Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

Οικογενειακός ψυχολόγος αποκαλύπτει τα 10 πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς

Οικογενειακός ψυχολόγος αποκαλύπτει τα 10 πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι γονείς

Οι περισσότεροι γονείς προσπαθούν να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για τα παιδιά τους. Τι συμβαίνει όμως όταν δεν συνειδητοποιούν ότι η συμπερίφορά τους είναι επιβλαβής απέναντι στα παιδιά;
O Mike Leary, οικογενειακός ψυχολόγος που ασχολείται κατά κύριο λόγο με τις σχέσεις και την ανατροφή των παιδιών και μοιράζεται τις εμπειρίες του στο αμερικάνικο site για μπαμπάδες Fatherly, αποκαλύπτει τα 10 πιο συνηθισμένα λάθη των γονιών.

Τους δίνουν πάρα πολλές επιλογές

Πολλοί γονείς πιστεύουν ότι τα παιδιά πρέπει πάντα να έχουν ατελείωτες επιλογές. Στην πραγματικότητα όμως τα παιδιά δεν θα έχουν πάντα τόσες πολλές επιλογές, με αποτέλεσμα να συγκλονίζονται όταν έρχεται η ώρα να προσαρμοστούν στην σκληρή πραγματικότητα.

Τους επαινούν για αυτά που κάνουν

Στις μέρες μας τα περισσότερα παιδιά περιμένουν έπαινο για να κάνουν κάτι. Διαφορετικά δεν θα κάνουν τίποτα από αυτά που τους έχουν ζητηθεί.

Προσπαθούν όλη την ώρα να κάνουν τα παιδιά ευτυχισμένα

Με αποτέλεσμα όμως να ξεχνούν τους εαυτούς τους. Μην ξεχνάτε όμως ότι τα παιδιά είναι ευτυχισμένα, όταν βλέπουν και τους γονείς τους ευτυχισμένους.

Τα εξαγοράζουν

Σχεδόν πάντα καταλήγουν να πιστεύουν ότι οι εξαγορές οδηγούν στην ευτυχία. Έτσι όμως τα παιδιά καταλήγουν να μην ικανοποιούνται με τίποτα και οδηγούνται σε εξαρτήσεις και καταναγκασμούς.

Τα κρατάνε συνέχεια απασχολημένα

Τις περισσότερες φορές με τον αθλητισμό. Πολλοί γονείς λανθασμένα πιστεύουν ότι οι «δραστηριότητες» κρατούν τα παιδιά μακριά από προβλήματα. Όντως είναι ένας πολύ καλός τρόπος να εκτονώνουν την ένταση τους, όταν όμως δεν το διασκεδάζουν πραγματικά αλλά αναγκάζονται να πηγαίνουν, τότε η ίδια η δραστηριότητα καταλήγει να είναι πρόβλημα.

Η λογική θα τους σώσει

Μπορεί να είναι δελεαστικό για τους γονείς να προωθούν «τη λογική» ως τη λύση για όλα τα προβλήματα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως το συναίσθημα.

Δεν τους αποκαλύπτουν πληροφορίες για σημαντικά θέματα, όπως είναι το φύλο.

Πολλοί γονείς τρομοκρατούνται στην ιδέα ότι θα πρέπει να μιλήσουν για το σεξ κάποια στιγμή με τα παιδιά τους και αποφεύγουν να κάνουν τέτοιου είδους συζητήσεις. Κάπως έτσι όμως πολλά έφηβα κοριτσάκια καταλήγουν να μένουν έγκυες και τότε είναι που οι γονείς προβληματίζονται και αναρωτιούνται «γιατί;».

Γίνονται πολύ επικριτικοί απέναντι στα παιδιά

Μπορεί ο εξονυχιστικός έλεγχος και οι παρατηρήσεις να γίνονται από τους γονείς με τις καλύτερες προθέσεις αλλά τα παιδιά με αυτόν τον τρόπο οδηγούνται στην τελειότητα σε όλα: από την εμφάνιση μέχρι τις ικανότητες. Όταν ένα λάθος θα συμβαίνει και θα είναι άνευ σημασίας, τα παιδιά θα το παίρνουν κατάκαρδα και πάντα θα πιστεύουν ότι απογοητεύουν τους γονείς τους.

Χρησιμοποιούν τη ντροπή και τις απειλές

Ποτέ μην αφήσετε υπόνοιες ότι δεν αγαπάτε τα παιδιά σας λόγω των ενέργειών τους. Πολλοί γονείς το κάνουν για την επίτευξη της συμμόρφωσης. Πρόκειται όμως για ένα βραχυπρόθεσμο κέρδος, γιατί στη συνέχεια τα παιδιά δεν θα δείχνουν κανένα ενδιαφέρουν να διορθώσουν το οτιδήποτε.

Δεν περιορίζουν τον διαθέσιμο χρόνο στην τεχνολογία

Είτε πρόκειται για τηλεόραση, είτε για βίντεο, παιχνίδια, υπολογιστές, τάμπλετ ή τηλέφωνο.
Πηγή: baby.gr

Γίνετε ο γονιός και όχι φίλος των παιδιών σας!

