Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2013

Γιατί οι εντυπωσιακοί άνθρωποι έχουν εχθρούς;

fthono
Σκεφτόμασταν, πόσο περίεργο είναι, που αντί να θαυμάζουμε το ωραίο, το φθονούμε. Είναι λίγο περίεργο, αν το σκεφτεί κανείς. 
Κάθε φορά που κάποιος εντυπωσιάζει, αποκτά και έναν εχθρό. Για να είναι δημοφιλής κανείς πρέπει να είναι μέτριος. Την μετριότητα τη δέχονται οι περισσότεροι άνθρωποι, με την «τελειότητα» αντιμετωπίζουν ένα θέμα. Κάποτε, ο ψυχιάτρος Ενρίκε Ρόχας, είχε πει πως «όσοι νιώθουν ότι αποτελούν αντικείμενο του φθόνου συναδέλφων, συμμαθητών, γειτόνων, φίλων, ακόμα και συγγενών, πρέπει να ξέρουν πως το πιο σημαντικό είναι να προφυλάσσονται, να μην εκτίθενται σε καταστάσεις που προκαλούν και οξύνουν αυτό το συναίσθημα».
Για το τόσο ανθρώπινο ελάττωμα του φθόνου, μια παραδοσιακή ιστορία αναφέρει πως μια φορά ένα φίδι άρχισε να κυνηγάει μια πυγολαμπίδα, σταματήστε και μίλησε στο φίδι:
-Μπορώ να σου κάνω μια ερώτηση;
-Δε συνηθίζω ν΄ακούω τα θηράματά μου, αλλά μια που θα σε καταβροχθίσω, μπορείς να ρωτήσεις…
-Ανήκω στην τροφική σου αλυσίδα;
-Όχι.
-Σου έκανα κανένα κακό;
-Τότε γιατί θέλεις να με σκοτώσεις;
Αφού σκέφτηκε λίγο, το φίδι απάντησε:
-Επειδή δεν αντέχω να σε βλέπω να λάμπεις.
Πόσο αλήθεια κρύβει η παραπάνω ιστορία; Αντί να θαυμάσουμε το ξεχωριστό, το ζηλεύουμε; Δεν χαιρόμαστε με τα όμορφα πράγματα και τα επιτεύγματα των άλλων, αλλά προσπαθούμε να βρούμε τα ψεγάδια τους προκειμένου να τα απομυθοποιήσουμε. Γιατί απλά χωρίς αυτή την «λάμψη» μπορούμε να το δούμε καλύτερα και να το καταλάβουμε. Το ζητούμενο όμως δεν είναι να φέρουμε κάτι κοντά μας, βρίσκοντας τις ατέλειες του αλλά να ακολουθήσουμε την αντίστροφη διαδικασία.

Σοκαριστικό! 800 παιδόφιλοι κυκλοφορούν ανάμεσά μας!

Σοκαριστικό! 800 παιδόφιλοι κυκλοφορούν ανάμεσά μας!
Ελεύθεροι κυκλοφορούν 800 «παιδόφιλοι της διπλανής πόρτας», όπως χαρακτηρίζονται από τους αστυνομικούς της Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, καθώς ενώ συνελήφθησαν τα τελευταία πέντε χρόνια για κατοχή και διακίνηση σκληρού υλικού  παιδικής πορνογραφίας, δεν προφυλακίστηκαν από τις δικαστικές αρχές.


 Σύμφωνα με στοιχεία του Τύπου της Κυριακής, από τους 810 κατηγορούμενους για παιδοφιλία έχουν δικαστεί μόλις οι 80 και από αυτούς έχουν προφυλακιστεί μόνο 10.

Τα βασικότερα προβλήματα για αυτό είναι ο υπερπληθυσμός των φυλακών, η έλλειψη απαιτούμενων γνώσεων από τους δικαστικούς, που τους οδηγεί σε δισταγμούς, οι οποίοι φαίνονται από το πόσο πολλοί παιδόφιλοι απελευθερώνονται «λόγω αμφιβολιών», εξηγεί αρμόδια πηγή.

Οι παιδόφιλοι, σύμφωνα με τους αρμόδιους αστυνομικούς, είναι συνήθως άνδρες ηλικίας από 16 έως 70 ετών, οι οποίοι μπορεί να βλέπουν βίντεο με θύματα ακόμα και νεογέννητα μωρά. Ανάμεσα τους πολίτες υπεράνω υποψίας, όπως δικαστικοί, αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων, δικηγόροι, επιχειρηματίες, γιατροί και εκπαιδευτικοί. Στο πρόσφατο παρελθόν είχε συλληφθεί δικαστής, ο οποίος φερόταν να κακοποιεί σεξουαλικά το ίδιο του το 5χρονο παιδί.

Στην περίπτωση του, επειδή υπήρξε κατηγορία για κακοποίηση και όχι για διακίνηση βίντεο παιδικής πορνογραφίας, ο δράστης οδηγήθηκε στη φυλακή, ύστερα όμως από πρωτοφανή καθυστέρηση. Και αυτό γιατί η πρωτόδικη απόφαση για 13 χρόνια κάθειρξη δεν ήταν αρκετή και χρειάστηκε να εκδοθεί η απόφαση του εφετείου (6 χρόνια κάθειρξη), για να καταλήξει σε σωφρονιστικό ίδρυμα.

Το αποτέλεσμα ήταν να κυκλοφορεί και αυτός ελεύθερος για αρκετό καιρό παρότι υπήρχαν ακράδαντα στοιχεία ότι είχε κακοποιήσει το ίδιο του το παιδί.

