Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2015

Το childit.gr προτείνει παιδικά βιβλία για το καλοκαίρι

Σελίδες με άρωμα καλοκαιριού
Το childit.gr προτείνει βιβλία που θα κρατήσουν στα παιδιά την καλύτερη καλοκαιρινή συντροφιά!
Κείμενο-επιμέλεια: Αγγελική Λάλου

ORFEAS NEW-1
«Η  γοργόνα του Ορφέα»
Συγγραφέας-εικονογράφηση: Νικόλας Ανδρικόπουλος
Εκδόσεις: Διάπλαση, 2014
Ο Ορφέας είναι ένα παιδί έντεκα χρόνων που του αρέσει μεν το σχολείο, αλλά πιο πολύ όμως του αρέσουν οι διακοπές! Γι’ αυτό οι αγαπημένοι του μήνες είναι ο Αύγουστος, ο Δεκέμβριος και ο Απρίλιος. Το τρυφερό αυτό παραμύθι σε κείμενο και (υπέροχη όπως πάντα) εικονογράφηση του Νικόλα Ανδρικόπουλου θα κάνει τα παιδιά να μάθουν να εκτιμούν κάθε στιγμή της ζωής τους και να απολαμβάνουν τις χαρές που κρύβονται στην καθημερινότητά τους και καμιά φορά περνάνε απαρατήρητες! Κι ως προς τον τίτλο του βιβλίου και αν όντως υπάρχουν γοργόνες η απάντηση εξαρτάται από το αν πιστεύετε στη μαγεία των παραμυθιών… Οι σελίδες αυτού του βιβλίου έχουν τη δύναμη να σα κάνουν να πιστέψετε!
Σελίδες: 48
Ηλικία: 8+
ena sporaki karpouziou
«Ένα σποράκι καρπουζιού»
Συγγραφέας-Εικονογράφηση: Greg Pizzoli
Εκδόσεις: Νεφέλη, 2015
Ήρωας του λαχταριστού αυτού βιβλίου είναι ένα μικρό κορκοδειλάκι που έχει μια αδυναμία! Τρελαίνεται για καρπούζι! Για το πιο δροσερό φρούτο του καλοκαιριού. Δεν μπορεί να αντισταθεί στον γλυκό αυτόν κατακόκκινο πειρασμό. Ώσπου κατά λάθος καταπίνει ένα κουκούτσι… και νομίζει ότι στην κοιλιά του θα φυτρώσει μια καρπουζιά! Κι υπόσχεται να μην ξαναφάει καρπούζι… θα τα καταφέρει άραγε να τηρήσει την υπόσχεσή του! Ένα παραμυθάκι που διαβάζεται λαίμαργα!
Σελίδες: 38
Ηλικία: 3+
niaou
«Τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια»
Συγγραφέας: Αντώνης Παπαθεοδούλου
Εικονογράφηση: Σοφία Τουλιάτου
Εκδόσεις: Παπαδόπουλος, 2015
Αν έχεις φαντασία, η απάντηση σε μια συνηθισμένη ερώτηση κάθε άλλο παρά προβλέψιμη δεν μοιάζει. Κι ο συγγραφέας του βιβλίου αυτού σίγουρα ξεχωρίζει για τη φαντασία, την ετοιμολογία και το χιούμορ του. Έτσι λοιπόν μη βιαστείτε να πείτε το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό σας. Νιάου νιάου μπορεί να κάνει βεβαίως μια γάτα αλλά μπορεί ακόμα τον ήχο αυτό να βγάζουν παλιά παιχνίδια, παιδιά, μέχρι και εξωγήινοι… Ψάξτε τις σελίδες του και ανακαλύψτε όλες τις πιθανές απαντήσεις! Μικροί και μεγάλοι αναγνώστες θα το λατρέψουνε! (περισσότερα για το βιβλίο θα βρείτε  ΕΔΩ
Σελίδες: 32
Ηλικία: 4+
minoites cover small
«Ζωγραφίζοντας, εξερευνώ τη μινωική Κρήτη»
Συγγραφέας-εικονογράφηση: Ηλιάνα Μπάρδη
Εκδόσεις: Καλειδοσκόπιο, 2015
Ένα βιβλίο-εργαστήρι με πολλές δραστηριότητες αλλά και ιδέες για να περάσουν τα παιδιά αρκετές δημιουργικές ώρες στο σπίτι ή στις διακοπές τους. Το βιβλίο διαθέτει κείμενο με χρήσιμες πληροφορίες για την περίοδο της μινωικής Κρήτης και πολλά σχέδια που τα μικρά χεράκια μπορούν να ζωγραφίσουν, να χρωματίσουν ή να σχεδιάσουν. Υπάρχουν ακόμα οδηγίες για κατασκευές καραβιών με πηλό ή για να δημιουργήσουν τις δικές τους σφραγίδες.
Σελίδες: 52
Ηλικία: 6+
fyllos
«Φύλλος»
Συγγραφέας: Έλενα Γλωσσιώτη
Εικονογράφηση: Μυρτώ Δεληβοριά
Εκδόσεις: Θίνες, 2015
Ένα βιβλίο που μας μεταφέρει στην καρδιά της φύσης και του δάσους. Οι σελίδες του θροΐζουν σαν τα φύλλα των δέντρων. Ακόμα και ο πρωταγωνιστής της ιστορίας, ο Φύλλος, είναι ένα παιδί που για μαλλιά έχει φύλλα, και είναι από τους μόνους που σώθηκαν από τη φυλή των δεντρανθρώπων…όταν βρεθεί στην πόλη θα ανακαλύψει κι άλλα ιδιαίτερα πλάσματα με ξεχωριστές ιδιότητες. Θα μπορέσει να ξανακερδίσει την ελευθερία του και να ελευθερώσει και τους νέους του φίλους; Μια περιπέτεια φαντασίας που μιλάει για την αγάπη για τη φύση, την προστασία του περιβάλλοντος, το σεβασμό στη διαφορετικότητα, τη φιλία, την αλληλεγγύη, τον αγώνα για την ελευθερία… Μια συναρπαστική ιστορία που θα σας κάνει να αφουγκραστείτε τα μυστικά του δάσους και να ζήσετε κάτι από τη μαγεία του μεγαλείου της φύσης.
Σελίδες: 64
Ηλικία: 12+
koupa ptolemeou
«Η κούπα του Πτολεμαίου – Περιπέτεια στο Πόρτο Ράφτη»
Συγγραφέας: Κώστας Στοφόρος
Εκδόσεις: Ιπτάμενο Κάστρο, 2015
Μια σύγχρονη περιπέτεια μιας ομάδας παιδιών που εξελίσσεται καλοκαίρι στο Πόρτο Ράφτη, που μας παρασέρνει ωστόσο σε ένα μαγευτικό ταξίδι και της ελληνικής ιστορίας με στάσεις στον αρχαίο πολιτισμό, τα χρόνια της Κατοχής, αλλά και του Εμφυλίου. Μυστήριο, σασπένς, χιούμορ, νεανικές ανησυχίες, εφηβικοί έρωτες και μια ιστορία αποτροπής αρχαιοκαπηλίας συνθέτουν ένα εφηβικό μυθιστόρημα που κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον των αναγνωστών από την πρώτη ως την τελευταία σελίδα. Ευαισθησία, κοινωνικοί προβληματισμοί, ενδιαφέρουσα πλοκή, οικείοι χαρακτήρες δίνουν το στίγμα γραφής του συγγραφέα που μας προσφέρει ένα βιβλίο που θα απολαύσουν ευχάριστα μικροί και μεγάλοι αναγνώστες.
Σελίδες: 134
Ηλικία: 11+
mystiko
«Το μυστικό της ανεμότρυπας»
Συγγραφέας: Χριστίνα Κόλλια
