Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2015

!!!!!!!!

Σπανακόπιτα με χειροποίητο φύλλο

Σπανακόπιτα με χειροποίητο φύλλο

Υλικά

  • Αλεύρι για όλες τις χρήσεις ΓΙΩΤΗΣ 1 κιλό
  • Αλάτι
  • Νερό
  • Βούτυρο 250 γρ (φυτίνη)
  • Καλαμποκέλαιο 1 ποτήρι του κρασιού
Για την γέμιση
  • Σπανάκι 1 κιλό
  • Άνιθο 1/2 ματσάκι
  • Κρεμμυδάκια φρέσκα 5
  • Φέτα 300 γρ
  • Αυγά 4
  • Αλάτι - πιπέρι
  • Ελαιόλαδο

Οδηγίες

Σε μια λεκάνη ρίχνουμε 700γρ αλεύρι ,  1 κουταλάκι του γλυκού αλάτι και νερό μεχρί να γίνει μια ζύμη μέτρια. Αφήνουμε την ζύμη να ξεκουραστεί. Ψιλοκόβουμε το σπανάκι ,τ ο τρίβουμε με λίγο αλάτι ,το στραγγίζουμε καλά μέχρι να φύγουν τα υγρά του. Ψιλοκόβουμε τον άνιθο και τα κρεμμυδάκια. Θρυματίζουμε την φέτα ρίχνουμε τα αυγά και λίγο λάδι. Σε ένα κατσαρολάκι ζεσταίνουμε το βούτυρο μαζί με το λάδι . Χωρίζουμε την ζύμη σε δύο κομμάτια . Παίρνουμε το ένα κομμάτι και το ανοίγουμε με τον πλάστη. Το αλείφουμε με ένα πινέλο με το βούτυρο και το λάδι που έχουμε ζεστάνει. Στην μέση του φύλλου βάζουμε ένα πιάτο φρούτου και κόβουμε το γύρω γύρω ακτινωτά σε 6 κομμάτια .Βγάζουμε το πιάτο και διπλώνουμε τα γύρω φύλλα το ένα πάνω στο άλλο αφού τα έχουμε βουτυρώσει πρώτα. Με τον ίδιο τρόπο ανοίγουμε και το δεύτερο κομμάτι.Τα βάζουμε στην κατάψυξη για 10 λεπτά. Βγάζουμε το ένα κομμάτι και το ανοίγουμε με τον πλάστη . Βουτυρώνουμε το ταψί και στρώνουμε το φύλλο μας. Αδειάζουμε την γέμιση και από πάνω βάζουμε το δεύτερο φύλλο που έχουμε ανοίξει. Βουτυρώνουμε από πάνω με το πινέλο και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο για περίπου μισή ώρα στους 180 βάθμους.
Αφού ψηθεί αφήνουμε λίγο να κρυώσει και είναι έτοιμη για σερβίρισμα…

Πορτοκαλόπιτα


Πορτοκαλόπιτα

Υλικά

  • Αυγά 2
  • Γιαούρτι 1 κεσεδάκι 2 %
  • Ζάχαρη 3/4 της κούπας
  • Μπέικιν πάουντερ ΓΙΩΤΗΣ 1 1/2 φακελάκι
  • Βανίλια 1
  • Φύλλο κρούστας 1 πακέτο
  • Ελαιόλαδο 1 κούπα
  • Ξύσμα πορτοκαλιού 2 πορτοκάλια
Για το σιρόπι
  • Χυμός πορτοκάλι 1 ποτήρι νερού
  • Νερό 2 ποτήρια
  • Ζάχαρη 1 1/2 ποτήρι νερού

Οδηγίες

Κόβουμε το φύλλο με τα χέρια μας σε μικρά κομμάτια (το θρυμματίζουμε). Σε μια λεκάνη ανακατεύουμε όλα τα υλικά λάδι, γιαούρτι, αυγά, ζάχαρη, ξύσμα, βανίλια, μπέικιν. Στη συνέχεια βάζουμε και το φύλλο και ανακατεύουμε πολύ καλά ώστε να απορροφήσει το φύλλο τα υγρά. Τοποθετούμε το μείγμα μας σε ένα ταψί και το ψήνουμε στους 180 στη χαμηλή σχάρα. Η πίτα μας θα είναι έτοιμη μόλις ροδοκοκκινίσει. Καλό θα ήταν να την ψήσουμε σε πυρέξ για να δούμε αν έχει ψηθεί και από κάτω. Για το σιρόπι βάζουμε σε μια κατσαρόλα μικρή όλα τα υλικά και βράζουμε για 5 – 7 λεπτά. Διατηρούμε το σιρόπι ζεστό και μόλις ψηθεί η πίτα, την βγάζουμε και την περιχύνουμε με το ζεστό σιρόπι. Αφήνουμε να κρυώσει το γλυκό μας και σερβίρουμε.