Τα παιδιά σας έχουν πολλούς φίλους. 
Όμως έχουν μόνο μια μαμά και έναν μπαμπά.Μπορεί να θέλετε να έχετε πολύ καλή σχέση με τα παιδιά σας αλλά δεν σημαίνει ότι θα ρισκάρετε την ασφάλεια των παιδιών σας.
Είστε ο γονιός τους όταν…
Λέτε όχι ακόμη και αν στεναχωρείτε το παιδί σας.
Βάζετε την ευημερία πάνω από την παροδική χαρά.
Επιλέγετε το δίκαιο ακόμη και αν αυτό κοστίσει στον εαυτό σας.
Είστε φίλος των παιδιών σας όταν:
Η επιθυμία σας ελέγχει τις πράξεις σας.
Μοιράζεστε με το παιδί σας ανάρμοστα συναισθήματα ή γεγονότα.
Φοβάστε να προκαλέσετε αρνητικά συναισθήματα.
Φυσικά και θέλουμε να μας συμπαθούν τα παιδιά μας!Εννοείται πως θέλω τα παιδιά μου να πιστεύουν πως είμαι η πιο κουλ μαμά του κόσμου.
Όμως μπορούμε να είμαστε γονείς που εμπνέουν σεβασμό. 
Μπορούμε να τα πηγαίνουμε καλά με τα παιδιά μας, να γελάμε παρέα και να απολαμβάνουμε ο ένας την συντροφιά του άλλου.Απλά πάντα πρέπει να θέτουμε κάποια όρια και κανόνες.
Επίσης πρέπει να θυμάστε πως ακόμη και να δίνουμε στα παιδιά μας ότι θέλουν δεν σημαίνει απαραίτητα ότι τους είμαστε συμπαθείς.Όταν ικανοποιείς συνεχώς τις ανάγκες κάποιου μετά χάνεται το ενδιαφέρον και ο σεβασμός επειδή είμαστε τα θύματα που συνεχώς ικανοποιούν ανάγκες.
Τα παιδιά χρειάζονται  κάποιον που είναι το αφεντικό τους.Φυσικά και θα προσπαθήσουν να πετύχουν αυτό που θέλουν αλλά χρειάζονται από εμάς να θέτουμε τα όρια.Ξέρουν πως πρέπει να κοιμηθούν απλά δεν θέλουν να το κάνουν. Χρειάζονται κάποιον να τους το υπενθυμίζει.
Σε κανέναν δεν αρέσει η διαπαιδαγώγηση αλλά σε όλους αρέσουν τα αποτέλεσματά της.Θα το καταλάβουν μεγαλώνοντας και αυτό είναι το σημαντικό μάθημα που μπορείτε να τους δώσετε.
Η φιλία μεταξύ σας μπερδεύει τα παιδιά σας.Τα παιδιά δεν έχουν την ωριμότητα να συμπεριφέρονται σαν ενήλικες. Θα αναγκαστούν να φερθούν σαν ενήλικες αν δεν κάνετε σωστά την δουλειά σας.
Είστε λοιπόν σωστοί γονείς όταν…
  • Η απάντησή σας κάποιες φορές κάνει το παιδί σας να κλαίει(για το καλό του!)
  • Το παιδί σας, σας πει ότι δεν σας συμπαθεί ή σας μισεί.
  • Όταν εσείς πληγώνεστε περισσότερο από μια απόφασή σας.
  • Οι στιγμές είναι δύσκολες και εσείς επιμένετε να επιλέγετε το σωστό πάνω από την συμπάθεια.
  • Ξέρετε πως δεν είστε κακός γονιός.
  • Απλά κάνετε την δουλειά σας.
babyradio.gr- Γκαλίτσιου Μαριάννα