Εικονογράφηση: Μαργαρίτα Ράντεβα
Εκδόσεις: Φίλντισι, 2011
Το βιβλίο αυτό μας ταξιδεύει στο βουνό της Οίτης και στην κοιλάδα της Σπερχειάδας, μας συστήνει σε μάγισσες, σε νύμφες, σε ξωτικά και σε χρυσαετούς. Ποιο είναι το μυστικό της ανεμότρυπας και ποια είναι η μαγική κουτάλα; Τι ρόλο παίζει η μάγισσα Ζαχαρούλα και στο εργαστήριό της τα παιδιά φτιάχνουν μόνο γλυκά; Μυστήριο, περιπέτεια και μια υπέροχη ξενάγηση στην ελληνική φύση και στη μυθολογία. Η αιώνια πάλη του καλού και του κακού σε μια ιστορία με δράση, χιούμορ και πολλή φαντασία που θα συναρπάσει τους μικρούς αναγνώστες και θα τους αφήσεις μια υπέροχα γλυκιά γεύση…
Σελίδες: 87
Ηλικία: 10+
kasiarou mysthrio sthn avli
«Μυστήριο στην αυλή»
Συγγραφέας: Εύα Κασιάρου
Εκδόσεις: Κέδρος, 2015
Ένα πρωί ο ταχυδρόμος βρίσκεται άσχημα τραυματισμένος στην αυλή ενός απομακρυσμένου σπιτιού στα όρια της πόλης. Στο σπίτι αυτό μένει ο εντεκάχρονος Νάσος με τον πατέρα του. Ο γιατρός που θα εξετάσει τον ταχυδρόμο θα πει ότι πρέπει τα τραύματά του να προέκυψαν από πάλη με μεγαλόσωμο ζώο. Υπάρχει πράγματι Μαύρος Λύκος και τι θέλει από τον ταχυδρόμο. Ποιος θα λύσει το μυστήριο; Η Εύα Κασιάρου φημίζεται για την αστυνομική της πένα και για τις ιστορίες μυστηρίου, έτσι και στο καινούργιο της βιβλίο η πλοκή σε αιχμαλωτίζει από τις πρώτες σελίδες και το σασπένς παραμένει αμείωτο μέχρι το τέλος. Μια έξυπνη ιστορία για το ζώο που κρύβουν ή άνθρωποι ή για τον άνθρωπο που κρύβουν τα ζώα; Θα σας αφήσω να το ανακαλύψετε μόνοι σας!
Σελίδες: 160
Ηλικία: 12+
diakopes
«Διακοπές στη βεράντα»
Συγγραφέας: Ιωάννα Μπαμπέτα
Εικονογράφηση: Φωτεινή Τίκκου
Εκδόσεις: Μεταίχμιο, 2015
Πώς γίνεται οι καλοκαιρινές διακοπές να αποκτήσουν ενδιαφέρον για ένα παιδί εννιά χρονών αν τις περνάει στο σπίτι μαζί με τη γιαγιά του, όσο οι γονείς του λείπουν στη δουλειά τους; Τι είναι αυτό που ξαφνικά θα μετατρέψει τη βεράντα του στο πιο όμορφο μέρος του κόσμου; Μια σύγχρονη ρομαντική ιστορίας πόλης, με πρωταγωνιστές ένα αγόρι κι ένα κορίτσι, γραμμένη με πολύ χιούμορ, ευαισθησία και αγάπη. Γιατί σημασία δεν έχει μόνο το πού περνάμε τις διακοπές μας αλλά κυρίως με ποιον και το πώς τις περνάμε! Πρώτα καρδιοχτύπια, χαμόγελα και αγωνίες, στους ρυθμούς της ραστώνης του καλοκαιριού, με το γνώριμο σκηνικό μιας μεγαλούπολης που κι αυτή αποκτά πιο φιλικές διαστάσεις για να χωρέσει τον ρομαντισμό των νέων παιδιών.
Σελίδες: 72
Ηλικία: 9+
apothiki.jpg
«Η αποθήκη»
Συγγραφέας: Βασίλης Κουτσιαρής
Εικονογράφηση: Θέντα Μιμηλάκη
Εκδόσεις: Ελληνοεκδοτική, 2015
Καλή η ασφάλεια και η σιγουριά αλλά τι γίνεται όταν για να την απολαύσουμε τίθενται ως προϋποθέσεις η υποταγή και η στέρηση της ελευθερίας; Στην αποθήκη του συγκεκριμένου βιβλίου έχουν βρει καταφύγιο περιστέρια και ο αρχηγός τους τους έχεις πείσει ότι δεν πρέπει να βγουν έξω γιατί ο ήλιος θα κάψει τα φτερά τους. Μήπως όμως έτσι το «σπίτι» τους μεταμορφώνεται σιγά σιγά σε φυλακή; Ένα παραμύθι με τη γνωστή ευαισθησία του συγγραφέα του που αποτελεί ύμνο για τους ρομαντικούς και τους ονειροπόλους της ζωής που τολμάνε να ονειρεύονται την ελευθερία, να τη διεκδικούν και να την προσφέρουν και στους άλλους!
Σελίδες: 45
Ηλικία: 6+
panthiras.jpg
«Πάνθηρας μαυρόγατος»
Συγγραφέας: Βάσια Ακαρέπη
Εικονογράφηση: Λαυρέντης Χωραΐτης
Εκδόσεις: Μίνωας, 2015
«Πρέπει να πάθεις για να μάθεις;» αναρωτιέται ο ήρωας της ιστορίας αυτής που με τα καμώματά του γεμίζει με διασκεδαστικό τρόπο τις σελίδες του βιβλίου. Μικρός αλλά θαυματουργός, ο μικρός μαύρος γάτος, ίδιος πάνθηρας σε δύναμη και ομορφιά, έχει πολλά στο μυαλό του που πρέπει να καταφέρει, όπως να κάνει τους ανθρώπους να σταματήσουν επιτέλους να πιστεύουν σε ανόητες προκαταλήψεις ή να διεκδικήσει την εύνοια της γιαγιάς Εύας, της άλλης γάτας  του σπιτιού που η καλή τύχη του τον έφερε να ζήσει. Έχει πολλές ικανότητες, για παράδειγμα ξέρει να χειρίζεται τον υπολογιστή, αλλά είναι και λίγο ζημιάρης! Μια συναρπαστική περιπέτεια με έναν γατούλη που θα αγαπήσετε από το πρώτο του νιάου!
Σελίδες: 192
Ηλικία: 10+
karavia
«Καράβια που δεν φοβήθηκαν» και «Καράβια που ταξίδεψαν τη φαντασία»
Συγγραφείς: Μαρία Αγγελίδου, Αντώνης Παπαθεοδούλου
Εικονογράφηση: Χρήστος Κούρτογλου
Εκδόσεις: Ίκαρος, 2014
Και μόνο τα ονόματα των συντελεστών αυτής της σειράς βιβλίων αποτελούν εγγύηση ότι τα «Καράβια» αυτά θα ταξιδέψουν τους αναγνώστες τους –μικρούς και μεγάλους– σε χώρες φανταστικές και προορισμούς ονειρεμένους! Με πυξίδα τη μυθολογία, την αγάπη για την ιστορία, τη γεωγραφία, τους θρύλους και τα ταξίδια, οι σελίδες τους προσφέρουν μοναδικές συγκινήσεις και εξερευνήσεις σε άγριους ωκεανούς και σκοτεινές θάλασσες. Ανεβείτε στην πλώρη τους και αφεθείτε στο όνειρο που ξεδιπλώνουν οι αφηγήσεις τους, θα ζήσετε ένα υπέροχο ταξίδι που θα κρατήσει πολύ περισσότερο απ’ ό,τι η ανάγνωσή τους! Έκδοση κόσμημα, προσεγμένη σε όλες της τις λεπτομέρειες, θα ενθουσιάσει το αναγνωστικό κοινό όλων των ηλικιών.
Σελίδες: 68, 72
Ηλικία: 8+

