωσιν των βαρβάρων τυράννων, τώρα μεγαλοφώνως φωνάζει και κάμνει να αντηχή ο αήρ το γλυκύτατον όνομα της Ελευθερίας.
Εν ενί λόγω απεφασίσαμεν, ή να ελευθερωθώμεν, ή να αποθάνωμεν. Τούτου ένεκεν προσκαλούμεν επιπόνως την συνδρομήν και βοήθειαν όλων των εξευγενισμένων Ευρωπαίων γενών, ώστε να δυνηθώμεν να φθάσωμεν ταχύτερον εις τον Ιερόν και δίκαιον σκοπόν μας και να λάβωμεν τα δίκαιά μας.
Να αναστήσωμεν το τεταλαιπωρημένον Ελληνικόν γένος μας. Δικαίω τω λόγω η μήτηρ μας Ελλάς, εκ της οποίας και υμείς εφωτίσθητε, απαιτεί ως εν τάχει την φιλάνθρωπον συνδρομήν σας, και ευέλπιδες, ότι θέλει αξιωθώμεν, και ημείς θέλομεν σας ομολογή άκραν υποχρέωσιν, και εν καιρώ θέλομεν δείξη πραγματικώς την υπέρ της συνδρομής σας ευγνωμοσύνην μας.
1821: Μαρτίου 23: Εν Καλαμάτα.
Εκ του Σπαρτιατικού Στρατοπέδου.
Πέτρος Μαυρομηχάλης, αρχιστράτηγος του Σπαρτιατικού και Μεσσηνιακού στρατού.
Αντίγραφον από της εν Λονδίνω επιστολής."
Info:
Από τα ιστορικά στοιχεία γνωρίζουμε ότι η Επανάσταση ξεκίνησε από την Πελοπόννησο και εξαπλώθηκε και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Η επιστολή που υπογράφει ο Αγωνιστής του 1821 Πετρόμεπης Μαυρομιχάλης υπογράφτηκε και εστάλη την 23.ΜΑΡ.1821, ημέρα της απελευθέρωσης της Καλαμάτας.
www.e-fungus.gr

Πώς να καθαρίσεις τα αγαπημένα σου CD (με υλικό που βρίσκεται στο μπάνιο!)

Πώς να καθαρίσεις τα αγαπημένα σου CD (με υλικό που βρίσκεται στο μπάνιο!)
Μια απίστευτα εύκολη λύση.

Αν τα αγαπημένα CD σου έχουν γρατζουνιστεί τότε, αντί να τα πετάξεις, μπορείς να κάνεις ένα πολύ απλό κόλπο! Πάρε λίγη ποσότητα λευκής οδοντόπαστας και άπλωσέ την στην επιφάνεια του CD. Τρίψε ελαφρά και σκούπισε στη συνέχεια με ένα πανάκι. Τo CD θα είναι καθαρό και θα παίζει χωρίς να «πηδάει».

Γιατί τα Goji berries θεωρούνται top στο αδυνάτισμα

Γιατί τα Goji berries θεωρούνται top στο αδυνάτισμα
Η νέα σούπερ τροφή κάνει καλό και στη γραμμή μας!

Τον τελευταίο καιρό γίνονται πολλές αναφορές στα goji berries, τα κόκκινα αποξηραμένα μούρα που προέρχονται από την Κίνα, τη Μογγολία και το Θιβέτ και είναι γνωστά για τις θρεπτικές, θεραπευτικές και αποτοξινωτικές τους ιδιότητες.
Τα Gogi berries είναι πλούσια σε βιταμίνη C, βιταμίνες Β1 και Β2, μέταλλα, πολλά αντιοξειδωτικά στοιχεία και αμινοξέα. Αυτά τα μικρά «θαυματουργά» φρούτα θεωρούνται οι καλύτεροι σύμμαχοι για καλή υγεία και αδυνάτισμα. Συγκεκριμένα η μεγάλη τους αδυνατιστική δράση οφείλεται σε 4 παράγοντες:
1. Έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη που σημαίνει ότι δεν αυξάνουν τα επίπεδα σακχάρων και γλυκόζης στο αίμα ,όπως τα περισσότερα φρούτα. ( Τα goji berries έχουν δείκτη 25, τα μήλα 38 και το καρπούζι 72)
2. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, για την ακρίβεια έχουν περιεκτικότητα 21% όπως και οι μπανάνες. Αυτό σημαίνει ότι σε χορταίνουν για περισσότερη ώρα και βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου.
3. Τα μέταλλα που περιέχουν, όπως το χρώμιο και το ασβέστιο έχουν την ιδιότητα να ελέγχουν την απορρόφηση γλυκόζης από το αίμα, να αυξάνουν την καύση λίπους και να ενεργοποιούν τον μεταβολισμό.
4. Τα goji berries θεωρούνται «ανταπτογενή» φρούτα, επειδή περιέχουν πολλά φυσικά συστατικά που αυξάνουν τις επιδόσεις, την αντοχή, την κυκλοφορία του αίματος και του οξυγόνου στο σώμα κατά τη διάρκεια της άσκησης. Αυτό σημαίνει περισσότερη άσκηση, άρα μεγαλύτερη απώλεια θερμίδων και λίπους.