Αλμυρό κέικ με φέτα, μπέικον και πράσινες ελιές


Αλμυρό κέικ με φέτα, μπέικον και πράσινες ελιές

Υλικά

  • Αλεύρι για όλες τις χρήσεις ΓΙΩΤΗΣ 6 φλυτζάνια του τσαγιού
  • Ελαιόλαδο 1 φλυτζάνι του τσαγιού
  • Γιαούρτι στραγγιστό 2 φλυτζάνι του τσαγιού
  • Μπέικιν πάουντερ ΓΙΩΤΗΣ 4 κουταλιές του γλυκού
  • Αυγά 6 τεμ.
  • Μπέικον 10 φέτες
  • Τυρί φέτα 1 1/2 φλυτζάνι του τσαγιού
  • Πράσινες ελιές 10 τεμ. χωρίς κουκούτσια
  • Αλάτι μια πρέζα

Οδηγίες

Σε ένα μεγάλο μπολ βάζουμε τα αυγά χτυπημένα, το ελαιόλαδο, το γιαούρτι, το τυρί, το μπέικον κομμένο σε κύβους, το μπέικιν πάουντερ, το αλάτι, τις ελιές ψιλοκομμένες και το αλεύρι και ανακατεύουμε με το σύρμα μέχρι να γίνει ένα ομοιογενές μείγμα (μια μαλακή ζύμη). Βουτυρώνουμε ένα ταψί, το αλευρώνουμε, το τινάζουμε για να φύγει το περιττό αλεύρι και προσθέτουμε το μείγμα. Το ψήνουμε στους 180 βαθμούς για 55-60 λεπτά. Μόλις είναι έτοιμο, το βγάζουμε, το αφήνουμε να κρυώσει και το κόβουμε σε κομμάτια.

Αλμυρό κέικ με κοτόπουλο

Αλμυρό κέικ με κοτόπουλο

Υλικά

  • Στήθη κοτόπουλου 2 φιλέτα βρασμένα
  • Γάλα 1 κούπα του τσαγιού
  • Αυγά 4 τεμ χτυπημένα
  • Ελαιόλαδο 1 κούπα του τσαγιού όχι γεμάτη
  • Γιαούρτι 1 κούπα του τσαγιού
  • Κεφαλογραβιέρα τριμμένη 1 κούπα του τσαγιού
  • Παρμεζάνα τριμμένη 1 κούπα του τσαγιού
  • Γαλοπούλα 1 κούπα τσαγιού καπνιστή ψιλοκομμένη
  • Μπέικιν πάουντερ ΓΙΩΤΗΣ 3 κουταλάκια του γλυκού
  • Αλάτι -πιπέρι
  • Αλεύρι για όλες τις χρήσεις ΓΙΩΤΗΣ 3 κούπες του τσαγιού
  • Μαϊντανός 3 κλώναρια ψιλοκομμένα

Οδηγίες

Έχουμε βάλει τα 2 φιλέτα στήθος κοτόπουλο να βράσουν σε κατσαρόλα με νερό μέχρι να μαλακώσουν, τα στραγγίζουμε και τα ψιλοκόβουμε. Σε ένα μεγάλο μπολ βάζουμε το γάλα,το ελαιόλαδο, προσθέτουμε τα αυγά χτυπημένα,το γιαούρτι, τα τυριά τριμμένα,την γαλοπούλα ψιλοκομμένη, το κοτόπουλο  ψιλοκομμένο,το μπέικιν πάουντερ, μία πρέζα αλάτι,το πιπέρι,προσθέτουμε το αλεύρι κι ανακατεύουμε να ενωθούν όλα τα υλικά μαζί. Τέλος προσθέτουμε και τον μαϊντανό ψιλοκομμένο. Αλείφουμε με βούτυρο μια φόρμα για κέικ , την πασπαλίζουμε με λίγο αλεύρι και την τινάζουμε να φύγει το περιττό αλεύρι. Αδειάζουμε το μείγμα μέσα και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για περίπου 40- 45 λεπτά μέχρι να ροδίσει (ανάλογα τον φούρνο μας). Βγάζουμε από τον φούρνο, το αφήνουμε για 8 λεπτά στη φόρμα,το αναποδογυρίζουμε σε πιατέλα, το κόβουμε και το σερβίρουμε.

Πίτσα χωριάτικη

Πίτσα χωριάτικη

Υλικά

Για την ζύμη
  • Αλεύρι για όλες τις χρήσεις ΓΙΩΤΗΣ 600-800 γρ
  • Μαγιά ξερή 1 φακελάκι
  • Ζάχαρη 1 κουταλάκι γλυκού
  • Αλάτι 1/2 κουταλάκι γλυκού
  • Ελαιόλαδο 1/2 φλιτζάνι του καφέ
  • Νερό όσο πάρει
Για τη γέμιση
  • Ντομάτες 2 μέτριες κομμένες ροδέλες
  • Τυρί φέτα 300 γρ θρυμματισμένη
  • Ελιές 50 - 100 γρ ροδέλες
  • Πιπεριά πράσινη 1 μεγάλη
  • Ρίγανη
  • Μανιτάρια λευκά 10-15 τεμ κομμένα
  • Κρεμμύδια ξερά 2 τεμ κομμένα σε ροδέλες
  • Κέτσαπ

Οδηγίες

Σε ένα μπολ βάζουμε το αλεύρι, προσθέτουμε την μαγιά μαζί με όλα τα υπόλοιπα υλικά και ζυμώνουμε προσθέτοντας λίγο λίγο νερό μέχρι να έχουμε μια σφιχτή ζύμη. Αφήνουμε για 15 λεπτά να ξεκουραστεί η ζύμη και την ανοίγουμε με τον πλάστη. Στρώνουμε λαδόκολλα στην λαμαρίνα του φούρνου μας και τοποθετούμε την ζύμη μας μέσα. Αλείφουμε λίγο κέτσαπ σε όλη την επιφάνεια της ζύμης και τοποθετούμε τα υλικά μας ανάλογα με την σειρά που προτιμάει ο καθένας.Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς μέχρι να ψηθούν  και να αποκτήσουν ένα ωραίο χρώμα (περίπου 20-30 λεπτά ανάλογα τον φούρνο μας).