Delivery δημιουργικού παιχνιδιού στο σπίτι σας!

toytoy


Είναι όλη μερα σπίτι με τη γιαγιά ή την baby sitter και νιώθετε οτι δεν κάνει κατι δημιουργικο?

Δεν έχετε χρόνο να το πάτε σε δημιουργικές δραστηριότητες?
Αποφασίσατε να μην το πάτε παιδικό σταθμό αλλά θέλετε να κάνει δημιουργικες δραστηριότητες στο σπίτι?
To homeplay.gr ήρθε για να προσφέρει χαρά στο παιδί σας. Εξειδικευμένος play therapist ερχεται στον χώρο σας να περάσει μία όμορφη και δημιουργική ωρα με το παιδί σας χαρίζοντας του στιγμές φαντασίας, ρόλων, παιχνιδιού , εκτόνωσης και σίγουρα κατι για το οποιό ια ανυπομονεό να ξαναζήσει.
Εσείς δεν χρειάζεται να το πάτε ή να το φέρετε σε κανένα μέρος, μακρινό ή κοντινό... Ερχόμαστε στο χώρο σας με τα δικά μας παιχνίδια και πάντα με υπευθυνότητα και επαγγελματισμό, είμαστε εκεί μόνο για το παιδί σας.
Απο Σεπτέμβρη, προλάβετε να κλείσετε θέση για το παιδί σας!
Περισσοτερες πληροφοριές στο 6972330969
Περιοχές : Αττική και Ανάβυσσος

Δείτε το παρακάτω βίντεο στην Μενεγάκη


&feature=player_embedded


Οι 10 πρώτοι που κλείσουν θέση πριν τον Σεπτέμβρη έχουν έκπτωση 10%!
Υπάρχουν πακέτα για όλες τις οικονομικές δυνατότητες ή και μεμονωμένα ραντεβου ( one to one)
Γλώσσες παιχιδιού: ελληνικα, αγγλικα, ισπανικα
Η ωρα του homeplay γινεται πάντα με κάποιον υπεύθυνο για το παιδι ο οποίος θα βρίσκεται στο σπίτι.
Το homeplay ΔΕΝ ειναι babysitting. Ειναι δημιουργικο και ουσιαστικο παιχνιδι στο σπίτι και μονο αν το ζητήσει ο γονιος μπορεί να γινει και θεραπευτικό.