Ο ερωτας, το ρίσκο και η εγκυμοσύνη, σύμφωνα με τις έρευνες

Όταν δεν υπάρχει εύκαιρο προφυλακτικό, αρκετά ζευγάρια καταφεύγουν στην παραδοσιακή μέθοδο της… έγκαιρης απόσυρσης προκειμένου να αποφύγουν μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη. Πόσο ασφαλής είναι όμως αυτή η πρακτική;

 Στο χώρο της Ιατρικής, αυτή η μέθοδος είναι γνωστή ως coitus interruptus (διακοπτόμενη συνουσία). Είναι μια αποτελεσματική μέθοδος πρόληψης της εγκυμοσύνης όταν εφαρμόζεται τέλεια. Μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Contraception υποδεικνύει ότι το ποσοστό επιτυχίας φτάνει το 96% όταν η μέθοδος εφαρμόζεται με συνέπεια και με σωστό τρόπο σε κάθε σεξουαλική συνεύρεση. Το ποσοστό αυτό φτάνει σχεδόν την αποτελεσματικότητα των περισσότερων προφυλακτικών (98%).

 Προσοχή! Μην παρασύρεστε από τα παραπάνω δεδομένα, καθώς η ιδανική εφαρμογή επιτυγχάνεται σπάνια. Για να εφαρμοστεί σωστά η τεχνική, πρέπει και οι δύο σύντροφοι να επιδείξουν απόλυτο αυτοέλεγχο και να τερματίσουν την ερωτική πράξη αρκετά νωρίς. Πρακτικά, κάτι τέτοιο είναι σχεδόν αδύνατο, δεδομένου ότι το πάθος της στιγμής θολώνει τη λογική και την αίσθηση της πραγματικότητας.

 Το βάρος της ευθύνης πέφτει κυρίως στον άνδρα, καθώς πρέπει να γνωρίζει πότε πρέπει να τραβηχτεί. Ακόμη κι έτσι όμως, ο κίνδυνος
γονιμοποίησης του ωαρίου παραμένει μεγάλος. Τα λεγόμενα προσπερματικά υγρά συχνά περιέχουν ενεργά σπερματοζωάρια. Οι άνδρες δεν μπορούν να ελέγξουν και πολλές φορές δεν αντιλαμβάνονται την έκκριση αυτών των υγρών.

 Μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Human Fertility έδειξε ότι στο 41% των περιπτώσεων τα προσπερματικά υγρά περιέχουν ενεργά σπερματοζωάρια. Ο μόνος τρόπος να αποφευχθεί η εγκυμοσύνη σε αυτήν την περίπτωση είναι η χρήση προφυλακτικού.

 Το συμπέρασμα λοιπόν είναι ότι η «μέθοδος της έγκαιρης απόσυρσης» ουσιαστικά δεν παρέχει προστασία από μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη – και φυσικά δεν προστατεύει από τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα, τονίζει ο Δρ. Justin Lehmiller (The Psychology of Human Sexuality).

Το βήμα του άνδρα αλλάζει δίπλα στη σύντροφο του

Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει πως τα ρομαντικά συναισθήματα ενός άνδρα μπορεί να κάνουν την καρδιά του να χτυπάει πιο γρήγορα, κάνει όμως τα πόδια του πιο αργά.

 Πιο συγκεκριμένα, οι ερευνητές βρήκαν ότι οι άνδρες περπατούσαν με σημαντικά μικρότερη ταχύτητα δίπλα στις συντρόφους τους, αλλά όχι δίπλα σε άλλες γυναίκες. Ο συγγραφέας της μελέτης εξηγεί πως ο άνδρας αλλάζει το βήμα του, έτσι ώστε να μοιάζει με αυτό της συντρόφου
του.

 Οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι το φαινόμενο αυτό μπορεί να έχει τις εξελικτικές του ρίζες στην προσπάθεια των ζευγαριών στους νομαδικούς πληθυσμούς να διαφυλάξουν τη γονιμότητα των γυναικών.

 Στη μελέτη συμμετείχαν 22 άνδρες. Οι ερευνητές εκτίμησαν την ταχύτητα του βαδίσματος τους όταν περπατούσαν μόνοι τους, όταν περπατούσαν στο πλάι της ρομαντική συντρόφου τους , καθώς και όταν περπατούσαν μαζί με φιλικά πρόσωπα του ίδιου, ή του αντίθετου φίλου.

 Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι επιβράδυναν κατά 7% το βηματισμό τους όταν περπατούσαν με τη σύντροφο τους, ενώ στην περίπτωση που περπατούσαν με φίλους η ταχύτητα του βαδίσματος τους δε διέφερε σημαντικά από αυτή που διατηρούσαν όταν βάδιζαν μόνοι.

 Οι ερευνητές τόνισαν ότι αυτό το φαινόμενο έχει παρατηρηθεί και σε άλλα είδη τα οποία εξοικονομούν ενέργεια από την κίνηση για να ενισχύσουν τη γονιμότητα.

 Κάθε άνθρωπος έχει μια ιδανική ταχύτητα, η οποία βοηθά την ελαχιστοποίηση της ενεργειακής δαπάνης. Στους άνδρες η ταχύτητα αυτή είναι μεγαλύτερη, σε σύγκριση με τις γυναίκες. Έτσι λοιπόν, όταν ένας άνδρας και μια γυναίκα περπατούν μαζί, ο ένας θα πρέπει να αλλάξει την ιδανική του ταχύτητα με το ανάλογο αντίκτυπο στην ενεργειακή δαπάνη και συνήθως, βέβαια, αυτός που κάνει τη «θυσία» είναι ο άνδρας. Με τον τρόπο αυτό η γυναίκα δε χρειάζεται να δαπανήσει επιπλέον ενέργεια για τη μετακίνηση, αλλά να τη διαθέσει στην αναπαραγωγική λειτουργία.

Γιατί οι ευσυνείδητοι ζουν περισσότερο.