Γονείς, δεν πρέπει να διαβάζετε τα παιδιά σας

Πως η προετοιμασία από το σπίτι μπορεί να βλάψει το παιδί;
Ένα από τα βασικότερα προβλήματα που ταλανίζουν το πολύπαθο χώρο της εκπαίδευσης είναι και η στάση των γονέων όσον αφορά τη προετοιμασία των παιδιών (διάβασμα) για το σχολείο. Το φαινόμενο αυτό όσο περνάνε τα χρόνια τείνει να γίνει πιο έντονο.
Ο γονέας λοιπόν είναι η πρώτη μορφή παραπαιδείας στην οποία συνηθίζει ένα παιδί και φυσικά ένας από τους βασικότερους λόγους που αργότερα, όταν ο γονέας αδυνατεί πλέον να στηρίξει μαθησιακά το παιδί ,έρχεται σαν φυσικό επακόλουθο το φροντιστήριο ή το ιδιαίτερο μάθημα.
Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι αυτό που κάνουν έχει πολλές αρνητικές επιπτώσεις.
Καταρχάς έχουμε ακύρωση του εκπαιδευτικού έργου του δασκάλου ή του καθηγητή.
Τα παιδιά αντί να σκέφτονται  «πρέπει να προσέξω στο μάθημα γιατί εδώ είναι το μόνο μέρος για να μάθω» επαναπαύονταν στην ιδέα ότι στο σπίτι τα περιμένει το μεσημέρι η μαμά ή ο μπαμπάς για να τους τα πούνε καλύτερα.
Έτσι τελικά φτάνουμε σε αυτό τον εκφυλισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας που επικρατεί σήμερα όπου τα παιδιά διδάσκονται στο σπίτι και εξετάζονται στο σχολείο.
Από την άλλη μεριά  δημιουργείται στον εκπαιδευτικό μια εικονική πραγματικότητα της τάξης όπου όλοι σχεδόν οι μαθητές ¨τραβάνε¨ ενώ στην πραγματικότητα υπάρχει ένα σύστημα ¨βαριάς βιομηχανίας¨ από πίσω από γονείς που αφιερώνουν ατελείωτες ώρες για να έχουν τα παιδιά τους σε αυτό το επίπεδο.
Έτσι ό εκπαιδευτικός ξεγελιέται από την γενική εικόνα της τάξης του και ανεβάζει κι άλλο το πήχη. Έτσι δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος όπου οι αδυναμίες του κάθε μαθητή δεν φτάνουν ποτέ στον εκπαιδευτικό αλλά μπαλώνονται όπως-όπως από τον γονέα.
Επίσης πολλοί γονείς μπαίνουν και στον πειρασμό να διαβάσουν τα παιδιά και στο παρακάτω μάθημα χαλώντας ένα από τα βασικότερα κίνητρα μάθησης: το στοιχείο της έκπληξης για το καινούργιο. Μετά μάλιστα αναρωτιούνται γιατί το παιδί τους βαριέται κατά την παράδοση.
Οι γονείς αυτοί έχουν εντάξει στην καθημερινότητά τους το διάβασμα του παιδιού τους, αφού διαβάσουν πρώτα οι ίδιοι χρησιμοποιώντας και τα σχολικά βοηθήματα που κυκλοφορούν (τα οποία, όχι τυχαία, απευθύνονται σε αυτούς παρά στα ίδια τα παιδιά).
Φυσικό επακόλουθο, υποκαθιστώντας τον εκπαιδευτικό του σχολείου, είναι να συγκρίνονται με αυτόν και να καταφεύγουν συνήθως σε επικριτικά σχόλια για την επάρκεια του και μάλιστα μπροστά στο παιδί τους, ¨πυροβολώντας¨ το παιδαγωγικό  πρότυπο από κοντινή απόσταση.
Σε ακραίες μάλιστα περιπτώσεις απαιτούν από τον εκπαιδευτικό αυτόν να προσαρμοστεί ¨στο δικό τους τρόπο¨ και στη δική τους νοοτροπία για το διδασκαλία του μαθήματος.
Και φυσικά ένας γονέας που έχει καταναλώσει τόσο χρόνο, κόπο και συναίσθημα σε μια τέτοια επένδυση περιμένει και την ανάλογη ανταμοιβή, οπότε γίνεται ιδιαίτερα σκληρός όταν αυτή για κάποιους λόγους δεν αποδίδει.
Τότε αφού μοιράσει ευθύνες ( στον εκπαιδευτικό και στο παιδί του) καταλήγει να ανεβάσει στροφές στην εκπαίδευση του παιδιού οδηγώντας το, πολλές φορές, στην εξάντληση και στην απέχθεια για μάθηση.
Η μητέρα ή ο πατέρας παίζοντας  το ρόλο του εκπαιδευτικού καταργεί, έστω και προσωρινά, τον ουσιαστικό του ρόλο, του γονιού. Έτσι γίνεται άσκοπη κατανάλωση χρόνου και ενέργειας που θα μπορούσαν να αφιερωθούν στην ανάπτυξη της σχέσης γονέας – παιδί.
Υπάρχουν πολλοί γονείς όπου ολόκληρη η σχέση τους με το παιδί εξαντλείται στην κατ’ οίκον εκπαίδευσή του. Οπότε η σχέση αυτή δεν καλλιεργείται σωστά και δεν ωριμάζει. Ο απογαλακτισμός του παιδιού εμποδίζεται με αυτόν τον τρόπο.
Και αν ο γονέας βάζει σα προτεραιότητα την πραγματική και ολοκληρωμένη καλλιέργεια του παιδιού του θα μπορούσε να συζητήσει μαζί του, να παίξει και απλά να περάσει καλά μαζί του. Να κάνουν κάτι μαζί και να το μοιραστούν ξεφεύγοντας από το στερεότυπο του εκπαιδευτή – εκπαιδευόμενου.
Το αξιοπερίεργο της υπόθεσης είναι το εξής: Πως γίνεται και όλοι σχεδόν οι γονείς να φτάνουν σε τέτοιο γνωστικό επίπεδο που να μπορούν να διαβάσουν τα παιδιά τους και μάλιστα και σε μαθήματα που είναι πολύ απαιτητικά όπως τα μαθηματικά, η φυσική και τα αρχαία;
Εδώ φαίνεται ξεκάθαρα η γύμνια του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Όταν κυριαρχούν η αποστήθιση και οι φροντιστηριακού τύπου αυτοματισμοί τότε δεν είναι καθόλου δύσκολο ακόμα και για έναν ανειδίκευτο γονέα αφού παπαγαλίσει το μάθημα και με τη χρήση ενός σχολικού βοηθήματος να ζητήσει και από το παιδί του να τον μιμηθεί.
Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι αν είχαμε διαφορετικά αναλυτικά προγράμματα όπου η μάθηση θα στηριζότανε στην κριτική σκέψη τότε ο γονέας δεν θα μπορούσε εύκολα να υποκαταστήσει τον εκπαιδευτικό.
Είναι, λοιπόν, άκρως επιτακτικό στα αναλυτικά προγράμματα να υπάρχει συμμετοχή κυρίως των μάχιμων εκπαιδευτικών ¨που μπαίνουν σε τάξη¨ και που γνωρίζουν καλύτερα τα εκπαιδευτικά θέματα και όχι μόνο των γραφειοκρατών που απέχουν από την παιδαγωγική πραγματικότητα.
Έχοντας μιλήσει με πολλά παιδιά που τα διαβάζουν οι γονείς τους ( συνήθως η μητέρα ) καταλήγουμε  στα εξής συμπεράσματα:

1) τα παιδιά το θεωρούν αναγκαίο κακό. Νιώθουν ότι χωρίς το διάβασμα των γονέων δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στα μαθήματα του σχολείου.

2) Δυσκολεύονται όλο και περισσότερο να διαβάσουν μόνα τους.

3) Νιώθουν πολύ μεγάλη πίεση από το γονέα την ώρα που τα διαβάζει και μάλιστα διακατέχονται από πολύ αρνητικά συναισθήματα για κείνον την ώρα αυτή.

4) Δεν έχουν αναπτύξει αρκετά τη κριτική σκέψη και έχουν συνηθίσει να μαθαίνουν με τη χρήση της αποστήθισης και της μίμησης.

5) Έχουν βραχυπρόθεσμη μνήμη στα όσα μαθαίνουν από τους γονείς τους

6) παραπονιούνται ότι οι γονείς ¨θέλουν και το και¨ για να είναι ευχαριστημένοι.