Σταλόνε: Σπούδαζα ζωγραφική προτού γίνω ηθοποιός

Σταλόνε: Σπούδαζα  ζωγραφική προτού γίνω ηθοποιός
Στο Ρωσικό Μουσείο Αγίας Πετρούπολης εγκαινιάστηκε έκθεση ζωγραφικής του Σταλόνε. Ο Σιλβέστερ Σταλόνε έχει εκπλήξει τους λάτρεις της τέχνης και τους κριτικούς με τους πίνακες, που έχει ζωγραφίσει τα τελευταία σαράντα χρόνια.
Ο ανταποκριτής της «Φωνής της Ρωσίας» πήγε στην Αγία Πετρούπολη για να δει με τα μάτια του τα καλλιτεχνικά έργα ανθρώπου, γνωστού για τους ακραίους και επιθετικούς ρόλους του στις ταινίες του Χόλυγουντ.
Στην έκθεση, 30 έργα του Σταλόνε, καθώς και έγγραφα, φωτογραφίες και αυτοπροσωπογραφίες, εκτίθενται μαζί με έργα «συγχρόνων του» - του Ζαν Μισέλ Μπασκιά και ο Άντι Γουόρχολ. Σε συνέντευξη που παραχώρησε στη «Φωνή της Ρωσίας» ο Σταλόνε είπε ότι έχει υποστεί μεγάλη επίδραση από τους Γερμανούς και τους Ρώσους καλλιτέχνες:
- Το πρώτο ρωσικό έργο ζωγραφικής που αγόρασα, όταν άρχισα να κερδίζω χρήματα, ήταν του Σαγκάλ. Πάντα με ενέπνεαν οι τολμηροί καλλιτέχνες, τα δραματική έργα ζωγραφικής, έχει πάρει πάρα πολλά από τη γερμανική παράδοση χρησιμοποίησης τολμηρών χρωμάτων. Μου αρέσουν πολύ ο Γκέρχαρντ Ρίχτερ, Πικάσο, Σαλβαντόρ Νταλί και ούτω καθεξής. Σήμερα, όμως, κυριολεκτικά με συγκλονίζει το νέο αίμα στις τέχνες. Αναμιγνύουν τα στυλ και προσφέρουν διαφορετικές ερμηνείες, και είμαι κάτω από τη μόνιμη επίδρασή τους.
Οι πίνακες του Σταλόνε είναι τολμηροί και ακόμη και επιθετικοί, καθώς και πλούσιοι σε δράση, όπως και οι ταινίες του, που είναι φωτεινές, εκφραστικές και αφηρημένες. Ο ηθοποιός χρησιμοποιεί τα θέματα με τα οποία είναι εξοικειωμένος, η πυγμαχία και τα πορτρέτα των συναδέλφων του ηθοποιών καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος της έκθεσης. Ελάχιστοι όμως ξέρουν ότι ο Σταλόνε σπούδαζε ζωγραφική προτού γίνει ηθοποιός. Ο αστέρας, υποψήφιος για Όσκαρ, λέει ότι αν είχε τη δυνατότητα επιλογής, θα προτιμούσε να τη ζωγραφική από τους ρόλους στον κινηματογράφο:
- Ξεκίνησα ως ένας νεαρός άνδρας, χωρίς συγκεκριμένο σκοπό. Εγώ, όπως και πολλοί από εμάς, είχα προβλήματα στο σπίτι. Όταν έγινα 11χρονών είπα: «Υπάρχει κάτι που πραγματικά λείπει από τη ζωή μου, το έχω ανάγκη». Όμως δεν ήξερα τι ακριβώς. Δεν μπορούσα να το βρω στην επικοινωνία με τους φίλους ή στον αθλητισμό. Όμως σταδιακά ανακάλυψα για τον εαυτό μου την τέχνη, και σε αυτήν έχω βρει ένα φίλο που είναι πάντα μαζί μου. Με τις ταινίες φάνηκα πολύ τυχερός που έχω παίξει σ΄αυτές, και ίσως γι΄ αυτό είμαι εδώ τώρα. Όμως θεωρώ τον εαυτό μου πρώτα απ΄ όλα άνθρωπο, ο ανακάλυψε για τον εαυτό του την τέχνη, και η τέχνη τον έχει βρει και ακριβώς με αυτό θα ήθελα να ασχολούμαι σε όλη την υπόλοιπη ζωή μου.
Παρόλο που ο Σταλόνε ποτέ δεν επιδίωκε να εκθέσει τα έργα του σε δημόσια θέα, αυτή δεν είναι η πρώτη του έκθεση. Μερικά έργα του Σταλόνε πωλήθηκαν έναντι 50 έως 120 χιλιάδων δολαρίων, όταν εκτέθηκαν στην γκαλερί Art Beyzl στην παραλία του Μαϊάμι (Miami Beach) το 2009. Παρόλ΄ αυτά η είδηση ότι το Ρωσικό Μουσείο διοργανώνει έκθεση έργων του Σταλόνε, έγινε δεκτή με σκεπτικισμό. Κατά τα εγκαίνια της έκθεσης, ο Διευθυντής του Μουσείου Βλαντίμιρ Γκούσεφ είπε ότι τα έργα του Σταλόνε δείχνουν το χαρακτήρα ανθρώπου με πάθος και ότι δεν είναι απλώς έργα κάποιου ερασιτέχνη. Όπως φαίνεται, οι λάτρεις της τέχνης στη Ρωσία συμμερίζονται αυτή τη γνώμη. Στα εγκαίνια της έκθεσης παρευρέθηκαν περίπου χίλια άτομα, τα οποία αναγκάστηκαν να σταθούν στην ουρά, για να μπορέσουν να δουν τους πίνακές του. Η έκθεση έργων του Σταλόνε στο Ρωσικό Μουσείο θα παραμείνει ανοικτή ολόκληρο μήνα.

Στην Ελλάδα που όλα επιτρέπονται απαγόρευσαν το μάζεμα της ρίγανης!


Σύμφωνα με αστυνομική διάταξη, οι κάτοικοι των Δωδεκανήσων μπορούν να μαζεύουν αρωματικά-ιαματικά φυτά, μόνον για ιδική τους χρήση.

Για εμπορικούς λόγους, επιτρέπεται μόνον έπειτα από έγγραφη άδεια της διευθύνσεως Δασών Δωδεκανήσου!

Η ίδια διάταξη προβλέπει ότι οι κάτοικοι των νησιών αυτών επιτρέπεται να μαζεύουν μέχρι 2 κιλά μανιτάρια, ενώ για την μεταφορά φυλλοχώματος από τα δάση, απαιτείται πρώτα άδεια.


Ειδικότερα, στην απόφαση του Δασαρχείου αναφέρονται τα εξής:

«Ι. Απαγορεύουμε

α) Την εκρίζωση, κοπή, συλλογή και μεταφορά παντός είδους αρωματικού, φαρμακευτικού, βαφικού, αρτυματικού, μελισσοκομικού, ανθοκομικού και διακοσμητικού φυτού, δενδρυλλίου, θάμνου, φρυγάνου ή πόας, από δημόσια ή ιδιωτικά δάση και δασικές εκτάσεις, καθώς και από δημόσιες χορτολιβαδικές-βραχώδεις εκτάσεις, χωρίς την προηγούμενη άδεια της Διεύθυνσης Δασών Δωδεκανήσου. Εξαιρούνται της απαγόρευσης τα είδη που αναφέρονται στην παρακάτω παρ. ΙΙ της παρούσας, με τους όρους αυτής.

β) Την εκρίζωση, την συλλογή ανθέων, βολβών ή την αποκοπή βλαστών, συνολικά και χωρίς εξαίρεση φυτών της οικογένειας των Oρχεοειδών (Orchidaceae), της οικογένειας των Κρινοειδών (Liliaceae) και της οικογενείας των Παιωνιιδών (Paeoniaceae).

ΙΙ. Επιτρέπουμε

α) αποκλειστικά και μόνο για κάλυψη των ατομικών αναγκών, την συλλογή μετά την εποχή της ανθοφορίας, με κοπή του στελέχους (απαγορευμένης αυστηρά της εκρίζωσης) ειδών των φυτών τα οποία δεν προστατεύονται από διεθνείς Συμβάσεις ή την Εθνική Νομοθεσία, όπως, Ρίγανη (Origanum sp.), Φασκόμηλο ή Αλιφασκιά (Salvia.sp.), Θρούμπι (Satureja sp.), Θυμάρι (Thymus sp.), Μέντα (Mentha sp.), Ασφάκα ή Παπουλιά (Phlomis sp.). Καθώς και των ειδών Κάππαρη (Capparis sp.) και Κρίταμο (Crithmum sp.) κατά το κατάλληλο ανά είδος στάδιο συλλογής. Η επιτρεπόμενη ποσότητα συλλογής των παραπάνω ειδών ανέρχεται μέχρι του ποσού του μισού κιλού κατ’ άτομο την ημέρα.

β) για εμπορική χρήση και μόνο μετά από έγγραφη άδεια της Διεύθυνσης Δασών Δωδεκανήσου, την συλλογή και μεταφορά των παραπάνω ειδών σε μεγαλύτερες ποσότητες, η οποία θα εκδίδεται κατόπιν αιτήσεως από τον ενδιαφερόμενο και στην οποία θα καθορίζονται επακριβώς η ποσότητα, η περιοχή και το χρονικό διάστημα συλλογής ανά είδος.

Σημειώνεται ότι δεν ικανοποιούνται αιτήματα όταν οι περιοχές συλλογής εμπίπτουν σε ειδικό καθεστώς προστασίας βάσει συγκεκριμένων διατάξεων (περιοχές απόλυτης προστασίας, Natura, κ.α.) οι οποίες απαγορεύουν τη συλλογή όλων ή κάποιων ειδών της αυτοφυούς χλωρίδας ή όπου υπάρχει κίνδυνος υποβάθμισης της βιοποικιλότητας και της λειτουργίας του οικοσυστήματος.