Πώς να αποκτήσεις πόδια για… κολάν

Η εποχή για τα κολάν έφτασε… Όσο άνετα και πρακτικά είναι τα συγκεκριμένα ρούχα, η αλήθεια είναι ότι αποκαλύπτουν και την παραμικρή ατέλεια στο σώμα σου.
Εάν θες λοιπόν να τα φορέσεις με αυτοπεποίθηση, το παρακάτω 10 λεπτο workout γυμνάζει αποτελεσματικά τα πόδια και τους γλουτούς.
Πάτησε play και ετοιμάσου να ιδρώσεις…

άε αυτές τις τροφές και απόκτησε πιο αδύνατη μέση!

Οι πρωτεϊνες και τα δημητριακά ολικής άλεσης βοηθούν πολύ στο να αποκτήσεις μία αδύνατη μέση. Δες ποιες είναι οι τροφές που μπορούν να σου κάνουν καλό!
Καυτερή πιπεριά
Τα καυτερά φαγητά είναι ο πιο εύκολος τρόπος να λειτουργεί καλύτερα ο μεταβολισμός σου και αυτό σημαίνει πως θα καις περισσότερο λίπος. Μπορείς να τα βάλεις στην καθημερινή σου διατροφή ή να τρως κάτι καυτερό 30 λεπτά πριν τα γεύματά σου. Οι καυτερές πιπεριές είναι στην κορυφή της λίστας αλλά και η καυτερή μουστάρδα κάνει επίσης τη δουλειά της. 
Chia Seeds
Ένα από τα καλύτερα φαγητά για μικρότερη μέση, το chia seeds είναι μία τέλεια τροφή για να χάνεις λίπος. Περιέχει πολύ πρωτεϊνη και πολλές ίνες. 
Σπανάκι
Μία από τις πιο υγιεινές τροφές για να χάσεις βάρος είναι το σπανάκι. Είτε το φας ωμό είτε μαγειρεμένο, το σπανάκι είναι επίσης γεμάτο σίδηρο και σου δίνει μόλις 33 θερμίδες ανά φλιτζάνι. 
Γιαούρτι
Τα προβιοτικά που περιέχονται στο γιαούρτι βοηθούν πολύ στη απώλεια βάρους. Επιπλέον μπορείς να αντικαταστήσεις την κρέμα γάλακτος στα φαγητά με γιαούρτι και έτσι να φτιάχνεις πιο υγιεινές συνταγές στην καθημερινότητα σου. 
Αυγά
Η πρωτεϊνη είναι το κλειδί για πιο λεπτή μέση και τα αυγά έχουν πολλή από αυτή. Ξεκίνα την ημέρα σου με ένα καλό πρωινό που θα περιλαμβάνει αυγά και θα σου δίνει πολύ ενέργεια ενώ θα σε βοηθάει και να μην πεινάς.

Με λίγες θερμίδες και λιπαρά [plus: 2 ακόμα τρόποι να βάλεις στη διατροφή σου την πατάτα με υγιεινό τρόπο]

Φτιάξε Τις Πιο Νόστιμες Χωριάτικες Πατάτες

Πατάτες νόστιμες και με λίγες θερμίδες για σένα. Έτσι, θα αποφύγεις τις τηγανητές πατάτες, που μία μεγάλη μερίδα τους θα σε επιβαρύνει με 500 θερμίδες και 26 γραμμάρια λίπος.

Φτιάξε μόνος σου υπέροχες πατάτες στο φούρνο, τραγανές και πεντανόστιμες. Η κάθε μερίδα θα σου δώσει 140 θερμίδες και 7 γραμμάρια λιπαρά.

Εκτέλεση (για 2 μερίδες)
1. Προθερμαίνεις το φούρνο στους 200οC.
2. Κόβεις μία μεγάλη πατάτα (ή δύο μικρές) σε 6 κομμάτια χωρίς να την ξεφλουδίσεις. Σε μεγάλο μπολ ρίξε λίγο ελαιόλαδο με τα αρωματικά ή τα μπαχαρικά τής επιλογής σου (δοκίμασε δεντρολίβανο, ρίγανη και πιπέρι καγιέν) και λίγο αλατοπίπερο, πρόσθεσε τις πατάτες και ανακάτεψε καλά.
3. Τις ψήνεις σε αντικολλητικό ταψάκι για 25' ή μέχρι να χρυσίσουν, ανακατεύοντας μία φορά στη μέση περίπου του ψησίματος.