χορηγος επικοινωνιας και χαράς:childit.gr

Οικογενειακές βραδιές ‘80s κινηματογράφου

E.T.
Ώρα για ποπκόρν!Το σχολείο τελείωσε, οι πρώτες μέρες τρελού ενθουσιασμού περάσανε και τα βλαστάρια μας τριγυρνάνε μες στο σπίτι σαν την άδικη κατάρα και δεν ξέρουν τι να κάνουν, ενώ για μας προστέθηκε ένα ακόμη άγχος στην καθημερινότητα: πώς να αποφύγουμε (όσο είναι δυνατόν) τη θανατηφόρα ατάκα: «Μαμά, βαριέμαι!».Μια λύση για τα βράδια του καλοκαιριού είναι να μυήσετε τα παιδιά στη μαγεία του κινηματογράφου που μεγάλωσε τη γενιά μας. Διαλέξαμε και σας προτείνουμε 6 ταινίες για όλη την οικογένεια γυρισμένες τη δεκαετία του ’80. Από μιούζικαλ σε συναρπαστικές περιπέτειες και από κωμωδίες σε πιο «ενήλικα» δράματα, αυτές οι ταινίες θα κρατήσουν σίγουρα το ενδιαφέρον των παιδιών, και θα στείλουν τους μεγάλους σε ένα ταξίδι μνήμης και συγκίνησης. Μπορεί να περάσετε ένα ευχάριστο βράδυ γέλιου, αλλά μπορεί και να αποτελέσουν αφορμή για σοβαρές συζητήσεις πάνω και γύρω από τον οικογενειακό καναπέ.
 1. Αγάπη μου, συρρίκνωσα τα παιδιά (1989)
Αγάπη μου, συρρίκνωσα τα παιδιάΈνας αποτυχημένος εφευρέτης και πατέρας 2 παιδιών βρίσκει από τύχη τον τρόπο να κάνει την εφεύρεσή του, ένα μηχάνημα που συρρικνώνει αντικείμενα, να δουλέψει. Μόνο που η τύχη του σταματάει κάπου εκεί, καθώς ο συρρικνωτής κάνει τα παιδιά του και τους φίλους τους μικροσκοπικούς, και τα στέλνει σε μια απίθανη περιπέτεια μέσα στον κήπο του σπιτιού. Πολύ γέλιο και στιγμές πραγματικής αγωνίας περιμένουν τους μικρούς θεατές! (Για παιδιά από 7 ετών και πάνω)
2. Ποιος παγίδεψε τον Ρότζερ Ράμπιτ; (1988)
roger_rabbit
Μοναδική ταινία, η πρώτη στα χρονικά που συνδυάζει το animation με πραγματικούς ηθοποιούς, το «Ποιος παγίδεψε τον Ρότζερ Ράμπιτ» είναι μια μαύρη κωμωδία με στοιχεία κλασικού φιλμ νουάρ που θα μαγέψει μικρούς και μεγάλους. (Για παιδιά από 10 ετών και πάνω)
3. Στάσου πλάι μου (1986)
standbymeΣίγουρα η πιο «δύσκολη» επιλογή της λίστας μας, απευθύνεται σε μεγαλύτερα παιδιά, μιας και καταπιάνεται με σκληρά θέματα, όπως το bullying, οι κακές οικογενειακές σχέσεις και ο θάνατος. Είναι όμως ίσως η πιο ειλικρινής αποτύπωση του περάσματος από την παιδική ηλικία στην εφηβεία, τουλάχιστον των αγοριών. Βασισμένη σε ένα εξαιρετικό βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, είναι από εκείνες τις σπάνιες φορές που η ταινία είναι το ίδιο καλή με το βιβλίο. (Για παιδιά από 12 ετών και πάνω)
4. The Goonies (1985)
gooniesΓια να γλιτώσει το σπίτι δύο φίλων από την κατάσχεση, μια παρέα παιδιών και εφήβων αποφασίζει να ψάξει για έναν χαμένο πειρατικό θησαυρό. Την ίδια ιδέα όμως έχει και μια οικογένεια ληστών. Περιπέτεια που κόβει την ανάσα, απίθανοι ήρωες και όσος φόβος χρειάζεται για να απολαύσουν τα παιδιά μια κινηματογραφική βραδιά που τα έχει όλα! (Για παιδιά από 10 χρονών και πάνω)


5. Ε.Τ., ο εξωγήινος (1982)

E.T., ο εξωγήινοςΓια πολλούς από εμάς είναι η πρώτη ταινία που είδαμε στο σινεμά, και μένει σίγουρα ανεξίτηλη στη μνήμη όσων τη δουν, όσων ετών και αν είναι. Ένα μικρό αγόρι γίνεται φίλος με έναν αξιολάτρευτο εξωγήινο και κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να τον βοηθήσει να γυρίσει στο σπίτι του. Να είστε προετοιμασμένοι για μεγάλη συγκίνηση από μέρους των παιδιών! (Για παιδιά από 7 ετών και πάνω)