ΙΙΙ. Επιτρέπουμε καθ ́ όλο το έτος, τη συλλογή μανιταριών (μυκήτων), μέχρι του ποσού των 2 κιλών κατ ́ άτομο και ανά ημέρα και μόνο με κοπή του υπέργειου τμήματος του μανιταριού.

Απαγορεύεται η συλλογή με εκρίζωση καθώς και η συλλογή ποσού μεγαλύτερου των 2 κιλών χωρίς προηγούμενη άδεια της Δ/νσης Δασών Δωδεκανήσου.

Τονίζεται ότι η εδωδιμότητα και η επιλογή των συλλεγόμενων μανιταριών γίνεται με απόλυτη και αποκλειστική ευθύνη του συλλέκτη.

ΙV. Επιτρέπουμε την απόληψη και μεταφορά φυτοχώματος (φυλλόχωμα), από δημόσια και ιδιωτικά δάση και δασικές εν γένει εκτάσεις, μόνο μετά από έγκριση της Δ/νσης Δασών Δωδεκανήσου.

ΙV. Επιτρέπουμε καθ ́ όλο το έτος τη συλλογή άγριων εδώδιμων καρπών ή καρπών για φαρμακευτική χρήση, απαγορευμένης της κλάδευσης των θάμνων και δένδρων, μέχρι του ποσού των 2 κιλών κατ’ άτομο και ημέρα.

Απαγορεύεται η συλλογή ποσοτήτων πέραν των παραπάνω χωρίς την άδεια της Δ/νσης Δασών Δωδεκανήσου.

Γενικοί όροι:

Η παρούσα ΔΑΔ ρυθμίζει τις δευτερεύουσες καρπώσεις σε δάση που:

α. δεν υπάρχουν εγκεκριμένες διαχειριστικές μελέτες ή πίνακες υλοτομίας,

β. υπάρχουν εγκεκριμένες διαχειριστικές μελέτες ή πίνακες υλοτομίας χωρίς πρόβλεψη δευτερευουσών καρπώσεων,

γ. αιτείται η συλλογή ειδών της αυτοφυούς χλωρίδας που δεν περιλαμβάνονται στις δευτερεύουσες καρπώσεις της διαχειριστικής μελέτης ή του πίνακος υλοτομίας, δεν είναι δυνατόν να ικανοποιηθούν αιτήματα για συλλογή ειδών τα οποία:

α. περιλαμβάνονται στον πίνακα Α του Π.δ.67/1980 (ΦΕΚ Α ́ 23) και είναι απόλυτης προστασίας

β. δεν περιλαμβάνονται στον πίνακα διατίμησης δασικών προϊόντων του τρέχοντος έτους και συνεπώς δεν υπάρχει καθορισμένο μίσθωμα

1. Δεν ικανοποιούνται αιτήματα όταν οι περιοχές συλλογής εμπίπτουν σε ειδικό καθεστώς προστασίας βάσει συγκεκριμένων διατάξεων (περιοχές απόλυτης προστασίας, Natura κ.α.) οι οποίες απαγορεύουν τη συλλογή όλων ή κάποιων ειδών της αυτοφυούς χλωρίδας ή όπου υπάρχει κίνδυνος υποβάθμισης της βιοποικιλότητας και προστασίας του οικοσυστήματος.

2. Η παρούσα ΔΑΔ ισχύει για τις εκτάσεις της περιοχής αρμοδιότητας της δ/νσης δασών Δωδεκανήσου για τα είδη και τις περιοχές συλλογής που δεν εμπίπτουν στους περιορισμούς που τίθενται στην παρ. 2 και 3 των γενικών όρων.

3. Η χρονική διάρκεια ισχύος των εγκρίσεων της Υπηρεσίας μας θα καθορίζεται κατά περίπτωση.

Σημειώνεται ότι όπου στην παρούσα αναφέρεται η έκφραση «άδεια της Δ/νσης Δασών Δωδεκανήσου», αυτή εκδίδεται μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου και όπου απαιτείται καταβάλλεται το αντίστοιχο μίσθωμα του ισχύοντος πίνακα διατίμησης δασικών προϊόντων. Στις περιπτώσεις που απαιτείται άδεια, προτεραιότητα έχουν οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής συλλογής και του νομού Δωδεκανήσου.

Τα δασικά προϊόντα της παρούσας, των οποίων η συλλογή επιτρέπεται χωρίς την προηγούμενη άδεια της δασικής αρχής, προορίζονται μόνο για τη κάλυψη ατομικών αναγκών, απαγορευμένης της χρήσης τους για εμπορικούς σκοπούς.

Οι παραβάτες της παρούσας και εκείνοι κατ’ εντολή των οποίων ενεργούν, διώκονται και τιμωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις της δασικής Νομοθεσίας, άρθρο 268 §3 και άρθρο 287 §22 του Ν.δ. 86/1969 όπως ισχύουν καθώς και με το άρθρο 28 του Ν.1650/86 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το Ν. 4042/12. Τα δε παρανόμως συλλεγμένα προϊόντα κατάσχονται σύμφωνα με το άρθρο 271 του Ν.δ.86/1969 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το Ν. 4138/2013.

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της και ισχύει μέχρι της ανακλήσεώς ή τροποποιήσεώς της και καταργεί κάθε προηγούμενη που ρυθμίζει τα ίδια θέματα, η δε τήρησή της ανατίθεται στα όργανα της δ/νσης δασών Δωδεκανήσου, της Ελληνικής Αστυνομίας, της δημοτικής Αστυνομίας και σε κάθε φιλόνομο πολίτη.

Η Δ/ντρια Δασών Δωδ/σου

Μπαλατσούκα Αικατερίνη

δασολόγος MSc».

Όπως αναφέρει ο δημοσιογράφος-λαογράφος Γιώργος Λεκάκης μετά την παρούσα, που εξεδόθη και μάλιστα στο νησαίο σύμπλεγμα που ο Ιπποκράτης συνέλεγε βότανα για να φτιάξει φάρμακα για να ασκήσει την ιατρική του – τυχαίο; – η Κερκόπορτα ανοίγει… Δεκάδες παρόμοιες διατάξεις θα εισρεύσουν και θα εκδοθούν στην χώρα, με το προφανές πρόσχημα της προστασίας της φύσεως, των δασών, της οικολογίας, κλπ.