Τους… ευσυνείδητους φαίνεται πως προτιμά η… μακροζωία, καθώς, παρά το γεγονός ότι «φορτώνονται» πολλές ευθύνες, φαίνεται πως βρίσκουν και το χρόνο να φροντίζουν καλύτερα την υγεία τους και επομένως να ζουν περισσότερο.
Αυτό, τουλάχιστον, είναι το συμπέρασμα μίας νέας έρευνας, που πραγματοποίησαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Duke, στη Βόρεια Καρολίνα.

 Για τις ανάγκες της έρευνας, οι επιστήμονες αξιολόγησαν τα ιατρικά δεδομένα 1.037 ανθρώπων από τη Νέα Ζηλανδία, που ήταν γεννημένοι το διάστημα από τον Απρίλιο του 1972 έως τον Μάρτιο του 1973. Επιπλέον, έλαβαν υπόψη τους στοιχεία που αφορούσαν το εισόδημα, το επίπεδο εκπαίδευσης, το σωματικό βάρος, καθώς και το ιατρικό οικογενειακό ιστορικό
του κάθε υποψηφίου.

 Όπως εξηγούν, σε θέματα υγείας η προσωπικότητα αποδεικνύεται εξίσου σημαντική με το ιατρικό οικογενειακό ιστορικό και το κάπνισμα.

 Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε πως ο χαρακτήρας καθορίζει, μεταξύ άλλων, το πόσο καλά θα προσέξει κάποιος την υγεία του σε όλη τη διάρκεια της ζωής του.

 Όπως προέκυψε από τα αποτελέσματα, οι άνθρωποι, οι οποίοι είναι έντιμοι στην ηλικία των 26 ετών, όταν φτάνουν στα 38, έχουν καλύτερη υγεία σε σχέση με όσους δεν είναι ευσυνείδητοι, αφού είχαν υιοθετήσει πιο υγιεινό τρόπο ζωής και ήταν περισσότερο εγκρατείς απέναντι σε κακές συνήθειες.

 Αντιθέτως, η πλειοψηφία των «επιπόλαιων» ήταν υπέρβαροι, είχαν υψηλή χοληστερίνη και υπέρταση, υπέφεραν από ασθένειες στα ούλα και γενικότερα εμφάνιζαν περισσότερες φλεγμονές.

 Οι ερευνητές θεωρούν ότι τα νέα ευρήματα θα βοηθήσουν τους νέους ανθρώπους να αποφύγουν σοβαρά προβλήματα υγείας αργότερα στη ζωή τους.

Πώς βάζουμε όρια σε έναν έφηβο;

Η στάση, η προσωπικότητα των γονέων και η οικογενειακή δομή είναι καθοριστικοί παράγοντες στην εξέλιξη της κρίσης της εφηβείας.

Απέναντι στον έφηβο που...... προχωράει στην ενηλικίωση ο γονιός δεν διαθέτει την άνεση και την κυριαρχία που είχε απέναντι στο παιδί του. Νοιώθει να χάνει το παιδί του οριστικά, νιώθει εγκαταλελειμμένος, ξεχασμένος και κινδυνεύει να εμπλακεί σε ένα επιθετικό ανταγωνισμό με τον έφηβο.

 Γράφει η Eπίκουρη Καθηγήτρια Παιδοψυχιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, κυρία Ελένη Λαζαράτου. 

 Πολλοί γονείς αναβιώνουν στο παρόν τις συγκρούσεις του είχαν εκείνοι στην εφηβεία. Διαπιστώνουν στα παιδιά τα
δικά τους χαρακτηριστικά, τα θεωρούν προέκταση του εαυτού τους και προσπαθούν μέσω του παιδιού να εκπληρώσουν τα δικά τους ανεκπλήρωτα όνειρα. Έρχονται έτσι σε αναπόφευκτη σύγκρουση με τον έφηβο που πάνω απ’όλα θέλει να βρει τον εαυτό του.

 Όσο πιο ικανοποιημένοι είναι οι γονείς από τον εαυτό τους και από το γάμο τους τόσο πιο εύκολα θα επιτρέψουν στον έφηβο να ολοκληρώσει τις διεργασίες που θα τον οδηγήσουν στην αυτονομία του.

 Το πεδίο όπου οι γονείς θα δοκιμαστούν περισσότερο κατά τη διάρκεια της εφηβείας είναι εκείνο της επιβολής της γονεϊκής εξουσίας. Οι έφηβοι απαιτούν την κατάργηση των απαγορεύσεων και του ελέγχου, διεκδικούν την απεριόριστη ελευθερία τους για το που θα πάνε, με ποιον θα πάνε , τι ώρα θα γυρίσουν.

 Ο γονέας μπορεί να καθορίσει το όριο της επιστροφής συνυπολογίζοντας την ηλικία του εφήβου, το είδος της εξόδου, αν είναι σε σχολική περίοδο ή σε διακοπές, την παρέα η οποία συμμετέχει και διάφορες άλλες παραμέτρους. Τα όρια του πλαισίου τα οποία ο ενήλικας επιβάλλει μπορεί λίγο ως πολύ να είναι αυθαίρετα αλλά μαρτυρούν το συμβατικό κύρος των γονέων. Η έλλειψη ορίων π.χ. να μην καθοριστεί ορισμένη ώρα επιστροφής, μπορεί να θεωρηθεί έλλειψη περιορισμού αλλά και αδιαφορία (δεν με νοιάζει αν θα γυρίσεις).