Παράλληλα, μπορείς να ακολουθήσεις τις δύο παρακάτω προτάσεις του Γιάννη Χρύσου, κλινικού διαιτολόγου-διατροφολόγου, για να εντάξεις την πατάτα στην υγιεινή διατροφή σου:

Πώς να την κάνεις ψητή
Οι ψητές πατάτες έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη. Φέρσου έξυπνα: αφαίρεσε το μέσα μέρος μιας ψητής πατάτας, αφήνοντας γύρω γύρω περίπου 1,5 εκατοστό. Γέμισέ τη με ψητά λαχανικά και γαρνίρισε με λίγο τυρί και πάπρικα. Ψήσ' τη στη σχάρα μέχρι να λιώσει το τυρί.
Και θυμήσου: όταν προσθέτεις λίγο τυρί άπαχο ή κρέας στο πιάτο με τις πατάτες, καταφέρνεις να μειώσεις το γλυκαιμικό δείκτη, οπότε και να χορτάσεις γρηγορότερα και για περισσότερη ώρα.

Κάν΄τη σούπα
Αναμειγνύοντας τις πατάτες με άλλα λαχανικά, αυξάνεις τη θρεπτική τους αξία.
Γρήγορο γεύμα για ένα άτομο: βάλε μια ψητή πατάτα στο μπλέντερ με ζωμό λαχανικών. Πρόσθεσε 1 φλιτζάνι μαγειρεμένο ψιλοκομμένο σπανάκι ή μπρόκολο και χτύπησέ τα μέχρι να μαλακώσουν (πρόσθεσε κι άλλο ζωμό αν χρειάζεται) και ζέστανέ τα στην ηλεκτρική κουζίνα.

Λαχανοντολμάδες παραδοσιακοί



Τι χρειαζόμαστε:

  • 1 λάχανο μέτριο
  • 500 γρ. κιμά
  • 2 φλιτζανάκια ρύζι καρολίνα
  • 2 κρεμυδάκια φρέσκα
  • 1 κρεμύδι ξερό
  • μαιντανό
  • ανηθο
  • λάδι
  • αλάτι
  • πιπέρι
  • 2 αυγά φρέσκα
  • 1 λεμόνι
  • 1 κουταλιά κόρν φλάουρ (προαιρετικά)
Πώς το κάνουμε:
Βήμα 1
1) Βάζουμε το λάχανο σε κατσαρόλα με νερό και το αφήνουμε να βράσει μέχρι να ανοίξουν και να μαλακώσουν λίγο τα φύλλα.
Βήμα 2
2) Σε μιά λεκάνη ανακατεύουμε τον κιμά, τα κρεμύδια, το ρύζι, τον μαιντανό, τον ανηθο, λίγο λάδι, αλάτι και πιπέρι.
Βήμα 3
3) Γεμίζουμε ενα ενα τα φύλλα του λάχανου με λίγο κιμά και τυλίγουμε σε ρολάκια.
Βήμα 4
4) Στρώνουμε ενα φύλλο λάχανου πάντα κάτω στον πάτο της κατσαρόλας και μετά βάζουμε τους ντολμάδες στην κατσαρόλα ομοιόμορφα, τούς ρίχνουμε νεράκι, λάδι, αλάτι, πιπέρι και αν τούς βράσετε σε κατσαρόλα απλή τούς βάζετε ενα πιατάκι απο επάνω για να μή χαλάσουν το σχήμα τους, αν τους κάνετε σε χύτρα δε χρειάζεται πιάτο.
Βήμα 5
5) Μόλις ειναι ετοιμα βρασμένα ετοιμάζουμε το αυγολέμονο χτυπώντας τα αυγά με το λεμόνι και αν θέλουμε για πιό πηχτό ζουμάκι βάζουμε το κόρν φλάουρ.
Βήμα 6
6) Ρίχνουμε σιγά σιγά λίγες κουταλιές από το ζουμί χτυπώντας το αυγολέμονο και το ρίχνουμε στό φαγητό μας κουνώντας συνεχώς την κατσαρόλα.

Λίγα μυστικά ακόμα

Δοκιμάστε τούς ντολμάδες ετσι οπως τούς εκαναν οι γιαγιάδες μας με απλό παραδοσιακό τρόπο.
Καλή επιτυχία

Γιουβαρλάκια στο φούρνο

Περιγραφή

Πολύ νόστιμα γιουβαρλάκια με κρέμα γάλακτος και τυρί στο φούρνο.

Τι χρειαζόμαστε:

  • 1/2 κιλό κιμά
  • 1 μεγάλο κρεμμύδι
  • 2 σκελ. σκόρδο
  • 3 μέτρια καρότα
  • μαϊντανό ψιλ/μένο
  • 1/2 φλ. ρύζι
  • 1 αυγό
  • 2 κ.σ. αλεύρι ή φρυγανιά τριμμένη
  • 1 κ.γ. μπέικιν πάουντερ
  • 1 κ.γ. πάπρικα
  • πιπέρι μαύρο
  • αλάτι
  • 1 1/2 λίτρα νερό
  • 1 κύβο κότας ή λαχανικών

Πώς το κάνουμε:

Βήμα 1
1) Σε μεγάλο μπολ βάζουμε τον κιμά, προσθέτουμε το κρεμμύδι, τα καρότα, το σκόρδο τριμμένα στο μούλτι, το αλεύρι ή φρυγανιά και το μπέικιν. Ρίχνουμε το αυγό, αλατοπίπερο, πάπρικα, μαϊντανό και ζυμώνουμε να ενωθούν τα υλικά. Τέλος προσθέτουμε και το ρύζι καλά πλυμένο και στραγγισμένο. Ζυμώνουμε πολύ καλά.
Βήμα 2
2) Βάζουμε το νερό σε φαρδιά κατσαρόλα να βράσει μαζί με τον κύβο και πλάθουμε μέτρια γιουβαρλάκια. Μόλις αρχίζει να βράζει το νερό ρίχνουμε μέσα τα γιουβαρλάκια και τα σιγοβράζουμε 15-20 λεπτά.
Βήμα 3
3) Τα αφαιρούμε από την κατσαρόλα με τρυπητή κουτάλα και τα μεταφέρουμε σε ταψί.
Βήμα 4
4) Χτυπάμε την κρέμα γάλακτος, τα αυγά, το τυρί, πιπέρι και πάπρικα καλά.
Βήμα 5
5) Περιχύνουμε τα γιουβαρλάκια και πασπαλίζουμε ακόμη λίγο τυράκι απάνω.
Βήμα 6
6) Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για 20 λεπτά να ροδίσουν.
Βήμα 7
7) Σερβίρουμε με πατάτες βραστές ή τηγανιτές.

Γιουβαρλάκια στο φούρνο



Τα χειρότερα λάθη που κάνουμε όταν μιλάμε στα παιδιά μας!