6. Annie (1982)

annieΜιούζικαλ για το τέλος, γεμάτο υπέροχα τραγούδια και πανέξυπνα μουτράκια, το οποίο θα ενθουσιάσει κάθε παιδί που αγαπάει τη μουσική και την κωμωδία. Προτείνουμε την εκδοχή του 1982 γιατί είναι η καλύτερη από όλες τις απόψεις. Η μικρή ορφανή Άνι έχει την ευκαιρία να ξεφύγει από το μουντό, σκοτεινό ορφανοτροφείο και να βρει μια οικογένεια στην έπαυλη του ζάμπλουτου κύριου Γουόρμπαξ. Είναι όμως τόσο ζωηρή και ατίθαση, που δεν φαίνεται να έχει και πολλές πιθανότητες. Η συνέχεια επί της οθόνης! (Για παιδιά από 7 ετών και πάνω) 
familyinaction.gr

Ο ρόλος της γιαγιάς και του παππού στη ζωή των παιδιών.

papou.jpg
Στις μέρες μας λόγω των δύσκολων συνθηκών ζωής είναι πολύ σύνηθες φαινόμενο η γιαγιά και ο παππούς να ζουν κοντά (στο διπλανό διαμέρισμα ή μονοκατοικία) ή πολλές φορές να συμβιώνουν ακόμη και στο ίδιο σπίτι με την Ελληνική οικογένεια και να παρέχουν σημαντική βοήθεια στην ανατροφή των παιδιών.
Οι λόγοι που παρατηρείται το παραπάνω φαινόμενο είναι διάφοροι, όπως οι αυξημένες επαγγελματικές υποχρεώσεις και η καριέρα των γονέων, η ανεργία και οι οικονομικές δυσκολίες που αυτή συνεπάγεται, το διαζύγιο ή ο θάνατος του ενός γονέα κλπ.
Σύμφωνα με ερευνητικά δεδομένα τα παιδιά που έχουν συχνή επαφή και καλή σχέση με τις γιαγιάδες και τους παππούδες αποκτούν πιο ξεκάθαρη οικογενειακή ταυτότητα και αντλούν σημαντικές γνώσεις μέσα από την εμπειρία τους (π.χ. μέσα από την αφήγηση ιστοριών και βιωμάτων) που είναι βοηθητικές για τη μετέπειτα εξέλιξή τους.
Οι γιαγιάδες και οι παππούδες από την πλευρά τους αντλούν μεγάλη χαρά και ενέργεια μέσα από τη συναναστροφή και το ατελείωτο παιγνίδι με τα εγγόνια τους και ο χρόνος που περνούν μαζί τους είναι για αυτούς ζωτικής σημασίας, καθώς στο εξελικτικό στάδιο που βρίσκονται τους βοηθά να νιώθουν ενεργοί και χρήσιμοι και ενισχύει σε σημαντικό βαθμό την αυτοεκτίμησή τους.
Η καθημερινή επαφή των παππούδων με τα εγγόνια και η συμμετοχή τους στο μεγάλωμά τους έχει όπως αναφέρθηκε παραπάνω πολλά πλεονεκτήματα, ωστόσο μπορεί να προκαλέσει και κάποια αρνητικά γεγονότα γιατί εγκυμονεί κάποιους κινδύνους.
Ένας από αυτούς είναι πως οι γονείς λόγω ανασφάλειας που νιώθουν για το πώς θα ανταποκριθούν σωστά στον απαιτητικό ρόλο τους και λόγω έλλειψης εμπειρίας στο μεγάλωμα και στη διαπαιδαγώγηση παιδιών, μπορεί να εφησυχάσουν και να αφεθούν ολοκληρωτικά στην καλοπροαίρετη παρέμβαση των παππούδων. Το αποτέλεσμα είναι να ενισχύεται η απειρία αλλά και η ανασφάλεια μιας νέας μητέρας γιατί με αυτό τον τρόπο δε λαμβάνει η ίδια ενεργό δράση και πρωτοβουλίες στην ανατροφή των παιδιών της και διαρκώς φοβάται μήπως κάνει κάτι που δεν πρέπει. Μέσα από τα λάθη όμως οι νέοι γονείς θα μάθουν καλύτερα πώς πρέπει να φέρονται, θα αποκτήσουν πείρα και θα λάβουν στη συνέχεια τις σωστές αποφάσεις για το παιδί τους.
Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, οι γονείς συνήθως επιστρέφουν πιο δυναμικά στις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις και ασχολούνται με τη σταδιοδρομία και την εξέλιξή τους και επειδή τότε αρχίζουν να αισθάνονται εξουθένωση, πολλές φορές αφήνουν με μεγάλη ανακούφιση πολύ χώρο στη γιαγιά και στον παππού με αποτέλεσμα να αναλαμβάνουν ένα σημαντικό κομμάτι της ανατροφής των παιδιών (π.χ. τη μελέτη τους και την προετοιμασία τους για το σχολείο, το καθημερινό διατροφικό τους πρόγραμμα, τη συνοδεία στις εξωσχολικές τους δραστηριότητες, όπως στα φροντιστήρια, γυμναστήριο, κολυμβητήριο κ.ά.).
Πολλές φορές επίσης λόγω της έντονης συμμετοχής και βοήθειάς τους στο μεγάλωμα των παιδιών, οι γονείς θεωρούν αυτονόητο πως οι παππούδες θα αναλάβουν να προσέχουν και να φροντίσουν τα παιδιά στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου ή των εορτών για να μπορέσουν οι ίδιοι να αποφορτιστούν, να χαλαρώσουν ή να οργανώσουν μια έξοδο με φίλους ή ένα ταξίδι. Αυτό δεν είναι φυσικά αρνητικό, αρκεί να μην αποτελεί τον κανόνα.
Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι πως οι παππούδες σε καμιά περίπτωση δεν αντικαθιστούν τους γονείς όσο σημαντική και εάν είναι η ύπαρξη και η συμμετοχή τους στο μεγάλωμα των παιδιών. Τα παιδιά χρειάζονται να περνούν ποιοτικό χρόνο με τους γονείς τους για να έχουν μια υγιή ψυχική εξέλιξη.
Φυσικά υπάρχουν κάποιες παγίδες και από την πλευρά της γιαγιάς και του παππού και χρειάζεται και εκεί μεγάλη προσοχή. Πολλές φορές οι παππούδες δένονται τόσο πολύ με τα εγγόνια τους που ταυτίζουν τη ζωή τους μαζί τους, με αποτέλεσμα να παραμελούν τα ενδιαφέροντα και τις δραστηριότητές τους και καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν να βιώνουν πολύ έντονα τη μοναξιά.
Επίσης, κάποιες φορές οι παππούδες παρεμβαίνουν καλοπροαίρετα πάντα σε μεγαλύτερο βαθμό από όσο πρέπει και προκαλούν άθελά τους συγκρούσεις είτε ανάμεσα στο ζευγάρι είτε ανάμεσα στα παιδιά και στους γονείς τους. Π.χ. γίνονται σύμμαχοι με τα παιδιά για να μην τα δυσαρεστήσουν σε διάφορα θέματα όπως είναι η διατροφή τους ή οι συνήθειες του ύπνου. Επιτρέπουν συνήθως στα παιδιά να φάνε περισσότερα γλυκά από όσα έχουν ορίσει οι γονείς ή να πάνε πιο αργά για ύπνο παίζοντας ή βλέποντας τηλεόραση κάτι στο οποίο οι γονείς δε συναινούν. Το αποτέλεσμα είναι πως το παιδί αρνείται να συνεργαστεί με τους κανόνες που ορίζουν οι γονείς πάνω στα συγκεκριμένα θέματα και στη συνέχεια οι γονείς έρχονται σε σύγκρουση και με τα παιδιά και με τους παππούδες.
Άλλες φορές οι παππούδες από τη μεγάλη αγάπη που νιώθουν για τα εγγόνια γίνονται υπερπροστατευτικοί με αποτέλεσμα τα παιδιά να παλινδρομούν σε προηγούμενα στάδια και να φέρονται ανώριμα συγκριτικά με τη χρονολογική και νοητική τους ηλικία. Π.χ. ενώ το παιδί είναι ικανό να ντυθεί ή να φάει μόνο του, του φοράνε το μπουφάν του ή το ταΐζουν στο στόμα. Με αυτή τη συμπεριφορά δεν αφήνουν το περιθώριο στο παιδί να αναλάβει πρωτοβουλίες που θα το βοηθήσουν να γίνει πιο ανεξάρτητο και αυτόνομο στην πορεία.
Είναι λογικό πως όσο πιο πολύ εμπλέκονται οι παπούδες στο μεγάλωμα των παιδιών, τόσο πιο πολλές προσδοκίες αποκτούν και εκφράζουν με μεγαλύτερη άνεση την άποψή τους. Από την άλλη οι γονείς αισθάνονται υποχρεωμένοι απέναντί τους και έτσι διαταράσσονται οι ισορροπίες και αυξάνονται οι εντάσεις και οι διαπληκτισμοί.
Είναι σημαντικό το ζευγάρι να ορίσει ξεκάθαρα ποια είναι τα όρια και οι κανόνες στα οποία μπορούν να παρέμβουν οι παπούδες και ποια είναι τα αδιαπραγμάτευτα όρια ανάλογα με τον τρόπο που επιθυμούν να ανατραφεί το παιδί τους.
Οι νέοι γονείς μπορούν να λάβουν πολύτιμη εμπειρία μέσα από την επαφή και τη συνεργασία με τη γιαγιά και τον παππού και  έχουν τη δυνατότητα και την ευκαιρία να γίνουν πιο ώριμοι και πιο έμπειροι για να οπλιστούν με υπομονή και να ανταποκριθούν σωστά στο δύσκολο έργο τους. Σε κάθε περίπτωση τα εμπόδια υπάρχουν για να ξεπερνιούνται, οπότε με ισχυρή θέληση, διάλογο, σεβασμό και κατανόηση μπορούν να μπουν τα θεμέλια και με τον καιρό να χτιστεί μια σχέση μοναδική ανάμεσα σε γονείς-παιδιά-παππούδες και ο καθένας να λάβει πολλά θετικά στοιχεία από αυτή την αλληλεπίδραση. 
Μαρίνα Κόντζηλα 
Συμβουλευτική Ψυχολόγος - Εκπαιδεύτρια Ομάδων Γονέων