 Οι περισσότεροι γονείς όμως επιθυμούν να ελέγχουν το παιδί τους, επιθυμία που εντείνεται όλο και περισσότερο καθώς το παιδί μεγαλώνει. Ο έλεγχος επεκτείνεται στο κοινωνικό περιβάλλον, στις σχέσεις του εφήβου αλλά και στην καθημερινή του ζωή, στο ντύσιμο, στη διατροφή, στην απόδοση του στο σχολείο. Όταν ο έφηβος υποτάσσεται οι γονείς είναι καθησυχασμένοι αλλά δεν βλέπουν ότι έτσι ανακόπτεται η πορεία του προς την αυτονόμηση όχι μόνο στο επίπεδο της υλικής πραγματικότητας αλλά και της ψυχικής.

 Ο γονέας πρέπει να είναι έτοιμος να βιώσει τον αποχωρισμό και ανάλογα με την αποχή του στο άγχος να δεχθεί κάποιες στιγμές να μην γνωρίζει που είναι ο έφηβος, με ποιον είναι και τι κάνει. Οι γονείς που δεν αντέχουν την άγνοια είναι εκείνοι που έχουν ανάγκη να διατηρήσουν με τον έφηβο ένα δεσμό παρόμοιο με εκείνο της παιδικής ηλικίας και να μην του επιτρέψουν τον αποχωρισμό.

 Όσο μεγαλύτερες όμως είναι οι απαγορεύσεις τόσο μεγαλώνει ο κίνδυνος βιαίας αντίδρασης εκ μέρους του εφήβου και πραγματικής φυγής για να αποφύγει την επιβολή της εξουσίας. Η ρήξη επέρχεται κυρίως σε οικογένειες με αυστηρούς μηχανισμούς που δεν επιτρέπεται η αμφισβήτηση και η διαλεκτική της σύγκρουση.

 Στον αντίποδα βρίσκονται οι γονείς που αναζητούν μια διαρκή επικοινωνία με τον έφηβο. Δηλώνουν ότι είναι φίλοι , προσπαθούν να έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα και τους ίδιους τρόπους διασκέδασης.

 Είναι οι γονείς που προσπαθούν να αναιρέσουν την διαφορά μιας γενιάς που τους χωρίζει από το παιδί τους βιώνουν την ψευδαίσθηση μιας παρατεταμένης δικής τους εφηβείας αλλά αδυνατούν να επωμισθούν τον γονεϊκό ρόλο και να θέσουν όρια στον έφηβο.

 Οι γονείς όταν το παιδί τους φθάνει στην εφηβεία περνούν την κρίση της μέσης ηλικίας. Έχουν φθάσει στην ηλικία των 50, διαπιστώνουν ότι τους έχει μείνει λίγος χρόνος για την πραγμάτωση των φιλοδοξιών τους και ότι η σεξουαλικότητά τους μειώνεται, ενώ βλέπουν τα όνειρα για ζωή και η σεξουαλικότητα του εφήβου να ανατέλλουν. Ο πατέρας αρχίζει να ανησυχεί για τη σεξουαλική του ισχύ όταν ο γιος αποδεικνύει με τη σωματική του δύναμη και τη σεξουαλικότητα του ότι είναι πιο ισχυρός.

 Οι γυναίκες υποφέρουν από τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης όταν η κόρη τους αρχίζει να έχει περίοδο και πρέπει να την ενημερώσουν για τις δυσκολίες αλλά και τις ικανοποιήσεις της σεξουαλικής ζωής.

 Ο διάλογος εφήβων και γονέων αναδεικνύεται μια καθοριστική παράμετρος που διευκολύνει το πέρασμα από την παιδική στην ενήλικη ζωή.

 Ενώ αυτός ο διάλογος είναι απαραίτητος, σπάνια βιώνεται από τον έφηβο με τρόπο θετικό και ικανοποιητικό. Μπαίνει σ’ αυτό το διάλογο υποστηρίζοντας ακόμη και με παράλογο τρόπο τις απόψεις του, ακούγοντας ελάχιστα τα επιχειρήματα των γονιών του και τον κλείνει επιβεβαιώνοντας ακόμη μια φορά την έλλειψη αμοιβαίας κατανόησης.

 Αυτός ο αδύνατος διάλογος δείχνει την ανάγκη του εφήβου να προκαλέσει τους γονείς του, να επιδείξει τη διαφορά του, να σταθεί ίσος συνομιλητής απέναντί τους. Σ’ ένα λιγότερο συνειδητό επίπεδο αποδεικνύει την ανάγκη του να κρατήσει τον δεσμό και να συνεχίσει να εξαρτάται από τους γονείς του.

 Οι γονείς με τη σειρά τους θα πρέπει να συνεχίσουν ή να συμμετέχουν σ’ αυτό το διάλογο αν και γνωρίζουν εκ των προτέρων την αποτυχία του. Ο έφηβος πιθανόν να μην δέχεται τις απόψεις τους αλλά τις έχει ανάγκη για να αντιπαρατεθεί και να μπορέσει να διαμορφώσει τις δικές του.

 Όταν οι οικογένειες έχουν άκαμπτες αυστηρές δομές και προσπαθούν να επιβάλλουν χωρίς να ανατρέχουν σ’ αυτό το διάλογο ο έφηβος έχει δύο λύσεις. Έντονη διαμαρτυρία, απόρριψη όλων των οικογενειακών κανόνων και πέρασμα στην πράξη ή πλήρη αποδοχή, υποταγή και παθητικότητα. Και στη μια και στην άλλη περίπτωση δεν εξελίσσεται ομαλά η διεργασία που θα επέτρεπε στον έφηβο να διαφοροποιηθεί αλλά και να παραμείνει μέλος της οικογενειακής ιστορίας.