7) βαριούνται το μάθημα στην τάξη και δεν έχουν και σε ιδιαίτερη εκτίμηση τους εκπαιδευτικούς του σχολείου τους.

8) Τρέμουν στην ιδέα μιας πιθανής σχολικής αποτυχίας τους κυρίως λόγω της απόρριψης που θα βίωναν από τους γονείς τους.

9) δεν το βλέπουν ως ένδειξη φροντίδας των γονέων απέναντι τους.

10) Το βασικό κίνητρο τους για να είναι καλοί μαθητές είναι ¨για να μη φωνάζουν οι γονείς τους¨.
Αυτό που δεν συνειδητοποιούν οι γονείς είναι ότι δημιουργούν μια εξάρτηση στο  παιδί τους  και ουσιαστικά το μαθαίνουν να περπατάει υποβασταζόμενο από εκείνους. Έτσι αυτό έχει αρνητικές συνέπειες στο να μάθει να στηρίζεται στις δικές του δυνάμεις.
Στα παιδιά αυτά υπάρχει συνήθως ένα έλλειμμα αυτοπεποίθησης και αυτενέργειας  και νιώθουν ότι καταρρέουν στη παραμικρή σχολική ή μη αποτυχία. Η σωστή διαχείριση μιας ενδεχόμενης μελλοντικής αποτυχίας μαθαίνεται στο σχολείο κανονικά.
Προϋποθέτει όμως ότι στο παιδί έχει επιτραπεί να αποτύχει μερικές φορές. Οι γονείς που δεν επιτρέπουν κάτι τέτοιο στο παιδί τους και καταρρέουν οι ίδιοι όταν συμβαίνει ας γνωρίζουν ότι παίζουν με τη φωτιά. Είναι πολύ επικίνδυνη για τη ψυχική ισορροπία του παιδιού τους η στάση τους αυτή.
Καμουφλάροντας συνεχώς τις αδυναμίες των παιδιών τους, εκείνα  ουσιαστικά δεν τις ξεπερνούν ποτέ. Οι γονείς οφείλουν να  βάλουν σε δεύτερη μοίρα την κοινωνική καταξίωση και σε πρώτη την ψυχική ισορροπία και ευτυχία του παιδιού τους.
Τέλος οφείλουν να δείξουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα παιδιά τους και στους εκπαιδευτικούς. Ίσως τότε να εκπλαγούν από την βελτίωση των επιδόσεων και των δύο.
Δημήτρης Τσιριγώτης. Φυσικός- diaforetiko.gr

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2016

Πεντανόστιμη Μανιταρόπιτα πανεύκολη χωρίς φύλλο!

Τα μανιτάρια αποτελούν από τις πιο διαιτητικές αλλά και πολύτιμες τροφές στη φύση. Είναι πλούσια σε νερό και πρωτεΐνη. Μια συνταγή για μια εύκολη, νόστιμη και γρήγορη μανιταρόπιτα χωρίς φύλλο, για να απολαύσετε αγγαπημένα σας μανιτάρια.
Υλικά συνταγής
  • 400 γρ. ανάμικτα κίτρινα τυριά χαμηλών λιπαρών τριμμένα [γκούντα, ρεγγάτο, τσένταρ]
  • 200 γρ. λευκά μανιτάρια
  • 1 κ.σ. ελαιόλαδο
  • 1 κρεμμύδι μέτριο ξερό
  • 3 αυγά
  • 1 γιαούρτι στραγγιστό χαμηλών λιπαρών
  • 1 φλ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 2 κ.γ. μπέικιν πάουντερ
  • 100 γρ. μαργαρίνη
Εκτέλεση συνταγής

  1. Τρίβουμε τα τυριά από χοντρό τρίφτη και ψιλοκόβουμε τα μανιτάρια.
  2. Σε ένα αντικολλητικό τηγάνι ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο και προσθέτουμε το κρεμμύδι ψιλοκομμένο.
  3. Το ανακατεύουμε για 2-3 λεπτά και στη συνέχεια προσθέτουμε τα μανιτάρια. Τα ανακατεύουμε για 7-8 λεπτά και αποσύρουμε από τη φωτιά.
  4. Αφήνουμε να κρυώσουν ελαφρά και προσθέτουμε τα τυριά, τα αυγά καλά χτυπημένα και στη συνέχεια ρίχνουμε το γιαούρτι.
  5. Αφού ανακατέψουμε καλά, προσθέτουμε το αλεύρι μαζί με τo baking powder.
  6. Τελευταία ρίχνουμε τη μαργαρίνη την οποία έχουμε ζεστάνει ελαφρά ώστε να είναι πολύ μαλακή και να αναμιχθεί καλά με το μείγμα μας.
  7. Λαδώνουμε καλά ένα ταψί ή πυρέξ με ελαιόλαδο, ρίχνουμε μέσα το μείγμα της μανιταρόπιτας και ψήνουμε στους 180 βαθμούς μέχρι να ροδίσει.
Πηγή

Γιατί η αγάπη βρίσκεται στα μικρά πράγματα της ζωής

Το LoveByte βοηθάει πολλά ζευγάρια να είναι μαζί ακόμη κι όταν είναι μακριά από το 2014 αλλά δεν πρόκειται απλά για μια σχεδιαστική εφαρμογή. Η αγάπη είναι ένα… κόμικ στο ίντερνετ και έχει γίνει ένα από τα αγαπημένα για όσους έχουν χτυπηθεί από τα βέλη του Θεού Έρωτα.
«Η εφαρμογή έχει σκοπό να βοηθήσει ζευγάρια να μείνουν ενωμένα και να δημιουργήσουν τη δική τους ιστορία αγάπης, τεκμηριωμένη με ευτυχισμένες αναμνήσεις από τον δικό τους χώρο. Ξεκινήσαμε αυτές τις μικρές ιστορίες για να συλλάβουμε τις διαφορετικές ερμηνείες της αγάπης και τις ιδιαίτερες σχέσεις και στιγμές που μοιράζονται οι ερωτευμένοι.» δήλωσε το LoveByte.
Περισσότερες πληροφορίες lovebytes.us 
123456