-Παππού τί είναι πιο σημαντικό; Το ν'αγαπάς ή ν'αγαπιέσαι;

-Παππού τί είναι πιο σημαντικό; Το ν'αγαπάς ή ν'αγαπιέσαι;
-Τί είναι πιό σημαντικό για ένα πουλί; Το δεξί φτερό ή το αριστερό φτερό;

www.childit.gr

Γιατί τα παιδιά Αντιστέκονται;

thimomeno paidi
της Δρ. Τζίνα Γ. Θανοπούλου

Πολύ συχνά τα παιδιά αντιστέκονται ανάλογα με την ηλικία και φάση, επειδή μεγαλώνουν και είναι φυσιολογικό στην όλη εξελικτική διαδικασία να γίνουν ‘own person’ να αντιστέκονται στην «εξουσία» του γονιού.

Πολύ συχνά αντιστέκονται με σκοπό να ‘εξαναγκάσουν’, να ‘ζητήσουν’ από το δάσκαλο/γονιό να θέσουν
Υγιή Όρια
και Λογικούς Περιορισμούς που είναι πάρα πολύ σημαντικοί για την υγιή Συναισθηματική τους Ανάπτυξη.
Μόνο μέσα από αυτόν τον τρόπο θα μάθουν την Υπευθυνότητα, Αυτοπειθαρχία,
την Υγιή Ανταλλαγή και το Μοίρασμα
των συναισθημάτων και Μοίρασμα υλικών αγαθών και θα είναι προετοιμασμένα για
τη μελλοντική τους ανάπτυξη και ένταξη στην κοινωνία. Έτσι αρχίζει ηΚοινωνικοποίησή τους.