 Σ’ αυτή την πορεία που ο έφηβος διακηρύσσει την ανεξαρτησία του αλλά ταυτόχρονα αναζητά τη σιγουριά εξάρτησης από τους γονείς του, οι γονείς πρέπει να σταθούν δυνατοί. Γνωρίζοντας ότι αποτελούν τον πρώτο στόχο επιθετικότητας του εφήβου θα πρέπει να δεχθούν τα χτυπήματα χωρίς να φοβηθούν ή να τα χάσουν και χωρίς να αποποιηθούν τον γονεϊκό τους ρόλο. Οφείλουν να συνεχίσουν με συνέπεια να θέτουν τα όρια γνωρίζοντας ότι ο έφηβος τα χρειάζεται για να συγκρουστεί μαζί τους και να μπορέσει να τους ξεπεράσει. Ο έφηβος έχει ανάγκη να ανήκει σε μια δομή που δεν καταρρέει από την επιθετικότητα του, ούτε αντεκδικείται την αντιπαράθεσή του.

 Ακόμη και οι πιο σίγουροι για τον εαυτό τους γονείς υποφέρουν από την συνεχή επίθεση και την εικόνα του κακού γονέα που τους απευθύνει ο έφηβος. Πρέπει όμως να επιβιώσουν συναισθηματικά, να μην πληγωθούν βαθιά και να συνεχίσουν να ενδιαφέρονται και να προστατεύουν τον έφηβο. Πρέπει να είναι δυνατοί και να αποτελούν καταφύγιο, να εμπεριέχουν, να περιορίζουν και ταυτόχρονα να δίνουν τη δυνατότητα στον έφηβο να ανοίγεται σε νέες εμπειρίες. Μόνο έτσι θα ξεφύγουν από τη σχέση γονέων προς το μικρό παιδί και θα περάσουν προοδευτικά σε μια ισότιμη σχέση ενήλικα προς ενήλικα.

Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

Γι' αυτό, για να σε συναντήσω Γι' αυτό έγινε ο κόσμος μάτια μου Γι' αυτό, για να σε συναντήσω ...

ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΟΜΟΡΦΑ,ΕΡΩΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ..ΤΙ ΣΤΙΧΟΙ ΥΠΕΡΟΧΟΙ!! <3 <3




Κάθισε εδώ κοντά μου 
Μου 'λειψες ξαφνικά 
Έτσι όπως πέφτει ο ήλιος 
Χτυπάει η μοναξιά 
Μείνε λιγάκι ακόμα 
Κάτι έχω να σου πω 
Να πάρει ο αέρας χρώμα 

Αχ, για να γεννηθείς εσύ κι εγώ 
Γι' αυτό, για να σε συναντήσω 
Γι' αυτό έγινε ο κόσμος μάτια μου 
Γι' αυτό, για να σε συναντήσω 


Δεν έχει αρχή και τέλος 
Δεν έχει μέτρημα 
θάλασσα που κυλάει 
αυτό το αίσθημα 
στο πιο βαθύ σκοτάδι 
στη δυνατή βροχή 
γιορτάζει η αγάπη, 
γιορτάζει η αγάπη 
της νύχτας το σκοτάδι 
φωτίζει το φιλί

Χωρίς να γνωρίζω πως είμαι έγκυος έπινα αλκοόλ. Να ανησυχώ;

Χωρίς να γνωρίζω πως είμαι έγκυος έπινα αλκοόλ. Να ανησυχώ;
Έμαθα πρόσφατα πως είμαι έγκυος, παρόλο που έχω ήδη μπει στον 5ο μήνα. Επειδή ποτέ δεν είχα σταθερή περίοδο, άργησα πολύ να το συνειδητοποιήσω. Ο γιατρός μου, μου είπε πως απαγορεύεται εντελώς το αλκοόλ. Έχω τρομάξει, καθώς δεν ήξερα πως είμαι έγκυος και το προηγούμενο διάστημα έπινα τουλάχιστον 3-4 ποτά την εβδομάδα, μάλιστα βότκα και όχι κρασί ή μπύρα. Μπορεί αυτό να έχει ήδη κάνει κακό στο μωρό;
Το καλό νέο είναι ότι συνήθως στις περιπτώσεις κατανάλωσης αλκοόλ από γυναίκες που δεν γνώριζαν ότι είναι έγκυες, η επίδραση στο αναπτυσσόμενο έμβρυο είναι μηδαμινή, υπό την προϋπόθεση ότι η κατανάλωση διακόπτεται.
Όλες οι μεγάλες επιστημονικές εταιρείες συμφωνούν ότι καμία ποσότητα αλκοόλης δεν είναι ασφαλής στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Είναι γνωστό ότι το αλκοόλ περνάει στην κυκλοφορία του εμβρύου διαμέσου του πλακούντα και απαιτεί περισσότερο χρόνο για να αποβληθεί από τον οργανισμό του, από ό,τι στην έγκυο. Η δράση του είναι δοσοεξαρτώμενη, όπως και η δράση της καφεΐνης και της νικοτίνης.
Σε περιπτώσεις κατάχρησης (5-6 ποτήρια ημερησίως), εκτός από σοβαρές μαιευτικές επιπλοκές, το αλκοόλ ενοχοποιείται για την εμφάνιση του εμβρυϊκού συνδρόμου αλκοόλης (fetal alcohol syndrome), το οποίο χαρακτηρίζεται από μικρό βάρος γέννησης και ανάστημα, διανοητική καθυστέρηση, χαρακτηριστικό προσωπείο, και υψηλό ποσοστό θνησιμότητας. Τα νεογνά που επιβιώνουν, αργότερα στη ζωή εμφανίζουν διαταραχές στην όραση και στη μάθηση, παρουσιάζουν κοινωνικά προβλήματα, προβλήματα συμπεριφοράς και κρίσης και μεγάλη πιθανότητα να γίνουν και τα ίδια αλκοολικά, μέχρι να ενηλικιωθούν.
Η κατανάλωση ακόμα και μικρών ποσοτήτων  (1-2 ποτά ημερησίως) αλκοόλης, σχετίζεται με αύξηση του κινδύνου εμφάνισης επιπλοκών, όπως η αποβολή, το χαμηλό βάρος γέννησης, η ενδομήτρια καθυστέρηση της ανάπτυξης του εμβρύου, και η χαμηλή νοημοσύνη στην παιδική ηλικία.
Κατά συνέπεια η έγκαιρη διακοπή της κατανάλωσης αλκοόλ στη διάρκεια της εγκυμοσύνης, προλαμβάνει όλες αυτές τις επιπλοκές, και παρέχει μια ασφαλή εγκυμοσύνη για σας και το μωρό σας.