Έχετε σκεφτεί πως μοιάζει ο εγκέφαλος των παιδιών μας; Σαν ένα σφουγγάρι. Κι αυτό το μικρό σφουγγάρι ρουφά και επεξεργάζεται τις πληροφορίες που εμείς τους δίνουμε καθημερινά μέσα από τις λέξεις που χρησιμοποιούμε.
Η Ph.D ψυχολόγος Melanie Greenberg από την Καλιφόρνια η οποία ειδικεύεται σε θέματα επικοινωνίας γονέων και σωστής ανατροφής των παιδιών, υποστηρίζει ότι οι λέξεις που χρησιμοποιούν οι γονείς μπορούν να αλλάξουν τον εγκέφαλο των παιδιών τους. Και προτείνει: ας μάθουμε να χρησιμοποιούμε τις λέξεις σωστά.
Γράφει η Γεωργία Λινάρδου
Το να είσαι γονέας είναι αδιαμφισβήτητα ένας από τους πλέον δύσκολους, σύνθετους και ουσιαστικούς ρόλους. Αυτό το γνωρίζουμε οι περισσότεροι. Αυτό, όμως, που έρχονται οι ειδικοί να μας μάθουν ή να μας θυμίσουν είναι ότι η επικοινωνία μας με τα παιδιά είναι καταλυτικός παράγοντας για την εξέλιξη τους.
Υποστηρίζει η Melanie Greenberg ότι ακολουθώντας μία αυταρχική συμπεριφορά με «μη» και «δεν πρέπει» ή μία συμπεριφορά σούπερ ανεκτική και υπομονετική, μαθαίνουμε το παιδί το τελείως αντίθετο απ' ότι προσδοκούμε. Η ειδικός εκτιμά ότι και τα δύο είδη συμπεριφοράς είναι ακραία και επηρεάζουν αρνητικά στα συναισθήματα του παιδιού. Ένας γονέας πρέπει να είναι δίκαιος, ευέλικτος, να σέβεται το παιδί, να το ακούει, να μην αδιαφορεί για τα συναισθήματά του και κυρίως να θέτει με σαφήνεια και καθαρότητα τα όρια και τους κανόνες.
Τι δεν πρέπει να κάνουμε.
1. Να μιλάμε πολύ: Έρευνες έχουν δείξει ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος συγκρατεί μόνον τέσσερα είδη πληροφοριών κάθε φορά. Μέσα σε 30 δευτερόλεπτα απευθύνουμε στο παιδί μία ή το πολύ δύο πληροφορίες, ώστε να μπορεί να τις κατανοήσει και να τις επεξεργαστεί. Δε λέμε ποτέ μέσα σε 30 δευτερόλεπτα το εξής: «Ξέρεις δεν είμαι σίγουρη για το τι πρέπει να κάνουμε με το μπαλέτο και τον στίβο αυτήν την περίοδο.Καταλαβαίνεις ότι δε μπορείς να τα κάνεις και τα δύο διότι το μπαλέτο είναι κάθε Δευτέρα και Τετάρτη μέχρι τις 6.30 και ο στίβος είναι κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή τις ίδιες ώρες. Το μυαλό σου θα κουραστεί, δεν θα έχεις καθόλου χρόνο παρά μόνον το Σάββατο. Πότε θα διαβάζεις, πότε θα συναντάς τους φίλους σου... μπλα, μπλα, μπλα».
Πόσες διαφορετικές πληροφορίες δώσατε στο παιδί σας; Πως θα μπορούσατε να το πείτε διαφορετικά; «Το πρόγραμμα σου θα είναι πολύ φορτωμένο αν κάνεις και μπαλέτο και στίβο. Μήπως να σκεφτούμε τι χρειάζεσαι περισσότερο από τα δύο;»
2. Να γκρινιάζουμε: Μήπως ανήκετε στους πολυάσχολους γονείς, με ένα ρολόι στο χέρι και γκρινιάζετε διαρκώς επειδή το παιδί δεν κοιμάται νωρίς, άρα δεν ξυπνάει νωρίς, δεν έχει φτιάξει την τσάντα του, δεν έχει τελειώσει την εργασία του και όλα τα υπόλοιπα; Με το να γκρινιάζετε και να είστε διαρκώς επικριτική καταφέρνετε το τελείως αντίθετο αποτέλεσμα. Εκπαιδεύετε ένα παιδί στο να αγνοεί τα καθήκοντά του διότι γνωρίζει εκ των προτέρων ότι θα του τα υπενθυμίσετε εσείς με την γκρίνια! Γιατί να τα κάνει μόνο του, όταν έχει έτοιμο... υποβολέα;
Δε λέμε: «Σε ξύπνησα νωρίτερα γιατί ποτέ δεν ξυπνάς στην ώρα σου. Ντύσου». Μετά από πέντε λεπτά δεν επαναλαμβάνουμε: «Ακόμη να σηκωθείς;»
Γιατί; Με αυτόν τον τρόπο του αφαιρούμε τις δικές του αρμοδιότητες ενώ παράλληλα του περνάμε και το μήνυμα ότι γκρινιάζουμε διότι δεν το θεωρούμε υπεύθυνο.
Σύμφωνα με την ψυχολόγο Dr Carol Dweck καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Stanford, αυτού του είδους η ανατροφή είναι αρνητική και παρεμβατική και είναι πιθανό να οδηγήσει το παιδί σε μία παθητική και παράλληλα επιθετική συμπεριφορά.
Τι λέμε: «Φεύγουμε για το σχολείο σε μισή ώρα. Αν δεν είσαι έτοιμη και δεν έχεις ετοιμάσει σωστά τα πράγματα σου, θα πρέπει να εξηγήσεις στη δασκάλα σου». Ούτε γκρίνια, ούτε απειλή, ούτε τίποτα. Απλά δίνουμε στο παιδί να καταλάβει τη συνέπεια της μη συμμόρφωσής του στους κανόνες.
3. Να δημιουργούμε αισθήματα ενοχής και ντροπής: Τα περισσότερα παιδιά που γνωρίζω δεν έχουν καμία σχέση με την καθαριότητα του δωματίου τους και την φροντίδα της υγιεινής τους. Και τις περισσότερες μαμάδες που γνωρίζω -συμπεριλαμβανομένης και εμού- συχνά διαμαρτύρονται στα παιδιά γιατί αδιαφορούν για το χώρο τους, γιατί δε μαζεύουν τα παπούτσια τους, γιατί πετούν την τσάντα τους κτλ.
Δε λέμε: «Πάλι είναι το γραφείο σου χάλια; Δηλαδή τι περιμένεις, να έρθω εγώ από τη δουλειά κουρασμένη με τόσα προβλήματα που έχω στο κεφάλι μου και να στο καθαρίσω; Μόνον τον εαυτό σου σκέφτεσαι;» Οκ την πατήσαμε όλες μαζί. Με αυτήν την συμπεριφορά έχουμε εκπέμψει αρκετή αρνητική ενέργεια. Και μόλις κατηγορήσαμε το παιδί μας ότι σκέφτεται μόνον τον εαυτό του. Τι κάναμε; Βάλαμε ταμπελίτσες και δώσαμε την αρνητική πληροφορία στον εγκέφαλο του παιδιού ότι «δεν είναι αρκετά καλό».
Τι λέμε: «Βλέπω ότι ακόμη το γραφείο σου είναι ατακτοποίητο. Σε ένα τέτοιο γραφείο δε μπορείς να μελετήσεις σωστά. Είναι πολύ σημαντικό για μένα τα πράγματα να βρίσκονται σε μία τάξη για να μπορούμε να λειτουργούμε σωστά.Τι θα έλεγες να μαζεύαμε όλα τα πράγματα που έχεις εκεί πάνω, να τα τοποθετούσαμε στην αυλή για να μπορέσεις να κάνεις τη δουλειά σου σωστά;»
Τι πετυχαίνουμε με αυτό; Τους θέτουμε τα όρια μας, του υπενθυμίζουμε τους κανόνες μας δίχως όμως να το γεμίσουμε ενοχές για ευθύνες που δεν του αναλογούν. Και φυσικά, δίχως να το τιμωρήσουμε με θυμό ή γκρίνια, του δίνουμε την πληροφορία της συνέπειας των πράξεων του... «όλα τα πράγματα έξω στην αυλή».
4. Να μην τα ακούμε: Ακούμε τα παιδιά μας; Τα παιδιά επιζητούν την προσοχή μας και μας διακόπτουν διαρκώς. Πώς αντιδρούμε; Πετάμε την σταθερή ατάκα «μπράβο πουλάκι μου» και δεν το κοιτάζουμε καθόλου; Ή του λέμε «τώρα έχω δουλειά, μπορούμε να το συζητήσουμε σε δέκα λεπτά;».
Τι κάνουμε: Είναι σημαντικό, σύμφωνα με τους ειδικούς, να έχουμε οπτική επαφή με το παιδί και μέσω αυτής -ακόμη και στις περιπτώσεις που δεν έχουμε να του πούμε κάτι- του μεταφέρουμε την πληροφορία ότι δεν αδιαφορούμε γι' αυτό που μας λέει, ότι το ακούμε και ότι του δείχνουμε ενδιαφέρον. Με αυτόν τον τρόπο στέλνουμε το μήνυμα στον εγκέφαλο του παιδιού ότι είναι πολύ σημαντικό για εμάς και ότι αξίζει φροντίδα και προσοχή. Είναι ένα είδος ενσυναίσθησης συντονισμού για τους ειδικούς και αυτό επιδρά θετικά στον ανθρώπινο εγκέφαλο...