Άλλες φορές αντιστέκονται απλώς επειδή δε νιώθουν ακουστά, ορατά, σεβαστά.
Αυτό είναι ένα σημαντικό σημάδι
για τους δασκάλους/ γονείς να συνειδητοποιήσουν και να προσπαθήσουν να
ανακαλύψουν ποιο είναι το μήνυμα,
συνειδητά ή ασυνείδητα που τα παιδιά τους δίνουν. Πολύ συχνά τα παιδιά
επειδή δεν έχουν ακόμα
αναπτύξει τον κατάλληλο λόγο,συναισθηματικές ή κοινωνικές δεξιότητες, 
δεν ξέρουν πώς να
εκφράσουν τις συναισθηματικές αποτυχίες, επιθυμίες και ανάγκες.
Σαν αποτέλεσμα δείχνουν την
απογοήτευσή τους μέσα από τις πράξεις, ή ακόμα και τις αντιδράσεις τους που μπορεί να είναι
ακατάλληλες ακόμα και εχθρικές κάποιες φορές, αλλά για αυτά είναι ο μόνος τρόπος που
ξέρουν να διοχετεύσουν την ενέργειά τους, να εκφραστούν.

Οφείλουν να ερευνήσουν τι Συναισθήματα είναι κρυμμένα πίσω από την αντίδρασή τους:
Τις περισσότερες φορές πρώτα είναι ΘΥΜΟΣ, έπειτα είναι ΛΥΠΗ και τελικά είναι ΦΟΒΟΣ
Πρέπει να είναι ικανοί να δουν αυτά τα συναισθήματα και να βοηθούν τα παιδιά να τα εκφράσουν,
ίσως όχι συγκεκριμένα επειδή στερούνται κριτικής ικανότητας, αλλά με το να τα επεξεργάζονται.
Να τα βοηθούν να μη μπλοκάρουν τα συναισθήματα μέσα τους αλλά να βρουν άλλους,
εναλλακτικούς, αποτελεσματικούς τρόπους να διοχετεύουν τη συναισθηματική
τους ενέργεια αποτελεσματικά.

 Πρέπει να προτείνουν άλλους τρόπους στα παιδιά κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης όταν
 δεν είναι πολύ εκνευρισμένα ή σε υπερένταση ή κουρασμένα ή απογοητευμένα,
αλλά όταν είναι
πιο ήρεμα και μπορούν να καθίσουν μαζί τους και να ανταλλάξουν συναισθήματα
και ιδέες με
ήρεμο, πιο χαλαρωτικό τρόπο, όπου και οι δύο
θα μπορούν να είναι ανοιχτοί για επικοινωνία με
πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Άλλες προτάσεις για το τι μπορούν να κάνουν Δάσκαλοι/Γονείς

α) Οι Δάσκαλοι/ Γονείς πρέπει να προσπαθούν να εμπνεύσουν στα παιδιά με το δικό τους
παράδειγμα ζωής, με το να ‘είναι εκεί’ για αυτά, να τους αφιερώνουν ποιοτικό χρόνο,
να ακούνε ενεργητικά και να τους μιλούν. 
Οι γονείς πρέπει να είναι ευέλικτοι και να εκσυγχρονίζουν τις Γονεικές τους επιδεξιότητες
ανάλογα
με τις ανάγκες των παιδιών τους, έχοντας στο μυαλό τους ότι κάθε παιδί είναι διαφορετικό
με διαφορετικές ανάγκες και δυναμικό.

β) Πρέπει ακόμη να προσπαθούν να θέτουν όρια και περιορισμούς στη ζωή των
παιδιών με σκοπό
να αναπτύξουν την Κριτική τους Ικανότητα, να τα βοηθούν να αναπτύξουν 
Τεχνικές Επίλυσης Προβλήματος δίνοντάς τους Επιλογές ( Options andChoices)
 ανάλογα με την
ηλικία τους. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά θα αναπτύξουν τα χαρακτηριστικά της
 Ελεύθερης Βούλησης, Ελευθερία Επιλογής, Ευθύνες, Κριτική Σκέψη,
Υγιή Αυτοεκτίμηση και Ωριμότητα.

Προτάσεις για Τεχνικές Επίλυσης Προβλήματος που θα βελτιώσουν την επικοινωνία:
Να προσπαθήσουν:

Να προσδιορίσουν το πρόβλημα του κάθε παιδιού, τα συναισθήματα και τις
αντιδράσεις που προκαλούνται από αυτό.
Να προσδιορίσουν στόχους και τι θα ήθελε να κατορθώσει το παιδί λύνοντας το
συγκεκριμένο πρόβλημα.
Να σκεφτούν μαζί με το παιδί πιθανές λύσεις και σενάρια.
Να εκτιμήσουν προτεινόμενες λύσεις βασισμένες σε οικογενειακές αξίες και στις προσωπικές αξίες
του κάθε παιδιού.
Να βοηθήσουν το παιδί να επιλέξει μια λύση που ταιριάζει στην προσωπικότητά του, να πάρει
μια καλή
απόφαση και να σχεδιάσει ένα σχέδιο δράσης.
Πρέπει να είναι η λύση του, η απόφασή του, η δράση του.
Μετά τη δράση και το αποτέλεσμα, να συζητήσουν μαζί του την Έκβαση,
να δουν μαζί τι δουλεύει και
τι όχι και γιατί.
Να χρησιμοποιήσουν το όλο περιστατικό σαν μία ευκαιρία για 
Ανάπτυξη, Μάθηση και Σύνδεση.