Να μοιραστώ τις φαντασιώσεις μου ή θα κάνω κακό στην σχέση μου;

Να μοιραστώ τις φαντασιώσεις μου ή θα κάνω κακό στην σχέση μου;
Είναι αλήθεια πως πολλές γυναίκες διστάζουν να εκφράσουν τις φαντασιώσεις και τις βαθύτερες ερωτικές τους επιθυμίες στον σύντροφό τους αισθανόμενες ντροπή, άγχος αλλά και φόβο απόρριψης της ερωτικής τους πρότασης. 
Είναι σημαντικό να γνωρίζεις πως οι φαντασιώσεις αποτελούν μια απόλυτα φυσιολογική λειτουργία του εγκεφάλου μας που πυροδοτεί τις αισθήσεις στο σώμα μας. Είναι απαραίτητες στην ερωτική μας ζωή αφού μας γεμίζουν εικόνες και αισθήσεις που πολύ συχνά μπορεί και να μην επιθυμούμε να βιώσουμε στην πράξη, παρότι τις βρίσκουμε άκρως ερεθιστικές και διεγερτικές. 

Φυσικά υπάρχουν και φαντασιώσεις που επιθυμούμε να μοιραστούμε με τον σύντροφό μας τόσο στα λόγια όσο και στο ερωτικό παιχνίδι και είναι σημαντικό να διευκρινίσουμε πώς το να μοιραστείς τις φαντασιώσεις σου δεν σημαίνει πως απαιτείς να τις βιώσεις στην πραγματικότητα αλλά ότι επιθυμείς ο σύντροφός σου να σε γνωρίσει καλύτερα, να προσεγγίσει τα ερωτικά σου θέλω ή ακόμη τα σενάρια που σε ερεθίζουν και απογειώνουν τις αισθήσεις σου. 

Μάλιστα, η ενδεδειγμένη στιγμή για να μοιραστείς μια τέτοια ερωτική σκέψη σου είναι κατά την διάρκεια του ερωτικού παιχνιδιού, όταν είστε και οι δύο χαλαροί και αφημένοι στις αισθήσεις σας. Εάν κι εκείνος βρει την ερωτική σου πρόταση ερεθιστική και ενδιαφέρουσα τότε μπορείτε μαζί να πραγματοποίησετε όσα φαντασιωσικά σκέφτεσαι, διασφαλίζοντας πάντοτε την ασφάλεια των ερωτικών σας επαφών, τόσο σε επίπεδο λήψης των μέτρων προφύλαξης όσο και επιλογής ενός ασφαλούς μέρους στο οποίο θα μπορέσετε να αφεθείτε στο ερωτικό παιχνίδι χωρίς φόβο και κίνδυνο. 

Φυσικά, εάν ο σύντροφός σου αντιδράσει απότομα ή περίεργα σε όσα του πεις μπορείς πάντα μα επανέλθεις με μια ήρεμη συζήτηση που μοναδικό σκοπό θα έχει να τον καταλάβεις καλύτερα αλλά και να κατανοήσει κι εκείνος την ανάγκη σου να σε γνωρίσει καλύτερα μέσα από μια διάφανη σεξουαλική επικοινωνία. 


Δεν πρέπει να παραβλέψουμε φυσικά πως υπάρχουν και φαντασιώσεις οι οποίες ενδέχεται να περιλαμβάνουν πρόσωπα ή σεξουαλικές πρακτικές, ικανές να σοκάρουν, να φοβίσουν ή και να φέρουν τον σύντροφό μας σε εξαιρετικά άβολη θέση. Για αυτό τον λόγο είναι απαραίτητο να αξιολογούμε την σεξουαλική ωριμότητα του συντρόφου μας αλλά και το κατά πόσο είναι έτοιμος να ακούσει συγκεκριμένες φαντασιώσεις μας στο συγκεκριμένο στάδιο της σχέσης μας. Είναι βέβαιο όμως πως ο κάθε ένας γνωρίζει πότε μια φαντασίωσή του είναι προτιμότερο να παραμείνει στην ιδιωτική του φαντασιωσική σφαίρα προστατεύοντας την σχέση του από πιθανούς τριγμούς.

Οι 5…μυρωδιές που θα απογειώσουν τη σεξουαλική σου διάθεση!

Κι όμως, η όσφρηση είναι ακόμα μια από τις αισθήσεις που μπορούν να σε ερεθίσουν.
Οι επιστήμονες έψαξαν και βρήκαν τις 5 πιο περίεργες μυρωδιές που αυξάνουν την κυκλοφορία του αίματος στο γυναικείο σώμα και κατ’ επέκταση δημιουργούν τις προϋποθέσεις για αυξημένη ερωτική διάθεση!

Ξέχνα λοιπόν τα αφροδισιακά φαγητά και τα σεξουαλικά βοηθήματα και άσε την όσφρηση σου να σε… οδηγήσει στις πιο hot εμπειρίες!