789101112131415 copy
1617181920212223
24

Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016

Μάνος Χατζιδάκις - «Η επικινδυνότητα του έρωτα»

Μάνος Χατζιδάκις - «Η επικινδυνότητα του έρωτα»


Μάνος Χατζιδάκις - «Η επικινδυνότητα του έρωτα»
«Υπήρξε μια εποχή σ' αυτήν την πόλη που περπατώντας «πολλές φορές τη νύχτα», άκουγα τις αναπνοές των ανθρώπων απ' τα ανοιχτά παράθυρα.
Άκουγα τις ερωτικές τους συνομιλίες, τους ψιθυρισμούς τους, τις αγωνίες τους για τις ασήμαντες ή σπουδαίες υποθέσεις, κι όσο απομακρυνόμουνα στις συνοικίες τόσο πιο πολύ έμπαινα στη διαφάνεια του κόσμου τους.
Τότε η παρουσία του ανθρώπου στις γειτονιές και τα περίχωρα ήταν παντοδύναμη, όπως η παρουσία του έρωτα.
Ενός έρωτα που κυκλοφορούσε στον δρόμο και μετουσίωνε την πόλη ολόκληρη σ' ένα ερωτικό εργαστήρι.
Σήμερα δεν υπάρχουν δρόμοι, δεν υπάρχουν ούτε νέοι για να αισθανθούν τον έρωτα και να τον ενσαρκώσουν.
Κάποτε αυτός ο χώρος θα φθάσει σ' ένα βέβαιο αδιέξοδο, ακριβώς λόγω της ερωτικής απουσίας που εγκλείει.
Η επικινδυνότητα του έρωτα- το πιο σπουδαίο ίσως συστατικό του - είναι στο δόσιμο, στον χαμό.
Επικινδυνότητα δεν είναι το να βρεθείς σφαγμένος ένα πρωί, αλλά το να διαλύσεις τα όρια του εγωισμού σου, χωρίς να ξέρεις το σημείο που θα φτάσεις.
Δεν έχει αυτό σχέση με το αν κινδυνεύεις σε ύποπτες συνοικίες.
Ο έρωτας είναι συνυφασμένος με την έννοια «ζωή».
Δεν εξοφλείται με τίποτα.
Ούτε με τον γάμο ούτε με την τεκνοποιία. Αυτά είναι για τους αφελείς.
Ο έρωτας είναι μία συνεχής παρουσία υπό διάφορες μορφές κι όσο περισσότερη σκέψη διαθέτει ο άνθρωπος, σε όσο αυστηρότερο επίπεδο βρίσκεται, τόσο περισσότερο τον απασχολεί εσωτερικά ο έρωτας.
Είναι ανεξάντλητος και δεν εξωτερικεύεται σαν ένα ρομάντζο.»

Μάνος Χατζιδάκις
Πηγή: Οδός Πανός, τχ. 168, Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2015 (Αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι- 90 χρόνια από τη γέννησή του)