γ) Ένα άλλο σημαντικό σημείο που πρέπει να αναφέρουμε είναι οι δάσκαλοι/γονείς να εμπνέουν στα
παιδιά την αναβολή της ικανοποίησης των συναισθηματικών και υλικών αναγκών τους, μία από τις
πιο σημαντικές αρχές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης και Ωριμότητας. Έτσι προετοιμάζουμε τα παιδιά
μας να γίνουν ισορροπημένα, ώριμα άτομα που μπορούν να ικανοποιούν τις ανάγκες τους και να
εκφράζουν τις επιθυμίες τους αλλά που μπορούν να περιμένουν την κατάλληλη στιγμή, μετά από
κατάλληλη προσπάθεια και κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες.

ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ

Να αποφεύγουμε Υπερβολική Κριτική, Ταπεινωτικά Σχόλια ή Εμπαιγμό των παιδιών μας. 
Δε μαθαίνουν με αυτά. Χρειάζονται Ενίσχυση και Θετική, Δημιουργική Κριτική.

Να αποφεύγουμε να συγκρίνουμε τα παιδιά μας με άλλα παιδιά, ακόμα και με τα ίδια τους τα αδέρφια.
Αντιθέτως να προσπαθούμε να τα συμβουλεύουμε και να τα επαινούμε για τις
δικές τους ικανότητες και κατορθώματα.
Να προσπαθούμε να αγνοούμε την γονική και προσωπική Ατζέντα, με τα δικά μας όνειρα,
προσδοκίες και ανάγκες για τα παιδιά μας και να τους επιτρέψουμε να ανακαλύψουν,
να έχουν και να αναπτύξουν τη δική τους ατζέντα και προσωπικότητα.
Να προσπαθούμε να δημιουργούμε ένα Νοερό Χάρτη της καθημερινής ζωής των παιδιών. 
Αυτός ο χάρτης είναι το πρόγραμμά τους, οι φίλοι τους, οι δάσκαλοί τους, τα μαθήματά τους,
τα σημαντικά μέρη. 
Είναι ο κόσμος τους. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε για αυτό και να είμαστε ικανοί να
μοιραστούμε τα αισθήματα των παιδιών, τις αγωνίες, τις σκέψεις, σχέδια κ.λπ. αυτού του κόσμου.
Αυτό θα μας βοηθήσει να ξέρουμε που είναι τα παιδιά μας τη συγκεκριμένη περίοδο της ζωής τους.
Να προσπαθούμε να τους επικοινωνούμε Κατανόηση και Συναίσθηση για τα καθημερινά τους
προβλήματα και να μην κριτικάρουμε τα παιδιά μας. Κατά τη διάρκεια συγκρούσεων να τα βοηθάμε
να είναι τίμια, ανοιχτόμυαλα και να τα ενθαρρύνουμε να εκφράζουν τα αισθήματά τους και να
εξετάζουν διαφορετικά σενάρια.
Να γίνουμε ζωντανό παράδειγμα δράσης και συμπεριφοράς για τα παιδιά μας.
Να τους δίνουμε παραδείγματα της καθημερινής μας ζωής και πως καταφέραμε οι ίδιοι να λύσουμε
μια σύγκρουση ή πως αντιμετωπίσαμε μια δύσκολη κατάσταση.
Να μην επιβάλλουμε τις λύσεις μας στα προβλήματα των παιδιών μας.
Να τα βοηθούμε να τις βρουν μόνα τους με την καθοδήγησή μας, υποστήριξη και βοήθεια.
Αυτό θα βοηθήσει στην Ανάπτυξη, Αυτοεκτίμηση και Αυτοπεποίθηση των παιδιών.
Να ενδυναμώνουμε τα παιδιά μας παρέχοντάς τους Επιλογές και να σεβόμαστε τις επιθυμίες και
ανάγκες τους, ακόμα κι αν είναι διαφορετικές από τις δικές μας.
Να μοιραζόμαστε τα όνειρα, φιλοδοξίες, ακόμα και φαντασιώσεις των παιδιών μας. 
Να τα εμπνέουμε       και να δημιουργούμε κάποια μαζί.
Να είμαστε Ειλικρινείς μαζί τους.
Να αφιερώνουμε ποιοτικό χρόνο στα παιδιά και να μοιραζόμαστε δραστηριότητες που
απολαμβάνουν ΜΑΖΙ,
όπως λογοτεχνία, παιχνίδια, σπορ, επισκέψεις, τέχνη κ.λπ.
Να πιστεύουμε στη Θετική Φύση τους και στην Ανθρώπινη Εξέλιξη. Να σκεφτόμαστε ΘΕΤΙΚΑ και να
εμπνέουμε τα παιδιά να γίνουν Θετικοί, Αισιόδοξοι Στοχαστές.

Δρ. Τζίνα Γ. Θανοπούλου, Ed.M., M.A. HARVARD University Συμβουλευτική Ψυχολόγος,

Η κ. Τζίνα Γ. Θανοπούλου, Ed.M.,M.A. HARVARD University είναι Ψυχο -
Εκπαιδευτική Σύμβουλος, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, με εξειδίκευση στη
Συμβουλευτική παιδιών, εφήβων, ενηλίκων και ζευγαριών.
Στο (Harvard Graduate School of Education HGCE), εξειδικεύτηκε
στη Συμβουλευτική Εφήβων και Ενηλίκων σε «Ρίσκο» 
(Risk & Prevention Psychology), 
Σχέσεις Γονέων - Παιδιών - Ζευγαριού,
καθώς και στη Γυναικεία Ψυχολογία, στην Εικόνα Σώματος και 
Αυτοπεποίθηση, Διατροφικές Διαταραχές.

Νονοι και δωρα (ιδεες)

  Ένα από τα πιο σημαντικά  δώρα  που πρέπει να κάνετε στα βαφτιστήρια σας είναι η πασχαλινή λαμπάδα. Συμβολίζει την Ανάσταση του Κυρίου, τη...