Ποιες είναι αυτές οι 5 πιο περίεργες μυρωδιές που αυξάνουν τη λίμπιντο;

#1 Η μυρωδιά του ταλκ για μωρά (αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος κατά 13%)

#2 Η μυρωδιά του αγγουριού(αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος κατά 13%)

#3 Η μυρωδιά της γλυκόριζας (αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος κατά 13%)

#4 Η μυρωδιά της κανέλας (αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος κατά 11%)


#5 Η μυρωδιά της λεβάντας(αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος κατά 11%)

«Για να μάθεις…»

ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ
Η σωματική βία στα παιδιά προκαλεί προβληματικούς ενήλικες.
«Θα φας ξύλο μέχρι να γίνεις άνθρωπος», «άρπα την για να μάθεις..», «θα σου βγάλω το αυτί αν δεν ακούς αυτό που σου λέω εγώ»…Με πόσες τέτοιες φράσεις έρχονται αντιμέτωπα τα παιδιά καθημερινά;  Τελικά, μήπως οι γονείς στην προσπάθεια τους να επιβάλλουν την άποψη τους, αντιμετωπίζουν τα παιδιά σαν μικρογραφίες ανθρώπων με λιγότερα δικαιώματα; Η σωματική βία έχει απαγορευτεί Συνταγματικά σε πάρα πολλές χώρες. Δυστυχώς, παρά την νομοθετική απαγόρευση, η σωματική τιμωρία αποτελεί συνηθισμένη και αποδεκτή τακτική για πειθαρχία των παιδιών σε αρκετές χώρες και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό αποδεκτή και στην Ελλάδα. Η εφαρμογή και αποδοχή της σωματικής τιμωρίας σχετίζεται άμεσα με τη στάση και τις αντιλήψεις των γονέων και της κοινωνίας γενικότερα ως προς τους τρόπους ανατροφής των παιδιών.
Αρχικά, τι σημαίνει σωματική τιμωρία;
Ως σωματική τιμωρία νοείται κάθε πράξη που προκαλεί πόνο ή σωματική δυσφορία σε ανήλικο με απώτερο στόχο το σωφρονισμό, την πειθαρχία ή τον έλεγχο της συμπεριφοράς του. Οι σωματική τιμωρία μπορεί να προκληθεί με το χτύπημα στο χέρι ή με αντικείμενο σε οποιοδήποτε μέρος του σώματος, το τράβηγμα (του αυτιού, των μαλλιών), το δάγκωμα ,το σπρώξιμο, το ταρακούνημα, αλλά να πάρει και πιο ακραίες μορφές.
Οι συνέπειες της σωματικής βίας:• Έντονη δυσκολία στις διαπροσωπικές σχέσεις: Αυτό εκφράζεται είτε με απόσυρση ή με επιθετικότητα, χρήσης βίας και αντικοινωνικής συμπεριφοράς με παραβίαση των ηθικών κανόνων και του νομικού πλαισίου, συναισθηματικών προβλημάτων (με μειωμένη αυτοεκτίμηση, θλίψη, απάθεια, αυτοκτονικές τάσεις, χρήση ουσιών), χαμηλής σχολικής επίδοσης (με πιθανή εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών).
• Θυμός: Δυσκολία ώστε να καταφέρνουν να ελέγχουν επιθετικά τις εκρήξεις θυμού τους.
• Μίμηση της μεθόδου: Το ξύλο εκλαμβάνεται ως μορφή επιβολής των απόψεων και των επιθυμιών του θύτη προς το θύμα του. Όταν χτυπάμε μας φοβούνται και έτσι δημιουργείται ένα αίσθημα απόλυτης κυριαρχίας και εξουσίας σ’ αυτόν που χτυπά. Πιθανότητα να γίνουν και οι ίδιοι βίαιοι γονείς.
• Το ψέμα: Τα παιδιά που δέχονται σωματική βία συχνά λένε ψέματα προκείμενου να αποφύγουν την κατάσταση αυτή. Αρχίζουν να μαθαίνουν να δρουν παρασκηνιακά.
• Εγκληματική Συμπεριφορά: Έχουν αυξημένες πιθανότητες να παρουσιάσουν εγκληματική συμπεριφορά ως ενήλικες.
 Στοιχεία ψευδοωριμότητας: Το παιδί δείχνει σοβαρό, λιγότερο αυθόρμητο και πιο προβληματισμένο από τους συνομήλικους του. Μπορεί ακόμα να καταβάλλει υπερβολική προσπάθεια να γίνει αγαπητό εκδηλώνοντας υποδειγματική συμπεριφορά, άριστη σχολική επίδοση ή τελειομανία. Η ψευδής αυτή ωριμότητα συνδέεται με την χαμηλή αυτοεκτίμηση του παιδιού, το φόβο απόρριψης ή την επανάληψη της κακοποίησης.
 Ψυχωσικές αντιδράσεις: σε περιπτώσεις σοβαρής κακοποίησης έχουν παρατηρηθεί περιπτώσεις ψυχωσικών αντιδράσεων, όπου χάνεται προσωρινά ή περιορίζεται προσωρινά η επαφή του παιδιού με την πραγματικότητα.
Προσπαθήστε να βγάλετε το ξύλο από την ζωή σας. Μιλήστε με τα παιδιά σας και ενισχύστε την ιδέα του διαλόγου στη ζωή σας. Ακούστε τις ανάγκες των παιδιών σας και μιλήστε για τις δικές σας. Αν ο σύντροφος σας δεν συμφωνεί μαζί σας δεν θα ασκήσετε σωματική βία πάνω του αλλά θα προσπαθήσετε με το διάλογο να λύσετε τα προβλήματα σας. Γιατί αυτό να διαφέρει για τα παιδιά σας;