Τα χειρότερα λάθη που κάνουμε όταν μιλάμε στα παιδιά μας!

Έχετε σκεφτεί πως μοιάζει ο εγκέφαλος των παιδιών μας; Σαν ένα σφουγγάρι. Κι αυτό το μικρό σφουγγάρι ρουφά και επεξεργάζεται τις πληροφορίες που εμείς τους δίνουμε καθημερινά μέσα από τις λέξεις που χρησιμοποιούμε.
Η Ph.D ψυχολόγος Melanie Greenberg από την Καλιφόρνια η οποία ειδικεύεται σε θέματα επικοινωνίας γονέων και σωστής ανατροφής των παιδιών, υποστηρίζει ότι οι λέξεις που χρησιμοποιούν οι γονείς μπορούν να αλλάξουν τον εγκέφαλο των παιδιών τους. Και προτείνει: ας μάθουμε να χρησιμοποιούμε τις λέξεις σωστά.
Γράφει η Γεωργία Λινάρδου
Το να είσαι γονέας είναι αδιαμφισβήτητα ένας από τους πλέον δύσκολους, σύνθετους και ουσιαστικούς ρόλους. Αυτό το γνωρίζουμε οι περισσότεροι. Αυτό, όμως, που έρχονται οι ειδικοί να μας μάθουν ή να μας θυμίσουν είναι ότι η επικοινωνία μας με τα παιδιά είναι καταλυτικός παράγοντας για την εξέλιξη τους.
Υποστηρίζει η Melanie Greenberg ότι ακολουθώντας μία αυταρχική συμπεριφορά με «μη» και «δεν πρέπει» ή μία συμπεριφορά σούπερ ανεκτική και υπομονετική, μαθαίνουμε το παιδί το τελείως αντίθετο απ' ότι προσδοκούμε. Η ειδικός εκτιμά ότι και τα δύο είδη συμπεριφοράς είναι ακραία και επηρεάζουν αρνητικά στα συναισθήματα του παιδιού. Ένας γονέας πρέπει να είναι δίκαιος, ευέλικτος, να σέβεται το παιδί, να το ακούει, να μην αδιαφορεί για τα συναισθήματά του και κυρίως να θέτει με σαφήνεια και καθαρότητα τα όρια και τους κανόνες.
Τι δεν πρέπει να κάνουμε.
1. Να μιλάμε πολύ: Έρευνες έχουν δείξει ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος συγκρατεί μόνον τέσσερα είδη πληροφοριών κάθε φορά. Μέσα σε 30 δευτερόλεπτα απευθύνουμε στο παιδί μία ή το πολύ δύο πληροφορίες, ώστε να μπορεί να τις κατανοήσει και να τις επεξεργαστεί. Δε λέμε ποτέ μέσα σε 30 δευτερόλεπτα το εξής: «Ξέρεις δεν είμαι σίγουρη για το τι πρέπει να κάνουμε με το μπαλέτο και τον στίβο αυτήν την περίοδο.Καταλαβαίνεις ότι δε μπορείς να τα κάνεις και τα δύο διότι το μπαλέτο είναι κάθε Δευτέρα και Τετάρτη μέχρι τις 6.30 και ο στίβος είναι κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή τις ίδιες ώρες. Το μυαλό σου θα κουραστεί, δεν θα έχεις καθόλου χρόνο παρά μόνον το Σάββατο. Πότε θα διαβάζεις, πότε θα συναντάς τους φίλους σου... μπλα, μπλα, μπλα».
Πόσες διαφορετικές πληροφορίες δώσατε στο παιδί σας; Πως θα μπορούσατε να το πείτε διαφορετικά; «Το πρόγραμμα σου θα είναι πολύ φορτωμένο αν κάνεις και μπαλέτο και στίβο. Μήπως να σκεφτούμε τι χρειάζεσαι περισσότερο από τα δύο;»
2. Να γκρινιάζουμε: Μήπως ανήκετε στους πολυάσχολους γονείς, με ένα ρολόι στο χέρι και γκρινιάζετε διαρκώς επειδή το παιδί δεν κοιμάται νωρίς, άρα δεν ξυπνάει νωρίς, δεν έχει φτιάξει την τσάντα του, δεν έχει τελειώσει την εργασία του και όλα τα υπόλοιπα; Με το να γκρινιάζετε και να είστε διαρκώς επικριτική καταφέρνετε το τελείως αντίθετο αποτέλεσμα. Εκπαιδεύετε ένα παιδί στο να αγνοεί τα καθήκοντά του διότι γνωρίζει εκ των προτέρων ότι θα του τα υπενθυμίσετε εσείς με την γκρίνια! Γιατί να τα κάνει μόνο του, όταν έχει έτοιμο... υποβολέα;
Δε λέμε: «Σε ξύπνησα νωρίτερα γιατί ποτέ δεν ξυπνάς στην ώρα σου. Ντύσου». Μετά από πέντε λεπτά δεν επαναλαμβάνουμε: «Ακόμη να σηκωθείς;»