Η Κρίση είναι επιλογή Γράφει ο Άγης Βερούτης στις 07.02.2016, 13:32

Η Κρίση είναι επιλογή
Κρίση είναι όταν μέρος του πληθυσμού εξαθλιώνεται, ενώ θα μπορούσε να αποφευχθεί η εξαθλίωση.
Κρίση είναι η επιλογή να φτωχοποιήσεις τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες και ελεύθερους επαγγελματίες και επιστήμονες, για να διατηρείς ανέπαφες άχρηστες θέσεις εργασίας στην κρατική μηχανή, διοικητικών συμβουλίων ανύπαρκτων οργανισμών και κηπουρών ανύπαρκτων κήπων.
Κρίση είναι να καταστρέφεις τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα για να πληρώνεις 50άρηδες συνταξιούχους, συντάξεις των €1.700!
Κρίση είναι να πληρώνεις 1.000.000 ανθρώπους κάτω από την κανονική ηλικία συνταξιοδότησης, με χρήματα ανθρώπων που πληρώνονται μισθούς όσο κάθε μισή σύνταξη.
Κρίση είναι να εισπράττουν 800.000 προνομιούχοι με 15 χρόνια ένσημα, €250.000 έκαστος σε συντάξεις και περίθαλψη, σε βάθος 30ετίας, ενώ έβαλαν σε εισφορές λιγότερα από €25.000!
Κρίση είναι να διατηρείς 450 κλειστά επαγγέλματα όταν έχεις 1,5 εκατομμύριο ανέργους.
Κρίση είναι να έχεις την υψηλότερη διαφθορά του δημοσίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και να μην ανανεώσεις την νόμιμη θητεία του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης για 6 συναπτά έτη, ώστε όσοι πιάσει στα 6 χρόνια να την γλυτώσουν.
Η κρίση στην Ελλάδα είναι επιλογή.
Επιλογή των κυβερνώντων που επέλεξαν οι ψηφοφόροι.
Οι κυβερνώντες επιλέγουν με τη σειρά τους ποιους θα ξεκοιλιάσουν, με κριτήριο "αυτοί δεν είναι ψηφοφόροι μας”, για να μην ξεβολέψουν τα δικά τους παιδιά.
Έχουμε για όλα αυτά τα παραπάνω business-run: δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις μεταναστεύουν φορολογικά από την Ελλάδα σε χώρες του εξωτερικού όπως η Βουλγαρία, η Αλβανία και η Κύπρος. Business run που θα καταστρέψει εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Γιατί φεύγουν οι επιχειρήσεις;
Διότι η πολιτεία τις διώκει με υπερφορολόγηση, διαφθορά, γραφειοκρατία και αστάθεια των κανόνων ώσπου να κλείσουν.
Έχουμε business-run γιατί οι επιχειρηματίες δεν θέλουν να μπουν φυλακή όταν το αποφασίσουν οι κρατιστές.
Είναι αυτοάμυνα.
Θέλουν και αυτοί να ζήσουν!
Όχι να ζήσουν μόνο οι 39χρονοι συνταξιούχοι του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα με τα 11 και τα 15 συντάξιμα!
Να ζήσουν κι αυτοί!
Το δικαιούνται!
Δεν γίνεται 2,8 εκατομμύρια εργαζόμενων της παραγωγικής οικονομίας να συντηρούν αγόγγυστα 11 εκατομμύρια πληθυσμού. Δεν γίνεται για πολύ τουλάχιστον.
Τα 8 χρόνια της κρίσης είναι πάρα πολλά.
Η Γερμανική Κατοχή του Β´ΠΠ κράτησε 3 χρόνια.
Ο Εμφύλιος κράτησε 4 χρόνια.
Η χούντα του ‘67 κράτησε 7 χρόνια.
Εμείς τώρα 8!
Αυτοί που κουβαλάνε στην πλάτη τους ολόκληρη τη χώρα, χρειάζονται απελευθέρωση από τα δεσμά του κρατισμού. Έχουν κουραστεί. Αν δεν τους απελευθερώσει για να δουλέψουν με ησυχία η ίδια η κοινωνία, τότε θα δούμε μαζική μετανάστευση των ΑΦΜ.
Όσοι μπορούν θα πάψουν να πληρώνουν τα σπασμένα και θα φύγουν!
Οι υπόλοιποι θα βάλουν λουκέτο και θα δουλεύουν με μαύρα ώσπου να καταρρεύσει το κατάπτυστο σύστημα που τους χρησιμοποιεί ως σκλάβους!
Η εξουσία πρέπει να δείξει πως έχει καταλάβει ποιος δημιουργεί πλούτο στην κοινωνία, και να τους καλοπιάσει για να μη γίνουν όλοι μπουχώς. Ο δρόμος τους, με την Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι ανοιχτός. Εκτός βέβαια αν κάποιος καταφέρει να μας βγάλει από την ΕΕ και τη Σένγκεν.
Για να μείνει ο μικρομεσαίος στη χώρα και να συνεχίσει να δίνει τους πολύτιμους φόρους του, ως ο παραγωγός του πλούτου, πρέπει να εισπράττει σεβασμό από το κράτος, και όχι 45 φορολογικά νομοσχέδια εντός 5ετίας, που να αλλάζουν καθε φορά το επιχειρηματικό παιγνίδι προς το χειρότερο, μεταβάλλοντας κανόνες, συντελεστές και νόμους.
Οικονομία χωρίς τους μικρομεσαίους παραγωγούς πλούτου είναι σαν σώμα χωρίς κόκαλα. Είναι αδύνατον να επιζήσει. Ούτε καν να ανασάνει.
Όποιος το καταλαβαίνει και το διορθώνει έχει καλώς.
Αλλιώς θα εισπράξει θύελλες για τους ανέμους που έσπειρε, αλλά το χειρότερο είναι πως θα σπάσει την οικονομία πέρα από τη δυνατότητα επισκευής για δεκαετίες.
Πλην αν σκοπός είναι η Τσαβοποίηση.

Ακολουθήστε τον Αγη Βερούτη στο twitter @Agissilaos
agissilaos@gmail.com

«Η Mαλάκ και η βάρκα: To ταξίδι από τη Συρία» (video

«Η Mαλάκ και η βάρκα: To ταξίδι από τη Συρία» (video)
Η πραγματικότητα δεν είναι παραμυθένια για κάποια παιδιά.. Δεν είναι ένα κλασικό παραμύθι, είναι μια συγκινητική νέα σειρά κινουμένων σχεδίων που δημιούργηθηκε από τη UNICEF με στόχο την ευαισθητοποίηση όλων μας για τα δεινά που έχει προκαλέσει ο πόλεμος στη Συρία στα μικρά παιδιά που είναι το μέλλον αυτού του κόσμου.
Η πρώτη ιστορία, «Η Μαλάκ και η Βάρκα: Το ταξίδι από τη Συρία», ακολουθεί τη Μαλάκ, ένα 7χρονο κορίτσι, στο ταξίδι που κάνει από την Συρία προς την Ευρώπη, μέσα σε μια βάρκα, διασχίζοντας τα νερά της Μεσογείου.
Unfairy-Tales-Malak-and-the-Boat
Η σειρά κινουμένων σχεδίων με τίτλο «Unfairy Tales» είναι μέρος της ανθρωπιστικής εκστρατείας#NoLostGeneration για να σηματοδοτήσει τα 5 χρόνια εμφύλιου πολέμου στη Συρία.
Η επόμενη ταινία κινουμένων σχεδίων θα κυκλοφορήσει μέσα στον Μάρτιο με τίτλο: «Η Ivine και το μαξιλάρι».
Περισσότερα από 14 εκατομμύρια παιδιά σε όλη τη Συρία και το Ιράκ έχουν επηρεαστεί από την αιματηρή αυτή σύγκρουση που έχει στοιχίσει τη ζωή σε πάνω από 250.000 ανθρώπους, σύμφωνα με στοιχεία της UNICEF.