Αλλά οι δασάρχες και τα δασαρχεία που δεν έκαμαν τίποτε για την προστασία και καταγραφή των δασών μας…

Που δεν φρόντισαν να γίνουν οργανωμένα και σηματοδοτημένα μονοπάτια στα δάση, να τα χαίρεται ο ελληνικός λαός, περιουσία του οποίου είναι, και έτσι να τα σεβαστεί και να τα εκτιμήσει…

Που δεν φρόντισαν να κάνουν ομιλίες, διαλέξεις, εκδρομές και ξεναγήσεις σε σχολεία και παιδιά, για να καταλάβουν οι μικροί Έλληνες, η ελπίδα των δασών μας, την σημασία του δάσους και της προστασίας του…

Που οι ίδιοι αποχαρακτήρισαν περιοχές με υπουργικές αποφάσεις ή χειρότερα κατόπιν υπουργικών ή βουλευτικών «τηλεφωνημάτων»…

…Τώρα έρχονται να αποστερήσουν από πένητες νησιώτες, ένα βασικό μέσον προσπορισμού και επιβίωσης, που είναι η απλή συλλογή ρίγανης και κάππαρης σε σακκουλάκια, για να κυνηγήσουν ένα μεροκάματαο πείνας, αν την πωλήσουν το καλοκαίρι σε κάποιους διερχόμενους τουρίστες…

Θα ήθελα να ξέρω πώς θα καταφέρουν να πείσουν την ριγανοπώλησσα της Ψερίμου να μην το κάνει αυτό; Με τι καρδιά θα της πουν «τώρα πήγαινε και πέθανε»;Πώς θα σταματήσουν τους πτωχούς μεροκαματιάρηδες που αναρριχώνται πάνω στην Στρογγυλή να γεμίσουν το καΐκι περίφημη αλιφασκιά;Κι αν δεν το κάνουν αυτοί οι μεροκαματιάρηδες, το κράτος είναι άξιο να το κάνει; Όχι! Τότε πώς το κράτος αποστερεί από παραδοσιακά ιαματικά μέσα τους κατοίκους του – τους οποίους έχει ήδη αποστερήσει από την απρόσκοπτη πρόσβαση στην υγεία, στην φαρμακευτική αγωγή, την οποία ο φτωχός δεν μπορεί πια να πάρει, και στον ιατρό του; Και ποιον ιατρό; Αυτόν που δεν έχουν τα (μικρά) Δωδεκανήσια;

Όλα αυτά είναι προς προβληματισμό… Και δεν εξετάζονται στην στυγνή αστυνομική απόφαση μιας δασολόγου, που δεν έχει ιδέα τι θα πει λαογραφία, ήθη κι έθιμα ενός τόπου… Που δεν ξέρει πως το εθιμικό δίκαιο υπερτερεί του νομικού… Που δεν ξέρει, εν τέλει, πως η αποστέρηση ενός λαού από την παραδοσιακή του θεραπευτική αγωγή, τα βότανα, και γενικά την αποκοπή του από την παράδοσή του, τα βασικά μέσα επιβιώσής τους, αποτελούν στοιχεία γενοκτονίας του, βάσει διεθνών συνθηκών, που έχει υπογράψει και η χώρα μας και έχουν αυξημένη νομική ισχύ…

Προσοχή, γιατί εάν ανοίξει αυτή η κερκόπορτα, μιας φαινομενικά απλής, αφελούς και εν τέλει «προστατευτικής» αστυνομικής διατάξεως ενός δασαρχείου, έρχονται ορδές οι υπόλοιπες…

Τα αρωματικά βότανα φύονται και υπάρχουν στην ελληνική φύση εδώ και εκατομμύρια χρόνια! Και για να εξακολουθούν να υπάρχουν, να φύονται και να προσφέρουν τις ιαματικές τους δυνατότητες στους κατοίκους αυτών των περιοχών, σημαίνει πως ο λαός γνωρίζει καλύτερα από τον κάθε σπουδαγμένο την χρήση και χρησιμότητά τους, την προστασία και την σημασία τους… Αφήστε λοιπόν τον βοτανοσυλλέκτη λαό μας ελεύθερο να κάνει αυτό που χρόνια γνωρίζει και κοιτάξτε να σώσετε τα δάση από τους καταπατητές με τις επαύλεις, γιατί η Ιστορία καταγράφει τα πάντα και τιμωρεί από μόνη της… Χωρίς καν ψηφισθεί κανένας νόμος…

Και σε κάθε περίπτωση, αυτά είναι επιστημονικά θέματα που λύνονται σε επιστημονικούς διαλόγους και όχι με αστυνομικές-τρομοκρατικές διατάξεις… Πρώτα θα ενημερώσει κανείς τον λαό, θα του εξηγήσει γιατί είναι κακό αυτό που κάνει, και εάν συνεχίσει να το κάνει, τότε εκδίδει αστυνομικές διατάξεις… Αυτό λέει η δημοκρατία… Όλα τα άλλα (τα «απαγορεύουμε», τα «επιτρέπουμε», κλπ.) είναι πρακτικές που μόνο δημοκρατικές δεν είναι…

Ποιός είναι μορφωμένος; Δείτε τι απάντησε ο Σωκράτης!!!


Όταν ρωτήσανε τον Σωκράτη να τους δώσει τον ορισμό του μορφωμένου ανθρώπου, δεν ανέφερε τίποτε για την συσσώρευση γνώσεων. «Η μόρφωση είπε, είναι θέμα συμπεριφοράς…

Ποιους ανθρώπους λοιπόν θεωρώ μορφωμένους;

1. Πρώτα απ’όλους αυτούς που ελέγχουν δυσάρεστες καταστάσεις , αντί να ελέγχονται από αυτές…
2. Αυτούς που αντιμετωπίζουν όλα τα γεγονότα με γενναιότητα & λογική..
3. Αυτούς που είναι έντιμοι σε όλες τους τις συνδιαλλαγές..
4. Αυτούς που αντιμετωπίζουν γεγονότα δυσάρεστα και ανθρώπους αντιπαθείς καλοπροαίρετα..
5. Αυτούς που ελέγχουν τις απολαύσεις τους..
6. Αυτούς που δεν νικήθηκαν από τις ατυχίες & τις αποτυχίες τους..
7. Τελικά αυτούς που δεν έχουν φθαρεί από τις επιτυχίες και την δόξα τους…»


Τελικά, μήπως η μόρφωση δεν είναι τόσο θέμα πανεπιστημίων όσο..παιδείας…Και η παιδεία μεταλαμπαδεύεται κυρίως στα παιδικά χρόνια, από την οικογένεια, τις κοινωνικές συναναστροφές, το σχολείο και ό,τι άλλο μαθαίνει το παιδί..

Μόρφωση είναι να ξέρεις να χειρίζεσαι ανόμοιες καταστάσεις, να γίνεσαι σοφότερος και να μπορείς να διαχειρίζεσαι τα πάθη σου..Αλλά ας μείνουμε σε αυτά που είπε ο Σωκράτης, προς το παρόν..


http://ellinonpaligenesia.blogspot.gr

O Δίσκος της Φαιστού αρχίζει να αποκαλύπτει την ερμηνεία του!


Ένα από τα ευρήματα της Μινωικής εποχής που ασκούν μεγάλη γοητεία είναι ο Δίσκος της Φαιστού ο οποίος ανακαλύφτηκε στις 3 Ιουνίου 1908 στην αρχαία πόλη Φαιστός. Η πρόκληση ήταν πάντα το να αρχίσουμε και να τον κατανοούμε.

Ένα καλά φυλαγμένο μυστικό των Μινωικών χρόνων, ο δίσκος της Φαιστού που αποτελεί παγκόσμιο αίνιγμα αν και κρατούσε καλά κρυμμένο το περιεχόμενο του εδώ και χιλιετίες, τώρα πλέον με τις επιστημονικές προσπάθειες των ειδικών έχει αρχίσει να αποκαλύπτεται. Ο Δήμος Φαιστού αγκαλιάζει κάθε αυστηρά επιστημονική προσπάθεια προς την κατεύθυνση αυτή.

Έχοντας διαγράψει μία μακρόχρονη έρευνα πάνω στη φύση και τη δομή της Μινωικής Γλώσσας, ο Δρ. Γκάρεθ Όουενς μελετά εντατικά το κείμενο του Δίσκου της Φαιστού μέσα από την επιστήμη της Γλωσσολογίας την τελευταία πενταετία, με τη συμβολή του Καθηγητή Φωνητικής του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης Τζον Κόουλμαν.