Δουλειά ή οικογένεια;

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗ ΜΗΤΕΡΑ
Όταν οι γυναίκες παραιτούνται, η αιτία δεν είναι μόνο τα παιδιά…
Σε πρόσφατο άρθρο τους η εφημερίδα “The Τimes” προσπάθησαν να αναλύσουν τους λόγους που μια γυναίκα οδηγείται στην παραίτηση μετά από χρόνια δουλειάς. Η προφανής απάντηση, «λόγω των παιδιών» όμως δεν φαίνεται να είναι πάντα η πραγματική αιτία που οι περισσότερες γυναίκες επικαλούνται ώστε να σταματήσουν, κάποιες φορές εργασιακοί παράγοντες είναι οι πραγματικοί λόγοι.Αυτό επιβεβαιώνεται και από μια σχετική μελέτη η οποία ισχυρίζεται πως 1 στις 4 γυναίκες που αφήνουν τις απαιτητικές τους θέσεις ο λόγος δεν είναι η οικογένεια αλλά γιατί νιώθουν πως έχουν βαλτώσει. Από την άλλη μια μεριά, υπάρχουν και εκείνες οι γυναίκες που φεύγουν στην καλύτερη φάση της καριέρας τους, όταν νιώσουν πως δεν είναι όσο επιτυχημένες θα ήθελαν να είναι. Ο λόγος λοιπόν που δεν βλέπουμε συχνά γυναίκες σε υψηλές θέσεις είναι γιατί τείνουν να προτιμούν να μένουν σε ένα επίπεδο όπου θεωρούν πως κάνουν τη διαφορά.Αυτό όμως δεν σημαίνει πως όταν αυτές οι γυναίκες τεθούν εκτός δουλειάς θα μείνουν άπραγες, αφού το πιο πιθανό είναι σύντομα να ξεκινήσουν κάτι δικό τους που θα λειτουργεί υπό τους όρους και τους χρόνους τους. Έτσι λοιπόν αυτές οι μητέρες μπορεί να καταλήγουν να περνάνε περισσότερο χρόνο με τα παιδιά τους, όμως μόνο μετά την διαπίστωση πως η δουλειά τους δεν αξίζει τις θυσίες που καλούνται να κάνουν. Η γνώμη λοιπόν της ψυχολόγου στο άρθρο είναι η παρακάτω « Όταν οι γυναίκες γίνονται μητέρες μπορεί να βιώσουν ένα είδος απόρριψης στη δουλειά τους. Οι καριέρες που έχουν επενδύσει πριν γίνουν γονείς μπορεί να χάσουν τη δυναμική τους όσο οι απατήσεις της οικογένειας μεγαλώνουν και η δουλειά να γίνει ένα βάσανο που με χαρά θα αποχωριστούν. Όμως αυτό δεν αποτελεί και τη πανάκεια….» και συνεχίζει η ψυχολόγος προτείνοντας πως ο καλύτερος συμβιβασμός θα ήταν οι γυναίκες να επιλέξουν να μη δουλεύουν τα πρώτα 5 χρόνια του παιδιούμε σκοπό όμως να επιστρέψουν πίσω όταν τα παιδιά ξεκινήσουν το σχολείο. Γνωρίζοντας βέβαια πως θα πρέπει να προσπαθήσουν περισσότερο ώστε να ενταχθούν και πάλι.

Τα πρώτα βήματα μετά από ένα διαζύγιο

brokenheart.jen.
Το διαζύγιο δεν είναι το τέλος του κόσμου αλλά η αρχή για κάτι νέο.
Ένα διαζύγιο αποτελεί αδιαμφισβήτητα μια δύσκολη περίοδο για την ζωή κάποιου. Ωστόσο, το άτομο που βιώνει ένα χωρισμό κάποια στιγμή πρέπει να βρει τη δύναμη ξεκινήσει πάλι από την αρχή.
Μερικές συμβουλές για να κάνετε τα πρώτα σας βήματα:
  • Ανασυνταχθείτε: κάντε ένα δώρο στο εαυτό, βρείτε ένα ήσυχο μέρος όπου μπορείτε να ηρεμήσετε και να μαζέψετε τις σκέψεις σας.
  • Συνειδητοποιήστε τι συμβαίνει: προσπαθήστε να αντιμετωπίσετε την νέα σας κατάσταση χωρίς συναισθηματισμούς αλλά με λογική.
  • Ξεπεράστε το: όλα συμβαίνουν για κάποιο λόγο, δείτε τι μπορείτε να αποκομίσετε από αυτό το γεγονός ώστε να προχωρήσετε ως άτομα.
  • Οραματιστείτε τον εαυτό σας: φανταστείτε τον εαυτό σας να ξανά στέκετε στα πόδια του, γεμάτος αυτοπεποίθηση και πάθος για ζωή.
  • Να είστε ανοιχτοί στη συμπαράσταση: είναι πολύ σημαντικό να έχουμε στην ζωή μας ανθρώπους που μας αγαπούν και είναι διπλά μας στις όμορφες και στις άσχημες στιγμές. Επικοινωνήστε μαζί τους και αφήστε τους να σας συμπαρασταθούν. Είναι πιο εύκολο να ξεπεράσεις μια δύσκολη στιγμή στη ζωή σου όταν έχεις ανθρώπους να το μοιράζεσαι.
  • Χαλαρώστε: Αφήστε τον εαυτό σας ελεύθερο για ένα νέο ξεκίνημα. Μην αφήσετε τον φόβο και την ανασφάλεια να σας κρατήσουν πίσω.

Νονοι και δωρα (ιδεες)

  Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...