Πηγή: familyinaction.gr
Κατηγορία Gallery

Το σχολείο δεν αποτελεί οικονομικό μοντέλο

Το σχολείο δεν αποτελεί οικονομικό μοντέλο
Πέρασαν ήδη τρεις εβδομάδες από τη στιγμή που τυπικά άνοιξε το σχολείο. Ένα σχολείο πλήρως απαξιωμένο, ένα σχολείο υποχρηματοδοτούμενο, που ελέγχεται όχι για το εκπαιδευτικό του έργο και το κατά πόσο ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας, αλλά για τις οικονομικές του επιδόσεις.
Αξίζει όμως να σημειώσουμε ότι οι αντιλήψεις που υποτάσσουν την εκπαίδευση σε οικονομικά μοντέλα, δεν είναι και τόσο πρόσφατες. Ήδη από δεκαετίες πριν το σχολείο αντιμετωπίζεται ως μία οικονομική μονάδα. Όχι ως επένδυση, αλλά ως μονάδα που οφείλει να παράγει άμεσα οικονομικό κέρδος. Βέβαια, όλες αυτές οι οικονομικές (και πολιτικές κατά συνέπεια) θεωρήσεις δεν εξετάζουν την παιδεία ως μια συνεχή διαδικασία κοινωνικοποίησης και μεταφοράς γνώσης σε ανηλίκους. Αδιαφορούν για τις ψυχοπαιδαγωγικές ανάγκες των παιδιών και τούτες αντικαθίστανται από μαθηματικούς τύπους εξόδων κι εσόδων.
Έτσι, σε μία στενά πρισματική οικονομική διάθλαση, τα σχολεία στα χωριά συγχωνεύονται (κλείνουν). Κι ενώ στις μικρότερες σχολικές μονάδες, οι εκπαιδευτικές ανάγκες είναι μεγαλύτερες, τούτες στην πραγματικότητα μειώνονται φορτώνοντας το -οικονομικό και ψυχικό- βάρος μεταφοράς στους γονείς και τους μαθητές. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι σε μαθητές που υποχρεώνονται σε μεγάλες χρονικά μετακινήσεις προκειμένου να φτάσουν στο σχολείο, οι βαθμοί επίδοσης παρουσιάζουν κατακόρυφη πτώση (τούτο αποδεικνύεται πρωτίστως και από μαθητές ιδιωτικών σχολείων και στην ύπαιθρο).
Η παιδευτική διαδικασία μαζί με τις προωθούμενες αλλαγές και τον νέο εκπαιδευτικό νόμο αποκαλύπτουν μια αδιανόητα ρηχή και διαχειριστική πρόσληψη του εκπαιδευτικού αγαθού, η οποία οδηγεί σε ανούσιες εξετασιοκεντρικές πρακτικές, σε πλήρη περιφρόνηση των εκπαιδευτικών αναγκών, των διδακτικών μηχανισμών και των παιδαγωγικών μεθόδων.
Μα ένα εκπαιδευτικό σύστημα που λειτουργεί αντιπαιδαγωγικά κι ενάντια στην παιδική και εφηβική ψυχολογία, μαθηματικά, ενισχύει το μίσος του μαθητή για το σχολείο, που το βιώνει ως εργασία και καταναγκαστικό έργο. Εμφανές αποτέλεσμα θα είναι η ένταση της σχολικής εγκατάλειψης και μάλιστα αποκλειστικά σχεδόν σε βάρος των λαϊκών κοινωνικών στρωμάτων. Και όσα παιδιά τελικά κατορθώσουν να ολοκληρώσουν το 12χρονο σχολείο, θα οδηγηθούν αναπόδραστα ίσως, στην ιδιωτική, επαγγελματική εκπαίδευση προκειμένου να καταφέρουν να αποκτήσουν ένα πιστοποιητικό αποσπασματικής κατάρτισης προσωρινής απασχόλησης.
Και το ΥΠΑΙΘ οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια το σύνολο της εκπαιδευτικής πολιτικής στα χέρια ιδιωτών. Αν και ο νεοφιλελευθερισμός (στην κλασική του μορφή, της Σχολής του Σικάγο), έβλεπε την παιδεία ως υποχρέωση του κράτους στα ελάχιστα (κτιριακή υποδομή, βασική εκπαίδευση, κλπ.), και ως βάρος για τον ιδιώτη στο σύνολό της, από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι. Σήμερα πια η αρχή γίνεται με τα διάφορα κολέγια/ιδιωτικά πανεπιστήμια που συχνά συνεργάζονται με ξένα ιδρύματα χαμηλότερης ταξινόμησης από πολλά ελληνικά δημόσια ιδρύματα. Η συνέχεια δόθηκε με την κατάργηση δημοφιλών τεχνικών κι επαγγελματικών κατευθύνσεων σε ΚΕΚ και Τεχνικά/Επαγγελματικά Λύκεια και την υποχρεωτική φοίτηση σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια (σημειώνουμε ότι τα δημόσια ΙΕΚ έχουν δίδακτρα).
Ταυτόχρονα, πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι από καιρό αναπτύσσεται ο ιδιωτικός δάκτυλος στις κτιριακές υποδομές των σχολείων. Τα λιγοστά κονδύλια προς τους ΟΤΑ για τις επιδιορθώσεις των σχολικών συγκροτημάτων καθιστούν τα σχολεία κέντρα αυξημένης επικινδυνότητας. Παρατηρούμε εδώ και λίγα χρόνια την υλοποίηση ενός σχεδιασμού –αργός μεν, αλλά σταθερού βηματισμού- ώστε ιδιώτες να αναλάβουν τις επισκευές σχολείων (άμεσα) ή οι δήμοι να επιβάλουν ειδικούς φόρους, ώστε να έχουν επαρκή χρηματοδότηση για να γίνουν εργασίες συντήρησης. Η ανάγκη των δήμων να αναλάβουν τις ευθύνες τους για τις κτιριακές υποδομές, θα "υποχρεώσει" τους πρόθυμους Δημάρχους στην επιβολή τελών με διάφορα ονόματα (δίδακτρα, συμβολικό τέλος, ειδικό τέλος ανά σχολείο, κλπ.). Και φυσικά οι πλουσιότερες συνοικίες θα έχουν καλύτερα σχολεία (μέσα από υψηλότερα δίδακτρα ή τέλη) και τα σχολεία των υποβαθμισμένων συνοικιών, αδύνατων οικονομικά πολιτών, θα εγκαταλείπονται. Προς το παρόν απολαμβάνουμε μόνο χορηγίες...
Σύντομα θα δούμε και την ιδιωτική επέμβαση στα προγράμματα σπουδών των δημόσιων σχολείων, ανάλογα με τις ανάγκες των τοπικών επιχειρήσεων σε ειδικό προσωπικό. Με το πρόσχημα της άμεσης απασχόλησης των ικανότερων/καλύτερων, ακόμα και οι τοπικές κοινωνίες θα δέχονται τέτοιες παρεμβάσεις μπροστά στον τρόμο της ανεργίας. Βέβαια μόνο λίγοι θα προσλαμβάνονται (όπως βλέπουμε, για παράδειγμα, στη δημοσιογραφική σχολή του ΑΝΤ1). Οι πολλοί θα ζουν με το όνειρο μιας σίγουρης εργασίας έστω και λίγων ετών, μέχρι να λήξει η κατάρτισή τους και να βγουν νέες ανάγκες της επιχείρησης για αναζήτηση νέων μαθητών. Ήδη ένα πρώτο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση γίνεται με την εισαγωγή της μαθητείας στην Τεχνική Εκπαίδευση.
Το σχολείο ωστόσο, δεν είναι οικονομικό μοντέλο. Αποτελεί επένδυση της κοινωνίας στο μέλλον. Η επένδυση όμως τούτη δεν αποδίδει άμεσα. Όποιος επιμένει σε μετρήσιμα αποτελέσματα, παραβλέπει εσκεμμένα και τις ψυχοπαιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών και τις ιδιαίτερες εθνικές και τοπικές συνθήκες που περιβάλλουν τη μαθητική κοινότητα. Αψηφά ότι η Παιδεία στόχο έχει, όχι απλά τη μετάδοση γνώσης και δεξιοτήτων, αλλά την ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού ως αυριανού πολίτη καθώς και της κριτικής του ικανότητας. Ξεχνά ότι το σχολείο είναι χώρος κοινωνικοποίησης. Έτσι, ουσιαστικά η Παιδεία αποτελεί επένδυση στον Άνθρωπο, στο ανθρώπινο κεφάλαιο.
Η επιμονή μόνο στη γνώση και η υπαγωγή της παιδευτικής διαδικασίας σε μαθηματικά μοντέλα, από μόνη της καταδεικνύει τους στόχους και τα αποτελέσματα. Τη δημιουργία μιας ελεγχόμενης κοινωνίας με άτομα που αδυνατούν να κρίνουν και θα λειτουργούν ως καταναλωτές συνθημάτων και επιφανειακών προσεγγίσεων μακριά από την επιστημονική τεκμηρίωση και πάντα υπό τη σκιά του λαϊκισμού. Τη δημιουργία μιας κοινωνίας αποσπασματικά καταρτισμένων μόνο για τις ανάγκες της αγοράς, κωφεύοντας στις ανάγκες του Ανθρώπου ως κοινωνικού όντος.