Οι «καρποί» αυτής της αυστηρά επιστημονικής προσπάθειας έχουν δώσει την ανάγνωση του Δίσκου της Φαιστού στο 95% του συνολικού κειμένου του, όπως επίσης και τη βεβαιότητα ότι ο Δίσκος είναι κείμενο θρησκευτικού χαρακτήρα, με τον Δρ. Όουενς μάλιστα να υποστηρίζει ότι πρόκειται για Ύμνο προς τη Μητέρα, υποστηρίζοντας και αποδεικνύοντας γλωσσικά τις θεωρίες παλαιότερων επιστημόνων όπως ο Σερ Άρθουρ Έβανς στις αρχές του 20ου αιώνα και ο Καθηγητής Στυλιανός Αλεξίου κατά τις δεκαετίες 1950-60.

Η Δήμαρχος κα. Μαρία Πετρακογιώργη δήλωσε: «105 χρόνια από την ανακάλυψη του Δίσκου της Φαιστού, εντείνεται η προσπάθεια για την πλήρη αποκρυπτογράφησή του. Πίσω από το δίσκο της Φαιστού, κρύβεται η μινωική γλώσσα. Ευχόμαστε στον Δρ. Owens, ότι καλύτερο στην αποκρυπτογράφηση του Δίσκου και να είσαστε σίγουροι ότι ο Δήμος θα είναι αρωγός σε αυτήν την προσπάθεια με όποιο μέσο διαθέτει.»

Σημειωτέον ότι όλες οι ερευνητικές δημοσιεύσεις του Δρ. Όουενς δημοσιεύονται δίγλωσσα στην ιστοσελίδα του ΤΕΙ Κρήτης www.teicrete.gr/daidalika, καθιστώντας τες ελεύθερα προσβάσιμες σε όλους.

http://www.tsantiri.gr/


Έκοψε το πέος του αλλά ξέχασε να το πάρει μαζί στο νοσοκομείο!


Από που ν' αρχίσει και που να τελειώσει κανείς με την περιπέτεια που έζησε ένας κινέζος. Ο 26χρονος κινέζος έπασχε από κατάθλιψη. Ήταν μόνος και πολύ καιρό και αποφάσισε ότι το πεος του δεν του χρησίμευε σε τίποτα και αποφάσισε να το κόψει...

Όμως, λίγα λεπτά αργότερα το μετάνοιωσε και αποφάσισε να πάει στο νοσοκομείο! Πήρε το ποδήλατό του και με φρικτούς πόνους έφτασε στο νοσοκομείο.

Όμως οι γιατροί είπαν στον 26χρονο Γιάνγκ Χου: "Και που είναι το πεος σας;" 

Εκείνος απάντησε ότι είναι στο σπίτι.... Του είπαν ότι χωρίς το "εργαλείο" δεν θα μπορούσαν να κάνουν τίποτα.

Έτσι, πήρε πάλι το ποδήλατο του, γύρισε στο σπίτι και έφερε πίσω το κομμάτι που έλειπε...

Όμως, δυστυχώς, επειδή είχε περάσει πολλή ώρα και το σημείο δεν αιματωνόταν, οι γιατροί δεν μπόρεσαν να προχωρήσουν στην επανασυγκόλληση..

Η ζωή του 26χρονου δεν είναι και από τις πιο ευτυχισμένες... Όπως λένε οι φίλοι του, έχει πε΄σει σε κατάθλιψη από τότε που μετακόμισε την πόλη και δεν έχει καταφέρει να κάνει ούτε μια σχέση.

Τι θέλουν πραγματικά οι άντρες από μια γυναίκα;

Τι θέλουν πραγματικά οι άντρες από μια γυναίκα;
#1« Θέλω να είμαι με μια γυναίκα που έχει δυναμικό χαρακτήρα και υποστηρίζει τις απόψεις της ακόμη και αν αυτές είναι αντίθετες από τις δικές μου. Μερικές φορές οι διαφωνίες έχουν την πλάκα τους…»
#2«Θέλω μια σύντροφο που να μην κάνει σαν παιδάκι όταν τα πράγματα δεν πάνε όπως τα έχει στο κεφάλι της. Πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι και για τα άσχημα και να στεκόμαστε δυνατοί στα δύσκολα.»
#3«Θα σκεφτώ να κάνω σοβαρή σχέση με μια γυναίκα που θέλει να με δει να κάνω καριέρα, και να πετύχω στην επαγγελματική μου πορεία. Με ενθουσιάζει όταν παίρνω τηλέφωνο την κοπέλα μου, της μιλάω για τη δουλειά και θέλει να με συμβουλέψει για το καλύτερο. Πραγματικά με βοηθάει να μείνω συγκεντρωμένος στο στόχο μου, που δεν είναι άλλος από το να καταφέρω μια μέρα να κάνω μια υγιή οικογένεια.»
#4«Θεωρώ πολύ sexy τις έξυπνες γυναίκες. Με μαγεύουν οι έξυπνες και ετοιμόλογες γυναίκες, που το λέγειν της μπορεί να με κάνει να κομπλάρω. Τώρα αν συνδυάζει και εξωτερική ομορφιά, ακόμα καλύτερα!»
#5«Η ιδανική γυναίκα για εμένα δείχνει εμπιστοσύνη και δεν ζηλεύει με το παραμικρό. Αν μη τι άλλο αυτό δείχνει ότι είναι βέβαιη όχι μόνο για εμένα και τη σχέση μας, αλλά και για τον εαυτό της.»
#6«Θα ερωτευτώ τη γυναίκα που έχει περάσει δυσκολίες στη ζωή της και έχει δείξει ψυχική δύναμη. Αυτή που έχει βγει ακόμη πιο δυνατή από κάθε δυσκολία… Σίγουρα κάτι τέτοιο είναι πραγματική δοκιμασία για τον χαρακτήρα κάθε ατόμου.»
#7«Πάνω από όλα θέλω μια κοπέλα που να μπορεί να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες κάθε σχέσης. Να δεχτεί τον χαρακτήρα μου έτσι όπως είναι με τα καλά αλλά και τα κακά του. Έτσι αποδεικνύεται η πραγματική αγάπη…»
#8«Θέλω μια γυναίκα που να της αρέσει η περιπέτεια!! Έτσι κρατιέται το ενδιαφέρον στη σχέση. Ωραία είναι η συνήθεια αλλά μπορεί να γίνει και βαρετή με τον καιρό. Ακόμη και να κανονίσουμε ένα ραντεβού με την κοπέλα μου στα ξαφνικά μπορεί αν αναζωογονήσει τη σχέση.»
#9«Πάνω από όλα ψάχνω υποστήριξη! Δεν θα με πείραζε αν με μια κοπέλα δεν είχαμε τα ίδια ενδιαφέροντα, δεν χρειάζεται να της αρέσουν οι μηχανές και οι πολεμικές τέχνες… Αλλά το να με καταλαβαίνει και να με υποστηρίζει στις αποφάσεις μου, είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για να δημιουργήσω μια μακροχρόνια σχέση.»
#10«Δεν με απασχολεί τόσο να μοιάζει με μοντέλο. Αυτό που μετράει για εμένα είναι να έχει καλή ψυχή και να έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό της και σε εμένα. Με εξιτάρουν οι γυναίκες με αυτοπεποίθηση και χιούμορ που δεν φοβούνται να… τσαλακωθούν!»
 Πηγή:faysbook.gr

Τα virtual games «επηρεάζουν την σεξουαλικότητα των γυναικών»