Γιατί; Με αυτόν τον τρόπο του αφαιρούμε τις δικές του αρμοδιότητες ενώ παράλληλα του περνάμε και το μήνυμα ότι γκρινιάζουμε διότι δεν το θεωρούμε υπεύθυνο.
Σύμφωνα με την ψυχολόγο Dr Carol Dweck καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Stanford, αυτού του είδους η ανατροφή είναι αρνητική και παρεμβατική και είναι πιθανό να οδηγήσει το παιδί σε μία παθητική και παράλληλα επιθετική συμπεριφορά.
Τι λέμε: «Φεύγουμε για το σχολείο σε μισή ώρα. Αν δεν είσαι έτοιμη και δεν έχεις ετοιμάσει σωστά τα πράγματα σου, θα πρέπει να εξηγήσεις στη δασκάλα σου». Ούτε γκρίνια, ούτε απειλή, ούτε τίποτα. Απλά δίνουμε στο παιδί να καταλάβει τη συνέπεια της μη συμμόρφωσής του στους κανόνες.
3. Να δημιουργούμε αισθήματα ενοχής και ντροπής: Τα περισσότερα παιδιά που γνωρίζω δεν έχουν καμία σχέση με την καθαριότητα του δωματίου τους και την φροντίδα της υγιεινής τους. Και τις περισσότερες μαμάδες που γνωρίζω -συμπεριλαμβανομένης και εμού- συχνά διαμαρτύρονται στα παιδιά γιατί αδιαφορούν για το χώρο τους, γιατί δε μαζεύουν τα παπούτσια τους, γιατί πετούν την τσάντα τους κτλ.
Δε λέμε: «Πάλι είναι το γραφείο σου χάλια; Δηλαδή τι περιμένεις, να έρθω εγώ από τη δουλειά κουρασμένη με τόσα προβλήματα που έχω στο κεφάλι μου και να στο καθαρίσω; Μόνον τον εαυτό σου σκέφτεσαι;» Οκ την πατήσαμε όλες μαζί. Με αυτήν την συμπεριφορά έχουμε εκπέμψει αρκετή αρνητική ενέργεια. Και μόλις κατηγορήσαμε το παιδί μας ότι σκέφτεται μόνον τον εαυτό του. Τι κάναμε; Βάλαμε ταμπελίτσες και δώσαμε την αρνητική πληροφορία στον εγκέφαλο του παιδιού ότι «δεν είναι αρκετά καλό».
Τι λέμε: «Βλέπω ότι ακόμη το γραφείο σου είναι ατακτοποίητο. Σε ένα τέτοιο γραφείο δε μπορείς να μελετήσεις σωστά. Είναι πολύ σημαντικό για μένα τα πράγματα να βρίσκονται σε μία τάξη για να μπορούμε να λειτουργούμε σωστά.Τι θα έλεγες να μαζεύαμε όλα τα πράγματα που έχεις εκεί πάνω, να τα τοποθετούσαμε στην αυλή για να μπορέσεις να κάνεις τη δουλειά σου σωστά;»
Τι πετυχαίνουμε με αυτό; Τους θέτουμε τα όρια μας, του υπενθυμίζουμε τους κανόνες μας δίχως όμως να το γεμίσουμε ενοχές για ευθύνες που δεν του αναλογούν. Και φυσικά, δίχως να το τιμωρήσουμε με θυμό ή γκρίνια, του δίνουμε την πληροφορία της συνέπειας των πράξεων του... «όλα τα πράγματα έξω στην αυλή».
4. Να μην τα ακούμε: Ακούμε τα παιδιά μας; Τα παιδιά επιζητούν την προσοχή μας και μας διακόπτουν διαρκώς. Πώς αντιδρούμε; Πετάμε την σταθερή ατάκα «μπράβο πουλάκι μου» και δεν το κοιτάζουμε καθόλου; Ή του λέμε «τώρα έχω δουλειά, μπορούμε να το συζητήσουμε σε δέκα λεπτά;».
Τι κάνουμε: Είναι σημαντικό, σύμφωνα με τους ειδικούς, να έχουμε οπτική επαφή με το παιδί και μέσω αυτής -ακόμη και στις περιπτώσεις που δεν έχουμε να του πούμε κάτι- του μεταφέρουμε την πληροφορία ότι δεν αδιαφορούμε γι' αυτό που μας λέει, ότι το ακούμε και ότι του δείχνουμε ενδιαφέρον. Με αυτόν τον τρόπο στέλνουμε το μήνυμα στον εγκέφαλο του παιδιού ότι είναι πολύ σημαντικό για εμάς και ότι αξίζει φροντίδα και προσοχή. Είναι ένα είδος ενσυναίσθησης συντονισμού για τους ειδικούς και αυτό επιδρά θετικά στον ανθρώπινο εγκέφαλο...

Νονοι και δωρα (ιδεες)

  Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...