Κολμάρ: Μια πόλη της Γαλλίας που μοιάζει να βγήκε από παραμύθι..!

Κολμάρ: Μια πόλη της Γαλλίας που μοιάζει να βγήκε από παραμύθι..!
Το Κολμάρ (γαλλ. Colmar, αλσατικά Colmer, γερμανικά Colmar και Kolmar) είναι πόλη του διαμερίσματος του Άνω Ρήνου της περιφέρειας της Αλσατίας στη βορειοανατολική Γαλλία. Αποτελεί την πρωτεύουσα του διαμερίσματος αυτού και έδρα του Ανωτάτου Δικαστηρίου του.
Είναι μία από τις ομορφότερες πόλεις της Γαλλίας και ίσως η ομορφότερη της Ευρώπης. Είναι φημισμένη για την καλά διατηρημένη παλιά πόλη της και τα πολλά αρχιτεκτονικά μνημεία και μουσεία. Η πόλη βρίσκεται στο Δρόμο του Κρασιού (Route de Vin), αποτελώντας την "πρωτεύουσα" των αλσατικών κρασιών (capitale des vins d'Alsace).
 colmar15
Η πόλη ιδρύθηκε τον 9ο μ.Χ. αιώνα. Βασιζόμενη στην αμπελοκαλλιέργεια, αλλά και στην βιομηχανική της ανάπτυξη ευημερεί από τον Πόλεμο έως σήμερα. Σε αυτό συμβάλλει και ο συνεχώς αυξανόμενος τουρισμός της.
 Colmar06
Ο ποταμός Ρήνος περνάει 15 χλμ. ανατολικά της, αλλά η πόλη συνδέεται με αυτόν μέσω ενός καναλιού που συνδέει τον ποταμό Ρήνο με τον ποταμό Λάουχ, που διασχίζει την πόλη. Στα δυτικά της βρίσκεται η οροσειρά των Βοσγίων. Μουσεία, καθεδρικοί ναοί, αρχιτεκτονικά μνημεία, συντριβάνια, αγάλματα κοσμούν την πόλη και την κάνουν μοναδική!
Colmar05
Colmar
Colmar02
Colmar01
colmar
colmar
colmar
colmar
colmar
colmar
colmar
colmar
colmar
colmar
colmar
colmar
 colmar
colmar

Πηγή: kopanakinews

Νονοι και δωρα (ιδεες)

  Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...