Τα virtual games «επηρεάζουν την σεξουαλικότητα των γυναικών»
Σύμφωνα με μία νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Στάνφορντ, στην οποία συμμετείχαν 86 γυναίκες ηλικίας 18 έως 40 ετών, όσες υποδύονται σέξι χαρακτήρες, όπως η Λάρα Κροφτ στο Tomb Raider, έχουν αυξημένες πιθανότητες να αντικειμενοποιήσουν σεξουαλικά τον εαυτό τους στην αληθινή ζωή.
Και το σοβαρότερο: οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι αυτές οι παίκτριες είχαν αυξημένες πιθανότητες να δηλώσουν πως αποδέχονται τον μύθο του βιασμού, που θέλει τη γυναίκα συνυπεύθυνη για τον βιασμό της!
Η σεξουαλική αντικειμενοποίηση είναι η αντιμετώπιση ενός ανθρώπου ως αντικειμένου για την σεξουαλική απόλαυση των άλλων.
Όταν αντικειμενοποιείται κάποιος, παύουν να έχουν σημασία οι σκέψεις, τα συναισθήματα και οι ανάγκες του, καθώς το αντικείμενο είναι παθητικό και πάντα διαθέσιμο. Επιπλέον, η σεξουαλική αντικειμενοποίηση πιστεύεται ότι παίζει καθοριστικό ρόλο στον βιασμό.
Η έρευνα του Στάνφορντ, που πραγματοποιήθηκε στο Εργαστήριο Εικονικής Ανθρώπινης Αλληλεπίδρασης (VHIL), βασίζεται στο επονομαζόμενο Φαινόμενο Πρωτέας, κατά το οποίο η συμπεριφορά ενός ανθρώπου «συμμορφώνεται με την ψηφιακή ταυτότητά του», σύμφωνα με τους ερευνητές.
Για παράδειγμα, όταν κάποιος υποδύεται έναν ψηφιακό χαρακτήρα που είναι πιο ψηλός από τον ίδιο, ο παίκτης είναι πιθανότερο να δρα με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στην αληθινή του ζωή.
Και αν κάποιος υποδύεται έναν χαρακτήρα που γυμνάζεται πολύ, είναι πιο πιθανό να αρχίσει να γυμνάζεται και ο ίδιος.
Με άλλα λόγια, όταν υποδυόμαστε έναν χαρακτήρα σε έναν εικονικό κόσμο, μπορεί να αλλάξουν οι συμπεριφορές και οι αντιλήψεις μας - κάτι που είναι ιδιαιτέρως πιθανόν όταν ο εικονικός χαρακτήρας μάς μοιάζει.
Η νέα μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Computers in Human Behavior» και πραγματοποιήθηκε από ομάδα ερευνητών υπό τον διευθυντή του VHIL δρα Τζέρεμι Μπέιλενσον, αναπληρωτή καθηγητή στο Τμήμα Επικοινωνίας του Στάνφορντ.
Στόχος της μελέτης ήταν να διαπιστωθεί εάν και πως αλλάζουν οι αντιλήψεις των γυναικών, όταν υποδύονται έναν σέξι χαρακτήρα στα βιντεοπαιχνίδια (σ.σ. οι χαρακτήρες στα παιχνίδια λέγονται avatar).
Οι εθελόντριες φόρεσαν ειδικά κράνη που τις απομόνωσαν από τον αληθινό κόσμο και «χάθηκαν» σε έναν τρισδιάστατο εικονικό κόσμο.
Μόλις οι γυναίκες «μπήκαν» στον εικονικό κόσμο, κοιτάχτηκαν σε έναν καθρέφτη και είδαν ντυμένο προκλητικά ή συντηρητικά είτε τον εαυτό τους είτε μία γυναίκα που δεν τους έμοιαζε.
Κάποια στιγμή στο παιχνίδι, εμφανίστηκε στον εικονικό κόσμο τους ένας «άντρας», ο οποίος άρχισε να τους μιλάει. Παρότι η «συζήτηση» έμοιαζε με μια απλή κουβέντα μεταξύ αγνώστων, στην πραγματικότητα ήταν αξιολόγηση για το κατά πόσον οι «πρωταγωνίστριες» είχαν αντικειμενοποιήσει τον εαυτό τους.
Όσες υποδύονταν την σέξι «πρωταγωνίστρια» που τους έμοιαζε, είχαν πολύ περισσότερες πιθανότητες να περιστρέφουν τη συζήτηση γύρω από το σώμα, τα μαλλιά και τα ρούχα τους, γεγονός που υποδηλώνει ότι είχαν αντικειμενοποιήσει τον εαυτό τους.
Όταν τελείωσε το παιχνίδι, οι εθελόντριες συμπλήρωσαν ειδικά ερωτηματολόγια, στα οποία κλήθηκαν να πουν πόσο συμφωνούν ή διαφωνούν με ορισμένες προτάσεις.
Μεταξύ των προτάσεων ήταν και ο μύθος του βιασμού, που διατυπώθηκε ως «στην πλειονότητα των βιασμών, το θύμα είναι συνυπεύθυνο ή είχε κακή φήμη».
Οι γυναίκες που είχαν υποδυθεί τον «σέξι εαυτό» τους είχαν περισσότερες πιθανότητες να απαντήσουν «συμφωνώ» ή «συμφωνώ απολύτως» στην συγκεκριμένη πρόταση, σε σύγκριση με όσες είχαν υποδυθεί τις συντηρητικά ντυμένες πρωταγωνίστριες οι οποίες δεν τους έμοιαζαν.
Υπολογίζεται ότι το 46% των ανθρώπων που ασχολούνται με βιντεοπαιχνίδια είναι γυναίκες, με μία στις τρεις από αυτές να έχουν ηλικία από 8 έως 18 ετών.
Τα νέα ευρήματα, λένε οι ερευνητές, είναι ανησυχητικά, διότι ως φαίνεται τα παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας μπορεί να επηρεάσουν βαθιά τους παίκτες.
«Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι ένα βιντεοπαιχνίδι εικονικής πραγματικότητας μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που σκέφτεσαι για τον εαυτό σου τόσο στη διάρκειά του όσο και μετά το τέλος του», δήλωσε ο δρ Μπέιλενσον.

«Έως πρότινος τα βιντεοπαιχνίδια ήταν παθητικά, αλλά πλέον μπορεί κάποιος να “μπει” σε έναν εικονικό κόσμο και να γίνει ο πρωταγωνιστής. Και αυτό, απ’ ό,τι δείχνει η μελέτη μας, δεν είναι πάντοτε άμοιρο συνεπειών», πρόσθεσε.


Πηγή : ygeia.tanea.gr

Ο Αντώνης Σρόιτερ κάνει "Αυτοψία" στο χωριό που δεν έχει γονείς!

Ο Αντώνης Σρόιτερ κάνει Αυτοψία στο χωριό που δεν έχει γονείς!
Το αποκαλούν το χωριό των… Γερμανών, αφού από τους 5.000 κατοίκους του οι μισοί ζουν και εργάζονται στη Γερμανία και την Αυστρία. Η Οιχαλία, ένα χωριό ανάμεσα στην Λάρισα και τα Τρίκαλα, αποτυπώνει την εικόνα που επικρατεί σε αρκετές περιοχές της χώρας μας με τους κατοίκους να αποφασίζουν να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό για να εργαστούν. Στην Οιχαλία παρατηρείται το φαινόμενο οι γονείς να αφήνουν πίσω τα παιδιά τους και να τα μεγαλώνουν ο παππούς και η γιαγιά.

Ανάμεσα στα 40 παιδιά, που αυτή την περίοδο ζουν και μεγαλώνουν με τον παππού και τη γιαγιά, είναι η Τζορτζίνα Λιόλιου. Οι γονείς της έφυγαν πριν από πέντε μήνες για τη Γερμανία, όπου άνοιξαν εστιατόριο. «Μου είπαν ότι θα φύγει μόνο ο μπαμπάς και στη συνέχεια μου είπαν ότι θα ακολουθήσει και η μαμά. Εκεί ήρθαν τα πάνω κάτω…» λέει στον Αντώνη Σρόιτερ η Τζορτζίνα.



Η Γεωργία Λιόλιου, γιαγιά της Τζορτζίνας, βρέθηκε και αυτή στη Γερμανία, τη δεκαετία του 1960. Τα δικά της παιδιά τα μεγάλωσαν τα πεθερικά της, όπως άλλωστε και τα περισσότερα παιδιά εκείνης της εποχής των οποίων οι γονείς μετανάστευσαν αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο.

Πριν από ένα χρόνο, οι μαθητές του Γυμνασίου του χωριού Οιχαλία ξεδίπλωσαν τα συναισθήματα τους σε μια ταινία που δημιούργησαν με τη βοήθεια των καθηγητών τους. Η ταινία βραβεύτηκε ως η καλύτερη μαθητική ταινία. Πραγματεύεται τη ζωή μιας μαθήτριας, της Κλειούς, που ζει με τη γιαγιά της, καθώς οι γονείς της είναι μετανάστες στη Γερμανία.

Αν και πρόκειται για ταινία μικρού μήκους, αποτύπωσαν έντονα τις συναισθηματικές διακυμάνσεις που βιώνει η Κλειώ στο σχολικό περιβάλλον, αλλά και στην καθημερινότητά της, το συναίσθημα της φιλίας, τη μοναξιά, την εγκατάλειψη, την αγάπη.
Την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου στις 24.00 στον Alpha



«Αυτοψία», με τον Αντώνη Σρόιτερ: Είμαστε εκεί όταν συμβαίνει     

Τα έξι πράγματα που δεν θα σας πουν ποτέ τα παιδιά σας

Τα έξι πράγματα που δεν θα σας πουν ποτέ τα παιδιά σας
Αν και οι περισσότεροι γονείς πιστεύουν πως το παιδί τους τούς λέει τα πάντα, διαβάζοντας το παρακάτω άρθρο θα συνειδητοποιήσετε πως υπάρχουν πράγματα, τα οποία τα παιδιά πότε δεν λένε στους γονείς.
Θέλουν να ντύνονται με την τελευταία λέξη της μόδας, μόνο που αυτή η συνήθεια κοστίζει λίγο ακριβά στους γονείς. Πολύ απλά όταν έχουν μαζέψει χρήματα, αγοράζουν αυτά που επιθυμούν μόνο που ξεχνάνε ή  διστάζουν να αναφέρουν πόσα κόστισε η «ανανέωση» της γκαρνταρόμπας τους.
«Μισούν» τα ρούχα που τους αγοράζετε! Κοινώς, τους έχετε αγοράσει ένα δωράκι και αυτά διστάζουν να σας πουν πως θα ήθελαν κάτι άλλο. Τα παιδιά σας δεν θα ήθελαν να σας φέρουν σε δύσκολή θέση για αυτό εσείς δώστε τους την ευκαιρία να αισθανθούν καλύτερα λέγοντας τους πως αν θέλουν μπορούν να το αλλάξουν.
Θέλουν να μείνουν για λίγο μόνα τους! Τα περισσότερα παιδιά και πόσο δε στην εφηβεία θέλουν να μείνουν για λίγο μόνα στο σπίτι. Πρόκειται για μια ευκαιρία να αισθανθούν για λίγο ελευθερία στις κινήσεις τους. Μόνο που οι γονείς  στην ιδέα να τα αφήσουν μόνα στο σπίτι τρελαίνονται.
Πίνουν και ένα ποτηράκι παραπάνω. Οι περισσότεροι γονείς πιστεύουν πως το δικό τους παιδί ποτέ δεν υπερβαίνει τα όρια που τους «έχουν επιβάλει», ειδικότερα σε ό, τι αφορά το αλκοόλ και το κάπνισμα. Μόνο που αν έχουν υπερβεί τα όρια πολύ απλά δεν θα το αναφέρουν ποτέ.
Το θέμα ταμπού. Όσο δύσκολο και αν είναι για τους γονείς να φανταστούν πως το παιδί τους βρίσκεται σε σχέση άλλο τόσο δύσκολο είναι για αυτό είναι να σας μιλήσει για σεξ.
Κατά καιρούς «έχουν δανειστεί» από το πορτοφόλι σας! Κοινώς, ξέμειναν από λεφτά και είπαν να πάρουν χρήματα εν αγνοία σας. Και όπως είναι φυσικό το παιδί σας ξέχασε ή δίστασε να σας το αναφέρει.
 πηγή:govastileto.gr

Σε λειτουργία το taxisnet για το επίδομα θέρμανσης

Σε λειτουργία το taxisnet για το επίδομα θέρμανσης
Σε λειτουργία έχουν τεθεί οι εφαρμογές του taxisnet προκειμένου οι πυολίτες να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους για την χορήγηση του επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης.

Ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Χάρης Θεοχάρης γνωστοποίησε την έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής μέσω twitter: «Το Α21 (τροποποιητικές) και το επίδομα θέρμανσης άνοιξε σήμερα! Μπράβο σε όσους δούλεψαν για τις αλλαγές στις εφαρμογές».

Πατήστε ΕΔΩ για να μπείτε στην εφαρμογή

Δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης

• Χορηγείται σε φυσικά πρόσωπα άγαμα ή έγγαμα ή εν διαστάσει, τα οποία για τη θέρμανσή τους καταναλώνουν πετρέλαιο εσωτερικής καύσης θέρμανσης και πληρούν τα κριτήρια του άρθρου 2 της παρούσας.

• Το επίδομα χορηγείται στα ως άνω φυσικά πρόσωπα, για την κατανάλωση πετρελαίου εσωτερικής καύσης θέρμανσης, για τα ακίνητα που χρησιμοποιούν ως κύρια κατοικία κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης, είτε αυτά μισθώνονται είτε είναι δωρεάν παραχωρούμενα ή ιδιοκατοικούνται.

Εξαιρούνται από τη χορήγηση του επιδόματος:
α) Τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δηλώνονται στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων ως προστατευόμενα μέλη του υπόχρεου κατά το άρθρο 7 του Κ.Φ.Ε.

β) Τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δηλώνουν στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων ότι φιλοξενούνται.

γ) Τα φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα άνω των 3000 κυβικών εκατοστών ή σκάφη άνω των οχτώ μέτρων ή αεροσκάφη ή δεξαμενές κολύμβησης, όπως αυτά δηλώνονται.

δ) Η επαγγελματική στέγη.

ε) Τα ιδρύματα, οι οργανισμοί και κάθε είδους νομικά πρόσωπα κερδοσκοπικού ή μη χαρακτήρα.

στ) Οι κάτοικοι εξωτερικού.

Για τον προσδιορισμό των εξαιρέσεων της ανωτέρω β) περίπτωσης, χρησιμοποιούνται τα δεδομένα της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων, του οικονομικού έτους που ταυτίζεται με το έτος λήξης της περιόδου χορήγησης του πετρελαίου θέρμανσης.

Κριτήρια χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης

Τα φυσικά πρόσωπα του άρθρου 1 της παρούσας δικαιούνται επιδόματος θέρμανσης, εφόσον πληρούν τα ακόλουθα κριτήρια:

• Εισοδηματικά:
Το ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημά τους, που λαμβάνεται υπόψη για την επιβολή της έκτακτης εισφοράς του άρθρου 29 του Ν. 3986/2011, ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσής του, να ανέρχεται έως 30.000 ευρώ για άγαμο υπόχρεο, 40.000 ευρώ για έγγαμο υπόχρεο χωρίς τέκνα, το οποίο προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ για κάθε τέκνο. Ομοίως, για τη μονογονεϊκή οικογένεια το ως άνω εισόδημα ανέρχεται σε 43.000 ευρώ, το οποίο προσαυξάνεται κατά 3.000 ευρώ ανά τέκνο.

Για τον προσδιορισμό των κριτηρίων αυτών χρησιμοποιούνται τα δεδομένα της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων, του οικονομικού έτους που ταυτίζεται με το έτος έναρξης της περιόδου χορήγησης του πετρελαίου θέρμανσης. Τα δεδομένα της ίδιας ως άνω δήλωσης χρησιμοποιούνται και στις περιπτώσεις των εν διαστάσει ή διαζευγμένων συζύγων.

Στις περιπτώσεις μη υποχρέωσης σε υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, απαιτείται Υπεύθυνη Δήλωση από τον αιτούντα κατά την διαδικασία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης για την κάλυψη των εισοδηματικών κριτηρίων.

• Ακίνητης Περιουσίας: 

Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας υπόχρεου, συζύγου και προστατευόμενων, κατά τον ΚΦΕ τέκνων, που αναγράφονται στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους, που ταυτίζεται με το έτος έναρξης της περιόδου χορήγησης του πετρελαίου θέρμανσης, όπως αυτή προκύπτει από τα δεδομένα του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Περιουσιολογίου – Φ.Α.Π. έτους 2011, να μην υπερβαίνει τις 200.000 ευρώ για τους άγαμους και τις 300.000 ευρώ για τους έγγαμους και τις μονογονεϊκές οικογένειες.

Στην περίπτωση κατά την οποία, μετά την υποβολή του αιτήματος χορήγησης επιδόματος, τροποποιηθούν τα στοιχεία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Περιουσιολογίου – Φ.Α.Π. έτους 2011, δεδομένου ότι ο δικαιούχος έχει υποβάλει δήλωση στοιχείων ακινήτων έτους 2011 μέχρι και την 30η Νοεμβρίου 2013, με αποτέλεσμα να πληρούνται τα κριτήρια περιουσίας του προηγούμενου εδαφίου, υποβάλλεται από το δικαιούχο νέα αίτηση μέσα σε προθεσμία δύο (2) μηνών από την τροποποίηση και ακολουθείται η διαδικασία χορήγησης του επιδόματος σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 4 και 5 της παρούσας.

Καθορισμός του ύψους του επιδόματος

1. Για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης, η Ελληνική Επικράτεια κατανέμεται σε τέσσερις κλιματικές ζώνες, ως ακολούθως:

• Ζώνη Α: Γρεβενών, Κοζάνης, Καστοριάς, Φλώρινας, Δράμας, Ευρυτανίας

• Ζώνη Β: Ιωαννίνων, Λάρισας, Καρδίτσας, Τρικάλων, Αρκαδίας, Πιερίας, Ημαθίας, Πέλλης, Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Χαλκιδικής, Σερρών, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης, Έβρου

• Ζώνη Γ: Αττικής (εκτός Κυθήρων & νησιών Σαρωνικού), Κορινθίας, Ηλείας, Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας, Φθιώτιδας, Φωκίδας, Βοιωτίας, Ευβοίας, Μαγνησίας, Λέσβου, Χίου, Κέρκυρας, Λευκάδας, Θεσπρωτίας, Πρέβεζας, Άρτας

• Ζώνη Δ: Ηρακλείου, Χανίων, Ρεθύμνου, Λασιθίου, Κυκλάδων, Δωδεκανήσου, Σάμου, Μεσσηνίας, Λακωνίας, Αργολίδας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας & Ιθάκης, Κύθηρα & νησιά Σαρωνικού

2. Για κάθε κατοικία, ανεξαρτήτως ζώνης, χορηγείται επίδομα για τα πρώτα 120 τετραγωνικά, με ανώτατη κατανάλωση λίτρων πετρελαίου εσωτερικής καύσης θέρμανσης, ανά κλιματική ζώνη και ανά τετραγωνικό μέτρο της κατοικίας, ως ακολούθως:
Κλιματική ζώνηΑνώτατη κατανάλωση λίτρων πετρελαίου θέρμανσης ανά τετραγωνικόΑνώτατη συνολική κατανάλωση λίτρων πετρελαίου θέρμανσης ανά κατοικία
Α Ζώνη253.000
Β Ζώνη151.800
Γ Ζώνη8960
Δ Ζώνη5600


Σε οριακές περιπτώσεις προσδιορισμού κλιματικής ζώνης μιας κατοικίας επιλέγεται η ευνοϊκότερη ζώνη για τον αιτούντα.

3. Για κάθε λίτρο κατανάλωσης πετρελαίου εσωτερικής καύσης θέρμανσης, χορηγείται ποσό επιδόματος 0,35 ευρώ.

4. Στις περιπτώσεις αλλαγής κλιματικής ζώνης κατά την διάρκεια της περιόδου θέρμανσης, στην νέα ζώνη μεταφέρεται το εναπομείναν ποσοστό της κλιματικής ζώνης της προηγούμενης κατοικίας.

Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013

Λεονάρντο Ντα Βίντσι: Ο Άνθρωπος, ο Εφευρέτης, η Ιδιοφυΐα Η έκθεση που φιλοξενήθηκε σε 20 χώρες του κόσμου τώρα στον «Ελληνικό Κόσμο»

image
Οπροσδιορισμός «αναγεννησιακός» περιγράφει ακριβώς την πολυπλοκότητα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι: εφευρέτης, καλλιτέχνης, επιστήμονας, μηχανικός, γλύπτης, βιολόγος, μουσικός, αρχιτέκτονας, φιλόσοφος.
Στην έκθεση παρουσιάζονται ρέπλικες από 40 τρισδιάστατα διαδραστικά μοντέλα μερικών από τις βασικότερες εφευρέσεις και μηχανές του –πρώτα δείγματα αυτοκινήτου, ποδηλάτου, ελικοπτέρου κ.ά.– που έχουν κατασκευαστεί με βάση τις σημειώσεις του. Η λειτουργία των μηχανών αυτών περιγράφεται λεπτομερώς μέσα από οπτικοακουστικό υλικό που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Τεχνών της Βιέννης και οι επισκέπτες μπορούν ελεύθερα να τις περιεργαστούν.
Στην έκθεση περιλαμβάνονται ακόμα 23 ψηφιακά αντίγραφα από διάσημους πίνακές του («Μόνα Λίζα», «Μυστικός δείπνος», «Η κυρία με την Ερμίνα» κ.ά.). Κάθε έργο συνοδεύεται από τη δική του ιστορία – ο τρόπος που δημιουργήθηκε, η πιθανή προέλευσή του, οι στάσεις στην παγκόσμια περιοδεία του κατά τη διάρκεια των τελευταίων 550 χρόνων. Εκτίθενται μάλιστα με χρονολογική σειρά, ώστε ο επισκέπτης να συλλαμβάνει την εξέλιξη των έργων και της σκέψης του καλλιτέχνη μέσα στο χρόνο.
Παρουσιάζεται, τέλος, πλούσιο οπτικοακουστικό θέαμα που καλύπτει τις όποιες ενδεχόμενες ερωτήσεις γεννιούνται στους θεατές για την πολύπλοκη και μεγαλειώδη προσωπικότητα του Ντα Βίντσι, αλλά και βίντεο από τη ζωή του και ηχητικό υλικό από κάποιες σπάνιες μουσικές συνθέσεις του. 

Info18/10/2013 - 16/2/2014, Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», Πειραιώς 254, Ταύρος, 212 254 0000, € 7, 4 (παιδιά)

Νονοι και δωρα (ιδεες)

  Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...